Кризата в "Райънер" утихва с обявяването на 130 нови линии

Кризата в "Райънер" утихва с обявяването на 130 нови линии

© Надежда Чипева, Капитал



След като в края на септември нискобюджетният авиопревозвач "Райънер" обяви, че ще отмени общо около 20 хил. полета, за да реорганизира разписанието си, мнозина помислиха, че компанията няма бъдеще и най-вероятно ще фалира. Още тогава се разбра, че около 750 хил. души са засегнати от предприетите мерки и на всички тях трябва да се платят обезщетения за десетки милиони евро.


Малко по-късно ирландската авиокомпания обяви, че е наела 210 нови летци, с което потвърди обвиненията на редица експерти, че не реорганизацията на разписанието ѝ е в основата на отменените полети, а стачка на пилотите. Екипажите са имали да взимат задължителни отпуски, бавени през времето, и заради малкия им брой се е стигнало до кризата.


Недостигът на персонал наложи спирането на 34 линии през зимата. Повечето от тях са вътрешни полети във Великобритания, както и дестинации от Обединеното кралство към част от летните курорти в Европа. Така хиляди британци останаха без опция за евтино и бързо придвижване до близка дестинация. За пример могат да се дадат спрените маршрути между Лондон и Единбург, Глазгоу и Белфаст, които се изпълняват от общо 80 полета и обслужват 15 хил. души всяка седмица.




Въпреки всичко това "Райънер" подготвя нова експанзия на авиопазара. Очаква се съвсем скоро компанията да обяви 130 нови маршрута, които досега никога не е изпълнявала. И най-големият губещ се оказват британците, използващи вътрешните полети в Обединеното кралство, но не и пътуващите в чужбина поданици на кралицата.


Полетите от Лондон до Тулуза и Прага са удвоени през зимния сезон, а до датската столица Копенхаген самолетите на "Райънер" летят вече 18 пъти седмично. И докато вътрешните линии във Великобритания изчезват, в Италия авиокомпанията разширява сериозно дейността си. От Неапол ще има четири полета на ден до Бергамо и два до Тревизо.


Два пъти дневно ще се изпълнява маршрутът Дъблин – Мюнхен. Билетите за него ще започват от 17 евро, което е няколко пъти по-евтино от цените на другите авиокомпании.


Преди седмица "Райънер" обяви, че ще увеличи броя на пряко наетите пилоти и ще назначи още персонал по силата на нова програма за подобряване на мениджмънта. По този начин се очаква от пролетта на 2018 г. компанията отново да се превърне в един от силните играчи на пазара.

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4523 Неутрално

    Мюнхенското летище е на 35 км от града. Но Райънер летят от Меминген. Това е между Мюнхен и Щутгарт.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    Кризата с недостига на пилоти не е криза само за Райънеър. Тази криза засяга и традиционните авиокомпании. Преди две седмици ми отмениха полет на Кения Еъруейз от Найроби по тази причина. Самолетът бе на ръкава, но след 4 часа чакане се оказа, че няма пилоти и платиха храна и хотел на над 100 пътника. Всички компании увеличават полетите си и купуват десетки нови самолети, но явно някой не е предвидил това и пилотите не достигат. Имам приятел - военен пилот на самолетоносач. След пенсиониране смята да се прехвърли (след обучение, разбира се) в гражданската авиация. Преди 2 месеца му пратили мейл жт Делта, че го чакат на обучение, а му остават 8 години до пенсия!

  3. 3 Профил на i.s
    i.s
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#1] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Fake comment. Полетите до Дъблин си се изпълняват баш от Мюнхен.

  4. 4 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 287 Неутрално

    До коментар [#1] от "Незнайко в Слънчевия град"
    в София са от Терминал 2 хич не ми пука за Мюнхен и Щутгарт

  5. 5 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 287 Неутрално

    До коментар [#2] от "vassilun":
    пилот на самолетоносач леле майкоооо

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10599 Неутрално

    Брексит ли помага за преориентирането?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#5] от "buran007":

    Не е на Кузя, споко! Американец е. Интересна случка с него: След няколко месеца на мисия в Тихия океан се връща в отпуск в САЩ. Живее в малко градче до Атланта. Жена му го посреща на летището с "приятна" според нея изненада - била резервирала круиз. Неговият отговор бил: "No way!". Иска човекът да си почине на твърда земя! 🤣

  8. 8 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#2] от "vassilun":

    Това, че няма пилоти го написаха на таблото, по радиото ли го казаха или получи обаждане от кораба майка? По смешно е даже от самолетоносача. :))

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  9. 9 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4523 Неутрално

    До коментар [#3] от "i.s":

    За България говорех.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  10. 10 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#8] от "Али Ибн Абдул Обстул Бей":

    Не, в медиите го написаха:

    "Авиокомпаниите са изправени пред огромен недостиг на пилоти - се казва в проучването"
    https://www.cnbc.com/2017/06/20/this-is-your-captain-retiring--world-faces-pilot-shortage.html

    "Недостигът на пилоти е реален и авиокомпаниите трябва да се променят, преди това да се превърне в истинска криза"
    http://www.businessinsider.com/airline-pilots-reveals-truth-myth-pilot-shortage-2017-7

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#8] от "Али Ибн Абдул Обстул Бей":

    Със същият полет трябваше да лети пилот от Южна Африка, от тяхната авиокомпания. Та той сподели с няколко други пътника този проблем на по бира в хотела. Аз му вярвам.

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#8] от "Али Ибн Абдул Обстул Бей":

    Смехът е здраве! Смейте се на воля!

  13. 13 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#8] от "Али Ибн Абдул Обстул Бей":

    Дали човека има приятел пилот или не, няма никакво значение. Важното в случая е, че е абсолютно прав за недостига на пилоти не само в нискотарифните, ами изобщо в авиацията. Няма и как иначе да е при положение, че през 2016 само в ЕС са превозени почти един милиард пътници, повтарям, че да го запомниш , почти един милиард. 972,7 милиона, ако трябва да сме точни. Това е с 30 % повече от 2009, а в сравнение с 1990 примерно, сигурно е с 500 %. При този ръст на пътниците е логично да се появи недостиг на пилоти.

  14. 14 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 926 Неутрално

    "мнозина помислиха, че компанията няма бъдеще и най-вероятно ще фалира. "
    Дневник, вие сериозно ли? най-печелившата авиокомоания в европа, с поскъпващи акции щяла да фалира?!?! Напротив, 3-4 конкурента фалираха последните месеци и разчистиха пазара, затова акциите на раянеър вървят нагоре.
    Ако се фалираше за отменени полети, Луфтханза и Бритиш с техните стачки щяха да са фалирали отдавна

    Истината ни прави свободни.
  15. 15 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    Дано пуснат и полет до Единбург. Полетът до Глазгоу е ОК, но не разбирам защо няма и до Единбург след като българските студенти там са толкова, колкото и в Единбург. Ако някой от вас се чуди, къде да изпрати децата си да учат, горещо му препоръчвам Шотландия! Таксите са за сметка на държавата. Има полети ди Глазгоу. Университетите в Глазгоу и Единбург са измежду най-престижните в света.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  16. 16 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1549 Весело

    До коментар [#5] от "buran007":Не е на Кузя, споко! Американец е. Интересна случка с него: След няколко месеца на мисия в Тихия океан се връща в отпуск в САЩ. Живее в малко градче до Атланта. Жена му го посреща на летището с "приятна" според нея изненада - била резервирала круиз. Неговият отговор бил: "No way!". Иска човекът да си почине на твърда земя! 🤣
    —цитат от коментар 7 на vassilun


    Дай телефона на жена му - аз отивам ! :)

  17. 17 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4435 Неутрално

    Конкуренцията между евтини авиопревозвачи догодина пак ще стане убийствено жестока.

  18. 18 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1717 Весело

    До коментар [#10] от "baba_zozolana":

    Нема страшно... до десет години карго полетите ще бъдат безпилотни и ще се освободят хиляди летци...пътническите скоро няма да преминат на безпилотен полет поради психологични причини...и аз честно казано няма да се кача на полет без човек в кокпита...:)

  19. 19 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#18] от "BGman1":

    Съгласна съм, че няма страшно. До десет години може да започнем и да се телепортираме, та безпилотни самолети изобщо няма да са ни нужни 🙃

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  20. 20 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1717 Весело

    До коментар [#19] от "baba_zozolana":

    Абе бъзикай се ти...ще си приказваме пак след десет години...то и за ел. камион изминаващ 800км. никой не вярваше но вече е факт...:)

  21. 21 Профил на soulripper
    soulripper
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#15] от "tribiri":

    абе по-офтопик коментар не можа ли да генерираш. Да не говорим, че споменатите унита са най-престижни само според теб. Специално за бг-студентчетата в два сравнително малки града едва ли някой ще се зарижи да ви пуска линя. Чети, че има да учиш много.

  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4884 Весело

    До коментар [#13] от "zle_platen_trol":

    Не съм очаквал, че българин да познава пилот на aircraft carrier е нищо толкова екзотично! Ако пък напиша и къде се запознах с него, ще ме разпнот на кръст. Ще си го спестя! 🤣

  23. 23 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1053 Весело

    Дано пуснат и полет до Единбург. Полетът до Глазгоу е ОК, но не разбирам защо няма и до Единбург след като българските студенти там са толкова, колкото и в Единбург. Ако някой от вас се чуди, къде да изпрати децата си да учат, горещо му препоръчвам Шотландия! Таксите са за сметка на държавата. Има полети ди Глазгоу. Университетите в Глазгоу и Единбург са измежду най-престижните в света.
    —цитат от коментар 15 на tribiri


    само дето вали 350 дни годишно, брули ебаси вятъра и се стъмва 3 следобяд, мерси

  24. 24 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1053 Весело

    До коментар [#15] от "tribiri":абе по-офтопик коментар не можа ли да генерираш. Да не говорим, че споменатите унита са най-престижни само според теб. Специално за бг-студентчетата в два сравнително малки града едва ли някой ще се зарижи да ви пуска линя. Чети, че има да учиш много.
    —цитат от коментар 21 на soulripper


    абе стига си говорил глупости, бе !

    Единбург се върти между 20-30 място в света за последните 5 години, за твое сведение СУ го няма в първите 800-900

  25. 25 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2480 Неутрално

    До коментар [#24] от "carmello":

    много важно ,това няма никакво значение къде и как ще учиш ,за да стигнеш Единбург ,си завършил средно в изостанала България ,при това безплатно и без почти никаква конкуренция ,стига се праскахте колко сте велики ,има и обикновени хора като нас в БГ ,дето не са имали възможност да учат в чужбина ,ченгетата ни изхвърляха даже от БГ университетите ,защото се мъчехме да се борим с комунизма ,сега пак ние сме логистиката на държавата ,не вие с многото полети и дипломи в чужбина ,лекуваме и спасяваме вашите родители и деца ,които в повечето случаи са тук ,плащаме заради тях данъци и осигуровки ,а вие се развивате на запад .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK