Държавата ще поръча "умна" система за по-сигурно пътуване по "Тракия"

Държавата ще поръча "умна" система за по-сигурно пътуване по "Тракия"

© Анелия Николова



Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за разработване и внедряване на интелигентна система за сигурност на движението по магистрала "Тракия", която да следи трафика, да предупреждава за аварии и при нужда да пренасочва движението в тунел "Траянови врата".


Прогнозната обща стойност на поръчката е 7.2 млн. лв., а срокът за изпълнение е 2 г. Финансирането е по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020 г.

Според проекта в тунела "Траянови врата" ще бъде изградена уникална за България интелигентна система за автоматична идентификация на инциденти (Automatic Incident Detection –AID). Тя ще позволи чрез система от подвижни бариери да се управлява и пренасочва трафика в една от двете тунелни тръби, така че при инцидент в едната тръба трафикът да се пренасочва по другата, информира пътната агенция. В съоръжението ще бъде монтирано ново LED осветление, електронни информационни табели, светофарни уредби, хоризонтална
и вертикална сигнализация, метеорологични станции при порталите на съоръжението.
На магистралата ще бъдат монтирани и 40 електронни информационни табели (Variable message signs), по 20 във всяка посока. Чрез тях шофьорите в реално време ще се информират за възникнало събитие на пътя. Агенцията напомня, че преди 2 години за първи път на участъци от първокласната и второкласната пътна мрежа бяха монтирани 20 електронни информационни табели, което даде възможност шофьорите да получават бърза и сигурна информация за пътната обстановка, въведените ограничение и алтернативните маршрути.
С изпълнението на проекта за първи път ще бъдат монтирани и камери за измерване на средна скорост и мониторинг на трафика на определени участъци от "Тракия". Целта е повишаване на безопасността на движение и спазване на ограниченията на скоростта.


Друга новост е монтирането на сензори за претегляне на моторните превозни средства в движение (Weigh in motion). Това ще позволи да се филтрират претоварените превозни средства и да се даде възможност за повече на брой, по-бързи и по-ефективни проверки. Очаква се по този начин значително да се намали износването и увреждането на пътната настилка и съоръженията на автомагистралата.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Една добра новина!

    Това е много полезно, дано не се "побългари" системата.

    Модератора е неадекватен!
  2. 2 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2773 Неутрално

    Вземете направете още една магистрала между Пловдив и София, може и на частен инвеститор да я дадете и той да събира таксите.

    Че София Пловдив си е натоварена като Цариградско.

  3. 3 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#2] от "realguru":

    Има ли трасе за втора магистрала?

    По изгодно може би ще е разширяване на настоящата ако толкова е натоварена.

    Модератора е неадекватен!
  4. 4 Профил на Dreamep
    Dreamep
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#2] от "realguru":Има ли трасе за втора магистрала?По изгодно може би ще е разширяване на настоящата ако толкова е натоварена.
    —цитат от коментар 3 на ivan_


    Натоварена си е, особено на излизане от София по тъмно... всеки гледа да изпревари другия по завоите нагоре и се правят опасни маневри.

  5. 5 Профил на rkf10544273
    rkf10544273
    Рейтинг: Неутрално

    Бах ги. 7 милиона за 40 табели.... Тия се сцепват да краднат. За същите пари ще монтирам по 100 150 инчови плазми в посока. И безплатно порно ще има даже.

  6. 6 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#5] от "rkf10544273":

    Четете хора, четете!
    От цялата статия само това ли разбра, че ще монтират 40 табла?

    Останалите неща са ти сложни да си представиш или великодушно ги пропускаш?

    Модератора е неадекватен!
  7. 7 Профил на rkf10544273
    rkf10544273
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#6] от "ivan_":

    Прочел съм, сигурно ше да са позлатени и бариерата и няколкото камери дето ще събират инфо , че да го пускат на таблата.....
    Цените тука като плаща държавата са си екстра. Дали да ти напомня за някой куриоз като транспорта във Варна, където за да сложат гпси на автобусите да ги следят в реално време и трафика похарчи 1+ милиона общината и после некакви ентусиасти направиха същото ама работещо за 20 бона :))
    Разликата е че в текса по горе пише че тия дето го правят ще откраднат повече от варненските общинари.

  8. 8 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 464 Любопитно

    До коментар [#7] от "rkf10544273":

    Ето един линк с подобни проекти и разходите за тях:

    http://www.itscosts.its.dot.gov/its/benecost.nsf/CostTerminators/AMS +Traffic+Control

    Ако го разгледаш, ще разбереш, че цената може да варира, защото подобни системи могат да включват различни подсистеми.

    Отделно гледам, че продължаваш да пишеш за едни табла и едни камери пък доста повече неща са посочени в статията...

    И да възможное да е по-скъпо от нормалното, с оглед на евентуалните отчитания.

    Това означава че е лош проекта, или предпочиташ да отчитат през проекти с нулева полезност?

    Модератора е неадекватен!
  9. 9 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 475 Неутрално

    цената е като за нов тунел

  10. 10 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2114 Неутрално

    Вземете направете още една магистрала между Пловдив и София, може и на частен инвеститор да я дадете и той да събира таксите.Че София Пловдив си е натоварена като Цариградско.
    —цитат от коментар 2 на realguru


    Моето предложение е малко по-различно:

    Да се даде на турски и ирански инвеститори да изградят още една магистрала у нас, като си платят земята, разбира се, която да няма изобщо детелини за слизане от нея - от Капитан Андреево до Калотина.
    Транзитно преминаващите през България ТИРове да са задължени да пътуват по нея. Ние само да им сложим в двата края по един брояч и концесионерите да ни плащат такса за всеки камион. А те да си събират каквито си щат такси от камионите.

    Трасе ще се намери - успоредно на сегашното.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  11. 11 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#10] от "Athanatos":

    Това е добра идея, но кошмарно решение.
    Решението на подобно нещо се нарича железопътен транспорт.
    На границата камиона се качва на вагон и на следващата граница слиза от вагона или пък влака отива чак до Австрия например.

    Едно време имаше такива проекти даже в Елин Пелин край София май започнаха някакъв терминал да правят...

    Модератора е неадекватен!
  12. 12 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Дневник,
    това, че някой е успял да сглоби неверотното съждение:
    - "интелигентна система за сигурност на движението по магистрала "Тракия", която да следи трафика, да предупреждава за аварии и при нужда да пренасочва движението в тунел "Траянови врата"
    съвсем не значи, че трябва да го препоствате!

    Щото е кофти да размножавате милиционерските скудоумия.
    Щото заливащата ни простотия е предостатъчна.
    И щото Дневник се е отличавал от другите шляпащи през просото "информатори".

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  13. 13 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    Системата е ,,умна,, , но по умни са тия които ще вземат поръчката, а
    не толкова умните сме тия които ще я платим !!!

  14. 14 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#2] от "realguru":

    За сметка на това магистрала Марица няма никакви коли,всеки път когато минавам от там е мъртвило.Но най натоварена би била една магистрала от Русе до Комотини.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK