Софийското летище прие с 30% повече пътници през 2017 г.

По-модерният Терминал 2, който има пряка връзка и с метрото, е обслужил 64% от пътниците.

© Надежда Чипева, Капитал

По-модерният Терминал 2, който има пряка връзка и с метрото, е обслужил 64% от пътниците.



Рекордните 6.49 млн. пътници е обслужило през миналата година летище "София", съобщи неговият пресцентър.


Увеличението за година също е рекордно - с 30.3% като нарастване на пасажерите е отбелязано във всеки от 12-те месеца на годината.

Разпределението на пътниците между двата терминала е 1:2 в полза на по-модерния "Терминал 2.
Традиционно най-натоварени са били юли, август и септември, през които са обслужвани средно по около 600 хил. пътуващи месечно.
Десетте най-използвани дестинации са Лондон, Милано, Варна, Рим, Амстердам, Брюксел, Мадрид, Тел
Авив, Франкфурт, Мюнхен.


Увеличението на полетите е с 11.3%. През миналата година са излетели и кацнали общо 57 670 самолета, сочи статистиката на летището.

Обработените товарни и пощенски пратки са сходни спрямо тези от предходната година и възлизат на 21 хиляди тона.
От пресцентъра на летището напомнят, че зимното разписание на летище София 2017/2018 г. предлага избор от над 20 авиокомпании, които изпълняват директни полети до 63 дестинации в Европа и Близкия изток.

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 360 Любопитно

    30% повече пътници преминали през същия брой скенери за 30% по-дълго време...

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    Софийското летище прие с 30% повече пътници
    ___________
    Значи Софийското летище с 30% повече замърсява въздуха!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Супер новина, но снимка от Терминал 1, а надпис за Терминал 2?

  4. 4 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Софийското летище прие с 30% повече пътници ___________Значи Софийското летище с 30% повече замърсява въздуха!
    —цитат от коментар 2 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Ще го затворим.
    Всяка положителна новина ви бърка в едноклетъчните мозъчета! Това ми харесва.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  5. 5 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    това по никакъв начин не трябва да се отразява на заложеното в концесията

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  7. 7 Профил на ivan_ko9
    ivan_ko9
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#6] от "aleks ivan":

    Защо не дадеш линк към източника ти, че май пишеш наизуст или по опорни точки!

  8. 8 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 265 Неутрално

    А дали тоалетните са по-чисти ?

  9. 9 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Новия терминал отесня само за няколко години ползване, а не се прави нищо.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  10. 10 Профил на puhen
    puhen
    Рейтинг: 425 Весело

    Да се приватизира за жълти стотинки! Очевидно е че софийското летище фалирва и е в лошо управление, резултатите са плачевни.

  11. 11 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Trqbva da SE preosmisli davaneto pod koncesiq

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4524 Неутрално

    30% повече пътници преминали през същия брой скенери за 30% по-дълго време...
    —цитат от коментар 1 на lustmord


    Ако ни приемат в Шенген, малко (и временно) нещата ще се подобрят, защото първите кабинки за паспорт контрол ще изчезнат и ще има повече място за повече скенери! Но Т2 е вече тесен! Място има много и за Т3. Но нека там направят топла връзка с метрото, защото е смешно, че такава от Т2 няма!

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4524 Неутрално

    Новия терминал отесня само за няколко години ползване, а не се прави нищо.
    —цитат от коментар 9 на dragozow


    Задължително е в договора за концесия да има клауза, задължаваща концесионера да построи Т3!

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  16. 16 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 216 Неутрално

    До коментар [#9] от "dragozow":

    Единственото място на което има проблем са скенерите. Там трябва да се назначат още хора, особенно за сутрешната смяна и да се вземат поне 3-4 нови скенера.

    Капацитета на терминал 2 е много над 160те дневни самолетодвижения, които има през 2017.

  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4524 Неутрално

    До коментар [#14] от "vassilun":Т2 е тесен заради некадърното управление. Ама от държавни чиновници, дори и с космически заплати, толко.
    —цитат от коментар 15 на aleks ivan


    Некадърното управление (както на всичко държавно) е само част от проблема с претоварването на Т2. Друга причина е, че сме извън Шенген, а основният поток пътници е към Шенген. Но основната причина е увеличеният поток пътници, което не е лошо, но трябва да се планира нов терминал!

  18. 18 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Дам... България лека полека заема полагащото ѝ се място сред останалите европейски държави, колкото и да се пукат от яд антибългарите с руско самосъзнание като чешита от пост номер 2

    Относно летището:
    1) Да трябва да се осигурят още няколко скенера
    2) Малко трябва да се наблегне на професионализма на тия на скенерите
    3) Рано или късно и Т2 ще стане тесен и ще трябва да се мисли за Т3- колкото по-рано започнат да мислят, толкова по-добре
    4) Ако ще се приватизира, е много важно да се даде на някой който има чисто икономически интерес да го развива, а не да го разглежда като политически лост на влияние

    Порусначен народ- слаба държава
  19. 19 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 342 Неутрално

    По-важното е дали ТИМ/БГ Ер ще си плати 80-те милиона дълг към SA преди да фалира.
    —цитат от коментар 6 на aleks ivan


    Да бе - да... Ей сега ТИМ ще се засили да плати на летището :)
    Проблема е, че при слаб локален превозвач летището е само начална точка за пътуване, а не е хъб. Ако ТИМ-аджиите имаха малко ум щяха да опитат да развият дестинации, които са на изток и не са много развити и после да ползват летището за прекачване и транспорт до Европа... Ама де акъл...

  20. 20 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Заслугата е единствено и само на пътниците, в комбинация с навлизането на някои нискобюджетни авиокомпании/дестинации.
    Даже - напротив, заглавието трябва да бъде от сорта "Въпреки обслужването..." Всеизвестен е фактът, че рано сутрин има големи опашки, поради няколко полета в рамките на половин час.

  21. 21 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Като концесионрат летицщето, ещ му вдигнат летищните такси 5-6 пъти. Тогава ще видом с колко ще се "вдигне" пътникопотока. Освен ако, както е в някой Балкански и Черноморски държави, държавата не започне да субсидира всеки пътник на летището. Без договор и за своя сметка!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  22. 22 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Летището изглежда много неприветливо. Терминал 2 е сравнително чист, но сравнен с други литеища е един неприятен хангар. А дава първото впечатление.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  23. 23 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 342 Неутрално

    [quote#14:"vassilun"][/quote]

    Т3 не е нужен... Много по-лесно е да се съборят всичките 3 сгради от Т1 (има една дето от десетилетие седи така и не се ползва) и на това място да се направи Т1 - дълга сграда покрай цялата зона пред сегашните няколко сгради с 10-ина ръкава, да е на 2 етажа както е в нормалните държави... Заминаващите отгоре, пристигащите отдолу. Може да се направи някаква връзка с метрото чрез автобус (както е сега) или чрез някакво влакче... Ама то трябва да го мислиш, а сегашните това не го умеят...

  24. 24 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#16] от "georgi_mihailov":

    Не знам, все по-често няма паркоместа на летището, а опашката от коли почва от бул. Брюксел. Определено нещо не е наред, за скенерите вероятно това може да се промени. Още един терминал там надали може да се направи както направиха Т2. Трябва да помислят нещо, защото откакто ирландците ги прехвърлиха на Т2 стана доста тясно. Другите нискотарифни също мрънкат от Т1 и са прави.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  25. 25 Профил на Василева
    Василева
    Рейтинг: 215 Неутрално

    Със сигурност не е заради доброто управление или ''прекрасния'' изглед.

  26. 26 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 216 Неутрално

    До коментар [#24] от "dragozow":

    На паркинга на Т2 никога не е имало проблем и винаги има места на долните етажи.

    Не съм лятял този месец, но на 9ти пуснаха директно трасе за Т2 и не би трябвало да има проблеми с предвижването. В Гугал Трафик няма данни за новата отсечка, но бул Брюксел е в зелено.

    Проблемът е в некадърната организация от страна на държавната фирма менажираща летището и даването му на концесия на оператор с опит ще оправи нещата. За сравнение какво правят Фрапорт и ТИМ в Бургас и Варна. А иначе само капацитета на Т2 е по-голям от сегашните 80 полета дневно обслужвани заедно с Т1. Отделно тази години ефекта "Райанаир" ще отмине и очаквам броя на пътниците да се покачи само с 5-7%, а самолетодвиженията с 2-3%.

  27. 27 Профил на dobrev
    dobrev
    Рейтинг: 213 Неутрално

    30% повече пътници и 100% повече далавери в управлението на летището. А предвид все по-добре развиващия се авиотранспорт и местонахожданието на софийското летище, би трябвало ръста да е поне 300%.

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8232 Неутрално

    Те на повечето не може да се каже, че са туристи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK