Българската позиция за превозвачите победи, съобщи евродепутатът Новаков (обновена)

Българската позиция за превозвачите победи, съобщи евродепутатът Новаков (обновена)

© Надежда Чипева, Капитал



Абсолютна и безусловна капитулация на пакета "Макрон", свързан с промените в транспорта, и пълна победа за българската позиция - така евродепутатът Андрей Новаков определи одобрените днес от комисията по транспорт на Европейския парламент промени в пакета за мобилност. Той поясни, че е отпаднало предложението за тотална забрана за използване на кабините на камионите за почивка.


Не била приета и идеята на всеки три седмици шофьорите да се прибират вкъщи, а също така е отпаднало и намерението на комисията международните шофьори да попадат в обхвата на Директивата за командированите работници, т.е. на всеки 72 часа, прекарани в някоя страна членка да бъдат налагани местните изисквания и местното законодателство.


По повод решението на летище София, на връщане от Тирана, премиерът Бойко Борисов обяви, че не приема позицията, че става въпрос за "победа над президента Макрон".




Според Андрей Новаков днешното решение е много силен сигнал и към Съвета на министрите, и към Европейската комисия, така че той очаква финалното решение да не се отличава от днешното.


Българската позиция за превозвачите победи, съобщи евродепутатът Новаков (обновена)

© пресслужбата на Групата на ЕНП в ЕП


Какво бе одобрено от комисията на Европарламента


В официалното съобщение за резултата от днешния вот, в което Новаков бе единственият българин с право на глас, се посочва, че Директивата за командированите работници по принципа "еднакво заплащане за еднаква работа" ще важи за шофьорите по време на каботажните курсове. За действието ѝ ще са необходими изясняване на операциите и осигуряване на равни условия за труд на водачите.


Евродепутатите предлагат съкратени срокове, в които националните власти да отговарят на искане за информация от друга страна при разследване на измами, свързани с работното време, почивките и командированите шофьори.


Въвеждат се минимален брой синхронни проверки - спиране на камионите на пътя по едно и също време от прилагащите органи на две или повече държави.


За намаляване на бюрократичните пречки и подобряване на ефективността, прилагането на бъдещите мерки би трябвало да се фокусира върху компании с висок риск за извършване на нарушения.


Евродепутатите искат също така страните членки да налагат глоби на възложители, подизпълнители и други страни по превозите, които знаят или са длъжни да знаят, че превозвачите нарушават правилата.


Понеже расте броят на компаниите, използващи само лекотоварни средства, евродепутатите от комисията предлагат компаниите за международен транспорт с автомобили над 2.4 тона също да спазват правилатна на ЕС за каботажни превози и време на пътя с цел да се избегнат пропуски в законодателството, позволяващи нарушения.


За справяне с проблема с компании, работещи само по поръчки без реално да имат съответната база и техника (т.нар. letterbox companies) ще се изисква превозвачът да има "реално и продължително присъствие" в страната, където е регистриран, т.е. достатъчно често да извършва дейност в тази страна член на ЕС и достатъчно места за паркиране на автомобилите му.


Страните трябва често да проверяват тези критерии и националните им регистри за товарни превозвачи да бъдат свързани помежду си, а властите да отговарят бързо на запитвания при разследване в друга държава.


Българската позиция за превозвачите победи, съобщи евродепутатът Новаков (обновена)

© пресслужбата на Групата на ЕНП в ЕП


Каботажните превози ще са допустими за 7 дни. В този срок може чуждестранният превозвач да извършва операции в страната на доставката до 48 часа след това, за да се избегнат системни злоупотреби. Останалите дни са за държавите по пътя на водача обратно. Каботажни превози няма да се позволяват в същата страна преди да са изминали 72 часа, откакто камионът да се е прибрал в държавата, където е регистриран.


Ще може да се почива в кабината на камиона, коeто е задължителнf на всеки 6 дни работа и е допустима, единствено, когато камионът е паркиран на паркинги със съответните помещения за готвене, санитарни възли, безжичен интеренет и охрана. Евродепутатите прилагат подробен списък какво представлява този набор от изисквания за паркингите.


Не може да се спи в камиона, докато той е на ферибот или на товарен влак. Когато става дума за дневна почивка, е достатъчно да има канапе, но за седмичната почивка задължително трябва да е платена каюта за спане.


За да не намали продължителният престой на пътя, работата на шофьорите трябва да е така планирана, че седмичната им почивка да се пада, докато са у дома или да могат да си почиват по места по техен избор, направен преди края на 3 последователни работни седмици. Ако поискат да се приберат у дома, работодателят трябва да поеме разходите.


Допуска се гъвкавост при правилата за седмичната почивка, стига това да бъде компенсирано по-късно с равностойно време. Позволява се водачите да шофират 2 часа повече на ден, ако целта е да се приберат в централата и стига това време да им бъде компенсирано като почивка по-късно.


Какво следва


Текстовете, одобрени от евродепутатите от Комисията по транспорт и туризъм, трябва да получат подкрепа и от пленарно заседание на целия Европарламент. Тогава те стават официална позиция на Европейския парламент за преговорите му със Съвета на ЕС. Те могат да започнат, след като и Съветът приеме своята позиция.


Днешното решение за командированите шофьори, времето за почивката им и правилата за достъп до пазара за превози е част от Пакета за мобилност, предложен от Европейската комисия през май 2017г. Позицията за таксуването на превозите бе одобрена в комисията на ЕП на 24 май 2018г.

Коментари (81)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    Просто не ми се вярва. Поздравления.

  2. 2 Профил на kmy56562160
    kmy56562160
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Веднъж и ние да успеем да защитим националния си интерес. Най-мракобесното правило за връщане на всеки 3 седмици отпадна. Браво

  3. 3 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2127 Весело

    .......да ВИДИМЕ........????!!!!!........

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  4. 4 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 524 Весело

    БРАВО!
    Поздравдления.

    Че се опитаха да ни правят на балами, ама не им мина номера!!!!

  5. 5 Профил на Conservative Future
    Conservative Future
    Рейтинг: 1291 Разстроено

    Госпожа Лъжа тъкмо разправяше как подходът на правителството за решаване на проблема бил безперспективен, и пак се оказа с къси крака. Сефте, дето се вика.

    Формулата за спасение на Европа и на България: християнство, патриотизъм, капитализъм. Другото е от лукавия.
  6. 6 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Дано се случват повече такива неща.

    This is the place where puddings die.
  7. 7 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Честито на тираджиите. Няма да се отличават от предците си - керванджии и гурбетчии в Цариград, навремето.Да се запасят с леб, бито сирене и повечко чесън. Какво значение има , че е минал век и половина.🚾

  8. 8 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Честито на тираджиите. Няма да се отличават от предците си - керванджии и гурбетчии в Цариград, навремето.Да се запасят с леб, бито сирене и повечко чесън. Какво значение има , че е минал век и половина.🚾

  9. 9 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Честито на тираджиите. Няма да се отличават от предците си - керванджии и гурбетчии в Цариград, навремето.Да се запасят с леб, бито сирене и повечко чесън. Какво значение има , че е минал век и половина.🚾

  10. 10 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    Дано да остане такова решението.
    Трябва да се признае, че "тримата тенори" (Новаков, Ковачев и Джамбазки) се разчекнаха във връзка с тези обсъждания и да търсят подкрепа в ЕП.
    Поздравления за което.

    Доброто е заразно
  11. 11 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#9] от "zegi":
    Аз съм виновен. Много бързо цъкам😫.

  12. 12 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4451 Любопитно

    Просто не ми се вярва. Поздравления.
    —цитат от коментар 1 на stedim


    Много си е за вярване даже.
    Познай от един път, ако насреща имахме РУСНАЦИ и ПУТИН
    какво ЧЕЛОБИТИЕ и какви ПОКЛОНИ,
    ЦЕЛУВАНИЯ НА РЪЦЕ и ИЗВИНЕНИЯ щяха да паднат !!!!
    При истинската ДЕМОКРАЦИЯ от ЕВРОПЕЙСКИ ТИП е така.
    Хайде да видим

    В СРЯДА от 8.30 часа ПРЕД ПАРЛАМЕНТА

    НА НАЦИОНАЛНИЯ ПРОТЕСТ СРЕЩУ РЕСТАРТА на БелеНЕ

    ДАЛИ ЩЕ ПОБЕДИ БЪЛГАРСКИЯ ИНТЕРЕС ?!?!?!

  13. 13 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    Честито на тираджиите. Няма да се отличават от предците си - керванджии и гурбетчии в Цариград, навремето.Да се запасят с леб, бито сирене и повечко чесън. Какво значение има , че е минал век и половина.🚾
    —цитат от коментар 7 на zegi


    Ако желаят, ще ядат охлюви и здравословна салата от треволяци, ако желаят, ще спират на всеки ресторант по пътя и ще спят по хотели. А ако желаят, със спестените пари ще започнат свой бизнес след три-четири години.
    Тъй че недей да мислиш вместо тях.

    Доброто е заразно
  14. 14 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3491 Неутрално

    От тази дописка не разбрах, какво е новото в директивата?
    Имало някаква победа (за сега) но какво е останалото съдържание с което превозвачите са съгласни или не са се допреборили?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  15. 15 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 671 Весело

    жалките скапани бг фирми за нищо не стават изреваха на умреЛО.Браво Макроне унищожи бг мафията веднъж завинаги.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  16. 16 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Сега водачите на ТИР-ове ще бъдат още по-експлоатирани от робовладелците си!

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  17. 17 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6992 Неутрално

    Добра новина за нашите фирми

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  18. 18 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 293 Весело

    "... той очаква финалното решение да не се отличава от днешното."
    Аха. Трапезните революционери на сутринта са тих-тихи... Ще си изтрия профила, ако всичко не се обърне отново на 180 градуса.

  19. 19 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6191 Любопитно

    До коментар [#14] от "DDR":

    Ами да не правят дъмпинг на френските ТИРаджии - основно това разбрах.

    karabastun1@abv.bg
  20. 20 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 671 Весело

    Сега водачите на ТИР-ове ще бъдат още по-експлоатирани от робовладелците си!
    —цитат от коментар 16 на xqv31309910

    Само робите и балъците работят в бг фирми.Тези ,който знаят западен език бачкат в западна фирма.Знам няколко фирми в Австрия и Люксембург с заплата от 3500 евро бруто на месец обаче на тия пари са осигуровките.Бай ганьо с неговата жалка фирма дава 250 евро заплатата + 60 евро командировка.БГ жалка картинка.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  21. 21 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#20] от "In my world":

    Аз имам инфомация за около 1500 - 1800 евро на седмица само че на шофьори, които са си от държавите, не на гастербайтери.

    The Tenth Man
  22. 22 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#20] от "In my world":

    Ами стой си там! Що се занимаваш с такива аборигени като нас, българите?

  23. 23 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    Нещо ср обърках. Тия празнуват, че българските шофьори ще продължат да получават по-лоши условия на работа дори когато са в скъпа държава за дълго време? Много долно, че и нагло.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  24. 24 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#20] от "In my world":Аз имам инфомация за около 1500 - 1800 евро на седмица само че на шофьори, които са си от държавите, не на гастербайтери.
    —цитат от коментар 21 на Адвокат на дявола


    чак толкова незнам дали взимат.Аз преди 6 месеца говорих с един швед тоя работеше за 4500 евро на месец.Работеше швеция германия всеки петък се прибира в къщи.Беше доволен от работата.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  25. 25 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    От тази дописка не разбрах, какво е новото в директивата?Имало някаква победа (за сега) но какво е останалото съдържание с което превозвачите са съгласни или не са се допреборили?
    —цитат от коментар 14 на DDR


    Новаков пак се изказал неподготвен. За момента май изтеглят сегашното предложение и ще преразгледат текстовете. Но нищо не е решено окончателно. А българските превозвачи искали да организират референдум за излизане от ЕС, ако директивата се приеме...

  26. 26 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    До коментар [#17] от "neut":

    ... и лоша за нашите хора... Но в България винаги офшорки са били по-ценни от хората....

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  27. 27 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    До коментар [#20] от "In my world":

    И все пак тук говорим, че „темата позьори” лобират за байганьовските работодатели и против всякакъв ръст на заплатите за българи, в случая шофьори.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  28. 28 Профил на cmx11486762
    cmx11486762
    Рейтинг: 213 Разстроено

    Българските шофьори са с най-ниските заплати и се осигуряват на най ниските нива в цяла Европа. Защо ли е този рев на българските превозвачи......,но аз не разбирам ,защо ББ и неговите министри не го знаят.

  29. 29 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2008 Любопитно

    До коментар [#7] от "zegi":


    До коментар [#12] от "Hawaii":


    До коментар [#18] от "Неизвестен извършител":
    Имам само един въпрос :

    - Някога сядали ли сте било зад волана, било на съседната седалка ей тъй да се повозите ? И то само за да опитате от личен опит какви са условията в днешните камиони за дълги превози !
    Бих добавил само, че има разлика между европейските и щатските камиони за дълги превози , и в товароносимост ( в Европа не могат да се движат по нашите пътища именно заради доста по-високия тонаж!) и в удобствата на кабината (там са доста по-дълги преходите) !
    И не гледайте какви са условията по нашите - българските пътища, у нас няма ни един паркинг за тези камиони , където да можеш да спреш, да се изкъпеш и да седнеш с колегите на раздувка . . .
    Включително от Италия, Австрия на запад има специални паркинги с всички удобства за спокойна и пълноценна почивка, даже палатка да си разпънеш ако искаш или един спален чувал на тревата с обикновен чадър над главата да те пази от росата . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  30. 30 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Ицката грантояда и Рада дъ дийп задължително трябва да оспорят и заведат дело в ЕК за накърняване правата на френските превозвачи.

  31. 31 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Е, сега шофьорите ще спят и серат в шофьорските кабини.
    Голяма победа.

    Но за кого?

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  32. 32 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#20] от "In my world":Ами стой си там! Що се занимаваш с такива аборигени като нас, българите?
    —цитат от коментар 22 на lz73

    точно вие от изтока подбивате цените на товарите барабар с поляците и румънците.Жестоки проверки трябват да бъдат от сега нататък за фирмите от изтока.Запада винаги ще е над мизерния и жалък изток.Макрон убиеца на бг мафията.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  33. 33 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    До коментар [#12] от "Hawaii":

    "Познай от един път, ако насреща имахме РУСНАЦИ и ПУТИН
    какво ЧЕЛОБИТИЕ и какви ПОКЛОНИ,
    ЦЕЛУВАНИЯ НА РЪЦЕ и ИЗВИНЕНИЯ щяха да паднат !!!!
    При истинската ДЕМОКРАЦИЯ от ЕВРОПЕЙСКИ ТИП е така."
    И за какзво е тая неистова радост?Радвате се,че българина работещ в българска фирма,ще взима в пъти по-малко от колегите си работещи в чужди фирми и като се пенсионира,ще открие че е беден като църковна мишка?Ми то голяма радост наистина,ако переш пари чрез транспортен бизнес и имаш над 100 камиона.Малките собственици така или инак са смазани от конкуренцията на "назначените" фирмаджии.А "назначените" по принцип са със партийни пари.А партийните пари откъде са?Айде пак скачайте възторжено.Нищо де, то природата си знае работата.До 10г. НИКАКЪВ шофьор няма да намерите в БГ.Ще останат само диванета дето си нямат и хал хабер от занята и могат да ти строшат камион със стока за стотици хиляди.Радвайте се,не ви остана много.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  34. 34 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 334 Неутрално

    А каракачанката знаейки какво ще е решението, се направи на мъжко и излая по ЕС.Демек уплаших ги.

  35. 35 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3491 Неутрално

    До коментар [#25] от "idiotstavrev":

    ”. А българските превозвачи искали да организират референдум за излизане от ЕС, ако директивата се приеме...”
    Това ако е вярно, то матряла мнооого прост. Като излезе от ЕС, за да кара в ЕС, пак ще трябва да спазва условията на директивата. Същото като ГДПР, дори и без седалище в ЕС, щом имат клиенти от ЕС и хайде по директивата за лични ГДПР. Мале,мале, матрял...

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  36. 36 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#33] от "sandman":

    И ти си прав, дори не знаеш колко

  37. 37 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Добра новина за чорбаджиите, белите им роби ще продължават да могат да въртят по 2-3 месец вътрешно в Европа без да се прибират да си видят семействата.

    Евала, защитихме българския мутро интерес!

    А завършилия техникум Новаков прие лично безусловната капитулация на мекерто на Ротшилд.

    Боже, слез и си прибери версиите.

  38. 38 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#25] от "idiotstavrev":

    И като излезнат като какви ще се явяват после за вътрешноевропейските превози.Щото да не ги карат да разкачат полуремаркетата още на границата и от там да ги кара европейски влекач, като са толкоз умни.А в БГ ще се напълни с турски превозвачи.Да внимават в картинката

  39. 39 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8240 Неутрално

    Иначе щяха да излязат от ЕС.

  40. 40 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    До коментар [#36] от "rexdog2004":

    За съжаление знам,но от това не ме боли по-малко.Май повече.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  41. 41 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    До коментар [#38] от "rexdog2004":

    Да,ще излезнат.И ние лапнишараните веднага повЕрвахме.Да оставят питомното,па да погонят дивото.Може, ама друг път.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  42. 42 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    От тази дописка не разбрах, какво е новото в директивата?
    —цитат от коментар 14 на DDR


    В самата директива няма още нищо ново.
    Комисията внася предложение у парламента и съвета -> парламента пише становище (с или без промени) и го праща в съвета -> ако и съвета се съгласи с промените, влизат в сила. Обаче съвета не е длъжен изобщо да ебава парламента и може си приеме друго решение (оригиналното или некое свое). Туй се връща в парламента и ако там има вишегласие за напротив , цялото предложение се прецаква. Ако няма вишегласие за напротив, се отпочват допълнителни пазарлъци

    https://bit.ly/2LkzwFn

  43. 43 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#20] от "In my world":

    Чакай сега. 250 плюс 20х60 прави 1450 евро нето. След осигуровките на германеца нетото му от 3500 ще е малко над 2000. Не е толкова огромна разликата освен в осигуровките и ако немецът не получава допълнително командировъчни.

    Като цяло за 1500-2000 евро на края на месеца за български тираджия съм чувал да има в разни фирми. При средна заплата 700-800 евро за страната не знам доколко е ниска. Все пак фирмите ни разчитат на по-ниски цени, за да получават товари. При равна цена с тази на немците много по-трудно ще е да има работа, даже и при купищата регулации и разрешителни.

    Вече е друг въпрос защо българските фирми поемат вътрешни курсове в Западна Европа, но това идея си нямам как става, доколко са притиснати от липсата на товари и т.н. Макар че всъщност заради това нещо скочиха с промените, а не толкова за товари примерно Турция-България. За дългите курсове реално разрешителните ограничават достатъчно да има място за всички- българинът ще има право примерно на 500 курса годишно, немецът и той, при 1000 товара даже може да търсят още квота, че не им стига. Но пък май проблем е връщането без товар- плащаш гориво, лизинг, заплата и т.н. Без приход и без нещо да избие връщането просто удвояваш разхода за основния курс. Всеки(и западняците) търси как да натовари по обратния път, често фирмите държат шофьори със седмици да чакат товар, но да не се прибират празни, та явно разходът е наистина голям. Нашите тук яко играят- на връщане завъртат примерно Германия-Австрия, нещо из вътрешността, до Сърбия и така прибират камиона. Немците сигурно прибират шофьорите в петък, но искат бая повече за курс на клиента- не винаги има обратен товар.

    Директивата нямаше да помогне за по-големи заплати като цяло. Щеше да вдигне дохода на част от тираджиите, но да вдигне и цените ни яко, да намали броя на товарите, да докара до фалити на малките фирми и много от шофьорите да са без работа след съкращения и в големите. Не само в транспорта имаме работа и ни избират освовно заради ниската цена, а иначе при равни условия биха хванали западняци. Тук затова основни бизнеси са аутсорс, производство на ишлиме и т.н.

  44. 44 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    Аз на приказките на депутати не вярвам, още повече ако са евро. Какво точно е станало ще разберем от дребните буквиа и когато превозвачите си кажат думата.

    Истината е, че Макрон съвсем не се беше загрижил за шофьорите ни а лобираше за френските шофьори. Които не са конкурентно способни защото нашите са готови да работят за мизерни заплати и живият при мизерни условия. Но това според западните разбирания а според нашите сме си дори много добре и печелим добре.

    Така нашите им вземат пазара на западняците защото това е единственото ни конкурентно предимство, ниските според западните понятия заплати. И прекрасни според нашите понятия. Ако си дигнем заплатите до западните губим конкурентното предимство и следва фалит на нашите. Което беше и целта на Макрон.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  45. 45 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8795 Неутрално

    Нещата се развиват така, както го искаха нашите фирми и шофьори. Не са им добри условията, но воля тяхна.

  46. 46 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2607 Неутрално

    До коментар [#27] от "mapto":

    Хайде прочети за какво иде реч - за това да се прибират вкъщи на всеки три седмици; ако франсето се прибере от Белгия е нЕколко часа път и една пресечена граница и то в ЕС; ако нашенеца се прибере от Франция си е доста път и доста граници, някои не са в ЕС. За това е проблема - че франсето е облагодетелствано; сега нашия работодател ще си плаща работата и командировъчните както си му е реда - във Франция според местните норми - там спор няма; само че франсето вече няма да е облагодетелствано да си почива дома след два часа път, а нашенеца да бъхти два дена плюс разправии по границите - франсето може да си почива в Белгия, ако го мързи тези два часа да кара, нашенеца може да си почива във Франция, ако не му се бичи до България.

    Протекционизмът на Макрон - чист шовинист - оттече в канала, както си трябва - ЕС все още не пасат трева.

  47. 47 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#29] от "Чардо":

    "И не гледайте какви са условията по нашите - българските пътища, у нас няма ни един паркинг за тези камиони , където да можеш да спреш, да се изкъпеш и да седнеш с колегите на раздувка . . ."

    Аз съм виждал 2 ТИР-паркинга в България, може да има и други, но не ги знам. Единият е на околовръстното на София, близо до пресичането му с ломското шосе. Виждал съм го от шосето, огромен паркинг за тирове, има и хотелче и ресторант.
    Другият го видях преди доста години някъде към Любимец - голям паркинг и ресторант, не знам дали има мотел.
    Като добавиш и мотел Ихтиман, където също паркингът не е малък, все е нещо.
    През България минават основно български и турски шофьори, мисля, че предпочитат да си спят в кабините, зад седалките имат легло и не им се дават пари за хотел.

  48. 48 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#24] от "In my world":

    Тези с които говорих, вземат.

    Сега вярно, че беше някакво сезонно извозване на зеленчуци дейността, но...

    Нямам идея всъщност това бруто или нето е...

    The Tenth Man
  49. 49 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3208 Неутрално

    "Българската позиция за превозвачите победи..."

    "Българската позиция" за опазването на машиностроителните предприятия някога доведе до това, че днес няма нито предприятия, нито машиностроители.
    "Българската позиция" за опазване на превозвачите няма как да не доведе до това, че след някоя и друга година няма да има нито превозвачи, нито шофьори.

  50. 50 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#43] от "атанас":
    една западна фирма плаща къде по-високи данъци от една от изтока.Няма база за сравнение.И западен шофьор е осигурен на цялата заплата ,а после пенсията ще е голяма.Бг фирмата мизерна осигуровка = мизерна пенсия.И в бг фирмата трябва да се правиш на монтьор ,а в западната само вдигаш телефона и се обаждаш на фирмата да пратят асистенция.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  51. 51 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#43] от "атанас":

    Герм. шофьор на камион изкарва месечно м/у €1800 и €4500 бруто в зависимост от опит, от вида на шофираното МПС и фирмата, за която работи (малка, голяма), региона (южна, северена, източна, западна Германия).
    Работата на бълг. камионджии е по-трудна, защото са далеко от дома си.
    Иначе за посл. 25 год. аз не съм виждал нито тир с герм. регистрация, нито герм. тирадджия.
    Всичко е от Източна Европа и бивш. СССР.

  52. 52 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Победа за няколко собственици на камионджийски форми. Шофьорите ще лапат дебелия пак. А най-интересното е в новините как току що Бб обясняваше гордо какво постижение са направили.
    Сега ще спя спокойно, българския предприемач най-после ще успее да си изплати лизинга на камионите 😄

  53. 53 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 746 Неутрално

    и какъв е този успех хората да не могат да се приберат при семействата си повече от 3 седмици.

  54. 54 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    Защо ли е този рев на българските превозвачи......
    —цитат от коментар 28 на cmx11486762


    Защото искат да продължат да експлоатират шофьорите си, които да продължат да работят с всичката мизерия, съпътстваща работата им за български превозвачи.
    Макар че някои макронски предложения бяха доста неадекватни.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  55. 55 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    До коментар [#43] от "атанас":

    Много хубаво им направихте сметката.Можете да питате ваш познат или се направете на луд и се обадете на някоя от транспортните фирми,че търсите работа и питайте за заплата и на колко ще ви осигуряват.Питайте и колко ще ви удържат,ако собственика по незнайни критерии реши,че сте дали преразход на гориво.Шофьорите,за да не се харчат много по-западните магазини/все пак трябва да се яде/ си носят разни неща,които издържат по- дълго,но хладилника на камиона е малък и не е фризер.Значи се самонаказват с нездравословно хранене.Изобщо мизерен начин на живот срещу малко повече пари от нормалното за БГ.Стреса е другата страна.Логистиците дотолкава са изтъпяли,че ги карат да бързат постоянно.Те си смятат на компа макс скорост на камиона по километрите на курса.Как да им влезне в чиновническите кратуни,че това е път и той не е само за техните камиони.Има хиляди причини поради които не може да се поддържа макс.скорост.Да управляваш нещо което е 16м зад теб също не е лесно.Някой смахнат логист като те набута в място,където и ван не може да маневрира проблема е за шофьора,ония е в офиса зад компа.И на всичкото отгоре са и материално отговорни за товара и композицията.Изобщо,който не е близо до този занят,идея си няма за какво става въпрос.Всеки те рита както си иска.Аз това не бих го работил и за 5000 евра чисто.Просто нервите ми няма да издържат.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  56. 56 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално



    иначе като алтернатива бълг. шофьор в чужбина кара масово регионални МПС от сорта на бетонобъркачки.

  57. 57 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    До коментар [#51] от "Нинов":

    Да ви изпратя снимки от композиции с немски регистрации?Дори и с шофьор немец съм разговарял,а послердние немски шофьор с който има досег,беше жена,караше немска композиция с цистерна по АДР.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  58. 58 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#57] от "sandman":

    немски тираджия (или строител) е като 500-евровата банкнота - знаят, че съществува, но никой не го е виждал ;-)

  59. 59 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    Значи съм късметлия?Едва ли.Срещнах ги по работа.А на немкинята камиона ми отвори доста работа в гадно дъждовно време.Не беше много късмет.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  60. 60 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#14] от "DDR":Ами да не правят дъмпинг на френските ТИРаджии - основно това разбрах.
    —цитат от коментар 19 на karabastun


    Хайде отвори някоя книжка и прочети първо какво е дъмпинг и после използвай тази думичка.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  61. 61 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    Веднъж и ние да успеем да защитим националния си интерес. Най-мракобесното правило за връщане на всеки 3 седмици отпадна. Браво
    —цитат от коментар 2 на kmy56562160



    Другарю,
    не бързай да се радваш, рибата е още във водата . Такова решение е прогласувано в комисията, но за да бъде прието, трябва да се прогласува и в пленарна зала, а там има и други мнения и позиции .

    " Най-мракобесното правило ... "

    Ако имаше малко повече от 2 гънки върху мозъка си, нямаше да постнеш такава дебилщина, дори и срещу 30 стотинки на пост . Ако се приеме предложението на Макрон, това значи българските шофьори да получават заплащане и условия на труд, приравнени с колегите им на Запад и едва ли има български шофьор, който би бил против . Против са ДС-шефовете на фирми, защото трябва да увеличат заплатите и подобрят условията на труд, а това значи да им се намалят печалбите . Вече стана ли ти ясно ? Предложението на Макрон е в полза на шофьорите, а ти като комунист ( !!! ) защитаваш капиталистите и се радваш, че ограбват безогледно пролетариата . Защо ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  62. 62 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    БРАВО! Поздравдления.Че се опитаха да ни правят на балами, ама не им мина номера!!!!
    —цитат от коментар 4 на cristo_n



    Опитали са се да ни правят на балами, защото са искали да подобрят условията на труд и заплащането на българските шофьори ? Защо не попиташ български ТИРаджия, дали има нещо против предложението на Макрон ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  63. 63 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    Дано да остане такова решението.Трябва да се признае, че "тримата тенори" (Новаков, Ковачев и Джамбазки) се разчекнаха във връзка с тези обсъждания и да търсят подкрепа в ЕП.Поздравления за което.
    —цитат от коментар 10 на dogwoman



    " Тримата тенори " се " разчекнаха " в полза на ДС-олигархите и против интересите на българските шофьори .
    Е, може и да имат полза от това ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  64. 64 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9817 Неутрално

    Отлично!
    Беше ясно, че искането на Макрон беше необосновано, лобостко и целеше с непазарни средства да разчисти конкуренцията...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  65. 65 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#55] от "sandman":

    Малко да ви развеселя (ако мога) и да потвърдя написаното.

    Аз съм новоназначена в един офис, новозавършила стидентка.
    Един ден се развива следната случка:
    Управителя идва в логистиката и задава въпрос за доставка на арматура, защото има някакъв проблем. Колежката обяснява, че шофьора на камиона отказвал да товари.
    Управителя иска да наберат шофьора и през високоговорителя го пита защо отказва да товари. Човека му вика "Шефе, аз съм кола соло с ремарке, как да я натоваря тази арматура"

    Управителя само погледна колежката, понече да каже нещо, но се отказа и след това 2 часа не беше в офиса...

    The Tenth Man
  66. 66 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    До коментар [#65] от "Адвокат на дявола":

    По стечение на обстоятелствата и аз съм присъствал на подобни "събития".Изобщо,напоследък всеки се занимава с неща от коите нищо не вдява,но за сметка на това,го прави "компетентно".
    А между другото,заради вас научих какво е ника който ползвате.Благодаря за което,човек се учи,докато е жив.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  67. 67 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#66] от "sandman":

    Моля:)
    Подписа ми е по-интересен:)

    А случката ми се загнездила в съзнанието (разбира се в началото и аз не вдянах проблема но след това, когато ми обясниха какво представлява арматурата и кола соло с ремарке онемях)

    The Tenth Man
  68. 68 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 635 Неутрално

    От съюза на превозвачите заплашиха,че ще инициират референдум за излизане от ЕС. Имали 500хил.готови гласа и като нищо щели да спечелят. Защо им бил ЕС като няма да работят в него.
    Може ли такова малоумие, егоизъм, наглост и .....думи не ми достигат. Щом за мен е зле, дай да объркаме държавата и на Вуте да му е зле.
    Обединената партокрация скочи в защита на по-лоши условия на труд и по-ниско заплащане на работниците , защити печалбите на собствениците и нарече това национален интерес.
    Все едно, че сме на бала на чудовищата.

  69. 69 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    До коментар [#68] от "attitude":

    Да,ама невсе едно че,ами направо сме/сте/ си там.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  70. 70 Профил на kmy56562160
    kmy56562160
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#62] от "niksan1":

    Или си изключително наивен, или се правиш на ударен. Сериозно ли си представяш как Макрон ляга и става с мисълта как да подобри условията на труд на българския шофьор? Това е прекрасна приказка за лека нощ на някое дете. Много голяма част от предложенията бяха класически протекционизъм, като по учебник. Дори и второкласник би е усетил.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Нашите евродепутати нямаха никакъв принос за тази развръзка. Не ги изкарвайте герои, защото не заслужават това.

  73. 73 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2008 Любопитно

    До коментар [#47] от "aralambi":


    Няколко години ( близо 10 ) преди да влезна в Дома за стари хора Сливен, си вадех хляба като лицензиран международен превозвач, т.е. шеф на фирма. Превозвача може да бъде и шофьор-какъвто си бях, заедно с големия ми син - със собствени камион и бус.
    А межд.шофьор НЕ може да бъде межд.превозвач.
    Лицензите са различни !
    Та от собствен опит говоря!
    Тези паркинги у нас, за които ми говориш, нямат и 25 % от площта на западните, камо ли пък за удобствата! Понеже в доста страни на запад целогодишно е забранено събота и неделя да се движат големи камиони над 3.5 т, то граничните им паркинги са огромни!
    И в неделя вечер, някъде към 23.40 ч, като запалят всички двигателите, рева се чува от километри, еле пък в 00.00 часа като се даде газ за старт на камионите :-)
    А има страни старта е чак в 05.30 ч !
    Някъде има и местни часови ограничения . . . .
    Леглата в кабината ми бяха 2.40/1.00 м., хладилника ми вътре, тв също, (тогава още нямаше лаптопи смартфони и т.н. само хубав пътен атлас!) - отделно походни масички и столове за компаниите , които се събирахме. Естествено , че всеки ще си спи в камиона, иначе не плащат застраховка ако стане нещо с товара!
    Но когато съм имал курсове с буса съм си спал в чувала до сами буса! на тревата - "малко" съм едър, сина още отгоре, та на седалките бе абсурд даже да правя опит да се опъна!
    Даже в Русия и в Ориента паркингите са по,по от наш'те!
    - = - = -
    По мое НЕ меродавно мнение, предполагам че Микрона (ед.мярка равна на 1 000 от милиметъра!) - франсето, иска да създаде поминък на новите емигранти, иначе местните запядняци имат и те шофьори и до преди няколко години нямаха проблем , ни за работа ни за раб.места за шофьори. . ? ? ?
    Знам ли ?
    - = - = -
    Абе човек не го ли мързи, и обичаш ли да пътуваш и шофираш - в този бранш има хляб и то бял!
    Като оставих всичко на сина и то при осигурени всеки месец курсове пълно/пълно до Нюкасъл, до Елче в Испания, до Малмьо, до Ивто в Нормандия - не плащал лизинга на камиона ( МАН ) 1 698.00 лв/месеца и го прибрал лизингодателя! На края даже продал буса на вт.суровини, че даже го домързяло да свали АГУ, а и бутилката бе 250 л! . . . . Буса бе бензинов , а в ония години в доста страни газта бе на доста рехава:, в Сърбия само в Белград, после чак в Загреб, в Румъния само 1 до Арад, в Унгария само 2, в Австрия на 7 места, в Германия пропан-бутан само в някои "топливо', в Италия -да но във Франция -нюц! в Холандия - да- от там бях купил бутилката !, че у нас най-голямата е 80 л. . .
    - = - = -
    Като се устроих тук в Дома в Сливен и след малко повече от 1/2 година , си потърсих работа в Бюрото като шофьор, а те ми отказаха защото аз съм бил инженер и не могло?! А пък и за моята специалност -глад! Ама аз не бях работил почти 30 г по специалността си и бях бая назад с материала,та отказах за да не се излагам :-)
    - = - = -
    Сега ми изниква един въпрос:
    По соц време , тези големи гранични бази ( не само паркинги, а мотели и сервизи! ) по зап.страни са били собственост на СО МАТ ! ! !
    СО МАТ бе най-големия превозвач в Европа и никой друг нямаше и паркингче по границите ! ! !
    За тяхната приватизация нищо не се говори КОЙ ги прилапа ! ? ! ? ! ?
    А те и сега си бачкат . . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  74. 74 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#68] от "attitude":

    Каботажните превози ще са допустими за 7 дни. В този срок може чуждестранният превозвач да извършва операции в страната на доставката до 48 часа след това, за да се избегнат системни злоупотреби. Останалите дни са за държавите по пътя на водача обратно. Каботажни превози няма да се позволяват в същата страна преди да са изминали 72 часа, откакто камионът да се е прибрал в държавата, където е регистриран.

  75. 75 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    До коментар [#73] от "Чардо":

    Чардо,политиките на Макрон естествено са протекционистични.НЯМА на тоя свят банкер,който да го бОли за обикновения човек.Но,нашите шофьори заслужават поне да бъдат осигурявани на реалните си заплати.Иначе другото е пладнешки обир.Та покрай исканията на франсето,което е недолюбвано от французите дори,нашите работници можеха да си направят добро,като вдигнат собствени искания.както казах по горе,нещата се саморегулират.Всички собственици на транспортни фирми се оплакват,че намирането на добри шофьори е все по-трудно.Щом си работил занаята,знаеш че шофьора не е просто продължение на педалите.Аз познавам доста шофьори.Между тях има доста прости хорица,но са уникални шофьори.Така карат машината,че нито катастрофи,нито аварии.Има и интелигентни такива.Тоест интелекта не е непременно атестат за добър шофьор.Иска се специфичен усет.Познавам и интелигентни хора,принудени да работят тоя занаят,ами не стават.Та,тези които стават,постепенно изтичат към западните фирми.
    Със алчността си,нашите превозвачи се самоубиват.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  76. 76 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1654 Весело

    'аси новините... гербавите магистралки обявиле спането по паркинги за национален интерес, пък в Казанлък ЦК-то на Герб шествало под благосклонния взор на трудещите се воглаве с попа... нее истина просто... сега му е майката дедо Гойко да вдигне оценките на зрелостниците с една единица послучай пабедата над Макрон

  77. 77 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Е, сега шофьорите ще спят и серат в шофьорските кабини.Голяма победа.Но за кого?
    —цитат от коментар 31 на Боян Таксиров


    Кабините на тези автомобили са правени,ако не се лъжа,също по европейска директива.Повечето шофьори предпочитат да спят в кабината,където си имат всичко.Стандартът е "подходяща за живеене".Всички производители се придържат към този стандарт.Впрочем,не можете да си представите,какви читави български транспортни фирми има,където няма почти никакво текучество.Работата е наредена по конец,а шофьорите нямат никакво желание да отидат в която и да било западна фирма.

  78. 78 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2008 Любопитно

    До коментар [#75] от "sandman":

    Зя всичко това което си описал - спор няма! Но за всички тях ние дъртите шопЕ имаме една приказка, която лично на мен ми е най-любима:
    - Оно кое си требе ,
    оно си го сака !

    Това което си трябва - то си го иска !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  79. 79 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#32] от "In my world":


    точно вие от изтока подбивате цените на товарите барабар с поляците и румънците.Жестоки проверки трябват да бъдат от сега нататък за фирмите от изтока.Запада винаги ще е над мизерния и жалък изток.Макрон убиеца на бг мафията.
    —цитат от коментар 32 на In my world


    Ужас! Кога стана калйджия и кога ти почерня задника...
    Ние от изтока моето момче работим за заплащане, каквото си договорим. Щом го правим, значи ни устройва. И не ти говоря за тираджии...Та хората от моята среда работят в България, получават определено по-високи доходи от твоите, в абсолютни стойности, и обикновено удостояват с презрение миячите на чинии от запада, дето в почивките м/у две работни места пишат "...вие българите...".
    Остани си със здрае на запад. Желая ти щастие и успехи, но много, ама много те моля, след като вече не си българин, не ми давай акъл как да изкарвам пенсията на родителите ти...

  80. 80 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2900 Неутрално

    До коментар [#23] от "mapto":

    Радват се собствениците на фирми и бай Х. Шофьорите не сме чули.

  81. 81 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#32] от "In my world":
    —цитат от коментар 79 на lz73

    след 20 години това блато няма да го има на никоя картата на света.Тия ,който ще останете тук в бг-то ще съжалявате ще не сте избрали лесното да емигрирате терминал 1-2

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK