"Луфтханза" разшири базата си за поддръжка в София

"Луфтханза" разшири базата си за поддръжка в София

© Надежда Чипева, Капитал



За последната седмица в България се откриват предприятия с германско участие на обща стойност от около 120 млн. лв. Това каза заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на откриването на разширението на ремонтната база на "Луфтханза Техник" на летище София. С него българската локация се превръща в най-голямата на компанията за цяла Европа, съобщиха от пресцентъра на Министерството на икономиката.


"От своето стъпване в България "Луфтханза Техник" продължи устойчиво да се развива и да увеличава инвестициите си", подчерта зам.-министър Манолев. По думите му до момента компанията има издадени три сертификата по Закона за насърчаване на инвестициите на обща стойност от над 130 млн. лв., а общо е инвестирала около 100 млн. евро в базата си в България. Разкрити са 1 100 работни места, а плановете на компанията са тази тенденция да се запази и до 2 г. да се назначат още между 200 и 300 висококвалифицирани експерти.


Фотогалерия: Порастването на "Луфтханза техник" в София >


Преди около седмица бе открит завод за 50 млн. лв. на германския гигант "Осрам" в България, припомни заместник-министърът.




Германската компания за услуги в областта на авиационната поддръжка и ремонта на самолети "Луфтханза Техник" днес открива нов хангар и мултифункционална сграда на летище София. Инвестициите са за около 35 млн. евро. Така българското подразделение на "Луфтханза Техник" се превръща в най-голямата база на компанията в Европа. Средствата са използвани за изграждането на нов хангар, нови работилници и 6-етажна многофункционална сграда с офисна част. Разширението ще доведе до увеличаване броя на производствените линии.


Очаква се и нарастване на производствения капацитет с 60%. Новото съоръжение на компанията може да обслужва до 8 тяснокорпусни самолета едновременно за основен ремонт и поддръжка, както и 1 самолет в носова позиция за работа по системите в кабината. Базата в София предлага комплексно обслужване, а две от производствените линии са предвидени за цялостно боядисване. "Луфтханза Техник София" заема приблизително 64 хил. кв. метра площ в района на столичното летище.

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на BaumMangau
    BaumMangau
    Рейтинг: 220 Неутрално
  3. 3 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1035 Разстроено

    Каквото и да си говорим, България ще си остане придатък на Западна Европа - големите сделки се правят на Запад, големите пари се правят на Запад, мениджърите си взимат тлъстите премии - а тук в България се плаща на работниците....

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Kancho Dedov
    Kancho Dedov
    Рейтинг: 400 Неутрално

    Каквото и да си говорим, България ще си остане придатък на Западна Европа - големите сделки се правят на Запад, големите пари се правят на Запад, мениджърите си взимат тлъстите премии - а тук в България се плаща на работниците....
    —цитат от коментар 3 на rainbou1


    Вас новоизлюпените капиталисти, винаги Ви е яд когато са плаща на работниците.

    Браво на Луфтханза техник!

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3765 Неутрално

    До коментар [#1] от "slan777":

    "Гермаската фирма "Луфтханза" плаща на пилотите си към 4.500-5000€/месечно. "



    Моля?!При 80-100 евро на час, при разрешени 4 часа полет на ден, колко получават на месец, без почивните дни?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  7. 7 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#1] от "slan777":"Гермаската фирма "Луфтханза" плаща на пилотите си към 4.500-5000€/месечно. "Моля?!При 80-100 евро на час, при разрешени 4 часа полет на ден, колко получават на месец, без почивните дни?!
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf1


    "Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица. "

    Странно, че коментара ми беше изтрит от модераторите. Не съдържаше обида към никой, беше според мен според правилата на "Дневник"

    "Lufthansa-Copiloten verdienen aktuell als Einstigegehalt rund 73.000 €", изтоник: https://gehaltsreporter.de/gehaelter-von-a-bis-z/sonstige/Pilot.html

    Нарочно в изтритият първи коментар цитирах по-ниските заплати при пилотите на "Луфтханза". Според цитираната статия горе получават копилотите 73.000€/годиишно, тоест 6083€/месец. При пилотите ще е поне 20% повече

    Es muß Geld fließen!
  8. 8 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    Нали вчера го писахме това?

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7020 Неутрално

    Това все още ли е новина.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK