"Емирейтс" купи 36 самолета "Еърбъс" за 16 млрд. долара

Снимка: архив

© Associated Press

Снимка: архив



Авиокомпанията "Емирейтс" (Emirates) от Обединените арабски емирства (ОАЕ) подписа днес споразумение с европейския самолетостроител "Еърбъс" (Airbus) за финализиране на продажбата на 20 самолета А380 с опция за още 16 летателни машини. Това обяви в Дубай френският премиер Едуар Филип, съобщава БТА.


Той определи сделката като прекрасна новина за френското самолетостроене и за европейската промишленост като цяло.


На 18 януари "Емирейтс" обяви споразумение за 16 милиарда долара за придобиване на още 36 самолета "Еърбъс" А380. Така авиокомпанията ще притежава най-голям брой от огромните самолети на европейския самолетостроител (101 плюс още 41 твърди поръчки).


През ноември миналата година "Емирейтс" се споразумя да купи 40 самолета "Боинг 787-10 Дриймлайнър" (Boeing 787-10 Dreamliner) на обща стойност 15.1 милиарда долара.

Ключови думи към статията:

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3292 Весело

    Да ги питаш арабите какво ще правят с толкова А380?

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    Емирейтс добре пазаруват самолети и от А и от В. Но трябва да помислят и за пилоти! Че кризата за пилоти в световен мащаб става неуправляема!

  3. 3 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Това е много добра новина за Airbus и за европейското самолетостроене, защото програмата за A380 беше забуксувала. Все пак самолетът е единствен в своя клас и си е рискова инвестиция. Даже наскоро четох, че Airbus са се заканили да прекратят приемането на единични поръчки за А380 и на практика да прекратят производстово, ако отнякъде не изпадне по-дебела поръчка.

    Every cradle is a grave.
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    На мен ми е интересно как вървят поръчките за А350. Това е конкурента на В787.

  6. 6 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 225 Весело

    има два момента тука:Москалите се чудят дали да се радват ,все пак Бойнг не е в играта!!! ама руШкото авииомакетиране с аналогови подводни самолети все пак чака поръчки;))

    Долу рушистите и фашистите
  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    До коментар [#6] от "marks_nazi":

    Боинг Е в играта! Емирейтс имат поръчка и за 40 В787!

  8. 8 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Емирейтс добре пазаруват самолети и от А и от В. Но трябва да помислят и за пилоти! Че кризата за пилоти в световен мащаб става неуправляема!
    —цитат от коментар 2 на vassilun


    Не ги мисли Емирейтс за пилоти, при заплати $16 000 на месец за първи пилот и $12 000 за втори пилот, сигурно има опашка.
    http://www.emiratesgroupcareers.com/pilots/

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    До коментар [#8] от "aralambi":

    Добре. Но така просто отнемат пилоти от други авиокомпании! А пътниците (включително и аз) страдаме заради отменени полети. (Да уточня само, че никога не съм летял с лоу кост. Не че съм против, но летя на дълги разстояния.)

  10. 10 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Наистина голяма сделка

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  11. 11 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Тъпаци, защо не са купили от безаналоговите самальоти на Туполев...
    —цитат от коментар 4 на Свинчуга


    Не виждам нещо лошо нито в Туполев нито в Антонов. Хубави самолети са си. Някога изобщо летял ли си със самолет? Всяка марка си има своите предимства и недостатъци. В момента емирствата имат най-големия флот от еърбъси близо 100. Сега искат още. Други фирми имат най-големия флот от боенги, трети имат от Туполеви и т.н. Всичко опира до поддръжка, достъп до резервни части, обучение на персонал по поддръжката и т.н. Някой страни имат достъп до едни фирми, други до други.

  12. 12 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4775 Неутрално

    Добра новина за всеки фен на авиацията.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  13. 13 Профил на hunt
    hunt
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#11] от "Denis Stoyanov":

    И коя световна компания има флот от Туполеви, както твърдиш?

  14. 14 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Да ги питаш арабите какво ще правят с толкова А380?
    —цитат от коментар 1 на Messerschmitt


    Хайде де, ще ги поставят в музея. Като им разкриеш тайната на ползването им, ги пускат да летят.

  15. 15 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 695 Весело

    До коментар [#11] от "Denis Stoyanov":И коя световна компания има флот от Туполеви, както твърдиш?
    —цитат от коментар 13 на hunt


    Не една, а цели две световни авиокомпании:

    Аir Koryo
    Cubana de Aviacion

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  16. 16 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2689 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ватник":

    ...Даже наскоро четох, че Airbus са се заканили да прекратят приемането на единични поръчки за А380 и на практика да прекратят производстово, ако отнякъде не изпадне по-дебела поръчка.
    —цитат от коментар 3 на Ватник


    Така беше. Е, изпадна.

  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4493 Любопитно

    До коментар [#11] от "Denis Stoyanov":

    Колко самолета ТУ има Аерофлот?

  18. 18 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5479 Весело

    Сигурно не са "намерили" АН-184, горките.

  19. 19 Профил на sa6ka_grey
    sa6ka_grey
    Рейтинг: 303 Неутрално

    Самолетен уикенд!!!!???? Разбирачите да се чудят в коя тема да споделят наученото по бай-тошевото време за Миговете ;)

    Ако мразиш себе си, ти ще мразиш и останалите
  20. 20 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    Толкова по-зле за британците. Един ден Еърбъс ще прехвърли част от производството си от Англия в друга европейска държава. Вярно, ще е трудно защото това не е производство на тетрадки, специалисти си трябват. Но ще намерят начин да обичат.
    Брекзитърите скоро време ще четат за такива поръчки и ще се псуват......първо ще псуват ЕС, а после и себе си

  21. 21 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Хората работят и с едните и с другите. Така се прави в бизнеса. Отваряш врати и с едните партньори, но не пропускаш да го сториш и с другите.

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    До коментар [#20] от "stanislavdi":

    Огромна част от Еърбъс се произвежда в Кролството. Предизвикателство ще е преместване на мощностите, но не е невъзможно.

  23. 23 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Най-голямата конкуренция на А380 е новият 777-Х. В най-дългата си версия ще има почти същият капацитет места за пътници, при значително по-нисък разход на гориво. Засега Емиратите спасиха А380, но съдбата на всички пътнически самолети с 4 двигатели е предрешена.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5736 Неутрално

    До коментар [#11] от "Denis Stoyanov":
    До коментар [#17] от "vassilun":

    Няма начин да се качат на Ту, понеже:
    - заради шумните двигатели не могат да кацат на повечето летища в света
    - престоят им за контрол и ремонт е много дълъг и стават неконкурентни макар и по-евтини, понеже не летят (не печелят)
    - харчат повече гориво
    - не могат да намерят застраховател, който да ги застрахова на на
    - не могат да намерят лизингодател
    - Аерофлот дори не може да сключи договора с Боинг и Еърбъс директно по руските закони заради лизингодателят :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    До коментар [#23] от "SCROTUS":

    Дори сегашният вариант на В777 (200-300) е страхотен самолет! Надеждност, красота! Не мисля, че отстъпва значително на А380 в съотношението разход на пътник, макар и да вози доста по-малко пътници! Авиационните ми познания се базират само на пътнически опит от десетина полета годишно от и до Африка, Южна Америка, Югоизточна Азия до София!

  26. 26 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#25] от "vassilun":

    Не красота, по скоро функционалност. Дриймлайнера е по естетически издържан. Но да не се залъгваме - без субсидиите на арабските авеопревозвачи и А и Б щяха да кретат.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    До коментар [#5] от "vassilun":

    А350 върви много добре, макар че в началото имаше някакви проблеми с един от доставчиците по интериора. Относно конкуренцията със 787 не е толкова просто. 787, особено по-малките варианти са директен конкурент на А330, вкл. на новите А330 NEO. А А350 като по-голям самолет се конкурира и със 777. Боинг пък правят 777-Х който да си намери нова ниша, дори се приближава до А380 (след като най-близкото което имаха, 747-8 вече не го правят). Иначе Сингапур Еърлайнс ще възстановят директната връзка с източното крайбрежие (за сега се знае за Ню Йорк) и с Лос Анджелис с A350ULR, а от скоро отново летят директно до Сан Франциско с обикновен А350. Преди летяха до Ню Арк и Лос Анджелис с А340-500. В общи линии А350 е за предпочитане за дългите пътувания през Тихия Океан, докато 787 е с приемущество при по-слабо натоварени и по-кратки маршрути. За това и направиха А330 NEO за да не е пълна доминация.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  28. 28 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    До коментар [#25] от "vassilun":

    На мен 777 ми е любимият Боинг. Но ако запълниш всички седалки на А380, не можеш да се мериш относно ефикасността.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  29. 29 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    До коментар [#1] от "Messerschmitt":
    До коментар [#23] от "SCROTUS":

    Емирейтс искат подновен А380 NEO, Еърбъс искаха поръчки за да има смисъл да се запази производството преди да почнат да разработват по-нов вариант. Сега топката е в Ролс Ройс. Малко ще им е сложно, защото наскоро трябваше да се разработят доста нови двигатели. Напълно възможно е в бъдеще отново да има смисъл от самолет като А380 предвид голямото натоварване на възловите летища.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  30. 30 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#5] от "vassilun":А350 върви много добре, макар че в началото имаше някакви проблеми с един от доставчиците по интериора. Относно конкуренцията със 787 не е толкова просто. 787, особено по-малките варианти са директен конкурент на А330, вкл. на новите А330 NEO. А А350 като по-голям самолет се конкурира и със 777. Боинг пък правят 777-Х който да си намери нова ниша, дори се приближава до А380 (след като най-близкото което имаха, 747-8 вече не го правят). Иначе Сингапур Еърлайнс ще възстановят директната връзка с източното крайбрежие (за сега се знае за Ню Йорк) и с Лос Анджелис с A350ULR, а от скоро отново летят директно до Сан Франциско с обикновен А350. Преди летяха до Ню Арк и Лос Анджелис с А340-500. В общи линии А350 е за предпочитане за дългите пътувания през Тихия Океан, докато 787 е с приемущество при по-слабо натоварени и по-кратки маршрути. За това и направиха А330 NEO за да не е пълна доминация.
    —цитат от коментар 27 на deutschwagen


    United Airlines в момента лети нонстоп между ЛА и Сингапур с В787. 15 и нещо часа полет.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  31. 31 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#1] от "Messerschmitt":До коментар [#23] от "SCROTUS":Емирейтс искат подновен А380 NEO, Еърбъс искаха поръчки за да има смисъл да се запази производството преди да почнат да разработват по-нов вариант. Сега топката е в Ролс Ройс. Малко ще им е сложно, защото наскоро трябваше да се разработят доста нови двигатели. Напълно възможно е в бъдеще отново да има смисъл от самолет като А380 предвид голямото натоварване на възловите летища.
    —цитат от коментар 29 на deutschwagen



    Точно тук е големия въпрос, дали печелившият модел ще бъде hub&spoke или P2P. Лоу кост по подразбиране са Р2Р, Norwegian имат три полета дневно от Лос Анджелис до Париж, Лондон и Копенхаген с 787 и изключително разумни цени.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  32. 32 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3026 Неутрално

    Да ги питаш арабите какво ще правят с толкова А380?
    —цитат от коментар 1 на Messerschmitt


    Да беха си купили "Ан", щото са на привършване.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    До коментар [#28] от "deutschwagen":

    Както вече писах, не съм специалист! Само мога да споделя впечатленията си като редовен пътник на дълги разстояния. Летял съм и с В747 (няма го вече) и с В777, и с В787, и с А380, и с А340, и с А330. Не съм летял с А350. За това се интересувам как е А350.

  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    Летял съм и с А321, и с В737 и с Ембрайер и Бомбардиер на вътрешни полети в Северна и Южна Америка и Азия. Турските авиолинии летят с А321 дори от Мали до Истамбул.

  35. 35 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Най-голямата конкуренция на А380 е новият 777-Х. В най-дългата си версия ще има почти същият капацитет места за пътници, при значително по-нисък разход на гориво. Засега Емиратите спасиха А380, но съдбата на всички пътнически самолети с 4 двигатели е предрешена.
    —цитат от коментар 23 на SCROTUS


    Бизнес моделът на Емирейтс се основава на осигуряването на изключителен лукс за голяма част от пътниците, на изключително висока цена. Можете да потърсите в нета снимки на премиум класите на Емирейтс. От там идват и основните приходи, при дългите полети. Нашего братя в туристическа и икономична сме между другото.
    Та единствената платформа, която позволява това е 380. Неслучайно проектът 380 е буквално екзистенциално свързан с Емирейтс. На практика в последните години единствената авиокомпания, която купува, а и ще продължава самолета, поради написаното горе, е Емирейтс.

  36. 36 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    А сега НЕО варианта си е буквално по поръчка на Емиратите, ама го искаха на цени близки до ЦЕО и имаше доста дълго време залъгване. От Еърбъс им казаха, че няма да хвърлят маса пари за разработка на нов самолет с на практика един клиент на старата цена. Като накрая заявиха, че линията е пред затваряне арабите клекнаха и се разбраха.

  37. 37 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    До коментар [#4] от "Свинчуга":

    ами Ту нямат предлагане в този клас, ама това не пречи да тролиш

  38. 38 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2037 Весело

    До коментар [#17] от "vassilun":

    нито един
    сега доволен ли си

  39. 39 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2037 Весело

    До коментар [#17] от "vassilun":

    но пък "Победа" гони най големите компании - просто до крим няма път само самолет
    САЩ вече направиха Симферепол едно от най големите летища в Европа, сега остава и Победа да е с най много превозени пътници

  40. 40 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1265 Весело

    Да ги питаш арабите какво ще правят с толкова А380?
    —цитат от коментар 1 на Messerschmitt


    Пари ще правят :)

  41. 41 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 695 Весело

    До коментар [#17] от "vassilun":но пък "Победа" гони най големите компании - просто до крим няма път само самолетСАЩ вече направиха Симферепол едно от най големите летища в Европа, сега остава и Победа да е с най много превозени пътници
    —цитат от коментар 39 на 1001


    Няма начин да не е най-голямото.

    Това Хийтроу, де Гол, Франкфурт и Схипхол пасти да ядат.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  42. 42 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Да ги питаш арабите какво ще правят с толкова А380?
    —цитат от коментар 1 на Messerschmitt

    ***
    Като включиш Flightradar24 ще видиш, че летят един след друг, като влак са.
    Кацане, обслужване и още топъл го подкарва другият екипаж. Дестинации бол. За това мечтае всяка авиокомпания. От там са и милиардите за нови аероплани.

  43. 43 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    [quote#11:"Denis Stoyanov"][/quote]

    Кои са тези дето имат от Туполев, погледнах Аерофлот, ма и те не са от тях очевидно.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  44. 44 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 442 Неутрално




    Не ги мисли Емирейтс за пилоти, при заплати $16 000 на месец за първи пилот и $12 000 за втори пилот, сигурно има опашка.
    http://www.emiratesgroupcareers.com/pilots/
    —цитат от коментар 8 на aralambi


    Хм... Опашка май за изхода. Мой приятел се премести оттам в Етихад. Условията са фантастични според нашите схващания, нооо...

  45. 45 Профил на Kamen Iliev
    Kamen Iliev
    Рейтинг: 41 Неутрално

    Така се прави бизнес, не на дребно, и резултатите са налице. Условията за бордния екипаж са много добри, включват екскурзии и други събития, докато са на междинно летище.

  46. 46 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    До коментар [#30] от "SCROTUS":

    United Airlines в момента лети нонстоп между ЛА и Сингапур с В787. 15 и нещо часа полет.
    —цитат от коментар 30 на SCROTUS


    Да, и до СФО. Обаче тук А350 трябва да е по-подходящия самолет за такъв полет. Най-малкото ще може да носи много повече контейнери с товар. Също прави впечатление, че докато ЮА лети с 789 до СФО, а СА летят с А359 (по-големия самолет), имат почти равен брой седалки. Всъщнсот старите ултра-лонг хол полети на Сингапур бяха изцяло бизнес класа.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  47. 47 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    До коментар [#31] от "SCROTUS":

    Според мен има място за развитие и за двете концепции.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  48. 48 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    До коментар [#37] от "1001":

    Ту къде има предлагане?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK