Край София ще има фабрика за велосипедни рамки

Екипът на "Сайкъл ГЕТС" (отляво надясно): Борислав Христов и Георги Стоименов от Uneeda Industries, Славчо Парушев от Empower Capital, Антон Настев и Александър Давидков.

© Надежда Чипева

Екипът на "Сайкъл ГЕТС" (отляво надясно): Борислав Христов и Георги Стоименов от Uneeda Industries, Славчо Парушев от Empower Capital, Антон Настев и Александър Давидков.



Край София е в ход изграждането на фабрика за производство на велосипедни рамки. В нея ще бъдат вложени 6.4 млн. лв. Максималният й капацитет ще е 200 хил. алуминиеви рамки годишно, а новосъздадените работни места - 113, предимно за машинни инженери. Това съобщава capital.bg.


Изданието припомня, че азиатските фабрики са почти абсолютен монополист при производството на тези рамки.


Точно преди великденските празници е учредена "Сайкъл ГЕТС", в която мажоритарни собственици са "Юнийда индъстрис" на Георги Стоименов, който стои зад RAM - едни от най-разпознаваемите планински български велосипеди и няколко машиностроителни предприятия, но по-популярен като мениджъра на Григор Димитров, и "Емпауър кепитъл" - фондът за дялови инвестиции в растящи компании. Стоименов и фондът на Елвин Гури само преди месеци излязоха с добра печалба от своята първа обща инвестиция - млечният производител "Кремио". Другите двама по-малки акционери в "Сайкъл ГЕТС" са Антон Настев и Александър Давидков, които са добре познати имена във велоиндустрията, включително в RAM, и ще бъдат оперативните директори на новата фабрика.




Откриването на фабриката е планирано за пролетта на следващата година. Тя ще разчита за суровина от българските производители и доставчици на алуминий. От общата сума малко над 4 млн. лв. са средства на четиримата инвеститори, а останалото ще бъде банково финансиране.


За разлика от китайските фабрики, разчитащи основно на ръчен труд, българската ще тръгне с роботизирани линии. Рамките ще се режат лазерно, а заварките ще се правят автоматизирано.


Само по себе си производството на определено количество велосипедни рамки, носещи щампата на европейското качество, не е най-значимото постижение, с което "Сайкъл ГЕТС" може да направи име в индустрията. При успех това ще даде възможност за разчупване на модела, по който работят производителите на велосипеди в Европа.


"Всеки производител е зависим от партньорите си в Азия и не е тайна, че браншът не е доволен от все по-дългите срокове. От поръчката до доставката минава повече от половин година. Освен това статистиката е такава, че максимум 40% от всички части пристигат навреме", обяснява Антон Настев.


Амбициите на екипа са софийската фабрика да може да изпълнява поръчки за 12 седмици, при това ще може да работи и по-малки серии и дори да предлага изработването на мостри - нещо, което в момента е невъзможно.


Според екипа, най-малкото заради участието на фонда, вероятно сегашните инвеститори ще продадат завода. При планиран оборот на фабриката от 30 млн. лв. към 2022 година това не би било грандиозна сделка, но пък с потенциал за много добра доходност за серийните предприемачи, стоящи зад проекта.

Ключови думи към статията:

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    Много добра новина, но не сте написали къде край София ще е фабриката. Логично е да е в промишлената зона на Божурище.

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10051 Неутрално

    Велосипедите имат бъдеще, а ентусиасти в България си направиха клъстер без намесата на държавата! Браво на тях!

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10051 Неутрално

    Велосипедите имат бъдеще, а ентусиасти в България си направиха клъстер без намесата на държавата! Браво на тях!

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 635 Любопитно

    Супер, само не ми е ясно как българският производител на алуминий ще задоволи нуждата от специфичните алуминиеви сплави за истинските качествените рамки, ако има такъв толкова по-добре.
    Иначе ще трябва отново далеч на изток да се обърнем - там са боговете на металите...

    Stef
  5. 5 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 876 Весело

    ширпотребата се прави в Китай.
    Хубавите рамки големите си ги правят сами. Самият факт че ще правят алуминиеви значи ще се целят в ниският до среден клас колела на пазара. Дано в бъдеще почнат да правят железни и карбон... и надявам се по поръчка. Много е важно какви тръби ще ползват , че от там идва разликата... не от заварките

    Pure Chewing Satisfaction
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    успех ! дали и Гришо има дял чрез Стоименов ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4074 Неутрално

    Комисионните, спечелени от Григор, се инвестират правилно.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3814 Любопитно

    До коментар [#5] от "serpico":

    чупил ли си някога рамка по време на каране ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3814 Любопитно

    До коментар [#7] от "hamiltonf1":

    дано да е така.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Това е много хубава новина! Наистина малка фабрика, но е изключително приятно и престижно фирма в България да постигне замяна на евтиния ръчен китайски труд с роботизирана производствена линия. Дано има повече такива новини!

  11. 11 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    До коментар [#5] от "serpico":

    Най-добре да прескочим карбона и направо на графит, в който е бъдещето.

  12. 12 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 635 Любопитно

    До коментар [#5] от "serpico":Най-добре да прескочим карбона и направо на графит, в който е бъдещето.
    —цитат от коментар 11 на aleks ivan


    Не мисля, че бъдещето е без алуминиеви рамки, карбонът има доста недостатъци и дори цената да се подобри, няма да замени напълно хубавият алуминий...

    Stef
  13. 13 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    До коментар [#12] от "stef":

    + това повечето велосипеди в Европа се използват за придвижване, не са спортни и там няма смисъл от карбон, а желязото си е непрактично за зимата.

  14. 14 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 445 Любопитно

    До коментар [#5] от "serpico":

    И кой голям (освен Giant, които правят 50% от всички рамки в Света) си прави рамките сам?

  15. 15 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4074 Весело

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Имах предвид, комисионните, които Стоименов е спечелил от Григор...

  16. 16 Профил на Pastisius
    Pastisius
    Рейтинг: 105 Неутрално

    До коментар [#11] от "aleks ivan":

    Графен?

  17. 17 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Дано им върви бизнеса и да не се самозабравят

  18. 18 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 446 Неутрално

    "Само по себе си производството на определено количество велосипедни рамки, носещи щампата на европейското качество, не е най-значимото постижение, с което "Сайкъл ГЕТС" може да направи име в индустрията."

  19. 19 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    До коментар [#16] от "Pastisius":

    Същото, да :)))

  20. 20 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2680 Неутрално

    Браво! Успехи и да вървят напред и нагоре, във високият клас и със собствени разработки.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  21. 21 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 882 Весело

    Добра новина. Най-големият производител на добри рамки е Тайван. Използването на роботизирани линии в Европа може да направи производството рентабилно.
    Пожелавам успех на това начинание и нека не забравяме , че много големи компании са започнали от велосипеди.....стискам палци да се опазят единни и да се преборят с чиновническото безхаберие !

  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    Звучи ми доста невероятно, тъй като обработката на алуминий е изключително енергоемка и при цените на електроенергията в Европа, себестойността излиза доста висока - не случайно досега рамките се произвеждаха далече далече на изток.

  23. 23 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 840 Любопитно

    Хубава новина, браво за инициативата и куража! Трудности ще има, но пазар и печалби - също!

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  24. 24 Профил на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Рейтинг: 749 Любопитно

    "Откриването на фабриката е планирано за пролетта на следващата година. Тя ще разчита за суровина от българските производители и доставчици на алуминий. "

    Мда, това са български "плаващи пясъци", да си зависим от "българските производители и доставчици на алуминий" !

    RAM ?
    аз карам MTB 29" GRIP на Cross (Крос ООД), каЧеството е задоволително (за цената, която платих 530Евра)

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  25. 25 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1623 Весело

    До коментар [#5] от "serpico":Най-добре да прескочим карбона и направо на графит, в който е бъдещето.
    —цитат от коментар 11 на aleks ivan


    Че то си е въглерод и едното и другото, само че графита е доста чуплива алотропна форма на въглерода, поради слоестата си структура, а карбоновите влакна (или въгледорни влакна) точно за това са измислени, за да избегнат недостатъците на слоестата структура на графита.

  26. 26 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 316 Весело

    Супер, само не ми е ясно как българският производител на алуминий ще задоволи нуждата от специфичните алуминиеви сплави за истинските качествените рамки, ако има такъв толкова по-добре. Иначе ще трябва отново далеч на изток да се обърнем - там са боговете на металите...
    —цитат от коментар 4 на stef


    Не се чуди, ще звъннат един телефон на Дерипаска, човека и без това е на зор, може и някоя акция от Русал да купят, опс, забравих, че са под санкции, ще санкционират и рамките.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  27. 27 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2184 Любопитно

    Как ще постигнат по-ниски цени от китайските?

  28. 28 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#27] от "Virgin":

    Е то не е и нужно - ако наистина успеят да предложат по-кратки срокове и много по-малки серии за индивидуални (и като геометрия) поръчки - могат да "хванат" по-малките бутикови производители

  29. 29 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 373 Неутрално

    До коментар [#27] от "Virgin":

    "Средната заработка в промишлеността в Китай достигна 3.6 долара на час през миналата година, което е пет пъти повече от заплащането на работниците в Индия"


    У нас брутната почасова заплата е 4.35 лева на час, а в промишлеността – 3.78 лева.

  30. 30 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Икономика и благоденствие не се правят със "серийни предприемачи".

  31. 31 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Как ще постигнат по-ниски цени от китайските?
    —цитат от коментар 27 на Virgin


    Няма и да опитват. Ще мрънкат за мита и квоти. Така направиха с електрическите велосипеди.

  32. 32 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 303 Весело

    До коментар [#27] от "Virgin":

    Според описаното - целта е да търсят пазар с по-къс срок и то спазен срок на доставка, а не по-ниска цена. Отделно - китайците отдавна вече не могат да поддържат ниските цени отпреди 2010 година.

  33. 33 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    Дано се преборят с азиатците! Виждал съм много добре пипнати велосипеди, сглобени в България.

  34. 34 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Накрая да я продадат на китайци.

  35. 35 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Страхотна новина, но както пише в нея, рамките ще се правят от роботи. Т.е. работна ръка няма да е много нужна. С други думи държавата ще печели евентуално от корпоративния данък, ако заводът излиза на печалба, а не врътка парите през някой данъчен рай.

  36. 36 Профил на Димитрова
    Димитрова
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Браво за идеята, която е страхотна. Имат възможност да отворят толкова нови работни места и да предложат на пазара нещо ново, което дано им донесе успех.

  37. 37 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#5] от "serpico":

    Алуминия не е за подценяване.

  38. 38 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Някой ако може да ми обясни това изречение в статията, а не само да праскате минуси. То българският език не е само за да се напише нещо и да се хвърли в някаква статия.

    "Само по себе си производството на определено количество велосипедни рамки, носещи щампата на европейското качество, не е най-значимото постижение, с което "Сайкъл ГЕТС" може да направи име в индустрията."

  39. 39 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 773 Весело

    So what, казала P!nk... Тези измушляци, поне да се бяха поосвежили преди фотката... А "модела" вече е отдавна счупен, ама не от тях.

    roo
  40. 40 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#2] от "penetrating":
    Велосипедите имат бъдеще,
    -------------------------------------
    Всъщност от няколко години вече България е водещ производител на велоспиеди, износител в ТОП 3.
    И не е заради РАМ..........
    Иначе новината си е добра...... а ко написаното в Капитал е вярно де... Щото пак там преди време рекламираха един проект дето бил с инвестиция на собствени средства 2кк евра... които днес се оказва , че са 100% банкови заеми... и покупката се разсъхна.....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  41. 41 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 349 Неутрално

    елее браво, таман и ще помогнеме на дерипаска, поне за нова яхта та да се среща спокойно с рибка.

  42. 42 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1800 Весело

    До коментар [#1] от "aleks ivan":Много добра новина, но не сте написали къде край София ще е фабриката.

    Най-вероятно ще е в съседство с подземния "Завод за гайди". Предстои и изграждането на завод за производство на дупки на гевреци.

    /не се чете/
  43. 43 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1215 Любопитно

    "В първата година от отварянето на завода ще наемем 61 души, повечето машинни инженери."

    Не знам дали в България изобщо има толкова машинни инженери, голямата трудност според мен ще са именно хората, които ще трябва да задвижат реалното производтсво.

    Иначе пожелавам услех в начинанието и ще следя темата и развитието й, имам личен интерес...

  44. 44 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#43] от "Г.Е.М.":

    Извинявай, но все пак става дума за рамки за велосипеди, не за бойни дронове. фирмата, която ще им достави роботите, ще им ги пусне, и ще обучи персонала. ако пък в няма толкова машинни инженери в БГ, свят широк!

  45. 45 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8806 Неутрално
  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10051 Неутрално

    До коментар [#40] от "qwertqwert":

    :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на Николай Рангелов
    Николай Рангелов
    Рейтинг: 30 Неутрално

    До коментар [#5] от "serpico":

    В голямо объркване си.
    Стоманените рамки са най-евтини - елементарно, най-тежки са.
    Алуминиевите реално са с най-потенциален пазар в широкия клас.

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK