С 4 нови маршрута и по-чести полети по стари "Уиз ер" очаква 30% ръст на пътниците от България

С 4 нови маршрута и по-чести полети по стари "Уиз ер" очаква 30% ръст на пътниците от България

© Bernadett Szabo, Reuters



Унгарският нискобюджетен превозвач "Уиз ер" (Wizz air) очаква да увеличи броя на превозените пътници от България през идната година с 30%. За последните десет месеца той е нараснал с 43%.


Нова година - нови пътници


Компанията от края на март 2018 г. пуска 4 нови маршрута (с което маршрутите от България се увеличават на 32) - всеки ден до Атина и по два пъти седмично до Ница, Лисабон и Малага. В допълнение увеличава броя на седмичните полети по осем от съществуващите вече маршрути. До Барселона, Айндховен, Рим и Тел Авив вече ще се лети по 7 пъти седмично, до Копенхаген, Брюксел и Ларнака - пет пъти, а до лондонското летище "Лутън" - 19 пъти.


Засега компанията не планира да започне полети между София и Бургас, след като неотдавна възстанови тези до Варна след прекъсване от няколко години.




В допълнение вчера от превозвача обявиха, че са поръчали 146 самолета на "Ербъс" по време на авиоизложението в Дубай. Самолетите ще бъдат доставени до 2025 г. поетапно и са на обща стойност 17 млрд. долара. В момента в България са базирани седем самолета на компанията, като четири от тях са съвсем нови.


"Когато флотилията бъде доставена, България също може да очаква още добри новини", обяви пред журналисти Габор Васархели, мениджър "Корпоративни комуникации".


По данни на самата авиокомпания в момента тя има дял от 32.3% от пазара в България, следвана от прекия си конкурент "Райънер" с 18.2%. "Това означава, че всеки трети българин, който напуска България със самолет, ползва услугите на "Уиз ер", посочи Васархели.


Той обяви, че британският пазар е най-важният за компанията, това е и причината Лондон да е първата западноевропейска база на превозвача. В същото време компанията закри полетите по три дестинации от София до няколко британски града заради слабия интерес.


В очакване на съдебно решение


"Уиз ер" очаква решението на административния съд, пред който обжалва позиция на Главната въздухоплавателна администрация (ГВА). Тя одобри решението на столичното летище от началото на 2017 г. да се изравнят таксите за обслужване на самолети от двата терминала. Факт е обаче, че Терминал 1 е малък и без модерно оборудване, а Терминал 2 предоставя по-модерни услуги. При взимането на това решение "Уиз ер" реши, че ще остане на стария терминал, защото не можеше да премести всички свои полети на новия. От компанията обаче възразиха пред ГВА, че така се нарушават принципите на конкуренцията - различни по качество услуги да се предлагат на една и съща цена. На новия терминал полетите си премести прекият конкурент "Райънер".


По оценки на унгарския превозвач от това летището губи по 8-10 млн. лв. годишно.


Сега се чака решението на административния съд, каза Васархели. Той обаче обяви, че ако резултатът е същият, компанията обмисля да сезира и европейските институции.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    С удоволствие ще ги ползвам догодина до Лисабон. Все още не съм посещавал тази дестинация.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 641 Весело

    "...а до лондонското летище "Лутън" - 19 вместо 19 пъти."
    ---------------------------------------
    Яко увеличение, браво! :)

    Мома, връщай 12 и 12А!
  3. 3 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 368 Неутрално

    С удоволствие ще ги ползвам догодина до Лисабон. Все още не съм посещавал тази дестинация.
    —цитат от коментар 1 на EU defender


    Да, отдавна чаках полети от София до Лисабон, но цените им хич не са "нискотарифни".Надявам се да паднат, но едва ли ще стане или поне не като за някой други дестинации - за по 20-30 евро двупосочно например.Е, навит съм и за 100 до Лисабон, тъй, че - само си викам дано!

  4. 4 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 883 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    С тези цени за Лисабон ще пасувам. 360 лв. за еднопосочен билет без багажа.... друг път, при положение че за 80 лв с едно прекачване и днес мога да стигна.

  5. 5 Профил на smeshnotoani
    smeshnotoani
    Рейтинг: 470 Неутрално

    страхотно е да може да се лети евтино, браво на нискобюджетните компании. а и уиз са по-стабилни от райън, не отменят полети. обичам да пътувам с тях. лисабон вече ми е в плановете

  6. 6 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 3412 Неутрално

    Предпочитам Ница пред Лисабон.
    Сигурен съм, че и на жена ми повече ще и хареса.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  7. 7 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    А ПРАГА КОГИ?!
    Хайде деее...
    Каква е тази омерта, не разбирам...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  8. 8 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Уиз направиха истинска революция не само в родната им Унгария но и в България. Спомняте ли си колко скъпо беше да се пътува въобще със самолет само преди има няма 10 години? Всеки е с правото да ги харесва или критикува, но едно е сугурно, че благодарение на тях може да се пътува и да се откриват нови места за много по-малко пари. Скоро и Варна ще има значителна полза от тяхното присъствие.

  9. 9 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1671 Разстроено

    Уиз еър са всичко друго, но не и нискотарифни в цените си. Гледах миналата седмица полети до Копенхаген за следващата пролет. По около 200 лева в посока, базовата цена. Това ако е нискотарифно, здраве му кажи!
    Иначе облужването и комфортът (по-точно липсата на такъв), са на нискотарифно ниво, да.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  10. 10 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    При тия е интересното, че и за 200 и за 20 лева по една дестинация получаваш еднакво некачествено обслужване. Тогава защо искат по 200 лева се пита?

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  11. 11 Профил на marianapopska
    marianapopska
    Рейтинг: 307 Неутрално

    В момента с кризата в Райънеър, е шансът на Уиз да откраднат клиенти и да ги задържат с изпълняване на полети

  12. 12 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1072 Любопитно

    Уиз направиха истинска революция не само в родната им Унгария но и в България. Спомняте ли си колко скъпо беше да се пътува въобще със самолет само преди има няма 10 години? Всеки е с правото да ги харесва или критикува, но едно е сугурно, че благодарение на тях може да се пътува и да се откриват нови места за много по-малко пари. Скоро и Варна ще има значителна полза от тяхното присъствие.
    —цитат от коментар 8 на choKo


    първият път като летях до Лондон имаше само Бритиш и Бг еър, отиване и връщане платих 500 лева с Бритиш, 2007-ма година

  13. 13 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1072 Весело

    Уиз еър са всичко друго, но не и нискотарифни в цените си. Гледах миналата седмица полети до Копенхаген за следващата пролет. По около 200 лева в посока, базовата цена. Това ако е нискотарифно, здраве му кажи! Иначе облужването и комфортът (по-точно липсата на такъв), са на нискотарифно ниво, да.
    —цитат от коментар 9 на Хриси


    а може би на Бг еър същият полет е 400 лева ?
    Освен това Копенхаген е скъпа дестинация, а нискотарифките пускат висока цена с идеята че датчани ще идват туристи в Сф, а за тях 200 лева са а2 кафета с 4 кроасана

  14. 14 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1671 Разстроено

    а може би на Бг еър същият полет е 400 лева ?
    Освен това Копенхаген е скъпа дестинация, а нискотарифките пускат висока цена с идеята че датчани ще идват туристи в Сф, а за тях 200 лева са а2 кафета с 4 кроасана
    —цитат от коментар 13 на carmello


    Нямам идея какво е с БГ Еър. Не летя с тях, а и те нямат полети до Копенхаген, конкретно, така че уотевър.
    Оправданието "Копенхаген е скъпа дестинация" е тъпо. Примерът с кое колко им струва на датчаните - също. Те нямат особено желание да идват в София.
    Уиз еър имаха полети до Малмьо, което е на час и малко с кола от Копенхаген и цените бяха приемливи. Имаше и страшно удобни шътъли от Малмьо до Копенхаген.
    После пуснаха полети и до Копенхаген и известно време имаше полети и до Малмьо, и до Копенхаген. Сега са спрели полетите до Малмьо и още повече са раздули цените до Копенхаген. 400 лева дотам и обратно, за да се гъна в претъпканите им неудобни самолети и да получавам нискотарифно обслужване за високотаридна цена, е леко нагло.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  15. 15 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Неприятното е, че с отпадането на полети от страна на Райън Ейр, Уиз вдигнаха цените и то осезаемо.

  16. 16 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 641 Весело

    До коментар [#13] от "carmello":

    Септември месец, България еър до Лондон - 100 евро в посока с включен багаж, безплатно папкане (скапан сандвич, но безплатен :) ) и кацане/излитане на/от Хийтроу вместо Лутън. Вярно, че беше промоция, но ако ги нацелваш и с тях се пътува изгодно :)

    Мома, връщай 12 и 12А!
  17. 17 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Колко много мрънкащи хора, които не могат да оценят какво имат.
    Като 200лв. на посока е много сравнете с билета на Луфтханза груп, БА или французите. Или пък пътувайте със рейс за същата сума, но вместо 2-3 часа полет ще е изтезание от 20-30 часа. А със влак дори не мога да си представя каква драма ще е.
    Ако държите на Уиз може да сте гъвкави със датите, има билети и за 110-140. Отделно имат и WIZZ Discount Club с който двама души след първият полет си плащат багажа, а от втория и пестят.
    И най-вече който иска билети под 100лв. трябва да се научи да планира по-добре и да купува по-рано.

  18. 18 Профил на Xm HK
    Xm HK
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#9] от "Хриси":

    Такава им е стратегията, отрано обикновено са мега скъпи, освен ако нямат яко конкуренция (Рим, Милано...). Като наближи времето и намалят цените, особено в слабите сезони. Много често излиза по-евтино с фул сървиз компания, ако планираш отрано. Така че най-добре изчакай и ги следи цените...или виж в някоя търсачка с прекачване :)

    Миналата година купувах билет до Берлин, с БГ ер 110 евро с багаж, с Раян беше 190 без нищо... Но резервирах от ноември за август...после естествено им паднаха цените..

  19. 19 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#14] от "Хриси":

    И сега с какво ходиш до Копенхаген, защото виждаме, че там ти е мъката?!Кажи кое е по-евтино от 400лв?!
    Да, и на мен ми е скъпо и затова не мога да ида до там, ама има дестинации, където за смешни пари, съм ходил.До Будапеща - за 15лв двупосочно, например.И това ли не е нискотарифно.
    Е, разбира се, изнежен човечец, като теб, искащ сандвич и кенче по време на полета, за да се нахрани безплатно, може да даде 10-15 пъти повече и да бъде посрещнат където и да е, като гъзар, защото с евтинии не пътува.Бъди все така сноб!!!

  20. 20 Профил на Miroslav Panayotov
    Miroslav Panayotov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    УизЕър е кофти компания, изключват двигателите още на 200 километра от дестинацията и започва дългото тежко пикиране.Полските стюардеси са с беден речник, самолетите редовно излитат с половин час закъснение.Увеличен е кабинния багаж, но мястото за него в кабимните клетки е недостатъчно и може някоя "Стюардеса" да ви го запрати в клетка на другия край на самолета.Кетъринга е различен при всеки полет.Цените са по високи от Бритиш Еърлайнс при багаж , кетъринг и широко място за сядане.

  21. 21 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 500 Разстроено

    С удоволствие ще ги ползвам догодина до Лисабон. Все още не съм посещавал тази дестинация.
    —цитат от коментар 1 на EU defender


    Отиди да видиш бъдещето на България и какво означва "стабилност". Ще ти побелее косата.

  22. 22 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 617 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":С удоволствие ще ги ползвам догодина до Лисабон. Все още не съм посещавал тази дестинация.
    ...
    И изобщо няма да сбъркаш! Лисабон и въобще Португалия е далеч по-интересна от съседната Испания дето толкова се натискат затам българите.
    Цяла Португалия е пълна с дворци, замъци и крепости. Красиво, чисто и много добре поддържано навсякъде, прекрасно време през цялата година, любезни и усмуихнати хора, много добра кухня макар и доста различна от нашата, страхотни вина! И разбира се черешката на португалската торта - световно известното "Виньо до Порто" т.е. портвайн както си го наричат англичаните.
    Отсега ти пожелавам приятно прекарване! В Лисабон естествено е задължително да се качиш на хълма с крепостта "Сан Жорже", да видш манастира "Жеронимуш и Монумента на Откривателите, а на площадчето пред него може да се разходиш върху картата на света от ония времена. Малко трудно е да стъпиш с единия крак в България и с другия в Португалия, но става! :)
    Ако имаш време задължително прескочи до Порто, града-музей Éвора, "португалската Венеция" - Авейро и Визеу - града на първите португалски крале и на националния герой Вириато дръзнал да се опълчи на римските легиони.
    Знам, че за едно туристическо идване човек не може да види всичко, но поне ти предложих няколко интересни места. Сигурен съм, че скоро ще поискаш да се върнеш отново!


    шуменско пиво
  23. 23 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 617 Неутрално

    До коментар [#21] от "dggm":Отиди да видиш бъдещето на България и какво означва "стабилност". Ще ти побелее косата.
    ....
    Не ти разбрах мислата. какво имаш предвид с това което си написал?

    шуменско пиво




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK