
© Градът.бг
Най-успешен инфраструктурен проект на десетилетието" за периода 2007 - 2017 е "Изграждането и развитие на Софийското метро". Проектът бе излъчен на специалното издание на инициативата "Infrastructure Bulgaria Awards 2018", част от календара на събитията на Българското председателство на Съвета на ЕС 2018, съобщи Градът.бг, който е създател на инициативата.
Наградата за възложител получи кметът на София Йорданка Фандъкова, а за бенефициент - изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев.
С награди бяха отличени и изпълнителите с най-голям принос в реализацията на най-успешния инфраструктурен проект на десетилетието в България.
Отличие получи "Джи Пи Груп", успешно построил 5 метростанции и надземни тунели в софийското метро: "Десет години години говорихме и спорехме в тунелите. Има резултат. Благодаря на комисията за високата оценка. Основната награда е за софиянци, не само за нас. Искам само да отбележа, че зад проекта за метрото стои труда на много хора, на всичик тях благодаря на от сърце, каза шефът на компанията Владимир Житенски.
"Трейс Груп Холд" получи награда за успешен изпълнител на 4 метростанции и надземни тунели.
Награда за успешен изпълнител на 3 подземни станции и 4 километра тунели получи "Доуш иншаат ве тиджарет".
"Геострой" взе награда за успешен изпълнител на 2 метростанции и надземни тунели.
"Станилов" взе награда за успешен изпълнител на 2 метростанции и тунели.
Награда за успешен изпълнител на метростанция и тунели с подземен способ получи "Евро Алианс Инженеринг",
Специални грамоти за принос в изграждането на най-успешния проект на десетилетието на Стената на славата получиха: проф. д-р инж. Божидар Божинов, инж. Маньо Манев, инж. Антон Янев, инж. Георги Колчаков, инж. Севдалин Вълнаров, инж. Розалина Козлева, арх. Ирен Дерлипанска, арх. Красен Андреев, арх. Фарид и Елена Пактиавал, арх. Константин Косев, арх. Радомир Серафимов.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3112 НеутралноСпециални грамоти за принос в изграждането на най-успешния проект на десетилетието на Стената на славата получиха:
Libertarianism is just anarchy for rich people_______________
На всяка нова спирка на метрото ни дават и по 20 нови светофара! Браво на всички проф. д-р инж. арх. все умни глави разбиращи от градоустройство!
balkantourist
Рейтинг: 1089 НеутралноНай-успешният проект на десетилетието - протече: справка метростанция Сердика!
Chubachubs
Рейтинг: 770 НеутралноНе е ли по правилно на тридесетилетката/четиридесетилетката от когато е почнато да се строи 🤓 😂
forza
Рейтинг: 712 НеутралноСитуацията е "Златен Орфей" - награда за всеки.
Не виждам само награда за една успешна метростанция и 1 км тунел.
А иначе е съвсем нормално метрото да спечели. То май си остана единственият читав проект за последното десетилетие.
Всичко друго - магистрала към Сърбия, Хемус, Кресна, тунели под Шипка и прочие, си остана предимно на думи.
Много, твърде много думи.
blacksapphire
Рейтинг: 214 НеутралноВ изредените липсват само инж.к.н ген. Бойко Борисов и хидроинженер д-р Ахмед Доган.
Grimalkin
Рейтинг: 769 НеутралноЗащо десетилетието се брои от седма година?
Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.sophia_gr
Рейтинг: 519 НеутралноЗа който проект най-нагло пренасочихте пари, дадени за инфраструктура в други части на България. Никаква разлика със соца - всичко за столицата, останалите населени места - кучета ги яли.
Роси
Рейтинг: 8300 НеутралноНа 28 януари 1998 г. е въведен в експлоатация първият участък от първия радиус на „Първи метродиаметър“ с 5 метростанции и дължина 6,5 km. В експлоатация влизат метростанциите „Сливница“, „Люлин“, „Западен парк“, „Вардар“ и „Константин Величков“.
На 17 септември 1999 г. е въведена в експлоатация метростанция „Опълченска“.
На 31 октомври 2000 г. е въведена в експлоатация метростанция „Сердика“, като общата дължина на трасето на първия метрорадиус е 8,1 km със 7 метростанции.
На 20 април 2003 г. е въведена в експлоатация метростанция „Обеля“, като действащият участък се свързва с ж.к. „Обеля“ с нов участък от 1,8 km, като с това първият радиус е изграден.
Това е преди 2007 г и без пари от Брюксел. Метрото не започва от Борисов, проектирането е от времето на Т. Живвков.
stedim
Рейтинг: 2639 НеутралноЗаслужени награди за един голям строеж. Всички заяждания вероятно са от хора, които се търкалят из София с колите си.
Peni Nikol
Рейтинг: 9797 НеутралноДа, добре сте си столичани, удобен транспорт е метрото и дори го намирам за по бърз, отколкото с кола.
Alexander97
Рейтинг: 2639 НеутралноОткакто се помня се строи това прословуто метро, но намериха начин да си раздадат награди и шум да се вдига. Всъщност – миша тупурдия!
Alexander97
Рейтинг: 2639 НеутралноДо коментар [#8] от "Роси":
На 20 април 2003 г. е въведена в експлоатация метростанция „Обеля“, като действащият участък се свързва с ж.к. „Обеля“ с нов участък от 1,8 km, като с това първият радиус е изграден.
Това е преди 2007 г и без пари от Брюксел. Метрото не започва от Борисов, проектирането е от времето на Т. Живвков.
Нее, Роси!
Имало ли е живот преди Боко?
Не! Всичко започва от новото летоброене, след Бойко Борисов!
kesh
Рейтинг: 2194 Веселода са ЖИВИ и ЗДРАВИ......-ДАНЧЕТО и БАТЕ БОБО.........!!!!!!!.........голема БЛАГИНА е ТОВА МЕТРО...........!!!!!!!!..........убеден съм ,че ХОРАТА ще им ДАВАТ ОЩЕ ПО-ГОЛЯМ КРЕДИТ НА ДОВЕРИЕ...........!!!!!!......
neut
Рейтинг: 8685 НеутралноБързо, удобно, чисто и безопасно метро - добре че има европейски субсидии
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restPisnaMi
Рейтинг: 1671 Весело"Софийското метро бе обявено за проект на десетилетието"
Защо само на това десетилетие? И кое десетилетие по-точно - 2001-2010 или 2011-2020?
Ако не греша, отчуждаването на терените започна 1984 г.
+++
Предлагам ново летоброене: а.В. и р.В.