"Уиз ер" планира да лети до Виена и от София

Йозеф Варади, главен изпълнителен директор на "Уиз ер".

© Николай Дойчинов

Йозеф Варади, главен изпълнителен директор на "Уиз ер".



След като преди ден нискотарифната авиокомпания "Уиз ер" (Wizz Air) обяви, че започва да лети между Варна и Виена, днес се разбра, че в близко бъдеще ще бъдат обявени полети и от София до австрийската столица. Това съобщи пред български медии главният изпълнителен директор на превозвача Йозеф Варади.


През тази година авиокомпанията ще започне 4 нови маршрута от София - до Атина, Ница, Лисабон и Малага. Тя очаква пътниците й от и до България да нараснат с 27% до 3.3 млн. души след 47-процентен растеж през 2017 г. Увеличението ще е както за сметка на повечето маршрути, така и на повече седалки.


Сред новите услуги, които компанията въвежда, са "заключване" на цената за 48 часа, ако потенциалният клиент се колебае за решението си, и резервация без посочване на конкретни имена на пътуващи, каза Варади.




По негови данни делът на "Уиз ер" на българския пазар е 31.3%, повече отколкото на следващите два превозвача - "Райънер"(Ryanair) и "България ер", взети заедно.


Пътниците били по-доволни от терминал 1, "Уиз ер" се съмнява


Софийските летищни власти опитвали да убедят авиокомпанията, чиито полети се извършват от по-стария терминал 1, че пътниците били по-доволни от обслужването там, отколкото на по-модерния, просторен и достъпен от метрото терминал 2, каза Варади в отговор на въпрос какво е развитието след жалбата на "Уиз ер" срещу уеднаквяването на таксите за двата терминала от преди година. "Терминал 2 има по-добро обслужване, инфраструктура и продукти и това дава предимство на обслужваните там авиокомпании", заяви той.


Авиокомпанията не може да се премести на новия терминал, на който вече от година работи конкурентът й "Райънер", заради липса на капацитет. Варади каза, че е се срещнал с ръководството на летището за възстановяване на диалога, затруднен през последните години покрай честите кадрови смени там.


От началото на 2017 г. летището уеднакви таксите за пътник за двата терминала и ги установи на 5.50 евро при 10 евро на пътник на новия терминал преди това. В края на миналата година Главната въздухоплавателна администрация (ГВА) предложи таксата да спадне на 5.46 евро, но отново и за двата терминала.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 886 Неутрално

    "Софийските летищни власти опитвали да убедят авиокомпанията, чиито полети се извършват от по-стария терминал 1, че пътниците били по-доволни от обслужването там, "

    Това го прочетох три пъти и не мога да повярвам що за идиоти работят на това летище.

  2. 2 Профил на Tata Mata
    Tata Mata
    Рейтинг: 392 Весело

    Ще лети, само че не на цените, на които ни се иска. Ще са завишени многократно. Само гледайте!

  3. 3 Профил на xxl17532244
    xxl17532244
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#1] от "Индиана":

    Откакто Райънер сплаши че ще съди Летището за скрита държавна помощ към България Ер, летище София им позволи да се преместят на терминал 2. Очевидно са направили отстъпка и на ниво такси. Уиз определено са ощетени в случая.

  4. 4 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1696 Весело

    сека авиокомпания идавща на българския пазар, требе да почне с полети до виена... туй трасе е златно, щот по него текат напреде-назаде гепените от комунистите милярди и там празно нема :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  5. 5 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3145 Неутрално

    "Софийските летищни власти опитвали да убедят авиокомпанията, чиито полети се извършват от по-стария терминал 1, че пътниците били по-доволни от обслужването там, "Това го прочетох три пъти и не мога да повярвам що за идиоти работят на това летище.
    —цитат от коментар 1 на Индиана

    Летищните такси през стрария терминал вероятно са по-евтини,иначе и аз не разбирам защото вменяват,че пътниците били доволни?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  6. 6 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 866 Любопитно

    хехех, само пълен кретен може да обяснява, че от Терминал 1 се летяло по - комфортно - аз такава простотия със скенерите като там не съм виждал НИКЪДЕ по света - редиш се на опашка, и ти дават табла в мига преди да минеш скенера, и се почва едно бързане, едно събличане на бегом, едно сваляне на обувки/колани.....просто главата ми не го побира как може лентата за скенера да е 1 метър дълга ! Оставям настрана пълната мизерия на самия терминал и това, че има нужда от пълен ремонт

  7. 7 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1442 Любопитно

    Ремонтираха ли тоалетните на Т1, или още овоняват цялата сграда?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3001 Неутрално

    [quote#5:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"][/quote]

    Ако бяхте прочел статията, бихте разбрал, че таксите са еднакви!

    "От началото на 2017 г. летището уеднакви таксите за пътник за двата терминала и ги установи на 5.50 евро при 10 евро на пътник на новия терминал преди това."

  9. 9 Профил на sch123
    sch123
    Рейтинг: 229 Неутрално

    По някои маршрути Уиз има малко или никаква конкуренция. Например от швейцарските летища останаха само те и България Еър. Швейцарските авиолинии летяха до преди време до БГ, но изоставиха тази дестинация. Сега при тази конкуренция и след някои неприятни изживявания с БГ Еър, аз категорично избирам Уиз всеки път. По-добро съотношение качество-цена, даже по-добър продукт като цяло. Не се учудвам, че имат 33% пазарен дял в София.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Чудесна новина, да путивам до любимата ми Виена.
    За съжаление, цените на Уиз, последно време, не са това, което трябва да бъдат за една лоу-кост компания.
    Но, да видим.

  12. 12 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    Добра новина.
    Преди няколко години по линията имаше 3 авиокомпании и цените бяха значително по-добри от сегашните.

  13. 13 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    До коментар [#1] от "Индиана":Откакто Райънер сплаши че ще съди Летището за скрита държавна помощ към България Ер, летище София им позволи да се преместят на терминал 2. Очевидно са направили отстъпка и на ниво такси. Уиз определено са ощетени в случая.
    —цитат от коментар 3 на xxl17532244


    О'Лиъри се представи като добър бизнесмен - още дойдоха и почнаха фронталната атака...май и в живота трябва да се прави така...

  14. 14 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    Много статистика има в статията, само не разбрахме какви ще бъдат прогнозните цени за полет от София до Виена

  15. 15 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    До коментар [#7] от "Хриси":

    Ще ги оставят на концесионера.

  16. 16 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 286 Весело

    До коментар [#7] от "Хриси":
    Бе то и да я ремонтират, пак някой от бързане ще се изс*р* на плочките.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK