ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът и активността са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник"

Българската позиция за превозвачите победи, съобщи евродепутатът Новаков (обновена)

Българската позиция за превозвачите победи, съобщи евродепутатът Новаков (обновена)

© Надежда Чипева, Капитал



Абсолютна и безусловна капитулация на пакета "Макрон", свързан с промените в транспорта, и пълна победа за българската позиция - така евродепутатът Андрей Новаков определи одобрените днес от комисията по транспорт на Европейския парламент промени в пакета за мобилност. Той поясни, че е отпаднало предложението за тотална забрана за използване на кабините на камионите за почивка.


Не била приета и идеята на всеки три седмици шофьорите да се прибират вкъщи, а също така е отпаднало и намерението на комисията международните шофьори да попадат в обхвата на Директивата за командированите работници, т.е. на всеки 72 часа, прекарани в някоя страна членка да бъдат налагани местните изисквания и местното законодателство.


По повод решението на летище София, на връщане от Тирана, премиерът Бойко Борисов обяви, че не приема позицията, че става въпрос за "победа над президента Макрон".




Според Андрей Новаков днешното решение е много силен сигнал и към Съвета на министрите, и към Европейската комисия, така че той очаква финалното решение да не се отличава от днешното.


Българската позиция за превозвачите победи, съобщи евродепутатът Новаков (обновена)

© пресслужбата на Групата на ЕНП в ЕП


Какво бе одобрено от комисията на Европарламента


В официалното съобщение за резултата от днешния вот, в което Новаков бе единственият българин с право на глас, се посочва, че Директивата за командированите работници по принципа "еднакво заплащане за еднаква работа" ще важи за шофьорите по време на каботажните курсове. За действието ѝ ще са необходими изясняване на операциите и осигуряване на равни условия за труд на водачите.


Евродепутатите предлагат съкратени срокове, в които националните власти да отговарят на искане за информация от друга страна при разследване на измами, свързани с работното време, почивките и командированите шофьори.


Въвеждат се минимален брой синхронни проверки - спиране на камионите на пътя по едно и също време от прилагащите органи на две или повече държави.


За намаляване на бюрократичните пречки и подобряване на ефективността, прилагането на бъдещите мерки би трябвало да се фокусира върху компании с висок риск за извършване на нарушения.


Евродепутатите искат също така страните членки да налагат глоби на възложители, подизпълнители и други страни по превозите, които знаят или са длъжни да знаят, че превозвачите нарушават правилата.


Понеже расте броят на компаниите, използващи само лекотоварни средства, евродепутатите от комисията предлагат компаниите за международен транспорт с автомобили над 2.4 тона също да спазват правилатна на ЕС за каботажни превози и време на пътя с цел да се избегнат пропуски в законодателството, позволяващи нарушения.


За справяне с проблема с компании, работещи само по поръчки без реално да имат съответната база и техника (т.нар. letterbox companies) ще се изисква превозвачът да има "реално и продължително присъствие" в страната, където е регистриран, т.е. достатъчно често да извършва дейност в тази страна член на ЕС и достатъчно места за паркиране на автомобилите му.


Страните трябва често да проверяват тези критерии и националните им регистри за товарни превозвачи да бъдат свързани помежду си, а властите да отговарят бързо на запитвания при разследване в друга държава.


Българската позиция за превозвачите победи, съобщи евродепутатът Новаков (обновена)

© пресслужбата на Групата на ЕНП в ЕП


Каботажните превози ще са допустими за 7 дни. В този срок може чуждестранният превозвач да извършва операции в страната на доставката до 48 часа след това, за да се избегнат системни злоупотреби. Останалите дни са за държавите по пътя на водача обратно. Каботажни превози няма да се позволяват в същата страна преди да са изминали 72 часа, откакто камионът да се е прибрал в държавата, където е регистриран.


Ще може да се почива в кабината на камиона, коeто е задължителнf на всеки 6 дни работа и е допустима, единствено, когато камионът е паркиран на паркинги със съответните помещения за готвене, санитарни възли, безжичен интеренет и охрана. Евродепутатите прилагат подробен списък какво представлява този набор от изисквания за паркингите.


Не може да се спи в камиона, докато той е на ферибот или на товарен влак. Когато става дума за дневна почивка, е достатъчно да има канапе, но за седмичната почивка задължително трябва да е платена каюта за спане.


За да не намали продължителният престой на пътя, работата на шофьорите трябва да е така планирана, че седмичната им почивка да се пада, докато са у дома или да могат да си почиват по места по техен избор, направен преди края на 3 последователни работни седмици. Ако поискат да се приберат у дома, работодателят трябва да поеме разходите.


Допуска се гъвкавост при правилата за седмичната почивка, стига това да бъде компенсирано по-късно с равностойно време. Позволява се водачите да шофират 2 часа повече на ден, ако целта е да се приберат в централата и стига това време да им бъде компенсирано като почивка по-късно.


Какво следва


Текстовете, одобрени от евродепутатите от Комисията по транспорт и туризъм, трябва да получат подкрепа и от пленарно заседание на целия Европарламент. Тогава те стават официална позиция на Европейския парламент за преговорите му със Съвета на ЕС. Те могат да започнат, след като и Съветът приеме своята позиция.


Днешното решение за командированите шофьори, времето за почивката им и правилата за достъп до пазара за превози е част от Пакета за мобилност, предложен от Европейската комисия през май 2017г. Позицията за таксуването на превозите бе одобрена в комисията на ЕП на 24 май 2018г.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK