Хотелиерите подценяват технологиите и губят потенциални клиенти, сочи изследване

Хотелиерите подценяват технологиите и губят потенциални клиенти, сочи изследване

© Associated Press



Хотелиерите в България подценяват възможностите на технологиите и очакват базата сама да привлече туристите вместо да я представят в интернет. Това е изводът от проучване на маркетинговото позициониране на българските хотели, извършено от Travel Academy и цитирано от БТА.


Проучването, в което са включени 425 произволно избрани хотела от различна категория и местоположение, показва, че хотелиерите не обръщат достатъчно внимание на новите очаквания на туристите от така нареченото милениум поколение (родените в последните 20 г. на 20 в.) да правят всичко чрез новите технологии.


Според данни от изследването 85.2% от хотелите от всички категории нямат в сайтовете си вариант за виртуална разходка - нещо доста желано от потребителите. За сравнение в хотелите от страните от Западна Европа този процент е между 20 и 25 на сто. Международни изследвания показват, че около два пъти е по-голяма вероятността за интерес за резервация на стая, ако хотелът предлага панорамна разходка, казаха експертите на Академията.




Израз на изоставането от модерното време е и отсъствието на мобилна версия на сайтовете на хотелите - при 47% от проучените. Отново според международни изследвания около 40 процента от потребителите биха напуснали сайт на хотел, а прогнозите сочат, че до 2020 г. резервациите през мобилен телефон ще са повече отколкото през компютър.


Проблем за хотелите от по-ниските категории три и две звезди е липсата на сайт, показва проучването, според което 30 на сто от изследваните обекти нямат такъв или ако имат, то информацията не е актуална. Донякъде причина за това е подценяването на индивидуалните туристи за сметка на организираните и предаването "на властта" на туроператорите и резервационните системи, коментираха авторите на проучването. В чужбина 76 на сто от резервациите се правят през агенции и сайтове, като от този дял половината от потребителите посещават и сайта на хотелите. Авторите на изследването изтъкват, че най-нерентабилно за хотела е да се откаже от сайта си в ползва на големите резервационни системи.


При 22% от проверените хотели на сайта не са били обявени цени. Това, според международни изследвания, би прогонило 73% от потенциалните клиенти. При 75% пък не става ясно обявените цени за какъв сезон и коя година се отнасят. Експертите предупреждават, че невалидните цени са най-лесният начин за отблъскване потребителите от сайта на хотела.


От Академията обявиха новия си проект, който започва на 15 септември в София и Пловдив - "Нощ на хотелите", като идеята е за около 50 лева еднократна такса през специален сайт за резервация да си изберем хотел от висока категория в двата града, където да отседнем за една нощувка със закуска. Организаторите обещават това да не просто нощувка, а и преживяване.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8966 Неутрално

    Нивото им ниско. Като гледам, кой оглавява Асоциацията на хотелиерите се чудя, този барман ли е бил или сервитьор.

  2. 2 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 711 Любопитно

    „15 септември в София и Пловдив - "Нощ на хотелите", като идеята е за около 50 лева еднократна такса през специален сайт за резервация да си изберем хотел от висока категория в двата града, където да отседнем за една нощувка със закуска.“

    На човек или стая?

    @)----,--'--
  3. 3 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    Диагноозата е правилна, сайтовете на много от хотелите, общините и забележителностите изглежат непрофесионално, статични са и като че ли никой не е ги поглеждал от години.

    Така не се прави туризъм, нито вътрешен, а още по-малко се провличат туристи от чужбина.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3840 Неутрално

    Хотелите са обсадени от букинг и всякакви паразитни сайтове които искат да гушнат пари за ги избутат по-напред в листите за търсене!
    Всеки с над 50 IQ си ги търси сам с картата на Гугъл достатъчно е да ги има там,останалите собственици Гинки, явно имат пара за раздаване на паразитни сайтове които пък им намират клиенти които веднъж дошли започват да ги хейтват в същите сайтове защото очакват за 50-100лв обслужване като президентският апартамент в , хотел „Президент Уилсън”, Женева.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на iko15357786
    iko15357786
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Като знам кой е средностатистическият собственик на хотел...не е чудно.

  6. 6 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1918 Весело

    Повечето наши хотели нямат даже опция за онлайн резервация, те за виртуална разходка говорят :)

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  7. 7 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    На най-големите и масови хотели, които се пълнят само през сезоните въобще не им дреме дали имат сайтове, защото са на пълен пансион и резервациите за тях се правят месеци по-рано. Останалите си имат и сайтове и снимки и разходки и всичко.
    А инициативата "нощ на хотелите" ще е нещо уникално! За 50 лв. за висока категория (не е ясно какво е "висока" категория и цената дали е на легло или стая) такова "преживяване" ни очаква, че още повече ще намразим българския туризъм...

  8. 8 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Или пък са много напред. Поне с два месеца. От 25 май с новия закон за личните данни - имаш форма за контакти, дължиш 20 млн. Имаш гугъл аналитикс, дължиш 20 млн. Сайтът ти е на хостинг, значи тракваш посетителите, дължиш 20 млн.

  9. 9 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4382 Неутрално

    До коментар [#1] от "Роси":

    "Нивото им ниско."

    В последно време по телевизиите се върти реклама на хотел 3* на Златните, който предлага стая за 34 лева на нощувка или 199 лв за СЕДЕМ нощувки -

    ОЛ ИНКЛУЗИВ (това ще рече закуска, обяд, вечеря, напитки - всичко).

    Честно казано, не мога да си представя що за "база" (на балкантуристки език) ще е това, но едва ли е много по-добра от работническия стол на бай Таню при соца.

    Докато целевата група на българските хотелиери са руснаци и най-бедните прошляци на Европа, Черноморието ни ще си остане клоака...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  10. 10 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2930 Весело

    В крак с времето !

    Най новото е - Да направим телефона отново велик ...

  11. 11 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    До коментар [#5] от "iko15357786":

    Точно, чипът и манталитетът...

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11245 Неутрално

    Това ми звучи като зарибяване от страна на Травъл академия. Пътувам доста, сам си търся хотелите, но никога не съм изпитвал нужда от виртуална разходка и в 99% от случаите съм го правил през резервационна система, а не директно.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK