ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът, активността и мандатите са от ЦИК при 100% обработени протоколи

Заради липса на оферти София ще има 60, а не 120 нови автобуса

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тодор Пеев
    Тодор Пеев
    Рейтинг: 347 Любопитно

    "От средата на 2016 г. по 12 линии в София се движат 110 на китайската компания, но които бяха купени от Столичната община. Те обаче се движат на дизелово гориво и струваха 33.3 млн. лева."

    Дали през 2016 година въздухът в София бе друг, че са купени 110 китайски дизели? С годините те няма да стават по-екологични, напротив. Някой да се чувства виновен и отговорен?

    No Pain No Gain
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Пак е нещо, за друг град или населено място дали е купено някакво ново превозно средство ???

  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    При тази ситуация става кристално ясно, че тъпкането като сардели ще продължава в час пик. София има нужда от немалко нови съчленени автобуси и е жалко, че това няма да се случи скоро. Явно мнозинството от жителите и гостите на столицата ще продължат да залагат на комфорта на личните си автомобили, пред това да пътуват редовно с неудобства и при това на цена от 1,60 лв. на качване.

  4. 4 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    Да, купени са. В Стара Загора целият автопарк на градския транспорт е подменен с чисто нови автобуси и тролеи по европейска програма. Смятам, че по същия начин е и във Варна, Бургас, Пловдив, Русе, Плевен и другите по-големи градове у нас. Това, че не се пише за тях в националните медии, не означава, че тези процеси не се случват и там.

  5. 5 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 616 Весело

    липса на далавера да се краднат парите това е проблема.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  6. 6 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 727 Неутрално

    В Будапеща се купуват Mercedes-Benz Citaro и Volvo 7900.
    В София купуваме китайски Yutong и турски ВМС от Цветелина Бориславова.

  7. 7 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Само това ли са марките? Има и други марки.
    ВЪпреки, че китайските се оказаха доста добри, за разлика от рурските BMC на Цветелинчето. Но нали е наш човек, кво да я правим....

  8. 8 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 782 Неутрално

    А дали ако са поканили някои големи производители на автобуси са щели да останат без оферти? Все ми се струва, че 15 - 20 милиона евро не са оборот за изпускане от никой. В София вече има автобуси МАН на метан.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  9. 9 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1690 Неутрално

    Дам, Цеца не обича неща, които се огъват :)

  10. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    А кондуктори в СКГТ кога?

    От много време не возя в него, защото ме дразнят гратисчиите и разни кресливи и миризливи отрепки.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  11. 11 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Дали през 2016 година въздухът в София бе друг, че са купени 110 китайски дизели? С годините те няма да стават по-екологични, напротив. Някой да се чувства виновен и отговорен?
    —цитат от коментар 1 на tokkay
    Някога, ей така з апробата, да си се заглеждал в някой тръгващ от спирка китайски дизелов автубес (ЕВРО 6!!!) или пък да си заставал зад него? Грам пушек не излиза от аспуха му, че даже и не мирише? Един дизелов автомобил над 10 години (или и на по-малко, но без катализатор) отделя повече ла*на от аспуха си. Даже за мен е безсмислено закупуването на метановите на по-високата им цена, освен ако себестойността им на притежание не е по-ниска. По-добре ВСИЧКИ автобуси да са дизелови, но нови и ЕВРО 6, отколкото само част от тях да са подменени с метанови, а останалите да са над 15 годишни и да пушат. Във Великобритания не съм чул да имат някъде метанови и нямат никакви проблеми, че онези, дваутажните, са дизелови. И понеже са много на брой и се движат през 4-5 митуни, обезсмисят да тръгнеш нанякъде с кола, ако в сщата посока пътува автобус.

  12. 12 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 450 Гневно

    Мразя оранжевите китайски автобуси. Тази сутрин пак псувах наум, защото не можеш да се разминеш в тях. Отделно не съм виждал контрольор от около месец и половина. Не знам колко са икономични, но този който ги е избрал /кметицата/ не се е возил в тях. Най ми е интересно когато съм на "първа" врата и погледна таблото на автобуса - 50-60л/100км разход на нафта СУПЕР ЕКОЛОГИЯ, а?

  13. 13 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 506 Любопитно

    До коментар [#6] от "Virgin":
    До коментар [#7] от "Matematiks":

    Толкова ли не разбирате, че се купува онова, което се предлага? Обществените поръчки са отворени за всички. Идея си нямам, защо другите не участват. Може би не им се занимава да разкриват сервизни бази заради някакви 15-20 млн евро оборот, да назначават и обучават хора, защото тези машини имат гаранция и в гаранционния срок трябва се поддържат от някого.
    И стига с това "Цветелинче", че сте смешни вече! Китайските пък ги внесе Литекс Моторс на Гриша Ганчев, същия, на чийто син Цецо сложи белезници заради онази далавера с ДДС-то заради отмитата от дъжда захар... Тъй че, щом Гриша Ганчев след всичките клетви, кото изсипа тогава, печели общестени поръчки, явно тук няма свои и чужди фирми.

  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    До коментар [#12] от "chasovnik":

    50/60 л сигурно е моментният разход при потегляне на първа/втора.

    Не са проблема китайските дизелови автобуси с Евро 6, другаде е заровено кучето.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  15. 15 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Купувайте само европейски автобуси, гении. Стига с тея китайски и турски бракми, които като че ли са направени за по-ниски и дребни хора. Малките могат да се използват по разни третостепенни полу-селски линии, не да пуснат ВМС по 72 или 204. Баси поръчките ... Мановете по 102 и 94 например са перфектни, да взимат само от тях. Може и Солариси - цяла Германия е на полски Солариси, аме ние все ще минем тънко, че някой в нощник ще съзре далавера и харчене на народна пара.

  16. 16 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#12] от "chasovnik":

    Поинтересувах се колко нормално е това...

    The specific fuel consumption varies between 321 and 400 g/kWh, depending on the
    vehicle and cycle. The values are in terms of efficiency 26-21%. In other words, only
    some 25% of the energy contained by the fuel is in dynamic bus cycles transformed into
    power on the driving wheels moving the bus forward.
    Engine manufacturers normally report the lowest fuel consumption to be some 190
    g/kWh, which would mean an efficiency rate of some 45%.

    Това е от едно независимо изследване. Реалният разход в Хелзинки е 41-50 л/100км. Ама това е Хелзинки, а не София с нашите задръствания, тъй че тези 50-60л/100км за София ми се струват нормални.

    http://www.vtt.fi/inf/pdf/tiedotteet/2007/T2373.pdf

  17. 17 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    До коментар [#15] от "xax":

    Проблемът е, че със Соларис или МАН няма как да се докарат добри комисионни, защото поръчката ще набъбне значително. Неудобно ще стане някак... Като приберат в затвоара няколко политици и служители от държавната администрация за корупция, нещата ще си дойдат на мястото. А, забравих! Всъщност затова никой не иска реформи в прокуратурата и съда.

  18. 18 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    ....Идея си нямам, защо другите не участват. Може би не им се занимава да разкриват сервизни бази заради някакви 15-20 млн евро оборот, да назначават и обучават хора, защото тези машини имат гаранция и в гаранционния срок трябва се поддържат от някого....
    —цитат от коментар 13 на cristo_n

    Това не може да бъде причина. Принципна разлика по двигател, спирачна система, електрика няма, та да гълта някакъв сравним и утежняващ за такава сделка ресурс за някакво "специално" обслужване.
    Лично моето предположение е, че турският производител в момента няма възможност да предложи - или му е напълно натоварен капацитета, или не произвеждат от тях в момента, а за китайците - че може би имат проблем с транспорта на толкова едрогабаритни, а не им излиза сметката да ги докарат разчленени и да ги сглобяват тук.

  19. 19 Профил на Tulup_123
    Tulup_123
    Рейтинг: 284 Весело

    Цеца трепна при тази новина :-)

  20. 20 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    До коментар [#13] от "cristo_n":

    Ти пък, какво пак се правиш на ударен...?!! Искаш да кажеш, че не се предлагат МАН или Ивеко на метан, европейско производство? Предлагат се, ама при сделки с тях, няма комисиони! Друго си е поръчките и лизинга да минат през Цветелина и наш Гриша, нали? Е, той Бойко сигурно даже и не знае, за тази работа...! :)
    И, какво стана с ДДС-то на Гришата, дето Цецо му сложил белезници, че не се сещам? Я вземи да ни кажеш...! Пак сценки от типа "Ние ги хващаме, те ги пускат", а...? :)

    Бивш tww09306483.
  21. 21 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Единствената причина да няма кандидати в даден търг е непрофесионално записани условия.

  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#18] от "xm...":

    Мисълта мчи беше, защо Мерцедес и Виолво не участвали, както писа някой преди мен, ами сме купували турски и китайски.

  23. 23 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#20] от "tww09306483":

    А ти в Дорбич много ги разбираш тези неща, явно... ГОлеми сте експерти там по всичко.

  24. 24 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 554 Неутрално

    тролеи и трамваи защо не се внасят

  25. 25 Профил на whitemare
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на tozi
    tozi
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#21] от "ial":

    Адмирации за коментара!
    За това няма оферти от лидерите на лизинговият пазар, които апропо биха предложили и доста по-добри условия за финансиране, и доставка на реномирани марки автобуси!

  27. 27 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Представете си какъв имидж имаме по света. Никоя себеуважаваща се фирма не иска да ни продаде 120 автобуса. Пълен нонсенс. Но на хората очевидно им е ясно, че търга е запазен за кака Цвети.

  28. 28 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    До коментар [#23] от "cristo_n":

    Разбирането от нещо или на нещо, по географски и партиен принцип ли става...? :)
    Знам, че ГЕРБ-ерите и милиционерите е така, но повярвай, в дълбока заблуда сте...! :)

    Бивш tww09306483.
  29. 29 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До коментар [#18] от "xm...":Мисълта мчи беше, защо Мерцедес и Виолво не участвали, както писа някой преди мен, ами сме купували турски и китайски.
    —цитат от коментар 22 на cristo_n

    Амиии ... Аз виждам една причина. Посредникът. Той определя параметрите според както му отърва на сметките, а и връзката с турците вече си я има. Утъпкана пътека.
    Не съм проверявал, но предполагам, че западните не се вписват в параметрите. И не само като цена, а и като стабилен за тях и достатъчно голям пазар, та тепърва да се захващат с него, защото 60 автобуса, но еднократна доставка без сигурност за бъдещето, не е твърде атрактивна сделка за такива големи производители. Както сам писахте - сервизно обслужване, обучения, складови резерви и куп такива. Докато турците вече са стъпили тук и просто надграждат.
    А китайците са си въобще друга бира ...

  30. 30 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    До коментар [#21] от "ial":

    Естествено...! Преписват се в условията на процедурата техническите данни на това, което искат да купят, тоест където са комисионите и готово. Това го знаят вече и децата! Освен ако не искат да ни убеждават, че МАН, Ивеко или Мерцедес нямат куража да се изправят пред китайски и турски производители...!

    Бивш tww09306483.
  31. 31 Профил на Антитрол
    Антитрол
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ако можеше и заради липса на оферти да не строят и АЕЦ Белене...

  32. 32 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 450 Неутрално

    1 съчленен Solaris Urbino 18 струва около 300хил евра, при заделени 43 млн. лв могат да се закупят 70 автобуса. Явно кучето е заровено в лизингът :-)

  33. 33 Профил на Тодор Пеев
    Тодор Пеев
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#11] от "cristo_n":

    Не бе, аз летя в облаците. Заставал ли съм. Дано и ти минаваш по 7-10 км пеш всеки ден по софийските улици като мен. Както показва практиката, у нас всичко се побългарява заради разходите и далаверата. Ще ми е интересно да коментираш какво представлява нещото, излизащо след изгаряне на десетките литри нафта всекидневно от ауспуха на един такъв автобус след 10 години експлоатация, а не когато всичко е още ново и оригинално. Те и икарусите като нови не пушеха особено, доколкото си спомням. Че дори и новият кразов двигател на МТЛБ-то ми в казармата можеше да мине за екологичен, защото димеше "безцветно".

    No Pain No Gain
  34. 34 Профил на dimitarts
    dimitarts
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#15] от "xax":

    Прав си, но нали осъзнаваш, че и в Германия Соларис не са избрани само заради най-добрите условия.

  35. 35 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 318 Неутрално

    До коментар [#32] от "ЙЕИ":

    говорим за автобуси на природен газ, а не просто автобуси.
    Те са с около 30% по скъпи.
    Другото нещо е , че условието е да се плащат за 8 години.
    Ти би ли си продал колата дори, ако ти кажат, че ще си чакаш парите до 2025 година.

  36. 36 Профил на cristo_n
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 616 Весело

    При тази битка за пазари на всички големи фирми производители на автобуси ( Мерцедес,МАН, Волво ) да няма оферта звучи идиотски. Явно условията са били такива, че да не иска никой, ако не наш човек !

  38. 38 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#6] от "Virgin":До коментар [#7] от "Matematiks":Толкова ли не разбирате, че се купува онова, което се предлага? Обществените поръчки са отворени за всички.
    —цитат от коментар 13 на cristo_n

    В обществените поръчки се залагат определени изисквания. В българския случай - по мярката на нашия човек.
    Сериозните фирми са наясно с това и предварително знаят кой е избранникът. Затова и не се хабят излишно.

  39. 39 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 318 Неутрално

    До коментар [#38] от "Panda":

    Затова ли Ман доставиха на София стотина съчлени автобуса на природен газ...

  40. 40 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#38] от "Panda":Затова ли Ман доставиха на София стотина съчлени автобуса на природен газ...
    —цитат от коментар 39 на 001


    Една поръчка. И се приключи.
    Между другото критериите за метровлаковете по линия 3 бяха изработени точно за един конкретен модел - но Сименс. Но тази фирма е известна с корупционните си практики.

  41. 41 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    Значи аз познавам бивш мениджър-продажби за Източна Европа на автобуси & камиони на голяма герм. корпорация .

    В последните години ако са затегнали вътрешно-фирмените антикорупционни мерки и трябвало клиентите да попълват множество формуляри още преди да говориш с тях.
    При китайците и турците няма таквиз формалности.

    Поради тази причина Даймлер отказа от търга за продажба тлъст бенц на президента на Косово

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  42. 42 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 318 Весело

    Една поръчка, ама за колко милиона.
    Всичко зависи какви пари са склонни да се дадат за брой автобус, брой електробус, брой метровлак...
    Ясно е че ако ти отидеш в представителството на мерцедес или бмв с 20 хиляди, ще ти се изсмеят и ще те пратят в това на Дачия.
    Ако бяха написали за същата цена , че не искат 120 автобуса , а 60 можеше и пак Ман да спечелят.

  43. 43 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Преди време имаше съобщение, че в София се правят пробни изпитания за използване на електрически автобуси. Интересно - дали ще има и такава поръчка? От чисто практическа гледна точка е съвсем възможно да се използват хибридни автобуси в комплект със зарядни станции за бързо зареждане, които да се движат предимно с електрозадвижване (напр. в режим с 5 минути зареждане на крайната спирка, осигуряващо 30 минути електрозадвижване). По-скъпи са, но спестяват разходи за гориво (ако се сравняват с дизелови автобуси). А предимството им спрямо газовите автобуси е, че от локална гледна точка са с по-малки емисии.

  44. 44 Профил на dido7801
    dido7801
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":Да, купени са. В Стара Загора целият автопарк на градския транспорт е подменен с чисто нови автобуси и тролеи по европейска програма. Смятам, че по същия начин е и във Варна, Бургас, Пловдив, Русе, Плевен и другите по-големи градове у нас. Това, че не се пише за тях в националните медии, не означава, че тези процеси не се случват и там.
    —цитат от коментар 4 на Читател


    В Русе от години няма нормален градски транспорт. Малкото линии се поддържат от частни фирми с автобусчета тип междуселски дилижанс. Общинска е само тролейбусната мрежа, но и там автопаркът е от дарени рециклирани тролейбуси.

  45. 45 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#6] от "Virgin":До коментар [#7] от "Matematiks":Толкова ли не разбирате, че се купува онова, което се предлага? Обществените поръчки са отворени за всички. Идея си нямам, защо другите не участват. Може би не им се занимава да разкриват сервизни бази заради някакви 15-20 млн евро оборот, да назначават и обучават хора, защото тези машини имат гаранция и в гаранционния срок трябва се поддържат от някого. И стига с това "Цветелинче", че сте смешни вече! Китайските пък ги внесе Литекс Моторс на Гриша Ганчев, същия, на чийто син Цецо сложи белезници заради онази далавера с ДДС-то заради отмитата от дъжда захар... Тъй че, щом Гриша Ганчев след всичките клетви, кото изсипа тогава, печели общестени поръчки, явно тук няма свои и чужди фирми.
    —цитат от коментар 13 на cristo_n


    А вие наясно ли си, че една обществена поръчка има условия, на които съответната стока или услуга трябва да отговаря? Ако самата обществена поръчка е написана така, че само конкретна фирма да отговори на изискванията, каква полза имат фирми, които не отговарят на условията, да кандидатстват (например Мерцедес, които биха изгорели по критерий цена)? Вие май изобщо не сте наясно как се правят обществени поръчки в Бългрия. И това не важи само за държавни учреждения и компании. И в частният сектор е така с парите от еврофондовете! Осведомете се!

    Every cradle is a grave.
  46. 46 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Явно някой е нямал интерес да има пак дълги Ман-ове и затова участват лизингови фирми, а не производители.

    В крайна сметка от корупцията страдат всички (пряко или косвено)

  47. 47 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 506 Неутрално

    БМС Отомотив санай ве Теджарет А.III."
    "Джънджоу Юйтун Бус Ко. ЛТД".
    ... и последния да загаси лампите...

  48. 48 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#12] от "chasovnik":

    Колко искаш да горят в градското движение на София? Един дизелов лек автомобил гори по 8/100.
    Според мен трябва да се инвестира в метро, трамваи, тролеи и електробуси. Китайците вече залагат много на електробусите. След тях се нареждат автобусите на метан и дизелите Евро 6.

  49. 49 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 930 Весело

    До коментар [#6] от "Virgin":


    В Будапеща се купуват Mercedes-Benz Citaro и Volvo 7900.В София купуваме китайски Yutong и турски ВМС от Цветелина Бориславова.
    —цитат от коментар 6 на Virgin


    Ах как ми се иска едно Бентли , но за момента (а и не само) ще продължа да си житкам с голфа. Народа го казал: простирай се според чергата да не са ти отвити краката , че ще изстинеш.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  50. 50 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    Ужас, вече кандидати и за гербави фирмички няма, кво ще правим?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  51. 51 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 791 Весело

    аз си мисля че може би понеже няма достатъчно автобуси,някоя фирма ще пусне нейни такива на 'концесия',нешо от рода ами няма как няма автобуси и ще трябва да наемем частна фирма да вози 'столичани' понеже СО много мисли за София и нейните селяни...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  52. 52 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    Вижте сега - настоящият случай е пример за това, че търговете по обществените поръчки не винаги са най-доброто решение. Наскоро имаше такъв търг за трамваи. За 13 мотриси. Спечелили го от "Шкода". Предишните пък ги спечелили от полската "Пеза". Добре, но ако общината не надробява поръчките на по 15-18 мотриси прези година-две, а направи един жесток пазарлък с "Шкода" за рамков 20-годишен договор за трамваи, тролеи и мотриси за метрото сигурен съм, че ще се получат и много по-ниски цени, и много по добри условия на плащането, за обучението, за сервиза. Същото е и с автобусите. Мерцедес, Ман, Ивеко може да са скъпи при търгове за 60 бр. Но положението ще бъде съвсем друго ако се преговаря за многогодишен договор за постепенна подмяна на автобусите в София. Може би си заслужава да се помисли за промяна на закона за обществените поръчки, което не значи непременно отказ от конкурсното начало.

  53. 53 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#52] от "Един препатил":

    хм по принцип си много прав,но не ти ли идва на ум че нарочно е така за да е малко ама постоянно,ако е търг за 2млрд лева за 20г,примерно нали се сещаш че стават много пари ,и доста внимание ще бъде в детайлите насочено и медийно и прочие..а това да купуваш 5 вида автобуси е пълна глупост,следгаранционната поддръжка става ад...ама на кой му пука...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  54. 54 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 506 Неутрално

    "От средата на 2016 г. по 12 линии в София се движат 110 на китайската компания, но които бяха купени от Столичната община. Те обаче се движат на дизелово гориво и струваха 33.3 млн. лева."

    Липса на далновидност и управленски капацитет

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  55. 55 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#18] от "xm...":Мисълта мчи беше, защо Мерцедес и Виолво не участвали, както писа някой преди мен, ами сме купували турски и китайски.
    —цитат от коментар 22 на cristo_n


    От статията в Капитал:
    "Така един китайски автобус излиза около 300 000 лв. без ДДС срещу над 520 000 лв. за тези на MAN от предишната поръчка, работещи с метан."

    Ето защо китаецо печели... или искаш да доплатиш 220 000лв отгоре от собствения си джоб за всеки автобус?!?

  56. 56 Профил на seq31434151
    seq31434151
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#55] от "Levski Levov":

    "Така един китайски автобус излиза около 300 000 лв. без ДДС срещу над 520 000 лв. за тези на MAN от предишната поръчка, работещи с метан." Умишлена грешка на автора на цитираните редове. 520 000 лв. струва, но съчленен Ман и тук не може да се прави сравнение с късия " китаец".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK