Спряхме работа заради един некадърник на държавен пост, обяви шефът на "Свилоза"

Красимир Дачев

© Георги Кожухаров

Красимир Дачев



Заради един некадърник, в едно държавно предприятие, "Свилоза" спря работа посред зима, което ще доведе до безумни разходи за отопление на над 1700 дка. съоръжения, каза днес по Би Ти Ви председателят на съвета на директорите на комбината за хартия в Свищов Красимир Дачев. Той допълни, че говори за директора на северозападното държавно горско предприятие, което не е изпълнил задължението си по договор за доставка на 50 000 тона дървесина.


"През тази година, това предприятие си изпълни договора за 2015, започна за 2016. А аз съм дал депозити за 2015, 2016 и 2017-та", допълни Дачев. Той поясни, че за "Свилоза" работят около 3000 души и неочакваните разходи в края на годината, заради спирането, ще ги лишат от бонуси.


Дачев допълни, че преди непредвиденото спиране, заради липса на суровина, годината за "Свилоза" е била много силна и бонусите са щели да бъдат от по 1000 лева. Той каза още, че комбинатът е инвестирал в местната икономика над 1.5 млрд. лева, които са дадени на строителни и транспортни фирми от района.




"Ако трябва да съдя някого, трябва да съдя държавата. Но този директор не може лесно да се уволни. Ако министърът тръгне да го сменя, ще се обадят в негова защита стотина депутата и местни велможи", посочи Дачев. В заключение, той призна, че не може да каже кога "Свилоза" ще възобнови производството.


"Дневник" опита да се свърже с директора на горското предприятие Цветко Цветков, но той беше зает.

Ключови думи към статията:

Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    Виж да останат за нов РОЛС РОЙС, бонуси може и да няма, матряла все ще се оправи някак си.

  2. 2 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално



    На Дачев му куца стратегията за управление на рисковете.

    Вместо да обикаля медиите и да се прави на велик е трябвало да си направи резервен план за доставки при настъпване на рисково събитие от типа "познат-непознат риск" , тоест знаеш, че доставчикът би могъл да те изпорти, но не знаеш причината.


  3. 3 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ф.Нинов":

    Лесно се дават съвети и коментари отстрани,г-н Нинов!

  4. 4 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5094 Неутрално

    Да разчиташ изцяло само на един доставчик на суровина (още повече знаейки, че не е надежден) е глупаво, а ако този доставчик е държавно предприятие, то фалитът ти е напълно заслужен!

  5. 5 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1437 Неутрално

    Преждеписачите с герберски уклон, не схващат дребната подробност, че договорите се сключват за да се изпълняват. Колкото и да неглижират този факт, той е базисен за успешен, лоялен, печеливш бизнес. А щом едно държавно предприятие просрочва, неизпълнява, неглижира предплатен договор, то ще бъде осъдено. Което пак ще платиме всички ние. Па вие си плещете къф кофтар е Дачев.

  6. 6 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#3] от "Cara Mia":

    Ами тези висши ръководители за това получават таквиз тлъсти заплати, да мислят и да предприемат превентивни и корективни мерки, а не да киснат по телевизиите и да се правят на умни.

  7. 7 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    До коментар [#3] от "Cara Mia":

    За бизнеса му не знам, но за мафията в горските стопанства беше абсолютно прав!

  8. 8 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 650 Весело

    То да беше само един некадърник- на рамо да го носиш......а то :-). В хайдутлука ги бива всички обаче>

  9. 9 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 700 Неутрално

    ... на крив Космос, ракетата ѝ пречи ;)

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  10. 10 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1220 Любопитно

    При тая светован еколкогична криза, държавата длъжна ли е да сече гори, за да подържа производство с ниска добавена стойност? А този "кадърник" от снимката как е приватизирал фържавно предприятие? Колко стотин хиляди години са спестявали предците му, за да може да го купи? АКо държавата беше толкова "кадърна", нямаше да го продаде на теб!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  11. 11 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#5] от "Лелка":

    Добре, хайде сега да поразсъждаваме малко. Защо Свилоза няма друг доставчик, примерно от Финландия или Румъния, които са голям международен доставчик?
    Защото очевидно от държавното предприятие получава суровина на изключително ниски цени, вероятно извън всякакви пазарни нива. Което му дава възможност за дъмпинг , от който съм чувал да се оплакват например румънски производители.

  12. 12 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1861 Неутрално

    От текста разбирам, че държавното предприятие системно не си изпълнява договора - щом сега доставя за 2016 година...
    Което значи, че сигнали за нередности е имало отдавна.
    Тоя вместо да се жали, да беше потърсил алтернативен доставчик, резервен.
    Пак казвам - Румъния му е на 1 км.
    Да не се разхожда из телевизиите да се вайка, а да си гледа истински бизнеса.
    Най-лесно е да отрежеш на хората коледните бонуси.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  13. 13 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1220 Любопитно

    До коментар [#2] от "Ф.Нинов":Лесно се дават съвети и коментари отстрани,г-н Нинов!
    —цитат от коментар 3 на Cara Mia


    И Румъния сече горитъе на поразия, и продава дърва! Преди нас с Румъния, по пътя на безогледната сеч са минали Гърция и Турция! Те обаче са изсекли всичко! Мили хора! Не забравяйте,ч е суровинаа за "свилоза" не са 30 годишни тополи, а няколко стотин годишни иглолистни гори! По еко съображения плащяаме 1 млрд на годниа за ВЕИ-ток! Дали не е редно пак по еко съображения-спестяване на 50 000 тона дървесина на година-и тоя да хлопне кепенци?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  14. 14 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1437 Неутрално

    До коментар [#5] от "Лелка":Добре, хайде сега да поразсъждаваме малко. Защо Свилоза няма друг доставчик, примерно от Финландия или Румъния, които са голям международен доставчик? Защото очевидно от държавното предприятие получава суровина на изключително ниски цени, вероятно извън всякакви пазарни нива. Което му дава възможност за дъмпинг , от който съм чувал да се оплакват например румънски производители.
    —цитат от коментар 11 на taratanki


    Нормално е бг предприятие да ползва бг суровина, договорирана и предплатена. Ненормално е да има дървесината за износ, но не и за местно потребление. Големите доставчици тук са държавните горски фондове, имал е договор с повече от едно, резултатът е сходен. Малко ала Емко иде работата.

  15. 15 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Аман от назначени комунисти, правещи се на капиталисти! "Горското държавно предприятие ме изпорти и сега работниците ще трябва да понесат финансовата тежест." Гениална логика!

    Fortuna favet fortibus.
  16. 16 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ф.Нинов":

    При дървесината е сложно това нещо което предлагаш.
    Там играят с резерв на склад, но се оказва че и той не е бил достатъчен...

    Модератора е неадекватен!
  17. 17 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Любопитно

    До коментар [#4] от "vassilun":

    Хайде да си дадете сметка, че има ологополни пазари.

    Модератора е неадекватен!
  18. 18 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1386 Весело

    На Дачев му куца стратегията за управление на рисковете. Вместо да обикаля медиите и да се прави на велик е трябвало да си направи резервен план за доставки при настъпване на рисково събитие от типа "познат-непознат риск" , тоест знаеш, че доставчикът би могъл да те изпорти, но не знаеш причината.
    —цитат от коментар 2 на Ф.Нинов


    Извинявай, ама тоя път си наплещил пълни абстрактни глупости. Хайде помисли и се поинтересувай дори и западни мега концерни с мега стратегии за управление на рискове, колко са зависими от тоя или оня възлов доставчик. После слез бна Земата и се пренеси в "бизнес" средата у нас, дето поради една или друга причина и с двеста стратегии за управление на рискове голям избор и неограничени възможности да си смениш бързо гащите нямаш!

    https://www.dnevnik.bg/sviat/2010/08/11/945429_shkoda_vremenno_spira_proizvodstvoto_zaradi/

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#16] от "ivan_":

    Ами щом нема матрял - тогава пускат кепенците и туйто.

  20. 20 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    До коментар [#14] от "Лелка": Тоя може да е добър технолог, но лош икономист! Икономиката казва-не поставяй всички яйца в една кошница! Дъмпиногови цени на суровината са вероятната причина тоя да разчита само на родна дървесина! Аз обаче предпочитам вие да плащате повече за вестникарска хартия, но за няе да с епозват румъниски дърва, на вместо да се секат родните!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Любопитно

    До коментар [#11] от "taratanki":

    Не можеш да говориш за дъмпинг в случая или ако има такъв той не е от свилоза, а от доставчика на дървесина.

    Хайда да поръсъждаваме наистина.
    Занчи аз имам доставчик, който ми осигурява суровината на цена 100 единици и е класифициран като надежден, но ще се подсигуря като си сключа договор с друг, който да ми осигурява суровина на цена 200 ...

    Защо ми е да го правя?
    И още нещо, ако си публично предприятие може и да не можеш да го направиш, защото управителя е зависим от акционерите, респективно надзора.
    Как би отхвърлил обвинение че си се заиграл с доставчик 2 и той ти връща 50 единици от цената лично на теб?

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#18] от "virtual brain":

    Знам.
    И не е само Шкода, а повечето автомобилостроители спират производство от време на време.

    Тук обаче става дума за дървесина, която е стандартна суровина... и може дори да бъде скалдирана.

  23. 23 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Държавните и общински органи гъмжат от некадърници, като се почне от президенството, министерските кабинети и се свърши до кметските наместници...

  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#19] от "Ф.Нинов":

    Колкото и грозно да звучи, май това е по-добрия вариант.
    Ако си е вързал гащите с добър договор, поне загубите му ще бъдат покрити от обезщетение, а може и даже и пропуснатите ползи да му се платят.

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#24] от "ivan_":

    Да, неустойките се благинка.

    Аз познавам фирми в технологичната област, за които касирането на неустойки е бизнес модел.

  26. 26 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#22] от "Ф.Нинов":

    Складирана, но нали виждаш че доставчика се движи с години назад от плана за доставки...
    Дървесината не е точно стандартна суровина.
    Не зная за свилоза но в химическия бизнес се ползва дървесина, която клиента си договаря още на ниво засаждане. Параметрите са строго заложени и се купува дървесина стриктно по тях. Стандартно е германска фирма да купува точно определена за нея дървесина от място в Канада например.
    Разбира се цената е космическа, но крайното изделия го изисква.

    Модератора е неадекватен!
  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Весело

    До коментар [#25] от "Ф.Нинов":

    На един език си заговорихме:)

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на gigabyte
    gigabyte
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Свилоза има един системен проблем, още при създаването си заводът е правен против всяка логика. Суровинна база на хиляди километри в Коми (Русия), липса на качествен персонал, наоколо има само селско население. Замисълът е бил много прост - в случай на война е трябвало да произвежда взривни материали на основата на целулозата. Освен това превръща един предимно селски район в рай за работническата класа, цели села са зарязали земеделието и са станали наемни работници. На Партията само това й дай, работници и оръжие за победата на комунизЪма по целия свят. В един момент нещата се обръщат, суровините от Рисия спират, работниците си хващат пътя я на село, я по Гърция, Испания или Англия. Обаче мастодонтът в свищовските блата иска да яде още и още. Най забавното е, че всеки път за откриването на учебната година в академията Свилоза изпраща на първокурсниците приветствие с мощно обгазяване.

    master
  29. 29 Профил на georgi nikolov
    georgi nikolov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    К. Дачев ми е състудент-юрист който гордо носеше прякора Краси Коня. Наше момче, при раздаването на куфарчетата е назначен за олигарх. В България може и да върви заради "особеностите на пейзажа" но я да мръдне по на запад одма фалименто.

  30. 30 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#11] от "taratanki":

    Ей трол, сметни разстоянието и масата на суровината и ще ти стане ясно защо такива предприятия ползват само местна суровина.

    Нещо за държавното предприятие да кажеш? Как не си изпънява договорите и лишава хиляди хора от работа и бонуси

  31. 31 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Тоя не е ли чувал за диверсификация на доставките?! Да се остави в ръцете на държавен монопол за основната си суровина?! Точно същото се случва и на по-горно ниво с монополните енергийни достсавки от Русия за България. Поне 80% от енергията в България идва от Русия - петрол, газ, ядрено гориво, черни въглища. И после не питайте защо няма "бонуси" и сме бедни. Явно някои хора не само не могат да се поучат от чужди грешки, ами и от собствените си не могат! Блестящ пример за това, че повечето бедни са такива, защото са глупави, а не обратното.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  32. 32 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#13] от "Антикорупционен блок-Да Корупция!":

    Сериозно??!!??
    Аз пък си мислех, че целулозопреработвателите ползват предимно отпадна дървесина.
    Ти къде си чул, че Свилоза сече вековни гори?
    И чул ли си или си гнусен платен трол сеещ дезинформация?

    Не знам защо нещо ми подсказва, че Бойко и Прасето са хвърлили око набизнеса на Свилоза

  33. 33 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    Естествено, че горското няма да си свърши работата - нали трябва да бъде приватизирано на безценица?

  34. 34 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 3002 Неутрално

    Ако договорите сключени в едни други години са неизгодни за горското, те ще кръшкат. Взаимоизгодните договори са работещите. Иначе от горското биха се зарадвали на бонуси, ама такава оферта не се споменава.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  35. 35 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#13] от "Антикорупционен блок-Да Корупция!":

    Как реши, че суровината за Свилоза са вековни иглолистни дървета? Според мен за хартия отиват най-некачествената дървесина, без да съм специалист. Най-доброто отива за мебели, после за строителство, после за огрев, за хартия и за биомаса.
    Дървената мафия е със страхотни размери. За жалост държавата е най-големият доставчик на дървесина и Свилоза трудно биха могли да си осигурят от частни гори и доставчици промишлено количество суровина. А иначе дървесина се и изнася. Има игра, некадърност, мързел, корупция...
    Доста се сече, сече се и бракониерски, но все още горите ни са в добро състояние и обезлесяване не е налице с малки изключения по места.

  36. 36 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#35] от "Симеон":

    ... сАгласен... когИ сА сече качествена дървесина, процента за огрев и целулоза е малАк... Кат' добавим скакалците, дет' доопоскват сечищата, трЕбе да му е ясно на Краси к'во следва... Назад е веке с едни 200 'иляди кубика...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#27] от "ivan_":

    Ето малко фин.инфо от миналия месец за Свилоза АД .
    По норма на печалбата фирмата мяза повече на Гугъл и Епъл, отколкото на финландски, американски и канадски цеул. фирми

    +++++++
    Подобрението на печалбата идва след 20% ръст на консолидираните продажби до 33,6 млн. лв. за лятото на 2017 г. Продадената целулоза е по-малко или 29 875 тона за юли-септември 2017 г. спрямо 31 370 тона за същия период на 2017 г. Цената обаче е с 26,89% по-висока, откъдето идва и ръстът в приходите и печалбата.

    Очакванията до края на годината са цената на целулозата да се запази на нивата, постигнати през септември и октомври 2017 г.

    Продажните цени през деветмесечието са с 15% по-високи на годишна база спрямо същия период на 2016 г.

    Съответно продажбите за деветмесечието на 2017 г. отбелязват ръст от 25% на годишна база до 100,5 млн. лв., а продадената целулоза във физически обем нараства до 95 386 тона спрямо 86 530 тона за същия период на 2016 г.

    Печалбата за цялото деветмесечие е 20,8 млн. лв., като се повишава с 303% на годишна база.

    Над 90% от продукцията на свищовското дружество е за износ.

    Акциите на Свилоза АД поскъпват със 113% в последните 12 месеца до 4,47 лв. за акция и 142 млн. лв. пазарна капитализация.

    +++++++++++++++++++++++++++

  38. 38 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Нещата са прости. Свилоза получава дървесината без търг на изключително ниски цени. Това е заради една алинея в Закона за горите приет през 2011 г с мощно лобиране точно заради такива като Дачев.
    Обаче цената на дървесината се повишава на средиземноморския пазар постоянно, като търсенето и расте непрекъснато. Затова на горските предприятия са на загуба ако изпълняват договорите със Свилоза. Освен това вече се усеща и остра липса на работници които да добиват тази дървесина, като заплащането им се увеличава.
    Същевременно Свилоза не може да излезе на пазара и да купува дървесина, защото продукцията и е нискотехнологичен полуфабрикат, който фабриките за хартия ползват.
    На всичкото отгоре, производството е изключително мръсно и трови целия град и околността с коктейл от отровни газове като производни на сярна киселина например.
    Отделно са условията и заплащането на работниците - пълна мизерия дори за Свищов.
    Едно от спасенията за Дачев е да започне да произвежда нещо с по-висока добавена стойност. Ама за това се искат пари. Много пари. Които Дачев явно не иска да дава.
    Другото е създаване на високопроизводителни плантации от бързорастящи видове със свръхкъс турнос на сеч за производство на целулоза. Примери има много в Испания и Италия като там това се прави от повече от 50 години и имат забележителни резултати. Ама и за това се искат и пари и управленски умения и най-вече умствен капацитет. Качества които при Дачев явно липсват.
    Затова другия логичен край на сагата със Свилоза е фалит, което е съвсем нормално за една пазарна икономика при неефективни производства.

  39. 39 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#13] от "Антикорупционен блок-Да ...Не знам защо нещо ми подсказва, че Бойко и Прасето са хвърлили око набизнеса на Свилоза
    —цитат от коментар 32 на Noal

    ...
    Айде, още един плювач на едро и дребно. А обвинява други за тролене!?

    шуменско пиво
  40. 40 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2628 Неутрално

    За да няма повече такива издънки - всички търгове за дървесина - през борсата!

  41. 41 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#34] от "korc":


    Ако договорите сключени в едни други години са неизгодни за горското, те ще кръшкат. Взаимоизгодните договори са работещите. Иначе от горското биха се зарадвали на бонуси, ама такава оферта не се споменава.
    —цитат от коментар 34 на korc


    Правилно ли разбрах, че трябва да се даде "бонус" на горскот иначе няма да си изпълнят договора? Щото това си има друго име и даже една комисия се бори с него...

  42. 42 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#35] от "Симеон":

    Най качествената дървесина отива за химическата индустрия.
    Ако не греша след това идва производството на мебели и дограми...

    Модератора е неадекватен!
  43. 43 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#40] от "cinik":

    Мда, през борсата...и като си купя на борсата 10 000 тона със срок на доставка май,2018 и не ги получа, щото горското си чака бонуса, какво прайм, а?

  44. 44 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 536 Гневно

    При изграждането на Свилоза се е залагало за суровина основно на слама и суровина от Коми когато бяхме там. След ченгеджийската приватизация на българската индустрия, господина започва да произвежда и продукти с по-висока принадена стойност, но и изискващи основно за суровина дървесна маса. Развива и палетно производство, добив на електроенергия. Само, че ние не сме Коми, Швеция или Амазония, Индонезия. А и там поради безогледната сеч заради бизнес печалби, и конфликта с екологията (при това с планетно значение) отдавна е битка с цел ограничения. Даже не подозирате какви мощности се изградиха или са в процес на изградане за производство на палети в България, за които има глад в цяла Европа. Е ще допуснем ли изсичането на горите си заради бизнеса на такива юнаци като горния. Между другото, вижте му биографията преди 1989 г. и ще разберете защо съм и допълнително гневен към този род амбициозни люде.

  45. 45 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#37] от "Ф.Нинов":

    Красноречиви резултати!
    Явно повишените цени подсказват недостиг на пазара, така че едва ли ще загубят серизен пазарен дял. Ако си вземат неустойките ще са си О.К.

    Модератора е неадекватен!
  46. 46 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#42] от "ivan_":


    До коментар [#35] от "Симеон":....Ако не греша ...
    —цитат от коментар 42 на ivan_


    Грешите!

  47. 47 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    До коментар [#13] от "Антикорупционен блок-Да Корупция!":

    Айде толквоа глупости ня едно място са множко дори за вас!!!
    1. Индустиален добив се извършва само в изкуствено залесени гори и за иглилистните, пределния им живот е точно 30 години. После проблемите с вредители ги унищожават и се налагат самитарни сечи и т.н.
    2. В България столетните гори са само и единствено в национални паркове и то на недостъпни места. Последните големи масиви столетни гори са били в риломанистирската гора която е сечена индстриално 20'те години. И е строна теснолинейка за добива им. Така че дори там нямат още 100 години. Всичко друго са отделни дървета в паркове и резервати които не се секат за хартия.
    3. За хартия се ползват точно нискокачествена дървесина която не я искат дори за отопление. Верно е че обемите са големи но първо се сече за материал, после ьза строителни материали, за отопление и накрая е за хартия.

  48. 48 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Плювач?? :)
    Бихте ли се аргументирали господине.

    Държавно предприятие не изпълнява своите задължения в резултат на което фалира структуроопределящо предприятие за региона.

    Дали няма да бъде "спасено" от Борисов и прилапано от Пеевски?

    Дали не ми прилича на една схема, която напоследък масово се играе в милата ни татковина?

    Мисля, че скоро тандма Свиня-Тиква ще фалира и други

  49. 49 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#18] от "virtual brain":

    Нека да си додем на думата за бълг. условия.

    Интересен факт е нормата на печалба от 20%, които правят Свилоза АД може би едно от най-печелившите предприя в света в този браш.



  50. 50 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    Хм, по груба оценка бизнеса на тоя пич обезлесява по около 10 000 декара гора годишно да му върви бизнеса. Ако не е на голо трябва да се вади от 100 000 декара.
    Множко ме се види.
    Той може и за 10г напред да си е платил, ама толкова много достъпна гора просто няма в Северозапада, освен не са решили да карат на гола сеч.
    Краси е известен, че е малко търчи-лъжи и не ги премисля много-много нещата.
    Да си търси други доставчици или друга суровина.
    Тука изобщо няма да отваряме дума за еколози, защото такива в България няма.

  51. 51 Профил на dundee
    dundee
    Рейтинг: 471 Неутрално

    А защо не компенсират от собствените си гори
    ми е чудно, по моя край имат доста такива.
    Сетила се Мара ама, май и чеп за зеле не става
    дет се вика.

  52. 52 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Любопитно

    До коментар [#46] от "lz73":

    В кое точно?

    Модератора е неадекватен!
  53. 53 Профил на glaxo11
    glaxo11
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#37] от "Ф.Нинов":

    ++++++++

  54. 54 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#45] от "ivan_":

    Има и друг момент: Тлъстите норми на печалба активират апетита на тъмните сили да гепят баницата.
    Това е стар природен закон.

  55. 55 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    До коментар [#4] от "vassilun":


    Да разчиташ изцяло само на един доставчик на суровина (още повече знаейки, че не е надежден) е глупаво
    —цитат от коментар 4 на vassilun


    Горските масиви, в 99% от случаите са държавни. Резервен доставчик би била румънската държава. Другите на Балканите гори нямат. Та викаш, по-разумно е парите да отиват в Румъния. Умно.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  56. 56 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    До коментар [#3] от "Cara Mia":

    Това е съвсем обичайна практика за една нормална фирма. А още по-нормално е да не зависиш от един доставчик. Особено за стока като дървесина. Която може да се доставя от много места.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  57. 57 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#54] от "Ф.Нинов":

    Безпорно е така!
    Това обаче е материя от която не разбирам.
    За щастие не ми се е налагало никога да се притеснявам за подобно нещо, винаги съм работел с топ мултинационални компании от стратегически сектори, там няма шанс някой да те атакува с подобно нещо...

    Модератора е неадекватен!
  58. 58 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1036 Гневно

    Добре де, този "медиджър" как може да се остави да разчита само на един доставчик? Ами ако има някакви горски пожари, ами ако не може да се влезе в гората поради климатични причини, ами..., ами..., ами...

    А и по-разумното е дървесината да се внася, а не да се изсичат нашите гори - тя "Свилоза" затова е в Свищов построена, за да разчита на внос от дървесина от Сибир през Черно море и по Дунава, а не на нашите гори!!!

  59. 59 Профил на vesselin5
    vesselin5
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    Ако е прав, интересно доколко е масово явлението..

  60. 60 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    До коментар [#37] от "Ф.Нинов":

    "Продажните цени през деветмесечието са с 15% по-високи на годишна база спрямо същия период на 2016 г."

    То на тоз другар като цяло не се връзва хесапя:

    - цомодити поскъпва към 20% за 3 години
    http://bit.ly/2zesdZp

    Договорът за дървата явно е бил по старите цени, дървата и те поскъпват и горското се скатава щото губи далавера

    Съответните дърва на места ги дават по 52 лв/ тон - http://gpk-karlak.com/production-gpk-karlak-ss-ceni-na-darven-material/

    Всичките въпросни 50.000 тона дърва излиза че са за 2,6 млн лв. Бонусите са 3000 * 1000 = 3 млн и ше ги режат за сметка на поскъпналите дърва. Обаче защо вместо туй не резнат от 30 млн печалба не е ясно. Не е ясно и откъде са изскочили 1,5 милярда където тоз другар ги е раздал.

  61. 61 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    До коментар [#56] от "Цецо":

    100 местса но все държавни. Или да внася от китай щото герберастките кадри са толкова смотани, че могат да затрият всичко. Интерсно дали се предлагат застраховки " защита от герберски държавен служител".

    Видяхме и случея със софия тур..

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  62. 62 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    До коментар [#58] от "cristo_n":

    Ба ли му мамата, разчита че през декември в България горски пожари няма. То за природни катаклизми е лесно да се подготвиш, за кадрите на цецо и боко, не толкова...

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  63. 63 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2762 Неутрално

    Преждеписачите с герберски уклон, не схващат дребната подробност, че договорите се сключват за да се изпълняват. Колкото и да неглижират този факт, той е базисен за успешен, лоялен, печеливш бизнес.
    —цитат от коментар 5 на Лелка

    Който сключва договор с ненадежден доставчик и отгоре на това разчита САМО на него независимо че той години наред не си е изпълнявал задълженията е желязно доказателство, че е некадърен мениджър.

    Отговаря напълно на дефиницията на Айнщайн за идиот "Човек който упорито повтаря една и съща грешка надявайки се да постигне различен резултат". Защо е сключвал тези договори а не е потърсил по-надежден доставчик? Все едно някой ти е направил некадърно ремонта на жилището, а ти отново да го викаш и после да се оплакваш че пак си е оставил ръцете.

    Кадърният ръководител отчита всики рискове и гледа да се предпази от тях. В конкретният случай ще търси други по-стабилни доставчици и резервни такива. Не като нашите назначени за бизнесмени и назначени за политици на които вечно някой друг им е виновен.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  64. 64 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    "Спряхме работа заради един некадърник на държавен пост, обяви шефът на "Свилоза"

    Това как да го разбираме , като оправдание или като обвинение? И в двата случая трябва да назове името на този "некадърник на държавен пост", щото некадърници на държавни постове има колкото си искаме. Те си имат вече нарицателно име "калинки".

  65. 65 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Моля за извинение: имах впредвид пелетно производство, не пАлетно.

  66. 66 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    "Спряхме работа заради един некадърник на държавен пост, обяви шефът на "Свилоза"Това как да го разбираме , като оправдание или като обвинение? И в двата случая трябва да назове името на този "некадърник на държавен пост", щото некадърници на държавни постове има колкото си искаме. Те си имат вече нарицателно име "калинки".
    —цитат от коментар 64 на tacheaux


    По добре "калинка", отколкото "скакалец", който поголовно да обезлесява 10000 декара гори само за година за да покрие мераците на Свилоза за българска евтина дървесина, щото мениджъра го мързи да си докара дърва от чужбина!

  67. 67 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално



    Преди време, четох, че Аурубис България внася 2/3 от суровината от цял свят през пристанище Бургас и подбалканската ж.п. линия.

    Само иде от 1/3 е от Цоло Вутов.

  68. 68 Профил на smartforfour
    smartforfour
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Още един от "красивите и умните" май е разкрит... и сигурно е много против ревизия на приватизацията.

  69. 69 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    По добре "калинка", отколкото "скакалец", който поголовно да обезлесява 10000 декара гори само за година за да покрие мераците на Свилоза за българска евтина дървесина, щото мениджъра го мързи да си докара дърва от чужбина!
    —цитат от коментар 66 на cristo_n


    Напълно съм съгласен с теб. По -добре е Свилоза да не работи, защото работата на този комбинат означава жестока сеч на българските гори. Това вече го писах на друго място. Защо да не внасяме дървесина , както сме го правили преди? Репликата ми за "калинките" имаше друг подтекст.

  70. 70 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2702 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ф.Нинов":
    "трябвало да си направи резервен план за доставки"

    Твоята рецепта е подходяща за стоки с евтин транспорт. Това са огромни количества.
    Вероятно си икономист и знаеш, че си има методика чрез която се изчисляват резервните запаси.

    подпис
  71. 71 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#70] от "Иван К":

    значи фирма с 20% норма на печалба би трябвало да е в състояние да създаде поне 3 резервни плана.
    Кинтите са налице.
    С тях може да си създадеш устойчивост за бъдещето.

  72. 72 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Весело

    До коментар [#63] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":

    Ти видя ли резултатите на дружеството?

    Колко е некадърен този мениджмънт при подобни резултати?
    Да не говорим че са доста по-добри от средните за бранша!

    Та хайде малко по-спокойно с оценките...

    Модератора е неадекватен!
  73. 73 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#72] от "ivan_":

    Дали наистина е кадърен ще си проличи в дългосрочен план.

    Засега излиза, че както добрите, така и лошите резултати зависели от някакви си "некадърни държ. служители"
    Нал'тъй?

  74. 74 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    [quote#13:"Антикорупционен блок-Да Корупция!"][/quote]

    Ще хлопне кепенците и Турция и Гърция ще лапнат суровината. Нищо няма да спасиш!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  75. 75 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    Знаеш, че доставчикът ти е крив, но не си намерил резервен, не си натрупал запаси, не си си застраховал бизнеса за такъв тип събития и не си си разсрочил поръчките на клиентите за по-дълъг период. Това просто означава, че не си далновиден (да не кажа друга дума) мениджър. Жалко за работещите, накрая те го отнасят, заради малоумния тип бизнес-взаимоотношения в България.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  76. 76 Профил на kaka_simitli
    kaka_simitli
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Малко ала Емко иде работата.[quote#14:"Лелка"][/quote]


    До коментар [#14] от "Лелка":

    Ама малко? Чист рекет или съсипване и крадене на бизнес тип алагерб. Сега трябва да са готови да се разделят с няколко милиона и с благодарност да целуват ръка на боки, както направи Гебрев или хлопват кепенците.

  77. 77 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#75] от "Darcas":

    Запаси е натрупал явно, защото от статията става ясно че са работили доста време на запасите, за другото нямаме информация, може и да е застрахован, а на края може и да се окаже че ще спечели повече неработейки отколкото работейки, ако лапне голяма неустойка...

    Не е толкова ясна ситуацията, за да оплюваме или хвалим който и да е...

    Модератора е неадекватен!
  78. 78 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#73] от "Ф.Нинов":

    Времето ще покаже...

    Модератора е неадекватен!
  79. 79 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#38] от "komutator":

    Нещо относно бързорастящите дървесни видове: Не бях чувал за Италия и Испания, но Португалия със сигурност е най-големият производител на такава дървесина на базата на евкалипта. На всичко отгоре се оказа, че това е най-добрата суровина за хартиената индустрия и тук се произвежда най-качествената хартия в цяла Европа. И много вероятно да са и най-големите количества.Отделно от готовия краен продукт Португалия изнася и много големи количества хартиен пулп за много фабрики главно във Франция, Швейцария и Англия.
    Това обаче си има и негативна страна. Пожарите всяка година унищожават огромни площи от португалските гори и основна вина за тях се хвърля точно на масовото залесяване с евкалипт, който е изключително лесно запалим. Това лято беше белязано с най-големите трагедии от десетки години. Не само изгоряха огромни площи гори и селстостопански терени, но бяха изпепелени десетки къщи и фабрики. А най-лошото е, че загинаха над 100 човека и хиляди глави домашни животни. Първият такъв пожар беше през юни в горскиата зона на централна Португалия. Тогава заинаха няколко десетки човека. Вторият, още по-страшен се случи през октомври и беше обхванал цялата северна част на страната, та дори се прехвърли и в съседна Испания - в Галисия. Държавата беше практически безсилна да овладее положението и само дъгоочакваният дъжд успя да спаси ситуацията. Тогава загинаха нови над 70 човека.
    Сега се говори много за вредата от това масово залесяване с евкалипти и вече се залесява с традиционни за страната видове, напр. дъбове, борове и др.под.
    Евкалипта ще продължи да се залесява, но при доста по-строг контрол и много строги мерки за почистване на горите от треви и храсталаци които подпомагат бързото разрастване на пожарите.

    шуменско пиво
  80. 80 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 962 Неутрално

    За секунда си помислих,че отговорният е от ДСБ или поне ДСБ са го назначили. Ама Лизача пак търси под вола теле.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  81. 81 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9128 Неутрално

    За всеки има по един некадърен държавен служител, който не може никой да отмести.

  82. 82 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1268 Весело

    До коментар [#65] от "paolo51":Моля за извинение: имах впредвид пелетно производство, не пАлетно.

    Да ти кажа,палетното иска май-повече и по качествена дървесина.И в двата случая си прав :)

  83. 83 Профил на Stefcho Gelev
    Stefcho Gelev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Заради Свилоза бяха унищожени горите в Стара планина .Тогава започна внос от Коми.
    Сега отново се изсича Стара планина . Или да внасят от Русия , или да затварят .

  84. 84 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 11503 Неутрално

    По ти ви-то каза, че използват в производството отпадъчна дървесина, като "клонки" и други такива, а се оказа че изсича горите. Да си внася от Русия.

  85. 85 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2762 Неутрално

    По -добре е Свилоза да не работи, защото работата на този комбинат означава жестока сеч на българските гори. Това вече го писах на друго място. Защо да не внасяме дървесина , както сме го правили преди?
    —цитат от коментар 69 на tacheaux


    И аз съм на същото мнение. Направо бях жестоко учуден, не го знаех че сечем нашите си гори които не са чак толкова много. Всички знаят, че този завод е направен заради дървесината от Коми, и секачи пращахме там. Като са спрели доставките от там да намерят от друго място, не да съсипват горите на България.

    Огромна наглост е този толкова безсрамно обвинява някой друг защо не е изсякъл гората ни. Директно да го пращат в затвора за съзнателно унищожаване на природата ни.

    Впрочем къде са прословутите ни еко-защитници, защо нито веднъж не съм ги чул да протестират срещу това унищожаване на горите ни? За други неща шествия организират а тук продължаващо с години престъпление против природата ни. Или май че те протестират само срещу западни концесионери, щом стане дума за руските интереси и за #КОЙ са кротки и послушни.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  86. 86 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Свилоза има един системен проблем, още при създаването си заводът е правен против всяка логика. Суровинна база на хиляди километри в Коми (Русия), липса на качествен персонал, наоколо има само селско население.

    До коментар [#28] от "gigabyte":

    Градски,
    Свищов НИКОГА не е бил село.
    Още от римско време е бил град - Нове.
    Бил е град и по времето на един свищовлия - дето е измислил Бай Ганю.
    ВФСИ-то в Свищов винаги е било с по-добро обучение от Карл Маркс в София.
    През 80-те, когато Свилоза е била в апогея си, там са работили към 6000 човека, а самият Свищов е бил над 40 000.
    Те и затова не са се обичали с Търново, щото са били почти еднакви като население, а Свищов е бълвалбв пъти повече промишлена продукция - освен Свилоза е имало и куп други предприятия.
    Мястотобе ОК - реката е плавателна, а пристанището е с голям капацитет. Комплективано е и с електроцентрала със сериозен капацитет.....поне навремето е било.....
    Това с локацията е нож с две остриета - ще го направиш близо до суровината, ама после пак трябва да извозваш продукцията до пристанище....

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  87. 87 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Мисля че суровината за замърсяващите производства трябва да се търгува на специализирани борси. Трябва да има държавна политика за използването на въглеводородите. Мисля че средносрочно данъците върху въглеводородите трябва плавно и предвидимо да се повишават. Трябва да се насърчават екологични производства с висока добавена стойност. Свилоза обезлесява и замърсява(обгазява). Все пак, нека всеки да се бори за място на пазара, но чрез пазарни механизми.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  88. 88 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2434 Весело

    Баааааааф тез кадърни бизнесмени, дето- въртят, сучат- целият им бизнес зависи от... държавата...

    Ма на- навик от социализЪма.

    Държавата му подарила завод, после- държавата ще му дава суровините, после- ще се чудим как да не дадем заплати и бонуси... И той стои само на изхода, и си пести от закуски за... мерцедеси. И къв си ти- мииии... бизнесмен бил!

    Бойко- това формално минава за частна фирма- да не вземеш сега да "спасяваш" с... моите данъци! Навит съм, ама после- ела да ми поспасиш някой кинта и на мен, че аз съм по- зле- и завод не сте ми подарили, пък бил той и "фалирал"...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  89. 89 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Te некадърниjavascript:;те държавници са много повече !!!

  90. 90 Профил на Ivanski
    Ivanski
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#21] от "ivan_":

    Очевидно е че имало неизпълнение в поредни години. Очевадно трябва да се застраховаш срещу риска от неизпълнение. Това е номера на управлението

    Ivanski
  91. 91 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#90] от "Ivanski":

    Принципно е точно така.

    Модератора е неадекватен!
  92. 92 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#30] от "Noal":

    Ти си трол.

  93. 93 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13313 Неутрално

    Нищо не е нормално в действията на частната фирма:
    - вървят доставки за 2016 в края на 2017 т.е, всичко е поне една година назад
    - той е бил наясно, че няма сигурност с този доставчик от години
    - междувременно е източил резервите си без да ги зареди от алтернативен доставчик
    - дори не търси алтернативен доставчик
    - суровината, на която разчита е обикновено дърво, не е литий или титан или нещо много рядко срещано, където диставчиците са ограничен брой
    - работи със суровина, а не с готов продукт
    Ако няма някакви уговорки под масата, което означава непазарни условия, той очевидно печели не от производството си, след като е по-склонен да го спре пред алтернативата да си достави суровинна от другаде за да работи...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  94. 94 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    Държавните и общински органи гъмжат от некадърници, като се почне от президенството, министерските кабинети и се свърши до кметските наместници...
    —цитат от коментар 23 на penchoo


    Ааааа , не свършва там. Свършва с назначените и подхранвани от държавата капиталисти.

  95. 95 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4263 Неутрално

    До коментар [#10] от "Антикорупционен блок-Да Корупция!":

    по презумпция коментарите ти винаги са идиотски.

  96. 96 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    При изграждането на Свилоза се е залагало за суровина основно на слама и суровина от Коми когато бяхме там. След ченгеджийската приватизация на българската индустрия, господина започва да произвежда и продукти с по-висока принадена стойност, но и изискващи основно за суровина дървесна маса. Развива и палетно производство, добив на електроенергия. Само, че ние не сме Коми, Швеция или Амазония, Индонезия. А и там поради безогледната сеч заради бизнес печалби, и конфликта с екологията (при това с планетно значение) отдавна е битка с цел ограничения. Даже не подозирате какви мощности се изградиха или са в процес на изградане за производство на палети в България, за които има глад в цяла Европа. Е ще допуснем ли изсичането на горите си заради бизнеса на такива юнаци като горния. Между другото, вижте му биографията преди 1989 г. и ще разберете защо съм и допълнително гневен към този род амбициозни люде.
    —цитат от коментар 44 на paolo51


    Да допълня че другаря Дачев принадлежи към същото комунистическо котило/ групировка , което съсипа Плама и ред други предприятия в Плевен , а също източи и банката, която им беше харизана от ДС и другаря Карлович. Другаря Дачев е просто едно обикновено комунистическо ченге.

  97. 97 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 897 Неутрално

    А дали това не е ход на Кукловодите чрез държавата да съсипят един печеливш бизнес проект, за да може после да го придобият на безценица

  98. 98 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 981 Любопитно

    -До всички разбираì: ,, За Кремиковци не може/ло/ да се внася руда от Алжир, а за Свилоза може да се внася от по- далечните -Коми, Португалия и пр., при това по- трудна за танспорт и товаро-разтоварване суровина!''
    П.П.-Договорите се сключват за да се изпълняват и нормално неизправната страна е виновна.

  99. 99 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Не иска да плати премии и дивидент на акционерите и работниците . Красимир е един тъп доносник и лице на собствениците на завода Станиш Бонев Панайотов и синове и други ЦК комунист "капиталисти" . Има доста фалирали и изравнени със земята заводи

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  100. 100 Профил на iliyapopov
    iliyapopov
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Такива като Красимир Дачев трябва да бъдат гледани и охранявани защото са най-ценното нещо бизнеса! Който не го е разбрал е просто глупак и половина!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK