Цената на "Гражданска отговорност" не покрива разходите на застрахователите, сочи анализ

Цената на "Гражданска отговорност" не покрива разходите на застрахователите, сочи анализ

© Цветелина Белутова, Капитал



Събраните през 2017 г. премии за най-масовите автомобили – автомобили, камиони и автобуси, не са достатъчни, за да покрият разходите на застрахователите. Такъв извод прави Комисията за финансов надзор в обширен анализ на пазара на задължителната застраховка "Гражданска отговорност". Той обхваща периода от 2012 до 2017 г.


Това на практика означава, че цената на застраховката не покрива разходите на застрахователите. Авторите на анализа изрично посочват, че изводите им са за целия пазар, а не се отнасят към финансовите резултати на отделни компании.


Неимуществените щети - малко, но скъпи


От данните се вижда, че претенциите и изплатените щети далеч не са най-много сред леките коли, а са сред товарните над 5 т и автобусите. Вижда се и че претенциите и изплатените щети за имуществени вреди са много по-малки като размер от тези за неимуществени.




Така през първата изследвана година - 2012, средният размер на претенциите за имуществени вреди при леките коли е бил 1419 лв., а през 2017 г. сумата дори леко спада до 1362 лв.


Посочва се, че делът на неимуществените вред е едва 3% от всички, за които са предявени претенции пред застрахователите. За разлика от имуществените претенции обаче тяхната средна стойност е няколко пъти по-висока – при средна претенция за имуществена вреда пазара от 1602 лв. средната неимуществена претенция е 43 751, или с 26 пъти повече от средната имуществена претенция. Така делът им в крайната загуба общо за пазара е малко над 50%. Като абсолютна стойност за 2017 г. сумата е над 394 млн. лв,, се посочва в анализа на комисията.


Прилагат се данни на МВР, според които ранените и загиналите при катастрофи за миналата година са общо 9362, като броят им през последните години е относително същият. През 2017 г. в страната са регистрирани 6888 тежки пътнотранспортни произшествия, при които са загинали 682 и са ранени 8680, от които 6737 леко и 1943 тежко.


Защо се прави


Този анализ има за цел да установи дали общо за пазара е налице достатъчност на премиите по застраховката, в това число и за всяка отделна рискова група. Този анализ няма за цел да установи дали премията е достатъчна за всеки отделен застраховател на база неговите индивидуални резултати, се посочва в анализа на комисията.


Цитираните статистически изчисления за загубата на застрахователите са според техния пазарен дял, а не се основават на техните финансови резултати.


"Посоченият резултат няма за цел да дава заключение за достатъчността на премиите за всеки застраховател поотделно, а е представен с цел сравнение как би изглеждал резултатът за застрахователя, в случай че има средния за пазара портфейл."


Въпреки това анализът дава основания да се смята, че е възможно ново поскъпване на задължителната застраховка. През последната година това се случи на няколко вълни. От началото на 2017 г. застраховката поскъпна с около 25-30%, особено в някои сегменти - в зависимост от възрастта на водача, големината на населеното място и обема на двигателя на автомобила. На практика под 200 лв. няма цена на застраховката.


Разходите на брокерите растат


Междувременно Министерството на финансите публикува проект за промени в Кодекса за застраховането, които са свързани с въвеждането на европейски директиви.


Според предлаганите промени цената на застраховката за професионална отговорност на застрахователинет брокери се вдига от 2 240 400 лв. на 2 500 000 лв. за всяко застрахователно събитие, съответно от 3 360 600 лв. на 3 700 000 лв. за всички събития за една година


Предлага се и въвеждане на нов режим за актуализация на застрахователните суми съобразно ръста на потребителските цени, при който промените ще се извършват с регламент на Европейската комисия, приет по предложение на Европейския орган по застраховане и професионално пенсионно осигуряване. По този начин ще се избегне необходимостта при всяка актуализация да се извършва изменение на Кодекса за застраховането, тъй като новите изменени размери ще имат пряко действие.


Въвеждат се и редица допълнителни гаранции за защита интересите на потребителите. Забранява се на продаващите застраховки да предвиждат възнаграждения при ползването на продукти.


Предложено е създаването на задължение за посредниците да информират ползвателите на застрахователни услуги за това дали в отношенията си с тях действат от името на ползвателя или от името на застраховател.

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Горките застрахователи! Как оцеляват идея си нямам.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Неутрално

    Отново измамливи "проучвания" в интерес на застрахователите с цел дране на раята. Гарантирано от ГЕРБ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    "Този анализ има за цел да установи дали общо за пазара е налице достатъчност на премиите по застраховката, в това число и за всяка отделна рискова група. Този анализ няма за цел да установи дали премията е достатъчна за всеки отделен застраховател на база неговите индивидуални резултати, се посочва в анализа на комисията."

    Този анализ се прави по поръчка на едни скромни българи, които им омръзна да стоят в категорията на милионерите, след като могат да опитат да стигнат нивото на олигарсите - именно това управление е най - подходящия момент за това ! И да побързат, защото не е ясно колко ще трае берекета......

  5. 5 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    Да бе, нараствали разходите, като те блъсне някой по гражданска ти изплащат смешни стотинки. Хайде стига са се правели на ощипани моми, май си търсят повод да вдигнат цената, понеже ги накараха да заделят за застраховки на земеделците - което също е уникална тъпотия!!! Аз си застраховам колата, те от тия пари ще взимат да застраховат земеделеца, дето има милиони!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  6. 6 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    Вдигай бе, вдигай!
    Соц-а свърши, но системата пак е РАЗХОДОПОКРИВНА!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  7. 7 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Виждам задавщи се фалити на застрахователи! В световен мащаб. Аз като чинно си плащам ГО повече от десетителите и до сега не съм причинил ПТП - и мен ли ще ме гърбят? Какво стана с Бонус-Фалус системата?

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  8. 8 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Щом е дране на чужд гръб - все не стига!
    Масова е практиката на ЗК да плащат СМЕШНИ обезщетения въпреки, че по смисъла на закона са длъжн да покрият щетите. Лобистките двусмислици в нормативната база плюс наведената в стойка Г регулативна администрация правят невъзможно обикновените мишоци да си търсят правата.
    И нека да не се заблуждаваме: сегашните застрахователни компании са легалното лице на мутро-рекетьорските престъпни картели от близкото минало.

  9. 9 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    в автомобилното застраховане не знам как е, но
    в задължителното допълнително пенсионно застраховане е УЖАС-35-50% от парите отиват за"управление", от което отиват за милионерски заплати на управителите.
    Подозирам,ч е и в автомобилната гражданска има много административни разходи! Но ще търпим, демокрация да е, пазар да е(пардон, картел и монопол да е)

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  10. 10 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    Никой не кара застрахователите насила да правят ГО.
    Губят - отказват се!

  11. 11 Профил на David Moyseev
    David Moyseev
    Рейтинг: 342 Неутрално

    Анализът е крайно лобистки и цели едно - собствениците на леки коли да бъдат дойни крави за застрахователите. Колко години вече МВР и тази корумпирана до мозъка Комисия за финансов надзор, която трябва да следи застрахователите, обешават , че ще свържат данните на КАТ за причинителите на катакстрофи, за да може хората, които нямат произшествия, да плащат поне двойно по-ниски застраховки, а рецидивистите на пътя да бъдат наказвани със солени застраховки? Да, ама ако това стане, дойните кравиъ няма да дават мляко на тези мутрозастрахователи. И още един голям въпрос - защо собствениците на коли за около 20 000 лева плашат по 300 лева данък за колата си, а мутри с джипове за 300 000 и повече лева са се уредили с корумпираните катаджии да им регистрират возилата за баничарки и да плащат между 6 и 11 лева годишно! Хора, не плащайте данъци, докато тези корумпиери не бъдат изтикани от КАТ и властта! Няма друг начин за протест - в схемата са замесени и застрахователи, и общини , и търговци и мутри! Начело с небезизвестния транспортен министър Московски, заради който Босия вече прави един месец гладна стачка.

  12. 12 Профил на mititu
    mititu
    Рейтинг: 718 Любопитно

    "Въвеждат се и редица допълнителни гаранции за защита интересите на потребителите. Забранява се на продаващите застраховки да предвиждат възнаграждения при ползването на продукти.

    Предложено е създаването на задължение за посредниците да информират ползвателите на застрахователни услуги за това дали в отношенията си с тях действат от името на ползвателя или от името на застраховател."

    чета няколко пъти и не мога да разбера смисъла на това :I

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  13. 13 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2074 Весело

    то на другарката Агайн хорските кинти все малко и се виждат, по древна шумкарска традиция

  14. 14 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2443 Неутрално

    "Посоченият резултат няма за цел да дава заключение за достатъчността на премиите за всеки застраховател поотделно, а е представен с цел сравнение как би изглеждал резултатът за застрахователя, в случай че има средния за пазара портфейл."

    Разбираме, че понеже няколко застрахователи са претърпели загуби от застраховката гражданска отговорност тъй като с агресивна кампания са се набълбукали с по-големи отговорности отколкото са им силиците то сега трябва да вдигнем цените на застраховката за да им оправим положението. И за огромна радост на всички останали, които не са претърпели загуби, но така се получава при усредняването.

  15. 15 Профил на strk
    strk
    Рейтинг: 265 Неутрално

    При 4 милиона регистрирани МПС-та, дори само 3 милиона да плащат гражданска, това са едни над 600 милиона лева годишно, които потъват някъде.

  16. 16 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2443 Неутрално

    "Такъв извод прави Комисията за финансов надзор в обширен анализ на пазара на задължителната застраховка "Гражданска отговорност"."

    Разбираме, че КФН взема присърце интересите на застрахователите така както вземаше присърце и интересите на Цветан Василев.

  17. 17 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Стига сте увеличавали, ако не искате да ви изринем и да спрем да плащаме каквото и да е.

  18. 18 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    По публикуванитя годишни хесапи на кфнето за гражданската отговорност:

    зел / дал млн лева

    2012 - 523 / 309
    2013 - 580 / 350
    2014 - 550 / 344
    2015 - 590 / 331
    2016 - 621 / 368
    2017 - 662 / 407

    Извод: треба още да поскъпва

  19. 19 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 1652 Весело

    До коментар [#11] от "David Moyseev":
    Е нали сега трябва да се събират заплати за мобилните екипи които ще извършват охранителна дейност в малките населени места...Ти наясно ли си колко пари им трябват за тая дейност?.......

  20. 20 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 624 Неутрално

    ГО трябва да се прехвърли на водачите и премията да отразява застрахователните събития и вземе предвид фактор риск за възраст/пол/опит и тн на всеки отделен шофьор.
    Наскоро ми разправяха как е в Ирландия и системата им е много скъпа, но изключително ефективна в посока възпитаване на водачите за избягване на каквото и да е нарушение.

    Умен и красив жълтопаветник.
  21. 21 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 1652 Любопитно

    До коментар [#15] от "strk":

    Е на някои може да им потъват,ама виж как на някои изобщо не им потъват...

  22. 22 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1613 Неутрално

    Тази година ме обръснаха с 60 лв отгоре за гражданска! Какво толкова се е променило от миналата година не знам, но цените са мръднали с поне 35 % нагоре, което спрямо останалите икономически показатели е ОГРОМЕН РЪСТ, при това БЕЗ ОСНОВАТЕЛНА ПРИЧИНА!

  23. 23 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2072 Весело

    Цената на полиците за Г.О. са предвидени за обезщетения 1 милион за имуществени и 2 милиона за неимуществени вреди.
    Някой да е чувал изплащане на такива суми?

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  24. 24 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    садистино е да искаш гражданска застраховка 150 лева от кола която струва 350 лева и навива 2 000 километра за година - гражданската застраховка трябва да функция от риска

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  25. 25 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 872 Неутрално

    Не ги е срам!

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  26. 26 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#2] от "Radical":

    Не, през джобовете ни ще е.

  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8716 Неутрално

    Ей, ненаяли се. Те и банките все са на загуба, а всяка година печалбата им расте.

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8716 Неутрално

    Ей, ненаяли се. Те и банките все са на загуба, а всяка година печалбата им расте.

  29. 29 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Неимуществени означава за причинените наранявания и смърт. Ами да вкарат най после бонус малус. Рисковите джигити да плащат. Дисциплините да плащат по малко.

  30. 30 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3749 Неутрално

    А нещо по въпроса, кога застраховката ГО ще е на лицето, което кара колата, а не на колата...? Защото, това е тънкият момент и златната възможност, застрахователите да събират пари на калпак и все да обясняват, че не стигали...!
    После се чудим, защо има тарикати, дето пият и карат и са предизвикали ПТП-та, ама плащат наравно с всички останали или въобще не плащат...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  31. 31 Профил на zej40554117
    zej40554117
    Рейтинг: 217 Весело

    До коментар [#10] от "yavooor":

    Правилно. Но на практика там е парата, защото е задължителна застраховката. А Левинс/ СИК/, БУЛИНС/ ВИС/ , Армеец /ТИМ/ и още много други знайни и незнайни са свикнали да има бърза пара и не им пука какво ще става с времето. Хората пък искат най-евтиното и воала, жули там дето не е сметнат риска...ЛЕвинс са в технически фалит на практика, само 100 милиона задължения по зелена карта...застрахователно КТБ :) Като гръмне пак всички дружно ще плащаме масрафа...

  32. 32 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 939 Весело

    Всичките коментари са гражданско безотговорни !
    Такси требе да има и да са по-високи. Но процентното отношение към заплатите да се запази.

    Stupid people make me sick
  33. 33 Профил на pilis
    pilis
    Рейтинг: 449 Весело

    Виждам задавщи се фалити на застрахователи! В световен мащаб. Аз като чинно си плащам ГО повече от десетителите и до сега не съм причинил ПТП - и мен ли ще ме гърбят? Какво стана с Бонус-Фалус системата?
    —цитат от коментар 7 на xqv31309910


    Бонуса къде ще иде не знам,но Фалоса ще е за нас!

  34. 34 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    Стига сте увеличавали, ако не искате да ви изринем и да спрем да плащаме каквото и да е.
    —цитат от коментар 17 на Aldi Mitov


    Само с приказки и писане по форуми не става!

    Имало едно време ссср!
  35. 35 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#30] от "tww09306483":

    Правилно! ГО да върви с шофьора. Проблемът е, когато тарикати ще платят за любителски права и леки автомобили, а ще карат професионално камиони!

  36. 36 Профил на zej40554117
    zej40554117
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#18] от "dosetliv":

    То малко кръчмарска сметка, но при 9362 човека пострадали / по данни на КАТ/ по 43 751 лева средно изплатени за щета пише , че са дали 394 милиона само на жертвите при ПТП. За добро или лошо, с решение на ВКС се разширява кръга от лица, легитимирани да получат обезщетение за неимуществени вреди от причинена при непозволено увреждане смърт на близък. Досега можеха да получават кръвнина само роднините по пряка линия или нещо такова, от един месец може да получи по изключение всяко друго лице, което е създало трайна и дълбока емоционална връзка с починалия и търпи от неговата смърт продължителни болки и страдания, които в конкретния случай е справедливо да бъдат обезщетени. И по давност може да се направи до 5 години назад.Затова ако си един адвокат сещай се, тва си е начин да изкараш някой лев законно. Та си мисля, единственият начин е да почнат да превъзпитават джигитите иначе парите все няма да стигат и всички ще ги плащаме. А и на мен взе да ми писва, щото нямам и фиш от 10 години. По-малко щети - по-ниски цени, друг начин няма.

  37. 37 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2659 Неутрално
  38. 38 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4058 Неутрално

    Колкото България се проближава към еврото толко и цените ще престават да са социалистически.Също така ще се увеличават и смешните данъци които плащате.Ток, вода, храни...........

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  39. 39 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Къде в Европа има ГО за 125евро на....година?

  40. 40 Профил на strk
    strk
    Рейтинг: 265 Неутрално

    Всичките коментари са гражданско безотговорни !Такси требе да има и да са по-високи. Но процентното отношение към заплатите да се запази.
    —цитат от коментар 32 на Хакуна Матата !


    Значи аз, имайки висок официален доход и без нарушение последните над 10 години, трябва да плащам по-висока гражданска от някой с ниски доходи, но с много нарушения и каращ пиян?

  41. 41 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2415 Разстроено

    До коментар [#38] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    На крив грък, еврото му виновно.

    А за данъците: вашите като са високи, все едно ги плащате, нали? Нация от Андрешковци 👎👎👎

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  42. 42 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Да си намалят разходите тогава.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  43. 43 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Както всички каци и тая е създадена за крадене , и понеже много често изплатените застраховки са на ;роднини от милицията ; , то законодателните промени не засягат часта с изплатените застраховки а се набляга на наказанията за светлини при 40 С и подобни ;престъпления; , от което мутро-милиционерското управление е много доволно , даже се самовъзпява как работи за ;възпитанието; Ни . Разбира се колкото по далеч са законите от същността на движението по пътищата , толкова повече са жертвите , и съответно по скъпи застраховките , Омагьосан кръг ? Не . Добре планиран грабеж .

  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3928 Неутрално

    Държавата отново е ЗАГРИЖЕНА за горките застрахователи. Тази година туроператорската застраховка не бе увеличена , а удвоена. Сега умуват как да направят същото с ГО.
    ГЕРБерасти, да не би основния стълб на държавата да са застрахователите и банките?

  45. 45 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Завидяха на банките,че си вдигат таксите когато и както им дойде,а те едни 6-цифрени бонуси не могат да си докарат с тези мизерни 200 лева.Сипват едни числа за убити,ранени и катастрофи,като скромно пропускат да заявят,че на виновните убити,ранени и т.н. не плащат нищо.

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  46. 46 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Добре де, за системата Бонус Малус се говори от поне 10 години. И досега не е въведена.

    За сметка на това на калпак прибират по 200+ лева - няма значение нито нарушения, нито предишни инциденти, нищо.

  47. 47 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Голяма част от обезщетенията от пострадали от ПТП потъват в адвокатски хонорари, разбирайте десетки милиони. Този мръсен бизнес се развива чрез разни "самарянски" организации, които имат единствената цел да точат застрахователите. Не, че ги съжалявам застрахователите, но от там идват постоянно повишаване на застраховките.
    При едно ПТП с няколко пострадали, адвокатския хонорар, който се получава като процент от обезщетението е шест цифрена сума. Много хора си мислят, че обезщетенията по ГО са мижави суми но се оказва, че могат да достигнат
    суми по около 100хил.лв и то в полза на няколко близки на пострадалия. Голям процент от общата сума се прибира от адвокати. Не случайно тези типове (адвокатите) са озверели и при ПТП веднага намират начин да се свържат с роднините на жертвите за да предложат услугите си. Действат на принципа на погребалните агенции и служителите в болниците.

  48. 48 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 930 Неутрално

    "...Цената на "Гражданска отговорност" не покрива разходите на застрахователите, сочи анализ..."
    Ахъм, анализ сочи и че "винетките са с най-ниски цени в Европа", въпреки че в Швейцария годишна винетка струва 75 лева, в Румъния 55 лева, а "най-еФФтината винетка" е 97 лева.
    Да ви пи&ая на анализите...

  49. 49 Профил на equity
    equity
    Рейтинг: 44 Неутрално

    Аз само да ги попитам, защо ГО се сключва за автомобил, а не за ЕГН? За един приятел питам...

  50. 50 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Като не им изнася, защо не се откажат. Моята ГО за 1 г. поскъпна с 50 лв.

  51. 51 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    По НСИ потребителския индекс за последните 3 години е мръднал с 1% нагоре. Това е общо за трите години! А застраховката ГО и други стоки от първа необх. са се повищили минимум с 10% за същото време.

  52. 52 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Оказа се, че възрастта на собственикът е решаваща. До 25 г е мор - над 450 лв. Колко е стажът е без значение. Регистрирах една малка на старо за детето и тогава го разбрах...Както писахте вече - бонус-фалус....

  53. 53 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#49] от "equity":

    Защото рискът е различен. Твоя приятел може да подкара автомлбил от 50 кс. или автобус или друго МПС с 300 кс.

  54. 54 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    Интересно, че точно задължителната ГО не покрива разходите, а не доброволното Каско.

  55. 55 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Сълзи и сополи... Горките са на загуба. И що тогава не спрат да я предлагат??? Задължителна е, и веднага ще скочи цената??? Алоу, пак с трици за маймуни?

    roo
  56. 56 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    Ауу живи да ги ожалиш. Няма фалирал засрховател или пограблен агент.

  57. 57 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4233 Неутрално

    Значи цената ще расте...............!

  58. 58 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 1291 Неутрално
  59. 59 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    Цената на "Гражданска отговорност" не покрива разходите на застрахователите, сочи анализ

    Айде бе !!! Че то да произвеждаш и продаваш на червено , си е жив фалит . Още прадедите на тези пишван търговци са знаели ,че щом графата в тетрадката " Да вземаш " е по- малка от графата " да даваш" , веднага трябва да хлопнеш кепенците . Но до сега някой да е чул за ФАЛИРАЛА застрахователна компания ? Може би Гущеров е фалирал и е станал клошар , без да сме се усетили . Кога ли купищата благородни благотворителни КАУЗИ ще стигнат и до клетите застрахователи с призиви за помощ . Финансова , естествено . И да се спасят така нужните на босяците састрахователни институции .

  60. 60 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    Въпреки това анализът дава основания да се смята, че е възможно ново поскъпване на задължителната застраховка. През последната година това се случи на няколко вълни. От началото на 2017 г. застраховката поскъпна с около 25-30%, особено в някои сегменти - в зависимост от възрастта на водача, големината на населеното място и обема на двигателя на автомобила. На практика под 200 лв. няма цена на застраховката."

    Е, това е целта на анализите - проверка на готовността на народонаселението да приеме или се разбонтува срещу готвените УВЕЛИЧЕНИЯ на застраховките . Все пак цолажа на гумите все още не включен като елемент , от който да зависи и стойността на застрахователната полица . Както е тръгнало , вазелина ще изчезне . като помощно средство .

  61. 61 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Трябва да стане като в Холандия... Аз съм ЗА с 8ръце..да увеличават, Ганьо има—няма нужда той трябва да има кола пред блока.. Да си я гледа като паметник докато си чеше дебвлият шкембак на терасата. Да живее велосипеда, превозното средство на миналото насояще и бъдещвто

  62. 62 Профил на equity
    equity
    Рейтинг: 44 Неутрално

    До коментар [#53] от "Ще върнем България в Европа":


    До коментар [#49] от "equity":Защото рискът е различен. Твоя приятел може да подкара автомлбил от 50 кс. или автобус или друго МПС с 300 кс.
    —цитат от коментар 53 на Ще върнем България в Европа


    Нали знаеш, че не това е отговорът и ако искат могат да степенуват и мощността и вида транспортно средство според категорията...

  63. 63 Профил на Момо
    Момо
    Рейтинг: 329 Весело

    Държавата отново е ЗАГРИЖЕНА за горките застрахователи. Тази година туроператорската застраховка не бе увеличена , а удвоена. Сега умуват как да направят същото с ГО.ГЕРБерасти, да не би основния стълб на държавата да са застрахователите и банките?
    —цитат от коментар 44 на historama


    Братле, банките и застрахователите са едни от основните стълбове в Западния свят. Поинтересувал ли си се кои са регламентите, които навлязоха от ЕС последните 2 години? Основният натиск е от европейските регулатори, чиито текстове са наднационални. Правителството няма много общо. Това увеличава изключително много разходите в допълнение към големите щети от множеството катастрофи в България. Не само банковият, но и застрахователният пазар в следващите 5 години ще бъде дефрагментиран. Това е препоръка и от ЕС, и от Световната Банка. Цените на услугите тепърва ще растат сериозно за да може да влезем плавно в Еврозоната, защото там скоростта е друга.

  64. 64 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    Бизнес като всеки. Има риск.
    Който фалира има нужда някой да сади картофи.

  65. 65 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3928 Неутрално

    ...Не случайно тези типове (адвокатите) са озверели и при ПТП веднага намират начин да се свържат с роднините на жертвите за да предложат услугите си. Действат на принципа на погребалните агенции и служителите в болниците.
    —цитат от коментар 47 на tri

    а какво пречи на застрахователите да си изпълнят задълженията без да се стига до съд?

  66. 66 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2392 Весело

    До коментар [#61] от "b0b069":


    Трябва да стане като в Холандия... Аз съм ЗА с 8ръце..да увеличават, Ганьо има—няма нужда той трябва да има кола пред блока.. Да си я гледа като паметник докато си чеше дебвлият шкембак на терасата. Да живее велосипеда, превозното средство на миналото насояще и бъдещвто
    —цитат от коментар 61 на b0b069



    Както веднъж писах,
    под всяка статия за някакво увеличение на цената, на независимо какво,
    винаги се появява някой "мазохист",
    който да ни обясни, колко е хубаво и полезно,
    да ни повишат цената на съответната стока!
    Все пак тук, чак на коментар номер 61 получаваме , главното обяснение,
    защо трябва да плащаме повече пари, за една и съща простотия!
    Браво на вас!

  67. 67 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2710 Неутрално

    Няма никакава пазарна или застрахователна логика да има застраховка на автомобил. Логиката е застраховката да е в зависимост от шофьора, стаж, нарушения, причинени щети. И ако кара повече или по-малко сигурна кола това да е само част от уравнението.

  68. 68 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    А какви им са разходите - я малко анализ от кифложурналистите. Що постоянно им публикувате финансовите щения, а разходите им - йок. И то всичките разходи - заплати, бонуси, комисионни, дневни, пътни, нощни, курортни, бардачни, а не само обезщетителни.... Аре жълтаци такива....

  69. 69 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#11] от "David Moyseev":

    Да това с джиповете е голям фарс в данъчната система под лозунга "дайте да се уредим".
    Не знам дали другаде има такава въпиюща несправедливост. От какъв зор данъка на нов джип от да е в пъти по-нисък от този на малолитражка. Даже и хибрид ще плаща повече, а говориме за чистота на въздуха.
    Защо пък баничаркита да плащат по-малко. Тя ако реално се ползва за бизнес (каквато е логиката на закона) навърта в пъти повече километри из града и руши в пъти повече инфраструктурата. Защо да плаща в пъти по-малко - щото са ни бедни бизнесмените ли?

    Морски
  70. 70 Профил на димитър иванов
    димитър иванов
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#1] от "npg38547585":

    Вижте Г-да, не бива такова цинично отношение , към хората , които денощно мислят за нас , спомням си тежките години , когато бяхме без всякакви застрахователи и не плащахме никакви данъци, и не зависехме изцяло от паразитни администрации и организации; фирми за доене и изнудване на гражданите, беше пълен кошмар, руските сандъци ,които карахме, струваха 2/3 повече стари от колкото нови от 'Мототехника' ,но пък за това се чакаше, нямахме съвременните магистрали , основната причина за гордост на няколко правителства, защото те просто друго не са правили , в другопто ,няма такава аванта, та за това. нямахме проблеми с паркирането, нямахме и коли, но място за живот имахме , имахме природа, имахме и достойнство, имахме и семейства, и деца , които живееха с нас.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK