Софийският бул. "Царица Йоанна" ще се удължи до Божурище

Софийският бул. "Царица Йоанна" ще се удължи до Божурище

© Юлия Лазарова



Софийският бул. "Царица Йоанна" да бъде удължен до Божурище предвижда общ проект на осщината и Националната компания индустриални зони. Идеята е да се осигури транспортна връзка до икономическата зона София - Божурище, съобщи директорът на компанията Антоанета Барес на конференция за инвестициите в индустриалното строителство, цитирана в прессъобщение на компанията.


В Българската агенция за инвестиции вече е внесено заявление за сертифициране на зоната в Божурище като приоритетен проект на стойност 19 млн. лева. Това ще осигури подкрепата на държавата за удължаване на булеварда. С тази цел предстои и промяна на Общия устройствен план на София.


Промяна в няколко закона е необходима, за да могат инвеститорите в индустриални проекти да получат достъп до ток, вода и газ, се разбра от думите на зам.-министъра на икономиката Лъчезар Борисов, цитиран в прессъобщението. Това е установила работна група, специално създадена за да установи проблемите на бизнеса при присъединяване към електропреносната мрежа, водопровода, канализацията и системата за газоснабдяване. Друг проблем по думите му е бавното издаване на строителни разрешителни. Инвеститорите очакват това да става за не повече от шест месеца, докато в действителност понякога отнема година.


"

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    Чудесно. Така ще се разтовари Сливница при кръговото с околовръстното.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    от единия джоб в другия.
    тая всъщност иска държвата
    да задели пари за да финансира
    държавна компания и да поеме
    цялата тежест. и сега има връзка
    със зоната. явно собствениците на парцелите там
    имат апетити да не плащщат за нова връзка,
    а да им бъде подарена от държавата.
    еми няма да стане.
    а летище да им направим не щат ли.
    или и една жепе връзка. пак за наша сметка.
    бизнесът си върви с риска.
    ако искат вместо форд фокус, бентли, да си допатят.

  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2621 Неутрално
  4. 4 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Първо трябва да го разширят от Билата до околовръстното. Че ще стане още по-голям ад

  5. 5 Профил на Крайъгълният камък
    Крайъгълният камък
    Рейтинг: 223 Весело

    "Дневник" защо не сте скрили номера на сниманата кола в близост? Това е злоупотреба с лични данни!!!..;)

  6. 6 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 453 Гневно

    Чудесно. Така ще се разтовари Сливница при кръговото с околовръстното.
    —цитат от коментар 1 на Незнайко в Слънчевия град


    бул. "Сливница"/Европа/ ще се разтовари в момента в който се сложат мантинели или бетонни ограничители, както е след кръговото в посока Божурище. Дотогава двойната непресечена линия ще си се пресича от разни люлински тарикати, решили я да заредят с гориво, я да си купят банички....
    И тия измислени на почти всяка пресечка пешеходни светофари товарят трафика. Натиска бай мангал - огледа се, няма автомобили и преминава на червено, а чак след него светва зеленото на реално "празен" светофар. Спомнете си смъртоносната катастрофа от миналата седмица на пешеходния светофар на моста в Зона Б-17/18 как се води...

  7. 7 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Вместо да се инвестира в разширяването на Сливница от кръговото до разклона за Божурище, а от там и до ИЗ / + разрешаване на проблема с разклона за Банкя, една голяма и опасна идиотщина!/ - определено спорно решение за строеж на дублиращи трасе, което ще натовари допълнително трафика по Царица Йоанна, а той е в сърцето на Люлин...

  8. 8 Профил на kung_fu_zee
    kung_fu_zee
    Рейтинг: 245 Неутрално

    До коментар [#2] от "mihail_p":

    Те си имат летище

  9. 9 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#7] от "Манчо":

    разклонът за Банкя е десет пъти по-важен
    проблем за решаване.

  10. 10 Профил на Kinin
    Kinin
    Рейтинг: 381 Неутрално

    След като довършиха Южната дъга на София и сега по новия осемлентов път за минути можеш да стигнеш от Младост 4 до магистрала "Тракия", вместо да висиш в километрични задръствания, магистралостроителите на ГЕРБ могат спокойно да се насочат към следващия петилетен проект ;) ГЕРБ = удържана дума (г-жа Фандъкова обеща Южната дъга на София да бъде довършена 2017 г., което се оказа поредната истина)!

  11. 11 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#2] от "mihail_p":Те си имат летище
    —цитат от коментар 8 на kung_fu_zee


    което е на италианците.
    https://bg.wikipedia.org/wiki/Летище_Божурище

  12. 12 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Много моля уважаемата община и инвеститори да бъдат така добре да продължат и велоалеята по Царица Йоана до Божурище, ако може отделена от колите с нещо по-сериозно от пласмасови прегради за паркиране.
    Може да не минава през тунела, даже трябва да не минава през него, но го планирайте от сега, защото вече човек не може и колело да покара около София с този трафик и безумни за колоездачите пътни възли, кръгове, булеварди и т.н.
    Ако трябва свържете тази по Сливница с царица Йоана някъде през Люлин, защото с колело да се стигне по Сливница до Божурище е ад, а там има много хубав пуст път към Брезник за каране.
    Не остана къде да се кара колело законно, бе хора. По парковете излиза, че не може, защото са с алеи, тоест пешеходни зони, велоалеите свършват в нищото и не са свързани, по улиците ще те сгазят, да стигнеш извън града става невъзможно.

  13. 13 Профил на Raegan
    Raegan
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Това добре, но първо трябва да се разшири отсечката от Билата до Околовръстното и да се построи метрото отдолу.

  14. 14 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#1] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Що, тя натоварена ли е?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  15. 15 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Много,много добра новина.

    А да вземат и да построят обещаните спирки на метрото м/у Люлин 2 и 3 и след това м/у 4 и 5.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  16. 16 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 514 Неутрално

    А и да вземат да отпушат Люлин откъм кръговото за магистрала Люлин

  17. 17 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    Изпраскайте я до Калотина и да е права под конец.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  18. 18 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#14] от "Darth Plagueis":

    Тясна е. Тъпо се получи като пуснаха новата магистрала до Перник е надолу, връзката със София беше една тясна улица с ляв завой, после стана Сливница заради хипер - супер-дупер модерното кръгово на три нива, до което се стига по стеснена Сливница от 2 ленти в посока и обикновено в дясната има някой спрял на аварийки, а в лявата някой иска да завие на ляво и чака отсреща да ги хване светофар.
    Същото е и по другата връзка с магистралата - май точно Царица Йоана или продължението й - тясна улица с много коли между блокове, детски градини и пешеходни пътеки.
    Аз лично два пъти съм установявал, че от центъра с кола стигам до Радомир и Перник за време, 2/3 от което ми е необходимо да изляза от София било през магистралата, било през България, панорамния път и през Владая /второто сутринта, когато перничаните карат в обратна посока/

  19. 19 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#12] от "victortrt":

    Интересно явление.
    Весел коментар за мигрантите или псуването на майка винаги отнася един дежурен минус, но за колело само плюсове.
    Почвам да мисля, че във форума идеалният участник е веган, който обича емигранти от пакистан, за приемането на ИК е, ако не да е гей, транс или поне безкрайно толерантен към тях и колоездач. А, да - и да е против застрояването на Пирин, но това предвид горното ще се подразбира.
    Почвам да схващам правилната линия.
    каква е далаверата от плюсовете. Ако не е пари или бира, ми е все тая, но поне да знам.

  20. 20 Профил на skch
    skch
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Демек пак държавата ще харчи национални пари, за да решава столични проблеми. Тъпата столична община кога ще почне сама да си изгражда важната инфраструктура?
    И после ще обяснява, че някой регион на страната западал, а кметовете по места не били достатъчно инициативни.

  21. 21 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    Замисълът е добър, а реализацията е въпросителна

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK