София ще е най-близката столица до най-голямото летище в света



София може да стане най-близката столица до най-голямото летище в света след като стане факт проектът на Турция за ново мегалетище край Истанбул, първият етап от което се очаква да бъде открит през октомври.


След като то започне да действа, ще има повече възможности за пътуване от София до стотици точки на света, трафикът в българското въздушно пространство ще се увеличи, а това означава, че страната ще има повече приходи, а и ще бъдат разкрити нови работни места, показа допитване на "Дневник" до български експерти. И макар че инициативата за международен въздушен транспортен хъб очевидно й е иззета, България ще черпи ползи дори и от това, че е най-близо до турския мегапроект.


След като новото летище започне да действа, ще има по-голям капацитет за връзки между балканските столици, коментира в отговор на въпрос на "Дневник" вицепрезидентът на Турските авиолинии (Turkish Airlines) за Източна Европа и Балканите Емре Меневше. Имаме много работа в региона и той е важен за нас, увери експертът на националния превозвач на Турция като уточни, че компанията поставя на първо място близостта до Турция и търговско-икономическите отношения .




Сегашното летище на най-големия турски мегаполис Истанбул - "Ататюрк", вече е надхвърлило капацитета си с 68 млн. пътници годишно и държавата, уловила тенденцията за преориентиране на пътникопотока от САЩ на Изток, си е поставила за задача да влезе в топ 10 на света по брой пътници до 2023 г., когато страната ще отбележи 100-годишнината от провъзгласяването на републиката, коментира Меневше.


София ще е най-близката столица до най-голямото летище в света

© igairport.com


Какво печели България от турския мегапроект


През октомври ще бъдат открити първият терминал и три писти, кулата и станцията за зареждане. До 2028 г. се очаква да влязат в експлоатация общо 6 писти, 4 терминала, а цялото летище ще обслужва 200 млн. пътници годишно по над 350 дестинации и ще разкрие 225 хил. работни места. За сравнение сега летище "Ататюрк" обслужва около една трета от планирания брой пътници.


"Откриването на новото летище на Истанбул в Турция ще се отрази изключително положително на България. Това ще увеличи трафика над въздушното ни пространство, което ще доведе до повече приходи към държавата", коментира пред "Дневник" генералният директор на BULATSA Георги Пеев. Той увери, че българските ръководители на полети вече сe подготвят за новото предизвикателство, като за целта бяха проведени тренировъчни симулации в реално време в тренажора на "Авиационния учебен център" на BULATSA за въвеждане на системата AMAN (Arrival Manager) за подреждане на кацащите самолети за новото летище. Експерти от двете страни участват в интензивни работни срещи и до края на месец август ще бъдат финализирани и подписани оперативните процедури и подготвени тренировъчни упражнения за ръководителите на полети. В процес е и подписването на договор между BULATSA и доставчика на аеронавигационно обслужване на Република Турция - DHMI, за инсталирането в двете оперативни зали на система AMAN (Arrival Manager) за подреждане на кацащите самолети.


Сътрудничеството на двете служби означава и повече работни места в България. "Това е и една от основателните причини BULATSA да продължава да набира кандидати за професията ръководител на полети", подчерта Пеев.


България трябва да се възползва от опита на Турция и да развива софийското летище като свързващо (хъб) и това трябва да бъде главно условие на концесията, коментираха за "Дневник" от Асоциацията на българските авиокомпании. Според организацията навлизането на ниско разходните авиокомпании в България предизвика значителен ръст на пътническите превози от София до точки в Европа и обратно, но вероятно скоро ще се достигне до насищане, а и ще бъде възпряна от изчерпването на капацитета на летищата в София и Бургас. Затова, за да стимулира пътническите превози страната трябва да реализира идеята за хъб аналогично на новото летище в Истанбул, летищата в Персийския залив и Баку.


Новата възможност ще насърчи и туристопотока към Турция и транзитния трафик. Всяка година Турция е посетена от 32 млн чужди туристи като като българите са 1.8 млн. - близо 6% от всички, а в последните години броят им се увеличава, коментира пред български журналисти експерт Турските авиолинии (Turkish Airlines). Всяка година Истанбул е посетен от 27 млн. туристи, 7 млн. отн които са транзитни пътници, сочат данните на турската страна.


София ще е най-близката столица до най-голямото летище в света

© igairport.com


Какво ще представлява летището


Името на новото летище все още не е определено, макар че до деня на откриването, планирано за националния празник на страната 29 октомври, остава половин година.


Строител е консорциум от пет големи турски компании (Cengiz-MAPA-Limak-Kolin-Kalyon) с по 20% всяка, който спечели държавния търг през 2013 г. с оферта от 22.15 млрд. евро за проекта за строителство на обекта и право на концесия за 25 г. - до 2043 г. Всеки от участниците е специализиран в свързана с въздухоплаването област - строителство, минно дело, туризъм, енергетика, управление на пристанищна и летищна инфраструктура.


Строителните работи са за около 11 млрд. долара като по-голямата част са собствени средства на компаниите в консорциума, а останалото е заем от турски банки. Досега са изпълнени 85% от работата, а когато летището заработи с пълен капацитет се очаква да формира 4.5% от брутния вътрешен продукт на страната. То ще има общо 6 писти с дължина между 3.5 и 4.1 км, над 500 гишета за чекиране, 143 ръкава, 500 самолетни стоянки, и 1.3 млн. кв. м площ на терминалите и паркинг от 700 хил. кв. м., хотел с 450 легла.


Летището се намира на 40 км от деловия център на Истанбул - площад "Таксим". На първо време до там ще се стига по автомагистрала, но до 2045 г. ще бъде пуснат високоскоростен влак и метро. Карготерминалът е замислен като най-големия в света с площ от 1.4 млн. кв. м и капацитет 5.5 млн. тона.


Аеропортът се строи на брега на Черно море като е избран слабо заселен район и така се избягват неблагоприятни въздействия върху местното население. При проектирането е взет под внимание маршрутът на миграция на птиците, уточниха в отговор на въпрос на "Дневник" от националния турски превозвач. Десет хиляди фиданки са били преместени в училищни дворове и обществени градинки. Изсечените дървета ще бъдат компенсирани двойно. Част от електрозахранването ще е със слънчеви панели.


Строителите живеят в специално изградено за тях селище с футболно и баскетболно игрище, фризьорски салони, библиотека, пералня и две джамии.


Архитектите са се придържали към турско-ислямската традиция. Контролната кула е във формата на лале - един от символите на Истанбул.


Докъде се лети


И в момента международното летище "Истанбул" е с най-много международни връзки, изпреварвайки Франкфурт, Амстердам и Париж. То осъществява пряка връзка с 60 световни столици - всички в Европа, Близкия изток, Централна Азия, Северна и Източна Африка. Новате дестинации, планирани от Турските авиолинии за тази година са Акуадила (Пуерто Рико), Богота (Колумбия), Хюстън (САЩ), Маями (САЩ), Тайпе (Тайван), Торонто (Канада), Сарагоса (Испания).


Данните за капацитета на 15-те авиокомпании с най-голям пазарен дял в света показват, че капацитетът на лидерите от САЩ и Европа намалява, докато източните превозвачи расте през последните 12 г. Виж графиката по-долу.


София ще е най-близката столица до най-голямото летище в света

© turkishairlines.com


Материалът е подготвен със съдействието на Turkish Airlines

Ключови думи към статията:

Коментари (200)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7845 Неутрално

    То открай време България си е до Цариград -с всички позитиви и негативи от тая близост!

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4258 Неутрално

    Много оптимистично, но не виждам особено реалистични фактори за подобно развитие. Откъде и Накъде ще летят пътниците от това летище? Кой авиолинии, освен турските и тези на бившите съветски републики в Централна Азия и Кавказ ще го ползват като хъб ( идеята за София като свързващо летище, а не " хъб" сущо не издържа особена критика ако направлението е Европа или САЩ , ще предпочета да летя от София до Франфурт за директен полет до дестинациите в Северна или Южна Америка). Политически засега не виждам кой ще подкрепи идеята при сегашното състояние на отношенията.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3986 Неутрално

    Увеличеният трафик носи увеличаване на риска. Да не се забравя и този аспект.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    Въй въй въййй, ... е га ти сметката, нерде Стамбул, нерде София и, ... !!! Това трябваше Бойко да го направи тука някъде, на замърсените от Кремиковци земи, примерно, с Европейски пари, амаааа.

  5. 5 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Факт е, че трафика през Истанбул е огромен и нараства, а другите две летища "Ататюрк" и "Сабиха Гьокчен" трудно го поемат.
    И сега много българи летят до там и след това до някъде другаде по света.
    Близо е до нашата граница и за това се налага и нашите да подреждат кацащите самолети.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  6. 6 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2095 Весело

    Еха всичката рода на властимащите ще се нареди на яслата в ЕрВеДе. :-)

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  7. 7 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Да очакваме да кръстят летището на някой султан дето ни е клал? Или директно на Ердо да го именуват!

  8. 8 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Всички пътища ще водят (през София) към Истамбул? И Дубай ще хване паяжина? От статията не видях какъв е бизнес кейса за проекта... сигурно има такъв.
    А, и още, къде забравихме Атина, когато говорим за София?

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  9. 9 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Това означава и повече ниско летящи самолети над София. Ще борим щума...

    No Pain No Gain
  10. 10 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 409 Неутрално
  11. 11 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    Впечатляващо.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  12. 12 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    Това означава и повече ниско летящи самолети над София. Ще борим шума...
    —цитат от коментар 9 на tokkay


    Шума не е проблем, те още при влизане над България летят на височина над 10 000 м.
    Въпросът е как България да се възползва максимално от възможностите.
    Идеята за свързващо летище на Асоциацията на българските авиокомпанииe е разумна, но трудно осъществима при сегашното ръководство на Министерство на транспорта и при национален превозвач собственост на ТИМ.

  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2892 Неутрално

    До коментар [#2] от "daskal1":

    за полетите от Азия за САЩ географски играело роля.

    Например ако сменяш през Франкфурт се пестял цял час спрямо Лондон.
    Истанбул може пък да е още по-изгодна локация.

  14. 14 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Аз само да питам, това летище преди или след турски поток ще се строи или и след атомната централа? Ае чао че тръгвам от най-високия небостъргач сега и ще ида да се пусна по ролбата на най-големия аквапарк в Европа в Ихтиман

  15. 15 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    А иначе , ако това стане изобщо не е добра новина за нас. Така и мижавия трафик през летище София ще секне съвсем

  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2892 Неутрално



    истанбулските таксиметрови шифиори яка ще живнат щом до 2045 год няма да има ж.п. връзка с л-щето.

  17. 17 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1661 Весело

    Да позная ли, че летищато ще се казва ЕъР Доган?

    В България върви смазваща русификация! Чайка - вожд и учител на Цацаров.
  18. 18 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 409 Любопитно

    До коментар [#12] от "Virgin":


    Тоест, Летище София няма да поеме някаква част от увеличения трафик? Единствено РВД ще има повече работа. И как се връзва заглавието с новината тогава?


    No Pain No Gain
  19. 19 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    До коментар [#2] от "daskal1":Е,аз ги пробвах Туркиш един път и повече няма да повторя!А и ми идва много дълго седене то от ЛА то Истанбул!Сервираха вечерята и се изпокриха къдъните някъде цяла нощ,няма кой една вода да ти донесе)))))иначе беше доста чисто и приятно(за разлика от индииците).Там беше някакво ужасно преживяване!!Иначе доста грандоманско ми звучи,не знам дали ще се оправдае тая натовареност!!

  20. 20 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4701 Неутрално

    До коментар [#9] от "tokkay":

    Все едно, кацащите в София да минават ниско над Белград?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  21. 21 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3248 Весело

    До коментар [#8] от "Gretel":


    .А, и още, къде забравихме Атина, когато говорим за София?
    —цитат от коментар 8 на Gretel


    Пич ти поглеждал ли си някога географската карта...чий ще го дирят в Атина като най прекия път на полетите за Европа е през България...всички полети се стремят да минават на север за по кратко а не на юг към Екватора...ако погледнеш глобуса може и да разбереш защо...

  22. 22 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1183 Весело

    До коментар [#16] от "Ф.Нинов":Ниноф дай да се свържем с Етито и да купим 20-30 мерцала за таксита))))))Ети няма да има време да троли тук от диспечване😉😉😉

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  24. 24 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4132 Неутрално

    Увеличеният трафик носи увеличаване на риска. Да не се забравя и този аспект.
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    То още не е построено, ти вече се развълнува за трафика!
    Изобщо какви са тези телешки възторзи ?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  25. 25 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Ше валят пари от небето направо, вече си поръчах голям кеп за пеперуди за да ги ловя още във въздуха. Става и за сняг през зимата.

    Българинът е най-щастлив кат' пие, кат' яде и КТБ...
  26. 26 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    Еха всичката рода на властимащите ще се нареди на яслата в ЕрВеДе. :-)
    —цитат от коментар 6 на Танас


    Е, със заплати 10-15 бона месечно и как да не се нареди човек :)))


    [quote#12:"Virgin"][/quote]

    Очаква се раздвижване, когато ТИМ Ер фалира. Да се надяваме скоро ;)

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  27. 27 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2108 Любопитно

    "софийското летище като свързващо (хъб) "
    --------------------------------------------------------------
    ???
    Какво ще свързва?

  28. 28 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#20] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Опитвам се да вържа заглавието с новината. Какво общо може да има близостта на София с новото летище в Истанбул, освен че може да увеличи дейността си поради някакви странични фактори. Това, че РВД ще има повече работа е от местоположението на страната, не на столицата.

    No Pain No Gain
  29. 29 Профил на gullwing
    gullwing
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Доколкото разбирам, материалът е платена рекламна публикация на Турски авиолинии. Лошо няма, да им се порадваме на комшиите.

    Що се отнася до нас си, то единствената полза е увеличения въздушен трафик. И това добре, но може ли някаква цифра?

    Що се отнася до нашите нови възможности за пътуване, то би ми било интересно да видя не докъде се лети от истанбул, а каква е гоеографията на полети от София? Докъде се лети най-много като дестинации? Като обобщени направления (Германия/Скандинавия/Англия/САЩ/Русия/Азия)? Имам подозрение, че повечето са точно в обратна на Истанбул посока и минаването през там ще е голям разход на време, който няма с какво да се компенсира.

  30. 30 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Момчета, влезте в Флайтрадар24.ком и разгледайте какво става около летище "Атаютрк".
    И го сравнете с това, което се случва на летище София.
    И тогава разправяйте, че ще ни бъде отнет трафик.

  31. 31 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    България може да печели единствено ако дърпа трафик и пътници от Турция, а не като обслужва новия аеропорт Султан Ердоган. В този ред на мисли, вместо рекламни публикации на османските авиолинии може да се попита докога те ще имат монопол по линията София-Истанбул? Кога ще видим и лоукостъри по това направление?

    седеньето го зголемува задникот
  32. 32 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    София има нужда от второ летище/ Божурище или друго.

  33. 33 Профил на hooligan
    hooligan
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Ашколсун аферим Ердо !

    Враг номер 1 на всички троли във форума ! Руски и Американски !
  34. 34 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    И макар че инициативата за международен въздушен транспортен хъб очевидно й е иззета,
    -----------------------
    Иницатива за международен въздушен хъб?
    Къде същвествува такова животно , освен в главата на Ленчето?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  35. 35 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#29] от "gullwing":

    Няма осезаеми ползи да се лети през Стамбул. Едно време беше евтино по азитаски линии да се отиде да Сабиха Гьокчен, но откак има полети и прИмоции през Доха и Дубай, няма смисъл. Търкиш еърлайнс просто не могат да се сравняват с Катарските или Емирейтс.

    седеньето го зголемува задникот
  36. 36 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4132 Неутрално

    ....Що се отнася до нашите нови възможности за пътуване, то би ми било интересно да видя не докъде се лети от истанбул, а каква е гоеографията на полети от София? ...
    —цитат от коментар 29 на gullwing


    Това ново летище ще отнеме голяма част от трафика на летище София.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  37. 37 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 606 Неутрално

    "България трябва да се възползва от опита на Турция и да развива софийското летище като свързващо (хъб) и това трябва да бъде главно условие на концесията...."

    За коя концесия става дума? За тази на софийското летище?
    Ако главното условие е кой колко ще даде, Ердоган би платил повечко, да не се чупи хатъра на истанбулското летище. Ама ББ му е приятел, може и да му направи отстъпка. Стига кеш-бек споразумението да е ориенталски великодушно.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  38. 38 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Весело

    До коментар [#22] от "angeles":

    Само че не живея в Истанбул , макар да съм многократно викан там.

    Bukalemun
  39. 39 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 553 Любопитно

    Заглавието на статията не е коректно , не София а Истанбул е най близката столица до това летище .
    Ние сме единствената страна в света в която приходите от преминаващи самолети отиват основно за заплати в РВД .Единствената полза ще е за пътуващите до Америка и Азия , но така и няма да дочакаме отново директни полети до САЩ .

  40. 40 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Ха, ама сега това как да го представим като пореден плюс от членството ни в ЕС и НАТО?

  41. 41 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Турция действа в световен план на България, както София действа на България във вътрешен план- т.е. негативно. Както столицата засмуква всичко годно и печелившо в страната, така и Истанбул в балкански и близкоевропейски план. За нас и другите дребосъци наоколо остава ролята на периферни държави. А и нямаме пари и фантазия да направим нещо от европейски и световен мащаб и ще обираме трохите.

  42. 42 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4670 Любопитно

    Ясно е, че Истанбул имаше нужда от ново летище, но това което Ердо-ганчо мисли да построи е прекалено голямо за целта. Накрая голяма част от него ще остане неизползваемо.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  43. 43 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#32] от "gl_avatar":

    Мястото на второто летище е бившето военно летище Доброславци.

    седеньето го зголемува задникот
  44. 44 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1906 Неутрално

    1. Анкара-Истанбул по въздух е към 550 км , а София -Истанбул-750км .Кой реши ,че София е най-близката столица? 2. По-вероятно е обратното -Летище София да стане селска автобуска спирка, където се спира по изключение. Истанбул и сега има преди всичко директни линии за навсякъде и вероятно ще стане точка откъдето живеещите на Балканския полуостров желаещи да пътуват още по-често ще си планират директни полети до всяка точка от Света. Обаче има и едно 'но'. Ако погледнете приложението FlightRadar ще видите,че и сега ,че 90% от самолетите над България са турски, а струпването на самолети над Босфора и сега е умопомрачително, което ще стане още по-кошмарен проблем . По-скоро като се гледа картата турците щяха да направят по-добре да разширят летищата си в Бурса и Измир за тези пари, където изсипват туристите за турското източно крайбрежие отколкото грандоманските им проекти да си начешат крастата с нещо 'най'....

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  45. 45 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2019 Весело

    То май ползите за нас ще са по-големи - полетите ще минават през наша територия и ще им организираме трафика за което ще прибираме пари, без при това да вложим и лев в мегаломанския проект.
    Иначе на картинка изглежда супер!
    А на третата картинка, от вътрешността, всички женски фигури са със забрадки :)))

  46. 46 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Тоест да разбираме, че още зетьове и шуренайки ще бъдат назначени в РВД на заплати от 5 бона и нагоре.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  47. 47 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3891 Неутрално

    ......Единствената полза ще е за пътуващите до Америка и Азия , но така и няма да дочакаме отново директни полети до САЩ .
    —цитат от коментар 39 на lout66

    което мен реално малко ме вълнува. Много повече се вълнувам от директни връзки между морските летища и някои големи европейски градове, с лоукостъри, а дори и с редовни линии, а не само летни чартъри - само че кой да даде някакви преференциални тарифи с цел привличане на повече авиокомпании към Варна и Бургас - ТИМ ли?

  48. 48 Профил на Destino is back
    Destino is back
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#22] от "angeles":

    Освен колите, трябва да купиш и Т номерата. 1мил евро за номер.

    Другият път пробвай Алиталия от ЛА към БГ, голям ташак ще е.

  49. 49 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    До коментар [#2] от "daskal1":

    Политически засега не виждам кой ще подкрепи идеята при сегашното състояние на отношенията.
    ========
    Политическата битка приключи прес 2013 та година , по време на протестите "Гези парк"......
    Тогава първите три искания на протестиращите бяха :
    1....да не се строи трети мост над Босфора.
    2....да не започне строежа на трето летище в Истанбул
    3.....да не бъде започнат проекта "Канал Истанбул"

    15.....20 годишни полу пияни тинейджъри това искаха , с бухалки в ръце.....》《

    Bukalemun
  50. 50 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Не знам за София, но новото летище е на < 300 километра от Бургас. Възможно е, Бългерия Еър да изтърве клиентите си от югоизточна България, ако не коригира цените си...

  51. 51 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    До коментар [#39] от "lout66":

    Столицата е Анкара, и е по-далеч от София до Истанбул...Заглавието е глупаво де :)
    Иначе, турците взеха полетите на Ал Италия, и освен това Тюркиш свързват Азия с Америките - половината индийци, пакистанци и т.н. летят през Истанбул. Другата половина през Сингапур, ама там е по-дълго, с екстра прекачване през Токио или Сеул например. Като имаш впредвид, че популацията на азиятците е колкото десет Европи, сети се за какъв летищен трафик става въпрос...

  52. 52 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 231 Весело

    Великолепна статистическа новина!

  53. 53 Профил на Destino is back
    Destino is back
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#35] от "Пипера е много лют":

    Не си прав, тия дни търся полет до Нарита, туркиш са 4К евро, Директ. Емирейтс 2.5К за 4 човека, но реално пътуваш 24 часа с тях.

    За Африка нямат конкурент, но са скъпи туркишите.

  54. 54 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    вместо рекламни публикации на османските авиолинии може да се попита докога те ще имат монопол по линията София-Истанбул? Кога ще видим и лоукостъри по това направление?
    —цитат от коментар 31 на Пипера е много лют


    За известно време "Пегасус" също летеше Истанбул (азиатското летище)-София, но имаше много малко пътници, въпреки че правеше промоции. Затова затвори линията. Българите предпочитаха да идват с кола или автобус, пред алтернативата след самолета часове наред да прекарат в автобус докато стигнат до центъра.

    Летище Ататюрк, от което летят Търкиш еърлайнс има по удобна връзка с центъра, но пък цените на билетите са високи, не си струва.

  55. 55 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3891 Неутрално

    Между другото има ли автобусна линия свързваща летище София (Терминал 1 и 2) с града?

  56. 56 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2243 Неутрално

    Айде летище София отече...

    Обичам да грухтя и плюскам.
  57. 57 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Весело

    До коментар [#42] от "Иво":

    :)......ама Ивчо , то летището си работи вече бе.....
    Не официално то вече функционира. ....с една от пистите си....и до няколко месеца ще бъде официално открито.

    Bukalemun
  58. 58 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 834 Неутрално

    До коментар [#39] от "lout66":

    Истанбул не е столица.

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  59. 59 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    истанбулските таксиметрови шифиори яка ще живнат щом до 2045 год няма да има ж.п. връзка с л-щето.
    —цитат от коментар 16 на Ф.Нинов


    Това са работни места :)
    Друга мина за работни места са бензиностанциите. Забелязали ли сте колко работника има на всяка бензиностанция. Как тичат по двама веднага щом спре кола за зареждане. Зареждат Ви колата, мият Ви стъклата...

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    До коментар [#31] от "Пипера е много лют":

    може да се попита докога те ще имат монопол по линията София-Истанбул?
    ====
    Еееее.....ама той гн Борисов го поиска преди около 2 години, но "българската" ви опозиция веднага му направи сечено !
    Стана по жилава от всякога ......не помниш ли ?

    Bukalemun
  62. 62 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    До коментар [#58] от "b_52_strato":

    В 2023 та , ще стане !!!!!

    Bukalemun
  63. 63 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 662 Весело

    До коментар [#60] от "Destino is back":

    мда у нас има 'видими резултати'...вече 10г

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  64. 64 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Весело

    До коментар [#60] от "Destino is back":

    В Бурса по супермаркетите се продават вафли Мая.
    =======
    И още много други бг работи.
    Аз си поръчвам всеки месец чрез карго, но от Истанбул.

    Bukalemun
  65. 65 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    До коментар [#58] от "b_52_strato":В 2023 та , ще стане !!!!!
    —цитат от коментар 62 на eti mehter


    Причината Ататюрк да премести столицата от Истанбул в Анкара е била да заздрави връзката на западна и източна Турция. Сега какво ще се отказваме от Изтока ли?

  66. 66 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    Това предопределя че основната цел на концесионерите на това летище ще бъде маргинализирането на Софийското. Затова нито Фрапорт ( стават монополисти), нито турски компании при приватизацията ( концесията ) на летище София.

    Натиск, постоянство и търпение.
  67. 67 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Весело

    До коментар [#65] от "half truth"
    Няма такова нещо.
    При президентското управление такава опасност няма.
    След 2 месеца като ви тушираме още веднъж на изборите, работата ще се стабилизира напълно. ..... :)

    Bukalemun
  68. 68 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    До коментар [#60] от "Destino is back": В Бурса по супермаркетите се продават вафли Мая.=======И още много други бг работи. Аз си поръчвам всеки месец чрез карго, но от Истанбул.
    —цитат от коментар 64 на eti mehter


    В Бурса си заслужава да се поръча единствено Beşyol kebap. Нещото от Бурса, което истанбулци ценят. Другото е пишманийе (влакнестата халва), за който обича такива работи.

    http://besyolkebapcisi.com/bursa/

  69. 69 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10172 Неутрално

    Позитивите ще са изцяло управление на въздушното движение над България, но едва ли ще са за летищата в България :)
    Въпреки това - една отлична възможност за България :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  70. 70 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    Първо трасето така и така си минава над България, мен тия приказки ми приличат на -
    че ако в Истамбул си направят нова автогара, щел трафика през България да скочи.
    В случая обаче даже губим, ако вместо в София кацат в Истанбул. Губим летищните такси. А таксите за преминаване над БГ така и така си ги вземаме.

  71. 71 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    След 2 месеца като ви тушираме още веднъж на изборите, работата ще се стабилизира напълно. ..... :)
    —цитат от коментар 67 на eti mehter


    Мен вече не може да ме тушира в Барцелона . На Ердо ръката както виждам стига най-много до София. А Анталия докога ще е "свободна зона" под управлението на опозицията ! Ердо вече дразни! Сега като ви настани няколко милиона от новите сирийски гласоподаватели, ще влезете и вие под крилото му. По демократичен път ! Отсега честито.

  72. 72 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2643 Любопитно

    Това летище ще иска да отхапе част от клиентелата на летищата в Дубай; Доха и Абу Даби при дългите дестинации! За съжаление, Истанбул е твърде близо до Франкфурт; Мюнхен; Париж; Лондон за да се използва като междинна спирка.
    Да не е само част от главозамайването на Ердо?

    Да разлая троловете!!
  73. 73 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#53] от "Destino is back":

    Търкиш откъде са директ до Нарита? От София?
    Щото от София ако летиш, пак си с едно прекачване - в Стамбул.
    Ако летиш от София с Емирейтс или Катарците, се прекачваш в Доха или Дубай, а имаш една нощувка там по желание - идеално за шопинг. Истанбул за шопинг е скъпо.

    седеньето го зголемува задникот
  74. 74 Профил на maminsin
    maminsin
    Рейтинг: 426 Разстроено

    Това е отлична новина за южна България! За съжаление над Балкана отново нищо хубаво няма да се случи..

  75. 75 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8549 Неутрално

    "София може да стане най-близката столица до най-голямото летище в света "
    Защо "може". Или е, или не е .

  76. 76 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2643 Весело

    До коментар [#64] от "eti mehter":

    Комшулук, аркадаш!

    Да разлая троловете!!
  77. 77 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#55] от "historama":

    има. Има и шатъл/автобус между Т1 и Т2. Има и метро.

    седеньето го зголемува задникот
  78. 78 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Весело

    До коментар [#68] от "half truth":

    Имах предвид произвеждана стока в Бурса , с бг лиценз. ....
    И останалия репертоар , разбира се. ... :)....луканка , сужук , троянска сливова, пушена скумрия и т.н....

    Bukalemun
  79. 79 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    Позитивите ще са изцяло управление на въздушното движение над България, но едва ли ще са за летищата в България :)Въпреки това - една отлична възможност за България :)
    —цитат от коментар 69 на penetrating


    Ама българските пътници ще ходят с колата си до турското мега летище и ще летят оттам!

  80. 80 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#61] от "eti mehter":

    не помня?

    седеньето го зголемува задникот
  81. 81 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    До коментар [#78] от "eti mehter":

    Сериозно, произвежда ли се български суджук в Бурса? Никъде по света няма по-вкусен.

  82. 82 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    До коментар [#73] от "Пипера е много лют":

    Преди 17-тина години ми се налагаше често да летя до Нарита, но винаги от Мюнхен; Франкфурт или Париж!

    Да разлая троловете!!
  83. 83 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#56] от "Свинчуга":

    София няма да отече, няма и да намалее трафика оттам. Освен ако не изгонят лоукостърите, което ТИМ-аджиите имат апетит да направят, ако държавата е достатъчно малоумна да им позволи.
    Сравнението между големи и малки летища невинаги е в полза на големите. На Истанбулското летище съм тичал между терминали, да не изпусна полет, изпускал съм полет на Хийтроу, заради огромни опашки от чакащи да влязат хора - просто висиш на граничния контрол и някаква с чалма те пита - Уай ю ар ентъринг дъ ЮК, все едно не вижда паспорта ти. А за сметка на това Братислава например - малко и спретнато, почти пусто в някои часове.
    Все едно появата на А380 да отнеме от клиентите на бизнес-джетовете.

    седеньето го зголемува задникот
  84. 84 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    До коментар [#2] от "daskal1":

    Те хората са го измислили, а не тепърва. Умен даскал - зелен кон.

    The best way to predict the future is to invent it.
  85. 85 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    Да не е само част от главозамайването на Ердо?
    —цитат от коментар 72 на lone_wolf


    Главозамайване за толкова милиарди! Едва ли. Направили са предварителните договорки с Меркел и когото трябва. Иначе..

  86. 86 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#39] от "lout66":

    Истанбул? Столица? Я пак...

  87. 87 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#79] от "half truth":

    Да бе - лангуркане с колата, висене на КПП-та, после оставяш колата на платен паркинг на цената на още един билет - за толкова пари ще наема частен джет.

    седеньето го зголемува задникот
  88. 88 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2643 Весело

    До коментар [#78] от "eti mehter":

    Ясно!
    И ти си като един мой познат от Истанбул! (Кореняк!)
    Той казва:
    В къщи свинско не яде само майка ми!

    Да разлая троловете!!
  89. 89 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    До коментар [#71] от "half truth":

    А Анталия докога ще е "свободна зона" под управлението на опозицията !
    ========
    Аааа, и този път ако се изложим , ще е голяма неблагодарност. .....
    В града има голяма подмяна на инфраструктурата.....мостове , тунели, площади...работят хората. ....
    Вече съм за 10 минути от нас до центъра на града. .....
    Но със сигурност, кюрдите в Анталия ще гласуват за Ердо. ..

    Bukalemun
  90. 90 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    Ползата ни от това е много съмнителна, но замърсяването на въздуха сигурно !!!

  91. 91 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2380 Неутрално


    Всичко е много хубаво, само дето заглавието е леко глуповато.

  92. 92 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    До коментар [#88] от "lone_wolf":

    На бг стоките произведени в Бурса , има печат с гаранция че няма употреба на свинска мас и месо . Друго не знам.....

    Bukalemun
  93. 93 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2128 Весело

    Ясно е, че Истанбул имаше нужда от ново летище, но това което Ердо-ганчо мисли да построи е прекалено голямо за целта. Накрая голяма част от него ще остане неизползваемо.
    —цитат от коментар 42 на Иво


    .......неизползваемо при ТУРЦИТЕ НЯМА....!!!!!!....ВСИЧКО РАБОТИ на МАКС и ИЗКАРВА ПАРИ.....!!!!!.....МНОГО ПАРИ........ДЕНОНОЩНО....вкючително и СЪБОТА и НЕДЕЛЯ........24/7...............

    България НАД ВСИЧКО .....
  94. 94 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3985 Весело

    До коментар [#87] от "Пипера е много лют":

    Ти нея не я мисли ......тя му е намерила цаката.....
    Кеф ти Барселона , кеф ти Истанбул. ....когато и както и изнася... !

    Bukalemun
  95. 95 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2424 Неутрално

    До коментар [#36] от "Храбър":

    Ъ? Какъв трафик ще отнемеш от летище София, като то обслужва основно .... София? Нито е транзитно, нито е презокенско летище.

    И сега хората от югоизточна България си летят до Истанбул вместо до София, така, че нищо няма да се промени.

  96. 96 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    До коментар [#79] от "half truth":Да бе - лангуркане с колата, висене на КПП-та, после оставяш колата на платен паркинг на цената на още един билет - за толкова пари ще наема частен джет.
    —цитат от коментар 87 на Пипера е много лют


    Гледам цените за месец май на полета София - Истанбул отиване и връщане със самолет. Започват от 201 евро! На калпак ! За много по-малко можете да летите до Барцелона например.
    Пътуването със самолет на късо разстояние до дестинация извън ЕС е излишно скъпо.

  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  98. 98 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2128 Весело

    То май ползите за нас ще са по-големи - полетите ще минават през наша територия и ще им организираме трафика за което ще прибираме пари, без при това да вложим и лев в мегаломанския проект.Иначе на картинка изглежда супер! А на третата картинка, от вътрешността, всички женски фигури са със забрадки :)))
    —цитат от коментар 45 на cristo_n


    .......нещо съз ЗАБРАДКИТЕ се БЪРКАШ......!!!!!?????.......в ИСТАМБУЛ има много хора от БЛИЗКИЯ ИЗТОК........ВКЛЮЧИТЕЛНО и БЕЖАНЦИ.../които РАБОТЯТ и
    изкарват ДОБРЕ ////което ГОВОРИ , че нямат НИКАКЪВ ПОБЛЕМ
    с ИНТЕГРАЦИЯТА в ОСМАНСКИЯ СВЯТ....///..........!!!!!!.........ТУРКИНИТЕ ходят ОБЛЕЧЕНИ КАКТО си ИСКАТ и НЯМА НИКАКВА ИСТЕРИЯ ЗА ТОВА КОЙ-КАК е ОБЛЕЧЕН........!!!!!!......

    България НАД ВСИЧКО .....
  99. 99 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2108 Весело

    .....Но със сигурност, кюрдите в Анталия ще гласуват за Ердо. ..
    —цитат от коментар 89 на eti mehter

    Особено сега, когато Ердоган твърди че "неотрализирал" около 5000 бойци от ПКК в Северна Сирия, техни братя и синове - с пълна сигурност.
    Аз друго питам. Араби от Сирия настаниха ли в Анталия. Те ще гласуват за Ердо спасителя.

  100. 100 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3228 Неутрално

    Регионалното сътрудничество е по-важно от всички други. Нерде Стамбул, нерде Лондон. А че летището ще стане е повече от сигурно. И летището и каналът ще са готови преди АМ Струма. Нека атлантическата гордост и горест не ни пречат да видим ползата. Екстра е, че летището ще бъде на Черно море. Пускаме ферибот и морската гара започва да работи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK