Потребителят millennial

Потребителят millennial

© "Регал"



Статията е част от списание "Регал". Можете да прочетете повече информация за изданието тук или да го поръчате тук.През 2000 г. светът премина от старото в новото хилядолетие. Millennial. Настроенията тогава бяха приповдигнати, противоречиви, близки дори до истерия. Вещаеха се нови хоризонти, но и войни, светло бъдеще и дори краят на света.


Е, светът не свърши и 18 години по-късно той си е все така забързан. Това, което се случи, е появата на едно ново поколение, което придоби същото име. Millennial. Това поколение е на път да промени живота и всички негови аспекти – социален, икономически и политически.


Кои са Millenials


През последните години се натрупаха редица изследвания, които си поставят за цел да разгадаят и опишат поколението Millennial. Повечето големи и по-малки международни консултантски компании, банки, университети и социологически агенции отделят време, за да се запознаят отблизо с т.нар. милениъли. Причината е, че това е поколението, което в момента е в най-активната си фаза, работи, изкарва пари и ги харчи по нови правила. То чертае нови направления и тенденции в начина на живот и потреблението, с които всички би трябвало да се съобразяват.




Колкото изследвания, толкова и изводи има по отношение на милениълите. И все пак голяма част от тях рисуват еднаква картина за това кои са Millennials и какво правят.


Първото разграничение на това поколение е чисто демографско. Широките граници го определят като хората, родени между 1980 и 2000 г., или всички тези, които в момента са между 18 и 38 години. Други свиват дефиницията до средата на 80-те и средата на 90-те. Едно от най-мащабните глобални изследвания за Millennials например, направено от Universum и Insead, се спира на сегашните 22-34-годишни.


Милениълите не са най-многобройното поколение, но със сигурност най-активното, а значението му тепърва ще расте. До 2025 г. се очаква хората от тази група да са две трети от всички работещи по света. Тези, родени между 1980 и 1991 г., са около 20% от световното население и представляват 15% от работната ръка.
Според изследване на Goldman Sachs Millennials само в САЩ са над 90 млн. души, с което и най-многобройната поколенческа група – по-голяма дори от Бейби бум поколението.


Свързани и самоуверени


Въпреки че милениълите се различават в зависимост от региона, от който идват, както и от културната среда, в която растат, има много сходни характеристики между младите хора в САЩ, Китай, Германия.


"Във всички страни Millennials са различни, но заради глобализацията, социалните медии, износа за западната култура и скоростта на промените Millennials по света си приличат най-много в сравнение с всяко друго предишно поколение. Дори в Китай, където семейната история е по-важна от всеки индивид, интернет, урбанизацията и политиката на едно дете, създадоха поколение, което е свръхсамоуверено и самостоятелно", се казва в анализ на Time по темата.


"Millennials са групата, която следва след поколението X, или родените между 1980 и 2000. Това поколение се отличава със засиленото използване и свободното боравене с дигиталните технологии. Това е последното поколение на XX век и първото, което е изцяло дигитално. То познава и двете – и аналоговата, и дигиталната среда", обяснява Димитър Колев, който е старши мениджър в Accenture Bulgaria.


Технологиите са първото звено, около което всички изследвания се обединяват, когато говорят за Millennials.
Millennials е първото поколение, което е израснало в домакинства, свързани със смартфони и пълни с техника. Те са най-добри в използването на интернет и онлайн мрежите, за да учат, да правят бизнес и да живеят. Американският автор Марк Пренски въвежда термина "дигитални по рождение" (Digital Natives), а тези, които трябва да наваксат с технологичното си усъвършенстване – "дигитални имигранти" (Digital Immigrants).


Според изследване на UBS, посветено на Millennials, това поколение действително разчита основно на технологиите, но впоследствие това става валидно и за другите поколения. "През 2015 г. общо 9 от 10 милениълс си поглеждат телефоните до 15 минути след събуждането си сутрин. Година по-късно това поведение се е разпространило върху всички възрастови групи", се казва в доклада на международната банка. Според друго изследване на Deloitte през 2016 г. 6 от 10 души от всички възрасти посягат сутрин към мобилните си устройства скоро след събуждане. "Резултатите показват, че Millennials най-много разчитат на дигиталните технологии, но другите възрастови групи също държат на постоянната си свързаност", заключват анализаторите от UBS.


Друга обща черта е животът на Millennials в социалните медии. Те се информират и формират мнението си на базата на социалните медии. Ако някой иска да ги привлече, трябва да им го напише във Facebook, Twitter или Instagram. Това поколение е по-богато и по-образовано от всички други предишни, храни се по-здравословно, живее по-свободно и обръща особено внимание как ще прекара свободното си време. Work-Life-Balance е изключително важна тема за Millennials.


По отношение на кариерното си развитие Millennials искат да работят на лидерски позиции и очакват бързо да се развиват в професионален план. Те се противопоставят на упоритата и тежката работа, затова неслучайно някои ги определят като мързеливи. Те се интересуват повече да се чувстват добре, отколкото да постигат успех, измерим в пари и статус. За да се развиват професионално, разчитат на връзките си с приятели и семейство. Планират да се пенсионират по-късно от предшествениците си. Това са някои основни изводи от изследването на Universum и Insead.


Нови правила за ритейла


Millennials живеят по различен начин от другите поколения. Това се отнася и за начина им на потребление. Търсят нови стоки и услуги, избират ги по критерии, които не бяха валидни доскоро, имат нови интереси, нужди и разбирания. Всичко това налага сериозна промяна за търговците, които се опитват да стигнат до тях и да задоволят нуждите им. Целият ритейл работи по нови правила.


"Millennials имат различна ценностна система. Те не се замислят толкова за статус, така че логото на продуктите не е атрактивно за тях", каза за "Регал" Ричард Кестенбаум, който е партньор в международната консултантска компания Triangle Capital LLC. Вместо това те се интересуват от следните неща: етика в поведението – дали компанията, която произвежда продуктите, плаща справедливи заплати и не уврежда околната среда; автентичност – дали производителят вярва, че това, което прави, е най-доброто, което може да постигне и може да подобри живота на хората; локални източници – дали продуктът произхожда от местната общност; артистичност – дали има дизайн с уникални компоненти; опит – дали общуването с компанията е позитивно. "Millennials искат да видят всички тези неща в продуктите, които купуват. Не е достатъчно да направите страхотен продукт, той трябва да предава всички тези ценности и да е оценен добре, за да е атрактивен за милениълите", казва Кестенбаум.


"Традиционният ритейл е в криза, предизвикана от промяната в потребителското поведение и предпочитания, бързата адаптация на новите технологии и силната конкуренция. Ключът за оцеляване е скрит в тяхната способност да предефинират смисъла от марките – каква роля играе марката в живота на потребителите както практически, така и емоционално", казва Димитър Колев от Accenture.


"Ритейл пазарът преживява катаклизъм в резултат на всички тези културни промени. Традиционните ритейлъри, които продават стоки, произведени от някой друг, ще страдат. Те не могат да мотивират клиентите да пазаруват в техните магазини. Компаниите, които обаче могат да комуникират ценностите си на потребителите, ще имат успех. Голяма част от тази комуникация става през социалните медии. Създаването на голям брой последователи в социалните медии се превърна в критичен критерий за успех. Често това се случва през влиятелни личности (Influencers), които препоръчват продукта на своите последователи", посочва Кестенбаум.


Той посочва марки, които са успешни в политиката си за привличане на потребителя Millennial: La Ligne (марка за дрехи, която залага на райето като основен и задължителен мотив в дизайна), Away Luggage (луксозни куфари на нелуксозна цена), MM La Fleur (марка за бизнес облекло с услуга Bento – изпращат на клиентите си кутия с пет комплекта облекло. Клиентът пробва всичко, задържа това, което му харесва, и връща останалото. Доставката е за сметка на компанията), Greats (премиум спортни обувки), Chubbies (шорти и бански). Общото между тях е, че са сравнително малки и всички залагат на онлайн търговия. А са малки, защото са нови. Много от големите, глобалните компании нямат успех с милениълите, защото се разминават с тяхното разбиране за етика и не отговарят на ценностите им. "Пазарът е много фрагментиран и никой не може да каже дали големи компании като Ralph Lauren или Michael Kors могат да наваксат."


Митове и легенди


Въпреки категоричните изводи и заключения на анализаторите за същността на Millennials и тяхното въздействие върху ритейла има изследвания, които определят някои от тенденциите за митове и ги оборват с аргументи. Едно такова изследване е на международната консултантска компания Accenture, направено сред 6 хил. потребители, от които малко под 2 хил. Millennials в осем държави по света – САЩ, Великобритания, Германия, Франция, Швеция, Япония, Китай и Бразилия. Проучването развенчава някои основни митове, като например, че всичко се върти около онлайн търговията. Действително това поколение пазарува много повече онлайн от останалите. Дигиталните канали освен това се използват за търсене, събиране на информация и сравнение. Все още обаче са сериозен брой тези, които искат да пипнат стоката, преди да я купят, казват от Accenture.


Друг преборен мит е, че младото поколение не е лоялно към марките. Заключение на анализаторите е, че Millennials могат да са изключително лоялни потребители, стига да усещат, че са третирани коректно. Също така поведението на тази група потребители в социалните медии се възприема по грешен начин, се казва още в изследването. Фактът, че даденчовек е "лайкнал" продуктовата страница на дадена компания във Facebook, не означава, че той непременно е фен на марката. Всичко това показва, че към изводите и тенденциите трябва да се подхожда внимателно и в зависимост от различните пазари и ситуации.

Ключови думи към статията:

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3403 Весело

    Като изключим нещата, свързани с "дигитални технологии" написаното ще бъде вярно за всяко поколение на тази възраст от древността насам.
    Хората винаги са искали да се докажат, да работят по-малко, но да живеят добре и да се забавляват през свободното си време. Възможностите са били различни.
    Орторексията не е била необходимост. Когато си недохранен, пърженото месо не е вредно.

    Еретик
  2. 2 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2233 Весело

    Любима моя тема, тъй като съм заобиколен с миленяли в офиса. Между другото, според мен за такива могат да се определят една доста по-малка група - може би родените между края на 80-те и 2000 г. Тия дето сме в началото на 80-те сме доста различни и съм забелязал, че повече се разбираме с родените през 70-те, отколкото с най-младите колеги. Не знам дали причината е, че помним социализма, когато са ни "първите 7 годинки" и когато ни научиха (и родители и общество и учители), че светът не се върти около нас - нещо което е напълно непонятно за повечето миленяли. Статията доста добре посочва, че децата не искат да работят тежка и монотонна работа, искат да направят кариера за 2 години след завършването и ако може работата да не им отнема повече от точно 8 часа на ден (с изключение на случаите, в които "си имат работа" и трябва да закъснеят или да си тръгнат по-рано - тогава по-малко от 8 часа). Естествено правенето на кариере (хеле пък светкавична), когато работата ти е някъде след ходенето на маникюр, уикенда в Гърция и партито в "Бедруум" довечера сред приоритетите не се получава в реалния живот, в резултат на което децата лесно се разочароват и започват да се чувстват "недооценени", което обикновено предизвиква иронични усмивки и забавни коментари сред "дъртите". Ще ги очука живота и ще се научат - най-големите сред тях, дето насъбраха по 5-6 години стаж вече дават признаци за вразумяване и даже спряха да си дават всичките пари за безмислени екскурзии всеки месец. И ние минахме по тоя път, просто като че ли по-лесно научихме някои неща, щото никога не сме имали илюзии и нереални очаквания.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  3. 3 Профил на Сиромахомил
    Сиромахомил
    Рейтинг: 281 Весело

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":
    ++++++++
    Коментар в “десетката”.
    Термина Millennials е маркетингова безсмислица.
    Това са просто млади хора, които ще остарят и ще си променят навиците, целите и потребностите. Както всяко поколение. Но “млади хора” не звучи толкова секси...

    Акъла е нещото което най-лесно се дава когато ти е в недостиг.
  4. 4 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3747 Неутрално

    До коментар [#3] от "Сиромахомил":

    Това са просто млади хора, които ще остарят и ще си променят навиците, целите и потребностите.
    ========
    Те ще остареят ,но след 20....30 години. .....
    А дотогава ще са чудесни потребители и клиенти !
    Тук на ден по няколко човека все питат , защо Меркел и въобще западния свят водят политика за приемане на бежанци. ......
    Нека прочетат добре статията. .....там някъде е отговора.....

    Bukalemun
  5. 5 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3747 Неутрално

    "Във всички страни Millennials са различни, но заради глобализацията, социалните медии, износа за западната култура и скоростта на промените
    ========
    Голямото състезание на 21 век !
    Кой ще произвежда и употребява повече......не според потребностите ,а според възможностите .....

    Bukalemun
  6. 6 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1446 Весело

    До коментар [#2] от "Тюфлекчия":

    " даже спряха да си дават всичките пари за безмислени екскурзии всеки месец. "

    Е това не е лошо. Докато си млад и необвързан трябва да ходиш. Ето аз съм вече 20 дена на велопоход. Остават още 10. Като забременее едно момиче или е с две бебета тогава ли да ходи по екскурзии?
    Иначе за другото съм съгласен.

    В Русия съм! В Русия съм!
  7. 7 Профил на kung_fu_zee
    kung_fu_zee
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Основния проблем при описаното поколение е нежеланието да носиш отговорност за действията си, но претенциите засегнати в статията са налице.
    Това, според мен е нещото, което е ключово, но се пропуска при описване на поколението от статията.
    Прави сте, че времето лекува и ще се научат - някои по-бързо други не чак толкова.

  8. 8 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1446 Весело

    До коментар [#7] от "kung_fu_zee":

    То пък не е нужно всички да са високоорганизирани, високоточни,високоотговорни и висококвалифицирани.
    Ей на за една продавачка или сервитьорка не се изисква кой знае колко.

    В Русия съм! В Русия съм!
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3747 Неутрално

    До коментар [#7] от "kung_fu_zee":

    Основния проблем при описаното поколение е нежеланието да носиш отговорност за действията си,
    ========
    Това е една от тайните на свръх потребителските услуги..... :)
    Ако 10 милиона имат нужда да пият кафето си на улицата ,а не у дома си .... то има нужда от поне 1 милион улични заведения за кафе и т.н....
    Всъщност статията обеснява нещата отзад напред.....

    Bukalemun
  11. 11 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1867 Неутрално

    До коментар [#8] от "Веселин Дечев":

    Напротив, тези качества са важни за доброто изпълнение и на най-елементарната и "проста" работа.

  12. 12 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1446 Весело

    До коментар [#11] от "princess_x":

    Важни са, но не са критични.
    Не е като при лекаря или архитекта.
    Всичко това е много хубаво-вдига цената на нас, които знаем и можем.

    В Русия съм! В Русия съм!
  13. 13 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3747 Весело

    До коментар [#8] от "Веселин Дечев":

    Познавам сервитьорка , имаща 6 езикови форми на общуване (в момента е на около 200 метра от мен... :)...). Украинка , скромна жена на около 50 те.....
    Въпреки че може , никога не е искала да прави нещо друго......не само заради добрите пари и бакшиши....

    Bukalemun
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2233 Весело

    До коментар [#14] от "Гласувам за ГЕРБ, но не съм герберунгел. Неее":

    За да побърквам маргинални миленяли като тебе, дето много искат, ама не могат. Други въпроси имаш ли?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  16. 16 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    Нормално е, всяко поколение да има различни, "субкултурни", навици, обосновани от развитието на средствта за комуникация и социалните промени в обществото.
    Колкото до , афинитета към "тежкият труд", мнението и отношението на младите винаги е било разбираемо отрицателно. А и е въпрос, какво се разбира под "тежък труд"! За някои, това е да мислят, и да използват по-интензивно междуушието си, 😂 това важи и за другите, предходни поколения!😇
    Така че нищо ново! Светът се променя, а новите поколения се раждат готови да се възползват от "бонусите", които той им дарява!😇

  17. 17 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    До коментар [#13] от "eti mehter":

    Може, но просто не е нужно. То може и лекар да е лавкаджия, но не е нужна по принцип такава квалификация.

    В Русия съм! В Русия съм!
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3747 Любопитно

    До коментар [#19] от "Гласувам за ГЕРБ, но не съм герберунгел. Неее":

    Защо виниш интернета ? Той също е потребителска услуга......
    Използвай го колкото ти е нужен. ....
    Като си купиш 10 литра вода , за един път ли я изпиваш ?!

    Bukalemun
  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10597 Неутрално

    В България са твърде малко :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Всичко е точно така, само една забележка- "поколението X, или родените между 1980 и 2000. " - това е поколението Y, а поколението X е 1960-1980

    https://en.wikipedia.org/wiki/Generation_X

  23. 23 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2233 Весело

    Така се и стигна до едно от най-нелепите явления в модерната човешка история: за президент на САЩ да бъде избран патологичен лъжец, клоун и изнасилвач.
    —цитат от коментар 19 на Гласувам за ГЕРБ, но не съм герберунгел. Неее


    Аааа - това последното се случи през 1992 г., когато избраха Били Секса. Ама ти още си бил малък и не помниш. Потърси "Paula Jones" и "Juanita Broaddrick" в любимата си търсачка и ще научиш интересни неща. Като например, че за разлика от Тръмп, мъжлето на Хилъри е ДОКАЗАН лъжец и поради това, че е лъгал под клетва е глобяван огромни суми и няма право да практикува като адвокат. Не казвам, че Тръмп не е правил глупости, но той поне ги е правил като частно лице, а не като губернатор и президент. Не мога да разбера защо обаче всичките левичари винаги отказвате да говорите за Клинтън - като някаква икона ви е.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  24. 24 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1981 Неутрално

    Самата статия признава, че поведението на поколенията се повлиява от развитието на обществото и техниката. Значи не е чак толкова важно, дали си "поколение X, Y, Millennial" или там каквато марка ти лепнат, а къде живееш и какви са ти възможностите и културният обзор. Формално взето аз съм "поколение Х", но имам черти на поколенията, коитто са ме формирали като човек, както и на "Милениал", тъй като просто живея днес и сега . Т.е. диапазон 1900 - 2018.

    E PLVRIBVS VNVM
  25. 25 Профил на Паро
    Паро
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#8] от "Веселин Дечев":

    Напротив! Нужно е. Не е възможно, но е нужно.

  26. 26 Профил на molon.labe
    molon.labe
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#2] от "Тюфлекчия":

    "...даже спряха да си дават всичките пари за безмислени екскурзии всеки месец..."

    може ли един тюфлекчия да даде определение да "смислена" екскурзия? просто на някои хора ни е интересно да пътуваме, но други няма да го разберете... няма как. Просто хората са различни, напр. виждам пред блока има хора, които денонощно могат да седят на маса с ракия и салата, такива с топ не можеш да ги накараш да пътуват нанякъде. за мен това и безмислено... така че хора всякакви.

  27. 27 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Ето една интересна според мен гледна точка на Симон Синек:

    https://www.youtube.com/watch?v=As8XkJNaHbs

    Мисля, че доста добре описва нещата. :)

  28. 28 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2233 Весело

    До коментар [#26] от "molon.labe":

    Ами мога разбира се. Първо - ударението е върху "всичките пари". Дечурлигата масово издънват каквото спечелят, че и от родителите си взимат (което за мен е недопустимо от 25 нагоре), за да ходят за седми път на гости на приятел от ученическите години в Амстердам. После мрънкат че нямат пари да си купят очила или да живеят като бели хора, а не наблъскани по четирима в двустаен (за тези дошли от страната в София) или в една стая със сестрата при мама и тате (за софиянци). Нищо против екскурзиите нямам, аз също съм ходил на доста места, но те не могат да са самоцел и основно перо в бюджета на цяло поколение, съгласете се. Човек на 25 години ако иска да стартира добре в живота трябва да набляга на ученето (нямам предвид "виШуто") и да си създава практични финансови навици, както и да започва да планира дългосрочно - нещо, което за съжаление забелязвам у много малко миленяли. Както споменах - повечето смятат за върховна реализация да съберат 100 лайка под снимка в героична поза пред поредната църква/джамия, след което се чудят защо вечно са без пари и ядат и обличат боклуци (това със здравословното хранене прочетено в интернет го завийте да спи - буат дюнери и пици на парче като луди). Иначе въобще не ми пука кой колко пътува и колко му харесва - всеки може да си прави каквото си иска, просто изказвам мнение относно приоритетите, които човек трябва да следва.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  29. 29 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    искат да направят кариера за 2 години след завършването
    —цитат от коментар 2 на Тюфлекчия


    Ох, това и аз съм го забелязал у доста 20-25 годишни. Според тях ако не те повишат в мениджър след 1-2 години трябва да сменяш работата, защото явно не те оценяват достатъчно.

  30. 30 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    "През 2025 г. се очаква хората от тази група да са две трети от всички работещи по света."

    Ама те знаят ли какво е работа? :)


  31. 31 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    Ох, това и аз съм го забелязал у доста 20-25 годишни. Според тях ако не те повишат в мениджър след 1-2 години трябва да сменяш работата, защото явно не те оценяват достатъчно.
    —цитат от коментар 29 на Yard


    Аз пък винаги съм знаел, че няма значение какво пише на визитка ти, важното е колко пари вземаш. Поне нямам спомени някога да съм се стремял към мениджърска позиция. :)

  32. 32 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    Това за уикенд екскурзиите и аз съм го забелязал за БГ милениалите.

    В четвъртък почват да се уговарят къде ще ходят. В петък, ако има кой да ги покрие и ако може 14-15 часа се чупят.

    В понеделник идват недоспали и махмурлии. Като се осаферят коментират колко яко са изкарали. И към вторника може и да почнат работа.

  33. 33 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#28] от "Тюфлекчия":


    просто изказвам мнение относно приоритетите, които човек трябва да следва.
    —цитат от коментар 28 на Тюфлекчия


    Трябва според кого? Доста незряло е да мислиш, че твоите приоритети "трябва" да са приоритети за цяло поколение, не мислиш ли?

    Аз мисля, че човек има право да бъде щастлив и да си преследва щастието! Ако това за него е да обиколи света, то нека го направи. Той сам избира дали да остави на децата си 1-2-3 апартамента или други неща или да живее, както намери за добре. Разбира се, не бива да обвинява никой за своите избори. Това е, което трябва. Другото са твои претенции!

  34. 34 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2233 Весело

    До коментар [#33] от "Pandipool":

    Според мен. Ако не си забелязал/а, това е коментарната секция, където хората по принцип е хубаво да изразяват собственото си мнение, а не да преповтарят наизустени фрази от Пауло Куелю или "На кафе". Нямам нищо против да ми кажеш "Е според мен пък е най-яко да си изгърмиш всичките пари и да потънеш в заеми, за да се напиваш всеки уикенд в различна европейска столица!", но не се опитвай да ме наставляваш кога имам право на мнение и кога не. Някакъв проблем ли имаш със свободата на словото? Никой не те кара да четеш коментари, които не те устройват. Между другото не знам на колко години си, но миленялите които познавам са абсолютно същите - а си казал нещо, което не ги кефи, а са скочили като мюсюлман решил че обиждаш Пророка. Стегнете се малко - никой не е длъжен да говори само каквото на вас ви харесва.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  35. 35 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#34] от "Тюфлекчия":

    Закачи се нещо. Недей.

    Като цяло моето разбиране се припокрива с голяма част от твоето, просто останах с впечатлението от наставляващия ти тон. Това е.

    Мисълта ми бе, че което е важно за един, не е задължително важно за друг.
    Извинявай, ако съм прозвучал нападателно :)

  36. 36 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2233 Весело

    До коментар [#35] от "Pandipool":

    Не съм се докачил, аз форума не го приемам сериозно и съм тук за да става приказка, не да се доказвам нещо. Просто напоследък станаха много участниците, които си мислят, че могат да раздават нареждания кой какво има право да пише и по какви теми да взима отношение, та гледам да изяснявам подобни моменти отрано. Няма проблем и лоши чувства. Както казах - просто казвам какво аз мисля по темата, а иначе всеки да си живее както си иска - негова работа. Само да не мрънка после като усети последствията от собствените си избори (както се случва често). :)

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  37. 37 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#36] от "Тюфлекчия":

    Това последното го казвам и аз - всеки е отговорен за собствените си избори и си носи последствията от тях. Лично аз постоянно виждам хора, които просто си търсят оправдание - "ама държавата виновна", "ама то нямаш шанс да се развиеш", "ама ако направя успешен бизнес, те ще ми го вземат", затова стоят пред блока, пият бира и чоплят семки.
    Всеки си прави изборите и си носи последствията..

  38. 38 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    Всяко поколение си има зърното и плявата.

  39. 39 Профил на tinkerer
    tinkerer
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#2] от "Тюфлекчия":

    Много назидателно, че даже и малко завистливо. Свиркай си и остави другите да живеят както искат ;)

    А и без това статията е позакъсняла, сега модерни са анализите за gen z, милениалите не са вече толкова интересни.

  40. 40 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 259 Весело

    што нияма хаЩаг таз тема? нешто като хаЩагмиляниялхаЩагРИТЕЙЛ

  41. 41 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2233 Весело

    До коментар [#39] от "tinkerer":

    Завиждам им прав си - кой не завижда на по-младите? Но и за друго им завиждам - аз не мога да съм такъв непукист и примерно да дойда на работа в 12 без да ми пука. И не мисля, че е "назидателно", а описателно - просто изреждам какво виждам всеки ден в офис с едно поне 100 парчета миленяли.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  42. 42 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8786 Неутрално

    Днешното поколение не е като предишното и отдавна, както и ние не сме като поколението на бащите ни. Лошото е, че младите избягаха от България и свиват гнезда в чужбина.

  43. 43 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#2]Сега модерни са анализите за gen z, милениалите не са вече толкова интересни.
    —цитат от коментар 39 на tinkerer


    В Днежерейшън З ни е надеждата. Иначе милениалите ще оплескат всичко.

  44. 44 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    Имам такива близки около мен. Схватливи и сръчни са. Интересна публикация.

  45. 45 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#3] от "Сиромахомил":

    Съгласен съм с Вас. Най-лесния начин да вземеш парите на някого е д го накараш да се чувства "специален и различен". Неслучайно групичката е разтеглена назад до 1980 г. т.е. включва хора, понаправили пари. Друго си е да ги изчеткаш, ча с в по-новата и по-"куул" група и да ми вземеш паричките с "ъп-то-дейт належащи и ултра-фешън" стоки и услуги.

    А пък ние, родените през 70-те, давайте да вадим от прахта всякакви "винтидж" стоки и да изкарваме по някой лев от тях ;-)

    На заинтересованите, предлагам платен курс по превъртане на касетка с молив.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK