FlixBus стъпва в България с маршрути до Будапеща, Виена и Букурещ

FlixBus стъпва в България с маршрути до Будапеща, Виена и Букурещ

© Капитал



Автобусната компания, специализирана в международните превози, FlixBus влиза на българския пазар, съобщи capital.bg. Първите линии ще бъдат от София до Будапеща, Виена и Букурещ и ще започнат да се изпълняват ежедневно от 22 март.


Това ще позволи на българските пътници да достигнат до другите дестинации от международната мрежа на компанията, казва Ласло Арани, регионален управляващ директор на FlixBus.


Билетите вече са в продажба на сайта на компанията и мобилното й приложение. Цената на еднопосочното пътуване между София и Букурещ е 23.90 лв., между София и Будапеща – 37.90 лв., а до Виена билетът е 76.90 лв.




От компанията съобщават, че през първата половина на 2018 г. планират последващо разширяване на мрежата си в региона.


FlixBus е създадена през 2013 г. в Германия като start-up. Компанията залага в голяма степен на технологичните иновации, които предлага на пътниците при организирането на едно пътуване с автобус. Друг основен стълб са модерните и екологични автобуси. Характерно за превозвача е, че не разполага със собствени автобуси, а работи с партньори по места, като общият им брой е 250. Сред тях са Volanbusz, Alis Grup и Eurolines Romania.


Партньорите отговарят за ежедневното управление на маршрутите, като брандираните им автобуси трябва да отговарят на стандартите на компанията – екологичност, повече пространство за краката, безплатен Wi-Fi, ел. контакти до всяка седалка, тоалетна на борда и т.н. FlixBus обаче разполага с лиценз за превозваческа дейност, обясняват от дружеството, т.е. моделът е различен в сравнение с този на платформи като Uber например.


На българския пазар партньор на компанията е Florentia Bus. Компанията е на пазара от 20 години и разполага с автопарк от 45 автобуса, работи по международни линии от София. Тя ще изпълнява превозите на FlixBus към Виена.

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    А защо FlixBus да няма линии от Варна или Бургас до Букурещ, Будапеща и Виена?

    Или Буйовото провителство остави окАнчателно източна България във феодално владение на путимаджииски групиравки?

  2. 2 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Ако този нов играч не е партньор с компания на Миро Столарски, няма шанс. Няма как да се "конкурираш" със спонсор на ГЕРБ. Все пак желая успех на това начинание !

  3. 3 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 603 Любопитно

    Характерно за превозвача е, че не разполага със собствени автобуси, а работи с партньори по места, като общият им брой е 250. Сред тях са Volanbusz, Alis Grup и Eurolines Romania.

    Партньорите отговарят за ежедневното управление на маршрутите, като брандираните им автобуси трябва да отговарят на стандартите на компанията

    ==========================================================================

    Аха... ясно защо се получават и такива неща:
    http://www.dw.com/en/flixbus-roof-completely-torn-off-by-bridge-outside-berlin/a-41651427

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2598 Неутрално

    Тези оперират уз централна Европа, правят жесток дъмпинг на местните превозвачи в бившите соц страни и после се опитват да вземат около 70% пазарен дял. Интересна ще е борбата в България

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4953 Неутрално

    До коментар [#1] от "1_april":

    Боце дали може да им нарежда на немците, къде да си организират маршрутите?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#3] от "c.b.o.":

    Или пък такива...
    https://www.thelocal.de/20170918/three-people-injured-after-flixbus-rams-into-car-on-highway

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  7. 7 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4953 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":

    Тези станаха монополист в Германия за нула време, изкупувайки конкуренцията. Сега вероятно ще се разрастват и на източния фронт.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":Тези станаха монополист в Германия за нула време, изкупувайки конкуренцията. Сега вероятно ще се разрастват и на източния фронт.
    —цитат от коментар 7 на Незнайко в Слънчевия град


    Не само в Германия.
    Изкупиха бизнеса на Мегабас в Европа и отказаха Евролиниите от половината им дестинации.

    Та казвате, било байганьовщина смело да заявиш, че всички са маскари!
  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3145 Неутрално



    Фирмата Flixmobility GmbH освен автобусни превози ще пуснат влакове в Германия под името Flixtrain.

    Ето акционерите в компанията:

    - Тримата основатели: ca. 33 %
    - General Atlantic: ca. 33 %
    - Holtzbrinck Ventures: 15 %
    - Silver Lake: 10 %
    - Daimler: 5 %
    - други: ca. 4 %

  10. 10 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    До коментар [#1] от "1_april":Боце дали може да им нарежда на немците, къде да си организират маршрутите?
    —цитат от коментар 5 на Незнайко в Слънчевия град


    Не може,наистина.
    Но може и го прави, да си затваря очите и съзнателно / оплачено/ да поддържа маршрутите на кремълско влияние в западното черноморие. например "Южен поток" маскиран като "Хъб Балкан"!

  11. 11 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2598 Неутрално

    До коментар [#7] от "Незнайко в Слънчевия град":


    До коментар [#8] от "klecho":

    Явно "старт ъпа" разполага с доста пари. Много са агресивни, по скоро лакоми, което не ми ги прави симпатични. Моето кредо в бизнеса е, че за всеки трябва да има хляб.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  12. 12 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Всичко ОК, ама от БГ до Виена пак ще се пътува за същото време както и останалите линии... просто неможе да прескочи опашките на границите със Сърбия и Унгария.
    Просто сме далече от Европа. Докато не вземат Сърбия в ЕС и да махнат границите, все ще си висим на опашки

  13. 13 Профил на ohg30520577
    ohg30520577
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#1] от "1_april":

    През летния сезон може и да има:-)

  14. 14 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2525 Любопитно

    До коментар [#1] от "1_april":

    Е тамън ще можеш да се порадваш как от Варна до София пътуваш по-скъпо отколкото от София до Будапеща.

  15. 15 Профил на ohg30520577
    ohg30520577
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    Цените им жестоко конкурират Груп ( cъс смотаните 20 годишни автобуси) и турската МЕТРО.

  16. 16 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Не разбирам, как могат да предлагат по-ниски цени от местните утвърдени фирми, при това и с повече място за краката, контакти и т.н. Това са си разходи.

  17. 17 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2525 Неутрално

    До коментар [#16] от "anton83":

    Не разбирам, как могат да предлагат по-ниски цени от местните утвърдени фирми, при това и с повече място за краката, контакти и т.н. Това са си разходи.
    —цитат от коментар 16 на anton83


    Отговорът е - Картел.

  18. 18 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Чудесно би било, ако пуснат и вътрешни линии в страната! Иначе за по-далеч си има самолети.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  19. 19 Профил на Оливия
    Оливия
    Рейтинг: 251 Любопитно

    Те предлагат цената на билета от София до Букурещ 23,90 лв. А иначе само до Русе е почти толкова. Не виждам къде им е алчността?
    Сега от Русе до летището в Букурещ може да отидеш само с такси...за 45 лв.(най-евтино) в една посока.

  20. 20 Профил на T
    T
    Рейтинг: 341 Неутрално

    ...автобусни международни превози в Източна Европа са обречени поради пътища, граничен контрол и бавно предвижване! Ще се лашкам аз 24 часа до Виена, ще дремя по граници и автобуса ще се клатушка по балканските пътища, вместо да се метна на нискотарифката и за 20 евро съм там- НИКОГА!
    След като слезнеш от автобуса и на колкото и години да си- си дроб, мекотело просто!

  21. 21 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Ето така се пеèли в конкурентна среда.Мисля,è това е добро наìнание.

  22. 22 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 262 Неутрално

    "Характерно за превозвача е, че не разполага със собствени автобуси, а работи с партньори по места."

    На това му се вика "инвеститор". И в какво инвестират - в едно сайтче и няколко счетоводителя и разбира се в медийно отразяване.

  23. 23 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Цените им жестоко конкурират Груп ( cъс смотаните 20 годишни автобуси) и турската МЕТРО.
    —цитат от коментар 15 на ohg30520577


    Не конкурират, а дъмпингират. Каква конкуренция може да има със същите шофьори и същите автобуси по същите дестинации? Просто имат достатъчен финансов ресурс, за да си позволят известни загуби с цел завладяване на пазара. Спомнете си "Амазон" колко години беше на огромна загуба, за да затрие конкуренцията. Конкуренцията умря и "Амазон" дигнаха цените.

  24. 24 Профил на elena_andreeva
    elena_andreeva
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Bravo!! Flix bus sa super dobri, a kachestvoto na uslugata ne se sravniava s nikoi skapan balgarski mutrenski transport. Avtobusite sa chisti, prostorni, imat silen internet i personala e privetliv i uchtiv! Imat online prilojenie za ocenka na kachestvoto i tochnostta na uslugata i uvedomiavat vseki klient za vsiaka promiana .
    Vreme beshe da obhvanat i bg. Welcome Flixbus!

  25. 25 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Дано има вътрешни линии

  26. 26 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#19] от "Ольга Лосева":

    от Русе до летището в Букурещ има маршрутки, с достатъчно място отзад за багажа, няколко пъти на ден. 25 лева на посока, бях приятно изненадан.

  27. 27 Профил на pifi
    pifi
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Браво!Това е европейска пазарна икономика в полза на клиента,а не на безкрайно алчните търгаши-превозвачи.Пътувах няколко пъти до Германия с наш превозвач и да не ви разправям за тъпанарското отношение на шофьорите ,разстоянието между седалките,заключената тоалетна и хигиената в автобуса.....

  28. 28 Профил на Анийдмъни
    Анийдмъни
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Чудесно би било, ако пуснат и вътрешни линии в страната! Иначе за по-далеч си има самолети.
    —цитат от коментар 18 на virtual brain


    Съгласен съм, но ако пуснат вътрешни линии наш'те ербапи ще нададат вой до небесата, че не могат да се конкурират. Полезното развитие според мен може да бъде ако местните превозвачи разгледат по-внимателно маршрутите си и започнат да предлагат по-добри услуги.

    panem et circenses
  29. 29 Профил на ohg30520577
    ohg30520577
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#28] от "Анийдмъни":

    Идеята ти е добра, но нашите ербапи няма да си мръднат и малкия пръст, докато не усетят ножа на кокъла:-)
    За съжаление, българите сме такива. До последния момент се опитваме да минем метър. Че и след това:-)

  30. 30 Профил на Lorak
    Lorak
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Билетите вече са в продажба на сайта на компанията и мобилното й приложение. Цената на еднопосочното пътуване между София и Букурещ е 23.90 лв., между София и Будапеща – 37.90 лв., а до Виена билетът е 76.90 лв.

    Леле, ама как ги предлагат тия цени, пътувал съм и по трите направления с автобус и цената е била поне двойна. Умът ми не побира какви луди надценки трябва да слагат нашите превозвачи, за да може това да е нормално съществуваща цена на пазара?!

  31. 31 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 313 Неутрално

    До коментар [#1] от "1_april":

    От април месец Уиз пускат целогодишни полети от Варна до Виена ;)

  32. 32 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2598 Неутрално

    До коментар [#30] от "Lorak":

    вижте кои са съсобственици на компанията, един съфорумник гибе постнал, от там ще си направите извода за финансовият им ресурс. Правят дъмпинг, ликвидират конкуренцията и после хоп, монопол...

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  33. 33 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4369 Неутрално

    Добре е ,че конкуренцията се увеличава!

  34. 34 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    За мен е лудост да се лашкаш на автобус от София до Виена, да не говорим от Варна до Виена. Има достатъчно нискотарифни линии за целта.
    А, от FlixBus аз лично не съм в особен възторг. Ползвал съм ги по трасето Хамбург-Гронинген и Гронинген-Амстердам. И двата пъти тръгнаха със закъснение от 35 минути и пристигнаха с около 40-45 минути закъснение. Иначе да, автобусите бяха евтини, чисти и удобни.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK