Китайска компания за камиони проучва производство в България

Китайска компания за камиони проучва производство в България

© "Синотрак"



Най-големият производител на тежкотоварни автомобили в Китай - "Синотрак" (China National Heavy Duty Truck), се интересува от производство в България, съобщиха от пресцентъра на министерството на транспорта. Днес там се е провела среща между заместник-министър Велик Занчев и представители на компанията.


В съобщението се уточнява, че става въпрос само за сглобяване на тежкотоварни автомобили. "Синотрак" е едно от водещите държавни дружества в Китай, което произвежда камиони от 1960 година.


Оборотът на компанията за миналата година възлиза на 11 млрд. евро, а от 2009 г. немският концерн МАН е акционер в групата с 25%. Преди точно две години се появиха информации за интерес от компания за автобуси за производство в България, но до момента по този проект няма развитие.


Не особено успешен се оказа и заводът на компанията "Грейт уол" за сглобяване на автомобили край ловешкото село Баховица. В момента той работи, но с доста под планираното натоварване.

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 2 Профил на Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Всяко производство е добре дошло.

  2. 3 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8410 Неутрално

    И работници ли ще донесат?

  3. 4 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 815 Любопитно

    "Не особено успешен се оказа и завода на компанията "Грейт уол" за сглобяване на автомобили край ловешкото село Баховица. В момента той работи, но с доста под планираното натоварване."

    Хайде бе, възкръснаха ли след фалита ?!

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  4. 5 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1611 Любопитно

    Понеже бълваме денонощно китайски леки коли и автобуси, сега камионите са на ред

  5. 6 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    "Не особено успешен се оказа и заводът на компанията "Грейт уол""

    На цените които искат предпочитам да си купя нормална кола, отколкото нова от безисвестен производител и при всякаква липса на история какво как по тази кола.
    Като мине поне 20 години експлоатация и има някакви наблюдения на колите им може да си помисля.

    В Русия съм! В Русия съм!
  6. 7 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3564 Неутрално

    Подобни новини, за китайски производители и инвеститори, дето се интересували от нещо си, станаха ежедневие...! Единствения реален китайски инвеститор се оказа, Гришата Ганчев. Ама той взе, че глътна вода...!
    Накратко: От тая трънка, заек няма да изскочи. Поредната "новина" от прес-службата на някое от всичките ни министерства...!

    Бивш tww09306483.
  7. 8 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Регионален пазар - никакъв, работници - малко, интермодален транспорт - мираж.

  8. 9 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8837 Неутрално

    Най вероятно и работници ще си внесат, щото българите се отучихме да работим здраво, но да мрънкаме - можем.

  9. 10 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#1] от "aleks ivan":

    Ами ние в Шумен също асемблирахме камини - Шкода, Газ-53 Газ-66

  10. 11 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2664 Неутрално



    Емблемата им много мяза на трилъчката на Мерцедес.

  11. 12 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2664 Неутрално


    "....немският концерн МАН е акционер в групата с 25%."

    _________

    Който пък се собственост на Фолксваген.
    Та така се затваря кръгът.

  12. 13 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2478 Весело

    След като наводнихме ЕС с китайски пикапи сега е редът и на камионите. Току виж съживили шуменската Мадара дето се спомина преди 4 години!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  13. 14 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3564 Неутрално

    До коментар [#9] от "Peni Nikol":

    Ами, не...! Българите им се работи, ама не и за без пари. Просто тия, дето им се работи, пак работят, ама не в България...! :)

    Бивш tww09306483.
  14. 15 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#14] от "tww09306483":

    В чужбина работят от немай къде(страх ги е да се върнат да не работят тук що родата ще си помисли че са се провалили, а те досега нали са демонстрирали че са голяма работа я).
    И защото всички там работят.

    Мой познат сподели че ако в България работел както в Германия щял да заработва повече. Кат го питах ми що не работиш Пона да се оправдава че в България видиш ли нямало толкова много работа

  15. 16 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#15] от "ЙЕИ":
    Потвърждавам от личен опит. Българите са много нетолерантни и се месят в чуждия живот. “Ти що се върна бе?”. За жалост това си ни е национална черта, неизкоренима.

  16. 17 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    До коментар [#15] от "ЙЕИ":

    Аз съм в производството. Мираж е това че в БГ ще вземеш същата заплата ако работиш както в Германия. Кой работодател в БГ ще заплати по 100 евро на ден? Те даже и кмпютърджиите в БГ не изкарват толкова. А тука стартират с 3К и стигат до 6К на месец.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  17. 18 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3710 Любопитно

    До коментар [#6] от "Веселин Дечев":

    Виждам туристическите им автобуси в Куба от същата фирма, засега вървят, но са доста шумни в сравнение с добрите такива.
    Интересен ход, след като Русия разреши транзитното преминаване на китайските ТИР-ове през територията си. Дали този ход не е с насока поддръжка на този транспортен сегмент, не европейския?
    И, защо ли емблемата на камиона прилича на разтеглен знак на Мерцедес? :-) За да не се съмняваме че е оригинално китайско технологично и техническо решение?

  18. 19 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#1] от "aleks ivan":

    Айде стига с глупостите!да не мислите,че Мерцедес или БМВ прозивеждат чистачки или елетроника?!по цяла европа и наоколо се правят компонентите и се сглобяват в Германия.

  19. 20 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Пак ли? Що китайцидойдоха да проучват и и инвестират, след това нищо

  20. 21 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 801 Неутрално

    В заводите по асемблирането се генерира 5 до 15% от добавената стойност, в зависимост от спецификите на производството. Със сигурност асемблирането е по перспективна дейност от добивната

  21. 22 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#1] от "aleks ivan":

    асемблиране.
    Така се започва. После една след друга частите започват да се произвеждат на местна почва.
    Стандартна процедура

  22. 23 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    Пак ли? Що китайцидойдоха да проучват и и инвестират, след това нищо
    —цитат от коментар 20 на canuck99

    Идват замотват се.... и се оглеждат кога ще се подобри бизнесклимата от корупция!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  23. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3564 Неутрално

    До коментар [#15] от "ЙЕИ":

    Аха...! И така..., към 1,5 милиона българи ги е срам от роднините, та затова не се прибират...! Остави това, ами продължават да заминават и други. :)

    Бивш tww09306483.
  24. 25 Профил на ProTMG
    ProTMG
    Рейтинг: 217 Неутрално

    "Заводът" в Баховица не е "не особено успешен", а "особено неуспешен".
    Всъщност, това, от гледна точка на производство и продажби.
    Иначе, кредита от КТБ, който изтеглиха е усвоен напълно.
    И никой няма намерение да го връща. Не е и имал никога такова намерение. " Литекс моторс" вече фалира.
    Той," завода " затова и беше направен.
    В този смисъл, може да се каже, че проекта беше успешен.
    Взеха парите.

  25. 26 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    До коментар [#10] от "ЙЕИ":

    Правехме камиони в Шумен, ама още 90-та година чехите ни ритнаха, защото "Шкода Европа" си беше нещо допотопно.
    За Газ-ките няма да говоря.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  26. 27 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    До коментар [#15] от "ЙЕИ":

    Сякаш послъгваш градски. Или не си от Шумен.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  27. 28 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Това с китайския потенциален инвеститор вече е изтъркано. Дайте нещо ново

    malart.blog.bg
  28. 29 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4176 Любопитно

    Този камион горе на снимката случайно или не има емблема която много напомня на тази на "Мерцедес"?!След като не може оригиналът да се сглобява у нас ще сме доволни и от китайското му "братче"!

  29. 30 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4176 Любопитно

    "..................Не особено успешен се оказа и заводът на компанията "Грейт уол" за сглобяване на автомобили край ловешкото село Баховица. В момента той работи, но с доста под планираното натоварване............................."

    Че кой разумен човек ще иска да си купи китайско менте /сглобено в Баховица" на цена по-висока от една румънска "Дачия" /с двигател на "Рено" и собственост на френския конгломерат/........................?!Това да се правят автомобили и да се продават по света не е като ДДС схемите на Ганчев по нашите географски ширини!!!!!!!!!!!!!

  30. 31 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Най вероятно и работници ще си внесат, щото българите се отучихме да работим здраво, но да мрънкаме - можем.
    —цитат от коментар 9 на Peni Nikol

    Обобщавате. Ако някои българи притежават/те определени качества, в случая отучилиса/сте се да работите здраво, но да мрънкат/те
    могат/жете защо ангажирате целия народ. Аз не приемам да ми се приписват недостатъци на други сънародници само и единствено защото съм българин. И не претендирам по същата причина да притежавам положителни качества.

  31. 32 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 1852 Весело

    Като прочета статия за завод в сферата на автомобилостроенето(производство,асемблиране и т.н) ...че и за ,,инвеститори" и ми става толкова смешно като се сетя за заплатите които плащат...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK