Пътниците на летище София растат със 7.8% през март

Пътниците на летище София растат със 7.8% през март

© Надежда Чипева, Капитал



През март през летище София е обслужило над половин милион пътници (556 088), което е увеличение от 7.8% спрямо същия месец на миналата година. 67% от пътническия трафик е преминал през терминал 2, а останалите 37% - през терминал 1.


Пътниците по международни редовни линии са се увеличили с 5.2%. Сред причините за това са както новооткритите дестинации, така и увеличените полетни честоти по редица маршрути от началото на лятното разписание, което започна от 25 март. През последната седмица на март бяха открити нови линии до Любляна, Ница и Пафос и бяха увеличени полетните честоти до Атина, Доха, Лисабон, Малага и Франкфурт.


След навлизането на втори превозвач по линията София – Варна от края на март 2017 г. - "Уиз еър", се наблюдава постоянен ръст на пътуващите по вътрешни линии. През изминалия месец има увеличение с 62% на пътниците: 24 хил. през март 2018 г. спрямо близо 15 хил. през същия месец на 2017 г.




С 47% са се увеличили и пътуващите с международни чартърни полети. През изминалия месец най-атрактивни са били пътуванията до Кайро и Хургада в Египет, както и до израелския град Тел Авив.


През март от летището са излетелите и кацнали 4781 самолета, което е увеличение от 2.5% спрямо същия месец на 2017 г.


През март са обработени общо 1890 тона товарни и пощенски пратки, което е ръст от 8.5%.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3060 Неутрално

    През март са обработени общо 1 890 тона товарни и пощенски пратки, което е ръст от 8.5%.
    ________________
    Ако ни направят хъб за логистика на милиони пътници и милиони тонове товари, София ще стане един още по-токсичен и по-шумен мегаполис от самотели ислитащи и кацащи на всеки 2-3мин!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6204 Любопитно

    На тегло или на височина растат тези хора, визирани в заглавието?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на Евроатлантик
    Евроатлантик
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    От една страна си прав, но от друга няма да ни е лошо... Чак Франкфурт няма да станем, но много може да спечели София (а и цялата република), ако станем входно-изходно самолетно депо... В интерес на истината Фрапорт имат подобна идея, но май има технически ограничения свързани с начина и мястото, на което летището е построено...

    До коментар [#1] от "aleks ivan":

    И преди съм те забелязвал, че "разбираш" от авиационен бизнес - много ми се набиват на очи неграмотни с колелета, дето Рила им е мила, а оня с 0,2% им е идол. Вероятно имаш и някаква квота за коментари, та затова с повод и без повод си спускаш "знанията". Всъщност дано поне някой да ти плаща, че ако само от еко-био-арт-хипстър активизъм тропаш глупости, ми е тъжно за родителите ти, че се е получило такова недоразумение...

  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5475 Неутрално

    Човекопоток и товари се увеличават, а за печалбата нищо не пишат.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  7. 7 Профил на Евроатлантик
    Евроатлантик
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#6] от "aleks ivan":

    Първо, служител съм на Фрапорт Туин Стар. Във Варна ходя със страшен кеф, но само на гости. Ако държиш да ме наричаш "феодален", "тимаджия" и т.н., ок, вие хипитата само двулитровки с бира уважавате, няма проблем, като пораснеш, ще разбереш. Второ, ако имаш проблем с един от най-големите летищни оператори в света, стопанисващ между другото и двете най-хубави и печеливши летища в България, едно от най-големите летища в света и други (чети си сам), не мога да ти помогна. Трето, доколкото знам (а аз знам повече от теб, защото това работя) отношенията между летище София и България Ер са уредени - разбрали са се кой на кого какво и кога ще плаща. Четвърто - но не и по значение - наистина ли вярваш, че спаменето по всяка тема дори и индиректно свързана с опорните ти точки, е полезно? Даже съм много учуден, че си пропуснал Путин или поне Борисов да споменеш :)

  8. 8 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Летище София има нужда от сериозни ремонти, особено Терминал 1, ако не искаме да се изгламе пред чужденците и ръстът да е много по-сериозен. По цял свят се развива авиотранспорта, нормално е и тук да е така, но докато по главните управленски позиции на софийското летище са се настанили тлъсти комунисти, няма да има развитие.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  10. 10 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    Новините са добри, но летищата в България трябва значително да се разширят, за да поемат нарастващия трафик.

    E PLVRIBVS VNVM
  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3060 Неутрално

    Първи показател за умник тип Христофор Белокровский е когато използва думи които не разбира,но поучава с тях по-нисшите за него!
    Ако си дадем летището за междуконтинентален разпределител за хора и товари няма да имаме никаква полза, особено ако го отдадем на концесия за жълти стотинки на компания от корпоративната обсада на така наречената република!

    До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":От една страна си прав, но от друга няма да ни е лошо... Чак Франкфурт няма да станем, но много може да спечели София (а и цялата република), ако станем входно-изходно самолетно депо... В интерес на истината Фрапорт имат подобна идея, но май има технически ограничения свързани с начина и мястото, на което летището е построено...До коментар [#1] от "aleks ivan":И преди съм те забелязвал, че "разбираш" от авиационен бизнес - много ми се набиват на очи неграмотни с колелета, дето Рила им е мила, а оня с 0,2% им е идол. Вероятно имаш и някаква квота за коментари, та затова с повод и без повод си спускаш "знанията". Всъщност дано поне някой да ти плаща, че ако само от еко-био-арт-хипстър активизъм тропаш глупости, ми е тъжно за родителите ти, че се е получило такова недоразумение...
    —цитат от коментар 4 на Евроатлантик


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    Щом пътниците растат, значи трябват по-големи самолети, за да побират акселератите...

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  13. 13 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":От една страна си прав, но от друга няма да ни е лошо... Чак Франкфурт няма да станем, но много може да спечели София (а и цялата република), ако станем входно-изходно самолетно депо... В интерес на истината Фрапорт имат подобна идея, но май има технически ограничения свързани с начина и мястото, на което летището е построено...До коментар [#1] от "aleks ivan":И преди съм те забелязвал, че "разбираш" от авиационен бизнес - много ми се набиват на очи неграмотни с колелета, дето Рила им е мила, а оня с 0,2% им е идол. Вероятно имаш и някаква квота за коментари, та затова с повод и без повод си спускаш "знанията". Всъщност дано поне някой да ти плаща, че ако само от еко-био-арт-хипстър активизъм тропаш глупости, ми е тъжно за родителите ти, че се е получило такова недоразумение...
    —цитат от коментар 4 на Евроатлантик


    а това значи, че бг ер не дължат 9-цифри в евро на софийското летище (чиято съдба ще е същата като на ктб, белене, цска и всички други измами)? какво общо имат мафиотската собственост на българия ер и бруталния непотизъм в летището с каквито и да било еко аргументи?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK