Бъдещето на най-голямата рекламна компания е под въпрос заради вътрешно разследване

Сорел е движещата сила в компанията през последните 33 г.

© Jim Urquhart, Reuters

Сорел е движещата сила в компанията през последните 33 г.



Най-голямата в света рекламна агенция - WPP, навлезе в неизследвана територия в понеделник без своя основател Мартин Сорел, чието напускане я оставя без ръководство във време, в което тази индустрия се променя.


Акциите на компанията паднаха с 4%, след като движещата й сила от 33 г. Сорел напусна заради разследване на борда на компанията във връзка с обвинения за лошо управление. Повече детайли за това не са известни.


Внезапното напускане на Сорел, след като създава компанията през 1985 г., повдигна въпроси като този дали холдингът може да остане в настоящата си форма с 200 хил. служители в над 400 агенции в 112 страни.

Ситуацията е източник и на страхове, че без контактите на Сорел компанията може да загуби клиенти и талантливите си кадри, докато намери нов изпълнителен директор.
Компанията съобщава, че засега постът се поема от Роберто Куарта, а отговарящият за дигиталните продукти Марк Рийд, както и Ендрю Скот, главен оперативен директор за Европа, който отговаря и за придобиванията, ще поемат оперативното управление.

Те наследяват тежка ситуация след оповестените слаби резултати през март, които са най-лошите от началото на кризата. В това време цялата рекламна индустрия се бори с конкуренцията на "Гугъл" и "Фейсбук", които доминират онлайн рекламния пазар.

Под въпрос сега е и моделът, създаден от Сорел и следван от други, за формирането на маркетингови групи, които предлагат реклама, брандиране, планиране и проучване. Причината за това е, че клиентите на рекламните агенции се стремят повече към по-гъвкави контакти в дигиталната ера.

Сорел, който в момента е на 73 г., няма в договора си клауза, която да му забранява да започне рекламен бизнес. По данни на "Ройтерс" той притежава 1.4% от акциите на компанията.

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4801 Любопитно

    Само при мен ли няма текст на статиятя, освен някаква снимка?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1675 Весело

    "Най-голямата в света рекламна агенция - WPP, навлезе в неизследвана територия в понеделник без своя основател Мартин Сорел, чието напускане я оставя без ръководство във време, в което тази индустрия се променя."

    Аре стига бе, холдинг от такъв калибър с еднолично управление?! - ами какво ще стане ако не дай боже хвърли топа? - досущ като с обущарски дюкян на ул. Цар Цимеон?

    I Want To Believe
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10199 Неутрално

    Ще стане интересно на пазара след 6-12 месеца :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK