"Уизер" промени правилата за ръчния багаж

"Уизер" промени правилата за ръчния багаж

© Надежда Чипева, Капитал



Всеки, който ползва нискобюджетни авиокомпании, знае колко строги са за размера на багажа и броя на чантите, които могат да се вземат на борда - чекиран или ръчен.. Това е и един от начините тези превозвачи да изкарват допълнително пари от пътниците в замяна на често доста ниски цени на билетите в сравнение с "нормалните" авиокомпании.


Наскоро първият стъпил на българския пазар нискобюджетен превозвач - унгарската "Уизер" (Wizzair), е променила политиката си за ръчния багаж.


"Wizz Air промени своята политика по отношение на транспортирането на ръчния багаж и качването му на борда, за да гарантира по-плавен и оптимизиран процес на качване на пътниците, особено за полетите с висока натовареност", посочват от компанията в отговор на въпрос на "Дневник" за промяната.




Уточнява се, че всеки редовен билет покрива безплатен ръчен багаж, но заради дизайна на самолета, капацитетът на багажното отделение в кабината не е безкраен и ограничава броя на ръчните чанти, които могат да бъдат качени на борда.


"Тъй като продуктът WIZZ Priority, който гарантира мястото на ръчния багаж на борда, стана много популярен сред пътуващите през последните месеци, авиокомпанията реши да въведе нова мярка, за да сведе до минимум забавянето на излитането на полета, заради качването на ръчния багаж и да увеличи удовлетвореността на клиентите", посочва превозвачът.


Мярката е вече в сила и само пътниците, купили Wizz Priority (около 8 лв. за посока - бел. ред.) ще могат да носят ръчния си багаж в кабината.


Ръчният багаж на пътниците, които не са купили тази услуга, ще бъде поставен безплатно в отделението за товари на самолета и може да бъде взет обратно от багажната лента на пристигащото летище.


Пътниците с ръчен багаж, който може да бъде поставен под седалката (максимални размери 40х30х18 см), все още имат право да носят ръчния си багаж на борда.


В момента тази промяна може да се види само на сайта на компанията. Причината за това била, че на този етап тя преминава през процедурно одобрение на отпътуващите летища.


Компанията уточнява, че новото правило важи вече за всички пътници независимо кога са купили билетите си.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK