Жалба ще забави строежа на тунела "Железница"

Жалба ще забави строежа на тунела "Железница"

© Мария Съботинова, Строителство Градът



Жалба ще забави строителството на тунела "Железница" по трасето на автомагистрала "Струма". Това се вижда от жалба, подадена в Комисията за защита на конкуренцията на 16 август. Тя е от компанията "Актор" АД и е срещу решението на Агенция "Пътна инфраструктура", с което бе избран строителят на трасето.


Обединението "АМ Струма тунел 2018", в което влизат свързваната с директора на "Лукойл" Валентин Златев "Джи Пи груп", "Глобал кънстръкшън" и "Виа план", бе класирана на първо място в процедурата за самия тунел с оферта от 185 млн. лв. без ДДС.


Днес е крайният срок за обжалване на класирането, което означава, че в рамките на деня могат да постъпят още.




До финала на процедурата пътната агенция не допусна на практика нито един чуждестранен участник с мотива, че при всеки от кандидатите е имало непълноти в документацията.


Гръцката "Актор" бе сред 13-те кандидата за една от позициите по трасето.


Тунелът "Железница", който ще се намира в района на Симитли, ще бъде с дължина 2 км, което го прави почти двойно по-дълъг от сегашния рекордьор в България "Витиня" по магистрала "Хемус". Заради сложността на съоръжението първоначално се предвиждаше строителството му да продължи 1400 дни. Досегашните провали на процедурите за избор на изпълнител обаче намалиха този срок на 1000 дни.

Тунелът "Железница" трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма". В противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея и дори ще се наложи да връща пари на Брюксел.

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    Не знам докога може да се проваля началото на строителство на каквото и да е, заради жалби.

  2. 2 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#1] от "stedim":

    Ако комисията отстранява който и да е участващ неправомерно, има защо отстраненият да обжалва, и това трябва да е допустимо. Актор е сериозна фирма - май построиха някаква част от Струма към Кулата и някаква част от магистрала Тракия, така че това е сериозен участник. Нека АПИ се обоснове пред съда.

    Проблемът възниква когато обжалват фирми които са създадени преди 2 седмици с 2 лева капитал, които даже на са участвали в търга както се случи при газовия интерконектор България-Гърция.

    Нямам претенции да съм правен експерт, но това не трябва да е допустимо, просто не виждам полза някой който няма отношение към някакъв търг като участник да обжалва.

    Който и накрая да изберат, незнам как ще се вместят в графика за изпълнение преди крайния срок - сигурно ще се договарят изключения с ЕК, няма как. Страната ни хем е хълмиста, хем археология има, хем защитени видове.

    В другите страни на запад тези магистрали са ги строили 70те години и не е имало толкова строги изисквания за всичко. Няма лошо, нека има изисквания, нека запазим и природата, и археологията, но трябва и повече време за това.

  3. 3 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 906 Неутрално

    Е така е, като няма оправия, всеки се гъбарка с институциите и проектите им, както му е удобно!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  4. 4 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#2] от "skeptichen":

    направен.те справка КОИ СА АКТОР , КЪДЕ ДЕЙСТВАТ И КОЙ ПЛАЩА , ЗА ДА ОБЖАЛВАТ ! Те доста са се "нагушили " ,стига им толкова !

  5. 5 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#2] от "skeptichen":

    След ексцесиите с АКТОР на ЛОТ 4(Сандански-Кулата) , тия мошеници не бива въобще да бъдат допускани до никакви търгове. т.н. "ДОБРА РЕПУТАЦИЯ" отдавна са я загубили.

  6. 6 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    До коментар [#2] от "skeptichen":

    Актор е най- измамната фирма. Те по последно бавиха, после закъсняваха, после извиваха ръцете на държавата за техния стар участък от Сандански. Те дори не бяха започнали, а срокът им почти беше изтекъл. Но гърците си имат политика и до последно спъват стратегически участъци, които водят до връзка между разделени отдавна, о отделните държави, части от българите. Отделно- никога асфалта им не е с нужната дебелина.

  7. 7 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 819 Неутрално

    Повече от 20 години магистрала Струма не може да се построи. На власт се изредиха всички партии, а магистралата не мръдва. В това време Сърбия и Македония почти приключиха магистралата от унгарската граница през Нови Сад, Белград, Ниш, Скопие до Гевгели и обезсмислиха нашата магистрала. То не бяха “зелени”, археолози, обжалвания, “компетентни” анализатори и журналисти. Всички те всъщност работят за сърби и македонци, вероятно не безкористно.
    А магистралният път София-Калотина въобще не е почван, въпреки, че това е основната ни връзка с Европа.

  8. 8 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#7] от "aralambi":

    20 години не може да се построи АМ Струма защото 10 от тези години нямаше финансиране. Не забравяйте България на какъв хал беше преди 20 години. Реално всичко това се строи само с пари от фондовете на ЕС, в които влезохме едва 2007 година.

    А за транзитния трафик през Сърбия и Македония няма какво да говорим - там в момента няма магистрали, строят ги тепърва през южна Сърбия. За състоянието на пътищата в Македония имам лоши спомени, та едва ли е толкова заплаха за нас.

    А магистрален път София-Калотина доколкото знам не се предвижда защото няма достатъчен трафик в момента. След оценка на трафика АПИ предлагаха там да има скоростен път с лента за изпреварване във всяка посока. Според мен е хубаво да е магистрала заради бъдещото по-голямо натоварване, но те си знаят - ако не за друго, не можем да ги обвиняваме че не се опитват да усвояват пари, та сигурно са прави.

  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Пак ли тия гръцки измамници Актьор?

    седеньето го зголемува задникот
  10. 10 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#2] от "skeptichen":

    Актор е голяма фирма, но в България се оср@ха меко казано. Участъкът им на Тракия се нагъна, а на Струма бяха спрели работа и нямаше нищо да свършат, добре че работата беше превъзложена на друга фирма, майна Агромах.

  11. 11 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#7] от "aralambi":

    Не е съвсем вярно, че Струма не мърда, вече има над 100 км. в експлоатация - Перник-Благоевград и Сандански-Кулата. В момента се работи по участъка Сандански-Кресненско дефиле и от Благоевград до Крупник мисля. Работи се здраво в момента. Незапочнат остава само участъка, минаващ през Кресненското дефиле.

  12. 12 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#8] от "skeptichen":

    Имаше предприсъединителни фондове преди 2007. А от 2007 получаваме пари от ЕС за инфраструктура. За 11 години Струма трябваше да е готова, но колко време се изгуби в обжалвания и мрънкания на “зелени” (които отвътре са червени), археолози сега се сетили да копаят на трасето, защо не са копали по-рано, трасето се знае от много години, и крайният вариант да се съобрази с разкопките на по-ранен етап?
    За София-Калотина - има достатъчно трафик, от сръбска страна почти са готови с магистрала Ниш-Цариброд, за тях трафикът е достатъчен, за нас не е. А и строят със собствени средства. Не съм чул там да има агресивни зелени и археолози, а и там има доста останки от стари времена.

  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8931 Неутрално

    В Гърция нямат ли , какво да строят.

  14. 14 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#12] от "aralambi":

    В Сърбия строят със собствени средства - няма лошо. Проблемът е че или вземат заем за това, или са взели пари от някоя друга система. В Сърбия са на 62% дълг/БВП - просто плащат повече пари всяка година за лихви, а новото финансиране ако е необходимо е все по-скъпо.

    Хърватия така се нагълта много лошо - построиха всичките магистрали с пари на заем преди да влезат в ЕС, и дълг/БВП им е 83%! Няма да имат гъвкавост в бъдеще, защото цената на която могат да се финансират е много по-голяма от тази на която ние се финансираме.

    В България защото се строи с пари от ЕС дълг/БВП е само 29%, и така можем да влезем в еврото - със стабилни финанси.

    Не казвам че е нерентабилно да се инвестира дългов капитал, просто е въпрос на държавна политика - ето например АМ Хемус се строи с наши пари от бюджета, а не на ЕС.

    Сърбия не е точно модел на успешно управление - и откъм безработница, и откъм растеж и доходи на глава от населението са по-зле от нас.

  15. 15 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#14] от "skeptichen":

    Сърбия като публични финанси и междубанкова и фирмена задлъжнялост има около 3-4 КТБ-та, които не гърмят само защото ги помпат с пари от бюджета. Накараха ФИАТ да започне да сглобява коли в завода Застава в Крагуевац, само и само да кажат, че са автомобилопроизводители, и плащаха (правителството)с години наред осигуровките на наетите служители. Направиха един куц авиопревозвач от който нищо не печелят, но носи името Air Serbia, а приходите са за катарците. Правят и някакъв грандомански проект Београд на воду, който мирише на корупция според всички сърби, които имат мнение по въпроса и от който директно се облагодетелства Вучич. Всеки път като отида в Сърбия и виждам разликата между ЕС и извън ЕС.

    седеньето го зголемува задникот




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK