Търси се световен производител на коли, който да се премести в България

Емил Караниколов

© Цветелина Белутова, Капитал

Емил Караниколов



През тази година делегация с участието на президента между 20012 и 2017 г. Росен Плевнелиев и министъра на икономиката Емил Караниколов ще започне обиколка в различни европейски и извъневропейски пазари в търсенето на световен автомобилен производител, който да изнесе цялостното си производство в България.


Това се казва в съобщение на пресцентъра на министерството на икономиката от конференция на тема

"Проучване на автомобилната индустрия 2017 г.", организирана от "Аутомотив клъстер България". Плевнелиев е в управителния съвет на клъстера.


Делът на автомобилния сектор в брутната добавена стойност е 3.6% и нараства през последните 10 години повече от 4 пъти. Фирмите в брашна са над 130 и създават заетост на над 30 хил. души, е съобщил Караниколов на форума.




Износът също се увеличава, като рекорден ръст от 60% е отчетен през 2010 г., а данните за 2014 г. и 2015 г. показват, че тенденцията за нарастване се запазва, съответно със 17% и 16%, е казал министърът.


В страната функционират 17 висши училища, 103 професионални гимназии, 1 частен колеж и 5 средни общообразователни училища с професионални паралелки, които осигуряват кадри за автомобилната индустрия, е добавил Караниколов. От 2005 г. досега по Закона за насърчаване на инвестициите (ЗНИ) са издадени

20 сертификата в автомобилната промишленост, като общият размер на инвестициите по проектите е 797.543 млн. лв., а работните места - 12 664.

Ключови думи към статията:

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    Защо не го лансирахте като девиз на евро председателството. Че инак ми звучи като имаме си копче и търсим спонсор за балтона.

  2. 2 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Роската Плевнелиев като президент за 5 ст работа не свърши (ако не се броят речите му в прослава на САЩ). Сега си е уредил екскурзийка пак с държавни средства. Синоптичката му ще бъде ли в делегацията?

  3. 3 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1142 Весело

    Ролс Ройс ...?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  4. 4 Профил на Черен хумор на кило
    Черен хумор на кило
    Рейтинг: 801 Неутрално
  5. 5 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    "МолЕм ви! Разглобете си фабриките в Румъния / Чехия / Турция и ги преместете при нас! Обещаваме евтини инженери и още по-евтини работници!"

  6. 6 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1180 Весело

    Тесла, бе! Атакувайте смело и без това им е трудно да смогнат на всички поръчки за Модел 3. Сега е моментът, не го изпускайте!

    Мома, връщай 12 и 12А!
  7. 7 Профил на dichfromthebeach
    dichfromthebeach
    Рейтинг: 470 Неутрално

    И аз търся едно златно имане вече 20 години...

  8. 8 Профил на kaka_simitli
    kaka_simitli
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Само един ли? Ако дойдат повече ще ги връщаме ли, или да се подреждат на опашката и като им дойде редът и тях ще приемем? А съм сигурен, че не са дошли до сега защото плевналиев и караниколов не са ги търсили. Сега като ги затърсят теа двамцата, не могат да им се скрият, откриват ги, за ушите и тук, тънга-мънга няма, цялостно производство ще правите тука! Шъ ми са крият те, сега си намериха майсторите!

  9. 9 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Да не са луди да идват тука

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  10. 10 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 589 Весело

    Що пък точно на коли? Аз искам да докараме също Епъл, Боинг, Ролекс, Джей Пи Морган и Армани ако може. Това малко напомня детинската представа на Тръмп за икономиката, която според него основно се крепи на автомобилното производство.

  11. 11 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#6] от "CINZANO - оправете си сайта!":

    Тесла? ....ще има теслА! ...за мераците....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    Само дето не казват, какво ще предложат на този автомобилен производител.
    Мисля си, че ако имахме условия, не само автомобилните производители, ами и други инвеститори, досега и сами щяха да са дошли...!

    Бивш tww09306483.
  13. 13 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    Ако тези хубавци си плащаха от джоба разходката, щеше да звучи като виц, ама като знам , че ще доят парици от джоба на данъкоплатеца.......
    Представям си как обикалят с тъпан, знаме и гайда.......

  14. 14 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Боко, министри на Боко и други, водете ни към светлото високотехнологично бъдеще!

  15. 15 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    До коментар [#3] от "the_flea":

    И Бентли! И Ламбургини! И Ферари!

  16. 16 Профил на kaka_simitli
    kaka_simitli
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Дневник, тази новина е за раздел "развлечения" защото нямате раздел "вицове" !

  17. 17 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2332 Весело

    До коментар [#12] от "tww09306483":

    Нашият премиер-слънце може да им предложи единствено следното:
    "Елате при нас, да не дойдем с момчетата при вас...."

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  18. 18 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5468 Неутрално

    Целият шум е бъде поканен един китайски производител....Не е Грейт....

    До истината се достига с познание!
  19. 19 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Абе то автомобилен гигант няма да намерят ама повече пари ше се спестят просто като се премахнат политканите. От една страна от заплати от друга милиарди от крадене. Въобше вече няма нужда от политикани - с интернет съвсем соикойно може да има пряка демокрация. Политиканите са напълно излишни.

  20. 20 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2332 Весело

    До коментар [#18] от "Messerschmitt":

    Литъл Уол?

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  21. 21 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1253 Весело

    Те големите производители дали знаят, че ги чака преместване в България?

  22. 22 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7119 Неутрално

    "който да изнесе цялостното си производство в България"

    Няма такъв филм за Булгаристан

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  23. 23 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1142 Весело

    До коментар [#15] от "vassilun":

    И Бентли! И Ламбургини! И Ферари!

    Ние отдавна произвеждаме Лумбурджини..... всяка кола движеща се по българските пътища рано или късно се превръща в ЛУМУРДЖИНИ - тропа, тряска и лумбурка..../подскача.../....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  24. 24 Профил на kaka_simitli
    kaka_simitli
    Рейтинг: 273 Неутрално

    И едно конструктивно предложение:
    Караниколов да включи в делегацията и оня на "емко" Гебрев, той от първо лице единствено число да им разкаже за привилегиите с които ще се ползват. Последно когато го чух декламираше дитирамби във възхвала на бате бойко, взимайте го докато е още тръпен.

  25. 25 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 538 Весело

    Така де, може ли българина да си ляга и става с колата, да ходи с нея и до супермаркета пред тях, пък да си нямаме "собствено" произведени автомобили?!

  26. 26 Профил на smartforfour
    smartforfour
    Рейтинг: 292 Весело

    Лошо нема, само да им обадят да си вземат и кадрите, щото инак... си представям бай Дончо с мистията как монтира арматурно табло с почукване оттук-оттам.

  27. 27 Профил на
    *****
    Любопитно

    какво предлагаме в замяна: евтин алкохол, евтини к..ви, пътища за изпробване на автомобилите при екстремни условия, съспенс при всякакви административни и прочее дела (да не споменаваме съдебните такива), мързелива неквалифицирана работна ръка, ясно счетоводство на отчисленията към партийните каси ...

    Е, нема как да не додат ... Пък ако не додат, да земем да хванем да си построим един наш автомобил и да си го караме. Както казва Примерът Б.Б. като открива поредните сантиметри магисртрала "... да могат хората да си карат автомобилите".

  28. 28 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    тук няма никакви условия и пазарна среда за развитието на този бизнес , общо взето се стига до там администрацията да рекетира по определени начини бизнеса .

  29. 29 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Добра инициатива. Браво на Плевнелиев и Караниколов.

    Интересно, че същите дето се подиграват на тази инициатива после подскачат как българите карали 20 годишни коли.

  30. 30 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    За да ги изстрелваме в космоса?

    властта ражда паразити
  31. 31 Профил на iko15357786
    iko15357786
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Напористото министърче на Дебелеефски какво точно пие, искам и аз от това!

  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9118 Неутрално

    Този от снимката ли ще го търси.Те хората не искат да ни видят, ние ще ходим да ги търсим.

  33. 33 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    Те се крият, а ние ги търсим...

  34. 34 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 686 Любопитно

    Наскоро ремонтирах тротинетката на сина. Дали да не разширя бизнеса?

  35. 35 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    Любопитно подробност е, че някъде в началото на 90-те години корейците искаха да купят електрокарния завод "Дунав" - Лом и да направят автомобилно производство. Започна едно "понеже-обаче-защото" и корейците си заминаха по пътя. Някъде към 1995 г. започна нещо като производство на "Ровър" във Варна. Ама скоро-скоро приключи. Румен Гечев - тогава вице-премиер на Жан Виденов и министър на икономическото развитие (не се смейте - имаше такова министерство) обясни по телевизията, че по-добре англичаните да си ходят, защото искали много отстъпки и привилегии, а то не можело така. По-късно "КИА" направи завода си в Братислава. Още четири производителя последваха и сега Словакия с 5,5 млн. население произвежда 1 млн. коли годишно. Така, че Плевнелиев и Караниколов ще се поразходят, ще ги посрещнат любезно, ще ги почерпят с кафе, ще ги изслушат и ще им пожелаят "Gute Reise!".

  36. 36 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Що пък точно на коли? .....и Армани ако може. ...
    —цитат от коментар 10 на Whoops

    Ами Ролман дойде с обещанието заплатите да са европейски и може би щеше да си го удържи, но...набързо апапите от Гоце Делчев, а и не само те, му пообЕсниха ситуацията и сега няколко хиляди в този град, треперят за ... трохичките му. Относно колите: Имало е и друг път интерес, но нЕкой винаги дава акъл на инвеститорите или производителите, кой да бъде в управителния съвет, кой мениджър, кой търговец и т.н....

  37. 37 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Кой луд ще дойде да работи в страната на мафиотите-политици?!!!Нищо не се върши нормално и прозрачно у нас - ама те - политиците - искат завод за автомобили!

  38. 38 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4569 Любопитно

    Уважаеми съфорумци,
    Не е въпрос за това може ли. Може, но като политически призив.
    Въпросът е че няма никаква инфраструктура за масово производство, нито логистика способна да поддържа подобно начинание, от пристанища и Ж.П. връзки до дисциплинирана и квалифицирана работна сила.
    Интересно ми е, дали някой се е запознал с опита на Швейцария в семейното сглобяване на масовите часовници или подобни "надомни" бизнеси"? Техните професионални техникуми и следсредно образование са много изобретателни и работят с хората.

  39. 39 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3795 Неутрално

    Те видяли че ширпотребата прави аксесоари за западни коли, та решили, че и цяла кола може да стане на ишлеме. А Плевнелиев щом беше знатен строител, що да не стане и автомобилен производител?

  40. 40 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2954 Неутрално

    А инвеститорите дали ще харижат на Пеевски 50% че иначе цацата ще прати баретите?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  41. 41 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    Непрекъснато се хвалим пред чуждите инвеститори с ниско данъчно облагане и евтина работна ръка, а те не идват и не идват. За това трябва да благодарим на неработещата и корумпирана съдебна система и на тромавата и некадърна администрация. Докато не се извършат реформи в тази област, нищо добро не може да се очаква.

  42. 42 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    Ако условиата са приемливи/интересни и ако има държавна гаранция, може да се очаква развитие.

  43. 43 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1697 Весело

    Така трябва... Да кипи безсмислен труд!

  44. 44 Профил на Kinin
    Kinin
    Рейтинг: 409 Весело

    Това звучи като "Митьо Пищова започва обиколка на Холивуд в търсене на световна кинозвезда, която да се премести да живее в неговата квартира" :)

  45. 45 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 798 Весело

    Синергия в действие!

    Спряганият за водач на обединената либерална опозиция ръка за ръка с личния министър на Шиши в поход за благото на рОдината.

    Юнайтед уи стенд стронг!

  46. 46 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    Не знам дали ше успее, но стискам палци. Във всеки случай, ако седим тихо, нощо няма да дойде само.
    Нали беше лош този президент? Току виж се оказало обратното.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  47. 47 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 937 Весело

    Търси се световен производител на коли, който да се премести в България
    ...........
    То имаше един такъв между 1972 и 1990 - АЗЛК. Не си премести цялото производство, само това за българския пазар, но и то беше ОК.
    Наскоро ми се мярна на улицата един Москвич, още ги има в движение тук-там.
    А фирмата вече не съществува, даже самия завод в Москва го събориха.

  48. 48 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5217 Неутрално

    До коментар [#35] от "Един препатил":

    Те и франсетата през 70-те години искаха да правят. След като се вече се е произвеждало Булгаралпини, лично гeнepaлният диpeĸтop нa ,,Peнo“ Πиep Дpaйфyc пpиcтигa y нac c пpeдлoжeниe зa нoв зaвoд зa двигaтeли и ĸaмиoни в Πлoвдив.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  49. 49 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    Таман ще възстановят Кремиковци да ги зарежда. Абе комунизма май още не си е отишъл.

  50. 50 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Интересно ми е какво ще предложат на инвеститорите? Сигурност, липса на корупция, добра инфраструктура, ниски цени на енергията? Тука законите и наредбите се променят със скоростта на промяната на настроението на премиера. Преките чуждестранни инвестиции никакви ги няма. Ама има 10% плосък данък и евтина работна ръка, но с години ни заобикалят. Бизнеса изисква предвидимост и спокойствие. Наште балкански мутри искат някоя корпорация да им падне в капана и после регулациика и корупциика. Не става така! Политите ни мислят толкова ограничено, локално. Не може с такива политици да сме конкурентни на развития свят!

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  51. 51 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 237 Весело

    Що пък точно на коли? Аз искам да докараме също Епъл, Боинг, Ролекс, Джей Пи Морган и Армани ако може. Това малко напомня детинската представа на Тръмп за икономиката, която според него основно се крепи на автомобилното производство.
    —цитат от коментар 10 на Whoops


    Че те Армани тука ги правим бе. Като бях студент и работих на златни пясъци лятото знаеш ли колко Арманита, Ла Мартини, Ралф-ове и т.н. ни носеха от шивачните цехове в Пловдив? А на Турския пазар можеш и ролекс да намериш при Мустафата и родата му.

  52. 52 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1759 Весело

    За да не губят време, да потърсят собственици с тежки психически отклонения.

  53. 53 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Баси смешката!
    Гришата Ганчев, нали беше докарал грейта. Излъга ги, преметна ги и ги отврати. сега, Бойко дал задача де са докара ауди, че ного обичал афтомобили и искал да ги прават у банкя. и тез, мишките му де, са зели да "търсат". Се едно търсиш вода на венела копеуе. И да намериш, ше се изпари....

  54. 54 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4919 Весело

    Сетих за за един стар виц.
    Един Пешо казал на жена си, че имал една надежда (да спечели тотото се надявал), а тя му казала, че си има един Георги !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  55. 55 Профил на Сидо
    Сидо
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Ето я иисторията на българското автомобилостроене:
    - Рено
    - Москвич
    - Ровър
    - Грейт Уол
    Успех до успеха, мила моя майньо ло....
    И сега президентчето ще ни докара нещо още...

    Сидо
  56. 56 Профил на Сидо
    Сидо
    Рейтинг: 561 Неутрално


    "В страната функционират 17 висши училища, 103 професионални гимназии, 1 частен колеж и 5 средни общообразователни училища с професионални паралелки, които осигуряват кадри за автомобилната индустрия...."
    Много е млад и неграмотен за такива доводи....
    Наавремето СССР имаха най-много в света хабилитирани инженери по автомобилна промишленост / к.т.н. и д.т.н./ а не можаха да произведат нито една качествена собствена сола. Купиха Фиат 124 и го произвеждаха 40-50 години, а може и още да го правят....

    Сидо
  57. 57 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4587 Любопитно

    До коментар [#3] от "the_flea":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    ...............От Ферари или Бугати нагоре...............................пък най-накрая ,ако Тата или пък някоя китайска компания дойдат ще бъде колосален успех/според управляващите/...................!!!!!!

  58. 58 Профил на kakaginka
    kakaginka
    Рейтинг: 494 Весело

    Преди да имаме такъв завод, трябва да научим народонаселението да прави разлика между винт и болт ....

  59. 59 Профил на kakaginka
    kakaginka
    Рейтинг: 494 Весело

    До коментар [#49] от "George Svinarov":

    Той, колега, не си е тръгвал!

  60. 60 Профил на tsb00482740
    tsb00482740
    Рейтинг: 282 Неутрално

    В България няма особени предимства за голям производител на коли. Данъците са ниски, но корупцията е тотална и действа като вид неформален данък. Терените са евтини, но като разберат че терена е за голям купувач, местните измекяри ще вдигнат цената до небето. Беззаконието е пълно. Съда не функционира, администрацията чака подкупи за да си мръдне малкия пръст. Качествената работна ръка е вече малко и става все по-скъпа. Местен пазар на нови коли практически почти няма, или има пазар колкото един малък квартал на Лондон.

  61. 61 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    Тесла, бе! Атакувайте смело и без това им е трудно да смогнат на всички поръчки за Модел 3. Сега е моментът, не го изпускайте!
    —цитат от коментар 6 на CINZANO - оправете си сайта!


    Тесла е добра идея, но не бих я нарекъл "световен автомобилен производител". Като гоишен обем на производството бих нарекъл "световна" компания, която произвежда поне 5 млн. автомобили годишно (може би 1,5-2 млн., ако са луксозни).

    Въобще, твърдението че се търси "световен автомобилен производител, който да изнесе цялостното си производство в България" показва дълбоко непознаване на съвременната автомобилна индустрия. Групата Volkswagen има 61 фабрики и заводи в 21 страни, Toyota - в 26 страни, за Nissan-Renault-Mitsubishi не намерих данни, но и те са някъде там:

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_factories

    https://www.cliffsnotes.com/cliffsnotes/subjects/management/in-what-countries-does-toyota-produce-and-market-cars

  62. 62 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#44] от "Kinin":

    + (плюс)

    или пък Митко Пайнера ще започне обиколка в различни европейски и извъневропейски пазари в търсенето на световен музикален изпълнител, който да изнесе цялостното си творчество в Димитровград.

    Перник - българският Детройт!

  63. 63 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Това не е чак толкова абсурдно, колкото звучи. Новите производства са почти лишени от човешки труд, дори в германските заводи съкращават персонал. И тук рухва всичко, какво предлагаме ние:

    - евтина електроенергия и газ - НЕ!
    - евтини метали и пластмаси - НЕ!
    - работещи институции и правораздаване - НЕ!

    ами тоя трябва да е пълен идиот, дето ще дойде.

    Евроатлантида
  64. 64 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    До коментар [#3] от "the_flea":+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++...............От Ферари или Бугати нагоре...............................пък най-накрая ,ако Тата или пък някоя китайска компания дойдат ще бъде колосален успех/според управляващите/...................!!!!!!
    —цитат от коментар 57 на bat_plamen


    Бугати са всъщност само марка на групата Volkswagen (произвела около 10,7 млн. коли през 2017 г., което прави повече от 20 коли в минута). Ролс-ройс е марка на BMW, която произведе 2.512.635 коли през 2016 г. (вероятно повече през 2017 г.). Ferrari може да се брои като отделна компания (макар че по-голямата част от акциите и са собственост на Fiat Chrysler Automobiles) и теоритично биха могли да преместят производтвото си на малко повече от 8 хил. коли годишно в България, което изисква малко повече от 3000 човека. Само че не бих нарекъл Ferrari автомобилна компания. Това е компания за лусозни стоки, за която марката в много по-ценна от самите физически коли. Едно преместване на завода в Маранело би съсипало стойността на марката!

  65. 65 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 327 Неутрално

    До коментар [#35] от "Един препатил":

    Причината Словакия да има толкова заводи при толкова жители е близостта и до големите пазари на коли- Австрия, Германия, Италия, Чехия, дори Полша.
    Къде ще се продава кола, произведена в България?

  66. 66 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    пък най-накрая ,ако Тата или пък някоя китайска компания дойдат ще бъде колосален успех/според управляващите/...................!!!!!!
    —цитат от коментар 57 на bat_plamen


    Макар че е сравнително малка компания (малко под 80 хил. служители), би било невероятно Tata Motors "да изнесе цялостното си производство в България". В момента Tata Motors Cars имат производство в шест индийски щата (всеки от които вероятно е по-голям от България по население), Кения, Бангладеш, Украйна, Русия и Сенегал. Tata Motors също е собственик да 4 подраздления произвеждащи коли, камиони и автобуси: Jaguar Land Rover (Великобритания), Tata Daewoo (Южна Корея) и Tata Hispano (Испания и Мароко). Нито преместването на "цялостното производство в България" е реално, нито пък мога да си представя какви предимства България би могла да предложи.

    "Някоя китайска компания" вече опита да сглобява няколко десетки хиляди коли в България (най-вече за местния пазар). Знаем как свърши това. За това "да изнесе цялостното си производство в България" и дума не може да става!

  67. 67 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 579 Неутрално

    държавите близки до големите пазари на коли вече изчерпаха потенциала си от евтини работници - Чехия, Унгария, Словакия, Полша. Следващите удобни държави сме ние, Румъния, както и Мароко. Френските производители вече се насочват съм Северна Африка, но за германците и азитците ние сме възможна дестинация. Дано успеят плевналиев и министъра !

  68. 68 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1044 Весело

    Предлагам АЗЛК /Автомобилний завод ленински комсомол/ отново за почне в Ловеч

  69. 69 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1044 Любопитно

    До коментар [#2] от "12345":

    Роската , поне не ни натресе милиард и четиристотин милиона като Гоцэ, за беленския реактор...

  70. 70 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2269 Весело

    До коментар [#68] от "Петър Иванов":

    Предлагам АЗЛК /Автомобилний завод ленински комсомол/ отново за почне в Ловеч
    —цитат от коментар 68 на Петър Иванов


    А-а, може и ЗАЗ - Завод Автомобильных Зверей!

  71. 71 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 868 Весело

    "Проучване на автомобилната индустрия 2017 г.", организирана от "Аутомотив клъстер България". Плевнелиев е в управителния съвет на клъстера.

    ========================================================================

    Ако Плевнелиев реализира индустриалния идеал на поколения българи, доста комунето ще получат удари, припадъци и пристъпи! :))))))

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  72. 72 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    Предлагам АЗЛК /Автомобилний завод ленински комсомол/ отново за почне в Ловеч
    —цитат от коментар 68 на Петър Иванов


    Този завод спря производството през 2002 г. и фирмата бе ликвидирана през 2010 г. Част от територията на бившия АЗЛК в Москва сега се използва от "Рено Россия" - 100% дъщерна фирма на френската компания Renault.

  73. 73 Профил на Нахален!
    Нахален!
    Рейтинг: 466 Неутрално

    идеята е чудесна и вече няколко пъти имаше такъв интерес. Проблема е, а и причината поради която това няма да стане, че няма работна ръка! За такъв завод трябват 2-2500 човека. Къде да го направят? София? Пловдив? Високи заплати и да избият Tier1 доставчиците.. :)

    Genius by Birth, Slacker by Choice !
  74. 74 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    До коментар [#3] от "the_flea":И Бентли! И Ламбургини! И Ферари!
    —цитат от коментар 15 на vassilun


    Както писах в коментар [#64], Бугати е само марка на групата Volkswagen. Същото се отнася и за Ламбургини.

  75. 75 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    "който да изнесе цялостното си производство в България"Няма такъв филм за Булгаристан
    —цитат от коментар 22 на neut


    Няма и такава "световна автомобилна компания", която "да изнесе цялостното си производство" в една страна (още повече - в България)!

  76. 76 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    Високи заплати и да избият Tier1 доставчиците.. :)
    —цитат от коментар 73 на Нахален!


    С останалото съм съгласен, но не знам какво имате предвид с това? В днешно време доставчиците допринасят голяма (често, по-голямата част) от стойността на колите. Continental AG миналата годна имаше повече от 44,5 млрд евро, ZF през 2016 - повече от 35 млрд евро. Само можем да си пожелаем да привлечем част от това производство (и особенно - на системи, софтуер и електроника).

  77. 77 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12081 Неутрално

    Несериозна позиция...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK