
© Надежда Чипева, Капитал
Българските застрахователи и Гаранционният фонд плащат милиони левове всяка година заради практиката чужденци да карат коли с български номера. От Фонда настояват за спешни промени, съобщава Би Ти Ви.
Основно румънци шофират български коли. Така например през 2016 година Гаранционният фонд е платил над 17 млн. лв. за катастрофи извън България. Една трета от тях са причинени от румънци с български коли.
Румънците предпочитат да карат коли с български табели, защото им е много по-евтино. Освен по-изгодно, с български табели шофьорите в чужбина са почти ненаказуеми, освен при катастрофа, когато щетите поема българският застраховател или по-често Гаранционният фонд.
А за някои българи търговията с номерата е бизнес. Причакват румънците в КАТ и срещу дребни суми продават името си, което се записва при регистрацията. Има българи с по 500 коли на тяхно име, разказва в репортаж телевизията.
От Гаранционния фонд настояват за спешни промени и контрол, за да спре източването на милиони левове.
"Да се контролира регистрацията и собственикът, по-тясна връзка с данъчната служба, за да се знае, че е тук този човек, живее на този адрес", изрежда Борислав Михайлов, директор на фонда.
Освен румънци, италианци също се възползват от услугата. За 10 години за катастрофи там Гаранционният фонд е изплатил над 20 млн. лв. Една трета от тях са участието на коли с български номера, шофирани от чужденци.
В същото време няма точни данни за това колко са българските коли, шофирани от чужденци. За тях се разбира едва при произшествие на пътя, когато застрахователите или Гаранционният фонд трябва да платят.
sporta
Рейтинг: 213 НеутралноЕ, кой го прави този бизнес ........някой от циганските квартали ли ? Това си е схема отработена в КАТ ...., да не падаме от ЛУНАТА!?
Viva la Evolution
Рейтинг: 1217 НеутралноКато оправите закона и промените застраховката да се сключва на водача, а не на возилото, тогава ще се оправят нещата.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "svoboden
Рейтинг: 1798 НеутралноКакво значение има от къде са шофьорите, които карат коли на български собственици!?
Viva la Evolution
Рейтинг: 1217 Неутрално"А за някои българи търговията с номерата е бизнес. Причакват румънците в КАТ и срещу дребни суми продават името си, което се записва при регистрацията. Има българи с по 500 коли на тяхно име, разказва в репортаж телевизията."
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "А данъчните що не подгонят тези българи, дето имат по 500 коли на свое име?
hamiltonf
Рейтинг: 4107 НеутралноУпорити слухове вървят в застрахователните среди.... Очакват поне три фалита на дружества: едното е доста известно, другото почти неизвестно, а третото е "божа" работа...
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.koko65bg
Рейтинг: 1067 НеутралноДо коментар [#2] от "Viva la Evolution":
Не, застраховката си върви с колата. И няма никакво значение кой я кара. А застрахователите ни явно са много боси . В полицата могат да запишат, че поемат отговорност само ако автомобила е каран о собственика. Ако ще поемат отговорност за всеки който кара автомобила - полицата е в пъти по-скъпа. Ама де толкова мозък.
Viva la Evolution
Рейтинг: 1217 НеутралноДо коментар [#6] от "koko65bg":
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Застрахователите губят основно от едни може би 5% шофьори дето чупят средно по 1 коля на година-две. Ако застраховката стане персонална, ще може да се въведе диференцирана ставка, спрябмо риска. Лошите шофьори, ще може спокойно да имат застраховки с цена от порядъка на хиляди годишно, а добрите и най-добрите ще могат да се застраховат за минимална сума и застрахователите да са на плюс. Сега, всички дружно плащаме масрафа на джикитите. Дори да се въведе диференцирана ставка, когато застраховката е на колата, винаги можеш да я прехвърлиш на друг и той да ти я застрахова, до като, като е на шофьора, който не спазва правилата и причинява ПТП-та, ще си плаща!
koko65bg
Рейтинг: 1067 НеутралноДо коментар [#7] от "Viva la Evolution":
Имам опит с полските застраховки. Там застраховката е на автомобила, обаче е записано името на собственика. Ако продадеш колата, можеш да уведомиш застрахователя, че колата е продадена ( дори е в твой интерес да го направиш). Връщат ти сумата която пропорционално остава до края на застрахователния период. Можеш да се договориш с купувача, че остава тази полиса до края на периода. Тогава само трябва да помниш, че един месец по-рано известяваш застрахователя, че колата е продадена за да те отпишат. Ако се застраховаш в едно и също дружество всяка година и нямаш ,,прояви" за които застахователя да е плащал - вноската ти е все по-малка. Ако обаче е трябвало да плаща за нещо - вноската расте, губиш всички отстъпки. Застрахователните дружества имат база данни и си обменят информация така, че тарикатлъци обикновенно не минават.
kasko
Рейтинг: 682 НеутралноЖиви глупости, тази статия сякаш е писана преди 4 години. В Румъния почти не останаха коли с български номера, има още някой и друг таралясник на доизживяване. Правителството им се усети че губят и намали драстично таксата за първоначална регистрация с условие до 7 годишна кола.В резултат автопарка им чувствително се обнови.
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.uhx00354780
Рейтинг: 8 НеутралноНаех кола в Полша. Ако е кара друго лице застраховката не важи при ПТП или трябва да се направи допълнителна застраховка!!!
sweeper
Рейтинг: 349 НеутралноТия нашите застрахователи, защо не реват като вземат за ГО по средно 300лв/година на повече от 3 милиона леки автомобила? Защо изплащат каквото те си решат при щети по ГО? Защо не ги интересува дали собственикът на застрахования автомобил има тежки нарушения и инциденти в последните години? А седнали да реват за някакви 17 милиона изплатени за катастрофи в Румъния!
Имах пълна застраховка на колата си в страна от ЕС, Като реших да я пререгистрирам тук не ми я уважиха и трябваше да сключа друга - с български застраховател, независимо че другата е валидна до април догодина. И понеже съм щял да сменя номерата - ми я застраховаха за един месец на абсурдна цена - 54лв! И все не им стигат. Та и някакви румънци и италианци им виновни.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1318 НеутралноДо коментар [#6] от "koko65bg":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ викаш, няма да мога да карам колата на жена ми? Умно, сам ли го измисли?
А иначе, родните управляващи продължават да са губещи в изгодни ситуации. Щото са умни...
Peni Nikol
Рейтинг: 6411 НеутралноРабота за разследващи и прокуратура, може ли на един човек да се водят 50 или 100 и повече коли, в гаража само една или две и никой да не пита и разпитва...
Таралеж
Рейтинг: 2838 НеутралноКуче влачи, диря няма. То май на българските чиновници всичката им е такава.
pavur
Рейтинг: 1567 Неутралнорежимът във Букурещ трябва да падне. санкции,ембарго и ежедневни бомбени рейдове,докато не върнат парите на нашите застрахователи.
Чичо Ваньо
Рейтинг: 491 НеутралноПо същата причина поради която в гетата няма законна постройка и не се плащат данъци. Държавната администрация получава заплати. Ако може и някое рушветче. Да не е луда да работи !!
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
koko65bg
Рейтинг: 1067 НеутралноДо коментар [#12] от "Darth Plagueis":
Четете с разбиране. И честно казано не си спомням да сме на ,,Ти".
deymus
Рейтинг: 697 НеутралноТъпаци, карайте ни плащаме на автомобил, вместо на водач!!
Бездарници!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1318 НеутралноДо коментар [#17] от "koko65bg":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК1. Обръщението на Вие е франкофонска заемка, която няма чак толкова дълга история в нашия език. Аз лично не я одобрявам, считам я за лицемерна и жалка. Съответно,имам правото да използвам родния си език лишен от някои чужди влияния, доколкото е възможно.
2. Чета съвсем внимателно. Според това предложение, аз или ще плащам повече или няма да мога да карам колата на жена си, нито тя моите. Отгоре на това, предложението по никакъв начин не решава проблема, защото румънецът ще продължи да си плаща сегашните цени.
Дано съм помогнал.
deymus
Рейтинг: 697 НеутралноДо коментар [#6] от "koko65bg":
Е как да няма значение кой я кара, колата автономна ли е?
Сама ли нарушава правилника за движение?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1318 НеутралноДо коментар [#18] от "deymus":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМ? Ми ние плащаме на автомобил?
Свинчуга
Рейтинг: 1713 НеутралноА колко плащат за щети причинени от хора с купени книжки?
Обичам да грухтя и плюскам.historama
Рейтинг: 3612 НеутралноПак глупости, пак чужденците ни са виновни за някои недоглеждания.
Когато някой не спазил закона - виновен!
когато го спазва - пак виновен, защото някой нещо пак недогледал. Никой не може да ни угоди
koko65bg
Рейтинг: 1067 ВеселоДо коментар [#19] от "Darth Plagueis":
Помогнахте!
Роси
Рейтинг: 7286 НеутралноВ разградения двор всеки може да си развява байряка.
Един препатил
Рейтинг: 3176 НеутралноАз съм вече стар човек и навярно не ги разбирам някои работи, та моля някой по-сведущ да ми обясни: Какво го интересува един застраховател след като си плащам застрахователната премия българин ли съм, румънец ли, италианец ли или бимбинистанец? Защо някой се опитва да ми представи изплащането на щетите като благотворително мероприятие, а не като изпълнение на сключения застрахователен договор? Като се намали броят на колите, застраховани от български застрахователи преди да се намали размера на щетите изплащани от българските застрахователи няма ли да се намали сумата на събраните от същите тези застрахователи застрахователни премии?
Благодаря предварително на всички, които си направят труда да ми отговорят.
koko65bg
Рейтинг: 1067 НеутралноДо коментар [#26] от "Един препатил":
+++++++++++++++++
Майндърбайндър
Рейтинг: 976 ЛюбопитноАко се плаща на водач,а не на автомобил,увисва цялата държавна паплач,въртяща служебни коли със служебни застраховки.Тях ли чакате да променят правилата? Няма как държавата да им плати личните застраховки,следователно няма да стане.
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Petleshev
Рейтинг: 2865 НеутралноСтига са ревали!!! Сякаш не знаят, кого и какво застраховат....?!?
Бивш tww09306483.Какво не им е ясно на застрахователите, когато застраховат собственик на 300 коли...?!!
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 1917 НеутралноРумънците им правят оборт, плащат си застрабовките. За какво реват застрахователите.
Майндърбайндър
Рейтинг: 976 ГневноДо коментар [#26] от "Един препатил":
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Всъщност казват,че колите с БГ-регистрация,управлявани в чужбина нямат ГО,щом щетите ги плаща Гаранционния фонд.Освен това ни казват,че същият този Гаранционен фонд няма да плати щети на редовни водачи с ГО от Олимпик.
The sphere
Рейтинг: 576 НеутралноДо коментар [#12] от "Darth Plagueis":
"Социализма свършва, когато свършат парите на другите."Вика ти, че не можеш да караш и двете коли едновременно. Ако имаш персонална застраховка може да караш всяко друго превозно средство, включително и това на жена ти, стига и тя да е застрахована. Хората отдавна са го измислили, само в БГ. си напъват още мозъците напразно. По големия проблем е, че застрахователите не плащат нищо за лечението на пострадали от катастрофи. За това обаче никой не говори, а това е ОСНОВНАТА ПРИчИНА гражданската отговорност да е задължителна. Сега плащаме за застраховки и плащаме и за леченито на милион инвалиди от войната по пътищата.
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 1917 НеутралноДо коментар [#26] от "Един препатил":
Елементарно! Търят начин с измислени доводи да оправдят повишението на застрахованите.
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 1917 НеутралноДо коментар [#31] от "Майндърбайндър":
Ако нямат ГО не могат да получат рег. #.
Майндърбайндър
Рейтинг: 976 НеутралноДо коментар [#34] от "Ще върнем България в Европа":
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Нищо общо.Регистрационния № се получава еднократно,а застраховката е ежегодна.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1318 НеутралноДо коментар [#32] от "The sphere":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАми не, това е съвсем различно предложение, срещу което нямам против. Въпреки,че и в него има сериозна недомислица, защото няма логика ГО да е еднаква сума,независимо дали карам скутер или танк, багер или ферари. Не знам как е приложенп това в тия други страни, но силно се съмнявам колата да не е отчетена като фактор.
султана глаушева
Рейтинг: 316 НеутралноТова вярно ли е?
Мърфи е оптимист!https://mobile.frognews.bg/article/161536/
Darth Plagueis
Рейтинг: 1318 НеутралноДо коментар [#37] от "султана глаушева":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе знам за кое питаш, но ако е за основната идея на статията, че българският клон на Олимпик не е внасял вноски в ГФ в Кипър, да, това със сигурност. Така и трябва да бъде.
Мултикултиджендър-Ариец
Рейтинг: 1475 НеутралноНе само това ако застраховката не отговаря на състоянието т.е. ако си излъгал става невалидна. В щатите се превръща в незастрахован/слабо застрахован моторист. In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
historama
Рейтинг: 3612 НеутралноИли строителните фирми, които имат по 100 апартамена, и не плащат общински данъци?
И изобщо България на ГЕРБ е една чудна държава, пък после чужденците ни били виновни !?
shumkar
Рейтинг: 777 Неутрално[quote#40:"historama"][/quote]
Каква е логиката наистина строителите да не плащат данъци?
boevbisser
Рейтинг: 2844 НеутралноСтроителите не плащат данъци, ако сградата не е въведена в експлоатация, ако е въведена - плащат върху имотите, които са техни. По-скоро проблемът е с изоставените незавършени сгради - там държавата по закон не може да принуди собственика - обикновено фалирал строител, да плаща, а има хиляди такива в страната.
sarunka
Рейтинг: 1218 НеутралноДо коментар [#19] от "Darth Plagueis":
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?като искаш да караш колата на жена ти ще се застраховаш и за нея- така е по белия свят.
aralambi
Рейтинг: 572 НеутралноНещо фалшиво има в това изявление на Гаранционния фонд. Ако имам редовна ГО и пътувам в страни от ЕС и няколко други европейски страни, застраховката ми покрива щетите при произшествия там ( ако имам сертификат Зелена карта). Застрахователят ми трябва да ги плати, а не ГФ.
За чужденците с български номера - щом колата е с платена българска ГО - застрахователят трябва да плаща, ГО засега е на колата, не на водача.
Възмущаващите се от хора с много коли - няма законови ограничения за брой на колите на едно лице. Съответно това лице трябва да си плаща данъка на колите, иначе има санкции.
И накрая - ГО зависи от обема на двигателя, година на производство, възраст на застраховащия и дали е виновен за произшествия последните 3 години.
На този сайт - http://www.ozk.bg/bg/article/136/калкулатор-гражданска-отговорност.html? си сметнах колко ГО ще платя тази година. При еднакви други данни, ако нямам произшествия последните 2години, цената е 294 лв, ако съм имал - 363 лв.
Така че проверявайте преди да пишете.
султана глаушева
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#38] от "Darth Plagueis":
Мърфи е оптимист!Прочети изявлението на кфн (малко по-надолу в статията, в снимка). Там бг кфн заявява, че щетите ще плаща кипърския. А кипърският заявява, че плаща само на коли, регистрирани в кипър и че от олимпик отчисления не е получавал(линка в предния пост) .Кое е вярното? Или сега ще започне едно надхващане, защото нещата не са изяснени предварително? Прилича ми на тюрлю гювеч.
http://epicenter.bg/article/Sred-klientite-na--Olimpik--e-i-shofyorkata--prichinila-katastrofata-s-avtobus-na--quot-Trakiya-quot--s-6-zhertvi/162076/2/0
Jikevjikev Jikev
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#26] от "Един препатил":
В Западна Европа ГО под 1000 евро годишно няма.
За младите и проблемни водачи е двойно, до като направят 5 години стаж без произшествия.
Колите по пътищата им струват десетки хиляди евра, а по нашите рядко стигат 10 000 лв. Караме евтини таралясници с малки обезщетение при злополука. От там застраховката е евтина в БГ. На Запад с високия стандарт, поддържани пътища и хубави коли - щетите излизат скъпо и прескъпо!
ela39575964
Рейтинг: 8 НеутралноВ белите държави е измислено отдавна. Не е нужно да откриват топлата вода. Има клас на собственика на превозното средство и дали се управлява САМО ОТ НЕГО ИЛИ ОТ ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ. Разлика в застрахователната премия има. Ако е посочен за водач само собственика и при евентуална проверка или птп управлява друг се третира като без застраховка. Просто и лесно. Но май не изнася на нашите застрахователи.
SML
Рейтинг: 786 ВеселоИ аз точно това се зачудих?! Значи има едни автомобили, които са регистрирани в България и имат валидна гражданска отговорност (предполагам, защото 1) не можеш да регистрираш кола без гражданска 2) където и да се спрат в Европа може да искат да я покажеш), за всеки автомобил са внесени чинно 10лв в гаранционния фонд... ама не знаели колко са общо?! 17 млн лева били платили за 2016, но това са за всички автомобили, не само за регистрираните по тази схема... освен това не се разбира, защо дават цифрата за 2016?! за 2017 са платили само 8,5 млн по претенции от чужбина, като и през двете години фондът е нетно "на печалба". Това мрънкане е чиста глупост - някой е седнал, погледнал е отчета и е казал "ей представяш ли си тия пари да не трябваше да ги плащаме" One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1318 НеутралноДо коментар [#45] от "султана глаушева":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВярното е, че Олимпик ме внася вноски в Кипър, а тук. Вярно е и, че Кипърския ГФ трябва да изплати щетите.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1318 НеутралноДо коментар [#43] от "sarunka":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМхм, значи, ако карам личната си кола съм по-малко опасен, отколкото ако карам тази на жена ми.
Гениално. Ако съм застраховател, с удоволствие ще искам такава промяна, а матряла очевидно е достатъчно прост, за да се прецака сам. Е така застраховката скача от 250 на 700 лв, без да предлага по-голямо покритие.