Китайската Geely купи почти 10% от "Даймлер" и стана най-големият акционер

Ли Шуфу

© Reuters

Ли Шуфу



Китайският производител на автомобили Geely събра дял от почти 10% в германската "Даймлер" (Daimler) и търси среща с ръководството в централата в Щутгарт в опит да изгради алианс за разработване на автономни коли. Така най-големият китайски частен производител на автомобили стана и най-големият акционер в производителя на "Мерцедес".


Матиас Махинг, зам.-министър на икономиката, коментира, че следващата седмица в Сохия министрите на икономиката на ЕС ще обсждат как по-добре да защитят стратегически европейски компании от нежелани инвеститори. "Важно е Европа да бди на кои ключови европейски технологии са хвърлили око чуждестранни стратегически инвеститори."


Инвестирайки 9 милиарда долара основателят и най-голям акционер Ли Шуфу се надява да участва в определяне бъдещето на сектора в конкуренция с такива имена като Tesla, Google и Uber. Източник на "Ройтерс", започнат с мисленето на Ли Шуфу, казва, че в света вероятно ще останат само двама или трима производители на автомобили и затова той търси тези, които имат технологично предимство.




"Никой друг сегашен играч в автомобилната индустрия няма да спечели тази битка срещу нашественици отвън, освен ако няма приятели. За да постигнеш и наложиш технологична лидерска позиция, трябва да се адаптираш с ново мислене за споделянето и комнибирането на силните страни. Инвестицията ми в "Даймлер отразява този мой възглед", обяви Ли. Засега нямаме планове да увеличаваме допълнително дела си, каза още той.


"Даймлер" има удоволствието да обяви, че с Ли Шуфу може да спечели още един акционер с поглед към бъдещето, който е убеден в иновационната ни сила, стратегия и бъдещ потенциал", се казва в събщението на германската компания.


Освен за среща в началото на следващата седмица китайците планират и разговори с високопоставени представители на германското правителство в Берлин, съобщи "Ройтерс". Източници на агенцията казват, че китайската компания възнамерява да бъде дългосрочен поддържащ инвеститор.


В Западна Европа като цяло и в Германия в частност, обаче, на достъпа на китайски инвеститори до високи технологии чрез придобиването на акционерни дялове. До фирми за работика като Kuka и Kion те бяха допуснати след продължителни консултации с ръководството и другите акционери.


През ноември от Geely призоваха "Даймлер" да емитира нови акции, за да можагат да придобият дял. Обеснянието бе, че така ще могат да използват технологиите на "Мерцедес-Бенц" за електромобили и камиони, включително тези за акумулатори. Така китайската компания ще можела да отговори на по-строгите правителствени регулации за изчистване на въздуха в градовете на комунистическата държава.


"Даймлер" отказал с обяснение, че не иска да намалява влиянието на акционерите, казаха тогава източници на "Ройтерс".


Ли Шуфу смени тактиката и без много шум изгупи дял от 9.69% и "Ройтерс" твърди, че архитектът на тази операция е Дирк Нотхайс, бившият генерален директор на Morgan Stanley Germany. За това му е помагал И Бао, бивш изпълнителен директор на Morgan Stanley China.


"Даймлер" е единственият голям германски автопроизводител, който не се контролира от фамилия. Мажоритарен собственик във "Фолксваген" е кланът Порше-Пийх, в BMW дял от 47% държат Зузане Клатен - най-богатата германка, и брат ѝ Щефан Кандт.

Ключови думи към статията:

Коментари (89)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Странно изказване на китаеца , той просто е един минотарен акционер , но явно си е повярвал.

  2. 2 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    Бомба!

    Gunter glieben glauchen globen
  3. 3 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 484 Неутрално

    А и Мерцедес никога не са били лидер в иновациите , те изчакват дадена технология да се утвърди и тогава я влагат, не рискуват никога.

  4. 4 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4554 Неутрално

    Няма лошо, ако не поиска да се меси в оперативното управление. Има и недостатъци една компания да е прекалено пубрична. 10% от капитала го прави най-големия акционер!

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4436 Неутрално

    Нинов, имаме ли акции, и скочиха ли след сделката?

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  6. 6 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    След Волво, сега и Мерцедес става с дръпнати очички.

    Gunter glieben glauchen globen
  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4554 Неутрално

    До коментар [#6] от "Alarmstufe: Rot":

    Точно се чудех и смятах да питам форума тези Волво ли купиха. В новите модели на Волво има доста новости, така че явно китайците се справят добре. Китайци държат и Ягуар и Ленд Ровър.

  8. 8 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#7] от "vassilun":

    Ягуар и Ленд Ровър ги държи индийската Тата.

    Gunter glieben glauchen globen
  9. 9 Профил на draxter
    draxter
    Рейтинг: 287 Весело

    С едно Джийли навъртях 3000 километа из Куба и нямаше проблеми, разбира се нямаше никога да го взема, ако предлагаха западни модели.

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf1":

    Цъ.
    Акцията буксува на €70.
    Лоши новини за дизел скандал в САЩ.

    Иначе тези 10% китайско участие са новина от поне 2 год. (даже пусках тук бипове) , но не с тоз китаец, а с държавна институция.

    Даймлер приветства тези действия надайки се на повечеп продажби в Китай, по подобие на Фолксваген, който цепи мрака там.

  11. 11 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иван К.":

    Карл Бенц е създал първия автомобил.
    След това повечето от иновациите в автомобилостроенето са направени от Мерцедес.

  12. 12 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иван К.":

    ето презентация на всичко създадено от Мерцедес (и всички останали)

    https://www.mbusa.com/mercedes/benz/innovation

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4554 Неутрално

    До коментар [#8] от "Alarmstufe: Rot":

    Ооопс, вярно! Благодаря!

  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    малко корекции по изписването на имената:

    не е "Пийх" , а Пиех защото името е френско Piëch.

    не е "Кандт" , а Квант.

  15. 15 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Любопитно

    До коментар [#14] от "Ф.Нинов":

    Квант не са ли холандци?

    Gunter glieben glauchen globen
  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#15] от "Alarmstufe: Rot":

    Квант са дошли от Холандия през 1700 год.

  17. 17 Профил на Daniel Paparo
    Daniel Paparo
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Редактори явно няма, но поне един прочит преди да се пусне материала щеше да помогне малко...

  18. 18 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#16] от "Ф.Нинов":

    Значи правилно си спомням за холандската връзка на БМВ.

    Gunter glieben glauchen globen
  19. 20 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#18] от "Alarmstufe: Rot":

    По време на испанската окупация на Холандия всички богаташи са избягали в съседните герм. държави, където са поставили началото на тови успешни бизнес начинания.

  20. 21 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3360 Весело

    Не виждам повод за радост или драма.
    В личен план ми е забавно, защото карам Волва, а приятел с Мерцедеси ме гъбарка на тема Китай. Сега ще му го връщам.

    Еретик
  21. 22 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ф.Нинов":

    Тц.

    Siegfried Marcus е създателят на/патентова първия автомобил. Наци Мин. на Пропагандата пренаписва доста успешно тази част от историята (причини: евреин, избягал в Австрия итн). После е реабилтиран. И до днес народът (европейците най-вече) масово мисли, че Мерцедес са изобретили първия автомобил. Това просто не е вярно.

    Който се интересува повече, може да започне от тук:

    http://www.thetruthaboutcars.com/2014/03/how-the-nazis-made-daimler-benz-the-inventors-of-the-automobile-and-wrote-siegfried-marcus-out-of-history/

    Относно повечето иновации за последните 100 години автомобилостроене, може да се каже, че Даймлер наистина изиграват съществена роля, но често първите масови и значими нововъведения и авантгард решения идват от Франсетата (напр. предното предаване, завиващи фарове, въздушно окачване). В по ново време - Тойота, Тесла, а съвсем отскоро (инфотеймънт, навигация, автономни системи) - американските ИТ гиганти.

    Поздрави!

    В отпуск съм
  22. 23 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#7] от "vassilun":Tata motors не са китайци,ма все тая,дали китайци или индиици изкараха страхотни модели напоследък!!

  23. 24 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#9] от "draxter":Къде го зарежда в Куба бе пич,ти не си се спирал))))

  24. 25 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#10] от "Ф.Нинов":Фолксваген навсякъде цепят мрака,в сравнение с Мерцедес и БМW))

  25. 26 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#10] от "Ф.Нинов":Фолксваген навсякъде цепят мрака,в сравнение с Мерцедес и БМW))

  26. 27 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#12] от "Ф.Нинов":Ниноф ще ти кажа нещо,жена ми има М 350 Blue,аз си карам Нисан Ехтера PRO4Х,купих го да си дърпам лодката и джетовете.Е честно да ти кажа тоя Мерцедес е всеки 2-3 месеца в дилъра за някой сензор или някакъв друг булшет.Културни са дават кола докато го ремонтират да ходи жена ми на работа.Е Нисана е вече на 80000 мили сцепвам му задника,никога нищо не е светнало,даже накладки не съм сменил още(не е за вярване)!!!!Така са и Тойоти и аХонда,на нашите баварци само името им остана и това не е само с мен имам доста познати любители на немското та......

  27. 28 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Точно днес посетих музеят на Мерцедес в Щутгарт. Никога не съм бил фен (и няма да бъда) на немските каруци... Нооо да видя цялата история на автомобилостроенето подредена в една фантастична изложба в една фантастична сграда. Признавам си - впечатлен съм. Такова внимание към детайла, интериор, архитектура, дизайн. Направих стотици снимки. Любими са ми тези с шампионския болид на Мика Хакинен и различните снимки от Ф1 болидите, касаещи еволюцията на тръбата на Пито.
    Чайна с лесни пари придобива 140 години история, слава и ноухау...

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  28. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 30 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 391 Неутрално

    До коментар [#28] от "xqv31309910":

    Той вече бая поостаря. Аз го посетих пред 11-12 години , тамън го бяха открили. Наблизо, на няколко киломентра, беше смешният музей на Порше, всъщност една малка зала на първия етаж в завода. После и те си направиха, и БМВ вдигнаха голям музей, и другите.

  30. 31 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2991 Неутрално

    Германците да вкарат китайците да им управляват фирмите! Щяли да продават в Китай...! Има една приказка- лаком г@з кръв сере!
    Два Мерцедеса сме имали, единият още го имаме. Боклуци! Името им се дължи само на голяма реклама и лукс. Но след петата година от лукса нищо не остава. Ценити им падат най-бързо в сравнение с всички останали автомобили.

  31. 32 Профил на mekarshalev
    mekarshalev
    Рейтинг: 272 Весело

    кощрамбо, ногу си прозд!

  32. 33 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 600 Неутрално

    След Волво, сега и Мерцедес става с дръпнати очички.
    —цитат от коментар 6 на Alarmstufe: Rot


    Фарове. Дръпнати фарове:)

  33. 34 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 923 Неутрално

    До коментар [#12] от "Ф.Нинов":Ниноф ще ти кажа нещо,жена ми има М 350 Blue,аз си карам Нисан Ехтера PRO4Х,купих го да си дърпам лодката и джетовете.Е честно да ти кажа тоя Мерцедес е всеки 2-3 месеца в дилъра за някой сензор или някакъв друг булшет.Културни са дават кола докато го ремонтират да ходи жена ми на работа.Е Нисана е вече на 80000 мили сцепвам му задника,никога нищо не е светнало,даже накладки не съм сменил още(не е за вярване)!!!!Така са и Тойоти и аХонда,на нашите баварци само името им остана и това не е само с мен имам доста познати любители на немското та......
    —цитат от коментар 27 на angeles


    Голата истина!!!!!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  34. 35 Профил на anticomunist
    anticomunist
    Рейтинг: 317 Весело

    до коментар 29
    ТИ ЯВНО НЯМАШ ПРЕДСТАВА КОИ Е ГЕПАРДА,ТЕСЛА ИЗДУХВА 95 % ОТ КОЛИТЕ НЗА ПАЗАРА,И Е ПЪЛНО УДОВОЛСТВИЕ ДА Я КАРАШ,НО ТИ НЕМАШ ПАРИ ТАКА ЧЕ ,МЕЧТАИ СИ...............

  35. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#27] от "angeles":

    ами така е, в момента Мерцедес е съвсем обикновена масова кола на високи цени и понякота с големи тех.проблеми.

    Да караш Мерцедес е било яко до 1980 год.

  36. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#31] от "gozambo":

    Главните акционери в Даймлер от край време са американски и британски инвестиционни фондове.

  37. 38 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#28] от "xqv31309910":

    ами тази 140 годишна история от край време се търгува на борсата всеки работен ден някой продава, а друг купува. Общо са около 1 млрд. акции.

    Да се придобият 10% е лесно.
    После обаче става трудно и ще трябва на по-високи цени, като даже ще трябва да направиш предложение за придобиване.
    Предполагам, че в момента ако някой излезя и удари на масата €150млрд. , той/та би получил ако не всичките, то поне 90% от акциите.

  38. 39 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    иначе не забравяте факта, че 2017 год Даймлер направи рекордни за историьта си продажби и печалба.

    Хората купуват Мерцедес, заради имидж, заради успехи във Ф1, както и знакови личности се/ги возят в бенц.
    Та обикновения човецец са казва: "Щом Путин го возят в мерджак, значи и аз"

  39. 40 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#27] от "angeles":
    До коментар [#34] от "traveler1":


    Голата истина? Абе не знам какво е това "М 350", ама знам как стоят нещата в сегмента:

    https://www.statista.com/statistics/287620/luxury-vehicles-united-states-premium-vehicle-market-share/

    https://www.reuters.com/article/us-bmw-vehicleregistrations/bmw-hits-2017-sales-record-but-mercedes-keeps-lead-idUSKBN1F117M


    Та това е голата истина. А кой колко познати имал и какво ставало с жена му е статистически ирелевантно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 41 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1738 Весело

    Статия написана с повече грешки отколкото в коментарите ... взе да става традиция тук :)
    Мерцедес произвеждат доста "дръвца за гризване" :) Аз ползвам техен бус ... е няма такава ръжда, която тръгва още на 5-6-тата година :) Мои приятели имаха ЕмЕл-и разни ... не щат и да чуят повече за тях :) Мисля, че последните им здрави коли на разумна цена бяха произведени някъде към 2000-та година ... преди да се съберат временно с Крайслер ... което още не мога да проумея.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  41. 42 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ф.Нинов":
    И Ауди 8 карат по тази причина ... все модели със слоган ... сервиза моят дом :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  42. 43 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Китайците с азиатска упоритост десетилетия наред не искат да разберат , че стандарт не се купува и не се внася , а се създава.
    Високия технологически стандарт на Запада , Китай ще го създаде , само когато усвои западния начин на мислене................

  43. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9817 Неутрално

    Да видим какво ще стане с достъпа до технологични тайни...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  44. 45 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    Абе не знам какво е това "М 350"
    —цитат от коментар 40 на deutschwagen


    Е най-вероятно е изпуснал едно L, както и че неговата Екстера е спряна в щатие заради лоши продажби и висок разход.

  45. 46 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#35] от "anticomunist":

    дообре.
    Имах неколко акциес на телата, но ги продадох. отвратителна марка с тоз, надувката мъск. Верно, дигнаха се напоследък. Но пак заради рекламес у космосъ, не заради производството. Кой моделе удоволствие да се кара? тройката или предишния им - залежал. Дет лъжеха, че ше изпуснат държавната субсидиа, ако не си купат от него, че я спират. а то ти залежава...
    И да, за момента изглежда, че съм се прецакал с продажбата на тез акциес. Обаче, предричам неизбежниа фауит на теслата. С рекламен герой на чело имаш само ограничен пазар от сноби и никъв шанс за истински пробив. Ако неска имах акциес на тесла - щех да ги засилим на 350 без капка жал.

  46. 47 Профил на Viktor Tzolov
    Viktor Tzolov
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#35] от "anticomunist":Богаташите си копуват Ферари,Ламборгини,Бугати,Ролс-Роис,Бентли....теслите са за парвенюта.

  47. 48 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#22] от "risingsonn":

    за мерцедес задното предаване има религиозен характер.

    Те да измислят предното е все едно в Мека да пуснат първия свински дюнер.

  48. 49 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#22] от "risingsonn":

    Мерцедес имат своята основна роля в развитието на автомобилостроенето , но тяхната сила не е в иновациите , а в рационализациите, те просто правят И ДОРАЗВИВАТ технологиите по добре отколкото този, който ги е измислил, естествено в полза на маркетинга представят нещата като едва ли не те са измисли и изобретили всичко, което не е истина. Не , че не е важно това , което правят Мерцедес , не е лесно , да са развие потенциала на дадена идея и технология . А освен французите и италианците са лидер в иновациите, или поне бяха , а Мерцедес просто им доразвиват идеята.

  49. 50 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#48] от "Ф.Нинов":

    Ама то не е само това , и по горе съм го написал, Мерцедес са всичко друго , но не и ледер в иновациите, това е просто рекламен трик, лошо няма, не лъжат просто оставят с това впечатление лаиците, което е основна роля на рекламата . Но и не твърдя , че това , което прави Мерцедес е лесно, и не е важно за сектора , защото дори и най добрата идея и иновация без добра реализация и рационализация, не струва и хартията на която е написана.

    А относно предното предаване , това типичен пример за твърдоглавост , предното предаване е много по добро, и ефективно за коли от малък и среден клас , на които водачите не мислят да правят дрифтове , влизане с 200 километра в завои.

  50. 51 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#50] от "Иван К.":

    Мерцедес са абсолютен лидер по отношение на нововъведения по сигурността в автомобилите.

    Милиони хора по света дължат живота си благодарение на техните разработки в последните 50 години.

  51. 52 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#50] от "Иван К.":Мерцедес са абсолютен лидер по отношение на нововъведения по сигурността в автомобилите.Милиони хора по света дължат живота си благодарение на техните разработки в последните 50 години.
    —цитат от коментар 51 на Ф.Нинов


    Айде пак старата песен, ами примерно Мерцедес слагат за първи път възглавници отзад за пасажерите , това иновация ли да го броим, защото те не са измисли въздушните възглавници или просто като развитие на дадена технология или ЕСП , което те са изобретили и пуснали 1995 година първи , нищо че подобни компютърни системи за подпомагане стабилността има и преди това. https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control

  52. 53 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#52] от "Иван К.":

    Добре сега, кой е измислил краштестовете?
    А стабилния салон и мачкащата се предница и задница?

    Все пак отчитайте факта, че на герм аутобани от 1930 год. няма ограничение на скоростта.

    През 1970 год. в Германия са загинали при ПТП 21 хил. души.
    Днес при досто по-интензивно движение са под 3 хил.

    Благодарение на кого?
    На фрацузи и италиапци с техните тенекии? или на англичаните? или на американците?

  53. 54 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#48] от "Ф.Нинов":

    Всъщност, още с първата А-класа преди 20 г. Мерцедес изневери на задното предаване и прояде свинско. БМВ последни сдадоха фронта.

    Gunter glieben glauchen globen
  54. 55 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Любопитно

    До коментар [#37] от "Ф.Нинов":

    Абу Даби нямаха ли дял?

    Gunter glieben glauchen globen
  55. 56 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Любопитно

    До коментар [#53] от "Ф.Нинов":

    Шведите?

    Gunter glieben glauchen globen
  56. 57 Профил на ТТТ
    ТТТ
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#53] от "Ф.Нинов":

    И в България е същата ситуация.Имаме два пъти по-малко загинали от 90-е години.И в пъти по - увеличен трафик и автомобили. Не че произшествията са намалели,ама колите са по-сигурни. Ако караме коли като немците сигурно жертвите ще са тройно по-малко.

  57. 58 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#56] от "Alarmstufe: Rot":

    Какво са нововъвели шведите?
    Кога и с кой модел?

  58. 59 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#57] от "ТТТ":

    В Б-я големият проблем, че и до ден днешен хората не се слагат колани и като се люснат стават на кайма.

  59. 60 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#55] от "Alarmstufe: Rot":

    Кувейт има дял
    Катар са във Фолксваген.

  60. 61 Профил на ТТТ
    ТТТ
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#59] от "Ф.Нинов":

    И това го има.Особено на задните седалки не се слага колан.Тук има много жертви сред младежите - в петък и събота вечер идат на дискотека, напият се и първото дърво е тяхно.И като са няколко в колата и всичките загиват.Същото се отнася и за циганите - те са слаби шофьори и винаги са по няколко в кола.И като катастрофират има много жертви.

  61. 62 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#58] от "Ф.Нинов":

    Автоматично аварийно спиране. Волво.

    Gunter glieben glauchen globen
  62. 63 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#59] от "Ф.Нинов":

    От около 10 години няма българин, който да не слага колан.

    Gunter glieben glauchen globen
  63. 64 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#62] от "Alarmstufe: Rot":

    кога е въведено това от Волво?

    Щот аз говоря за периода 1950 до 70 г. когато другите са се подигравали на Мерцедес, че се занимават с глупости свързани със сигурността.

  64. 65 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#63] от "Alarmstufe: Rot":

    иди виж по селета и в малките градове как е.

  65. 66 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#63] от "Alarmstufe: Rot":

    иди виж по селета и в малките градове как е.

  66. 67 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#63] от "Alarmstufe: Rot":

    иди виж по селета и в малките градове как е.

  67. 68 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#58] от "Ф.Нинов":

    Страничната защита. Триточковият предпазен колан.

    Gunter glieben glauchen globen
  68. 69 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#67] от "Ф.Нинов":

    Добре се, ще отида да видя.

    Gunter glieben glauchen globen
  69. 70 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#52] от "Иван К.":Добре сега, кой е измислил краштестовете?А стабилния салон и мачкащата се предница и задница?Все пак отчитайте факта, че на герм аутобани от 1930 год. няма ограничение на скоростта.През 1970 год. в Германия са загинали при ПТП 21 хил. души.Днес при досто по-интензивно движение са под 3 хил.Благодарение на кого?На фрацузи и италиапци с техните тенекии? или на англичаните? или на американците?
    —цитат от коментар 53 на Ф.Нинов


    Краштестове за първи път се правят в Сащ, първата въздушна възглавница също там, това , първият триточков колан Волво, което постига Мерцедес е , че използвайки техният опит прави по сигурни коли от американците.

  70. 71 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#64] от "Ф.Нинов":

    Провери кога е въведен триточковият предпазен колан.

    Gunter glieben glauchen globen
  71. 72 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    Антиблокиращата спирачна система е на Мерцедес.

    Gunter glieben glauchen globen
  72. 73 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 484 Неутрално
  73. 74 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#70] от "Иван К.":

    The crumple zone concept was invented and patented by the Austrian Mercedes-Benz engineer Béla Barényi originally in 1937 before he worked for Mercedes-Benz and in a more developed form in 1952

  74. 75 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#73] от "Иван К.":

    значи излиза, че американецът е измислил всичко, но в дългосрочен план се е провалил заради големия разход на гориво и неадекватни автомобили за новото време.

  75. 76 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#70] от "Иван К.":

    интересна дискусия се получи.

    Значи излиза, че мерцедес с течение на времето са фалшифицирали цялата си история, преписвайки си чужди постижения за свои.

    Човек винаги може да научи нещо ново.

    Мерси много и приятен ден от мен!

  76. 77 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#73] от "Иван К.":

    1978: Mercedes-Benz W116 became the first production car to use an electronic four-wheel multi-channel anti-lock braking system (ABS) from Bosch as an option from 1978 on

    Gunter glieben glauchen globen
  77. 78 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#77] от "Alarmstufe: Rot":

    Крайслер обаче са били няколко години по-рано.

    Така излиза с повечето работи - Мерцедес усеща нещо, качва се на вълната и веднага си го преписва за себе си, че те са биле първите.

    Чак сега виждам, че 40 год. съм бил жертва на тяхната пропаганда.

  78. 79 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#70] от "Иван К.":
    До коментар [#53] от "Ф.Нинов":
    До коментар [#68] от "Alarmstufe: Rot":


    Защитната конструкция (safety cell), както и деформиращите се зони (crumple zone) са дело на Мерцедес. Други неща не са ги имзислили те, но първи ги въвеждат. Така не може да се отрече, че са една от марките, развивали сигунростта при автомобилите.

    Също така, началото на 80-те създават мулти-линк окчаването и го слагат отпред и отзад на W201, и после на всеки следващ нов модел. Това води до много по-добро поведение на пътя, което води и до повече сигурност. Например, при по-обикновените коли, за пръв път нещо подобно отзад се появява през 1998 при Форд Фокус (разработен в Кьолн и Есекс), баш същото (5 link ) знам при ФВ, че идва при Голф/Джета през 2003/2004, а Тойота Корола и до ден днешен си има торсион. Дори Civic Type R е така поне до 2017.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  79. 80 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#78] от "Ф.Нинов":

    Нинов, ти като един добър и буден човек, внедрен отдавна в сърцето на Vaterland-a, трябва да си осъзнал отдавна, че германските концерни първи се усетиха и овладяха навреме съветите на Edward Bernays (племенника на Freud). PR, Маркетинг-а, "Светлината в очите запалва и искрата в сърцето." "Mehr Schein als Sein."

    (напр. "Quattro" е просто маркетинг името на всичкото 4х4 задвижване при Audi. В основата (der Ur-quattro) стои и до днес Торсен диференциала. В който обаче няма и никога не е ималко нищо немско! Изобретен в УСА (за военните), наложен първо от англичаните (Jensen), a правата днес държат японците. Германците обаче са царе на хибридния маркетинг!)

    Покупката на (нов) автомбил е повече емоционален отколкото рационален избор.
    Германската "Света Тройца" много добре разбира това и язди вълната супер успешно!

    Още един интересен факт за "Мерцедеса":

    Фирмата още отначало започва силно и прави топ автомобили за времето си. Между войните и най-вече по време на Втората Световна, Oberst & der Führer selbst оценяват качествата на щутгарци много добре.
    След Войната, всичко живо с пари и власт (по свободния свят до последния диктатор) търси трилъчевата звезда ("По въздух, земя и вода") като символ на силата и на класата.

    Онова, което обаче в последствие налага марката "Мерцедес" с годините е не толкова факта, че името се търка в политици, диктатори, богаташи и звезди, а ПРЕДВИДИМОСТТА.
    Мерцедес са първите Тойоти.
    В годините между 1930 и 1990, не съществува друг автопроизводител, който да прави по здрави, надеждни, лесни за сервизиране коли с добро име и (спортна) история!
    Това е, което отваря вратите на Даймлер към широката публика с марката "Мерцедес".
    Това продължава някъде до злополучното "merger of equals" с Chrysler (1995).

    tl;dr МЕРЦЕДЕС са първите масови dependable & reliable автомобили с история.
    Колко тъжно изглежда това днес.

    За това, че зенитът им беше 80-те си прав (в последно правят също добри неща)!
    За това, дет някой по-горе спомена, че Италианчетата също имат съществен принос в нововъведенията - и той/тя е прав!

    Автомобилната (като всяка останала техническа) история се гради на много отделни проблясъци, съвместни усилия, както и да "стъпиш на раменете на гигантите" (nanos gigantum humeris insidentes).


    В отпуск съм
  80. 81 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#80] от "risingsonn":

    (напр. "Quattro" е просто маркетинг името на всичкото 4х4 задвижване при Audi. В основата (der Ur-quattro) стои и до днес Торсен диференциала. В който обаче няма и никога не е ималко нищо немско! Изобретен в УСА (за военните), наложен първо от англичаните (Jensen), a правата днес държат японците.
    —цитат от коментар 80 на risingsonn


    Това съвсем не е вярно. Някпои поколения ползват Торсен, други позлват in-house разработен диференциал (напр т.н. crown-wheel center differential) , трети ползват Халдекс. Не виждам и какво общо имат японците с Торсен, той се разработва в САЩ и го има на куп модели на куп марки под различни имена. И между другото, Ауди за пръв път използва Торсен едва 1987. Оригиналното Куатро (Ur-quattro) изпозлва система, базирана на тази от ФВ Илтис.
    И каквито и компонените да са използвани, Ur-quattro остава един от първите автомобили с постоянно задвижване на четирите колела (сещам се само за AMC Eagle, броени месеци преди Куатрото да излезе). И Куатрото започва тенденция. Също така е първия AWD който печели ралита и рали шампионата. Пак започва тенденция.
    Като ще се правите на умни, я проверете - примерно - колко марки използват трансмисии на ZF и си правят маркетинг на марката (smooth-shiftin 7 speed, first 8-speed automatic, т.н.). Аман от глупости.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  81. 82 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#79] от "deutschwagen":

    Wagen, рядко пишеш точни постове, но този път си в линия! Само ако може да добавя за Фокуса и торсиона...
    Фокуса (Фиестичката също, но не само) стана driver's car благодарение на (по това време) съвместното съществуване с Мазда. Цялата ГЕОМЕТРИЯ на оканчването е копирана (някой път на канала си пъхни главата и погледни) от там. Форд, Мазда, Волво бъркаха заедно яйцата най-вече м/у 95-2015). Та, едни от най-добрите автомобили като поведение на пътя (в завой, стабилност) с предно предаване е Форд (Фокус и Фиеста основно)! Това поне им узря тиквата в Кьолн и го внедриха от Маздите много успешно!

    Щангата (торсионна) отзад го има и до днес по целия спектър (от Голф до Сивик). Който още го вгражда е преценил, че клиентите му така или иначе не ги бърка. Също както BMW разбраха (след проучване), че 80% от купувачите на 1-серия не знаят кои колела движат Единичката. В резултат на което днес 1-серия, 2-серия (вановете, купето за последно е със задно), X1 и X2 са с предно предаване.

    Който още вгражда торсионна щанга отзад -- да си я кара! :-)

    В отпуск съм
  82. 83 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#81] от "deutschwagen":

    Не се изразих правилно. Прав си в това, което казваш и също го споделям: Quattro е сборно (маркетинг) наименование на много различни 4х4 системи при Audi!
    Но тръгва (и започва да се рекламира) от Ur-quattro-то (един от най-успешните рали автомобили на всички времена)!
    В сърцето на това нещо (и доколкото проверих до мин година при по сериозните модели - Q7, Q5, A8, A7, A6) стои Торсен-диф-а. Който казвам не е изобретен от германец, па камо ли от Audi. Това твърдя и нищо повече.

    Haldex-a засулжава също толкова уважение, колкото задната торсионна щанга :-)

    И Audi вече пълзят към Haldex (да живеят Шведите!), като "оригиналното" Quattro с Торсен вече му викат Ultra (и не, не е механично и няма нищо общо с Торсен-а и легендатa ur-Quattro).

    В отпуск съм
  83. 84 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#81] от "deutschwagen":

    Японците държат правата за Торсен диференциала, Wagen. Това писах по горе и това твърдя. Същият този диференциал, въз чийто технологично предимство, Audi ни пробиха ушите, че е едва ли не като "черешката на авомобилната торта" те са го изобретили (сугестираха това чрез рекламите си, рисуването със иконик шрифта долу на предните врати, рекламите с ескимоси и като цяло набиването в канчетата на пролетариата че AUDI Е QUATRO, А QUATTRO E PREMIUM). Убаво, ама технологичното предимство на Quattro-то, с което се хвалиха, дори е тяхно изобретение!

    ZF скорости - съгласен - топ кутии - но това е друга тема! Чрез Quattro-то просто дадох пример как германците къпят хибридно шараните да вярват във Vorsrpung durch Technik.

    Японската фирма, която държа душата на Quattro-то (Torsen diff) се казва JTEKT Corporation и ти маха с ръка от Осака!

    В отпуск съм
  84. 85 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#83] от "risingsonn":

    Да, Халдексът е по-кофти, но какво пък толкова? Не всяка кола е за рали или сериозен офроуд (където Халдексът се справя по-трудно и по-бавно, но в повечето случаи все пак се справя). Хубавото му е, че харчи по-малко защото повечето време колата е просто с предно предаване, докато задните колела не се наложи да реагират (от там и идва забавянето). Слагат го предимни на напречно-разположени двигатели, но поне пов ФВ/Ауди не съм чул да го слагат на торсионнно окачване. Дори Пасат Б5 4Motion от края на 90-те има мулти-линк окачване (само 4Motion, обикновеният е с Торсион).

    Да, напоследък Ауди минаха към Торсион, навярно защото е икономически по-ефикасно, както си е и тенденцията към стандартизиране на доста компоненти и технологии (с разлики в софтуера и настройките). Но не всички са (или поне са били) с Торсен. Имало е механичен централен диференциал от Илтис, имало viscous coupling, има crown differential (който МОЖЕ БИ още го ползват при S линията). Например, първият Тоарег имаше сложна система направена in-house, а второто поколение мина на Торсен. Не е, да не могат да си направят, просто това е поредна тенденция в бранша, а и може да няма смисъл да разработват свои след като има производители, които се концентрират в разработването на такива компоненти. Това според мен не означава, че не е редно да наричат системата си Quattro (мен само ме дразни, че Халдексовите също се наричат така и човек трябва да се рови).
    Понякога иновацията е в целия пакет, не в отделните компоненти. Наскоро имаше иск от страна на Боинг срещу Бомбардиер заради "финансови щети" защото Делта поръчаха последния им самолет CS-Series, въпреки, че Боинг нямат еквивалент. Еъбръс купи CS-Series програмата и планира да я произвежда в завода си в Алабама. Оказва се, че канадският CS-Series, един изключително модерен, иновативен и способен самолет и огромно постижение на канадците, има повече от 50% американски компоненти и според Еърбъс, бройките правени в Алабама ще бъдат по-американски от Боинг 787 (който само по официални данни има поне 30% компоненти от извън САЩ - не просто произвеждани, а проектирани и разработени). И никой не може да отрече постижението CS-Series на Бомбардиер или 787 на Боинг.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  85. 86 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#82] от "risingsonn":

    Ти пък, баш рядко са съм в линия:)

    Знам, че Маздите са най-приятните за шофиране от японките, както и съм чувал за сътрудничеството, но не съм чул мулти-линк окачването да има нещо общо с Мазда. Така или иначе, в нета можеше да се намерят имената на инженерите, проектирали Фокус и мулти-линк окачването му. Например, първата Мазда 3 има мулти-линк окачване направено ОТ ФОРД (казва се E-link), и платформата също е на Форд (C1). Ето го и окачването на предшественика Протеже:

    https://ww2-secure.justanswer.com/uploads/terry3373/2009-11-26_055750_pro.jpg

    Та май нещо бъркаш с твоите японци. Така или иначе, 5-линк окачването е разработено от Мерцедес за въшката W201!

    И не, не НЕ! Голф няма Торсион! Последният с торсион е мк4, правен до 2003. За кратко Джета Мк6 имаше торсион в периода 2010-2013, но само американския модел, за да се правят на японските им конкуренти. Е, май не се получи.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  86. 87 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#84] от "risingsonn":

    Ъм, не държи никаква душа, но изглежда наистина са купили правата. Но самите Торсени са разработват в САЩ и прозивеждат в Беглия. Изглежда Торсен е бил собственост на Bosch по едно време

    https://torsen.com/about-us/

    Както и да е, вече ти казах - оригиналното Куатро не ползва Торсен, а система разработена от ФВ/Ауди за немската армия. И какво, трябва да си сменят името на системата, защото диференциалът вече не го правят сами???

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  87. 88 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#82] от "risingsonn":

    Да, Х1 може да бъде с четворно или предно предаване, но няма торсион!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  88. 89 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#55] от "Alarmstufe: Rot":

    Кувейт държат 6.8% от акциите, като цяло интересна дискусия се е появила. И малко извън темата, Нинов следите ли новините за евентуално придобиване Broadcom->Qualcomm->NXP бих се радвал на някакъв коментар т вас.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK