Правителството гарантира до 100 млн. лева на БДЖ за нови влакове

Правителството гарантира до 100 млн. лева на БДЖ за нови влакове

© Надежда Чипева, Капитал



Правителството пое ангажимент пред "БДЖ Пътнически превози" да му отпусне до 100 млн. лева през 2020 г. за покупка на нови влакове. Това стана на днешното заседание на правителството.


По-късно в парламента министърът на транспорта Ивайло Московски обяви пред депутатите, че дълговете на БДЖ продължават да намаляват и от над 800 милиона лева вече са малко над 100 милиона. Той защити и намеренията с парите, които държавата ще получи при подписването на концесията за "Летище София", да се изплатят дълговете на железопътния превозвач и да се инвестира в обновяване на подвижния състав.


Общата сума, която България очаква при подписване на договора за аеропорта, е 550 млн. лева. В началото на април изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров обяви, че плановете са да бъдат купени 85 мотрисни влака на два етапа, като само първият ще се реализира от това правителство.




"Започва процес на инвестиции в "Пътнически превози". Ние сме се фокусирали в момента на поръчката на 41 мотрисни влака и за осигуряването на необходимото финансиране, за да се случи този проект", каза той и допълни, че след около месец процедурата ще започне.


По думите на Владимиров следващото правителство "трябва да започне да мисли за втория етап - останалите 44 мотрисни влака. С тези 85 нови влака и с по-добрите скорости на движение българската железница щяла да придобие един средноевропейски вид.


Наскоро правителството отпусна още 20 млн. лева на "БДЖ Пътнически превози", като целта беше да не се позволи да бъде продадена от частен съдебен изпълнител част от сграда, в която се намира централата на БДЖ в центъра на София, на ул. "Иван Вазов" 3.


На 4 юли правителството отпусна безвъзмездно 104 млн. лв. на "Холдинг БДЖ" ЕАД. С парите трябва да се погасят задълженията на холдинга по Втория облигационен заем, сключен през 2007 г.


В началото на месеца от БДЖ съобщиха, че са постигнали договорка за подписване на споразумение с банките кредитори на дружеството. Именно към кредиторите трябва да отидат отпуснатите от правителството пари. По този начин се спира и продажбата на активи на компанията. Парите трябва да бъдат върнати до 28 декември 2020 г.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4002 Весело

    Данъкоплатеца налива в каца без дъно.

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2477 Неутрално

    Продължаваме да поливаме пустинята....

  3. 3 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 728 Любопитно

    Три мандата на МОСКОВСКИ !!! и ГЕРБ ! Не забелязахте ли ? Ако можеха, щяха да си я карат така до Второ Пришествие. Всъщност, ако и на вас ви е все тая, какво от това ?

  4. 4 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Поне сме скромни, защото на скоро Франция отпусна десетки милиарди помощ за железниците си, а ние ще минем с няколко стотин милиона само.

    Говори се , че с новите влакове ще има безплатен нет и ще се пътува за 4 часа София-Бургас.
    Това е много примамливо, ако е на приемлива цена

  5. 5 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    А сребърния фонд отново да го д.ха. Пенсионерите (бъдещите) също. Гарантирано от гроб. Не им е за първи път.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  6. 6 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    А сребърния фонд отново да го д.ха. Пенсионерите (бъдещите) също. Гарантирано от гроб. Не им е за първи път.
    —цитат от коментар 5 на Цецо


    А какво искате всеки ден да се палят влакове в България и да стават инциденти ли...
    Няма как да БДЖ да е на печалба , защото пенсионерите и учащите пътуват с 50% намаление.
    Това е социална услуга

  7. 7 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    100 милиона на оня, на животновъдите пак увеличение по незнам си ква програма демм.

    За тва хората крият данъци, обороти, ДДС, акцизи.


  8. 8 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Железопътната инфраструктура изостава много - там има нужда от мнооого пари. Всъщност пътят ограничава скоростта, не подвижният състав.

  9. 9 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    Няма как да БДЖ да е на печалба , защото пенсионерите и учащите пътуват с 50% намаление.
    Това е социална услуга
    —цитат от коментар 6 на 001


    Проблемът е, че е прекалено скъпа. Плюс това не всички студенти и пенсионери я ползват. Доста студенти предпочитат рейсовете, които нямат отстъпка, но предлагат доста по-качествени услуги.

  10. 10 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    До коментар [#6] от "001":

    Като начало за ученици и пенсии държавата покрива разликата. Та не е там причината. Причината е, че същата държава заеба жп линиите. И скоростта е няма и 70 км/ч. Дори по равнинната линия София-Пловдив-Бургас. поради което жп-то е напълно неконкурентно. За вагони и локомотиви да не говорим. Боце що рива, че при царя купили няколко мотриски...
    Та държавата трябва да инвестира. Ама защо за сметка на сребърния фонд? Който и първото правителство на боце ощети. Но иначе Той дава. На пенсиите също. Ама дали дава от собствените си?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  11. 11 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    За хората, които пращат деца на училище и ходят на работа с влак това е добра новина, за другите, които не ги интересува е ... .

  12. 12 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    Да качат тировете на влака. Поне ще избият малко пари от ремонтите на пътищата и ще намалят замърсяването.

  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3729 Неутрално

    [quote#6:"001"][/quote]

    пич, проблем не са намаленията, а ниските цени. А още повече пичовете, които пътуват без пари.

  14. 14 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2405 Весело

    До коментар [#6] от "001":

    Пенсионерите и учащите не са големият проблем на БДЖ Намалението на картите им се финансира от бюджета, т.е. доплащането не се прави от БДЖ.
    Проблемите са 2:
    1. Много се краде на всички нива. Да не говорим за финансирането на професионален футболен клуб.
    2. Масово пътуване без билет от тъмнозелените. За 2017 г. бяха изнесени данни, че по направлението Русе-Варна за една от гарите за 3 месеца е закупен само един билет. А пътници са се качвали редовно...

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  15. 15 Профил на kras4o
    kras4o
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#12] от "Хи-хи":

    Това трябваше да е акцентът на претседателството на ЕС. Високо скоростни влакове от Турция до Западна Европа. Контейнерите от тировете на влака и магистралата чиста. Същото и Солун Видин/Русе.
    Влак София—Бургас за 4ч. с вифи ме печели и махам колата. Без това на фтобус не се качвам.

  16. 16 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Ето аз ви казвам , че на влак не съм се качвал от над 10 години, тоест от ученическите ми години.
    Не се качвам, защото е бавно и мизерно пътуването.
    Няма как да се пътува с рейс София - Бургас 5 часа, а с влак 7 часа и да има желаещи да ползват влака.
    Около 70 % от трасето София-Бургас е ремонтирано и позволява скорости от 160 километра, тоест с наличието на климатизирани нови влакове , които имат и интернет, плановете са да се пътува по бързо от с рейса.
    Тогава не виждам защо да не е предпочитан.
    България е малка страна и на нас не ни трябват скоростни влакове развиващи по над 250 километра, защото са и много скъпи, но ако се пътува комфортно , ще има клиенти за разлика от сега.
    В това си състояние пътуването с БДЖ освен , че е мизерно и бавно е и опасно и трябва спешно нови влакове, а не такива на 50 години дето се палят постоянно

  17. 17 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3729 Неутрално

    Истината е, че в много малки участъци френските и германски скоростни влакове се движат с над 200 км/ч, това се случва главно в големите им равнини, въпреки че имат възможности за крейсерска скорост от над 250 км/ч. Затова са и толкова скъпи. България реално е планинска, но не зная какво пречи София - Бургас пътуването да е 4 ч., а до Варна 5 ч., най-много 5 ч и половина.

  18. 18 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Тези 4ч София-Бургас ги чуваме от 15 години и на всеки 2г се подгрява манджата. Остаряхме в чакане. Ако вярвахме на Московски, още преди няколко години трябваше да са факт.
    Безкрайните ремонти с безкрайните промени в трафика са по-отблъскващи и от състоянието на подвижния състав.
    А WIFI във влака никой не се вълнува вече, всеки си има на телефона. Още преди 8 години започнаха да пускат WiFi, тогава ако наистина работеше, щеше да е от полза.

  19. 19 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    Ама задълженията на БДЖ са малки, нека да теглят още заеми, няма никакъв проблем, народа ще плаща, изобщо не се притеснявайте! То и с Белене беше нещо такова, много печелившо, няма да дадем нито един лев, ама малко по малко дадохме милиарди евро (левове може и наистина да не са давали).

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  20. 20 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Пийналият Московски чака пари от концесията на летище София.
    Втора година ги чака.

    Влаковете са мръсни, палят се в движение, дерайлират...концесията ще оправи работата.

    Поне ги измийте. Стотици милиони чакате.

  21. 21 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8835 Неутрално

    След като затриха ЖП транспорта, сега пак ще наливат пари в него.

  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    След като затриха ЖП транспорта, сега пак ще наливат пари в него.
    —цитат от коментар 21 на Роси


    ЖП Транспорта е така поне от 40 год. и не е мръднал. :)

    Така че е спорно кой го е затрил :)

  23. 23 Профил на Vanio Kertikov
    Vanio Kertikov
    Рейтинг: 258 Неутрално

    цецо педераско какво ти пречат пенсионерите , ти маика и баща нямаш ли ,а са влаковете ела в малките градчета в северна България не в софия и бургаз

  24. 24 Профил на afanko
    afanko
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Поне сме скромни, защото на скоро Франция отпусна десетки милиарди помощ за железниците си, а ние ще минем с няколко стотин милиона само.Говори се , че с новите влакове ще има безплатен нет и ще се пътува за 4 часа София-Бургас.Това е много примамливо, ако е на приемлива цена
    —цитат от коментар 4 на 001


    Къ ш стане тая раота като средната скорост на пътя е 36 км/ч?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK