Производител на електромобили проучва България

Производител на електромобили проучва България

© Министерство на икономиката



Една от най-иновативните компании в света в производството на електромобили OSVehicle проявява интерес към България, съобщиха от Министерството на икономиката.


По покана на LauncHub Ventures на посещение в страната Юки Лиу, съосновател на компанията, която се срещна със заместник-министъра на икономиката Александър Манолев. Двамата са обсъдили плановете на предприятието за разкриване на ново производство в Европа, като са представени възможностите за инвестиции в България.


Зам.-министърът е обяснил, че България е една от 9-те държави - членки на ЕС, които със Съвместна декларация са подкрепили приоритетното развитие на електрическата мобилност в Европа. Обяснил и че през последните години се изпълнява национален план за насърчаване на електрическата мобилност, а в момента се разработва Национална програма с Пътна карта за развитие на електрическата мобилност в България за периода до 2025 г. и хоризонт до 2030 г.




"Налице е устойчива тенденция, като отчитаме ръст от 243% при чистите електромобили и 718% при хибридите в периода 2012 – 2014 г.", обявил Александър Манолев, с уточнението, че все още те са минимален брой от всички регистрирани превозни средства – под 1%.


"Затова се надяваме, че ако изберете нашата страна за една бъдеща инвестиция, това ще насърчи и процеса за по-масово навлизане на електрическата мобилност, като ще можете да разчитате и на подкрепа от държавата, защото това е национален приоритет", обявил икономическият заместник-министър.


OSVehicle, които са в процес на ребрандиране под името Open Motors, са специализирани в проектирането и производството на превозни средства с отворена рамка – шаси, което да позволи надграждането му, без да се налага смяната на колата.


Проектите на компанията, които вече са обявени, включват BusyBee, първият пътнически легален градски автомобил, построен на отворената платформа FabCar, автомобил, представен на Fab10 в Барселона, който може да бъде построен изцяло във FabLab, SPA's Luxury EV, от историческа италианска марка и са изработени от нови високотехнологични материали, Maker's Car, автомобили, създадени от производители с местни материали като тъкани и дърво, и NIKA, първият свързан автомобил, създаден специално за да даде възможност за разработка на приложения.

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3849 Весело

    разчуло се е значи за Белене

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  2. 2 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 866 Неутрално

    А дано, ама...
    Не, че съм песимист...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  3. 3 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1080 Любопитно

    Търсят сравнение.
    После дори камионите им ще заобикалят тази територия...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  4. 4 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    До коментар [#3] от "arnautsky":

    Дано,че ако стане, костовисти ще се хвърлят от прозорците...

  5. 5 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Като разберат кой е минитръ председател, ще се откажат!

  6. 6 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    разчуло се е значи за Белене
    —цитат от коментар 1 на дерибеев


    Едното няма нищо общо с другото. Електро автомобилите ще зареждат своите батерии с електричество , произведено от слънчеви панели. Всеки собственик на такъв автомобил ще го зарежда с електричество произведено от слънчевите панели , монтирани на покрива на къщата му.

  7. 7 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 758 Неутрално

    Ахахахаха, каква е тая стая на снимката с тръби за парно и мрежов кабел по прегорялата стена?

  8. 8 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    Навремето бяхме най-големия производител на електрокари. Какво пречи опита , който имаме да го приложим в производство на електро автомобили.

  9. 9 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    До коментар [#3] от "arnautsky":Дано,че ако стане, костовисти ще се хвърлят от прозорците...
    —цитат от коментар 4 на yanne


    Мислиш ли? Аз съм костовист и ако стане ще се радвам много. Ама да не стане пак да изберат Словения или Хърватия и гербавите да обвинявате Костов за некадърността на правителството

  10. 10 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 758 Неутрално

    "Налице е устойчива тенденция, като отчитаме ръст от 243% при чистите електромобили и 718% при хибридите в периода 2012 – 2014 г.", обявил Александър Манолев, с уточнението, че все още те са минимален брой от всички регистрирани превозни средства – под 1%.

    Муахахахах, ебаси некадърните лъжци и манипулатори! От около 3 000 000 МПС-та у нас 1% е 30 000. Има ли 500 електромобила у нас? Със същата наглост могат да кажат , че електромобилите са и ПОД 50%, което също е вярно.

  11. 11 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    Навремето бяхме най-големия производител на електрокари. Какво пречи опита , който имаме да го приложим в производство на електро автомобили.
    —цитат от коментар 8 на tacheaux


    Опит? От колко време не произвеждаме мотокари и колко са останалите специалистите? Няма да споменавам каква разликата между електрокар и тази платформа. Общото между тях е близко до нулата

  12. 12 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    Заповявайте, заповядайте, най-евтината работна ръка ви очаква!

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  13. 13 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 814 Неутрално

    И какво е проучил до тук?
    Че токът за индустрията поскъпва с 60% заради коледен бонус на полицията?

  14. 14 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1745 Неутрално

    Ей пак герб ви виновни, и пак ако не станело, щяло да е тяхна вината! А за инвестициите които станаха, нямат никакъв принос, нали така?
    До коментар [#9] от "stanislavdi":

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  15. 15 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    ЕКСТРА СМЕ няма кво да се чудите.

  16. 16 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3190 Неутрално

    секи 4ти км

    Електро.
    Ел-ек-тро-кари, черногледо страдащ! :)

    За нация славна генно техническа,
    "новото" то е нищо различно.

    До коментар [#11] от "stanislavdi":
    Навремето бяхме най-големия производител на електрокари. Какво пречи опита , който имаме да го приложим в производство на електро автомобили.
    —цитат от коментар 8 на tacheaux

    Опит? От колко време не произвеждаме мотокари
    и колко са останалите специалистите? Няма да споменавам каква разликата между електрокар и тази платформа. Общото между тях е близко до нулата

  17. 17 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2564 Весело

    "Maker's Car, автомобили, създадени от производители с местни материали като тъкани и дърво...."

    Ей, тука може и да се класираме!

  18. 18 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Гледам ги тия OSVehicle - някаква платформа за open source vehicle development. Не произвеждат електромобили реално, а само платформа. И са някакви малки. Въобще не знам защо има новина, все едно аз с моя бизнес да отида да говоря с министъра.

  19. 19 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Вальо Златев ще им обясни, как стоят нещата.
    В детайли.

  20. 20 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2564 Разстроено

    До коментар [#8] от "tacheaux":

    Навремето бяхме най-големия производител на електрокари. Какво пречи опита , който имаме да го приложим в производство на електро автомобили.
    —цитат от коментар 8 на tacheaux


    Всичко.

  21. 21 Профил на tnk14543188
    tnk14543188
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Едното няма нищо общо с другото. Електро автомобилите ще зареждат своите батерии с електричество , произведено от слънчеви панели. Всеки собственик на такъв автомобил ще го зарежда с електричество произведено от слънчевите панели , монтирани на покрива на къщата му.
    —цитат от коментар 6 на tacheaux


    Всеки собственик на електромобил ще продава на НЕК енергията от панелите на покрива (на преференциални цени) и ще зарежда колата от контакта в гаража на тънка цена.

  22. 22 Профил на tnk14543188
    tnk14543188
    Рейтинг: 0 Неутрално

    "Налице е устойчива тенденция, като отчитаме ръст от 243% при чистите електромобили и 718% при хибридите в периода 2012 – 2014 г.", обявил Александър Манолев, с уточнението, че все още те са минимален брой от всички регистрирани превозни средства – под 1%.Муахахахах, ебаси некадърните лъжци и манипулатори! От около 3 000 000 МПС-та у нас 1% е 30 000. Има ли 500 електромобила у нас? Със същата наглост могат да кажат , че електромобилите са и ПОД 50%, което също е вярно.
    —цитат от коментар 10 на Дундурук


    Все пак за периода 2012-2014 г. не са придобити 3 млн. МПС.

  23. 23 Профил на jalal_al_din
    jalal_al_din
    Рейтинг: 434 Неутрално

    А дано, ама...Не, че съм песимист...
    —цитат от коментар 2 на CINZANO - оправете си сайта!


    в добрият вариант ще им е по-евтино от китай заедно с данък корупция,

    в другия случай всичко нормално и законно в швейцария или някоя нормална държава производството пак ще е на същата печалба.

  24. 24 Профил на ige_koyo
    ige_koyo
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#14] от "Пешката":

    Какви инвестиции са "станали", имам предвид - реални, а не "на хартия"? Щото май и инвестициите са като стабилността - само в герберските глави....

  25. 25 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    секи 4ти кмЕлектро.Ел-ек-тро-кари, черногледо страдащ! :)За нация славна генно техническа,"новото" то е нищо различно.До коментар [#11] от "stanislavdi": Навремето бяхме най-големия производител на електрокари. Какво пречи опита , който имаме да го приложим в производство на електро автомобили.—цитат от коментар 8 на tacheauxОпит? От колко време не произвеждаме мотокари и колко са останалите специалистите? Няма да споменавам каква разликата между електрокар и тази платформа. Общото между тях е близко до нулата
    —цитат от коментар 16 на dnevnikar


    ++++++++, Разбира се, че става въпрос за електрокари, а не мотокари. Лапсуса е за моя сметка

  26. 26 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2902 Неутрално

    Автомобили произвеждани от "тъкани и дърво"!!!
    Добавете и камък по-здрави ще станат.

  27. 27 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Абе този зам. министър да се беше обръснал малце, че мяза повече на пазвантин пред нощен клуб.

  28. 28 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2218 Весело

    Не е ясно от коя държава са инвеститорите... Ако са китайци, каузата е пердута!
    Един "завод" който сглобяваше китайски автомобили вече фалира. Но, може пък ако ги предлагат на едро в складовете на Илиенци, да успеят да се задържат няколко месеца...
    Ако са други, трябва да знаят че популистката партия Герб не обича частната собственост и до година-две този инвеститор ще бъде разследван за корупция от корумпирани държавни органи...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  29. 29 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1187 Любопитно

    Тези ли ??
    https://inhabitat.com/silicon-valley-start-up-unveils-worlds-first-modular-self-driving-car/osvehicle_edit_0004
    Все пак не е трудно да се даде и повечè информация.
    А дали ще стане??-имам известни съмнения .В ""територията"" успяват да се справят с манталитета вече утвърдени фирми.Тези новоизгряващите ще с хваната за ...главата.
    Лошото е ,че и дори добра,идеята може да я 'потурчат' /както се казваше до скоро по тези земи /с българските 'приятели'.

  30. 30 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1187 Весело

    До коментар [#8] от "tacheaux":

    Спомних си как японците бяха основния вносител на нашите акомулатори. Просто защото от оловото на един наш правеха 4 техни... И им беше доста по-евтино, отколкото да внесат от нас олово.

  31. 31 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1187 Весело

    Само забележете на снимката ,физиономиите на българската страна на преговарящите ,колко са въодушевени.И всички по старо му с химикал и тефтер,че записват мъдростт.
    Или най-веротноще си нарисуват човечета и цветенца ей така да уплътнят.
    Другата страна от преговорите май ползва епъл но...
    Ще ще...

  32. 32 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 408 Разстроено

    Дотам ли се докарахме, министри да се хвалят, че са се срещали с представители на гаражна фирма с платформа от типа "Направи си сам"?!

  33. 33 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    Не знам какви електромобили произвеждат, но не мога да отворя сайта им.

  34. 34 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Ахахахаха, каква е тая стая на снимката с тръби за парно и мрежов кабел по прегорялата стена?
    —цитат от коментар 7 на Дундурук

    Водичката и чашите захлупени върху парцала допълват експозицията :)

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  35. 35 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Някой има ли повече инфо за тази компания?

  36. 36 Профил на _imi_
    _imi_
    Рейтинг: 484 Разстроено

    Боже, боже, колко мъка има по света .......

  37. 37 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Тоя Манолев големи глупости е наговорил.
    Надали жената се интересува, че "отчитаме ръст от 243% при чистите електромобили", защото много добре знае, че 243% е да имаш 20 електромобила в цялата държава и за една година да се увеличат с още 48 броя - голям ръст, няма що!

  38. 38 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 470 Неутрално

    "Налице е устойчива тенденция, като отчитаме ръст от 243% при чистите електромобили и 718% при хибридите в периода 2012 – 2014 г.

    ???????????????

    Ако са казали тия числа, то тука е наистина Тикволенд

  39. 39 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Обективно добра идея. Надявам се, че не е менте, щом е в Дневник. И въпреки това, се изливат лични фрустрации на поразия. Ми зарадвайте се , както в анкетата на Алфа Рисърч!?

    roo
  40. 40 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Ех, дано да излезе нещо от това !.. :-)

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  41. 41 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 270 Неутрално

    хахаха, наивници,ще правите електрокари!!това е пак поредното китайско пране на пари.

  42. 42 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1265 Любопитно

    ами имаме си традиции
    първия електромобил/електрокар сме го произвели в далечната 1952
    като производството достига над 50 000 годишно
    Балканкар имаше 10 големи завода какво е останало от тях е труден въпрос

  43. 43 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 758 Неутрално

    Все пак за периода 2012-2014 г. не са придобити 3 млн. МПС
    —цитат от коментар 22 на tnk14543188


    Същато работа. Годишно се регистрират към 150 000 автомобила. 1% от 300 000 е 3 000. Електромобилите са 100 годишно сигурно.

  44. 44 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    До коментар [#8] от "tacheaux":

    Оловото беше ценно-затова ги взимаха.

  45. 45 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    До коментар [#9] от "stanislavdi":

    Дай,Боже!Ама си малцинство.

  46. 46 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    До коментар [#12] от "Taiga":

    Те няма да ходят в Русия,бре!

  47. 47 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 408 Разстроено

    До коментар [#40] от "инж. Ганев - малцинство от 5.87%":

    - Айше, ай дано да си девствена!
    - Ай, дано Хасане, ама надали...

  48. 48 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    До коментар [#9] от "stanislavdi":

    Иначе -за Костов-неговата вина е стара-за приватизацията.

  49. 49 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6059 Неутрално

    Среща без резултат

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  50. 50 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1265 Весело

    мда гледам плюят
    пък Мъск още не може да стигне производстово на електромобили на Балканкар

  51. 51 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2706 Весело

    До коментар [#44] от "yanne":


    До коментар [#8] от "tacheaux":Оловото беше ценно-затова ги взимаха.
    —цитат от коментар 44 на yanne


    Не само...чугуна който служеше за баласт също...В Япония ги разглобяваха веднага и използваха всичко от него като суровина...

  52. 52 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 408 Гневно

    До коментар [#39] от "babyroo":

    Фрустрацията е оттам, че министерствата ни са пълни с калинки, които и за чеп за зеле не стават...
    Що не се срещнат с Илон Мъск да прави е-коли у нас? Щото никой сериозен бизнесмен извън родната кочина няма да си губи времето да говори с тях...
    "Една от най-иновативните компании в света..." да се чете - най-новите ентусиасти - кръжочници... И аз нямам нищо против фирмата. Шапка им свалям, че се стремят да направят нещо полезно.
    Малко ме притеснява само, че се срещат с нашите министри... Дано да е от неосведоменост, а не от желание за някаква далавера.

  53. 53 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 316 Любопитно

    Това не става ли дума за една "кола" която прилича на количката за голф и всеки може да си я сглоби сам каkто правят децата с частите от яйцето Kinder ???

    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  54. 54 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 316 Любопитно

    До коментар [#33] от "Virgin":

    Виж Tabby car :)

    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  55. 55 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3810 Неутрално

    До коментар [#4] от "yanne":

    Ами..., ха дано...! След милиардите от Катар, Индия и Саудтска Арабия, колко му е да усвоим поредните няколко милиарда, от Китай...! :)
    Ама, като гледам снимката... Не ме обзема оптимизъм. Уж, крупен китайски инвеститор, сложили го на оръфана маса, пред бутилка минерална вода. Срещу крупния китайски инвеститор, един зам.министър и няколко лелки от министерството. Сериозна работа...! :)

    Бивш tww09306483.
  56. 56 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Навремето бяхме най-големия производител на електрокари. Какво пречи опита , който имаме да го приложим в производство на електро автомобили.
    —цитат от коментар 8 на tacheaux


    Този опит сме го имали преди 30 години. Сега имаме дръжки. С носталгия по миналото индустрия не се гради.

  57. 57 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 902 Весело

    Автомобили произвеждани от... дърво
    ----------

    У нас ги наричаме каруци :)

  58. 58 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2310 Неутрално

    Заповявайте, заповядайте, най-евтината работна ръка ви очаква!
    —цитат от коментар 12 на Taiga


    По-евтини от вас руските тролове няма.

    The best way to predict the future is to invent it.
  59. 59 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 902 Весело

    ... имаше 10 големи завода какво е останало от тях е труден въпрос
    —цитат от коментар 42 на 1001


    Не, въпроса никак не е труден. Заводите са ограбени и разпродадени. Ние не произвждаме електрокари от 30 години!

  60. 60 Профил на buddy
    buddy
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#30] от "charlesdegaulle":
    Не олово, а чугунът, който беше в задната част на електрокара и служеше за противотежест на товара.

  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    До коментар [#4] от "yanne":

    Ако стане кое бе, мозък? И кви костовисти пак са ти виновни?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    До коментар [#14] от "Пешката":

    Кви инвестиции? Тия, дето копаят дъното ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  63. 63 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Заповявайте, заповядайте, най-евтината работна ръка ви очаква!
    —цитат от коментар 12 на Taiga


    Не само най-евтината, ами и най-простата

    Уважавай различното мнение, когато е подплътено с аргументи
  64. 64 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11031 Неутрално

    Стартъп фирма се среща със фалстарт държава ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  65. 65 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Евтини китайски електромобили, може и да стане други едва ли ще
    инвестират у нас !!!

  66. 66 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    До коментар [#9] от "stanislavdi":Иначе -за Костов-неговата вина е стара-за приватизацията.
    —цитат от коментар 48 на yanne


    С приватизацията на Костов трябва да се гордееш, а не да я оплюваш. Така ставаш удобен на комунистите , които разчитат на такива като теб да представят управлението на СДС през 1997-2001 за неуспешно.

  67. 67 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    До коментар [#66] от "tacheaux":

    Ама той е от комунистите....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  68. 68 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    До коментар [#66] от "tacheaux":Ама той е от комунистите....
    —цитат от коментар 67 на Darth Plagueis


    Не знам. Като му чета постовете го определям от категорията на "полезните идиоти". Мога и да се лъжа.

  69. 69 Профил на Dian Vasilev
    Dian Vasilev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Еее, сега вече няма как - ще трябва да се строи Белене, иначе тези нови милиони електромобили как ще зареждат своите батерии? Тука требе ТОК, СИЛЕН ТОК, ток със здрави бетонни стени, само с един малък прозорец някъде горе, открахнат, през който да влезе пролетта, за да я види другаря до мен, който кашляше лошо, и след това да умре още по-лошо, след като установи, че заедно с пролетта, са се промъкнали и руснаците.

  70. 70 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 929 Неутрално

    До коментар [#10] от "Дундурук":

    Всъщност цифрата 243% вероятно е вярна. От 5 регистрирани автомобила, вече са към 20. Или нещо подобно. Но пак е смешно.

  71. 71 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#11] от "stanislavdi":

    По-добре е разбира се опитът от електрокарите да не се ползва. Мислям че японците купуваха нашите кари заради многото метал.

  72. 72 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#66] от "tacheaux":

    Костов можеше и трябваше да направи много повече. Приватизацията е един от малките му грехове.

  73. 73 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3190 Неутрално

    секи 4ти км

    Цифроленд.
    Числата се броят на пръсти.
    Върхът е 10. :)

    Битуват и по-малки бройни системи,
    повече бавни и обемисти (големи).
    Двоичната е такава.

    До коментар [#38] от "calc":

    "Налице е устойчива тенденция, като отчитаме ръст от 243% при чистите електромобили и 718% при хибридите в периода 2012 – 2014 г.

    ???????????????

    Ако са казали тия числа, то тука е наистина Тикволенд

  74. 74 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    До коментар [#66] от "tacheaux":Костов можеше и трябваше да направи много повече. Приватизацията е един от малките му грехове.
    —цитат от коментар 72 на Oggie Petkov


    При условията в които работеше той направи много повече, отколкото можеше да се очаква. Гордост на неговото управление е приватизацията , която истинските десни трябва приемат положително , а не да пригласят на комунистите, които всячески се стремят да изкарат управлението на Костов за провал. Благодарение на реформите , които Костов направи във всички сфери на обществения живот България сега е в НАТО и ЕС. България имаше късмет, че във важен момент на нейната история , начело на управлението беше Костов.

  75. 75 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2638 Неутрално

    До коментар [#35] от "Cara Mia":
    Ето ти много хубава статия, но е на немски. Тива е проект, който прилича на Open Source в софтуера. Плановете на електромобила можеш да си свалиш от интернет и да ги доразвиваш по собствен вкус. Казват, че такава кола може да се сглоби за час и от запален техник. Търсят последователи и реализатори на проекта си. Още е в самото си начало. Имат последовател в Щатите - Local Motors. Пуснали форуми в интернет и събира идеи от конструктори и техничари. Има материал и за нея, линкът е в статията. Шефът Jay Rogers нарича продукта Web 2.0 електромобил.Събрал над 60К чертежи и скици. Казва, чеше революционира автоиндустрията. Компонентите купува на пазара. Асемблира в помещение, което е бивш склад и го е оборудвал за около 250К$ , а не за много милиони, както е в автоиндустрията. Самият той е завършил Кембридж, работил при McKinsey, маниак на тема коли, сам си сглобява лази, дядо му основал първата фирма за мотори.
    Аз не мога да кажа нищо, защото не разбирам от този бранш. Всичко изглежда много иновативно, може и нешо супер да излезе, не знам. Но не съм сигурна за какво точно иде реч и дали всъщност нашите са разбрали При open source проекти обикновено се търсят ентусиасти, които да захапят технологията. Изглежда ми, че фирмата предлага технология, а не строи заводи. От материала на дневник не се разбира.
    http://www.spiegel.de/auto/aktuell/autobau-nach-open-source-prinzip-tabby-von-osvehicle-a-937041.html

    Мърфи е оптимист!
  76. 76 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2638 Неутрално

    До коментар [#35] от "Cara Mia":
    Пардон, сега видях, че статията е от 2013. Междувременно сигурно нешо се е променило. Ще продължа да чета, и мен ме заинтересува.

    Мърфи е оптимист!
  77. 77 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2731 Весело

    Хм, значи таковата, Трабанта, отново излиза на мода, само дето ще е с "еко" двигател. И ще може да си го "произведеш" в гаража?! Е, не всеки, де, само ентусиасти техничари, владеещи изкуството - "Направи си сам". Илон Мъск ще се хапе отзад, и ще плаче горко, заради тия гении на "опън соурса"!
    А може би, скоро ще измислят и летящи Трабанти?! Какво бъдеще ни очаква само, и ние ще сме всред "пионерите"! Браво!

  78. 78 Профил на Падне ли веечеертаа ...
    Падне ли веечеертаа ...
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Ако имаха малко акъл можеха да му предложат поръчки за държавни и общински институции.

  79. 79 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#28] от "Rim":

    OSVehicle са италиано-китайски джойнт венчър и бяха придобити от GM за 1 млд. щ.д.


    За още някои от форума дето четкат "голямото"ни правителство нека си спомнят срещи на министри с какви ли не измекяри уж фирми, далавераджии с доста по ниска капиталова адекватност, за иновации да не говорим.


    GM срещна BG през Китай.

  80. 80 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#55] от "tww09306483":

    2017 Week 13 - GM acquires OSVehicle

    Today GM acquired its second Y Incubator company, the Italian based OSVehicle, for $1.1 billion in a bid to develop a self-driving “Vehicle-as-a -Service” (VaaS).

    GM aims to use OSVehicle to develop its EDIT modular self-driving car based on the Chevy Bolt M1 platform. The decision was influenced by the ability of modular platforms to extend the lifespan of heavy use vehicles, such as ride sharing and hailing applications. OSVehicle‘s Yuki and Tin Hang Liu claim that through the use of modular architecture, car fleets can last ten times longer by enabling seamless hardware upgrades of self-driving and connected car technologies.

    The current rush for electric car technology, autonomous vehicle technology, and mobility solutions has created a number of billion dollar transactions as automakers try and gain an edge over competitors.

  81. 81 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Всеки собственик на такъв автомобил ще го зарежда с електричество произведено от слънчевите панели , монтирани на покрива на къщата му.
    —цитат от коментар 6 на tacheaux


    Ти имаш ли къща? Защото аз и повечето българи нямаме. Имаме един покрив на блока, кой по-напред ще сложи панели? И долу до паркинга жици ли ще опънем от 9-я етаж?
    Оп, забравих - то и паркинг няма. Има едно кално място, и там който където намери си бута колата.

  82. 82 Профил на Binko Georgiev Binev
    Binko Georgiev Binev
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#81] от "Камен":

    еми, така е. ама софиянци се правят на голяма работа от панелките си

  83. 83 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 888 Неутрално

    https://openmotors.co/osv-platform-2/
    Китайците произвеждат едно голо шаси, от което да си напрвиш кола по твой вкус.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK