"Теленор" намали неустойките при предсрочно прекратяване

"Теленор" намали неустойките при предсрочно прекратяване

© Дневник



Мобилният оператор "Теленор" намали неустойките, дължими при предсрочно прекратяване на срочни договори за мобилни и фиксирани услуги на частни лица. От утре - 12 януари, клиентите на компанията вече ще плащат като неустойка за предсрочно прекратяване на договор не повече от три стандартни месечни абонамента независимо от срока на договора, който са подписали (12 или 24 месеца), а не всички оставащи вноски, както досега, съобщиха от компанията.


В случаите, в които клиент е ползвал отстъпка от месечния абонамент обаче, той ще дължи и тази част от нея, която съответства на оставащия срок на договора.


В случай на предсрочно прекратяване на договор клиентите, които са се възползвали от покупка на устройство на преференциална цена, ще дължат и част от отстъпката, която са получили, съответстваща на оставащия срок на договора. Отстъпката се равнява на разликата между стандартната цена на устройството в брой без абонамент към датата на покупката и цената (в брой или общата лизингова цена), която клиентът е платил при сключването на договора.




Промените са валидни за частни клиенти, сключващи нови договори за мобилни или фиксирани услуги, както и за вече сключени договори, чийто срок към датата на промяната все още не е изтекъл.


Занапред в договорите на клиентите вече ще са описани стойностите на всички параметри, които участват в образуването на неустойката и които са валидни към датата на сключването на договора, а именно – стандартен месечен абонамент за избрания от клиента абонаментен план и месечният абонамент с приложена промоционална отстъпка, ако има такава, стандартна цена на устройството (в брой, без абонамент), цена на купеното устройство (в брой или обща лизингова цена) с избрания от клиента абонаментен план, съответстващата отстъпка от стандартната цена на устройството, както и срок на договора.


Новите правила за изчисляване на неустойките при прекратяване на срочен договор за мобилни и фиксирани услуги не важат за плановете "Джуниър" и "Любимец", ако в договора са предвидени фиксирани суми за неустойки при предсрочно прекратяване.


"Теленор" информира, че активните му потребители в България са над 3.2 милиона активни потребители.

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Теленор според мен е по-коректния от Мтел.

  2. 2 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1049 Любопитно

    А при Ментел как е?

    Мома, връщай 12 и 12А!
  3. 3 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 988 Неутрално

    Теленор според мен е по-коректния от Мтел.
    —цитат от коментар 1 на Cara Mia


    Да бе, да😀'Но'о по коректни са по този въпрос (предсрочното прекратяване на договорите)😀! За туй чак сега се съгласиха да променят правилата си. Нещо което Мтел направи през юни 2017, а Виваком още през лятото на 2016.
    До коментар [#1] от "Cara Mia":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  4. 4 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#3] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Да не споменаваме Мтел в разговор за мобилни оператори. По-безкрупулна и долна фирма няма. Дори Теленор да го бяха променили това с неустойките през януари 2025та, пак щяха да са много по-добре от ментел.

  5. 5 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Хитрината тук е, че ще се засили предлагнето на "отстъпки" от оферти, чиито цени са завишени така, че с "отстъпката" да влязат в обичайните параметри.
    Клиентите често се изкушават от т.нар. "отстъпк и промоции"
    По такъв начин, имайки право да търсят разликата от "отстъпките" за целия период на договора операторите ще компенсират загубите от законово въведената недължимост на месечните базови такси за
    повече от 1/2 оставащия срок на договора.

  6. 6 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7237 Неутрално

    А при Ментел как е?
    —цитат от коментар 2 на CINZANO - оправете си сайта!


    М-тел са върха на мошеничеството, нямат стигане!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  7. 7 Профил на npg38547585
    npg38547585
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    "Теленор" информира, че активните му потребители в България са над 3.2 милиона активни потребители."
    Чудно ми е колко общо потребители имат Мтел + Теленор + Виваком?

  8. 8 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 988 Весело

    "Теленор" информира, че активните му потребители в България са над 3.2 милиона активни потребители."Чудно ми е колко общо потребители имат Мтел + Теленор + Виваком?
    —цитат от коментар 7 на npg38547585


    😀Над 12 милиона😀 Ама е разбираемо де: Имах 2 сим'карти в смартфона (стара БОБ'ска и Мтелска) + още две предплатени в стари ГСМ'и за гостите ми от чужбинаа (подновявам ги като трябва да се ползват)-това са вече сим'карти, които ВСЕКИ оператор ги брои като отделни клиенти. През последната година купих и два смартфона за подаръци (всеки с карта за по 10 лв, за да мога веднага да им инсталирам разни апликации и да се науча да ги ползвам за да обяснявам на който ги давам)-те ти още 2 "клиента"😀
    До коментар [#7] от "npg38547585":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  9. 9 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1880 Любопитно

    Интересно, всички са много недоволни от М-тел, а почти всички познати са техни абонати. Псуват и търпят. В работата се готвеха даже да ги съдят, щото е много лош сигнала им там, консултираха се с адвокати, не знам докъде стигнаха, стратегията беше първо да пишат жалба до тях, за да имали основание после да ги съдят, ама никой не мърда на друг оператор, а аз имам карти на Теленор и Виваком, тяхното покритие си е перфектно.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK