Първата борсова търговия с биткойн тръгва при курс от близо $20 000

Първата борсова търговия с биткойн тръгва при курс от близо $20 000

© Reuters, Reuters



Биткойн - най-спекулативният икономически инструмент за всички времена, трябва да направи днес първата крачка към повече прозрачност и регулиране, тъй като за 18 декември е насрочено началото на търговия с фючърси на CME Group, най-голямата стокова борсова група в света.


Играчите на пазара за биткойн, който много финансисти не смятат, че отговаря дори на изискванията за криптовалута, вдигнаха в края на седмицата цената му до близо 20 000 долара. Това означава, че капитализацията на биткойн пазара е наближила 336 млрд. долара, сочат данни на платформата coinmarketcap.


В понеделник цената слезе под 19 000 долара, при положение че на 1 януари обменният курс бе под 1000 долара.




Според агенция "Блумбърг" днес не е изключено да бъде обявена нова емисия биткойн, която да понижи цената. Една от причините за рязкото поскъпване през последните месеци е търсенето, многократно превъзхождащо предлаганите за покупка биткойни. Пазарът е анонимен, но журналистически разследвания показаха, че значителна част от биткойните са в ръцете на японски инвеститори и че вероятно около 1000 души или фондове, контролират близо 40% от него.


В петък Европейският съюз и европарламентът се договориха за по-строги правила за избягване прането на пари и финансирането на тероризъм през платформи за криптовалути. Част от тях забраняват анонимните транзакции на такива платформи. Собствениците на такива сайтове за обмяна ще трябва да идентифицират потребителите си.


Съгласно процедурите на ЕС тази договореност предстои да бъде формално одобрена от 28-те държави и от евродепутатите, след което в рамките на 18 месеца трябва да бъде въведена в националното законодателство на страните членки.


Първата борсова търговия с биткойн тръгва при курс от близо  000

Ключови думи към статията:

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Е не знам с кво трябва да ги нариваш тия долари или квито и да са други пари та да се изплющиш, като чекия в мокър пясък.

  2. 2 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Появил се навремето един търговец в едно село в Африка и обявил на местните, че изкупува маймуни по 100 долара едната. Хората решили, че това е много добра оферта и започнали да ловят маймуни и да ги продават на търговеца за 100 долара бройката.
    Следващата седмица той обявил, че вече купува маймуни по 200 долара. Хората отново се втурнали в гората и изловили голяма бройка маймуни и ги продали на търговеца за по 200 долара.
    Третата седмица търговеца обявил, че вече купува маймуни по 500 долара. Дори и най - мързеливите станали и започнали да ловят маймуни, докато изловили всички маймуни и човека ги изкупил по 500 долара.
    На четвъртата седмица човека събрал всички и обявил, че заминава за известно време, но като се върне ще купува маймуни по 1000 долара бройката. Всички събрани до момента маймуни той затворил в клетка и поставил пазач отпред. След като заминал, хората се чудели откъде да вземат маймуни и обикаляли джунглата по цял ден. В един момент пазача на клетката им казал, че започва тайно да продава маймуни по 700 долара. Богатите купили по колкото могат, бедните взели заеми от богатите и също купили маймуни. И дошъл момента в който търговеца трябвало да дойде и да купува маймуни по 1000 долара. Но той не дошъл...и пазача на клетката бил изчезнал!
    И така приказката за биткойните свършила!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКА
  3. 3 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 4292 Неутрално

    Криптовалутите създават криптобалъци!
    "... капитализацията на биткойн пазара е наближила 336 млд. долара..."
    С една дума 336 млрд. долара са извадени от реалния оборот и са се превърнали в имагинерни стойности.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  4. 4 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 306 Любопитно

    Пазарът е анонимен, но журналистически разследвания показаха, че значителна част от биткойните са в ръцете на японски инвеститори и че вероятно около 1000 души или фондове, контролират близо 40% от него.
    —цитат от коментар 0 на статия

    Хъммм ... Не са юдеи ?

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9228 Весело

    До коментар [#3] от "Депутат 241":

    Е така някой ден от близкото бъдеще - едни луди борчове с безброй нули , ще се превърнат ИМАГИНЕРНО в няколко биткойна ...:)

    [email protected]
  6. 6 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1991 Весело

    с 336 миляр. $$$$$ е КУПЕН ВЪЗДУХ.............под НАЛЕГАНЕ........

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  7. 7 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 531 Весело

    Хайде братя да оберем каймака после ако ще да фалира валутата :-)

  8. 9 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#2] от "АмброзСП":Поздравления!! Фантастично просто обяснено:-) Твоя идея или някъде си го прочел? Просто съм любопитен..

  9. 10 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#8] от "Julius":

    Колега още не станала светована, къде слагаш каруцата пред конете.

  10. 11 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2453 Весело

    Не съм съгласен, че "биткойн - най-спекулативният икономически инструмент за всички времена,". Най-спекулативният инструмент е познатата "лалемания". Точно преди срива на борсата една луковица се е продала за около 900 гулдена, което измерено към днешна дата е 90 хиляди евро.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  11. 12 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#9] от "magelan":

    Прочел!!!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКА
  12. 13 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Пълно с разбирачи тука или по-скоро такива, които завиждат на онези които са спечелили. А има доста такива.. Рискова си е инвестицията. И какво от това? Поне не съм дал пари на прасетата управляващи България. Мислете....

  13. 14 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    Криптовалутите създават криптобалъци!"... капитализацията на биткойн пазара е наближила 336 млд. долара..."С една дума 336 млрд. долара са извадени от реалния оборот и са се превърнали в имагинерни стойности.
    —цитат от коментар 3 на Депутат 241


    Нищо от никъде не е вадено.

    Това е измислена/генерирана стойност. Единствената загуба е тока.

  14. 15 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2262 Весело

    Прасчо да включи в Националната лотария награди с биткоини./..

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  15. 16 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1991 Весело

    До коментар [#13] от "Tod":

    със ЗДРАВЕ да СИ ГИ ХАРЧИШ........ако УСПЕЕШ ДА СИ ГИ ОСРЕБРИШ......!!!!?????.......иначе ИСТИНСКАТА СТОЙНОСТ НА нищото е НИЩО.......

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  16. 17 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#13] от "Tod":със ЗДРАВЕ да СИ ГИ ХАРЧИШ........ако УСПЕЕШ ДА СИ ГИ ОСРЕБРИШ......!!!!?????.......иначе ИСТИНСКАТА СТОЙНОСТ НА нищото е НИЩО.......
    —цитат от коментар 16 на kesh


    Осребрих си вложеното и част от печалбата. Оставих си за старини. :) Споко, не съм глупав.

  17. 18 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#14] от "realguru":

    Всъщност банковата система СЪЩО ХАРЧИ ТОК, и заплатки с бонуси. И кражби от прасета... МИСЛЕТЕ! Биткойнът харчи по-малко ток от необходимия за долари и тн... хич не сте подготвени по темата. Ама хич. Всъщност се обезценят текущите държавни знаци, а не да поскъпват крипто валутите.

  18. 19 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 853 Весело

    Винаги е много весело, когато невежи хорица Бог знае защо са си наумили коментират нещо си.

    Например в случая невежите просто би трябвало да подминат темата.
    Обаче не, не я подминават!
    Феномен...

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  19. 21 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#14] от "realguru":Всъщност банковата система СЪЩО ХАРЧИ ТОК, и заплатки с бонуси. И кражби от прасета... МИСЛЕТЕ! Биткойнът харчи по-малко ток от необходимия за долари и тн... хич не сте подготвени по темата. Ама хич. Всъщност се обезценят текущите държавни знаци, а не да поскъпват крипто валутите.
    —цитат от коментар 18 на Tod


    Верно?

    Ма 1 хляб па си струва 1 лев. И 1 свирка 100 долара. :)

    В крайна сметка ти не ядеш нито левове, нито коини, а това което се купува с тях. Капиш?

  20. 22 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Какво значи "капитализация на валута", не разбирам. Има "капитализация на актив". А биткойнът не е такъв, дори и нематериален не е.

    Освен това тази "капитализация" е направена по формулата, че наличният обем (16,749,375 биткойнчета) е умножен по текущият курс (19,366 долара за койнче към този момент). Но нали се сещате, че ако всички тръгнат да продават, този курс няма да се задържи.

  21. 23 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    хич не сте подготвени по темата. Ама хич. Всъщност се обезценят текущите държавни знаци, а не да поскъпват крипто валутите.
    —цитат от коментар 18 на Tod

    Точно тъй стана, да, доларът се обезцени с 1400% за една година. Златото и то.
    Предните години защо не се "обезценяваха" не знам. Ти вероятно знаеш.

    С една дума 336 млрд. долара са извадени от реалния оборот и са се превърнали в имагинерни стойности.
    —цитат от коментар 3 на Депутат 241

    Нищо не е извадено, то повечето биткойни са "изкопани", а не купени. А и тези, които са купени, са купувани по $100, $200, $1000 и т.н. през годините.
    Който си е купил по $15к или по $19к може горчиво да съжалява, дано не са много тези хора. И дано не са купували с пари назаем.
    Иначе доларите не се губят, то който извади от реалната икономика за да си купи биткойни, нали ги дава на продавача, а оня не ги слага под дюшека, а пак веднага обратно в икономиката.
    Единственото, което се губи, е изгореният бадева ток за "копаене", а той никак не е малко.

  22. 24 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Не съм съгласен, че "биткойн - най-спекулативният икономически инструмент за всички времена,". Най-спекулативният инструмент е познатата "лалемания". Точно преди срива на борсата една луковица се е продала за около 900 гулдена, което измерено към днешна дата е 90 хиляди евро.
    —цитат от коментар 11 на Николай Колев


    Поне си можел да си я нарежеш за салатка таз луковица след краха на борсата.

  23. 25 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1991 Весело

    До коментар [#17] от "Tod":

    АДМИРАЦИИ......!!!!!!......++++++++......$$$$$$$$$$$€€€€€€€.........

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  24. 26 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#21] от "realguru":

    Още един неподготвен. Имам карта ВИЗА зад която има биткойни. Купувам си каквото искам и където искам...

    --
    Нищо не е извадено, то повечето биткойни са "изкопани", а не купени. А и тези, които са купени, са купувани по $100, $200, $1000 и т.н. през годините.--

    начин на мислене. Ти мислиш по един начин, но доста хора и инвеститори мислят по друг начин. Отделно има огромно наливане на инвестиции в компании базирани на блокчейн технлогии. Но да не задълбаваме прекалено много, щото не знам кой на какво ниво е .

  25. 27 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2676 Неутрално

    Балонът се надува,
    надувайте дечица,
    прас!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  26. 28 Профил на Radical
    Radical
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#3] от "Депутат 241":

    Точно така, тва притеснява ли те.

  27. 29 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#17] от "Tod":АДМИРАЦИИ......!!!!!!......++++++++......$$$$$$$$$$$€€€€€€€.........
    —цитат от коментар 25 на kesh


    Адмирации, ама пак долари и еврота му пожелавате :))

  28. 30 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Оп.. и как така стана, че Япония, Китай и Южна Корея поведоха хорото? Нещо май са прости там нали.. Америкацните хванаха пред последния вагон на тези технологии... Руснаците също са доста напред. Виталий е измислил етера. Тука.. все много сме умни ей..

  29. 31 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#21] от "realguru":Още един неподготвен. Имам карта ВИЗА зад която има биткойни. Купувам си каквото искам и където искам... .
    —цитат от коментар 26 на Tod


    Вие наистина ли си купувате нещо с биткойни в момента?

  30. 32 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 524 Весело

    Ето това е огромният МИНУС на НЕРЕГУЛИРАНИЯ ПАЗАР. Досега, сигурен съм, че в 99,99% от търговията нямаме реални сделки, които да са причината за поскъпване на биткойните, ами имаме измислени сделки между свързани лица (или направо едно и също лице), които целят да напомпат фалшиво цената на тази измислена валута. 1000% съм сигурен, че нито един нов "инвеститор" или купувач не се е появил от есента насам! Ако обаче пазарът стане прозрачен, ще се види, че при такава цена от 20000 долара, всеки втори би искал да продаде поне малко, ама никой не иска да ги купи. И изведнъж ще се окаже, че предлагането е голямо, а търсене няма, и... ... ...

  31. 33 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 524 Весело

    Ма 1 хляб па си струва 1 лев. И 1 свирка 100 долара. :)
    —цитат от коментар 21 на realguru
    Аааааа, ама много скъпа станала тази свирка бе!!!! Ебати инфлацията! А ни лъжат, че нямало инфлация! ОСТАВКАААА!

  32. 34 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Ето това е огромният МИНУС на НЕРЕГУЛИРАНИЯ ПАЗАР. Досега, сигурен съм, че в 99,99% от търговията нямаме реални сделки, които да са причината за поскъпване на биткойните, ами имаме измислени сделки между свързани лица (или направо едно и също лице), които целят да напомпат фалшиво цената на тази измислена валута. 1000% съм сигурен, че нито един нов "инвеститор" или купувач не се е появил от есента насам! Ако обаче пазарът стане прозрачен, ще се види, че при такава цена от 20000 долара, всеки втори би искал да продаде поне малко, ама никой не иска да ги купи. И изведнъж ще се окаже, че предлагането е голямо, а търсене няма, и... ... ...
    —цитат от коментар 32 на cristo_n


    хич не продават.. даже държат. Факт. Иначе пазарът е доста ликвиден.

  33. 35 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Ето Ви да размишлявате и инвестирате!
    https://coinmarketcap.com/currencies/ripple/
    На живо!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКА
  34. 36 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#26] от "Tod":

    Имаш биткойни и пазаруваш с тях??? Или си идиот или лъжеш :)

  35. 37 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#26] от "Tod":Имаш биткойни и пазаруваш с тях??? Или си идиот или лъжеш :)
    —цитат от коментар 36 на niakoi_si


    Имам картата. За всеки случай. Иначе съм купувал през годините разни неща. Аз знам за биткойна от преди 4 години все пак...

  36. 38 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1991 Весело

    До коментар [#37] от "Tod":

    ееееее ПИЧ.......ти сериозно си ФАНАЛ ВЛАКА .....и СИ НА ВЪРХА НА ПИРАМИДАТА.......!!!!?????.......ЕЕВВВАААЛЛЛЛАААА........

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  37. 39 Профил на ppa01574002
    ppa01574002
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#16] от "kesh":

    Ами както всичко друго струва колкото хората вярват, че струва. Колко е реалната стойност на една хартийка, на която пише 100 долара? Биткойн не е подходящ за валута, въпреки че му казват криптовалута, има много по-подходящи криптовалути за разплащане . А е по-скоро средство за съхранение на стойност. Неслучайно му казват Злато 2.0. Като се замислите разликите със златото не са много, само дето биткойна можете лесно да го съхранявате на компютъра си безплатно. А балона на златото се надува вече 6000 години! Криптовалутите и блокчейна са бъдещето и много от банките и големите технологични компании го осъзнават вече

  38. 40 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    Начи предната година от 500-те най-големи Интернет търговци само 5 са приемали биткоини. Тази година двама са се отказали и са останали 3-ма (цифром и словом ТРИ).

  39. 41 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Едни пари ще сменят собствениците си, едни тарикати ще се нагушат за сметка на баламите. Поредната финансова пирамида и борсова шашма. Да печелиш милиони, без да си произвел и една игла, това си е чиста измама и мошеничество. Това са поредните паразити на гърба на наивниците.

  40. 42 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    До коментар [#17] от "Tod":

    ,,Осребрих си вложеното и част от печалбата. Оставих си за старини. :) Споко, не съм глупав. ,,

    Добре направено. Като дядото на незнам си кой Американски милиардер. Пред изходната врата имало ваксаджийче което всеки ден когато дядото излизал му лъскало обувките. Един ден това ваксаджийче почнало да говори зафондови сделки колко бързо се забогатявало от тях. Дядото си рекъл, щом като малкият Джон говори за фондови сделки продавай и продал всичко напечелено от борсата, борсата фалирва и кой ял ял, а дядото сипечелил от продажбите

  41. 43 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До хората, които казват, че криптовалутите са измислица без реална стойност. - Да, напълно сте прави.
    Но и се замислете дали има някъква реална разлика между койните и вашите "пари" в банковата ви сметка. И двете са просто цифрички в някакъв компютър :-) При койните поне компютъра си е ваша собственост :-Д

  42. 44 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#39] от "pye":

    На теория е така. На практика над 90% от биткоин портфейлите са по разни борси и са в контрола на собствениците на тези борси. Утре като автора на борсата се покрие, познай на кой ще са биткоините държани там.

    Включая колегата с Виза картата. Портфейла зад картата е толкоз негов, колкото на издателя на картата. :)

  43. 45 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#43] от "tvr18355030":

    Има съществена разлика. С долара може да плащаш почти навсякъде. Пробвай с биткоина да си платиш пиенето в някой бар.

    Биткоина ще стане равносилен на долара, кога каките на околовръстното ти обявят цени в биткоини.

  44. 46 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#43] от "tvr18355030":Има съществена разлика. С долара може да плащаш почти навсякъде. Пробвай с биткоина да си платиш пиенето в някой бар.Биткоина ще стане равносилен на долара, кога каките на околовръстното ти обявят цени в биткоини.
    —цитат от коментар 45 на realguru


    Биткойна стана толкова успешен точно защото много мафиоти почнаха да си крият прите в него. Биткойна данъчните не го ловят а и никой не може да проследи транзакциите с койни....

  45. 47 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    Сещате се за лафа

    На теория няма разлика между теорията и практиката. Но на практика има.

    Същата работа е и Виза биткои картата. Звучи прекрасно на теория. На практика колегата не си я ползва, щото ще му излезе зверски скъпо с тези волатилни курсове да обръща пари от там. И му излиза 10 пъти по евтина да си пари с Виза с левчета в портфейла (сметка в левчета зад Визата).

  46. 48 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    Криптовалутите създават криптобалъци!"... капитализацията на биткойн пазара е наближила 336 млд. долара..."С една дума 336 млрд. долара са извадени от реалния оборот и са се превърнали в имагинерни стойности.
    —цитат от коментар 3 на Депутат 241


    Ти май нямаш идея какво е пазарна капитализация? Това е цената на броя биткойни, умножен по настоящата им цена. Парите не са извадени от реалния оборот, а се въртят непрекъснато по борси в цял свят - едни хора купуват биткойни, други продават. Парите отиват при тези, които продават, които ги завъртат обратно в икономиката.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  47. 49 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    Биткойна стана толкова успешен точно защото много мафиоти почнаха да си крият прите в него. Биткойна данъчните не го ловят а и никой не може да проследи транзакциите с койни....
    —цитат от коментар 46 на tvr18355030


    Никой мафиот не си държи парите в биткоини. Те да не са толкоз тъпи. :)

    Биткоина и за това не става даже. Нали като искаш да си купиш къща, ферари, на любовницата кожено палто - трябва да обръщаш биткоини в кинти (долари, евра, лева). И данъчните точно там те чакат, щото знаят че с тея биткоини нищо не може си купиш.

    Същото правят и наште данъчни. Понеже има банкова тайна на сметките - демек данъчните не знаят колко кинти имаш в сметката. Като си купиш нещо - автомобил за над 100 000 лв да кажем и на тях им светва лампичка. И после проверяват дали аджеба имаш доходи за тоя автомобил. Ако нямаш - те погват. Не ги мисли за толкоз тъпи.

  48. 50 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#44] от "realguru":

    Да сте чували за TRESOR? Собствен портфейл. Слагате си го в джоба и готово.

    https://trezor.io/

    До коментар [#45] от "realguru":

    Не само кафе, а и сандвич може да си купите в Subway..

    https://sv.bitcoinonair.com/bitcoin-accepting-subway-sandwich-shop-discovered-in-us

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  49. 51 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1991 Весело

    До коментар [#39] от "pye":

    КАКТО КАЗВАШ ЗЛАТОТО Е НА 6000 ГОДИНИ.......и е ИЗДЪРЖАЛО ПРОВЕРКАТА НА ВРЕМЕТО.....когато и БИТКОИНА СТАНЕ НА 6000 години ПАК ШЕ ГОВОРИМЕ......!!!!!?????.....

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  50. 52 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    До коментар [#4] от "инж. Ганев - малцинство от 5.87%":

    "Хъммм ... Не са юдеи ?"

    Юдеите проспаха момента - туй си е китайска пирамидка. Юдеите са спецове по балоните и затуй се включват в надуването да намажат покрай глобалния балон.

    95% от търговията с биткойни беше в Китай преди гавърмента да им резне борсите в началото на т.г.

    40% от койните са у 1600 акаунта , понеже обаче може да си държиш повече от един, реално това са стотина китаеца и нямат никаква грижа да се наговорят да си ги менкат по каквито си искат цени.

    https://bitinfocharts.com/top-100-richest-bitcoin-addresses.html

  51. 53 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#3] от "Депутат 241":

    Нищо отникъде не е извадено, пазарната капитализация е само аритметика. Не се знае колко са извадени за БТК досега, макар че корейци и японци яко си дават джобните, щото те обичат подобни покемони. Та реално може някой да си е извадил 1000 долара от джоба, сега да има "на хартия" близо 20 милиона долара, но това дали значи, че тия пари са вадени от реалната икономика? Не, разбира се.

    Криптовалутите не са балон, но са хипер-монетаризирани, както имотите. И няма да се спука тая работа: както днес не може да си вземеш апартамент за 100 евро квадрата, а цената си се държи, така и няма да чакаш БТЦ на 100 долара пак, защото хората държат и да искаш- няма.

    Обаче Биткойн ще преразпредели малко световното богатство, откакто след 2008 централните банки ни заляха с ликвидност. В смисъл- нека малко новите поколения да се видят у пари, вместо всичко да отива пак по върховете. Аз лично много се кефя на рано пенсионирали се млади милионери, излезли от въртележката благодарение на Биткойн. За съжаление не съм това нещо, но Биткойн е точно като бейлаут за обикновения човек, ако излъже банкерите да го купят по-скъпо, а той да си купи малко независимост и свобода.

    Та така, хипермонетаризирането е хубаво нещо, все пак трябва малко да се разтръска торбата с мишките.

  52. 54 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 888 Неутрално

    А, и освен това повече ще се кефя, ако младото поколение си вземе къщи, Ламборгинита и си народи деца на спокойствие, отколкото парите да се концентрират и от чудене какво да се прави с тях да се построи примерно чудовищна сграда а ла Хадид.

  53. 55 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Искате ли обаче да се обзаложим, че ако случайно БГ влезе в еврозоната, Пеевски ще е първият с легализирана Биткойн борса?

  54. 56 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#50] от "Müller":

    Е да, ама ако искаш да търгуваш с биткоини на борсата - не става с Трезор. Прочети пак какво писах по-горе. На теория (и по дизайн) портфейла трябва да е при теб защитен с частен ключ. На практика над 90% от портфейлите са по борси. И освен ти и собственика на борсата има достъп до коините ти.

    А тези статии с това къде може да плащаш с коини бяха модерни като излезе биткоина. Тогава даже бяха имаше сайтове със списъци къде може да плащаш с коини. Еди си коя пицария, еди си кое кафе, етц. еди кой си търговец в Нета.

    Само дето по-горе писах. Миналата година от 500-те най-големи Интернет търгвоци - 5 са приемали коини, тази двама са се отказали и са останали трима.

    Справка лафа за теорията и практиката. :)

  55. 57 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Тук може да си закупите инвестиционно злато, което след това може да го продадете на Tavex (имат офиси в България). Също може да го закопаете в двора си!

    https://www.europeanmint.com/ или http://www.bitgild.com/gold.html

    Да говориш на банките и банкерите за биткоин е все едно да казваш на един вампир колко добро е слънцето за него!

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  56. 58 Профил на dasvidaniya
    dasvidaniya
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#2] от "АмброзСП":

    Амброз вече ти разказах историята на 2ма човека като моя.

    Руски трол. https://мвд.рф/
  57. 59 Профил на dasvidaniya
    dasvidaniya
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#4] от "инж. Ганев - малцинство от 5.87%":

    Не. Докато те копаят биткойн, Хамас копаят тунели под тях.

    Руски трол. https://мвд.рф/
  58. 60 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#17] от "Tod":,,Осребрих си вложеното и част от печалбата. Оставих си за старини. :) Споко, не съм глупав. ,,Добре направено. Като дядото на незнам си кой Американски милиардер. Пред изходната врата имало ваксаджийче което всеки ден когато дядото излизал му лъскало обувките. Един ден това ваксаджийче почнало да говори зафондови сделки колко бързо се забогатявало от тях. Дядото си рекъл, щом като малкият Джон говори за фондови сделки продавай и продал всичко напечелено от борсата, борсата фалирва и кой ял ял, а дядото сипечелил от продажбите
    —цитат от коментар 42 на сидер


    Какво значи "борсата фалирала"? И защо е фалирала, защото някой е решил да продаде търгувани на нея активи ли?

  59. 61 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#56] от "realguru":

    До някъде съм съгласен с вас, но мен лично борсата не ме интересува. Има достатъчно места (p2p exchange) където може да се обменят биткоини за Fiat money или както писах по-горе за инвестиционно злато.

    Това е само началото за криптовалутите, та още влака не е отминал. Прогнозата на Sacso bank е за $60,000 за биткоин 2018 год. Моята е – До 2021 год. цена биткоин $400,000.

    Хубав ден ви желая!

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  60. 62 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 573 Весело

    Докато в остания свят хора станаха милионери за дни, във България се философства, колко виртуален балон, спекулация, пирамида и темп подобни. На кой му пука какво мисли бай Ганя, хората извън БГ имат пари и ще ги харчат кой както намери за смислено. Кой български гений може да предрече колко ще се качи цената на биткойнт? Ако имахме акъл щяхме да държим БИТКОЙНТИТЕ в ПОРТМОНЕТО ...

  61. 63 Профил на Radical
    Radical
    Рейтинг: 427 Разстроено

    Ебаси тъпите урунгели коментират....

  62. 64 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Бащата маниак по биткойн. Синът му иска 1 биткойн за Коледа.
    -Искаш 15,000 $, сине? 14,000 са си доста пари...А какво, все пак, ще правиш с тия 16,000 $?

  63. 65 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#2] от "АмброзСП":Амброз вече ти разказах историята на 2ма човека като моя.
    —цитат от коментар 58 на dasvidaniya


    Разпространявай!Колкото по малко баби си хварлят парите от балконите,толкова повече ще харчат техните наследници!И с биткойнето е така....:)

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКА
  64. 66 Профил на Lachezar Trifonov
    Lachezar Trifonov
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#2] от "АмброзСП":

    Много се впечатлявам от философски иносказателни мъдрости...разликата обаче е че никой на никоя борса не ти е обещал да изкупува на никаква цена нищо!
    хората рискуват собствени пари с ясното съзнание че може и да ги изгубят!
    А финансовите мъдреци от 3-4 години обясняват как балона ще се спука видите ли... междувремено тези които преди една година рискуваха и купиха за 500 долара, вече си прибраха чисто 2500 печалба... та какво точно ще изгубят ако вземе та се спука "балона" ?
    между другото като коментирате така мъдро колко спечелихте тези дни?..без да рискувате разбира се...

  65. 67 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 298 Неутрално

    До коментар [#3] от "Депутат 241":

    И как стигна до този извод?
    Като продаваш биткоини получаваш реални пари.
    Нищо не е налято. Просто от един джоб е влязло в друг джоб ...

  66. 68 Профил на dasvidaniya
    dasvidaniya
    Рейтинг: 237 Весело

    Ебаси тъпите урунгели коментират....
    —цитат от коментар 63 на Radical


    Гавариш мой език! Фен съм ти.

    Руски трол. https://мвд.рф/
  67. 69 Профил на dasvidaniya
    dasvidaniya
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#49] от "realguru":

    Аз мога да проследявам транзакции с биткойн. Всеки месец портя на говармента.

    Руски трол. https://мвд.рф/
  68. 70 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3026 Неутрално

    До коментар [#22] от "Бай Благой":
    "Но нали се сещате, че ако всички тръгнат да продават, този курс няма да се задържи."

    Но няма как да започнат да продават всички. Това е свободния пазар. Подобно нещо може да се случи например ако има някакъв глобален катаклизъм и хората ще сменят всичко за храна. Но това се е случвало при всички войни и за всички ценности.

    подпис
  69. 71 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3026 Неутрално

    Нормално е хората да гледат на криптовалутата като на инвестиция. Но за обществото най-важно е, че политиците не могат да ги печатат както печатат пари. По тази причина тези валути не вредят на световната икономика.

    подпис
  70. 72 Профил на Sabine Van Kerckhove
    Sabine Van Kerckhove
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Неговата трудно да се продават bitcoins тук, в България, но WWW.LIVIACOINS.COM е сигурен уебсайт бях аз.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK