София продължава да търси кой да разработи нова система за таксуване в градския транспорт

Изпълнителният директор на "Центъра за градска мобилност" Христиан Петров

© Георги Кожухаров

Изпълнителният директор на "Центъра за градска мобилност" Христиан Петров



След като бе спирана на два пъти заради обжалвания и веднъж, за да се даде повече време за подготовка на участниците, обществената поръчка за 88 млн. лева за новата система за таксуване в градския транспорт в София отново е в ход. Това съобщи директорът на Центъра градска мобилност Христиан Петров, по време годишната конференция "Форум Градът".


Новата система ще позволява таксуване на база изминати километри или време за пътуване, единен билет за всички видове градски транспорт в София, видеонаблюдение във всички превозни средства. Системата също така ще позволява билетът за пътуване с влак да се използва и за градския транспорт в столицата.


Обществената поръчка за системата бе обявена през май, като условията й бяха обжалвани пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), а след това и пред Върховния административен съд. Преди решението на КЗК да бъде обжалвано, от Центъра за градска мобилност спряха поръчката, за да се даде повече време на участниците да подготвят документацията си за участие.




По думите на Петров решенията по обжалванията и на двете инстанции са били в полза на общинското дружество и търгът е пуснат отново, като срокът за подаване на документи изтича на 20 ноември.


Предвидената стойност на новата система е 78 млн. лв., като допълнителните 10 млн. лв. са заложени за развитието на нови видове плащане, които биха могли да се появят в бъдеще. Общинското дружество ще изплаща новата услуга на равни вноски в продължение на 10 години.


Петров отчете и че ежедневно над 7 хиляди души използват новата услуга на сайта на Центъра за градска мобилност, която изчислява най-бързия и удобен маршрут за пътуване с градски транспорт в София. Тя беше пусната през септември като част от обновения сайт на общинското дружество. По думите на Петров скоро предстои и проверката на разписанията, които са най-използваните услуги на сайта, да бъде възможно по "много по-удобен и бърз начин".

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3604 Неутрално

    Ако е безплатен или по-евтин транспорта, града ще стане по-чист!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6123 Неутрално

    До коментар [#1] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    елементарно но те това не го искат. сега е безплатен само за орки и милиционери.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 524 Любопитно

    Да вземат фирмата, която направи системата на градския транспорт във Варна за 20 бона! За София могат и да се вместят в 1 милион вместо в 88 милиона!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  4. 4 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    Каквато и система да измислят циганите пак ще се возят гратис. Единственото решение е (както се прилага успешно в някои страни ) качването да става само от вратата при шофьора и да му се плаща директно на него.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  5. 5 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1139 Весело

    требе се търси у дефекта ефект...
    щом циганите са ви толку проблем... ми напраете сичкото сиганин контрольор... хем че се вози легално без кинти, хем че следи изкъсо сичкото българин и асталная сволач да дупчи билет, хем на сичку одгоре че изкарва некой кинт от глоби и че зафане поминък, та да не гепи и дане живей у беднотия...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  6. 6 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Като видяха, че във Варна номерът с колосалните кражби минава решиха да пренесат "добрите практики" в по-голям мащаб. Обществените поръчки не трябва да са с ограничения за определени специалисти във фирмите, не трябва да се доказва оборот, сертификати за произход, без индикативна стойност и т.н. Двама студенти без трудов стаж трябва да могат да участват стига да не са участвали в управлението на фирми просрочили осигуровки, източвали ДДС, неплатили заплати, фалирали и завлекли доставчици и клиенти с определена сума...

  7. 7 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1411 Любопитно

    Крайно време е да се направи таксуването на км, по-справедливо ще е от сега. А кой и за колко пари ще внедри системата е друга бира...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK