София e сред 20-те града с най-бързо поскъпнали жилища в света

София e сред 20-те града с най-бързо поскъпнали жилища в света

© Цветелина Белутова, Капитал



София е на 18-то място сред 150 града в света по най-бързо поскъпване на жилищата, се казва в международен доклад на консултантската компания Knight Frank.


В анализа се отбелязва, че възходът на европейските градове продължава - 11 от градовете в първата двайсетица са от Стария континент - Ротердам (14.8%), Единбург (12%), Порто (11.7%) и София (11.3%) вече се присъединяват към дългогодишни лидери Берлин (14.9%) и Рейкявик (11.8%).


От класацията се вижда, че София е едно място и 0.1 процентни пункта по-напред от Сан Франциско, който е на 19-то място с поскъпване от 11.2%. Сред градовете от Централна и Източна Европа се откроява унгарската столица Будапеща, където за година жилищните имоти са поскъпнали с 14.4%, което я поставя на 7-мо място.




По-назад са Загреб (25-то място, +9.8%), Скопие (39-то място +7.2%), Букурещ (40-то място, +7.1%), Варшава (49-то място, +6%).


Начело на класацията са индийският Сурат, където жилищата са поскъпнали с 22.3%, следван от Измир (16.5%) и Хонконг (15.6%). В над 30 града в дъното на класацията жилищата поевтиняват. Последен е Абу Даби, където за година жилищата са загубили 7.2% от цената си. Преди него са Москва (-6.1%), Торино (-6.6%) и Геноа (-6.7%).


Ето първите 20 града:
Сурат
Измир
Хонконг
Ванкувър
Берлин
Ротердам
Будапеща
Хобарт
Ахмедабад
Сиатъл
Единбург
Амстердам
Рейкявик
Франкфурт
Дъблин
Порто
Хайдерабад
София
Сан Франциско
Утрехт

Ключови думи към статията:

Коментари (132)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3606 Неутрално

    Хубава новина за такива като мен, дето купихме еФтинко преди 8 години... ;-)

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9691 Неутрално

    Има странни градове, но има и вече достатъчно скъпи като Франкфурт...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    София не е град, а поселение, което след време може да прерастне в град............... просто няма изградени улици до доста от жилищата, и няма тротоари почти повсеместно. Освен това племето има вече доста пари, но предпочита да ги мята през балконите, да ги пуши и пие, но да живее в руини.

  4. 4 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    Букрещ при ръст на икономиката 7 процента , поскъпване 7 процента , България 3 процента , ръст 11 процента . Чувал съм , казвам чувал съм само , , в Румъния цените били като нашите , че и по ниски , при много по високо качество на строителство.

  5. 5 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Айде пак ... платени реклами.
    Какво поскъпване няма никакво поскъпване.
    Къде ще сравняваш София със Сан Франциско.
    Дерде Ямбол дерде Стамбул.

  6. 6 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Населението на България намалява.
    Населението на София намалява.
    Ново строителство много, празни жилища много ... цените могат само да падат.
    Балона не може да се надува до безкрай.

  7. 7 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    От 10 години цените са все на едно ниво айде не ми заблуждавайте.
    Цените дори не са се върнали на нивата от Балона през 2005.

  8. 8 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    София не става дори за инвестиция.
    Да кушиш и да даваш под наем.
    Ако даваш под наем накрая ще си на загуба след ремонта който трябва да направиш.
    Така че ако купиш за инвестиция си го държиш, той се амортизира плащаш данъци и накрая пак си на загуба.
    В България жилище може да купиш само ако смяташ да живееш там дългосрочно.

  9. 9 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    "С ръст на цените на имотите от 11.3 на сто за времето от януари 2017 г. до януари 2018 г. столицата на България"

    Това са дълги опашати ЛЪЖИ :)

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2950 Неутрално


    В Сан Франциско жилищата от скъпи станаха зверски скъпи.

    Ето инфо от на коня устата тудейсаго:

    If you’re looking to buy in San Fran, prices have just gone way, way up.
    Housing prices shot up a whopping $205,000 over the first six months of the year, while condos saw a jump of $71,000, according to CNBC, citing data analyzed by Paragon. The increases put the average price of a house in the city at $1.62 million and the average condo at $1.21 million.

  11. 11 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    След 10 години когато населенито на България е 5 милиона а на София 1 милион и има 50% празни жилища, ще може да се купи панелка за 20 000 Евро.

  12. 12 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    След 10 години когато населенито на България е 5 милиона а на София 1 милион и има 50% празни жилища, ще може да се купи панелка за 20 000 Евро.
    —цитат от коментар 11 на eyd13372645


    След 10 години, дори и да сме 5 милиона /което е невъзможно!!!/, в София ще са 3 милиона!!!И дори да има празни жилища, пак няма да поевтинеят драстично.Работата е там, че агенциите и собствениците държат цените нереално високи, в сравнение с други места в чужбина.

  13. 13 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    До коментар [#8] от "eyd13372645":

    Не е баш така.

    1. Данъците в София са ненормално ниски.
    2. Амортизацията не се отразява на цента. Странно ама - БГ реалности.

    Който е купил преди 2-3 години на дъното вече е на 30% печалба. Доста добра като за тоя сорт инвестиции.

    Както казах, логиката не я коментираме, просто реалности :)

  14. 14 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    До коментар [#12] от "chinaski":

    Просто в БГ има огромно количество свободни пари, които търсят убежище от инфлацията.

    Това е специфика на прехода и манталитета на българина. Това поражда някой алогични ситуации, ама това е положението, на който не му се нрави да сменя държавата с по логична. Тука е така.

  15. 15 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#12] от "chinaski":

    2009-2010 КАК им се смъкнаха цените с 50 процента и трябваше да минат 6-7 години ръстове , а дори още не сме на нивата от 2008 .

  16. 16 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    До коментар [#11] от "eyd13372645":

    Те панелките тогава вече ще излизат от употреба. Т.е. ще се събарят... или ще падат сами. И пак ще се стигне до търсене :)

  17. 17 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    След 10 години, дори и да сме 5 милиона /което е невъзможно!!!/, в София ще са 3 милиона!!!И дори да има празни жилища, пак няма да поевтинеят
    —цитат от коментар 12 на chinaski


    Тъй ли?
    Ми то 1989 в София бяха 1.2 милиона сега сме 2018 (почти 30 години по късно) и те пак са 1.2 милиона. А се строй като за свтовно понеже трябва да се приперат едни парички.
    А цените 2005 къде бяха? Сега 13 години по късно дали ги стигнахме?
    Или още са там някъде 800 Евро на м2.

  18. 18 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#13] от "niakoi_si":

    Ако го продаде сега , след 2 години може и да е на загуба . Той , ако беше купил акции на Фейсбук или биткойни , колко щеше да му печлбата , а този дето му е продал апартамента , ако го е купил 2008 , каква щеше да му е загубата като го продава 2015.

  19. 19 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    До коментар [#11] от "eyd13372645":Те панелките тогава вече ще излизат от употреба. Т.е. ще се събарят... или ще падат сами. И пак ще се стигне до търсене :)
    —цитат от коментар 16 на niakoi_si


    Панелките след САНИРАНЕ ще издържат много повече от калпавото ново строителство.
    Те и сега САНИРАНИТЕ панелки изглждат по добре от новото строителство.

  20. 20 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    [quote#13:"niakoi_si"]До коментар [#8] от "eyd13372645"1. Данъците в София са ненормално ниски.
    2. Амортизацията не се отразява на цента. Странно ама - БГ реалности.

    Данъците могат да са само нагоре (и това ще стане много скоро).
    Амортизацията се отразява ... едно ново строителство след 10 години е леш и трябва ремонт на цялата сграда.
    Отделно имаш и менаджмент такси и пари за потдръжка.

  21. 21 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#16] от "niakoi_si":

    Нито едното от двете , всъщност панелките поне още 50 години ще се извисяват, грозно , но пък ще живеят хора , тоест цените им ще падат , но пък ще държат и цените на другото строителство под контрол .

  22. 22 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Реално от 2005 цените не са мръднали в София.
    На някой места в страната са паднали (като Банкско) например или по черноморието.

  23. 23 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    От 1985 населенито на София не е мръднало все си стои там около 1.2 милиона.

  24. 24 Профил на voyko
    voyko
    Рейтинг: 2989 Неутрално

    Това поскъпване е изкуствено надуто, благодарение на брокери и журналисти, които още от миналата година започнаха да говорят и да прогнозират поскъпване на жилищата. Продавачите само това чакат - веднага завишават цените, дори така жилището да става непродаваемо.

  25. 25 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#19] от "eyd13372645":

    Да това е феномен , а и вътре панелките са с по добро разпледеление от новото , санирана панелка е по добре от 90 процента от новото масово строителство , панелките отстъпват само на единици луксозно изпълнени сгради , но пък и там цените са 3-4 пъти по високи.

  26. 26 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Има едни цени който са в обявите.
    Но реално сделките стават на доста по ниски цени.
    Пазарлъка е ГОЛЯМ.

  27. 27 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    В момента санирана панелка за да бъде достигната по качество и разпледеление на жилищната площ от ново строителство под 1500 евро квадрата в София няма, без значение от квартала.

  28. 28 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    До коментар [#19] от "eyd13372645":Да това е феномен , а и вътре панелките са с по добро разпледеление от новото , санирана панелка е по добре от 90 процента от новото масово строителство , панелките отстъпват само на единици луксозно изпълнени сгради , но пък и там цените са 3-4 пъти по високи.
    —цитат от коментар 25 на Иван К.


    Еми панелката е правена за хората да живеят - сравнително добре.
    Не е правена за печалба.
    Там е било централно плануване колко да е голямо 1 жилище колко пространство да има между панелките, колко хора ще живеят в един квартал.
    Улиците и булевардите са били изчислени за този брой хора.
    В момента новото строителство се прави само за печалба и става битер Хонг-Конг може да се здрависаш със съседа през терасата. Пести се от материли, прави се лъскаво държи 2-3 години и след това е за основен ремонт. Не бих се учудил ако някой блокове ново строителство бъдат съборени преди панелките.

  29. 29 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Парите които гурбетчиите пращат в България помпат цените на имотите у нас. Затова за съжаление, за който не получава добри пари у нас това да си купи жилище в някой от големите градове скоро ще стане само мечта.

  30. 30 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    Весели селяни - гъсто населени!
    Ей това е София.

    Машини прости, народ неук.
  31. 31 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    До коментар [#15] от "Иван К.":

    Я пак? Така си говорите или наистина участвате на пазара? Цените в София определено минаха нивата от преди кризата. В момента на читава локация, добро изпълнение (не непременно ново), в близост до парк и метро, под 1200 евро няма предлагане. Наистина качествено строителство с осигурено (платено) парко място на хубаво място е над 1500 евра, а в топ районите предлагане има чак над 2000 евра.

  32. 32 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 956 Неутрално

    [quote#19:"eyd13372645"][/quote]

    Ти май имаш строителството 2005-2010 за ново... За да се удължи живота на панелките трябва да се санират, което значи конструкцията да се заздрави и ремонтира, а не просто да се налепи стиропор отгоре. Това никой не го прави. Не на последно място си купуваш не само апартамент, купуваш си и съседи, а не искаш съседите ти да бъдат средностатистическите собственици на панелки. Ако видиш сгради от последните 5 години на по-читавите строители ( Артекс примерно ), няма как ама бееегло да ги сравняваш с панелки.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  33. 33 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    До коментар [#28] от "eyd13372645":

    Има няколко основни проблема с панелките:

    1. Масово достигат края на проектния си живот - още около 10 години и ще е факт.
    2. Невероятно лоша и мърлява подръжка, която компроментира удължаването на живота им. Санирането не е решение, а замазване на проблема, защото реалните технологични проблеми остават под целофана!
    3. Масово са правени последващи изменения в конструкцията - кой махал стени, кой усвоявал балкони... Всичко това може само да влоши нещата!
    4. Масово са населени с пенсионери и/или хора, които не желаят / не могат да влагат пари в подръжката. Това напрактика ги прави едни умалени гета!

    Ако човек може да се примири с горното, панелката е добро решение...

  34. 34 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    Това, че в Сан Франциско поскъпват по-бавно, не значи, че нашите са по-скъпи. Просто там жилищата и наемите са неимоверно високи, почти най-високите в САЩ. При такива цени поскъпване от 10% си е направо скок. Търсенето определя цените, а там има латиноси и китайци в изобилие, Калифорния е най-големият щат по население.

  35. 35 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    Балонът се надува отново.Според данни на Световната банка 24 процента от жилищата в София са необитаеми.Това прави около 140 хиляди жилища..

  36. 36 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    До коментар [#18] от "Иван К.":

    Възможности за по-печеливши инвестиции винаги има. Аз просто казвам, че погледнато ретроспективно 10 години назад, покупката на апартамент в София се оказва инвестиция с прилична доходност - като за такъв сорт инвестиция (нискорискова и нисколиквидна). Това е факт. А, че можело и повече - може, ама може и без хич :)

  37. 37 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Повече от година следя една "мансарда". Агенцията все още го предлага. Все на тая цена. Въпреки, че никой не го купува. Явно и продавачът не бърза. Има умишлено задържане на цените, просто защото продавачите не са мотивирани да продават. Причината може да се търси в ниските данъци, но и в манталитета на българина.

    Every cradle is a grave.
  38. 38 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    Иначе много ми е смешно, като някой обяснява, че ръста бил нелогичен. Нелогичен е за тоя, дето не го е очаквал. :)

    Пазара в БГ си има определени специфики и който не ги разбира или не му се нравят - му се губи и логиката на случващото се.

  39. 39 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 882 Любопитно

    До коментар [#32] от "Pow":

    така е, аз съм живял в панелка, беше среден етаж, супер разпределение, големи стаи, голяма баня и тн, ОБАЧЕ първо през стените буквално чувах как диша съседа, второ съседите ти обикновено са лоу мидъл клас, семействата се карат и понякога бият денонощно, едните ми съседи имаха тийн дилърче и нахлуваха една сутрин ченгета къртейки им вратата в 5 сутринта.....

  40. 40 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    Иначе много ми е смешно, като някой обяснява, че ръста бил нелогичен. Нелогичен е за тоя, дето не го е очаквал. :)Пазара в БГ си има определени специфики и който не ги разбира или не му се нравят - му се губи и логиката на случващото се.
    —цитат от коментар 38 на niakoi_si


    Така е-дори в градове с намаляващо население се строят нови жилища и цените не падат.А същевременно една трета от прозорците в града не светят вечер.Заради народпсихологията жилището е най-ценният актив.Всеки който спести някой лев го влага в жилище,а като наследи не продава.
    Ама така ще е до време-рано или късно демографският срив ще окаже влияние.Като няма хор ,които да живеят колкото и да се надува балонът,той ще се спука.

  41. 41 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 882 Любопитно

    а цените в София се повишиха последните 2-3 години с едно 20% общо, но според мен това е оптималното, увеличаване на заплатите не се очаква скоро и парите от КТБ свършиха

  42. 42 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Иначе много ми е смешно, като някой обяснява, че ръста бил нелогичен. Нелогичен е за тоя, дето не го е очаквал. :)
    —цитат от коментар 38 на niakoi_si


    Какъв ръст бе човек?
    Ръст няма :)
    Кажи колко е ръста от 2005 до сега 2018.
    Ама не по обяви, по реални цени на продажбите.

  43. 43 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 508 Весело

    Нормално!
    Все пак София гони Ахмедабад и Хайдерабад като градоустройство и приятно място за живеене ...

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  44. 44 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Това поскъпване е изкуствено надуто, благодарение на брокери и журналисти, които още от миналата година започнаха да говорят и да прогнозират поскъпване на жилищата. Продавачите само това чакат - веднага завишават цените, дори така жилището да става непродаваемо.
    —цитат от коментар 24 на voyko


    Клиентите имат право да надплащат десетки хиляди евро( при заплата от 500 евро), за жилища без улици, без места за паркиране, без зелени площи, без детски градини.
    В София очевидно имат и желание, а и си ги влече.
    Кой им е виновен?

  45. 45 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 528 Гневно

    В момента цените са нереално високи.За това допринасят и това племе брокерите, но докато има балъци ще има и тарикати!

  46. 46 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    До коментар [#42] от "eyd13372645":

    Ами огромен е ръста. Там дето аз търся и каквото аз търся под 1500 евра за квадрат няма нищо, не ръст ами... Поне на мен ми идва бая нараснала цената, пък незнам...

  47. 47 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#31] от "niakoi_si":

    Ами те такива бяха и цените преди кризата от 2008.

  48. 48 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    До коментар [#42] от "eyd13372645":Ами огромен е ръста. Там дето аз търся и каквото аз търся под 1500 евра за квадрат няма нищо, не ръст ами... Поне на мен ми идва бая нараснала цената, пък незнам...
    —цитат от коментар 46 на niakoi_si


    И колко струваше там през 2005?

  49. 49 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 971 Разстроено

    Данъците в София са безумно ниски - и тези за жилища, и тези за автомобили.
    За това е пренаселено и не може да се смогне на нормален начин на живот.

  50. 50 Профил на ewu19515236
    ewu19515236
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Над 30% от жилищата са празни над 50% от новите такива са празни. Държавата помага на спекулата с имоти и после си скубят косите като се пукен балона и "Дайте да им дадем" , строителната индустрия е чудовище което трябва да е под контрол !!! Не че нямаме нужда от строители ама не може това да бизнеса който най-много върви и с най-големи норми на печалба и все чакат да скочат цените и ако я нямаше корупцията нямаше да са така нещата , долу строително -административната мафия

  51. 51 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#36] от "niakoi_si":

    Тайминга е важен , това , че някой си нацелил момента и спечелил, той нищо не е спечелил докато не продаде , защото ако и като паднат цените може и да е на загуба , защото в даден момент , че имота му бил по скъп с 30 процента не е е пералба и доходност , моя апартамент е 3 пъти по скъп от преди 20 години , но какво от това , не мога да кажа , че имам 300 процента доходност за 20 години , айде сега тази година някой да купи и да му гледаме доходността след 3 години.

  52. 52 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    До коментар [#36] от "niakoi_si":Тайминга е важен , това , че някой си нацелил момента и спечелил, той нищо не е спечелил докато не продаде , защото ако и като паднат цените може и да е на загуба , защото в даден момент , че имота му бил по скъп с 30 процента не е е пералба и доходност , моя апартамент е 3 пъти по скъп от преди 20 години , но какво от това , не мога да кажа , че имам 300 процента доходност за 20 години , айде сега тази година някой да купи и да му гледаме доходността след 3 години.
    —цитат от коментар 51 на Иван К.


    Точно.Ако някой е купил жилище точно преди балонът да се спука изобщо няма да е на печалба.Познавам хора,които си купиха жилище по 3000 лв квадрата 2008г.Сега още цените не могат да стигнат тези нива в същият квартал.

  53. 53 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3578 Неутрално

    Затова и девизът на столицата ни е - расте, но не старее. Може останалата част от страната устойчиво да се обезлюдява, но тук заселването продължава, като някаква микро-държава.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  54. 54 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#18] от "Иван К.":

    Ако го продаде сега , след 2 години може и да е на загуба . Той , ако беше купил акции на Фейсбук или биткойни , колко щеше да му печлбата , а този дето му е продал апартамента , ако го е купил 2008 , каква щеше да му е загубата като го продава 2015.
    —цитат от коментар 18 на Иван К.

    Хе-хе, ама вместо Фейсбук можеше да си купи примерно Дж.Е. или ИБМ и тогава колко щеше да му е загубата? Така че по-добре малко и стабилно, отколкото биткойни.
    В статията се говори за ръст от 2016 до 2017. Не от 2005 насам. Този ръст е факт и всеки, който си търси жилище, го е забелязал. Качили са се и наемите. Но то и всичко друго се е качило - бензина, храната, тока, вкл. и заплатите. Така че нормално и имотите да се качат, те не са имунизирани от инфлацията (нищо че според Баце тя е 2% - всеки я вижда в магазина колко е).


  55. 55 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Матряла ще продължава да влага всяка стотинка в бетон и дограма, щото още му държи влага от двете деноминации. Друг въпрос е, когато неизбежно данъците се повишат до средно европейските нива. Общините скоро /до 5 години/ ще го закъсат за пари, особено малките областни и необластни градове и ще гледате как данъкът на необитаема панелка със собственици в чужбина, става примерно 1000 сегашни лева. Тогава и циганите няма да искат да ги гупят, щото данъка автоматично става отговорност на Манго и Айшето. Ще има масови дарявания на общините, които пък ще настаняват /вече почти без пари и отговорности/ любимите си избиратели. Може да видите сценки от близкото бъдеще в кв. Столипиново - Пловдив и кв. Изток - Пазарджик. Но тогава цените в София ще са наистина стряакащи.

  56. 56 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#44] от "1107a":

    У Манастирски ливади едни приятели от десет години ходят с гумени ботуши. Как да им кажа, че не искам да им ходя на гости.

  57. 57 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3029 Любопитно

    UNITED EU UNION

    Какви ли не чудеса върши "БЕЗПЛАТНО"..

    Какво значи САНИРАНЕ?
    Защо не: ОБНОВЯВАНЕ или РЕМОНТ??

    Бъдещето Ще разглеждаме След изпълнение на САНИРАНЕ за издържливост...

    През хилядолетното минало и сега, безпанелни жилища... а и да... стари, нови, полуготови... имат БАЛКОНИ.
    Защо ли?

    След САНИРАНЕ, обаче, я имат, я не.

    Ключът за бараката е криптиран с няколко думи:
    БЕЗПЛАТНО, Енергийна Ефективност, дограма...

    БЕЗПЛАТНО кара некои хора да губят ума и дума.
    Подкарва ги/вкарва в САНИРАНЕ.

    Като се събудят - краката им отвити, а от тавана капе вода...
    Не. Не непременно...

    Събуждат се Без балкони.
    С балкони рециклирани в Изолационни бараки.

    Бараки зидани, одограмени и остъклени.

    Бакаки - екстра дебел слой изолация за Жилища.

    Барака килия... против студ, против пек, против естествено проветрение , против естествено осветление и против естествена видимост на/от Жилище.

    Следващи наложителни стъпки:

    Изкуствени ел. климатици... Изкуствена ел. вентилация...
    Видеокамери - да подават в дома Природно осветление и гледки?

    Панелките са строени с Недостатъчна вътрешна вентилация.

    "Балкон" е предвиден като малък открит двор с навес - към апартамент.
    За отдих в хубаво време, за сушене или проветрение на текстил, за готвене,
    за свеж въздух към вътрешни помещения и за изтичане на "отработен" влажен въдух.

    Впрочем, има норматив Против зидане и остъкляване на балкони.

    още инфо относно Корупционен Приоритет "саниране":

    Президентът на РБ против саниране: по медии, напр. Евроком,
    и на President.bg ;

    ТV дебат на живо относно саниране, от Народното събрание , на 17.01.2018 г;
    Най-силната депутатска реч бе прогноза, че скандал "саниране" ще засенчи аферата
    фалит на КТБ през 2014 г.

    До коментар [#19] от "eyd13372645":

    Панелките след САНИРАНЕ ще издържат много повече от
    калпавото ново строителство.

    Те и сега САНИРАНИТЕ панелки изглждат по добре
    от новото строителство.

  58. 58 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    Търсене и предлагане бе брадчеди! Бях наскоро в къщичка в полите на Витоша. Супер, почти едно към едно като американска къщичка, с двоен гараж, ливадка. Като излезеш от портата и все едно си обратно в 19ти век.

  59. 59 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Населението на България намалява.Населението на София намалява.Ново строителство много, празни жилища много ... цените могат само да падат.Балона не може да се надува до безкрай.
    —цитат от коментар 6 на eyd13372645


    Населението на България намалява, но населението на София се увеличава - може да проверите в статистиката на НСИ, в която дори при най-лошия сценарии, София пак нараства лека полека. Иначе всичко останало, което казвате е вярно. И ще се понадува още точно поради факта, че София реално расте, макар че България като цяло намалява!

  60. 60 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#54] от "Камен":

    Аз не отричам поскъпването, то е факт, дори аз самият го предвидждах и ако някой преди 3-4 години ме беше попитал , щях да му кажа купувай смело, но сега при тези цени , ако ме попита някой ще му кажа продавай тази или най късно до година . Единственото , което твърдя е , че тези цени не отговарят на заплати, стандарт , качество на строитрелство и преспективи пред родната икономика, а и има сериозен брой празни жилища , тоест предстои корекция надолу към 2020 и предвид ниската раждаемост , предстоящата корекция ще е за много дълго, не както тази от 2008-9 на която й трябваха 10 години за да се върнат старите равнища.

  61. 61 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4785 Неутрално

    До коментар [#10] от "Нинов":

    Това беше една от причините да се преместя на другото крайбрежие преди доста години, и то преди босовете от ИТ да направят невъзможно купуването на жилища от нормални хора. Като млад даскал плащах 800 долара за нещо наричано "студио", на български нещо като "боксониера" (стая с кухненски кът, не отделно помещение). Днес на същото място цената е тройна, ако можеш да намериш такова жилище. Цените растяха почти геометрично колкото по-високо се качваш към хълма (Ноб Хил).

  62. 62 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 862 Весело

    До коментар [#3] от "grayeagle":
    София беше град. Сега е гето на селяндури. Управлявано от селяндури. Разбита инженерна инфраструктура, некачествено грозно строене и проектиране. Диво население, водено от мерак за служби и пари.


  63. 63 Профил на imar
    imar
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Колкото по-бързо се надува балонът, толкова по-скоро ще се спука.

  64. 64 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    До коментар [#47] от "Иван К.":

    2007 осъщетвих сделка на зелено за 650 евра. Днес такова животно няма в що годе читавите локации...

  65. 65 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#8] от "eyd13372645":Не е баш така.1. Данъците в София са ненормално ниски.2. Амортизацията не се отразява на цента. Странно ама - БГ реалности.Който е купил преди 2-3 години на дъното вече е на 30% печалба. Доста добра като за тоя сорт инвестиции. Както казах, логиката не я коментираме, просто реалности :)
    —цитат от коментар 13 на niakoi_si


    А всъщност реално на печалба ли си, ако си купил преди няколко години на цена с 30% надолу (при положение, че средната цена е била 30% по-надолу)??? Нали реално, ако го продадеш сега, въпреки че ще е 30% нагоре цената, пак ще можеш да си купиш същото.

  66. 66 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    До коментар [#60] от "Иван К.":

    Намесена е много народопсихология. Поради този фактор, аз мисля, че драматичен спад едва ли ще има, по-скоро успокояване на цените за период от 5-10 години.

    Не отчиташ и фактора - старост на жилищата. Огромна част от сградния фонд е на предела на живота си, голяма част го е преминала. Като сложим и мърлявщината на собствениците, ми е чудно, че все още няма падащи блокове...

  67. 67 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Следващата година ще паднат цените в София. По-следваща още.

  68. 68 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    До коментар [#51] от "Иван К.":

    Съгласен. Това важи за всяка инвестиция, нали :)

  69. 69 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    До коментар [#48] от "eyd13372645":

    Около 850 евра.

  70. 70 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 941 Неутрално

    България е единствената страна в ЕС, в която средния срок за погасяване на жилищен кредит е 30г. Което си е трагично. На изтеглилите/особено на тези купили си от т. нар. ново строителство/ за такъв срок, честито!

  71. 71 Профил на |Y|
    |Y|
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Балонът се надууува надууува надууува от балкански престъпни пари. Иначе за пред хората тезите са едни дето не издържат на елементарна критика.

    Пусто его да се живее в цИентъра или в големия град като цяло, селянин да си днес е обидно. За мен обаче е мечта, която до година ще сбъдна. Хората бъркат селянията и селящината с живеенето на село. По света отдавна има сателитни градчета извън мегаполисите, щото там се живее в пъти по-добре, но ние още си лекуваме комплексите от комунизма и робския селски живот тогава. Хаирлия да е!

  72. 72 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    Айде пак ... платени реклами.Какво поскъпване няма никакво поскъпване.Къде ще сравняваш София със Сан Франциско.Дерде Ямбол дерде Стамбул.
    —цитат от коментар 5 на eyd13372645


    с цялото ми уважение требва да ти хлопа бая дъската, за да предпочетеш да живееш в Сан Франциско вместо в София, ако имаш избор при сходен стандарт

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  73. 73 Профил на 13
    13
    Рейтинг: 258 Неутрално

    Средната цена на кв.м. в България е 1.300 Е и е най-ниската от държавите в ЕС. По ниски цени в Европа има само в Македония и Молдова. Средната цена в Сърбия е с хилда Евро повече, а в Румъния и Кипър с 300 евро отгоре. Най високи са цените в Монако с 44. 500 Е на кв.м. и UK 20.200 E.

  74. 74 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1686 Неутрално

    Цена "продавам" и цена "купувам" са две много различни неща...
    А колко сделки минават на светло и колко пари под масата...

  75. 75 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Населението на България намалява, но населението на София се увеличава - може да проверите в статистиката на НСИ, в която дори при най-лошия сценарии, София пак нараства лека полека. Иначе всичко останало, което казвате е вярно. И ще се понадува още точно поради факта, че София реално расте, макар че България като цяло намалява!
    —цитат от коментар 59 на T.M.


    И с колко се е увеличило населението на София?
    Дай ми официални данни.
    Аз мога да ти дам:
    1985 - 1.1 милиона
    2017 - 1.2 милиона

  76. 76 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2950 Неутрално

    До коментар [#61] от "daskal1":

    Проблемът на Сан Франциско е недостатъчното ново строителство.
    Липсвали терени пък и общината години наред е проспала да предприеме мерки и теглилки по темата.

  77. 77 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    До коментар [#61] от "daskal1":Проблемът на Сан Франциско е недостатъчното ново строителство.Липсвали терени пък и общината години наред е проспала да предприеме мерки и теглилки по темата.
    —цитат от коментар 76 на Нинов


    В Сан Франциско си има обективни причини цените да се качват.
    В София такива обективни причини липсват и много скоро "инвеститорите" ще се наинвестират.
    Имот може да се купи само ако ти трябва да живееш там (макар че и това ми е трудно да го разбере, кой доброволно би избрал да живее в София?) Това си граничи с Мазохизъм, при полужение че можеш да живееш в цяла Европа.

  78. 78 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    До коментар [#3] от "grayeagle":София беше град. Сега е гето на селяндури. Управлявано от селяндури. Разбита инженерна инфраструктура, некачествено грозно строене и проектиране. Диво население, водено от мерак за служби и пари.
    —цитат от коментар 62 на elevation04


    не е като населението при другарите от капиталистическите страни, което е водено от мерак за поезия и сонати от Шопен

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  79. 79 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4785 Весело

    До коментар [#76] от "Нинов":

    Част от решението на проблема е Окланд, труден район, макар че сега се правят опити по приобщаването му. Тогава работех в Бъркли, и другото решение беше да търся къща на около час път на север, към Ричмънд. Но човек предполага, господ (съдбата) разполага - преместихме се във Вашингтон Д.С. и т.н. по картата, американска мобилност :-)

  80. 80 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Като софиянец ми е тъжно да гледам града в това състояние. София имаше потенциала да стане едно бижу, но както всичко останало в държавата, се провали. Не обвинявам и хората търсещи някакъв шанс тук, които са двигателя на търсенето. Обвинявам корумпираните политици от всички партии през последните близо 30 години, които не създадоха добри условия в градовете, не създадоха добри връзки между градовете и в резултат София е пренаселено гето, а останалите градове пустеят.

  81. 81 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8472 Неутрално

    Толкова празни жилища, а цените растат. Няма логика.

  82. 82 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    До коментар [#10] от "Нинов":Това беше една от причините да се преместя на другото крайбрежие преди доста години, и то преди босовете от ИТ да направят невъзможно купуването на жилища от нормални хора. Като млад даскал плащах 800 долара за нещо наричано "студио", на български нещо като "боксониера" (стая с кухненски кът, не отделно помещение). Днес на същото място цената е тройна, ако можеш да намериш такова жилище. Цените растяха почти геометрично колкото по-високо се качваш към хълма (Ноб Хил).
    —цитат от коментар 61 на daskal1


    Ако тогава беше останал и купил сега щеше да е 300% нагоре.
    А ако беше купил в Софето пак щеше да е на същата цена :)
    Само дето щеше да е за основен ремонт вече.
    Както се казва: Не расте, но старее :)

  83. 83 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4843 Неутрално

    Балонче !!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  84. 84 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3938 Любопитно

    Мдаааааааааа, балонът се надува и все повече наближава момента когато ще каже "Фъссссссссс..............."!

  85. 85 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1457 Любопитно

    България е единствената страна в ЕС, в която средния срок за погасяване на жилищен кредит е 30г. Което си е трагично.
    —цитат от коментар 70 на subaru


    В Англия е средно 25 г, ама броят на новите ипотеки със срок 30 - 35 г се бил удвоил
    https://www.moneyadviceservice.org.uk/blog/should-you-get-a-30-year-or-longer-mortgage

    Пък в Швеция сложили таван от 105 години, понеже сега средният срок бил 140 години.
    https://www.telegraph.co.uk/personal-banking/mortgages/sweden-cuts-maximum-mortgage-term-to-105-years-the-average-is-14/

  86. 86 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3938 Неутрално

    До коментар [#4] от "Иван К.":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Поздравления за отличния коментар!За да няма балон цените на жилищата трябва да нараства с около темпа на растеж на БВП-то на съответната страна!У нас както винаги всичко е наопаки с главата!

  87. 87 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 251 Неутрално

    Такааа, ако си направите труда да отворите линка към самото изследване, и прочетете всички бележки, ще видите че данните за София са за трето тримесечие на 2017-та година и са взети от НСИ. Т.е. може да вземете доста по-актуални данни от страницата на НСИ.

    Според нея, в София броят на въведените в експлоатация нови жилища (http://www.nsi.bg/bg/content/3137/въведени-в-експлоатация-новопостроени-жилища ) и полезната площ на тези жилища (http://www.nsi.bg/bg/content/3139/полезна-площ-на-въведените-в-експлоатация-новопостроени-жилища ) за първото тримесечие на 2018та е в пъти по-малко от тези във Варна, Бургас и Пловдив. Това би трябвало да наведе разговора за прираст на населението в тези градове и съответно цените там в съвсем различна перспектива.

  88. 88 Профил на Brother Felonious
    Brother Felonious
    Рейтинг: 810 Весело

    До коментар [#11] от "eyd13372645":

    След 10 години когато населенито на България е 5 милиона а на София 1 милион и има 50% празни жилища, ще може да се купи панелка за 20 000 Евро.
    ------

    след 10 г населението ще е под 5М, с 2.5М+ пенсионери, чиято пенсия - като вчера и днес - ще покрива порция кучешка храна; ще има 1М работещи и 1М деца под 18г. да се купи гнойна панелка за 20 000 Евро ще е - както вчера и днес - грешка, защото целият град не струваше, не струва и няма да струва толкоз.

  89. 90 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    Затова и девизът на столицата ни е - расте, но не старее. Може останалата част от страната устойчиво да се обезлюдява, но тук заселването продължава, като някаква микро-държава.
    —цитат от коментар 53 на Читател


    Поредният мит е,че населението на София се увеличава.Няколко години подред в София смъртността е по-голяма от раждаемостта.Отчитат нарастване единствено заради студентите.Но всички студенти са длъжни да се регистрират като са на общежитие,ама като напускат София не се отписват.

  90. 91 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    Затова и девизът на столицата ни е - расте, но не старее. Може останалата част от страната устойчиво да се обезлюдява, но тук заселването продължава, като някаква микро-държава.
    —цитат от коментар 53 на Читател


    Поредният мит е,че населението на София се увеличава.Няколко години подред в София смъртността е по-голяма от раждаемостта.Отчитат нарастване единствено заради студентите.Но всички студенти са длъжни да се регистрират като са на общежитие,ама като напускат София не се отписват.

  91. 92 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Айде, купувай народе, че не останааа! Купувай сега, щото догодина цените са с 20% нагоре!

    А бе докога едни и същи лъжи?!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  92. 93 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    До коментар [#17] от "eyd13372645":

    София е около 2 млн, в момента.Реално!Толкова хора живеят и работят тук.Друг е въпросът, че по адресна регистрация, се водят някъде другаде.И при преброяванията ги пишат там.И тук не слагам хората, които ежедневно пътуват от блзките места - Перник, Враца, Мездра - да работят, защото там няма работа или поне не е толкова платена.
    Панелки купуват много малки хора, поради амортизацията им и въпиющата нужда от сериозни ремонти.Единственото им положително нещо е, че я няма "фантазията" на архитектите при новото строителство, където съм се натъквал на какви и не чудатости - триъгълна стая с невъзможност за обзавеждане, например.
    И не се пише строЙ, а строИ, когато е в множествено число.Научете го най-после този език български!В няго няма множествено число с Й.Ясно?!

  93. 94 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 483 Неутрално

    [quote#75:"eyd13372645"][/quote]

    Веднага ти давам линк на НСИ, не си смуча данни от пръстите, колкото и да не ви се вярва: http://www.nsi.bg/bg/content/2996/прогноза-за-населението-по-области-и-пол

  94. 95 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    До коментар [#28] от "eyd13372645":

    Ти си голям бунак, дървен философ и не умеещ да пише правилно!!!По-лошото е обаче, че е видно, че лелееш по комунизма и изчезналото ти любимо минало.Като ти е толкова любима панелката, вероятно живееш в такава и я защитаваш самоотвержено винаги, когато някой я критикува, забравяйки за немарливото строителство навремето - бързо, в срок, няма значение качеството.За съжаление, този манталитет остана от комунизма и днес доста нови сгради се строят по същия начин - през пръсти, важно е печалбата.
    И накрая - като си толкова тъжен за комунизма, защо не идеш да живееш в някоя комуналка в Русия?Сигурен съм, че я даваш за пример, откъм свобода и равенство!

  95. 96 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    До коментар [#5] от "eyd13372645":

    Да почакаме..едни лихвени проценти бяха повишени вече, един балон се надува, строителството свети в червено като ниво на риск при повечето актюери .. кой знае .. цените в близко бъдеще може да не са такива .. е и лихвите по ипотечното кредитиране също, но ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  96. 97 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    [quote#75:"eyd13372645"]
    —цитат от коментар 94 на T.M.
    Веднага ти давам линк на НСИ, не си смуча данни от пръстите, колкото и да не ви се вярва: http://www.nsi.bg/bg/content/2996/прогноза-за-населението-по-области-и-пол [/quote]

    Е и?
    Там си пише Софийска Област 2020 - 1.3 милиона.
    София град си е 1.2 милиона. Това е по области ако не си забелязал.

  97. 98 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    До коментар [#17] от "eyd13372645": София е около 2 млн, в момента.Реално!Толкова хора живеят и работят тук.Друг е въпросът, че по адресна регистрация, се водят някъде другаде.И при преброяванията ги пишат там.И тук не слагам хората, които ежедневно пътуват от блзките места - Перник, Враца, Мездра - да работят, защото там няма работа или поне не е толкова платена. Панелки купуват много малки хора, поради амортизацията им и въпиющата нужда от сериозни ремонти.Единственото им положително нещо е, че я няма "фантазията" на архитектите при новото строителство, където съм се натъквал на какви и не чудатости - триъгълна стая с невъзможност за обзавеждане, например. И не се пише строЙ, а строИ, когато е в множествено число.Научете го най-после този език български!В няго няма множествено число с Й.Ясно?!
    —цитат от коментар 93 на chinaski


    Да аааа а България е 10 милиона РЕАЛНО :))
    Шегаджия.
    А хората който са с адресна регистрация в София а живят в чужбина броиш ли ги?

  98. 99 Профил на Brother Felonious
    Brother Felonious
    Рейтинг: 810 Весело

    до 2-та чукундура, които не са съгласни с пост 88, че да се купи гнойна панелка за 20 000 Евро ще е грешка защото целият град не струва толкоз: пейзанчета, имам апартамент на добро место в софия. искате ли да го купите? в името на бърза и честна сделка, съгласен съм на средна пазарна цена.

  99. 100 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    До коментар [#93] от "chinaski":

    Да бе.Направо кажи,че е 5 милиона София.Ако беше 2 милиона нямаше смъртността да надвишава раждаемостта.Щото някоя жена няма да се върне да ражда в Тутракан,а ще роди в София.Освен това има регистрани 700 хиляди работещи в София.При почти нулева безработица искаш да кажеш,че има 1,3 милиона пенсионери и ученици ли?И отдавна мина времето,когато не се регистрираха трудовите договори.
    Има общо 570 хиляди жилища.От тях обитаеми са 430 хиляди.Ако има 2 милиона жители това означава по 5 човека средно в жилище.Сигурно и във Факултето не са толкова.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK