Германия пусна високоскоростния влак между Берлин и Мюнхен

Германия пусна високоскоростния влак между Берлин и Мюнхен

© Deutsche Bahn



Днес започна редовното обслужване по новата високоскоростна железопътна линия, свързваща Берлин с Мюнхен. Трасето бе изградено след две десетилетия на строителство, струващо 10 милиарда евро.


Линията е дълга 623 км, а влакът ще може да се движи с до 300 км/ч. Новата отсечка съкращава с до два часа пътуването между Североизточна Германия и Бавария, като вече ще отнема под четири часа.


Първият редовен влак по маршрута пристигна в Мюнхен една минута по-рано. Очаква се над 3.6 милиона пътници годишно да използват линията.


Най-бързите влакове ще се движат три пъти на ден във всяка посока, а редовните ще бъдат на всеки час по маршрута, минаващ през Ерфурт и Нюрнберг..

Коментари (133)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 594 Весело

    623км за четири часа,ако и тук стане няма да се кача в кола.

  2. 2 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3074 Неутрално

    Страхотно постижение на инженерния гений!

    Gunter glieben glauchen globen
  3. 3 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    Некъде развиват железопътния транспорт, другаде го закриват.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  4. 4 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    Германия почва да прилича на Япония и Китай по бързина на влаковете

  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4811 Неутрално

    Добре похарчени 10 милиарда евро!

  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4131 Неутрално

    Страхотна придобивка!Германия вече модернизирз 88% от ж.п транспорта си и 92% от трасетата.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  7. 7 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Това лято имах удоволствието да пътувам по другата (единствена досега) високоскоростна линия в Германия. Разстоянието от Дюселдорф до Франкфурт беше взето за 1 час и 40 минути със спиране в Кьолн и летище Франкфурт. С кола това разстояние би отнело около 3 часа.

  8. 8 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Иначе в Германия дори влаковете, които не са високоскоростни, се движат със 150-200 км/час. Даже и крайградските железници (есбановете) - и те.

  9. 9 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    Ние с 5 млрд. евро правимЕ 25км. автомагистрала.

  10. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    Това добре, но след 20 години ще има ли кой да го ползва тоя влак или ще бъде подарък за чурките?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  11. 11 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Линията е дълга 623 км, а влакът ще може да се движи с до 300 км/ч. Новата отсечка съкращава с до два часа пътуването между Североизточна Германия и Бавария, като вече ще отнема под четири часа.

    =========================================================================

    Вече? "Под четири часа" не е ли малко бавно за 623 км при 250-300 300 км/ч? Може би с 1-2 спирки? За сравнение: Париж–Лондон е около 500 км и пътуването с влак и точно 2:10 часа.

    А иначе Сименс постепенно измества френските пионери във високоскоростните влакове. Евростар ги предпочетоха за обновяване на влаковете си.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  12. 12 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 488 Любопитно

    Добре похарчени 10 милиарда евро!
    —цитат от коментар 5 на vassilun

    Не съм толкова убеден. При само 3,6 милиона пътници годишно и наличие на малко по-бавен алтернативен маршрут, къде е икономическият смисъл? И кога ще се изплати това нещо? Едва ли ще е преди 2100...

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  13. 13 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Вчера под една статия която коментираше някаквао проучване според което германците вярвали вече повече на Русия написах че за германците на 1 во място стоят вътрешно -политическите теми. Разликата между бита,ежедневието на хората в Русия (изключвам Москва и Ст. Петерсбург) и Германия е вече пропаст. Не може да се избяга от "битът определя съзнанието". Това не е естествено 100 % но е в огромен процент вярно. Когато 8 часа от съзнателния ти живот всеки ден( махаме фазата на съня) едните се занимават как да направят живота по-качествен а другите - да оцелеят и евентуално да развалят живота на другите се получава това. Защо се занимавам с това сравнение под тази тема? Ами много просто- ако всяка европейска държава създаде общество което да се стреми към подобрение на условията за живот на хората живеещи там за всички ще е по-добре. Не изключвам и България . Германците не са идеални (то няма идеално общество) но да бъдат критикувани от други недостигнали наполовина техните ниво е .... меко казано несериозно. Напредва се като се учи от по-добрите...Иначе желая безаварийно пътуване дълги години по тази отсечка която може би през фервуари /март ще ползвам за 1 път

  14. 14 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2798 Неутрално

    "Днес започна редовното обслужване по новата високоскоростна железопътна линия, свързваща Берлин с Мюнхен.""

    Някаква завист започва да ме гризе. Обичам железниците, точно в този момент гледам ето това филмче:
    https://www.youtube.com/watch?v=PVMr2vanM2c

  15. 15 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1413 Любопитно

    Европа е континент, който в почти цялата си част е с подобен климат (между другото това го изтъкват като една от причините да се развие толкова добре), 2 пъти по-гъсто населен е от САЩ например, няма кой знае колко високи планински вериги, така че високоскоростни влакове биха заменили въздушния транспорт и съответно да намалят замърсяването...

  16. 16 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Германия почва да прилича на Япония и Китай по бързина на влаковете
    —цитат от коментар 4 на edin drug


    По скоро на Франция, която в исторически план е втора в света след Япония и има високоскорстни влакове и линии още от 80–те години. В момента имат такива линии до Марсилия (юг), Бордо (югозапад), Страсбург (изток) и на север – Лил, Лондон и Брюксел. Скоро ще пуснат и пета на запад до Рен.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  17. 17 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6867 Неутрално

    Скъп проект, но инвестицията си заслужава

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  18. 18 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Чудесна новина! В Европа обаче начело е Испания с най-развитата високоскоростна жп мрежа и втора в света след Китай.

  19. 19 Профил на Georgi
    Georgi
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#13] от "magelan":
    Това, че обикновения руснак в частност и Путин като събирателно, ден и нощ не спи и си мисли, как са развали живота на почтения западник, демек е властелина на злото от приказките го вярвате една каруца хора, разделени в 10 партии. Никой в Русия не му пука особено за Запада, хората си имат достатъчно свои проблеми, но когато държавата денонощно е демонизирана в западната преса, като е отговорна за всичко от уригването на кралицата до избора на президент на Щатите, реакцията е ясна. На германците честито ИЦЕ, с тоя задръствания там вече просто не е за кола.

  20. 20 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Некъде развиват железопътния транспорт, другаде го закриват.
    —цитат от коментар 3 на Darth Plagueis


    В интерес на истината, както отбелязват доста американски консерватори по отношение на множеството проекти за високоскорстни линии в САЩ (там има само една, Асела, която малко се доближава до тези Европа, Китай и Япония), ЖП транспортът е на практика технология от 19 в. Та има ли смисъл да се ивестира в нея като "технология на бъдещето"?

    Не, че е лишено от резон подобно твърдение, особено ако трябва да се избира м/у този вид транспорт и инвестиции в Хайпърлууп, но все пак високоскорстните влакове са доста сериозна конкуренция на кратките самолетни полети до 700-800 км. разстояние или около 4 часа от гара да гара (в центъра на града и без чакане за проверки, освен за международните линии като Евростар).

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  21. 21 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Чудесна новина! В Европа обаче начело е Испания с най-развитата високоскоростна жп мрежа и втора в света след Китай.
    —цитат от коментар 18 на choKo


    Испания наистина има доста километри високоскорстни линии, но като технология на влаковете са една идея назад спрямо французи и германци.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално



    отчитайте факта, че парният влак "Летящият хамбургчанин" (Der Fliegende Hamburger) през 1931 г. е развивал 230 км/ч по трасето Берлин-Хамбург.


  23. 23 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1401 Любопитно

    ЖП транспортът е на практика технология от 19 в. Та има ли смисъл да се ивестира в нея като "технология на бъдещето"?
    —цитат от коментар 20 на c.b.o.


    Това би трябвало да ви задоволи като отговор:

    "Железопътният транспорт е сред най-енергийноефективните средства за механизиран наземен транспорт. Релсите образуват много гладка и твърда повърхност, по която колелата на влака се движат с минимално триене. Например, един типичен вагон може да носи 125 тона товар плюс собственото си тегло на две четириколесни талиги. При пълно натоварване контактната площ между всяко колело и релсата е с размера на монета от 10 стотинки. Влаковете имат и малка челна повърхност спрямо превозвания товар, което намалява въздушното съпротивление. Като цяло, при оптимални условия железопътният транспорт изразходва 50 – 70% по-малко енергия за превозване на даден товар, отколкото пътния транспорт.

    Други предимства на железопътния транспорт са относително високата безопасност и комфорта при пътуването. Той се характеризира и с ефективно използване на пространството – двойна железопътна линия може да превози повече пътници или товари за дадено време, отколкото четирилентов път."

    (Уикипедия)

    Апокалипсисът апокалиптичен
  24. 24 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#22] от "Ф.Нинов":

    Прелюбопитно инфо. Благодаря.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  25. 25 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 611 Неутрално
  26. 26 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2015 Неутрално

    Ето я нагледно разликата ---- >>>
    http://razpisanie.bdz.bg/SearchServlet?action=listStationDelay&fromStationName=Gorna %20Orjahovica&delayDate=10/12/2017

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  27. 27 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#23] от "БМЗ":

    Защо като отговор? Това е добре известно, а аз просто коментирам аргумените на противниците на високоскоростния ЖП транспорт в Америка (нищо, че тя е "създадена от железници"), които предпочитат да се инвестира в алтернативни технологии като Хайпърлууп.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  28. 28 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1401 Любопитно

    До коментар [#27] от "c.b.o.":

    Америка е друга бира, там има лобита и бензина им е много евтин, затова влаковете не минават.

    Говорех, че ЖП транспорта не е остаряла технология, нищо че е от 19-и век. Отдавна няма парни локомотиви, всичко се управлява с компютри, а пушека е заменен от регенеративни спирачки.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  29. 29 Профил на dpy24528611
    dpy24528611
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Честито на Германия.
    За сравнение: Детето ми учи в Правец. От градче отдалечено на 190 км. от там до Правец пътува с автомобил до гара Септември, после с влак до София, автобус до Правец и такси, за почти шест часа ( 6 )! Да се пукнеш от удобство за едни няма и 200 км.

  30. 30 Профил на bvu38525482
    bvu38525482
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#10] от "БМЗ":

    Те в русия за това ли нищо не строят. Да не остане после за туркменистанци, узбеки и другите ислямски племена :D

  31. 31 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#24] от "c.b.o.":

    след войната е трябвало да минат много десетилетия докато по трасето Берлин - Хамбург влаковете успяха да достигнат скоростта на някогашния Летящ хамбургчанин.

  32. 32 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1401 Весело

    До коментар [#30] от "bvu38525482":

    В Русия ще се качат директно на левитиращите коли. ;)

    Апокалипсисът апокалиптичен
  33. 33 Профил на Де-токс
    Де-токс
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Некъде развиват железопътния транспорт, другаде го закриват.
    —цитат от коментар 3 на Darth Plagueis


    Вие нали декларирахте, заедно с другото БКП, че не ядете асфалт? Да разбираме ли, че ядете релси и жици?

  34. 34 Профил на today
    today
    Рейтинг: 955 Весело

    Че и тука с влак до Варна е под 4 часа (обикновено). Е вярно, че от Карнобат, и разстоянието е 100 км, а не 623, но все пак си е повод управляващите да имат с какви постижения да се изфукат :-)

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  35. 35 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#28] от "БМЗ":

    Ма ти ми говориш за локомотиви, влакове... Принципът на ЖП транспорта – движение по железни релси – не се е променил и си е същият като преди два века.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#20] от "c.b.o.":

    Може. Морският транспорт е на няколко века. Кво прайм?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2798 Неутрално

    До коментар [#30] от "bvu38525482":В Русия ще се качат директно на левитиращите коли. ;)
    —цитат от коментар 32 на БМЗ


    Сега не го ли правят? Или си траят за безаналогиите?

  38. 38 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#1] от "mentra65":

    "ако и тук стане няма да се кача в кола."

    И като видиш, че с трена е 150 евро, току - виж пак се качиш в колата.

    http://bit.ly/2AI8mEn

  39. 39 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#31] от "Ф.Нинов":

    А сега видях, че този немски влак всъщност е взаимстван от американския Bullet, използван в предградията на Филаделфия.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  40. 40 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#23] от "БМЗ":Защо като отговор? Това е добре известно, а аз просто коментирам аргумените на противниците на високоскоростния ЖП транспорт в Америка (нищо, че тя е "създадена от железници"), които предпочитат да се инвестира в алтернативни технологии като Хайпърлууп.
    —цитат от коментар 27 на c.b.o.


    Това не е алтелнатива на жп транспорта. Много е дълго за обяснение, но на прима виста си представете да превозите 2000тона руда примерно на 200-400км, или пък горими или взривоопасни материали, танкове, военно оборудване, да не говорим за други обемни и тежки товари през луупа, като например парна турбина от 400-500 тона.
    А немците не от вчера са едни от най-добрите в железниците, и повечето германци, колкото и да е учудващо предпочитат релсови превозни средства за ежедневните си нужди от транспорт, докато автомобила като, че ли повечето време седи в гаража. Знам, че е еретично за българина свикнал да ходи и до клозета с колата, но е факт!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  41. 41 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#20] от "c.b.o.":Може. Морският транспорт е на няколко века. Кво прайм?
    —цитат от коментар 36 на Darth Plagueis


    Ми нищо, кво да правим... Той отдавна не е масов пътнически транспорт, а си има специфична ниша – карго и круизове.

    Защо приемате обективното излагане на нечии аргументи от моя страна, като защита или споделяне на тези аргументи? Сътветно се почва с "ами това, ама онова и кво прайм".

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  42. 42 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#40] от "traveler1":

    Мисля, че става дума за пътнически транспорт. Не съм чувал за проекти за товарен хайпълууп – там и бързината не е чак от такова значение.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  43. 43 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3059 Неутрално

    С този влак много бързо ще могат да се превозват бежанци.

  44. 44 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2798 Неутрално

    С този влак много бързо ще могат да се превозват бежанци.
    —цитат от коментар 43 на gozambo


    Така е. Заминаващите бежанци бързо ще отпътуват към родните си места.

  45. 45 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2512 Любопитно

    До коментар [#1] от "mentra65":

    и от къде до къде трябва да пътува тоя влак у нас

    гошо
  46. 46 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 540 Неутрално

    хората строят наземен жп транспорт да се радват на ландшафта
    нас ни набутаха под земята

  47. 47 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3524 Любопитно

    Колко струва билетченцето?

    Доброто е заразно
  48. 48 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3059 Неутрално

    Тъжно ми става като видя в Америка влака да се движи с двама пътници. Американците предпочитат автомобилите. Колкото и да е бърз влакът, пак се губи време за отиване до гарата, послеот другата гара до мястототъ където си се запътил, ограничен си само в един маршрут, не може да ти хрумне да се отбиеш до някой магазин. Това в градовете. Иначе влакови линии като Берлин-Мюнхен, те не се конкурират с автомобилния транспорт, а с въздушния. Вместо самолет, с влак. В Америка и това е трудно. Струва ли си да се правят тези огромни инвестиции, след като хората няма да пътуват по-бързо, отколкото със самолет?

  49. 49 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    В БГ не съм ползвал влак сигурно от 20 години.И затова бях много приятно изненадан от това колко е удобен жп транспорта в Германия.Франкфурт - Кьолн 170 км го взимаш за около час и половина , а между Дюселдорф и Кьолн влакове са толкова често че се усеща все едно пътуващ между два квартала на голям град.Впечатление прави чистотата и учтивостта на персонала.Единият път когато пътувах между Кьолн и Дюселдорф без да искам съм се качил на международният влак ICE нещо си , за които както се оказа билетът ми не важи.Приготвих се да ме глобят и очаквах скандал или някакви други неприятности , но кондукторът само се усмихна предупреди ме да внимавам другия и ми пожела лек път.
    Няма да ги стигнем скоро германците.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  50. 50 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4811 Неутрално

    До коментар [#45] от "гошо":

    От Видин до Кулата. От София до Варна и до Бургас. Става ли?

  51. 51 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2798 Неутрално

    До коментар [#49] от "rwe33471675":

    Да, Франкфурт - Кьолн покрай реката и гледката е красива.

  52. 52 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4811 Неутрално

    До коментар [#47] от "dogwoman":

    От Берлин до Мюнхен вероятто не е под €150!

  53. 53 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2512 Любопитно

    До коментар [#16] от "c.b.o.":

    само дето трябва и да видиш колко го ползват и още повече пък колко разчитат на тия влакове

    гошо
  54. 54 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 817 Неутрално

    За да има бързи влакове в Европа, трябва да има и бързи релсови пътища. Големите инвестиции отиват за изкупуване на земята и обезщетения. Отделно - при влизане и излизане в градовете трябва да се осигурят безопасни трасета и да се шумоизолират.
    Неслучайно Китай дръпнаха толкова бързо със скоростните влакове - щото много бързо отчуждават земята и строят трасетата. Няма "не искам".
    От гарата до старото летище на Шанхай скоростни влакове само по едно направление тръгват на всеки 15 минути. А направленията са много. Скорости от 300 км/час наистина достигат - снимал съм ги да ги показвам на хлапето, но ги поддържат за не-повече от 5-6 минути. Другото е ускоряване и забавяне между спирките. Най-дълго скоростта се задържа в диапазона 260-280 км/час.
    И да - много евтин и достъпен транспорт е.
    ТАМ.
    Средно излиза около 40 цента(китайски) на километър. Ще рече - 10 стотинки или 5 евроцента/км.
    Абсолютно безшумни. Като лодка по вода.
    Идеална алтернатива на късите полети. Можеш да се разходиш. По-широко е. Отиваш директно в центъра на града - няма таксита, няма загубено време и преди полета.
    Кога и у нас ли?
    Никога, мисля.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  55. 55 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#52] от "vassilun":

    герм. ж.п. въведе гъвкава ценова политика (като при авиокомпаниите) тоест цените зависят от деня, часа, както и дали става дума за точно определен влак, за който важи билета.

  56. 56 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 304 Неутрално

    10 милярда евро за 625 км - нещо мн скъпо ми се струва?! И той дори не е от най бързите

  57. 57 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2512 Любопитно

    До коментар [#22] от "Ф.Нинов":

    Да те питам ,нали имаше Мюнхен -Берлин ИСЕ возил съм се на него Тоя нов ли е или са подобрили трасето за по голяма скорост

    гошо
  58. 58 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Тъжно ми става като видя в Америка влака да се движи с двама пътници. Американците предпочитат автомобилите. Колкото и да е бърз влакът, пак се губи време за отиване до гарата, послеот другата гара до мястототъ където си се запътил, ограничен си само в един маршрут, не може да ти хрумне да се отбиеш до някой магазин. Това в градовете.

    До коментар [#48] от "gozambo":

    В кои градове?
    В Ню-Йорк няма къде да паркираш, ако си с кола. Да не говором, колко чакаш на тол-плазата за тунела или моста.

    Всичко що е от Лонг Айлънд(извън обхвата на метрото) и от другата страна на реката в Джърси - всичко пътува с влак от и до работа. С кола ходят до паркинга на гарата.
    Особено в час пик, влаковете са пълни на макс.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  59. 59 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално



    Герм. ж.п. мрежа е отделна държ. компания DB Netz , от влаковате Deutsche Bahn.

    Релсите се предоставят за ползавне на всякакви други ж.п компании, най-често с регионални влакове.
    От Франкфурт обаче може да се пътува до Париж както с ICE, така и TGV.
    Иначе пероните мязат на л-ще с влакове от какви ли не местни и чужди компании.

  60. 60 Профил на stonedridah1
    stonedridah1
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#1] от "mentra65":

    ше се качиш и още как:)

    билетчето ще е 100 евро. толкова струва от мадрид до валенсия. ако тр да вземеш жената и детето, дотам и обратно ще ви излезе 600 евра.

    това да не ви е БДЖ, дето пенсионерският билет е 3,20.

    Ти за мен си Мики Маус!
  61. 61 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Да те питам ,нали имаше Мюнхен -Берлин ИСЕ возил съм се на него Тоя нов ли е или са подобрили трасето за по голяма скорост
    —цитат от коментар 57 на гошо


    Второто. Тези влакове може да се движат и по обикновени ЖП пътища, но много по–бавно. Е така до Бордо се движеше TGV, ама като обикновен влак, докато не пуснаха високоскоростната линия/път.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  62. 62 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#57] от "гошо":

    Предполагам това е съвсем ново трасе, минаващо по друг маршрут.

    €10млрд. не е много, сравнено с Франкфурт-Кьолн, което също излезе толкова, но за 220 км. Там са много тунели, много нещо. Но пък се взима под час.

  63. 63 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Тъжно ми става като видя в Америка влака да се движи с двама пътници. Американците предпочитат автомобилите.
    —цитат от коментар 48 на gozambo


    Зависи от линията. Между Вашингтон и НЙ има влакове на всеки час, че и по–често, Northeast Regional и високоскорстният Acela. Обикновено са пълни, даже и късно вечер.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  64. 64 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    само дето трябва и да видиш колко го ползват и още повече пък колко разчитат на тия влакове
    —цитат от коментар 53 на гошо


    Къде това? Във Фрнция/Европа или в Америка?

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  65. 65 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално



    значи в момента във ФРГ се конкуриат автомобили с влакове, автобуси и самолети. Има дори частни бавни влакове с евтини билети... интернет и биричка.

  66. 66 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#41] от "c.b.o.":

    Ми, провокирам разговор, нали това е целта на форума и на излагането на аргументи като цяло?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 67 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 276 Неутрално

    ЛЕКО УТОЧНЕНИЕ:
    623м за 4 ч. прави скорост 200км/ч а не 300, както по горе казват а да не говориме че във Франция например, от повече от 20г ТГВ(тран гран витес)-се движи с350км/ч по 4-5 различни трасета.

  68. 68 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#63] от "c.b.o.":

    2005 год. пътувах с Амтрак от Ню Йорк за Филаделфия за $50.

    На връщане взех китайския автобус от Чайнатаун Фили до Чайнатаун Ню Йорк за $10. Билетите бяха на китайски.

  69. 69 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4509 Весело

    До коментар [#68] от "Ф.Нинов":

    И сега е така при съотношение 80/20 в полза на Чайнатаун!

    klimentm
  70. 70 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4509 Весело

    До коментар [#63] от "c.b.o.":

    Гозамбо живее в Охайо

    klimentm
  71. 71 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#69] от "klimentm":

    а билетите още ли са на китайски?

  72. 72 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#68] от "Ф.Нинов":

    Последно с Northeast Regional ми излезе около $70 за същото разстояние. Пак по–добре от Асела, която не е чак толкова бърза, нито луксозна.

    Но и в двата случая това, което най ми харесва там е, че за разлика от Европа влаковете имат "тих вагон" (quiet car). Кеф! А иначе НЙ–Вашингтон винаги пътувам с влак, нямам нерви за самолета.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  73. 73 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Любопитно

    До коментар [#70] от "klimentm":

    А ти къде си?

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  74. 74 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4167 Неутрално

    До коментар [#14] от "gmbh":

    Колега, що си мълча досега?!

    Парните влакове са основното ми хоби - посетил съм де що музеи на парни локомотиви има из Европа, абонат съм на Eisenbahn Romantik, в Англия и Германия съм се возил на увеселителни влакчета с парна тяга (по Haworth Railway и във Werratal), а от няколко години - откакто "уседнах" и си купих по-голямо жилище - КОЛЕКЦИОНИРАМ макети на парни локомотиви и вагони от съответната епоха.

    Последната ми придобивка:
    https://www.google.bg/search?q=roco +72270&client=tablet-android-samsung&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwihq8-E_v_XAhWLE5oKHQb8CVUQ_AUIESgB&biw=1280&bih=800#imgrc=Wsisx3pfRjXLZM:

    Наздраве от мен с едно ... мммм-ного специално уиски!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  75. 75 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4811 Неутрално

    До коментар [#55] от "Ф.Нинов":

    То и в UK е така. Зависи дори дали купуваш билет една седмица или един месец преди пътуването. Но за 600 км с високоскоростен влак и по-удобен от презокеански самолет €150 не е много скъпо. Ако сте 4-членно семейство, пътувайте с кола.

  76. 76 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4509 Весело

    До коментар [#73] от "c.b.o.":

    Queens,NY

    klimentm
  77. 77 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4509 Весело

    До коментар [#71] от "Ф.Нинов":

    Вече има и на английски

    klimentm
  78. 78 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    До коментар [#30] от "bvu38525482":
    абе спокойно строят китайците
    Ама интересно Русия е оставила на Китай да строи в Европейската част, те си строят в Сибир

  79. 79 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    До коментар [#63] от "c.b.o.":

    ми Китайците разказват играта Пекин-Танцзин 2 линии през 10 минути
    като градски транспорт то метрото в софия е по нарядко

  80. 80 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4509 Неутрално

    До коментар [#30] от "bvu38525482":абе спокойно строят китайцитеАма интересно Русия е оставила на Китай да строи в Европейската част, те си строят в Сибир
    —цитат от коментар 78 на 1001


    УааааУ!!!

    klimentm
  81. 81 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2798 Неутрално

    До коментар [#74] от "Norman Granz":
    ""Колега, що си мълча досега?!""
    Ееее, хубаво съвпадение на интереси! Що си мълча, ами покрай злободневието...
    За мен парна тяга съчетана с ладшафт и малка чаша с уиски си е класика. Ще ранищим темата...
    Наздраве и хубава вечер!

  82. 82 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Любопитно

    Пекин-Танцзин 2 линии през 10 минути
    —цитат от коментар 79 на 1001


    Къде е това "Танцзин"?

    Tianjin ли имаш предвид (на руски Тяньцзинь)?

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  83. 83 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    До коментар [#2] от "Alarmstufe: Rot":

    Западна Европа, най вече Франция отдавна е опасана от свръх скорстни линии, още от 1985г. Френските ТЖВ отдавна подържат 260-350 км/ч. Само че нашите медии кледат все на изток - към русия, китай.

  84. 84 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Queens,NY

    До коментар [#76] от "klimentm":

    О,
    Рего Парк?
    Вездесъщата Алдертон и Уудхейвън?
    Или пък Астория?

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  85. 85 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2766 Неутрално

    До коментар [#16] от "c.b.o.":

    Колега, стара ви е инфомацията, Испания е преди Франция по този показател.

    Модератора е неадекватен!
  86. 86 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4110 Неутрално

    До коментар [#79] от "1001":

    Причината е че доста хора работят и в двата града , а пътуването с кола е около 2 часа ако имаш късмет да избегнеш големи задръствания, докато с влак е половин част. После Тянджин е 15 милиона жители, Пекин практически 30 милиона ( сега са решили да го ограничат до 23 милиона и гонят над 8 милиона мигранти - те все още имат "столично жителство")

  87. 87 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8866 Неутрално

    Браво, у нас 200 км. се минават за 5 часа, ужас, кога ще ги стигнем....

  88. 88 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#4] от "edin drug":

    И Италия и Франция :)

  89. 89 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4110 Неутрално

    До коментар [#54] от "г-н Саранди Говедаров":


    Аз също редовно ползвам влаковете в Китай. За нашето брата ще е малко странно да разбере системата на чакалните на големите гари, пък и купуването на билети от чужденци на гарата е малко сложно. Затова купувам билети онлайн, даже има отделни опашки за тази категория пътници. Скоро пътувах Пекин-Тайюан ( провинция Шанкси), около 3 часа за над 700 км, чисто и добро обслужване във влака, цената беше около 50 долара с доставката на билета в хотела.

  90. 90 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Любопитно

    До коментар [#16] от "c.b.o.":Колега, стара ви е инфомацията, Испания е преди Франция по този показател.
    —цитат от коментар 85 на ivan_


    По кой показател?

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  91. 91 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#67] от "maane":

    вдяваш ли какво е максимална и какво средна скорост

    Birds of a feather flock together.
  92. 92 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    После Тянджин е 15 милиона жители, Пекин практически 30 милиона
    —цитат от коментар 86 на daskal1


    Те на практика са се срастнали...

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  93. 93 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1527 Весело

    До коментар [#82] от "c.b.o.":

    няма значение имах един шеф който казваше
    България е малка и за жалост рядко населена
    може да мечтаеш влак София Пловдив на 10 мин

  94. 94 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 730 Неутрално

    За да има бързи влакове в Европа, трябва да има и бързи релсови пътища. Големите инвестиции отиват за изкупуване на земята и обезщетения. Отделно - при влизане и излизане в градовете трябва да се осигурят безопасни трасета и да се шумоизолират.Неслучайно Китай дръпнаха толкова бързо със скоростните влакове - щото много бързо отчуждават земята и строят трасетата. Няма "не искам". От гарата до старото летище на Шанхай скоростни влакове само по едно направление тръгват на всеки 15 минути. А направленията са много. Скорости от 300 км/час наистина достигат - снимал съм ги да ги показвам на хлапето, но ги поддържат за не-повече от 5-6 минути. Другото е ускоряване и забавяне между спирките. Най-дълго скоростта се задържа в диапазона 260-280 км/час.И да - много евтин и достъпен транспорт е.ТАМ.Средно излиза около 40 цента(китайски) на километър. Ще рече - 10 стотинки или 5 евроцента/км.Абсолютно безшумни. Като лодка по вода.Идеална алтернатива на късите полети. Можеш да се разходиш. По-широко е. Отиваш директно в центъра на града - няма таксита, няма загубено време и преди полета.Кога и у нас ли?Никога, мисля.
    —цитат от коментар 54 на г-н Саранди Говедаров


    Абе човек , Китай е 1.4 милиарда и влаковете са в Източен, където гъстотата на населението е зашеметяваща, ние сме по малко по население от малък квартал в Пекин. . що Китай в Уйгуристан нямат развита ЖП мрежа , ами няма нужда.

  95. 95 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Боже колко глупости са се изписали , лошо няма да сте лаици, но пък да изказваш като едва ли не терсен специалист е смешно. В САщ НЯ Е РАЗВИТА ЖП мрежата , защото по различен начин са устроени градовете и е неудобно да се използва масово , затова и използват коли , където има възможност и икономическа обосновка имат и влакове. За България просто нямаме население , който да генерира пътникопоток.

  96. 96 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 957 Неутрално

    Супер, но защо не Маглеф това е тяхна разработка ???

  97. 97 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4509 Весело

    [quote#84:"г-н Саранди Говедаров"]Queens,NYДо коментар [#76] от "klimentm":О,Рего Парк?Вездесъщата Алдертон и Уудхейвън?


    Това място го наричат "Българският блок" ,няма лошо.

    klimentm
  98. 98 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#8] от "jig":

    Дори минават 200 км/ч. Карал съм по аутобана с 200 км/ч и влака ме изпреварваше паралелно :)

  99. 99 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#16] от "c.b.o.":
    Съгласна съм с коментара.
    Само едно малко уточнение: бързата влакове линия Париж-Рен е факт от юни месец. Пътуването трае 1ч26 мин.
    И допълнение:има TGV и до Нант.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  100. 100 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    До коментар [#29] от "dpy24528611":

    Па купИ му една книжка, кО се стискаш? 😃

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK