София ще замени дизеловите автобуси с електрически с 10-годишен кредит

София ще замени дизеловите автобуси с електрически с 10-годишен кредит

© Анелия Николова



С кредит за 14.7 млн. евро от Европейската банка за възстановяване и развитие общинското дружество "Столичен електротранпорт" ще купи 30 електрически автобуса, с които до 2-3 години да замени дизеловите превозни средства по 6 линии на градския транспорт. Срокът на заема ще е 10 години с една година гратисен период. Планът на общинското дружество е да купи общо 30 електробуса с 12 зарядни станции на два етапа.


Финансовото състояние на общинското дружество не е достатъчно добро, за да обезпечи кандидатстването по заема. По тази причина в четвъртък общинските съветници ще гласуват дали Столичната община да отпусне гаранция от 3.6 млн. евро, които са 50% от очаквания първи транш на парите.


Според финансовите резултати на "Столичен електротранспорт" наличните средства на дружеството в края на май са били 1.23 млн. лева. За сравнение - парите, с които е разполагал "Столичен автотранспорт", са 12 млн. лева, "Метрополитен" - с 14 млн. лева, а Центърът за градска мобилност - с 13.6 млн. лева налични.




Дружеството вече има един кредит към ЕБВР - за закупуване на 30 тролейбуса, като задължението в края на 2017 г. е почти 13 млн. лева. Освен това в края на миналата година дружеството избра компания "Шкода транспортейшън", която да достави и 13 нови трамвая от "Шкода" за 46.3 млн. лв. Тези пари се отпускат по оперативна програма "Региони в растеж 2014-2020".


През 2017 г. "Столичен електротранспорт" е генерирал 69 млн. лева приходи, което с 5% по-малко спрямо 2016 г., когато сумата е 73 млн. лева, се вижда от финансовия отчет на дружеството. Разходите за миналата година пък са за 75 млн. лева, което е намаление с 1.46% спрямо 2016 г. Общият дълг е почти 39 млн. лева.

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    2016 и 2017 доставяме дизеляци, а в 2018 вече подменяме с електрически?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Това автобусче на спирката малко изглежда, дано моделът да е друг.

    Иначе това е много добра новина за софиянци но с маргинален ефект върху качеството на въздуха.

    Проблемите с въздуха излизат през отоплителния сезон. Общината беше под голям натиск януари, февруари и март, и прие някаква стратегия, но реално много малко може да се направи за решаване на проблема в краткосрочен план.

    Ясно е че няма да спират старите коли или такива без катализатор - това ще е много непопулярно. Ясно е че няма да тръгнат по домовете на хората да гледат кой какво слага в печката.

    За съжаление, който иска да диша по-чист въздух, трябва живее около града, а не в него.

    Електрическите автобуси са приятни и модерни, но съвсем няма да решат проблема.

  3. 3 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Плюс милионите за "елекронно билетче" явно общината е оправила всичко и ще инвестира само в градския транспорт, нищо че всички села от СО нямат канализация и инфраструктурата е в плачевно състояние.

  4. 4 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3765 Неутрално

    А чисто новите китайски дизелови автобуси какво ще ги правят?

    Впрочем това няма да реши от самосебе си проблема с трафика и чистотата на въздуха. Важно е общественият транспорт да е ценово достъпен.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  5. 5 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#1] от "Darth Plagueis":

    Що? Перфектна си е схемичката. СОС-ът ще захлеби. И ще продължи да премахва трамвайни релси.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  6. 6 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2213 Неутрално

    Замърсяването идва основно от горенето на въглища и действително няма да се подобри въздуха с подмяната на автобусите, и то не на всички а само на 30. Но пък все отнякъде трябва да се започне.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  7. 7 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    60% напомпване на билетчдто не стигнаха, че за 2 петклетки да сменим бусовете, та и борч се наложи.
    Странно. Или не.

  8. 8 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2462 Неутрално

    До коментар [#7] от "balgariez":
    Поправка: Билетчето.Петилетки.

  9. 9 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#2] от "skeptichen":
    "Ясно е че няма да тръгнат по домовете на хората да гледат кой какво слага в печката."
    "За съжаление, който иска да диша по-чист въздух, трябва живее около града, а не в него."

    Значи, в София не упражняват контрол кой к'во слага в печката, около града има 100% мониторинг???

  10. 10 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    с китайски или руски то друг избор няма ако обават търг най ниския печели нама друг в Крим вече смениха автобусите на електробуси

  11. 11 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Никаква полза докато няма бус ленти на всеки път с поне две платна в посока. Няма да има и полза ако индианците си се возят без кинти. Няма полза и ако всички дебили паркират в калта, ако всички дебили с песове се имат за нумеро уно! Пълен кенеф е София!
    Каруци, койоти...

  12. 12 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Само не разбрах как с тези 30 машини ще замени дизеловите автобуси до 2-3 години.Да бяхте написали че ще започне подменянето на дизеловия парк!За къде по-напред тея 30 автобуса!Иначе,добра идея да няма поне дизелови автобуси в София!

  13. 13 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Проблема със старите коли и принципно с многото коли се рвшава елементарно! Бус ленти и пълна забрана на паркиране и спиране по зелените площи. Аз бих ви разрешил де, но срещу 1000 кинти за всяко спиране/паркиране! Същото за тротоар!

  14. 14 Профил на mititu
    mititu
    Рейтинг: 772 Любопитно

    столична община да даде линиите на частници и да заложи критерии за спечелване нека частника си прави сметка,харчи се излишен капацитет и пари на данъкоплатеца за нещо което може да стане много по евтино и по ефективно ;)

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  15. 15 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3041 Весело

    столична община да даде линиите на частници и да заложи критерии за спечелване нека частника си прави сметка,харчи се излишен капацитет и пари на данъкоплатеца за нещо което може да стане много по евтино и по ефективно ;)
    —цитат от коментар 14 на mititu


    Да, но......частната собственост поражда ежеминутно капитализъм.

  16. 16 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Ключовата дума е Топлофикация. Но дружеството затъва все повече заради некадърност и източване. Кой ще е луд да влачи въглища, дърва или дори пелети, ако центарлното отопление му струва същите пари?
    И защо тръбим наляво и надясно колко била евтина енергията от АЕЦ Козлодуй, а всъщност почти всичко произведено от нея се изнася и продава навън? Електрическите отоплителните урдеи са достатъчно ефективни за да бъдат предпочетени при нормални цени на електроенергията.

  17. 17 Профил на mia_canela
    mia_canela
    Рейтинг: 222 Любопитно

    "С кредит за 14.7 млн. евро от Европейската банка за възстановяване и развитие общинското дружество "Столичен електротранпорт" ще купи 30 електрически автобуса, с които до 2-3 години да замени дизеловите превозни средства на градския транспорт."
    А защо "Столичен електротранспорт" ЕАД ще купува електрически автобуси, за да сменя дизеловите превозни средства, който вероятно са на "Столичен автотранспорт" ЕАД?

  18. 18 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#1] от "Darth Plagueis":

    Просто статията е калпаво написана.
    Става въпрос само за Столичен електротранспорт, като тези 30 ел. автобуси, вероятно ще заменят заместващите дизелови такива, които се пускат само при аварии и ремонти на ТБ и ТМ линиите. Както е в момента Тм 7 със заместваща линия от автобус 7ТМ, изпълнявана от стари дизелови трошки.

  19. 19 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    До коментар [#14] от "mititu":

    Не работи. Лондон съжелява, че си приватизира влаковете.

  20. 20 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    През 2017 г. "Столичен електротранспорт" е генерирал 69 млн. лева приходи, което с 5% по-малко спрямо 2016 г
    —цитат от коментар 0 на матряла


    +60% цена = -5% оборот.

  21. 21 Профил на nikolay.
    nikolay.
    Рейтинг: 384 Неутрално

    с китайски или руски то друг избор няма ако обават търг най ниския печели нама друг в Крим вече смениха автобусите на електробуси
    —цитат от коментар 10 на 1001


    В кой Крим? Ходил ли си да видиш в Крим какви автобуси има? Ето ти градския транспорт в Симферопол, не си виждал изобщо такива машини )))

    https://ibb.co/gYwTW8

  22. 22 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Разгеле и темата,та да попитам. В България до кога моем да си караме дизелови коли.

  23. 23 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 489 Гневно

    Дневник, вече се излагате с тези статии за електробуси.
    Мине, не мине някой месец и - общината ще купува електрически автобуси, па хибриди, па пак електрически...
    Дайте си източника на информацията, ако не е поредният кьорфишек на общината, за да разберем, за какво става дума!
    Какви автобуси ще купува общината? От кого ще ги купува? Кога ще тръгнат да возят пътници.
    От тази статия разбрах само, че общинарите се канят пак да усвоят едни €15 мил. европейски пари, както и колко са потрошили досега...

  24. 24 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    До коментар [#13] от "rincewind":

    румънците имат драстични глоби за неправилно спиране ,наскоро го изпитах на гърба си ,близо 1100 леи за 2 мин спиране на странична улица неправилно , тоест 450 лв и вземане на книжка за 2 мес със заплаха за затвор ,ако те хванат да караш в забраната .

  25. 25 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 867 Неутрално

    НЕНОРМАЛНИЦИ ШЕ ГИ ИЗХВЪРЛИТЕ ОЩЕ НА ВТОРАТА ГОДИНА , РАЯТА ШЕ ПЛАЩА , ЕГАТИ ЛАКОМИЯТА НА ГРОБАРИТЕ

  26. 26 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 909 Любопитно

    Автобусите и заемът китайски ли са?

  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До коментар [#18] от "tri":

    Вероятно си прав, но това значи, че гръмкото заглавие е съвсем нелепо и коренно променя смисъла

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 703 Весело

    2016 и 2017 доставяме дизеляци, а в 2018 вече подменяме с електрически?
    —цитат от коментар 1 на Darth Plagueis


    Слава богу- тъпанарите нямат решаваш глас в столичния съвет .., Колко им се ще обаче...
    Ма на бодлива крава Бог рога не дава - опитай в Синода...

  29. 29 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    До коментар [#1] от "Darth Plagueis":

    Те няма да бъдат подменени за месец два..

  30. 30 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    До коментар [#1] от "Darth Plagueis":

    Те няма да бъдат подменени за месец два..

  31. 31 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1784 Весело

    тоя на картинката горе е идеален за шатал.... кога спрат сичкио трафик у целиьо центар тея че возат народо от периферните паркинги до къщята им...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  32. 32 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    До коментар [#16] от "gogo2011":

    Ще топлофицирате циганските квартали!?Ще чакате да плащат?!

  33. 33 Профил на krum_at
    krum_at
    Рейтинг: 26 Неутрално

    До коментар [#10] от "1001":

    В обществените поръчки най-ниската цена отдавна не е единственият критерии за оценка на офертата.

  34. 34 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2006 Гневно

    Браво!
    Малко, по малко, дълговете ще се увеличават,
    докато в един момент основните приходи в общината не вземат да отиват за изплащане само на лихвите!
    Така се влиза в "дългово робство"!
    Този момент когато настъпи, сегашните "калинки",
    ще си вземат чукалата и ще забегнат на "запад"!
    От там ще говорят, как всичко се постига с "много труд"!

  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До коментар [#30] от "yanne":

    Това е ясно. Защо обаче купувахме дизеляци в 2017?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на krum_at
    krum_at
    Рейтинг: 26 Неутрално

    До коментар [#26] от "KFC":

    В статията ясно е написано, че заемът е отпуснат от ЕБВР...

  37. 37 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Отлично - най-вече с образователна цел - би било добре да може да изпиташ отвреме-навреме сам бъдещето без да ходиш до Лондон...

  38. 38 Профил на krum_at
    krum_at
    Рейтинг: 26 Неутрално

    До коментар [#35] от "Darth Plagueis":

    Защото са с двигатели ЕВРО VI - най-чистите ДВГна този етап. За да заменят 110 таралясника на по 30 г. всеки

  39. 39 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    Вместо да взима 10-г.кредит за дизеловите автобуси, софия не може ли да изхвърли всички коли БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ, дето нямат платени паркоместа или гаражи и паркират, където им падне? Имаш ли кола, трябва да имаш и домицил. Толкоз! Нямаш ли, махаш я! Не може един да инвестира в гараж, а друг да си трясва ламарината, където му падне - тротоари, градинки, къде ли не. И аз не спя на улицата! Е, така въздухът ще стане в порядъци по-чист, отколкото ако се сменят няколкото автобуса с електрически. И общината, вместо да взима кредити, ще касира глоби. Ама за това трябва ...знаем го какво!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  40. 40 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 876 Неутрално

    60% напомпване на билетчдто не стигнаха, че за 2 петклетки да сменим бусовете, та и борч се наложи.Странно. Или не.
    —цитат от коментар 7 на balgariez


    То на Данчето и този борч няма да й стигне.

  41. 41 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 703 Весело

    До коментар [#30] от "yanne":Това е ясно. Защо обаче купувахме дизеляци в 2017?
    —цитат от коментар 35 на Darth Plagueis


    За да могат такива дърти плесенясали за...ци като теб вечно да са недоволни, и да каканижат глупости без край... Дано поне изкарвате са една баничка...

  42. 42 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1758 Любопитно

    Трябва общественият транспорт да се направи по-атрактивен. Иначе ако щат летящи чинии да купуват...

  43. 43 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#32] от "yanne":

    В 21-ви век сме. Вместо да си купувате гласовете им с кебапчета и безплатен ток, досега и локален ТЕЦ да им бяхте направили за толкова години.

  44. 44 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1961 Разстроено

    Проблема със старите коли и принципно с многото коли се рвшава елементарно! Бус ленти и пълна забрана на паркиране и спиране по зелените площи. Аз бих ви разрешил де, но срещу 1000 кинти за всяко спиране/паркиране! Същото за тротоар!
    —цитат от коментар 13 на rincewind


    ГЕРБ не смеят да взимат мерки срещу старите коли. Шофьорите щели да вдигнат революция. Сигурно е така. Иначе мръсния въздух си го търпим. :-(

  45. 45 Профил на doker
    doker
    Рейтинг: 396 Неутрално

    КОЙ И ЗА КАКВИ ПАРИ ЩЕ ПРЕДПАЗВА СОФИЯ ОТ ОТРОВНИТЕ БАТЕРИИ

  46. 46 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 703 Весело

    [quote#44:"plamen_b"][/quote]

    Ми смени ги бре, нека дойдат по-смели...

  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    До коментар [#44] от "plamen_b":

    https://airsofia.info/

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Супер добра новина, но главния проблем си остава старите дизели и бедността поради, която много хора не могат да си позволят по нови автомобили.

  49. 49 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    До коментар [#14] от "mititu":Не работи. Лондон съжелява, че си приватизира влаковете.
    —цитат от коментар 19 на rincewind


    Кой знае: частните междуградски автобусни услуги като че ли работят в България. Биха могли да опитат с 2-3 градски автобусни линии в София, и да видят как ще работи. Естествено, частниците трябва да гарантират качество на услугата (автобусите да идват навреме, да не замърсяват въздуха и т.н.) Ако не отговарят - получават по-малко пари от Софийска община.

  50. 50 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1961 Неутрално

    [quote#44:"plamen_b"]
    —цитат от коментар 46 на skomina
    Ми смени ги бре, нека дойдат по-смели...[/quote]

    Аз не гласувам за тях (но не и за другите партии, които са в сегашния парламент). Ако имаше и достатъчно други, бихме могли да ги сменим.

  51. 51 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    Е то било много лесно бе, отпускат ти заем, и си купуваш квото шещ, кой и как ше го връща не мислиш! А вчера всички пишеха, че като въведем еврото и всички политици ще станат съвестни и няма да взимат заем след заем!

  52. 52 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1961 Любопитно

    Не знам някой сравнявал ли е разходите за електрически автобуси и тролейбуси... Тролейбусите нямат батерии и това ги прави доста по-евтини и по-екологично чисти (дългосрочно). От друга страна, опъването на жици за тролеите е допълнителен разход.

  53. 53 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1961 Любопитно

    Не знам някой сравнявал ли е разходите за електрически автобуси и тролейбуси... Тролейбусите нямат батерии и това ги прави доста по-евтини и по-екологично чисти (дългосрочно). От друга страна, опъването на жици за тролеите е допълнителен разход.

  54. 54 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2162 Неутрално

    Ключовата дума е Топлофикация. Но дружеството затъва все повече заради некадърност и източване. Кой ще е луд да влачи въглища, дърва или дори пелети, ако центарлното отопление му струва същите пари?.
    —цитат от коментар 16 на gogo2011


    Следващите 5-6 години Топлофикация ще налива всеки свободен лев инсталация, с която да пали боклук зад гарата. Забрави за удължаване на мрежата.

  55. 55 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2162 Неутрално

    От цитираните цифри: нов трамвай - 3,5 млн. лева
    Нов електрически автобус: 1 млн. лева

  56. 56 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#55] от "cinik":
    Да де, ама трамвая може да върви и тридесет години, а тези бусчета, я изкарат пет! Впрочем ако си спомняте преди години купиха едни на газ, е оказа се, че фирмата фалирала и няма подръжка!

  57. 57 Профил на ONE
    ONE
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Това е добра новина, но за някои "другари" угодия няма.
    Когато основните мотиватори са негативност, критикарство, злоба, резултатът е мизерия, от която няма лечение.

    Колкото по-далече от дива Русия, толкова по близо до цивилизована Европа.
  58. 58 Профил на Kaspar
    Kaspar
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Големият проблем на градския транспорт в София е, че се движи на големи интервали и маршрутите на линиите на се променяни с години, макар някои квартали да нараснаха с пъти. За пример ще дам ГТ в Будапеща. Автобусите са икаруси на 10-15 г. но се движат на 3-5 мин. В София рядко ми се случва да чакам по-малко от 7-8 мин. (което е ОК) в час пик, но след 9 ч. вечерта интервалите скачат на 15-20 мин.

    "I put a dollar in a change machine - nothing changed." George Carlin
  59. 59 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1571 Любопитно

    Междувременно Столична община ще купува дизеляци втора употреба, с които да обслужва автобусните линии до Витоша.
    Дневник, вместо да ни свеждате официалните сводки на крадците в СОС-а и сламения човек Фандупкова, що не вземете да попитате за чий ще харчат нашите пари да купуват дизеляци втора употреба, с които да осмърдяват Национален парк "Витоша"? В този ред на мисли, що не вземете и да попитате защо миналата година купИха смотаните китайски дизеляци, вместо да купят по-чисти и удобни автобуси за градския транспорт?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  60. 60 Профил на xqv31309910
    xqv31309910
    Рейтинг: 837 Неутрално

    Преди около две години дадохте 100+ млн лева за дизелови китайски ламаринени антрета. Данче, why?

    100% антикомунист, ненавиждам ГЕРБ и ще си остана парламентарно непредставен. 100% ЗА БЕЛЕНЕ. Инженер-енегретик.
  61. 61 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    За съжаление, който иска да диша по-чист въздух, трябва живее около града, а не в него.
    —цитат от коментар 2 на skeptichen



    Аз живея в Севлиево, град, който също като София се намира в котловина и зимата от по-високите части на града се вижда смока( мащабът, разбира се, е несъпоставим, но на спускането от "Хемус" гледката е идентична). Поради тази причина живея на няколко километра от града...

  62. 62 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 1960 Неутрално
  63. 63 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 915 Неутрално

    В София имаше по едно време дизелови градски автобуси, които работеха на природен газ. Какво не им харесва на пройдохите от общината, та трябва да купуват електрически автобуси, които са в пъти по-скъпи от дизелите на метан и десетки пъти по-скъпи от тролейбусите и трамваите? Май целта не е екологическа, а чисто частно-финансова, като всичките им дивотии но ТИЯ?
    Отнесено към частните автомобили - Който и да е автомобил на газ пропан-бутан, и особено на метан, е в пъти по-екологичен от дизелов или бензинов, като не е много далече от един електрически автомобил. Защо този факт се подминава с лека ръка? Заради КЕЛЕПИРА ли? А?

  64. 64 Профил на bird_song
    bird_song
    Рейтинг: 323 Неутрално

    До коментар [#6] от "today":
    Не само въглища. Гетата горят квот падне. Бомба да намери ще я фърли в огъня.

  65. 65 Профил на bird_song
    bird_song
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Този фтобус не може да мине по някой улици на града. Пак ще стане магарето и пред него каруцата...

  66. 66 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 1960 Неутрално

    И сега софия сутрин като я наближаваш е невероятна смрад. Всичко е от колите втора рька.

  67. 67 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    До коментар [#14] от "mititu":Не работи. Лондон съжелява, че си приватизира влаковете.
    —цитат от коментар 19 на rincewind


    Лондон не е в България.
    У нас положението е следното:
    Например в Ямбол общинският ДАП фалира. Линиите се поеха от частна компания, която печели.
    Защо е така, на всички е ясно - частната компания се краде много по-малко. Общинският ДАП беше една бездънна яма за пари.
    Абсолютно същото е положението и в Софийски автотранспорт.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  68. 68 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 557 Неутрално

    От цитираните цифри: нов трамвай - 3,5 млн. леваНов електрически автобус: 1 млн. лева
    —цитат от коментар 55 на cinik


    Точно така - трамваите са по-скъпи, но доказана, работеща и ефективна технология. Капацитетът е многократно по-голям от соло електрически автобус, а животът е дори над 30 години. Нещо, което не може да се каже за електробус.
    Каква гнусна, нагла и неефективна кражба ни готвят общинските хрантутници, само за ПР...не е истина.

  69. 69 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 694 Неутрално

    С 15 млн евро можеха да направят няколко стотин зарядни станции и да стимулират използването на ел мобили с данъчни облекчения примерно... Не е панацея за проблемите на София, но е доста по-ефективно решение... ако се търси такова, де... $_$

    I shave with Occam's razor
  70. 70 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 822 Весело

    Фиаско 100%.
    Честито Ви софиянци!

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  71. 71 Профил на id
    id
    Рейтинг: 411 Неутрално

    виж сега, каквото и да стане София пак няма да става за живеене, защото проблемър не са автобусите или колите, проблемът са хорат

  72. 72 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Одобрявам. Електрическите автобуси ще направят трамваите излишни. Трамваите и инфраструктурата за тях за скъпи.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  73. 73 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    Това автобусче на спирката малко изглежда, дано моделът да е друг.Иначе това е много добра новина за софиянци но с маргинален ефект върху качеството на въздуха.Проблемите с въздуха излизат през отоплителния сезон. Общината беше под голям натиск януари, февруари и март, и прие някаква стратегия, но реално много малко може да се направи за решаване на проблема в краткосрочен план.Ясно е че няма да спират старите коли или такива без катализатор - това ще е много непопулярно. Ясно е че няма да тръгнат по домовете на хората да гледат кой какво слага в печката.За съжаление, който иска да диша по-чист въздух, трябва живее около града, а не в него.Електрическите автобуси са приятни и модерни, но съвсем няма да решат проблема.
    —цитат от коментар 2 на skeptichen


    Точно пък край градовете зимата не може да се диша от пушеци.Проблемът не е в дизелите толкова,въпреки че и те замърсяват,а в отоплението на дърва и въглища.

  74. 74 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    В София ГЕРБ харчи стотици милиони за прищевки (миналата година бяха дизели евро 6 - китайски) сега електробуси. А иначе сме били най-бедните в ЕС?

  75. 75 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    [quote#68:"Софиянец"][/quote]

    "...Каква гнусна, нагла и неефективна кражба ни готвят общинските хрантутници, само за ПР...не е истина...."
    +++++++++++++++++

    Но нека да не обвиняваме само г-жа Фандъкова!
    Тази гнусна пладнешка дебелашка злоупотреба (кражба) не може да се случи без съгласието на цялата банда общински съветници, нали? И отново стигаме до един сбъркан модел в управлението на цялата ни страна - тотална липса на обратната връзка между управляващи и гласоподаватели, както и липса на независими медии.
    Включ. и любимия ни ДНЕВНИК не е това, което си беше. Дано по-скоро започнат емисиите на "Свободна Европа"!

  76. 76 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Много добра новина!

    А дизеловите автомобили на народо-населението кога?

    Замърсяването на въздуха, в по-голямата си част, се дължи именно на личните дизелови автомобили, датиращи от началото на въвеждането на диркетното впръскване при дизеловите мотори (1995-2005).

  77. 77 Профил на Комунист, който не краде
    Комунист, който не краде
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    В София ГЕРБ харчи стотици милиони за прищевки (миналата година бяха дизели евро 6 - китайски) сега електробуси. А иначе сме били най-бедните в ЕС?
    —цитат от коментар 74 на historama


    Фандъковата и боко имат ли мнения за какво миналата година купика китайски таралясници?

  78. 78 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9687 Неутрално

    Дано да се подобри въздухът в София, но не автобусите са основен замърсител.

  79. 79 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    До коментар [#76] от "subsonic":

    Вярваш ли си ?
    https://airsofia.info/

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  80. 80 Профил на krum_at
    krum_at
    Рейтинг: 26 Неутрално

    До коментар [#59] от "Хриси":

    Хриси, би ли пояснила кое точно им е смотано на новите китайски автобуси? Двигателите им са от най-щадящата околната среда категория Евро 6 (по-модерни на този етап няма). Произведени са от Cummins Inc. - американска компания, световен лидер в производството на двигатели. Предавателните им кутии са продукт на Voith - лидер в тази област на автомобилостроенето. Гаранцията на автобусите е 300 000 км.! И не на последно място, тези автобуси замениха 110 таралясника на по тридесетина години възраст всеки от тях. Ще ми бъде интересно да прочета твоите съображения, според които тези автобуси са "смотани".

  81. 81 Профил на krum_at
    krum_at
    Рейтинг: 26 Неутрално

    До коментар [#77] от "shumkar":

    Шумкар, би ли пояснил кое защо, според теб, новите китайски автобуси са "таралясници"? Двигателите им са от най-щадящата околната среда категория Евро 6 (по-модерни на този етап няма). Произведени са от Cummins Inc. - американска компания, световен лидер в производството на двигатели. Предавателните им кутии са продукт на Voith - лидер в тази област на автомобилостроенето. Гаранцията на автобусите е 300 000 км.! И не на последно място, тези автобуси замениха 110 грохнали автобуси, на по тридесетина години възраст всеки от тях. Ще ми бъде интересно да прочета твоите конкретни съображения, според които тези автобуси са "таралясници".

  82. 82 Профил на krum_at
    krum_at
    Рейтинг: 26 Неутрално

    До коментар [#68] от "Софиянец":

    Софиянец, все пак не може да се положат трамвайни линии навсякъде из София. Очевидно е, че автобусните линии са по-гъвкав начин да се осигури градския транспорт на всички софийски квартали. Включително и такива с по-тесни улици.

  83. 83 Профил на krum_at
    krum_at
    Рейтинг: 26 Неутрално

    До коментар [#60] от "xqv31309910":

    Не е истина, че за споменатите от теб китайски автобуси са платени повече от 100 млн. лева. Всъщност общата им цена е 33,4 млн. лева, в която са включени: доставката на всички 110 автобуса; оборудване, софтуер, специални инструменти, необходими за ремонт на двигатели и на предавателни кутии; оборудване за тестване на предавателни кутии след евентуален ремонт; оборудване за диагностика на пневматичните системи, на системите на двигателите, на електрическите системи; принадлежности към всеки един от автобусите, като резервна гума, предупредителен триъгълник, пътни инструменти, аптечка, пожарогасители и др.; обучение на персонала на Столичен автотранспорт – инструктори на водачи и сервизни работници;гаранционното обслужване на автобусите.
    Та въпросът ми към теб е защо и откъде измисли тези сто и повече милиона, които сочиш като цена, при положение, че действителната цена от 33,4 млн.? Информацията за действителната цена на тези автобуси е публична и всеки може да я провери на страницата на Столичен автотранспорт в рубриката "Профил на купувача". Приятно четене!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK