Теменужка Петкова ще предложи две възможности за финансиране на АЕЦ "Белене"

Теменужка Петкова ще предложи две възможности за финансиране на АЕЦ "Белене"

© Анелия Николова



В изготвяния от правителството анализ, който ще послужи за решение по проекта АЕЦ "Белене", министърът на енергетиката ще представи две опции за финансиране. Това е интерес от страна на китайската компания CNC, заявен в писмо от средата на февруари, и желанието на Европейската инвестиционна банка, което тя обявила миналата седмица.


Министърът уточни по време на парламентарния контрол, че все пак заявката на банката е с доста условности, които са в зависимост от това как като цяло ще бъде структурирано финансирането.


За интереса на китайската компания Петкова говори отдавна, но явно сега е получено писмо от нея, а за банката съобщи преди седмица.




Наскоро депутатите дадоха срок на правителството да вземе решение за съдбата на "Белене" до четири месеца.


Интересът на компанията и банката ще бъдат включени в изготвяния от Петкова доклад за различните варианти за най-рационално използване на оборудването. Тя припомни отново, че вече са похарчени около 3 млрд. лв. за проекта.


Депутатът от БСП Васил Антонов, който зададе въпроса за съдбата на "Белене", препоръча на правителството час по-скоро да отмени решението си за спиране на проекта и да го внесе в Народното събрание.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8309 Любопитно

    Гинка със сигурност разполага с възможности за финансиране на АЕЦ "Белене" ?! :)

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Колкото и да се навеждат на Путин, не могат да излъжат икономическите правила и да примамят някого. Само им мелят устата и се надяват да краднат някой и друг милион.

    chavo64
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    Аз предлагам трети начин - в музея до КАТ, от билетчета.

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    Централа няма да се строи докато няма държавна гаранция за изплащането на кредита.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  6. 6 Профил на Nimart
    Nimart
    Рейтинг: 4162 Неутрално

    Много неприятна муцуна! Послушна...

  7. 7 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Боко май скоро пак ще хвърля кърпата.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  8. 8 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    Хайде да сменяме националния празник и да спрем да плащаме данък асвабаждение.

  9. 9 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 869 Гневно

    то е говорено, говорено, говорено.....

    1) БелЯне е икономически неизоден проект, потвърдено от 50 опции на БАН колкото и да го въртят и сучат

    2) нормалните държави се отказват от АЕЦ (Германия, Япония и тн)

    3) в Бг и сега редовно държим изключени мощности понеже няма нужда от тоя ток

    4) къде ще се складира отработеното гориво? да се каже отсега до еди кое си село ще ги складираме

    5) с тоя аец ще сме зависими от Русия за следващите 100 години

    6) това е грандкорупционен проект, който ако реално струва 5 милиарда, още 15 ще се усвоят по каналния ред

    и тн и тн, реално няма НИТО ЕДНА причина да се строи БелЯне - да се опитат да продадат реакторите, ако не става - да ги нарежат на скраб и да се приключва, само пълен глупак би загробил още 15 милиарда само защото вече е дал 3

  10. 10 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1245 Любопитно

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Като си помисля,че г-н Върбаков е атомен физик.....

  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    Европейската инвестиционна банка отпуска кредити, не съм чул да е инвеститор. Кредити, които българите ще плащат

  12. 12 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    До коментар [#6] от "Nimart":

    Много неприятна муцуна! Послушна...
    —цитат от коментар 6 на Nimart


    Каква друга да бъде - това е основното изискване за приемане в ГЕРБ.

  13. 13 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2718 Неутрално

    До коментар [#4] от "EU defender":


    Аз предлагам трети начин - в музея до КАТ, от билетчета.
    —цитат от коментар 4 на EU defender


    Не се приема. Ядрените физици трябва да работят по специалността си...

  14. 14 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    Европейската инвестиционна банка отпуска кредити, не съм чул да е инвеститор. Кредити, които българите ще плащат
    —цитат от коментар 11 на cinik


    ЕИБ, както и всяка друга банка, ще отпусне кредит на "инвеститора", но само ако има ясни гаранции за връщането му, което означава държавата да поеме ангажимент, и дали ще се плащат вноските от бюджета или ще се субсидира централата през сметките за ток реално за българина няма да има разлика. Построи ли се централата българите ще трябва да изплатят около 20 млрд евро главница + лихвите по дългосрочния кредит.
    Този проект ако беше икономически смислен щеше да се намери кой да инвестира собствени средства без да иска гаранции за изкупуването на тока. Безспорен факт е, че такива желаещи няма, извода е повече от ясен.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  15. 15 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2718 Неутрално

    До коментар [#10] от "xmm":


    До коментар [#2] от "karabastun":Като си помисля,че г-н Върбаков е атомен физик.....
    —цитат от коментар 10 на xmm


    Казва се ядрен, не атомен.... и не е задължително. Един от ГЕРБ, дето имаше баничарница управляваше Козлодуй. Нямаше никакви проблеми...

  16. 16 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4610 Неутрално

    ЗАЩО „български” министър си позволява да говори

    КАТО ТЪРГОВСКИ АГЕНТ НА РУСИЯ и РОСАТОМ ?!?!?!

    Ако имаше истинска журналистика, това щеше да е първият въпрос който щеше да се постави на другарката Теменужка.
    КАКВО ЗНАЧИ „финансиране” на БелеНЕ и В ЧИЯ ПОЛЗА ЩЕ СА ПЛАЩАНИЯТА от въпросното „финансиране”
    В ПОСОКА РОСАТОМ и РУСКИЯ БЮДЖЕТ ?!?!?!

    Или в посока България,за което няма никаква причина да се случи !

    Ако имаше истинска журналистика ВТОРИЯТ въпрос който щеше да бъде зададен – вече към МЕРАКЛИЯТА „инвеститор” в БелеНЕ е ДА ПРЕДСТАВИ ПОДРОБЕН РАЗЧЕТ КАК ЩЕ МУ ИЗЛЯЗАТ СМЕТКИТЕ ако ПРОДАВА НА ПАЗАРНИТЕ ЗА РЕГИОНА ЦЕНИ НА ТОКА без някой да има каквото и да е задължение да му купува тока ?!?!?!

  17. 17 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2718 Весело

    До коментар [#7] от "virtual brain":


    Боко май скоро пак ще хвърля кърпата.
    —цитат от коментар 7 на virtual brain


    Не позна. Сега ще бъде подкрепен и от БСП и от ДПС. Сега ще видиш обединен парламент за чудо и приказ....

  18. 18 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 867 Гневно

    Кви китайци, къф АЕЦ, бе?!

    Комунягите съвсем се разпищолиха!„
    А дежурните бокулизачи редовно пишат как другарят Борисов бил спрял АЕЦа!
    Спрял таратанци!
    Министерката му - даже и по време на оставката си - е мислила как да ни натресе Белене!

    Егати управниците, егати дивата сган!

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  19. 19 Профил на komunistos bacilikus
    komunistos bacilikus
    Рейтинг: 239 Неутрално

    В тази държава,без значение от цвета на нейната управа,нещата винаги са ставали по трудния начин.
    Незнам колко пъти и от колко инстанции ще трябва да им се обяснява на негодните ни политици,че такава АЕЦ,на територията на България,няма,и няма,и няма да се строи,с руски котли...
    Запомнете бе идиоти. НЯМА!!!

  20. 20 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    Една задружна МАФИЯ - ГЕРБ + БКП/бсп/ ,
    закопава България за десетилетия напред !!!
    Един самовар , стар модел , който мълчаливите ще изплащат ПОНЕ - 40 години , а до тогава ще има мнооого по- евтини средства , начини , производства - на ток !! И ще имаме поредния паметник - на БКП и Боко...
    Споменавайте майките им и се гответе !!!
    Номерът на мафията не трябва да мине !!!
    Някои , вече, трябва да са разбрали, че НЯМА разлика между МУТРИ и КОМУНИСТИ - на власт !!!

    BIG AL
  21. 21 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    До коментар [#18] от "b_52_strato":

    Ами това зе го спря е факт и както виждате не се строи. Сега вървят инсинуации че ше се строи, досега няма нищо черно на бяло но ше видим какво ще стане

  22. 22 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    Всяка реализация на Гьола Белене е национална трагедия за Отечеството!!!
    Не сте ли чували за технологиите, които сега и след 30 или 50 години ще произвеждат енергия, или пак назад към Москва и Пекин???
    СРАМОТА!!!

  23. 23 Профил на gcb59309802
    gcb59309802
    Рейтинг: 382 Неутрално

    ОСТАВКА!!!! Най-сериозния инвеститор е стрина Гина ТЕМЕНУЖКОВА - оШфорката!!!

  24. 24 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    До коментар [#19] от "komunistos bacilikus":

    Е защо тогава се нервите така щом няма да се строи ?

  25. 25 Профил на unbiased
    unbiased
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Сигурен съм че този проект без гаранции за изкупуване е нереализируем. Проблема е че което и да е правителство може да се съгласи да го рестартира, защото докато негативния ефект от централата се усети, някой друг ще бъде на власт

  26. 26 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4610 Неутрално

    Казва се ядрен, не атомен.... и не е задължително. Един от ГЕРБ, дето имаше баничарница управляваше Козлодуй. Нямаше никакви проблеми...:
    —цитат от коментар 15 на Велков



    Не се приема. Ядрените физици трябва да работят по специалността си...
    —цитат от коментар 13 на Велков


    Ха-хааааааааа

    КОЛКО ядрени физици има България, че да им ОСИГУРИ ЗАЕТОСТ СРЕЩУ ЗАСЕГА 10 МИЛИАРДА ДОЛАРА – цената на БелеНЕ по последни сметчици ?!?!?!
    Не е ли ПО-ЕВТИНО ДА ИМ ПЛАЩАМЕ по едно 5 000 лева месечно и НИЩО ДА НЕ РАБОТЯТ
    АМА САМО НА ЯДРЕНИТЕ ФИЗИЦИ !!!!
    Зер, операторите на пулт и даващите дежурства няма никаква нужда да са ЯДРЕНИ ФИЗИЦИ !!!!
    Така ще спестим ВСИЧКИТЕ 10 МИЛИАРДА ДОЛАРА плюс ПОЧТИ ЦЕЛИТЕ ЛИХВИ ПО ТЯХ !!!!

    И второ – ТИ го рече Старши !!!
    БАНИЧАРИТЕ – ПАРТИЙЦИ
    Не ядрените физици
    БАНИЧАРИТЕ – ПАРТИЙЦИ ще намажат покрай РУСНАЦИТЕ И РОСАТОМ от цялата ДАЛАВЕРА ЗАГРОБВАЩА ПОКОЛЕНИЯ БЪЛГАРИ ЗА ПОНЕ 100 ГОДИНИ НАПРЕД

  27. 27 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    Въпросът не е да се намери БАНКА а ИНВЕСТИТОР. Теменужка прави ли разлика между тези две неща? Май че ББ я е смачкал напълно и тя се прави че не разбира.

    Инвеститора взема кредити от банка за да изгради централата която после ще експлоатира/продаде и с парите от тази експлоатация/продажба изплаща кредита+лихвите към банката.

    Всяка банка с удоволствие дава кредити защото това и е бизнесът, от това се издържа. Единственото условие е да е сигурна че ще си върне парите. А за таз ицел се искат гаранции. И ето тук е капанчето в което ще се напъхат нашите, УСЛОВИЯТА. Достатъчно е да се напише в дребните букви, че гарантирано ще изкупуваме тока и сме с двата крака вътре. Или някакво друго засукано капанче.

    Както впрочем стана с американските Марици който договор се чудим как да го предоговорим. Или с голямата далавера наречена "фотоволтаици". Това е енергетиката, големи пари големи далавери. За какво друго мислите всички мошеници там се пъхат?

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  28. 28 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#11] от "cinik":

    Европейската банка няма да отпусне кредит за проект не отговаря на условията за чиста енергия и диверсификация на източниците.

  29. 29 Профил на malevv
    malevv
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Нито един лев вложен в Белене няма да се изплати обратно. Шефчович ви го каза, няма как 2030-та България да има задължителните 30% от ВЕИ и два АЕЦ-а.

  30. 30 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4610 Неутрално

    Най-гадното е, че под думите „финансиране” РУСКОТО НИ ПРАВИТЕЛСТВО иска

    ДА ВЗЕМЕ ЗАЕМ С ЛИХВА ЗА ДА ГО ДАДЕ НА РУСИЯ уж като плащане за БелеНЕ

    Г Н У С

  31. 31 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1398 Гневно

    ГЕРБ-аджиите са същите гайди като комунистите. И ще ни загробят с тая тъпа централа, от която никой никога не е имал нужда. Айде стига вече лакардии по темата, аман!!!

  32. 32 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    До коментар [#10] от "xmm":
    —цитат от коментар 15 на Велков


    Цитирах г-жа Петкова....

  33. 33 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    И още един фактор, геополитика и стратегически зависимости. Ние сме прекалено зависими от руските енергоресурси, не трябва да се допуска тази зависимост да става ПЪЛНА.

    Защото Русия многократно е доказвала, че за нея ергоресурсите са ГЕОПОЛИТИЧЕСКО ОРЪЖИЕ, безсрамно го използва за да постави на колене дадена държава и да диктува политиката и.

    Поради тази причина по никакъв начин не трябва да се допуска тази зависимост да се увеличава. Т.е.не трябва да се допускат руски капитали и/или руски купувачи на обекти на енергетиката. Ако ще и това да е маскирано като офшорки или частично изкупуване.Защото нашият народ ясно го е казал "Подадеш ли му пръст той ще ти изяде ръката".

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  34. 34 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    Достатъчно е да се напише в дребните букви, че гарантирано ще изкупуваме тока и сме с двата крака вътре.
    —цитат от коментар 27 на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП


    Достатъчно е да запишат, че ако централата не постига печалба 2 млрд лева годишно разликата ще се плаща от държавния бюджет. Защото ако кредита е за 20 години, горе-долу към 2 млрд лева годишно ще трябва да се плащат към банката. За сравнение, на АЕЦ Козлодуй приходите (специално отбелязвам за социалистите, приходи и печалба са две различни неща!) за 2015-та са 850 млн лева.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  35. 35 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Плана за превръщнето ни в "задунайска" губерния върви с пълна сила!

    С потъпкването на всякакви закони включително за референдума.....той не мина и ПАРЛАМЕНТА спря проекта!!!

  36. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4720 Любопитно

    Любопитно ми е от предложените и възможни варианти на кой точно ще се спре нашето правителство, това решение трябва да се вземе до няколко месеца.

    Лично аз съм против да се строи нова атомна централа в България без значение дали тя ще бъде американска, руска, китайска или европейска и без значение от къде ще дойде нейното финансиране.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    До коментар [#1] от "VivaLaVida":

    ОРКИТЕ по определение са и са били МУТРИТЕ в България , тези от Симеоново, сталинските агенти, ДС-кгб другарите , ръководставото на ГЕРБ- от 'бивши' комунисти , малко лумпени и верващи и ...рубладжийте ...ОРКИ , от всякъде погледнато..
    Стадо - без или с някакво "образование" от симеоново, и разни други места ::))
    Други ОРКИ в България , такива като теб не е имало и няма , ако не знаеш ..:))

    BIG AL
  38. 38 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2142 Любопитно

    ОСТАВКА!!!! Най-сериозния инвеститор е стрина Гина ТЕМЕНУЖКОВА - оШфорката!!!
    —цитат от коментар 23 на gcb59309802

    Остава да кажеш как госпожа Нинова е носител на модерността, защото застава срещу олигархическата примка оплела държавата.

    https://www.dnevnik.bg/analizi/2017/04/22/2957946_borisov_3_pomiriteliat/ #comment-16
    "ДАААА, точно Нинова е носител на модерността, защото застава срещу олигархическата примка оплела Българската държава!"

  39. 39 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Европейската инвестиционна банка отпускала кредит! Kаква хубава новина за комундетата от ГЕРБ и БСП! Сега най-после те ще могат да си заложат апартаменти и имоти, та да си строят АЕЦ Белене. Ще си строят и ще пеят. След 100 години, ако излязат на печалба, ще си слушат как шурти тока по жиците и ще трупат пачки

  40. 40 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    До коментар [#14] от "today":

    До числото 20 милиарда евро как се стигна?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  41. 41 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    До коментар [#35] от "bobbyperu":

    Ако не беше го спрял 1 месец преди да изтече срокът на договора, нямаше Москва да ни осъди да плащаме, защото нямаше да има договор.
    Именно затова прокуратурата разследва хасковския кум. Само дето не бърза много.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8883 Неутрално

    Тези отново ще загробят България.

  43. 43 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 241 Разстроено

    "Тя припомни отново, че вече са похарчени около 3 млрд. лв. за проекта."

    С други думи - дето е текло, пак ще тече!
    Да е жив и здрав "мат'ряла", не за друго ами да плаща вересиите на гинките от всички партии и коалиции. Защото както вече и слепите видяха - този "проект" е политически и няма нищо общо нито с енергетиката нито с икономиката на България.

  44. 44 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 813 Неутрално

    направо има 3 възможности
    1. фостата
    и т.н.

    Birds of a feather flock together.
  45. 45 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1840 Весело

    Начи, аз отправям оферта да го построя и експлоатирам. Имам само две условия, държавата да ми гарантира кредит, важещ пред международни банки и да изкупува тока по цена, гарантираща 5% печалба.

    Напомням: Духането може да е насила, но гълтането е доброволно!
  46. 46 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 690 Неутрално

    само пълен глупак би загробил още 15 милиарда само защото вече е дал 3
    —цитат от коментар 9 на carmello


    Това е т.нар. sunk cost fallacy https://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_cost

    Every cradle is a grave.
  47. 47 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    До коментар [#6] от "Nimart":
    Който слушка - папка, който не слушка стои в бюрото по труда!

  48. 48 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Към настоящият момент, в България се леят реки от "национална сигурност". Първо, не мога да разбера как при висш приоритет "национална сигурност", непрекъснато се говори за построяване на ядрена централа, чийто собственик няма да е българската държава. Каква сигурност ще бъде това? Нулева! И второ, не вдяват някои персони, че България дори да разполага с пари за построяване на още две-три ядрени централи, след като те ще бъдат реализирани с руски реактори, просто няма да се построят. Това е положението - не карайте бедни сенатори да харчат залудо пари, за да набиват балкански канчета.

  49. 49 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4217 Неутрално

    Централа няма да се строи докато няма държавна гаранция за изплащането на кредита.
    —цитат от коментар 5 на today


    Нещо което ние в никакъв случай не трябва да позволим!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  50. 50 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 917 Гневно

    Много ми е интересно дали и този път ще им се размине боят с гьостерици?!?Къде сте тръгнали през просото,говеда такива,парите са наши и искате да ги харчите!Какъв заем бълнувате - нали нЕкой трябва да го изплаща?Как и откъде?
    А отпадъците?В момента ,т.е.от почти ДВЕ ГОДИНИ не се извозват!Така ли е?
    Новият завод на рашките ще ги обработва за 1000$/кг.Така ли е?
    Като разтресе - щото вашите любими руски специалисти отдавна са ви казали ,че не става ТАЗИ площадка,та като тресне земетресението,Китай е далече,ама ние сме тук!
    Пак като политбюро ли ще се скатавате по имотите си в чужбина?!?

  51. 51 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4217 Неутрално

    Една задружна МАФИЯ - ГЕРБ + БКП/бсп/ , закопава България за десетилетия напред !!!Един самовар , стар модел , който мълчаливите ще изплащат ПОНЕ - 40 години , а до тогава ще има мнооого по- евтини средства , начини , производства - на ток !! И ще имаме поредния паметник - на БКП и Боко...Споменавайте майките им и се гответе !!!Номерът на мафията не трябва да мине !!!Някои , вече, трябва да са разбрали, че НЯМА разлика между МУТРИ и КОМУНИСТИ - на власт !!!
    —цитат от коментар 20 на BIG AL


    Като добавиш и парите които ще платим за ремонт на таратайките Миг-ове вече става напълно ясно кой обслужва това правителство!
    Гласят България непрекъснато да дава пари за руски боклуци, които те не могат да пробутат по нормалния ред!
    Насила ни заробват!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  52. 52 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4217 Неутрално

    Къде сте тръгнали през просото,говеда такива,парите са наши и искате да ги харчите!
    —цитат от коментар 50 на tedif


    Освен организирано да престанем да си плащаме данъците!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  53. 53 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 594 Неутрално

    БелеНЕ е политически проект за крадене на огромни пари.Няма никакъв икономически смисъл.
    Една интересна карта на броя изоставени АЕЦ в САЩ.
    http://www.powermag.com/interactive-map-abandoned-nuclear-power-projects/

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  54. 54 Профил на cqo33546357
    cqo33546357
    Рейтинг: 246 Весело

    Ще ви споделя една "тайна" .
    Ядрени мощности ще има, дали ще е Белене дали нови площадки на Козлоуй все тая но ще ги има.
    Прекалено доходоносно е, отбелязвам го като факт не за да съм на пук на 50 комисии дето били казали друго.
    Нито Германия нито някой друг се е отказал от ядрените си мощности(намерете си сами достоверна информация).
    Гадничко е че Българския народ ще бъде, излъган, накаран, абе прекаран да плати многократно по висока цена за построяването на тия мощности а после някои ( тук нямам идея кой точно) ще прибира пари и за тока.
    Аиде дерзайте.

  55. 55 Профил на senedra
    senedra
    Рейтинг: 330 Гневно

    Ейййй, аман от това Белене!
    Страх ме е да си отворя хладилника, че и от там Белене наднича!
    Какви комисионни са прибрали тия хора и от кого, че ги толкова страх и толкова натискат да го реализират тоя кошмар!
    Не ви го щем Белене-то!

  56. 56 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 696 Неутрално



    Беее, да зимат котлите , да дадат 3 милиарда и да си я строят АЕЦ"Беляне " в Китай. .
    Кой ви казва че трябва да е в Белене.

  57. 57 Профил на roum
    roum
    Рейтинг: 468 Неутрално

    НЕ на АЕЦ Белене на територията на България!
    Абсолютно ненужен , икономически неизгоден и екологично опасен проект, независимо от наименованието/български, балкански или някакъв си/ - от значение единствено за руските стратегически интереси за икономическо и енергийно подчиняване на България!

  58. 58 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2477 Гневно

    До коментар [#8] от "4ort":


    Хайде да сменяме националния празник и да спрем да плащаме данък асвабаждение.
    —цитат от коментар 8 на 4ort

    - = - = - = -
    """... С решение на Държавния съвет от 27 февруари 1990 г. и на Народното събрание от 5 март с.г. датата е обявена за национален празник. ...."""

    По соц жреме 3-ти март бе само официален, но не и национален празник !
    За мен национален празник трябва да бъде 22 септември, когато княз Фердинант обявява НЕЗАВИСИМОСТТА на България от ТУРСКИЯ СУЛТАН на когото България до тогава е била ВАСАЛНО ТУРСКО КНЯЖЕСТВО ! ! !
    И то по причини произтичащи именно от Сан Стефански предварителен договор за примирие - точно това са думите записани в преамбюла на договора!
    Денят на НЕЗАВИСИМОСТТА е национален празник на всички САМО уважаваще се НЕЗАВИСИМИ държави ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  59. 59 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    ""Без коментар от компетентните органи останаха и разкритията на бившия шеф на площадката „Белене“ Илчо Костов, че построеният от Атомстройекспорт реакторен корпус е бил фактически негоден, с огромни пукнатини, поради некачествено строителство. Този аргумент би бил достатъчен, за да обърне делото в наша полза, но не е използван от нито едно правителство, въпреки опитите на Костов да информира и алармира институциите, включително като е инициирал среща с Бойко Борисов.

    Случи се точно обратното: правителството на Борисов реши не обжалва решението на арбитража въпреки мнението на компетентни юристи и въпреки данните за конфликт на интереси на „Уайт енд Кейс“. След като сроковете за обжалването изтекоха Борисов се разбърза да плати на руснаците и го направи експресно с нов заем за 1,2 милиарда лева. Прокуратурата, която беше изрично призована да защити обществения интерес и да образува проверка по твърденията на Илчо Костов потъна в мълчание."""""
    ........................................................
    Когато мафията управлява е така ...Червена или гербаджийска - няма значение и разлика ...

    BIG AL
  60. 60 Профил на Desislava Atanasova
    Desislava Atanasova
    Рейтинг: 8 Гневно

    До коментар [#13] от "Велков":

    Като физик абсолютно не съм съгласна. Само заради ядрените физици в България, които не са особено много, цялата държава да плаща в продължение на няколко поколения, в това няма смисъл. Още повече че аз лично очаквам след няколко години ЕС да ни постави затваряне на атомните електроцентрали (живот и здраве, ако не са ни изритали до тогава).

  61. 61 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#18] от "b_52_strato":

    ,,Министерката му - даже и по време на оставката си - е мислила как да ни натресе Белене!''

    -Въпрост е, защо тя бе натресена за министър на енергетиката тогава! А, а, а , ами май, само защото оплюваше изграждането на АЕЦ Белене, заедно с шефа на ДКЕВР Иван Иванов. И двамата с тази ,,заслуга'' станаха енергийни капацитети с постове. Благодарение на това тя от финансов ревизор и счетоводител, стана министър на енергетиката. И така научи, че енергетиката е нещо различно. Човек се учи докатао стане министър и си подаде оставката.

  62. 62 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 820 Весело

    До коментар [#14] от "today":До числото 20 милиарда евро как се стигна?
    —цитат от коментар 40 на tribiri


    -Стигнал го с помоща на клавиатурата. Добре че на нея не е имал бутон с две нули, например 00 или с повече, а само с една цифра.

  63. 63 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2718 Неутрално

    До коментар [#60] от "Desislava Atanasova":

    Добре. Имате право на мнение.

  64. 64 Профил на Rim
    Rim
    Рейтинг: 1597 Неутрално

    Никой не споменава какво ще се прави с ядрените отпадъци! В кой населен пункт на България ще се заравят? Ако се изнасят, коя страна ще ги приеме? Каква ще бъде крайната цена за унищожаване на отработеното ядрено гориво през периода през който безндеждно остарелите руски ядрени чайници се изплащат? Някой смятал ли е?

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  65. 65 Профил на jazzi
    jazzi
    Рейтинг: 430 Гневно

    Защо?!
    ЗАЩО?!
    Защо никой не споменава това, че площадката на АЕЦ Белене Е В ЗЕМЕТРЪСНА ЗОНА и централата няма как да заработи заради завишениете критерии за това след Фукушима. Нали това беше един от аргументите да се спре строителството на централата навремето, а сега никой не обелва дума за това?! Ако трябва да се прави проект и да се строи нова площадка, да се кърти и премахва сегашната колко млрд. са това отгоре или изобщо няма смисъл да смятаме...

  66. 66 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2718 Неутрално

    До коментар [#64] от "Rim":

    че ти не знаеш е друг въпрос. Изгражда се хранилище. Има си и име - Радиана.

  67. 67 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2739 Разстроено

    Финансирането е ясно от къде ще е. Няма значение кой ще даде заема. Ще го платят пенсионерите, безработните, работещите, децата и внуците. Ще струва милиарди. Но пък властимеещите ще гушнат милиони. Тях това ги интересува.

  68. 68 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2718 Неутрално

    До коментар [#65] от "jazzi":

    Румънската в каква зона е? А да си чувал, че това се предвижда и се строи противоземетръсно? А да се сещаш, че Фукушима пострада от високите вълни, не от земетресението? Тук такива вълни възможни ли са?

  69. 69 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1840 Весело

    Аз предлагам БеляНе да го дадем на ШиШи. Така ще сме сигурни, че само ще открадне парите и ще го затвори.

    Напомням: Духането може да е насила, но гълтането е доброволно!
  70. 70 Профил на jazzi
    jazzi
    Рейтинг: 430 Гневно

    До коментар [#68] от "Велков":

    Когато румънската АЕЦ е била завършена са действали други правила. АЕЦ в земетръсни зони има действащи още и в Япония, Франция, САЩ и др., но за сега строяща се АЕЦ кои правила ще се приложат мислиш? Противоземетръсно се строи някъде другаде, но не и в Белене - това беше аргумент да се спре строителството още през 1992, а има сведения, че и фундамента е напукан на места. Фукушима аварира от земетресение, а вълните са негово следствие. Не казвам, че тук може да се случи такова нещо, а говорим за правила и да не си прави никой сметки без кръчмар!

  71. 71 Профил на jazzi
    jazzi
    Рейтинг: 430 Гневно

    До коментар [#68] от "Велков":

    Когато румънската АЕЦ е била завършена са действали други правила. АЕЦ в земетръсни зони има действащи още и в Япония, Франция, САЩ и др., но за сега строяща се АЕЦ кои правила ще се приложат мислиш? Противоземетръсно се строи някъде другаде, но не и в Белене - това беше аргумент да се спре строителството още през 1992, а има сведения, че и фундамента е напукан на места. Фукушима аварира от земетресение, а вълните са негово следствие. Не казвам, че тук може да се случи такова нещо, а говорим за правила и да не си прави никой сметки без кръчмар!

  72. 72 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2718 Неутрално

    До коментар [#71] от "jazzi":

    Когато румънската АЕЦ е била завършена са действали други правила.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Мислех, че си грамотен по темата. Не си.

  73. 73 Профил на jazzi
    jazzi
    Рейтинг: 430 Гневно

    До коментар [#72] от "Велков":

    Е ти уики, грамотния, дали Черна вода не бачка преди 2011...

    Черна вода на румънски: Centrala Nucleară de la Cernavodă) е първата (и единствена към 2013 г.) атомна електрическа централа в Румъния. Разположена е край едноименния град Черна вода.

    Първият реактор е построен съвместно от канадската фирма Atomic Energy of Canada Limited и италианската Ansaldo, и е пуснат в експлоатация през 2 декември 1996 г. Той е конструиран по технологията КАНДУ (CANDU) и е с мощност 620 МВт. Вторият реактор е пуснат в експлоатация през 2007 г., а строежът на трети и четвърти блок се предвижда да бъде приключен едновременно към 2015 г. Пети остава замразен (към 2009 г.).

  74. 74 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 237 Весело

    Ще вкараме младежите в казармата, Гинка ще стане професор и ще построим АЕЦ Белене.

  75. 75 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2718 Неутрално

    До коментар [#73] от "jazzi":

    Какво искаш да ми кажеш с това неактуализирано УИКИ/дето предвижда нещо към 2015/, само ти си знаеш.
    Площадката Белене е лицензирана от Международната агенциа за атомна енергетика.
    Какви нови правила ти се приискват? Няма такива. Айде беги търси друго УИКИ.

  76. 76 Профил на jazzi
    jazzi
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#73] от "jazzi":Площадката Белене е лицензирана от Международната агенциа за атомна енергетика.
    —цитат от коментар 75 на Велков


    Кажи некой друг виц....За лиценз изобщо забрави, а колко са актуални данните и оценките МААЕ ...към 97-99 ли?! Бегам верно - писна ми от тебе

  77. 77 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    До коментар [#58] от "Чардо":

    Само да добавя, ние сме единствената страна честваща освобождение от робство, от всички страни били в Османската империя.

  78. 78 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 917 Любопитно

    До коментар [#68] от "Велков":

    *велков*,личи си,че си некомпетентен и не познаваш някои от характеристиките на АЦ.Почети поне в Google - там има и картинки като за тебе.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK