Обезпечение до 500 хил. лв. и образователен ценз ще се изискват от търговците на горива

Емил Димитров - Ревизоро се е подписал първи под законопроекта.

© Юлия Лазарова

Емил Димитров - Ревизоро се е подписал първи под законопроекта.



Търговците на горива да се регистрират в Министерството на икономиката, да предоставят финансови обезпечения в полза на държавата, а официалните им представители да имат образователен ценз и осигурителен стаж, предвижда проект на нов Закон за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход. Вносители на законопроекта са Емил Димитров - Ревизоро и депутати от всички парламентарни групи - Обединените патриоти, ГЕРБ, БСП, ДПС и Воля, се вижда от сайта на Народното събрание.


В мотивите към проекта се казва, че целта на нормативния акт е да се намали сивият сектор, да се повиши събираемостта на митата, данъците и акцизите и да се осигури лоялна конкуренция на пазара.


Според авторите на законопроекта мерките за борба с контрабандата не успяват да я ликвидират заради липсата на глобален подход - Националната агенция за приходите и агенция "Митници" работят с общо законодателство, което регулира множество дейности без да отчита спецификата им.




Авторите на проекта са проучили законодателството на Гърция, Турция, Полша, Чехия и на тази основа предлагат регистрационен вместо по-тежкия лицензионен режим.


Предвижда се законният представител на дружеството - търговец на едро, да има висше образование и осигурителен стаж от поне 5 г., а за търговците на дребно - средно образование и 3 г. осигурителен стаж. Целта на това изискване е да се прекрати прехвърлянето на такива дружества на неграмотни хора.


Отделно се въвеждат изисквания за минимални складови наличности и инфраструктура, защото по данни на НАП фирми с ниска капитализация и без инфраструктура са най-честите на рушители в сектора.


Проектът предвижда компаниите, работещи на този пазар, да предоставят финансово обезпечение в полза на министъра на икономиката, с което те гарантират бъдещи публични вземания. Липсата на подобно обезпечение води към настоящия момент до извършване на сериозни измами и нарушения, оставащи ненаказани поради използването на правни способи, които правят практически невъзможно събирането на наложени санкции, пишат вносителите.


Гаранцията за търговците на едро е 500 хил. лв., за дистрибуторите на бутилки с втечнени нефтени газове - 100 хил. лв., за търговците на дребно с нефт и нефтопродукти, както и за пълнене на бутилки с втечнени нефтени газови извън данъчни складове - по 20 хил. лв.


Глобите за дейност без регистрация достигат 250 хил. лв. като при повторно нарушение сумата се удвоява.


Предвижда се създаване на публичен регистър на издадените регистрации.


С цел да не бъдат затруднявани земеделските прозводители, за тях е предвидено изключение и специален статут.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    Ще е по-либерално корпократски ако търговци могат да бъдат само такива с по 500милиона в сметка като Гинчето!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1437 Неутрално

    Аз не виждам как тези мерки ще намалят сивия сектор. По-скоро ще намалят конкуренцията, защото ще бъде по-трудно за малките да станат търговци.

  3. 3 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1257 Любопитно

    Навремето във ВХТИ София и ВХТИ - Бургас имаше специалност "Технология на нефта и газа", в която освен българи следваха и студенти от 28 държави. Кой днес ще осигурява образователния ценз на търговците на горива??? Днес има бизнесмени, които не различават бензина от дизела и митничари, които не различават горивата от бензин-разтворителя, който се внася без акцизи, еко такси и други налози, за разлика от горивата!!!!

  4. 4 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Лоялна конкуренция? Разлика от 30ст на литър откъде идва? Отбихте номера с фиктивни проверки, сега ще гоните кокошкарите, че те били проблем.

  5. 5 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    А за търговката на ток Мадам Върбалакова, ценз не е ли необходим? Може и трябва само основно образование за книжка, па да си кара Ферарито сама.

  6. 6 Профил на birnic
    birnic
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Образователен ценз /средно образование/ трябва да бъде въведен не само за търговия с горива, но и за регистрация на всякаква търговска дейност или фирма, за шофьорска книжка, за гласуване, за работна позиция със заплащане над минималната заплата и т.н.

  7. 7 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Целта - на пазара да останат само Бобо /ДМВ/, Делян /Инса/ и Златев /Лукойл/.
    Всеки си има партия, някои като Златев и повече. В статията е пропуснато, че има изискване за капитал от 3 мил.лв. Ще останат 13-15 фирми групирани около горните, ще си разпределят пазара и нов играч няма да има никога. На печелившите - честито.
    А между другото - едно от много малкото неща които направиха реформаторския блок /не ги харесвам/ и Мартин Димитров /хич не го харесвам/ в миналия парламент беше да се борят срещу този закон. Искам някой да сметне колко данъци са постъпили 2017 г. от търговия с горива и колко ще влязат 2019г., обзалагам се че ще са наполовина. Защото нито Лукойл, нито останалите 2 плащат реалните си данъци.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  8. 8 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 675 Неутрално

    "Отделно се въвеждат изисквания за минимални складови наличности и инфраструктура, защото по данни на НАП фирми с ниска капитализация и без инфраструктура са най-честите на рушители в сектора."

    Това също е нелепо - все едно КАТ да не издава книжки на руси дами на възраст до 30 години защото правят най-много катастрофи.
    След като си знаят кои са рисковите играчи да им ходят всеки 3 месеца на проверки, това им е работата.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  9. 9 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Друга статия от днес "Брюксел иска България да облекчи облагането с ДДС на дребните търговци на горива" в която се говори, че европейските изисквания са точно обратните, на тези, залегнали в проектозакона описан по-горе.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    Абе..., така наречения базар ИлиЯнци е почти в центъра на София!!! Там данъчен не стъпва и се върти контрабанда и се укриват обороти в невероятни размери с обувки, облекла и какво ли още не! Тръгнали да искат сега, образователен ценз на търговците на горива, че тия дето са натрупали няколко милиона ДДС от продажби, да не могат да прехвърлят на манговци и клошари, фирмите си. Ти да видиш...!

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на krilatski
    krilatski
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Брюксел пак ще ни глобява поради отчайващата неграмотност на политиците!?Ми, четете първо директивите на ЕС!?То на Росатом платихме милиарди, щото има арбитраж и наказва неграмотността и безотговорността;сега се задават нови милиарди да се плащат по арбитража на ЧЕЗ, защото Бг Регулаторът не е спазил договора(Кой отговаря за тоя регулатор дето го е страх, че ще ядоса хората, ако повиши цената, а не го е страх че пак хората ще плащат по арбитража)!?Да кажем и за КТБ, която струва нови милиарди пак на хората, защото държавата Я НЯМА!?

  12. 12 Профил на krilatski
    krilatski
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Брюксел пак ще ни глобява поради отчайващата неграмотност на политиците!?Ми, четете първо директивите на ЕС!?То на Росатом платихме милиарди, щото има арбитраж и наказва неграмотността и безотговорността;сега се задават нови милиарди да се плащат по арбитража на ЧЕЗ, защото Бг Регулаторът не е спазил договора(Кой отговаря за тоя регулатор дето го е страх, че ще ядоса хората, ако повиши цената, а не го е страх че пак хората ще плащат по арбитража)!?Да кажем и за КТБ, която струва нови милиарди пак на хората, защото държавата Я НЯМА!?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK