"Амазон" стъпва на френския пазар на храни чрез сделка с "Монопри"

През януари "Амазон " откри в Сиатъл магазин за хранителни стоки без касиери.

© Jeffrey Dastin, Reuters

През януари "Амазон " откри в Сиатъл магазин за хранителни стоки без касиери.



Монопри" (Monoprix) - една от най-големите френски вериги за хранителни стоки, съобщи, че ще започне тази година да продава продуктите си на клиенти в Париж чрез услугата на "Амазон" (Amazon) "Прайм нау" (Prime Now), предаде "Ройтерс".


Очаква се това да даде отражение на целия сектор на търговията с храни във Франция.


Откакто "Амазон" купи миналата година търговската верига за храни "Хол фуудс" (Whole Foods) за 13.7 млрд. долара, очакванията, че компанията ще се насочи след това към Европа накараха френските търговски вериги да започнат да обмислят как да подобрят собственото си онлайн присъствие.




Благодарение на уникалното партньорство между "Амазон" и "Монопри" "Казино груп" (Casino Group) укрепва стратегията си за многоканално предлагане, каза главният изпълнителен директор на компанията майка "Казино груп" Жан-Шарл Наури в съвместно съобщение с "Амазон".


Американският онлайн гигант не е крил желанието си да започне да предлага хранителни стоки във Франция като част от глобалните му амбиции в търговията с храни.


"Льоклер" (Leclerc) - най-голямата верига за търговия с храни във Франция по пазарен дял, частният оператор "Систем Ю" (Systeme U) и "Казино" през последните месеци бяха във връзка с "Амазон", който постепенно укрепва присъствието си във Франция. Американската компания пусна услугата си "Прайм нау" в Париж през 2016 година.


Френските супермаркети развиваха бавно електронната си търговия, но сега се опитват да наваксат.


Веригата хипермаркети "Карфур" (Carrefour) обяви през януари, че ще инвестира 2.8 млрд. евро (3.48 млрд. долара) в електронна търговия през следващите пет години, което е шест пъти повече от сегашните инвестиции в този сегмент. (БТА)

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    Дано електронната продажба на храни подобри снабдяването и намали изискванията за срок на годност, че сега, заради огромното разнообразие и конкуренция ядем консерванти в различни вкусове и опаковки.

  2. 2 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1430 Весело

    До коментар [#1] от "Лео":
    Духовна храна трябва! И банани!
    Я маймуната с труд и ядейки само банани е станала човек!

    В Русия съм! В Русия съм!
  3. 3 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 515 Неутрално



    Дано електронната продажба на храни подобри снабдяването и намали изискванията за срок на годност, че сега, заради огромното разнообразие и конкуренция ядем консерванти в различни вкусове и опаковки.
    —цитат от коментар 1 на Лео


    Точно обратно - колкото повече логистика, складиране и транспорт е нужен, толкова повече храните ще са пълни с консерванти и други боклуци. Да не говорим за натиска от тези корпорации да продават на ниска цена с огромна печалба! Ако не искаш да ядеш боклуци отивай до най-близката ферма или малък магазин...

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  4. 4 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#3:"pm"][/quote]

    Извинявай без да исках ти дадох плюс вместо минус -.-

  5. 5 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    Интересно кога онлайн пазаруването на храна ще измести конвенционалното и у нас. Според мен това е бъдещето, особено за новите поколения, които са свикнали с технологиите и с това да не губят излишно време, което могат да си спестят. Преди време писах на някои от големите вериги у нас по темата - както изглежда засега тя не е във фокуса им. Все пак има няколко е-супермаркета, както и отделни хранителни е-магазини и кооперативи, но си мисля, че реалната революция в пазаруването и у нас тепърва предстои.

  6. 6 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 649 Любопитно

    Амазон пълзи и обсебва Европа навсякъде, където е възможно, разчитайки на огромния си опит в онлайн сделките. Интернет покупките са на почит и уважение в цивилизования свят, защото спестяват и пари, и време. Въпрос на взаимно доверие и традиции. Българските онлайн търговци още доста време ще се лутат, местният пазар е твърде малък, недобре законово уреден и в крайна сметка, не особено перспективен за такъв бизнес.

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  7. 7 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Амазон пълзи и обсебва Европа навсякъде, където е възможно, разчитайки на огромния си опит в онлайн сделките. Интернет покупките са на почит и уважение в цивилизования свят, защото спестяват и пари, и време. Въпрос на взаимно доверие и традиции. Българските онлайн търговци още доста време ще се лутат, местният пазар е твърде малък, недобре законово уреден и в крайна сметка, не особено перспективен за такъв бизнес.
    —цитат от коментар 6 на Йоаникий


    Всъщност опита на Амазон е в логистиката, а не в онлайн сделките. Амазон е пазар където ти, аз и който и да е просто си изпраща стоката в депата на Амазон от където те ги изпращат на клиентите и си удържат такса за това :).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK