"Джи Пи груп" ще строи най-дългия тунел - "Железница", срещу 185 млн. лева

"Джи Пи груп" ще строи най-дългия тунел - "Железница", срещу 185 млн. лева

© Мария Съботинова, Строителство Градът



Фирмата "Джи Пи груп" ще строи тунел "Железница" на магистрала "Струма" и пътя към него срещу 185 млн. лева. Агенция "Пътна инфраструктура" не е допуснала чуждестранните участници до крайното класиране със стандартния мотив - пропуски в документацията или несъответствие с поставените изисквания, отбелязва "Капитал".


Обединението "АМ Струма тунел 2018", в което влизат "Джи Пи груп", "Глобал кънстръкшън" и "Виа план", е класираното на първо място в процедурата за самия тунел с оферта от 185 млн. лв. без ДДС. За северния подход към съоръжението, който е с дължина едва 720 метра, победител е ДЗЗД "Железница север", с участници "Главболгарстрой", "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Главболгарстрой интернешънъл". Поисканата цена тук е 29.9 млн. лв. без ДДС. Дългият 1400 метра пътен участък на юг от тунела пък отива при "ПСТ груп", чиято оферта е 18.4 млн. лв. без ДДС.


Тунелът "Железница", който ще се намира в района на Симитли, ще бъде с дължина 2 км, което го прави почти двойно по-дълъг от сегашния рекордьор в България - "Витиня", по магистрала "Хемус". Заради сложността на съоръжението първоначално се предвиждаше строителството му да продължи 1400 дни. Досегашните провали на процедурите за избор на изпълнител обаче намалиха този срок на 1000 дни.




Тунелът "Железница" трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма". В противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея и дори ще се наложи да връща пари на Брюксел.


Коя е "Джи Пи груп"


Фирмата се свързва с директора на "Лукойл" за България Валентин Златев, е сред редовните победители в обществени поръчки за строителство, отбелязва "Капитал". Тя прави ремонта на площада пред НДК и участва и в строителството на метрото, а сега извършва реконструкцията на ул. "Граф Игнатиев".


Мажоритарни собственици на дружеството са Георги Василев и Владимир Житенски, като именно заради втория компанията е сочена за близка до директора на "Лукойл" Валентин Златев. Той отрича свързаност, но строителната фирма е главен изпълнител на "Лукойл" по изграждане, ремонт и поддръжка на бензиностанции и газстанции, като е изградила и реконструирала над 100 обекта, изграждала е и хотелите на фамилията Златеви, включително столичния "Хаят". Съпруга на Георги Василев пък е Анна Шехтова - близначка на манекенката Боряна Шехтова, която е майка на сина на избягалия в Дубай Христофорос Аманатидис-Таки, чиито обвинения за организиране на престъпна група за разпространение на наркотици бяха свалени от прокуратурата през 2014 г.


"Джи Пи груп" оглавява класацията за най-големи строителни компании по приходи "Капитал 100" през последните две години с оборот съответно от 178 млн. лв. за 2016 г. и 185 млн. лв. за 2017 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Радойчо
    Радойчо
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Пиши го загубено.

    Пред боговете и фактите мълчат.
  2. 2 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Обзалагам се на 185 милиона, че накрая няма да бъдат 185 милиона.

  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2759 Неутрално

    Който и да го строи, важното е да бъде качествено и в срок. А че няма да е непозната фирма е ясно.

  4. 4 Профил на Иван Раданов
    Иван Раданов
    Рейтинг: 504 Неутрално

    " За северния подход към съоръжението, който е с дължина едва 720 метра, (...) Поисканата цена тук е 29.9 млн. лв. без ДДС. "

    41528 лв на линеен метър? Някой знае ли дали не е грешка?

  5. 5 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Джи Пи груп са печени.
    Добро решение

  6. 6 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    До коментар [#5] от "WWW":

    колко тунела са потроили на вальо златев
    крадците на обществени средства.

  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    И, ... следват бурни обжалвания.

  8. 8 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2281 Любопитно

    До коментар [#4] от "Иван Раданов":

    2016 Лилето преафалтира и пребоядиса един от съществуващите виадукти на Хемус със същата дължина за 12 милиона - тъй че като за нов път тези направо са скромни...

  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    Честито на Вальо Златев...

  10. 10 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 503 Любопитно

    корни нема ли си некоя фирма за тунели? щото гледам коментарите от Позититаник ногу врли

  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10199 Неутрално

    Или губим парите от ЕС...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    До коментар [#11] от "penetrating":

    не е въпросът в парите,
    а във възможностите.
    всички поръчки се дирижират от
    оня пашата, главния телефонист
    на борисов.

  13. 13 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    До коментар [#4] от "Иван Раданов":

    Най-вероятно, както е в тези чукари се касае за мостово съоръжение.

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  14. 14 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#4] от "Иван Раданов":

    ми избори наближават ,скъпо е ....

  15. 15 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    не мога да разбера ,защо не се инвестират същите пари в тунел под Шипка ,където е необходимо пробив от 3.2 км ,държавата има милиарди излишъци и тази година и нещата се протакат над 100 г вече ,егати и държавата изостанала .

  16. 16 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    Сега като почне едно обжалване... не са на добре нещата, сроковете прекалено се съкратиха.

  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    Станилов нали той беше спечелил, да не се е "отказал"?

  18. 18 Профил на Гущер Гущеров
    Гущер Гущеров
    Рейтинг: 453 Весело

    Ха-ха-ха. Некой пак ще прибере 30% такса. Точка по въпроса.

  19. 19 Профил на ръпончо
    ръпончо
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    До коментар [#17] от "cinik":

    Станилов нали той беше спечелил, да не се е "отказал"?
    —цитат от коментар 17 на cinik


    Дали пък не е фалирАл?


    Много народ тук се е взел насериозно! :)
  20. 20 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    До коментар [#15] от "edin drug":

    и в Шипка се инвестират. Точно тези пари обаче са точно за този тунел на точно тази магистрала, защото е по финансиране от ЕК. Стига с това вопиене...

    седеньето го зголемува задникот
  21. 21 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Ха-ха-ха. Некой пак ще прибере 30% такса. Точка по въпроса.
    —цитат от коментар 18 на Гущер Гущеров


    Такса?
    Когато е от приятелска фирма е такса, когато е от конкурентна - рекет.

    Никога повече мутри начело на България.
  22. 22 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4399 Неутрално

    Най-интересна е тази част - "Агенция "Пътна инфраструктура" не е допуснала чуждестранните участници до крайното класиране със стандартния мотив - пропуски в документацията или несъответствие с поставените изисквания..."
    Да не вземе пък да излезе, че построяването е много по-евтино от това, което Вальо Златев иска одере от държавата (т.е. от нас)!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  23. 23 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Тези GP group имат опит само в строителството на метро тунели и според мен това не е много редно да се зачита при конурс за магистрален градеж. Вероятно ще разчитат да наемат за подизпълнител някоя от тунелджииските фирми (Евро Алианс, Станилов)

  24. 24 Профил на glaxo11
    glaxo11
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Да се почва и свършва , че се загубиха повече от 7-8 г. в умуване, еколози-педерасти и алчни НПО грантаджии, археолози, дето от всеки некропол или пет зидарии високи по 50 см. правят втори Рим, обжалвания, варианти и какво ли не още. Досега трябваше да са готови и "Струма" и пътя до Видин и този до Калотина и "Хемус" и Русе-Велико Търново и "Черно море" Та това са общо около 1300 км.! 25 години се туткат всички правителства, а после се оплакват , че няма инвестиции, че цели райони се обезлюдяват или циганизират, няма класен туризъм, че който не търчи по Европа се набута в София. И как няма-може ли да се развива бизнес да се създават работни места, да се спре демографския колапс без инфраструктура, без модерен ЖП транспорт, без логистични бази , без модерни речни и морски пристанища? Вижте Гърция и Турция(макар , че сега е е в криза) за последните 30 години от държави с по-слабо стопанско развитие днес са далеч пред нас. Националното богатство в на възрастен в Гърция беше преди 4 г, 10 пъти, сега е пак 7 пъти по голямо(заради падане на пазарните цени на активите) от това на България, а в Турция е 3 пъти по-голямо, а БВП./човек с 30 % по висок. Само приказки и никаква последователна политика! Аман от прости хора и политици-мижетурки!

  25. 25 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4399 Неутрално

    Искам да знам кои са чуждестранните участници, които са отрязани.
    Желая да знам колко по-качествено и по-евтино щеше да ни излезе.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Най-интересна е тази част - "Агенция "Пътна инфраструктура" не е допуснала чуждестранните участници до крайното класиране със стандартния мотив - пропуски в документацията или несъответствие с поставените изисквания..." Да не вземе пък да излезе, че построяването е много по-евтино от това, което Вальо Златев иска одере от държавата (т.е. от нас)!
    —цитат от коментар 22 на Храбър


    Ами не, не е това, просто Златев ще даде дължимото и "спестеното" на касичката, докато разни други "непознати" чужденци няма как да ги накарат, освен да ги отстранят предварително.
    После тунелът ще протече и ще се ремонтира отново - за около 30-40 милиона и те така...

  28. 28 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1860 Неутрално
  29. 29 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Хайде направете я тая магистрала, що народ умря на тоя път.

  30. 30 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 799 Неутрално

    До коментар [#17] от "cinik":
    "Станилов нали той беше спечелил, да не се е "отказал"?"
    Не е "спечелил". "Станилов" бе с най - ниската предложена цена при отварянето на ценовите предложения. След тяхното отваряне /https://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2018/07/05/3230942_otvoreni_sa_ofertite_na_kandidatite_da_stroiat/ , не е класиран. Със сигурност, със законосъобразни мотиви.
    Впрочем, "Станилов" е единственият български строител, който знае, може и има опита/вкл. и международен/, сам, без чуждестранно участие, да строи всякакви тунели с качество като това на немците, швейцарците, италианците и французите.

  31. 31 Профил на galin83
    galin83
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Наздраве Златев. 2-3 Анекса и отидоха 300 млн. :)

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 510 Неутрално

    то трасето го решиха заради тоя ;търг; а вие искате друг да спечели

  35. 35 Профил на zie29558699
    zie29558699
    Рейтинг: 257 Весело

    ФИРМИЧКАТА СЕ КАЗВА ГЕПИ ГРУП....НЕ Е НАПИСАНА КОРЕКТНО...

  36. 36 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    Тези два километра колко ще ги строят не е истина. Представям си ако бяха участвали в евентуална процедура за прокопаване на тунел през цялото дефиле, така както беше одобрения от ЕК проект. 1000 дни - два километра. Със сигурност ще има хватки за неговото удължаване. Четири години не му мърдат на строителството. Ако бяха участвали за 10 км. тунел щяха да строят 20 години. Ето защо одобрения от ЕК проект от самото начало беше неизгоден за наште хора.

  37. 37 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    До коментар [#25] от "Храбър":

    Няма как да разбереш ако не са им отворени ценовите оферти а са отстрани преди това.

  38. 38 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Хора, умножете цената по три!!!! Това ще е сметката накрая! Залагам три пенсии! Анексите ще са 34 на брой! Всичко е заложено от сега.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  39. 39 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    Все пак играят карти заедно, аз ли да го спечеля?!
    Както съм казвал, ремонтите в България са бавни, но за сметка на това са некачествени!

  40. 40 Профил на Angel Stoichèv Dimitrov
    Angel Stoichèv Dimitrov
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Няма как да не произнаем ГЕРБ строи, докато БСП контактува с хора като Митьо Очите.

    https://iconomicabg.blogspot.com
  41. 41 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1461 Неутрално

    хахаха, а после се чудете що Лукойл все на загуба бачка, завалийката

  42. 42 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 516 Неутрално

    не мога да разбера ,защо не се инвестират същите пари в тунел под Шипка ,където е необходимо пробив от 3.2 км ,държавата има милиарди излишъци и тази година и нещата се протакат над 100 г вече ,егати и държавата изостанала .
    —цитат от коментар 15 на edin drug



    щото 75% от тия милиони в статията не са наши пари, само 25% са. Т.е. подаряват ни от ЕС 3/4 от цената на магистралата/тунелите/съоръженията. Та на подареният кон.... Пък тунелът под Шипка не се води стратегически за ЕС и затова няма финансиране за него. Както не искат да финансират и Хемус, защото е магистрала с локално значение, поне по програма Транспорт е. Не са се преборили да е по програмата за бедните райони.

  43. 43 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2855 Неутрално

    Поредният пример за гранд корупция - отстраняват системно конкурентите, докато остане правилния. И не се притесняват, че може да има съдебни дела, включително извън България. Какво им пука - няма да съдят спечелилият, я, а държавата. Кеш енд кери - политици, бизнесмени, обслужваж персонал.(
    Иначе винаги има търгове, уж състезание, уж конкуренция. Ако има пряка аналогия, то е в политиката - уж демокрация, уж избори.
    Уж или фейк България.

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  44. 44 Профил на sporta
    sporta
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Кои са "Водстрой 98", "ПСТ груп" и "Джи Пи груп" :)) Симбиозата на ГЕРБ + ДПС , черешките на тортата.

  45. 45 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    И там ще потече U-ранжада от всяка чешма ;-)

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  46. 46 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    не мога да разбера ,защо не се инвестират същите пари в тунел под Шипка ,където е необходимо пробив от 3.2 км ,държавата има милиарди излишъци и тази година и нещата се протакат над 100 г вече ,егати и държавата изостанала .
    —цитат от коментар 15 на edin drug


    Пробива под Шипка не може да бъде направен от българска фирма.

    А засега вече 30 години демокрация не се е явила чуждестранна такава, която да се съгласи на търсения огромен рушвет.

  47. 47 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Пък тунелът под Шипка не се води стратегически за ЕС и затова няма финансиране за него.
    —цитат от коментар 42 на alabalko


    И нашата държава няма 200 млн евро да си финансира сама тунела под Шипка?



  48. 48 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Няма как да не произнаем ГЕРБ строи, докато БСП контактува с хора като Митьо Очите.
    —цитат от коментар 40 на Angel Stoichèv Dimitrov


    ГЕРБ не строи, само разпредяла евро средства за строежи на тунели на фирми, които никога през живота не са правили такова съоръжение 2 километра дълъг тунел.

  49. 49 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Тези два километра колко ще ги строят не е истина. Представям си ако бяха участвали в евентуална процедура за прокопаване на тунел през цялото дефиле, така както беше одобрения от ЕК проект.
    —цитат от коментар 36 на falkoneti


    Такъв тунел никоя БГ фирма не може да го изпълни и за това бяха цирковете толкова години.

  50. 50 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    кво вальо златев бе , ТИКВАТА Е,ВАЛЬО Е ФАСАДА НЕ ЧЕ И ТОЙ НЕМА ДА НАМАЖЕ
    —цитат от коментар 32 на reply


    Малко се бъркаш в йерархията на комунистическите отрочета, тиквата само може да му козирува на Златев.

  51. 51 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Да не вземе пък да излезе, че построяването е много по-евтино от това, което Вальо Златев иска одере от държавата (т.е. от нас)!
    —цитат от коментар 22 на Храбър


    По евтино няма да е, но със сигурност ще е в пъти по качествено.

    На Хемус има участъци строенни с участието на италианци, които вече карат над 25 години с минимални ремонти и въпреки прочутите големи температурни амплитуди.

    Участък на българска фирма да издържи повече от 5-7 години без да е за основен ремонт не съм виждал, може би евентуално Карнобат - Бургас ще е първия такъв.

  52. 52 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4024 Неутрално

    До коментар [#4] от "Иван Раданов":

    ,,41528 лв на линеен метър? Някой знае ли дали не е грешка?,,

    То и аз искам да е без пари ама без пари и попа не ръси за здраве

  53. 53 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10199 Неутрално

    До коментар [#12] от "mihail_p":

    Напълно вярно :) Важно е те да не загубят :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  54. 54 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    До коментар [#51] от "abdulhazred":

    Карнобат-Бургас го строи турска фирма!!!!! Затова още е здрав.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  55. 55 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1374 Весело

    Обзалагам се на 185 милиона, че накрая няма да бъдат 185 милиона.
    —цитат от коментар 2 на Over


    185 милиона са само капаро - това е данък "Мутри" който всички ние плащаме. Пък самата цена може да е към 300 милиона. Като се има предвид че за изграждането на целия проект са нужни към 3 години (1000 дни) или 4 години (1400 дни по първоначални изчисления), значи няма да бъде завършен в този мандат. Следващия мандат може да са други - а те съответно ще намерят нередности, ще прекратят проекта, ще си направят нова процедура и ще си я дадат на техните хора. Тоест може и да стане към 2027... Па може и да не стане.

  56. 56 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2491 Неутрално

    "Агенция "Пътна инфраструктура" не е допуснала чуждестранните участници до крайното класиране със стандартния мотив - пропуски в документацията или несъответствие с поставените изисквания"

    Меркел, Макрон и останалите от клуба- сложете си очилата и вижте- дали не ви мамят със "стандартния мотив". След което отговорете подобаващо!

  57. 57 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    " За северния подход към съоръжението, който е с дължина едва 720 метра, (...) Поисканата цена тук е 29.9 млн. лв. без ДДС. "41528 лв на линеен метър? Някой знае ли дали не е грешка?
    —цитат от коментар 4 на Иван Раданов


    Сигурно ще прокарват магистралата през стратосферата и пак обратно на земята. Даже без пари ще ни излезе като си помислиш:))))

  58. 58 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    Обществена поръчка - Джи Пи груп, комисионни и подаръци за когото трябва, отчитане кеш в "черната каса" на гербавите, анекси за увеличаване на цената по взаимно съгласие, Бай.Х. реже лентички и накрая следва качество на изпълнението, което изисква неотложни ремонти в гаранционния срок за "сметка на изпълнителя", който преди това е раздул цената, достатъчно за да си ремонтира "безплатно"! Горе-долу това е схемата. Не знам защо пропускате и Интерпром - другата мафиотска фирма, която работи с Джи Пи груп. Същата схема.

  59. 59 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1496 Весело

    Крайно време е Струма да бъде завършена, и то не само до Кулата, а и до Видин, дано стане докато съм жив.
    А че няма случайни спечелили фирми, отдавна е ясно, дано Джи Пи Груп свършат работата качествено, в срок и не надпишат много сметката накрая -:.

  60. 60 Профил на wbn11521191
    wbn11521191
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Дневник, защо не сте написали за разследването на Бивол, което уличава GP Group в корупция?

  61. 61 Профил на Плеядска прашинка
    Плеядска прашинка
    Рейтинг: 254 Любопитно

    До коментар [#60] от "wbn11521191":

    Напоследък забелязвам нова фаза на разделение, чак изпитвам когнитивен дисонанс, следейки както става, и какво ни се представя че става, и то на много и различни нива сред прослойките на обществата, на глобално ниво :D

    “Only psychos and shamans create their own reality” http://stilettofem.livejournal.com/208207.html




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK