До пет месеца на основни пътища в страната ще бъдат поставени 16 зарядни станции за електромобили

Зарядна станция на "Елдрайв"

© Юлия Лазарова

Зарядна станция на "Елдрайв"



До края на март следващата година ще бъдат инсталирани общо 16 станции за бързо зареждане на електромобили. Те ще бъдат разположени на основни пътища и магистрали в страната. Това предвижда споразумение между "Шел" (Shell) и платформата "Елдрайв" (Eldrive), която се занимава с популяризирането на електромобилността в Югоизточна Европа.


В началото на ноември бяха открити и първите две подобни зарядни станции. Те се намират в бензиностанции на "Шел" във Велико Търново и Любимец.


Инсталираните зарядни станции са с мощност 50 kWt DC, което прави възможно батериите на най-разпространените марки електромобили да се зареждат до 80% за по-малко от 20 минути.




От "Шел" уточняват, че България е сред първите страни, където компанията въвежда в своите търговски обекти бързозарядни станции за електрически автомобили. По този начин електромобилността ставала реална алтернатива на конвенционалния автотранспорт, като същевременно с това е по-евтина и не замърсява околната среда.


Преди по-малко от два месеца се разбра, че само в София ще бъдат изградени 64 подобни станции. Все още обаче не са уточнени конкретните им локации.

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Неутрално

    Какви са цените и колко автомобила се зареждат едновременно ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    Браво, все повече такива новини да четем.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2647 Неутрално

    Сега няма ли тов. Нинова да попита дали е справедливо тук и там в страната да се строят лиготии като станции за електоавтомобили, докато в село Х в Разградско хората протестират срещу цената на водата?

    Доброто е заразно
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    Какви са цените и колко автомобила се зареждат едновременно ?
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Ти колко електромобила имаш?

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1339 Весело

    Мдааа, днес 16, утре 32 и така лека полека за 10-ина годинки ще се промени коренно изгледа по родните пътища. Започвам да се оглеждам за електромобил втора употреба, батерията ще си я правя сам, ако се наложи, бъдещето вече чука на вратата ни...

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Айдееее, бат. Вальо взе да гълта вода.

  7. 7 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    Ако батерията няма гаранция поне 10-15 години никой нормален няма да си купи такава кола.

    В Русия съм! В Русия съм!
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Неутрално

    До коментар [#4] от "EU defender":

    а ти ? това не ми пречи да се интересувам.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Неутрално

    До коментар [#7] от "Веселин Дечев":

    затова се чудя на тези които днес се заробват с нови петролни коли на лизинг.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Докато навлязат масово електромобилите в БГ, петролните автомобили ще са по-евтината алтернатива. Аз не си представям как в дадено село Х, хората ще сменят жигулката с електромобил. Да не говорим, че над 60% от автопарка в България е такъв, че средният българин няма да погледне към електромобила. Да не съм лош пророк, но този вид автомобили до 10 години ще формира максимум 10% от автопарка. Да не забравяме и факта, че тепърва започват да се забраняват дизелови автомобили в западна Европа, което ще доведе до един висок внос на такива в България и то на малко по-ниски цени от моментното състояние. Не и първоначално, но след 3-4 години. Изобщо електромобилите са и ще продължат да са екзотика в България, поне следващите 20 години.

  11. 11 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    Днес може да иронизираме, но това е бъдещето и посоката по която ше вървят нещата. Е, няма да има скокове и революции, за съжаление на част от любителите на такива изпълнения, но така, както мобилните телефони бяха екзотика само преди 15-на години, а днес всяка циганка-чистачка, докато мете с едната ръка, с другата си крепи телефона и оживено "комуникира", утре ще се окаже, че ДВГ-свтомобилите са останали само в притежание на хора с затихващи, да не кажа маргинални функции.
    Разбира се може да запазим по някое "Ламборджини" (или Волга с еленче:)) за колекцията, все пак колекционерството няма да изчезне.

  12. 12 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    "Инсталираните зарядни станции са с мощност 50 kWt DC, което прави възможно батериите на най-разпространените марки електромобили да се зареждат до 80% за по-малко от 20 минути."

    От практическа гледна точка 20 минути изглежда все пак много време (ако се съпостави с времето за зареждане с гориво). По принцип е технически възможно минутите да са около 5. Съществуват такива зарядни станции за електрически автобуси.

  13. 13 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 566 Весело

    А великите Тесла обявиха 620 млн. долара ЗАГУБА ЗА ТРИМЕСЕЧИЕТО, акциите им тръгнаха надолу, отложиха пускането в продажба на Model 3 с три месеца с някакво глупаво оправдание и се очаква след изтичането на тези 3 месеца да има още едно отлагане :)
    БАЛОНИ, БАЛОНИ...

    Това, ако Мъск живееше в средновековието, 100% щеше да продава рецепти как се прави злато от вода. :)

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Весело

    До коментар [#13] от "cristo_n":

    ти му беше голям фен. помниш ли, че го прогнозирах ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 871 Неутрално

    А колко медна жица има в една такава зарядна станция?

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  16. 16 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 784 Неутрално

    мобилните телефони бяха екзотика само преди 15-на години, а днес всяка циганка-чистачка, докато мете с едната ръка, с другата си крепи телефона и оживено "комуникира"
    —цитат от коментар 11 на tsvetko_51

    В един телефон има 150 грама материал - мед, пластмаса, силикон, и малко злато. 1 до 5% от цената му е материала, 95-99% преработката. С напредъка на технологията могат да се обработват материалите по-ефективно, тоест цената им пада.
    Сравни сега с колите: и с ДВГ, и с батерия тежат пак по 1.5-2 тона. Даже електромобилите са по-тежки, батерията тежи повече.
    Та как мислиш са сравними двата продукта? Колкото и по-ефективно да се обработват материалите, това не променя факта, че ти трябват тон и половина ресурси - стомана, алуминий, мед, литий, гума, пластмаса... Няма как цената на автомобил да пада така както е падала при телефоните.

    Започвам да се оглеждам за електромобил втора употреба, батерията ще си я правя сам, ако се наложи
    —цитат от коментар 5 на Г.Е.М.

    Не е препоръчително - като отвориш капака, всичко е запечатано и има една лепенка със светкавичка, череп и кости и надпис "Внимание, високо напрежение 380 волта!"

    А по статията: на картинката като гледам пише 22кВ, не 50. Но дори да са 50, за 20 минути можеш да заредиш значи 16.666 кВч - това е ако няма загуби. Но кабелите греят, зарядното също (затова мощните станции имат кабели с течно охлаждане, да не се подпалят) и от тази топлина има загуби, така че да кажем ще заредиш 15 кВч. Тоест точно колкото за 100 км пробег. Колкото да стигнеш до следващата зарядна станция - става. И зависи колко колеги чакат на опашката преди теб... ако са десетина, както по празници или в час пик на всяка бензиностанция - пиши го още 10х20 минути чакане.

  17. 17 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Няма лошо.
    Покрай тези зарядни, Шел ще продават повече кафе и безалкохолно.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  18. 18 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 935 Любопитно

    16 станции за 5 месеца? Много, бе! По 3 станции на месец. С това темпо, в навечерието на ХХІІ век може да имаме 50% електрически автопарк...
    То, верно, че има-няма 100 елки в страната, ама все пак

    Мома, връщай 12 и 12А!
  19. 19 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Какви са цените и колко автомобила се зареждат едновременно ?
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Цените ги има на сайта им:
    https://www.eldrive.eu/19367296.html
    При 22кВ мощност 36-38 ст/кВч
    При 50кВ (за каквото става дума в статията) 72 ст/мин. Не мога да дам директно цена на кВч, зависи от електромобила ти. С просто делене за 1 час ако заредиш 50кВч ще платиш 43.2 лв или по 86 ст/кВч. Но предполагам има и загуби при зареждането.

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Неутрално

    До коментар [#19] от "Камен":

    Не е ли малко в повече? излиза НЕрентабилно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    А великите Тесла обявиха 620 млн. долара ЗАГУБА ЗА ТРИМЕСЕЧИЕТО, акциите им тръгнаха надолу, отложиха пускането в продажба на Model 3 с три месеца с някакво глупаво оправдание и се очаква след изтичането на тези 3 месеца да има още едно отлагане :)БАЛОНИ, БАЛОНИ...
    —цитат от коментар 13 на cristo_n


    Мъск винаги е бил консуматор на грантове, скача от проект на проект, дава гръмки обещания и така докато има балами да плащат за приказки!

    В Русия съм! В Русия съм!
  22. 22 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#12] от "ijj":

    Вече има опити със станции до 350 kW, например този публично съфинансиран проект: http://www.ultra-e.eu/

  23. 23 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#13] от "cristo_n":ти му беше голям фен. помниш ли, че го прогнозирах ?
    —цитат от коментар 14 на КМЕТ В СЯНКА


    Аз??? Никога!!!
    Мога единствено да му се възхищавам на умението да лъже овцете!

  24. 24 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Колкото и по-ефективно да се обработват материалите, това не променя факта, че ти трябват тон и половина ресурси - стомана, алуминий, мед, литий, гума, пластмаса... Няма как цената на автомобил да пада така както е падала при телефоните.
    —цитат от коментар 16 на Камен
    И още нещо, към твоите аргументи. Както миналата седмица излязоха данните за печалбите (уау - излезли на печалба...!!!) на Фиат, при средна продажна цена от 23500 евро, надценката им е средно 812 евро на автомобил, а това е пълна мизерия - толкова труд и ноу-хау за 3.4% рентабилност! На практика, автомобилостроенето е социална дейност, която ангажира огромно количество работна ръка, от там пълни социалните и здравните фондове, добре е за икономиката, поради множеството съпътстващи производства, ама да се търси там печалба е налудничаво!

  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Неутрално

    До коментар [#24] от "cristo_n":

    нямаш никаква представа какви колосални печалби се генерират в този бизнес за всички по веригата от години .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално



    16 станции за 5 месеца? Много, бе! По 3 станции на месец. С това темпо, в навечерието на ХХІІ век може да имаме 50% електрически автопарк...То, верно, че има-няма 100 елки в страната, ама все пак
    —цитат от коментар 18 на CINZANO - оправете си сайта!


    Може да ти изглеждат малко, но реално е два пъти повече, отколкото ще изградят почти всички големи автопроизводители взети заедно. Обещание от преди точно една година:


    Големи производители на коли започват да покриват Европа със зарядни станции© БМВ
    253Дневник
    20:06, 29 / 11 / 2016, 11090

    На първо време Volkswagen, Daimler's Mercedes, BMW и европейското поделение на Ford Motor, ще построят 400 станции. Финансови параметри засега не се съобщават.



    В съвместното начинание участват също Audi и Porsche и то е отворено и за други желаещи да се включат. След издигането на 400 зарядни станции по големите магистрали на Европа, групата планира да построи още хиляди из целия континент до 2020г"

    До края на годината трябваше да са изградени 400 зарядни станции, но преди няколко дни се събраха и отложиха срока за 2020 година. Тази година щели да изградят 20 броя.

    Незнайно защо обаче, никой от вас не споменава това, но пък всички пеете в хор че Илон Мъск не си изпълнявал обещанията. Това наистина е така, защото най-вероятно ще направи 2500 станции по-малко отколкото е обещал тази година . В сравнение с големите производители, лъжата му изглежда наистина голяма, защото те ще са излъгали само с 380 станции.

    Погледнато от друга гледна точка обаче, Илон Мъск само тази година ще изгради над 2500 зарядни станции, спрямо 20 от всички останали автомобилни производители. Кой според вас е постигнал повече? Защо не бъдете обективни и заедно с неуспехите, да коментирате и постигнатите резултати. Защо не сравните постигнатото от Тесла с постигнатото от останалите?

  27. 27 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 566 Весело

    Няма лошо.Покрай тези зарядни, Шел ще продават повече кафе и безалкохолно.
    —цитат от коментар 17 на Сър Анди Говедаров


    Ако погледнеш изчисленията в коментара преди твоя, май Шел трябва да започнат да продават и нощувки :) :) :) :)

  28. 28 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Сметките не са съвсем коректни. Но дори да ги приемам за верни, в момента на три електромобила в България се пада по една публична зарядна станция. Каква е вероятността дори три от тях да се засекат на една и съща колонка?

    Ако се запази същата тенденция, вместо една две зарядни станции на обект, Просто ще се инсталират 10 ,15, 20, 100 Или колкото са необходими. Това е бизнес от който се печели и няма да търпи празни ниши.

    За разлика от бензиностанциите, за зарядните станции за електромобили има приложения, които следят къде има свободни колонки. Дори предварително може да си я резервираш, за да си сигурен, че няма да чакаш.

    Тези които смятат че зареждането става бавно, нека засакат времето между влизането в района на бензиностанцията и излизането от нея на следващото си зареждане. Особено когато става въпрос за магистрала и дълъг път, за каквито става въпрос В статията.

    Зареждането в града на електромобил има потенциала да отнема много по-малко време, отколкото зареждането с бензин.

  29. 29 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 566 Весело

    Като посмятах мъничко излиза, че дори да зараждаш на по-евтините 22 кв. станции, то изминаването на 100 км. (при разход 20 квч/100 км, колкото ги дават Нисан Лииф, Форд Фокус и др. по-нормални автомобили) на ток ще струва 9,60 лв, почти колкото струва изминаването на същото разстояние извън-градско на дизел (при разхот 4,7 л/100км) или на пропан бутан (при разход 9л/100км). Само дето с нормалните горива с едно зареждане се изминават стотици километри, а на 22-киловатовата колонка ще трябва да се виси по един час за изминаване на всеки 100 км...
    А пък ако зареждате на бързата 50 квч колонка, то пътя ви ще ви излезе златен - 17 лв на 100 км. - ХА ХА ХА ХА ХА...

  30. 30 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#29] от "cristo_n":

    Точно така е! Именно затова и на запад не се използват бързи зарядни станции за ежедневно зареждане с изключение на Тесла, която е 145 киловатова безплатна.
    Ако все пак плащате, цената е от 17 до 20 цента за киловатчас.


    Именно затова, се търсят и електромобили с голям пробег. От София до Варна, няма да ви се наложи да зареждате по пътя с модел 3, ако карате нормално. Това означава че ако сте заредили в къщи на нощна тарифа, пътят до Варна ще ви излезе 10 лв. или дори безплатно ако зареждате на безплатна станция.

    За връщане, дори да заредите на 36 стотинки за киловатчас, ще ви струва 30 лв или общо 40 лв за отиване и връщане.

    Просто за спокойствие, ако спирате по пътя, може още там да заредите на 22 киловатова станция. В скоро време всяко Крайпътна капанче ще предлага безплатно зареждане за да привлича клиенти.

  31. 31 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#30] от "Ivan е":

    София - Варна е 450 км и като те хване някое задръстване, дори и 90-100 киловатчасовите батерии, които се слагат на моделите на Тесла за по 130 000 долара, не можеш да минеш това разстояние без зареждане! (тях ги дават до 500 км - "до", а не "минимум"!!!)
    Или трябва да караш кола за 130 хиляди долара с 90 км/ч и 30 годишни голфчета да те изпреварват :)

  32. 32 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#30] от "Ivan е":
    С коя Тесла викаш, че не разбрах - с тая, дето още никой не си я е купил ли, Модел 3? Като я пуснат в магазина и като има резултати от реалния живот, ела пак да смятаме.

    В скоро време всяко Крайпътна капанче ще предлага безплатно зареждане за да привлича клиенти.
    —цитат от коментар 30 на Ivan е

    Тъй зер, за да изядеш едни картофки от 3 лева ще ти дадат да заредиш ток за 30 лева, то Бай Ганьо ще прави кръгчета София-Варна тогава, на авантата.
    Ти кога отваряш твойто капанче? Ставам ти клиент!

  33. 33 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Добре е , но много бавно !!!

  34. 34 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално


    Колкото да стигнеш до следващата зарядна станция - става. И зависи колко колеги чакат на опашката преди теб... ако са десетина, както по празници или в час пик на всяка бензиностанция - пиши го още 10х20 минути чакане.
    —цитат от коментар 16 на Камен

    А тези десетина колеги дето са се наредили опашка на Не изградената още станция реални ли са? По времето когато това ще се случи, да се наредят 10 електромобила на опашката за зареждане, най-вероятно ще караме модел 3 трета употреба, а пробег от 500 км ще ни се струва нищожен!

    Относно пробегът:

    Tesla advertises the range of the Model 3 with ‘Long Range’ battery pack as 310 miles (499 km) on a single charge.

    The advertised range of an all-electric vehicle in the US is generally the EPA-cycle range.

    In the case of the Model 3, the document reveals that the vehicle achieved an EPA-cycle range of 334 miles (537 km), but Tesla asked the EPA to lower the official range to 310 miles.

    The change is referred to as “Tesla Desired Range” and while it isn’t explained why they requested it, it will likely increase the accuracy of the advertised range for most owners.

    Depending on the driving style, temperature, and route, the range of any vehicle can change significantly, but it becomes even more obvious with the extra focus on range that electric vehicles are facing.

  35. 35 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    До коментар [#30] от "Ivan е":

    Станаха много АКО-та.

    В Русия съм! В Русия съм!
  36. 36 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1344 Весело

    Аз викам да изчакаме десетина години да има достоверна история за различните модели и технологии пък тогава ще се преустройваме ако трябва.

    В Русия съм! В Русия съм!
  37. 37 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    https://electrek.co/2017/10/26/tesla-model-3-range-charging-capacity-underselling-epa-document/

    Както виждаш, според сертификатите Tesla има пробег 537 км, новата Тесла желаят да го напишат 500 за да е по-близко до реалността. Ако сертификата е по Европейския цикъл, който цитират обикновено другите марки електромобили, пробегът щеше да е над 600 км.

    Освен това Тесла модел 3 може да се зарежда още по-бързо от предишните модели. Мощността с която може да се зарежда е 210 киловата. Това ще рече 5 минути зареждане за 100 километра пробег. 20 и няколко минути за зареждане до морето никак не звучи зле!

    10 минути по средата на пътя за да стигнеш до морето. Зареждането на стандартен автомобил не отнема по-малко време, Като се има предвид, че задължително трябва да минеш през касата.

    А това е едва първото поколение масов електромобил. Какво ли ни чака по времето, когато ще се редим по опашки на зарядните?

  38. 38 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Освен това Тесла модел 3 може да се зарежда още по-бързо от предишните модели. Мощността с която може да се зарежда е 210 киловата. Това ще рече 5 минути зареждане за 100 километра пробег. 20 и няколко минути за зареждане до морето никак не звучи зле!
    —цитат от коментар 37 на Ivan е

    Първо дай някой да си купи Тесла 3 и да я пробва - защото още няма ни една продадена, освен 30-те пробни бройки.
    След това сметката: както виждаш цените по-горе, на 22кВ да зареждаш е 36 ст/кВч; на 50кВ е 86 ст/кВ... значи на 210кВ колко стотинки ще е? Ако въобще направят такава станция някъде. Тукашното енерго ей така инсталира мощност 210кВ, то това е за цял блок мощност. На едно жилище слагат 6-8кВ. Ще те накарат да си платиш трафопоста първо. А ако искаш да има няколко колонки, ще си жив умрял.


  39. 39 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#38] от "Камен

    350 киловатовите зарядни станции се свързват направо на средно напрежение, така че дори не им трябва външен трансформатор. Освен това, си имат и буферни батерии, за да не натоварват електрическата мрежа. До няколко години, по-голямата част на зарядните на Тесла дори няма да ползват енергия от мрежата, а ще си я произвеждат на място.

    Скоро имаше новина, че единственото място на което е имало ток в цяла област в Англия по време на бурните Ветрове, е била зарядната станция на Тесла. Колкото и абсурдно да звучи, много коли са закъсали защото не могат да заредят течно гориво, защото бензиностанциите нямат ток, за разлика от електромобилите, които зареждали въпреки липсата на ток.

  40. 40 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аз викам да изчакаме десетина години да има достоверна история за различните модели и технологии пък тогава ще се преустройваме ако трябва.
    —цитат от коментар 36 на Веселин Дечев


    Завиждам ти на оптимизма! Голям привърженик съм на електромобилите, но смятам че в България дори след 10 години, електромобилите ще са по-малко от 2-3% от автомобилите по улиците!

  41. 41 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2028 Весело

    До коментар [#21] от "Веселин Дечев":
    Мъск винаги е бил консуматор на грантове, скача от проект на проект, дава гръмки обещания и така докато има балами да плащат за приказки!

    Мъск "издърпа килимчето" изпод краката на кремълци в бизнеса с извеждане на спътници и товари към МКС, сега им дърпа килимчето и в бизнеса с енергия (не само производство на ел автомобили, но и съхраняване на ел. енергия в домовете https://www.tesla.com/energy )

    Петролната ера ще приключи много по-скоро, отколкото са си представяли някои отговорни товаришчи.

  42. 42 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8685 Неутрално

    Ееее браво, хубава новина.

  43. 43 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Голям привърженик съм на електромобилите, но смятам че в България дори след 10 години, електромобилите ще са по-малко от 2-3% от автомобилите по улиците!
    —цитат от коментар 40 на Ivan е
    Най сетне да кажеш нещо смислено!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK