
© Анелия Николова
Превозвачите протестираха в София на 17 май, когато българската столица беше домакин на срещата на върха на ЕС.
Министерският съвет одобри позиция в подкрепа на българските превозвачи, съобщи правителствената пресслужба след редовното заседание на кабинета.
Това се прави в изпълнение на решение на Народното събрание от 11 май, когато депутатите възложиха на кабинета "да приеме недвусмислена позиция в подкрепа на исканията на българските превозвачи и в защита на техните и тези на българските граждани права и интереси".
Българските превозвачи протестират срещу промяната в регламенти на Европейския съюз, предложена от френския президент Еманюел Макрон, налагаща нови правила в придвижването на стоки и хора. Новите регулации в т.нар. Мобилен пакет I и Мобилен пакет II въвеждат задължението за ползване на редовната седмична почивка извън превозното средство, по-често прибиране у дома, по-високи осигуровки и командировъчни.
Боян Таксиров
Рейтинг: 1898 НеутралноЧНовите регулации в т.нар. Мобилен пакет I и Мобилен пакет II въвеждат задължението за ползване на редовната седмична почивка извън превозното средство, по-често прибиране у дома, по-високи осигуровки и командировъчни."
mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bgДа се обявиш срещу това и да наречеш позицията си "подкрепа" е меко казано цинично.
Новговор?
Пример за поведение на мафиотска държава, в която интересите на богатите и мафията се представят за интерес и на работниците, дори когато последните са зверски ощетени и принудени да съществуват като добичета.
Voiko
Рейтинг: 2872 НеутралноДо тук добре, само че кой ще защити позицията на правителството в Европарламента. Правителството трябва да потърси и други държави, които да го подкрепят, за да не бъдат приети тези пакети.
edin drug
Рейтинг: 2554 Неутралноинтересите на всички трябва да съвпадат ,сега общо взето интересите на външните сили са с приоритет ,нашите ги няма никъде ,щото няма и държава .
dedo_goshko
Рейтинг: 1141 ВеселоРаботодателите ще карат после шоферите насила да стачкуват, както беше последния път - който не протестира, напуска фирмата :) Или още по-добре - да се приемат правила само за работодателите - да осигуряват шоферите на минимални заплати, да не им плащат редовно осигуровки, да ги карат да правят курсове по 20 часа на ден, да спят по камионите и да им купят одеалца от ИКЕА-та за по-еФтинко, да им плащат командировъчни на ръка, без заповеди :) Ако това се включваше в пакетите на Макрон, работодателите щяха да са доволни :):):)
На работодателите въобще, ама въобще не им пука за работниците и служителите им, само за тайната печалба, която дори не декларират в пълен размер!!! :)
Deaddark
Рейтинг: 2794 НеутралноТрябва да отпадне само задължителното прибиране, че Франция - България е бая път и доста граници.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3604 НеутралноБаце е балансьор гледа да слуша Меркел и Макрон!
Инаè вътрешните бизнес сектори един по едни се ликвидират в полза на чуждестранната търговска,логистична и енергийна обсада!
Libertarianism is just anarchy for rich people
russian78
Рейтинг: 689 НеутралноДо коментар [#1] от "Боян Таксиров":
Как така страна по доброволно правоотношение, изведнъж се оказват "принудени"? Ако се отнасяме към пълнолетни граждани, като към безволеви създания, които сами не са способни да преценят, кое е добре или зле за тях, то рано или късно ще ги прявърнем в такива - идеални поданници от света на Оруел. "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
Боян Таксиров
Рейтинг: 1898 НеутралноДо коментар [#7] от "russian78":
mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bgДоброволно, поради липса на избор обаче.
При картелирани сектори в бизнеса, които налагат стандартите, нормите и условията, обикновения човек има ли избор? Където и да отиде ще е все същото, че дори и ако протестира ще го оставят без работа и препитание.
Затова трабва да се наложи контрол и стандарти на европейско ниво,които да коригират тукашните израждания в обществените отношения.
ivant88
Рейтинг: 361 НеутралноКаква принуда бре, пич?
Има налице трудов договор, който е подписан от ДВЕТЕ страни. Т.е шофьорите са се съгласили с написаното в него. Освен това, никой не ги спира да си търсят работа в европейските фирми (те и го правят), вече от много време сме в ЕС и всеки може да работи където пожелае.
Рим
Рейтинг: 2100 НеутралноДвама души загинаха на място на магистрала Тракия! Убити са от шофьор на ТИР който е блъснал колата им челно, защото е заспал на волана. Най-много катастрофи поради умора правят турските, румънските и българските превозвачи.
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯЗа това мерките предложени от Макрон, трябва да бъдат приложени в ЕС твърдо и безкомпромисно! Ако на българските превозвачи не им харесват тези мерки, може да обърнат дестинациите си от запад на изток!
Убийствата на невинни хора от недоспали печелбари-шофьори на тирове и камиони трябва да бъдат ограничени до минимум!
neut
Рейтинг: 7027 НеутралноДобре, а какво ще се случи в Страсбург и Брюксел не е ясно
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restrussian78
Рейтинг: 689 НеутралноДо коментар [#8] от "Боян Таксиров":
"Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)Свободната пазарна икономика предоставя, както на нас в частност, така и на ЕС като цяло, всички необходими средства за справяне с "картелираните" сектори. Няма нужда от антипазарни регулации, които уж са в полза на онеправданате, а накрая точно те ще покрият сметката за "благородната грижа" на чиновниците. Лошото е, че в спорове относно това, дали са справедливи или не условията, при които работят българските шофьори и дали щял да оцелее или не транспортният сектор у нас, изпускаме съществения въпрос в случая. Борбата не би следвало да е за спасяване на шофьорите или пък на фирмите, а за спасяване на фундамента на ЕС, който се основава на свободното движение на хора, капитали, стоки и услуги. Дори съществуващият регламент е в разрез с този фундамент и се нуждае от премахване, а не от разширяване. Без свободна търгъвия, ЕС е безпредметен и няма как да оцелее нито на една, нито на няколко скорости. Това е принципен въпрос и няма нищо общо нито с шофьорите, нито с транспортните фирми.
Боян Таксиров
Рейтинг: 1898 НеутралноДо коментар [#12] от "russian78":
mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bgЕ, в такъв случай можеш само да съжаляваш, че не живееш в този ЕС на дикенсовия капитализъм, който толкова искаш.
Ти искаш едно - аз друго.
Засега, ЕС е на моя страна, докато ти можеш да виеш срещу "Брюкселския диктат" на воля, пишейки глупостите си.
russian78
Рейтинг: 689 НеутралноДо коментар [#13] от "Боян Таксиров":
"Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)Хубаво е да знаете, че когато е творил Дикенс, ЕС още не е същеструвал. Също така, когато четете за "дикенсовия капитализъм", опитайте се да го съпоставите с това, което го е прадшествало и не забравяйте, че настоящото благосъстояние и ЕС в частност, не биха били възможни без индустриалната революция и глобализма.
И Вие и аз искаме да живеем добре, да бъдем щастливи и да оставим след себе си свят, в който децата ни да живеят още по-добре и щастливо. Вие вярвате, че това се постига само с регламенти, че е достатъчно да напишете на хартия едни заклинания, да ги публикувате в Държавен вестник и от утре българскате шофьори ще се будят само в петзвездни хотели. Аз знам, че не е така.
Боян Таксиров
Рейтинг: 1898 НеутралноДо коментар [#14] от "russian78":
mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bgДа, знам кога е живял Дикенс.
Това беше ирония, в смисъл че такъв ЕС е невъзможен.
Аз също така знам, че всички социални придобивки, които днес отново се атакуват, са били извоювани чрез жестока класова борба. Нищо не е дошло даром, поради благоволението на капиталистите, а въпреки тяхната съпротива.
И да, регламентите и регулациите не са лошо нещо. Който не може или не желае да ги спазва.... е, друг ще го замести, Природата не търпи вакуум...