Обединение на хранителните производители в България ще търси решения за проблемите в сектора

Пресконференция на производители на храни

© Георги Кожухаров

Пресконференция на производители на храни



Необходимостта от саморегулация сред представителите на хранителната индустрия, подобряване на диалога с институциите и растящите изисквания на потребителите са причината 11 от най-големите компании от сектора в България да се обединят в сдружението "Храни и напитки България".


В организацията участват "Данон Сердика", "Девин", "Интерснак България", "Кока-Кола България", "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани България", "Куадрант бевъриджис", "Марс инкорпорейтед България", "Монделийз България", "Нестле България", "Престиж-96'", "Якобс Дау Егбертс".


Според изпълнителният директор на дружеството Яна Иванова в България има много обединения на компании от хранително-вкусовата промишленост, но те са "секторни", а "Храни и напитки България" ще е първата, която ще се грижи за интересите на целия бранш.




Иванова каза и че разлика в качеството на храните няма, а само разлика в рецептите. Производителите на стоки постъпват по този начин заради различните вкусове на потребителите на различните пазари. "Това обаче не означава, че стоките, които са за нашия и чуждия пазар, са с различно качество, защото би струвало твърде скъпо на един производител да прави храни с различни качества", каза още Иванова.


Преди дни сдружението бе прието и най-голямата в Европа организация, обединяваща производителите от хранителната промишленост - FoodDrinkEuropе, като генералният директор на организацията госпожа Мела Фреуен присъства на представянето на "Храни и напитки България" днес. Фреуен каза, че предстои да се търсят решения за употребата на пластмаси, като това става все по-важна тема както за потребителите, така и за производителите.

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4150 Неутрално

    "Иванова каза и че разлика в качеството на храните няма, а само разлика в рецептите. Производителите на стоки постъпват по този начин заради различните вкусове на потребителите на различните пазари."


    По нашите ширини предпочитаме десет пъти по евтиния глюкозо-фруктозен сироп.
    По-на запад предпочитат захар.
    Нещо, като изразените предпочитания на българските пеленачета към палмовото масло.
    Боклуци.

    Любовта ще спаси света!!!
  2. 2 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    Качеството е основен проблем.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  3. 3 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4150 Неутрално

    Тези наглеци от кока-кола да обяснят защо фантата у нас е с 1% портокали, а в западна европа с 12%.
    С един и същ етикет, една бутилка.

    Любовта ще спаси света!!!
  4. 4 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    До коментар [#3] от "hope":

    20% в Гърция и западна Европа !
    В страни като България е по-малко за да се продава !!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  5. 5 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2087 Разстроено

    Когато прочетох заглавието, че български производители обединяват, си казах - най-накрая.
    После - ми те били все с чуждестранни собственици!

  6. 6 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4150 Неутрално

    До коментар [#3] от "hope":20% в Гърция и западна Европа !В страни като България е по-малко за да се продава !!
    —цитат от коментар 4 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Ами тя не е по-евтина.

    Любовта ще спаси света!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK