Летище София предлага ново понижение на таксите от 2018 г.

Летище София предлага ново понижение на таксите от 2018 г.

© Надежда Чипева, Капитал



Летище София предлага нов спад в таксите за обслужване на пътник от идната година. В момента тя е 5.50 евро. Отправеното до Главната въздухоплавателна администрация (ГВА) предложение е да спадне на 5.46 евро, а таксата, която плащат авиокомпаниите за кацане на самолет, да се намали със 7% от 1 януари. Предложението подлежи на одобрение от ГВА.


В предложението на порта се вижда обаче, че ще има леко повишение за таксите за деца - до 2.73 евро. В тарифата се предвиждат и редица отстъпки - за стимулиране на полети по вътрешни линии, за пътници кацащи и излитащи с международни полети, както и за брой пътници. Последната се предлага да влезе в сила от 1 юли 2018 г.


От началото на 2017 г. летището уеднакви таксите за пътник за двата терминала и ги установи на 5.50 евро. Това доведе до недоволство от страна на нискобюджетния превозвач "Уиз ер". Причината е, че компанията не успя да премести всичките си полети от новия терминал 2 и затова предпочете да продължи да лети от стария терминал. В същото време обаче качеството на услугите и условията на двата терминала са напълно различни. До края на 2016 г. на новия терминал се плащаше такса от над 10 евро на пътник. "Уиз ер" сезира Комисията за защита на конкуренцията и заплаши с оплакване в Брюксел.




Междувременно днес правителството одобри промени в наредбата за формиране на летищните такси. С тях се изменя напълно методиката на формиране на цените. Подробности не се посочват, но от летище София уточниха, че това е заради уеднаквяване с правилата, по които това се прави в другите страни от ЕС.


От правителствената пресслужба само уточняват, че се изравняват таксите за вътрешни и външни полети.


"Направените изменения са европейска практика, която цели предоставяне на равнопоставеност на всички летищни ползватели с цел еднакво ценово третиране на пътниците", се уточнява в съобщението.


С други промени се прецизират текстовете по методиката за определяне на таксите между летищния оператор и авиокомпаниите. В съответствие с българското законодателство се регламентират текстовете, отнасящи се до правото на подаване на жалби срещу летищния оператор, в случите на несъгласие от страна на авиокомпаниите. Не се уточнява какво на практика означава това.


Изменя се начисляването на такса паркинг с цел рационалното разпределение при ползването на летищните площи, предназначени за паркиране на въздухоплавателните средства.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 1026 Любопитно

    Преди няколко години беше така и с цената на природния газ. Булгаргаз цяла година постоянно искаха намаляване след намаляване, ДКЕВР я намаляше иииии накрая я вдигнаха.
    Да не стане и тук така.

  2. 2 Профил на ruspapaz
    ruspapaz
    Рейтинг: 217 Неутрално

    навсякъде всичко се увеличава ние намаляваме - май някой иска да изкара летище София на червено за да го вземе без пари. Иначе няма никаква логика терминал 1 и терминал 2 да взимат по една съща такса - разликата между тях е от небето до земята...

  3. 3 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 665 Весело

    Цената е сложна функция от себестойност, и позиционира на кривата търсене-предлагане ... Какво правят хората едва ли е аргумент, както и една жена каза ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  4. 4 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 598 Любопитно

    До коментар [#3] от "danvan":
    Според таксите излиза че летищата във Варна и Бургас са двойно по търсени от летището в София .Справка в сайта им показва че таксите там са от 8 евро.

  5. 5 Профил на Tata Mata
    Tata Mata
    Рейтинг: 389 Неутрално


    Уеднаквяването на таксите за двата терминала не редно. Ако се направят качествени ремонти и на двата терминала и приличат на нещо по-добро от селска тоалетна, тогава да са еднакви. Сега понижението на цените е разбираемо, предвид лошото обслужване и ужасната обстановка, но все пак Терминал 1 е няколко идеи по-зле от Терминал 2.

  6. 6 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5544 Неутрално

    Те да направят свестен редовен трансфер между Т1 и Т2, пък таксите ако щат да ги вдигат!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  7. 7 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 215 Весело

    Дайте летището на Шиши пеевски и руската мафия!тя КГБ банката с 5 милиарда евро издъниха и всеки се прави че никой нищо не е виновен вкл .и ББ ! ебати и смешната държавичка 16 република!

    Долу рушистите и фашистите
  8. 8 Профил на zarito
    zarito
    Рейтинг: 428 Неутрално

    От 5.50 на 5.46 намалението е 0.7%, г-да математически гении :)

  9. 9 Профил на zarito
    zarito
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Голямо стимулиране, билетите от 200 евро падат на 199.96 :) ще има хиляди нови полети през 2018 :) то в момента е ненормално да минеш през скенерите, па след това намаление опашката ще е до Обеля :)

  10. 10 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 265 Неутрално

    За сведение през 2016 година летището завърши с 13 милиона загуба. Тия тотално са подлудели.

  11. 12 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 313 Неутрално

    Да явно има журналисти дето бъркат проценти с промили.

  12. 13 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1252 Весело

    Ха ха! Не се радвайте много, милички! Сорос настоява , и крадливата ЕНП пасмина ще концесионира летището за 35-50 години, или до Второ проишествие! И тогава всички такси ще скочат десеторно! Да ви е честита демокрацията! Нека ви удари по джоба, щото вие от друго не разбирате!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  13. 14 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    Изравняването на таксите е заради принципа "мижи да те лажем" - Райън като дойдоха, се разфучаха, че България еър има милиони дългове, а не ги плаща - уеднаквиха таксите на терминалите и ги пратиха на Терминал 2 и Райън сега си мълчат. Мотат Уиз и явно се надяват да им се размине докато дойде концесионера...пък ако е "наша" фирма - ще стане интересно...

  14. 15 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    Да го дават на Фрапорт или на китайският оператор Хайнан. Това не може да продължава - летище на центъра на балканите да е на загуба.

    В договора трябва да има и клауза за разрушаване на Т1 и построяване на нов терминал, модерен и с ръкави, както и по-добра връзка с Т2.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK