Министерството на туризма се похвали с уникална услуга

В събитието участваха Веселин Василев, изпълнителен директор на iLoveBulgaria, и Атанас Райков, директор бизнес развитие на Viber за Централна и Източна Европа и страните от ОНД и директор "Телеком партньорства".

© Министерство на туризма

В събитието участваха Веселин Василев, изпълнителен директор на iLoveBulgaria, и Атанас Райков, директор бизнес развитие на Viber за Централна и Източна Европа и страните от ОНД и директор "Телеком партньорства".



Българското Министерство на туризма е първото в света, което пуска услуга с възможност за директно споделяне на туристически обекти чрез Chat Extension на Вайбър, обявиха от ведомството.


Услугата е съвместен проект на Министерството на туризма и iLoveBulgaria. Всички, които използват Вайбър на телефоните си в България, вече ще могат да получават информация за българските туристически обекти чрез директната връзка между приложението и платформата iLoveBulgaria, обяви министърът на туризма Николина Ангелкова.


Свързването ще даде възможност всичко, което е включено или се добавя към мобилно приложение и уебсайт на iLoveBulgaria, автоматично да се показва и във Вайбър, съобщи министърът. Тя уточни, че потребителите ще могат да откриват и да си препращат снимки и информация в чата за националните ни обекти.




В началото проектът iLoveBulgaria включваше 100-те национални туристически обекта и нови забележителности от редица общини по черноморското крайбрежие и вътрешността на страната, припомни министърът. След сканиране на QR кода им посетителят се "озовава" сред уникални за туриста маршрути, обясняват от ведомството. Сега се работи и по видеоклипове на обектите. След като са готови, те също ще са достъпни през чата на Вайбър, уточни министърът.


В момента в платформата има над 250 национални туристически обекта, а общо местата, включени в нея, са над 5000. Членовете на iLoveBulgaria са над 500 организации и се отчитат повече от 17 хил. инсталации през първите 10 месеца от началото на проекта преди година.


Новата функционалност, свързана с приложението, не струва допълнителни разходи. Ангелкова обясни, че договорът между Вайбър и iLoveBulgaria е на бартерен принцип, при което платформата предоставя информация за места, а Вайбър - канала за разпространение.


Световни проучвания показват, че употребата и значението на интернет нараства. 2/3 от туристите, които пътуват с цел почивка, организират ваканцията си през интернет. За една година - от юли 2016 г. до юли 2017 г., резервациите чрез мобилни устройства са се увеличили с 37 на сто, допълват от министерството. Освен това 95% от пътуващите с цел почивка четат най-малко 7 препоръки, преди да резервират почивката си. Осем от 10 туристи биха предпочели персонализирани маршрути чрез проследяване на цифровия им профил. Само за една година потребителите на интернет са се увеличили с 10%, а ръстът при социалните мрежи е 21 на сто.


Включването на дигиталните технологии очакваме да допринесе за положителното развитие на туризма в страната, а резултатите за 10-те месеца на годината са много обнадеждаващи, обяви Ангелкова. Тя обясни, че според данните на НСИ до октомври повече от 8 млн. чуждестранни туристи са посетили България, като се отчита увеличение от 7.6 на сто за година.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "Алелее,въъх,олеле,теа са мноо прости" -така се коментира тук тролчета....

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  2. 2 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 320 Неутрално
  3. 3 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 320 Неутрално

    "Алелее,въъх,олеле,теа са мноо прости" -така се коментира тук тролчета....
    —цитат от коментар 1 на oporna_to4ka


    Споко, освен тролските коментари има и нормални. Макар и малко.

  4. 4 Профил на Чинчила
    Чинчила
    Рейтинг: 228 Неутрално

    един форумец през април беше писал - "Това е абсолютна наглост. На една "Фирма" е платено да извърши работа, взема си парите, но въпреки това "Фирмата" продължава да печели от клиентите - показва им реклами, продава клиентски данни и т.н. Т.е. Министерството на туризма се е явил като инвеститор, който помага на "Фирмата" да си развива бизнес..."

  5. 5 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Може и да е някаква новост за министър Ангелкова,но това си е претоплена манджа.
    Ако гледате рекламата на България ,която върви и по СИЕНЕН и я сравните с рекламите на Македония,на Черна Гора,на Хърватска - ние сме направо жалки.

  6. 6 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 952 Весело

    не че нещо, но аз реклама на Гърция даже не съм виждал.

    пратете ми един месидж по вайбър като:
    - изгоните мутрите от плажната ивица
    - като има къде да се разходя по крайбрежна алея покрай морето (а и да го видя от поне 20-30 метра, без да се налага да се покатеря на някоя сграда)
    - като има сигурност, че ще похарча повече пари за удоволствие, отколкото за лекарства против диария.

  7. 7 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 221 Гневно

    Поредната глупост и хвърляне на прах в очите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK