С въвеждането на тол системата транспортният министър очаква трансфер на товари от пътищата към влаковете

С въвеждането на тол системата транспортният министър очаква трансфер на товари от пътищата към влаковете

© Георги Кожухаров



Въвеждането на тол системата за заплащане на преминаване по магистралите и първокласните пътища ще доведе до трансфер на товари към влаковете, коментира днес по БНТ министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Той уточни, че към момента не може да се каже в какъв обем ще е това преориентиране, но е логично да се случи.


"Сега толкова евтино се минава транзитно през България, че се отнема правото на железниците да возят стоки и товари". Според него с поскъпването на пътищата железницата ще е в пъти по-конкурентна за транзитно преминаване.


Готов е анализът за нужните нови вагони


Министърът каза, че вече е направен анализ от какви нови вагони и влакове имат нужда железниците за пътнически преговори, като вече се изготвяла и спецификацията за търговете. Предварителни проучвания за нуждите на БДЖ били направени от три университета, като ще се купува подвижен състав за регионални, интерсити и крайградски превози.
Ивайло Московски повтори обещанието си от лятото на миналата година, до края на тази, проблемът с дълговете на БДЖ да бъде решен.




Коментирайки бъдещата модернизация на железопътната инфраструктура, той посочи, че готовите проекти са много повече от възможностите за финансиране по европрограмите. Затова щели да се търсят инвестиции от Световната банка и Китай. "С по-гъвкав подход, ще осигурим стабилни и устойчиво финансиране", убеден е Ивайло Московски.


Концесията на летище "София" е близо до рестарт


Попитан за концесията на летище София министърът изрази надежда, че до месец ще е готов анализът, нужен за рестартиране на процедурата, който се подготвя от Световната банка и ЕБВР. "В Сърбия процедурата за летище Белград приключи. Там нетният ефект е 1.5 млрд. евро. Ако можем да постигнем това, не виждам защо да няма единство между партиите за концесията", каза Ивайло Московски в отговор на въпрос.

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5198 Неутрално

    Ще си остане с очакването, пак хората ще платят през увеличените цени на транспорта

  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3555 Неутрално

    Идеално, стига да стане! Косата ми се изправя като срещна турски ТИР! Нито правилник спазват, нито ограничения на скоростта, нито познават знаците! Да ги качват още от границата на вагони и до следващата граница!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Идеално, стига да стане! Косата ми се изправя като срещна турски ТИР! Нито правилник спазват, нито ограничения на скоростта, нито познават знаците! Да ги качват още от границата на вагони и до следващата граница!
    —цитат от коментар 2 на lz2


    Ти сериозно ли мислиш. че турските тирове ще се качат на влак?

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  4. 4 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1194 Любопитно

    Това с вагоните дано стане, ама се съмнявам. Щото за превоза от граница до граница ще отнеме време със сегашната скорост на влаковете, а да не забравяме, че точно по това направление (Калотина - Кап. Андреево) има постоянни ремонти на трасето за модернизиране (Белово - Пазарджик - Пловдив) и скоростта пада до 20 км/ч...

  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4006 Неутрално

    А ЖП трасета не ни ли трябват за целта?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3555 Неутрално

    [quote#3:"ь"][/quote]

    Не ми се вярва, ама ми се иска!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  7. 7 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4294 Неутрално

    До коментар [#2] от "lz2":

    два дни на границата и три на влак до границата ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  8. 8 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Министъра според мен визира, че очаква цените на жп превоз да станат по- атрактивни, следствие на повишените такси на товарните превози, от там и навлата им... а не да се товарят тирове на влакове :) Отдавна трябваше да се въведе ТОЛ системата за товарните автомобили, най- малкото защото основно те амортизират пътищата. За преминаващите тирове нищо ново няма да се случи ... само ще започнат да плащат повече... колкото навсякъде досега :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  9. 9 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    [quote#3:"ь"]
    —цитат от коментар 6 на lz2
    Не ми се вярва, ама ми се иска![/quote]

    Въпроса е какво предлагаме на транзитно преминаващите срещу повишените цени? От София до Видин ... батак :) От Капитана до Русе ... пак батак. Транзитния трафик генерира сериозни приходи, но за да го привлечеш трябва да осигуриш добри пътища и ... чевръсто работещи ГКПП-та, без километрични опашки. БДЖ е "мъртвец" и не знам струва ли си държавата да му удължава мъките. Като гледам какви успешни "концесионери" има у нас се чудя ... защо никой не иска да вземе инфраструктурата на концесия :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  10. 10 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3555 Неутрално

    [quote#9:"ь"][/quote]

    Ами да не минават бе!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  11. 11 Профил на Moxito
    Moxito
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Аз най вероятно съм тъп, че не разбирам, но говорейки за пътни такси не ми е ясно, защо на границата като няма залепена винетка на стъклото на чуждия автомонбил му се позволява да напуска страната, а не се кара да плати?????
    Няма ли кой да обясни на финансовия ни министър, че като събират повече, ще има и да крадат повече: всичко на всичко по две патрулки трябват на всеки граничен пунк и пълна сеч на всичко без винетки, като законът се промени на за ден и се запише, че на нарушителите: местни и чужди се свалят номерата. В Сърбия плащаш 10-12 евро за едното минаване, в Унгария над десет евро за десетдневна винетка, в Хърватска цените са до небето. Само в БГ е пълна скръб, всеки си кара без да плаща, а наште ги мързи даже да им вземат парите.

  12. 12 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2851 Неутрално

    "като ще се купува подвижен състав за регионални, интерсити и крайградски превози." Голямата тежест на тол таксите май ще бъде върху вътрешният пътнически транспорт. Искат да ни свалят от колите и да ни качат на влакове и то държавни влакове.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  13. 13 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Нови вагони са много скъпи, а на всяка по голяма гара глухите линии са пълни
    бракувани вагони заради безхаберие !!!

  14. 14 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 235 Неутрално

    "Сега толкова евтино се минава транзитно през България, че се отнема правото на железниците да возят стоки и товари". Според него с поскъпването на пътищата железницата ще е в пъти по-конкурентна за транзитно преминаване.

    Правото??? Никой няма право за нищо, изготвя се бизнес модел, предлага се цена, реализира се услуга. Някой да е отнел ПРАВОТО на държавата да я реформира или приватизира тази държавна фирма? Да не би някой да е отнел ПРАВОТО на ВиК да си поддържа мрежата всичките тези години и затова сега се вдигат цени посевместно??? Значи да повишим разходите на конкуренцията в ПЪТИ за да е по-изгодно да се ползват в ПЪТИ по-скъпите цени на някоя фирма?

    Аз се страхувам че ще почнат да ни заобикалят вече.

    Умерен толераст
  15. 15 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    До коментар [#11] от "Moxito":

    От Ниш до Суботица тировете плащат към 60 евро, а у нас в момента еднодневна винетка - 23 лева ... разлика почти 5 пъти :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  16. 16 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#11] от "Moxito":

    Може на границата шофьора да обяснява че си е носил камиона на гръб през България и затова не си е купил винетка . Ако хване и адвокат Марковски, като нищо ще докаже това твърдение.

    Натиск, постоянство и търпение.
  17. 17 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3624 Неутрално

    Нявремето лобито на Вили Бец унищожи товарните ЖП превози за да не го конкурират. 25 години държавата строеше и ремонтираше пътища за тировете и не инвестираше достатъчно в ЖП инфраструктура. Време е нещата да се променят с високите такси.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  18. 18 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3624 Неутрално

    До коментар [#12] от "korc":

    От колите никой няма да те сваля. Тол таксата е за МПС над 3.5 тона.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  19. 19 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3689 Неутрално

    Поредните изхвърляния на министър от ГЕРБ...! Очаквал да се случи, нещо си...?! Ама, на база на какво очаква, не става ясно. Къде са терминалите? Къде са композициите? За колко време се минава от граница до граница? Може ли да се купи билет през Нета от чужбина? Все едни такива въпроси, дето нямат смислен отговор, ама министъра очаквал...!
    Да не говорим, каква част от пътните такси на транзитно преминаващи камиони, се събират на ръка или въобще не се събират...! Баси и некадърното милиционерско племе са, това ГЕРБ-ерите!

    Бивш tww09306483.
  20. 20 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Цитат 1:
    Той уточни, че към момента не може да се каже в какъв обем ще е това преориентиране, но е логично да се случи.
    Цитат 2:
    Министърът каза, че вече е направен анализ от какви нови вагони и влакове имат нужда железниците за пътнически преговори, като вече се изготвяла и спецификацията за търговете.

    ...едни пари....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  21. 21 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Прокарват тол системата че ще е уж само за камиони, само акайте до 1-2 години какво дране почва... прост матрял, първо го крадат чрез данъци после чрез винетки сега и през тол системи.

  22. 22 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#18] от "tribiri":

    гледай до 1-2 години как от 3,5 тона ще стане за всички. 100% гаранция от ГЕРБ.

  23. 23 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#11] от "Moxito":

    Не ги мързи просто за турските тирове има негласно правило че не плащат и толкова... сега защо е така е част от схемата защо АЕЦ Белене се строи в Турция и че Южен поток стана Турски поток и много други... Службите за сигурност в Турция знаят повече за наште политикани отоколкото нашите знаят.

  24. 24 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Идеално, стига да стане! Косата ми се изправя като срещна турски ТИР! Нито правилник спазват, нито ограничения на скоростта, нито познават знаците! Да ги качват още от границата на вагони и до следващата граница!
    —цитат от коментар 2 на lz2


    Идеално, ще ни щавят още! Откога чакам тва щавене! Идеално! Перфектно! Чудесно! Мозък! Бъбреци! Кифтета!

  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8782 Неутрално

    Този вариант вече го съсипахте.

  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11619 Неутрално

    Постигнатите резултати в Сърбия показват значително по-ниско корупционно влияние в сравнение с България.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9486 Неутрално

    Може ама друг път, що релси извадихте и дадохте за скрап.

  28. 28 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 991 Неутрално

    какво ни занимавате с мокрите сънища на поредния провален министър.


    БДЖ-то не може пътници да превози до морето за под-8 часа, не знам кои ще са тея транспортни фирми, дето няма да имат нищо против БДЖ-то да ги клати 5 дена за да мине товарът през РъБъ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK