Българите пият все по-малко бира в пластмасови бутилки

Българите пият все по-малко бира в пластмасови бутилки

© Георги Кожухаров



Тенденцията за намаляване на дела на продажбите на бира в пластмасови бутилки се запазва и през 2017 г. Това отчитат от Съюза на пивоварите в България (СПБ), които проведоха годишното си общо събрание и там представиха резултатите от дейността на организацията.


Делът на продажбите на бира в пластмасови бутилки спада на 56%, като през 2016 г. той е бил 57.5%, а през 2015 г. - 60%. Ръст бележи търсенето на кенове и на тях вече се падат 15% от сделките.


Стабилни остават нивата на продажбите в стъклени бутилки (23%) и на наливното пиво (6%). Около 93% от консумираната в страната бира се осигурява от членуващите в СПБ пивоварни, сред които са "Болярка - ВТ", "Бритос" "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България" и "Ломско пиво".




През 2017 г. се отчита лек спад в продажбата на бира. След като през 2016 г. продажбите на пиво бяха рекордни за последните 8 години, през изминалата година са продадени близо 51 хил. хектолитра по-малко, или общо 5.13 млн. хектолитра пиво. За поредна година намаляват и количествата на бира от внос, като импортът е 499 000 хектолитра.


2 милиона лева по-малко, или 79.4 млн. лева, от акцизи влизат в държавния бюджет през 2017 г. от пивоварния сектор, допълниха от СПБ. През годината капиталовите инвестиции на всички членове на съюза са 41.1 млн. лева.


С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK