Деветнайсет са кандидатите да строят жп линията Елин Пелин - Костенец

Деветнайсет са кандидатите да строят жп линията Елин Пелин - Костенец

© Анелия Николова



Общо 19 са подадените оферти за трите обособени позиции по проекта за модернизация на жп линията между Елин Пелин и Костенец, съобщи Министерството на транспорта. Проектът е на обща стойност малко над 1 млрд. лв. и е най-мащабният за този програмен период.


"Големият брой предложения показва още веднъж, че процедурата се провежда по възможно най-прозрачния начин и при голяма конкуренция", коментира зам.-министърът на транспорта Велик Занчев при отварянето на офертите в националната компания "Железопътна инфраструктура".


По думите му заради обжалвания, продължили 10 месеца, проектът е поставен под риск и по тази причина ще бъдат предприети мерки за ускоряване на работата на комисиите и на фирмите изпълнители.




Срокът за работа на комисията за разглеждане и оценка на офертите е 4 месеца и се очаква да приключи в края на ноември.


Подадените оферти:

Лот 1 (554.1 млн. лв.)
Компания/КонсорциумУчастници в обединението
"Асталди"
ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин""Дженгиз иншаат санайи ве тиджарет аноним ширкети", "Дуйгу мюхендислик иншаат туризм дъш тиджарет ве санайи лимитед ширкети"
"Терна"
"Интоса ЕПВ" ДЗЗДСА.И.Е., "Тодини Конструциони Дженерали С.П.А.", "Интегра конструкшън" КЗ ЛЛП
ДЗЗД "ЖП Елин Пелин – Костенец""Сан Хосе Конструктора" АД, Е.П.О.С – Емпреза Португеза Де Обрас Субтеранеас С.А. "Главболгарстрой"
Актор А.С.Д.
Обединение АрЕсЕсЕс Джойнт ВенчърРидзани Де ЕКЕР СПА, "Сели овърсийс" АД, "Салчеф", "Салчеф Констуциони едили е феровиарие"
Консорциум "ЗСТ""Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани" ЛТД, "Трейс Груп Холд"
Обединение "Митилинеос – Озкар – КсантакисМитилинеос Холдинг С.А., Озкар Иншаат Сан. Тидж. А. Ш., Ксантакис С.А.
Лот 2 (116.1 млн. лв.)
Компания/КонсорциумУчастници в обединението
ДЗЗД "Железница АМ Лот 2""Автомагистрали Черно Море", "Традеко Инфраструктура" СА ДЕ СВ, "Иновасионес такникас ен Симентационес" СА ДЕ СВ
Консорциум "Салчеф – Гигастрой""Салчеф", "Салчеф Констуциони едили е феровиарие", "Гигастрой"
"Сдружение Елин Пелин – Костенец 2018" ДЗЗД"ПСТ Груп", "СЕТ Къмпани"
"Евро Път" ДЗЗД"ВДХ", "Инжстройинженеринг", "Битумина ГмбХ – България"
Тракция ПРКиИ С.А.
Обединение "ИСАФ С.А. - Колас Рай С.А.С – Капиталов груп – Позиция 2"ИСАФ С.А., Колас Рай С.А.С, "Калистратов груп"
Лот 3 (354 млн. лв.)
Компания/КонсорциумУчастници в обединението
Консорциум "Щрабаг Джи Пи Рейл 2017""Страбаг АГ – клон България", "Страбаг СП. з.о.о. - клон България", "Щрабаг Рейл Гмбх – клон България", "Джи пи груп"
"Интоса ЕПК" ДЗЗД"Енергоинвестинженеринг", "Тодини Конструциони Дженерали С.П.А.", "Интегра конструкшън" КЗ ЛЛП
Обединение "Комса – Геострой""COMSA" S.A.U, "Геострой"
Консорциум "Булрейл 2018""Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани" ЛТД, "Трейс – София"
Проектът "Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец" се финансира от оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 и е на стойност 1.024 млрд. лв. Участъкът е с обща дължина 51 км, а проектната скорост на трасето е до 160 км/ч. В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукти с обща дължина около 3 км. Предвижда се още да бъдат модернизирани 5 жп гари, както и премахване на всички жп прелези.


Занчев подчерта, че обжалвания от фирми без сериозен правен интерес заплашват стратегически за страната проекти и водят до загуба на европейско финансиране. Напомни, че с новия Закон за обществените поръчки компаниите вече имат задължение да доказват правен интерес при обжалване на конкретен проект и мярка "временно спиране" се налага чак след образуване на производство от Комисията за защита на конкуренцията.


Вижте визуализация на бъдещото трасе, изготвена по поръчка на оперативната програма.


Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2874 Неутрално

    Обзалагам се че реалните са три-четири, ако не и по-малкото. Другите са жалбаджии-саботьори.

  2. 2 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2874 Неутрално

    След като може да регистрираш фирма с два лева, кой знае колко андрешковци са се нароили да капнат парички. То и сега го има това, спечелили търга и веднага пускат обява че търсят работници и мениджъри за всяка една позиция.

  3. 3 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Принципно участници без техника, опит, финансов ресурс и достатъчно персонал не трябва да се допускат дори до търг, щото после почва търсене на подизпълнители дето да свършат работата по възможност за без пари естествено на съответното качество.
    Аз лично бих дал такъв обект само на фирми известни с високото качество на строителство както примерно е Пор Бау.
    Все пак чакам с любопитство крайния резултат от търга.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  4. 4 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#1] от "Deaddark":

    Или подставени лица.

  5. 5 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 756 Неутрално

    При 100 000 000 годишно загуба на Бдж...се влагат над 1 000 000 000 за обновяване на 50 км. Колко пазарно..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  6. 6 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Вече е (почти) невъзможно тези проекти да се завършат до 2023 (когато е крайния срок за тази ОП). Те на далеч по-лесната линия Плд- Свиленград се оакаха, а тук още няма избран изпълнител. Най-много София пак да има късмет и да отколнят още пари за някое разширение на метрото. По принцип съм много против парите за жп транспорта да отиват за метро, но тези в нкжи се оказаха невероятно некадърни.

  7. 7 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 354 Неутрално

    До коментар [#5] от "ostin22":

    В БДЖ губещия бизнес е пътнически превози, който е силно субсидиран - така се осъществява евтин транспорт за много села и малки градове и закриване на влакове е политически много трудно.

    Сега тази линия е с ограничение 60км/ч. За какви пътнически и товарни превози говорим ако това е скоростта в 21ви век? Ясно е че трябва рехабилитация и ново трасе за по-висока скорост.

    Така ще минава много повече ЖП трафик през България, защото тази линия е на ключов коридор. Калотина-Кап.Андреево е стратегическата ос на икономическо развитие в България. Затова и Пловдив винаги е бил ключов индустриален и логистичен център, и винаги ще е.

    Дано по-скоро да я направят. Сигурно след 10 години ще можем да пътуваме до морето за 3 часа с влак ей-така за уикенда. Дотогава АМ Тракия ще е препълнена и влака ще е привлекателна алтернатива.

  8. 8 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Вече е (почти) невъзможно тези проекти да се завършат до 2023 (когато е крайния срок за тази ОП). Те на далеч по-лесната линия Плд- Свиленград се оакаха, а тук още няма избран изпълнител. Най-много София пак да има късмет и да отколнят още пари за някое разширение на метрото. По принцип съм много против парите за жп транспорта да отиват за метро, но тези в нкжи се оказаха невероятно некадърни.
    —цитат от коментар 6 на kondio_savov


    А кой знае дали пък точно такава не е схемата и целта на мероприятието... нищо че по настоящата линия на места покрай Костенец има изгнили траверси и релсите се държат сами себе си и голямата беля е просто въпрос на време. Всъщност избора на изпълнител ще покаже много. Всичко друго е плява и пушилка.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8979 Неутрално

    Откъде в България толкова фирми, които се занимават с подобни дейности. Или този милиард привлича, като магнит.

  10. 10 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2097 Гневно

    "проектната скорост на трасето е до 160 км/ч"

    Да не сме миналия век!?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK