"Трейс" увери, че асфалтът край Своге е по спецификация

Николай Михайлов

© Георги Кожухаров

Николай Михайлов



Изпълнителят на рехабилитацията на пътния участък в Искърското дефиле, където в събота стана тежка катастрофа с 16 загинали, "Трейс груп холд" отрича версията, че некачественият ремонт е една от причините за инцидента. Това е една от посоките, в които върви разследването на прокуратурата.


Справка за пострадалите и тяхното състояние вижте тук.
Обобщение за инцидента вчера четете тук. Кадри от катастрофата вижте тук.
Хронология на случилото се четете тук.
Хронология за жертвите на пътя при пътуване с автобус четете тук.
Какво казаха представителите на институциите - четете тук.


Председателят на надзорния съвет на холдинга - професор Николай Михайлов, коментира пред БНР хода и параметрите на ремонта, извършен от дъщерното дружество "Трейс Своге".




"Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото.

"Проектът за изпълнение е одобрен въз основа на заданието. Цялата техническа спецификация е одобрена от агенция "Пътна инфраструктура" включително типа на използвания асфалт и цената му. Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване", уточни представителят на надзора на холдинга.


Вече е изрязана плоча от асфалта на мястото, и е дадена за лабораторен анализ, който ще провери плътността и сцеплението. Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване, подцерта Михайлов.


По-рано днес след заседание в Министерския съвет по темата министърът на регионалното развитие Николай Нанков съобщи, че комисия на пътната агенция е описала нередности при ремонта, които е трябвало да бъдат отстранени до 15 август в рамките на гаранционния срок и пет пъти е приканвала дружеството да го направи. Строителят обаче не е направил нищо, по думите на министъра. Именно затова на опасния завой е бил поставен знак за ограничение на скоростта на 40 км в час и предупреждение за опасност от катастрофи.

Ключови думи към статията:

Коментари (116)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    „През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото.”

    Това означава ли, че не покрива и гаранция? Аз малко се обърках вече.

  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    Почти невъзможно е да докажат, че лошо сцепление е причинило трагедията! Виновен ще излезе шофьорът. Вече сондираха общественото мнение с твърдението, че скоростта на автобуса е била 53 км в час.

  3. 3 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Държавата няма право да иска от Трейс, държавата има само правото да дава на Трейс.

  4. 4 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Ако поискаш, може да докажеш всичко.
    Например, че уж опитен в планината и трениран легионер, се крие в съседна вила, след като е убил 5 човека.

  5. 5 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    "Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото.

    Очаквано, една от фирмите, която прибира милионите от обществените поръчки поради закрилата си от властимащите, връща топката обратно във властта - нормално поведение по прехвърляне на отговорност.
    Един участък от път може да бъде опасен не само заради слоят асфалт и неговото сцепление, но и по ред други причини, които тук са налице - наклон, денивелация, съобразяване с ред други специфики на местността и пр. !

  6. 6 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1213 Любопитно

    "Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото."

    Кой идиот е пуснал в експлоатация път който няма акт 16? Навярно Тиквата е рязал лентичката за да се хареса на материала?

  7. 7 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Тая измислена фирма във всяка нормална държава отдавна да е фалирала, защото няма да може да си покрие гаранционните ремонти, да не говорим че няма и една поръчка да спечели. Но в стабилна бокова Гербария нещата винаги са по-различни, тука е теория на сложния гербав процес.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  8. 8 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    За да се признае вината от Трейс, трябва да се водят преговори в сараите...., а сделката между двете олигархични лобита отдавна е сключена - сам онбашията на ДПС, пардон, почетният председател, защити безалтернативността на управлението, а такива жестове в света на обръчите от фирми си имат цена. Висока цена ! Не в милиони, а в стотици милиони .....

  9. 9 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    Като се обърне каруцата-пътища много!

  10. 10 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Гнусничко нещо е властта.
    Боко хвана Радев за орехчетата заради инцидента с баща му.
    И веднага хващат Боко за орехчетата заради Трейс.
    Колко бързо се обръща палачинката.

  11. 11 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2101 Неутрално

    “Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване”.
    ======
    Нещо като пъстървата, дето не е развалена, а е втора прясност. А обектът за какво натоварване е проектиран? Велосипеди, тортонетки и детски камиончета ли?

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  12. 12 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 695 Весело

    Тая измислена фирма във всяка нормална държава отдавна да е фалирала, защото няма да може да си покрие гаранционните ремонти, да не говорим че няма и една поръчка да спечели. Но в стабилна бокова Гербария нещата винаги са по-различни, тука е теория на сложния гербав процес.
    —цитат от коментар 7 на Свинчуга


    Та кой трябва да е на местото на Герберията, та да рахатясаме...само това не казваш?

  13. 13 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Трейс или Тракия, все тая.
    И зад нея се виждат мазните кунки на Пеевски.

  14. 14 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    А Босия нека си протестира с искане на оставка на транспортния министър Ивайло Московски и разпускане на Народното събрание заради злоупотреби и корупция в системата. Не, хич няма корупция, даже щяли да го съдят за клевета .......
    А сега да видим умират ли граждани по пътищата заради корупционното блато у нас или не ! Може би пак ще изкараме виновен шофьора, един бушон да изгърми, че да покрием истината за цялата система, която отдавна е фалирала и е дала на късо !

  15. 15 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Пеевските фирмички са тези дето завършват на "строй" с 1-2 изключения. Трейс си е гербава фирма.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  16. 16 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 342 Разстроено

    При тази тежка обвързаност на избраните строителни фирми с властта, нито фирмите, нито АПИ ще излязат виновни. Понякога корупцията отнема животи.

  17. 17 Профил на димитър димитров
    димитър димитров
    Рейтинг: 439 Разстроено

    Тънки намеци - “ Да не кажем кой прибра 50% от сумата”. Овчи народ !

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#16] от "snower":

    Корупцията ВИНАГИ отнема живот! По един или друг начин!

  19. 19 Профил на Пеевски вярва в демокрацията                                                              И вие ли
    Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    демокрация + спецификация= катастрофа. Частни фирми на олигарси ПОДКУПВАТ чиновници, партии, премиери, и си купуват подходящи задания. За толкова пари-асфалт БЕЗ сцепление. После- не бързайте с ТОЛ системата

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  20. 20 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    " Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване, подцерта Михайлов."

    Я стига бе!? Това да не е пътя от Долно за Горно нанадолнище? Не бил предвиден да издържа натоварване, за украса ли е предвиден? Тия шикалкавят и се опитват да се измъкна невредими, но огромни са жертвите и щетите. Контролът в строителството не е слаб, такъв изобщо няма. В повечето случаи проектант, изпълнител и контрол е едно и също юридическо лице и не какво да е, а едно от пипалата на гербавия октопод. Това са правоимащите от церемониалът на разпределянето. Номерът с доказана скорост 50 км/ч при позволена 40 няма да мине, щото е нелепост.

  21. 21 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Московски е най-голямата перверзия в новата ни история, що се отнася до министри.
    Понякога се чудя, кой точно му нарежда, че дори при такива обстостелства не подава оставка.

  22. 22 Профил на bfy36389039
    bfy36389039
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Но моля Ви .Ние сме от Благоевград. В нашия квартал в близост до алеята на здравето -пътя не е обезопасен. ЩЕ ЗАГИНЕ НЯКОЙ
    Писахме до министерски съвет /2015/и кмета на Благоевград заяви ЩОМ СЕ ОПЛАКВАТЕ ТОГАВА -Борисов да го оправи.
    Така е и с този случей

  23. 23 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    " Председателят на надзорния съвет на холдинга - професор Николай Михайлов, коментира пред БНР хода и параметрите на ремонта, извършен от дъщерното дружество "Трейс Своге"."

    Общи приказки и покриване зад държавните органи. Нищо конкретно по изпълнението не е обяснено ! Контрол - символичен, акт 16 - всички знаем как се приемат обектите на фирми, близки до властта. Напоследък сривовете започват да стават катастрофални - търговски регистри, пътища, ВЕЦ - ове, всичко носи един и същи почерк ! Защото всичко отива при едни и същи хора !

  24. 24 Профил на futurika
    futurika
    Рейтинг: 692 Гневно

    Ха-ха, по спесификация?!?!?!?!
    По коя "спесификация"? Тази на Пееф ли?

  25. 25 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 916 Неутрално

    "Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години."

    Демек директно свидетелство за закононарушение от страна на възложителя (общината), защото:
    "Не се разрешава да се ползват строежи или части от тях, преди да са въведени в експлоатация от компетентния орган по чл. 177" - чл. 178, ал. 1 ЗУТ.

    Обаче отделно от това:
    "Гаранционните срокове започват да текат от деня на въвеждането на строителния обект в експлоатация (издаване на разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация)" - чл. 20, ал. 3 от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.


    На "човешки" език двете цитирани разпоредби означават: нито фирмата-изпълнител може да се оправдае, че гаранционният срок е започнал от 2013 - 2014 г. Напротив, започнал е от 2016 г., т.е. обектът още е в гаранция. Башка Община Своге (или АПИ) не е имала право да пуска движение по пътя (строежът да се експлоатира) преди да бъде подписан акт 16 за него...

  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    Защо пътят не се поддържа от фирмата, която има задължение да осигурява гаранционното обслужване?
    И защо гаранцията е две години?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на bfy36389039
    bfy36389039
    Рейтинг: 22 Неутрално

    До коментар [#22] от "bfy36389039":

    не само при Вас .В Благоевград навсякъде се оправдават с Борисов и Цветанов -щом сте гласували те нека го направят
    Вярно е

  28. 28 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    "Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години."Демек директно свидетелство за закононарушение от страна на възложителя (общината), защото:"Не се разрешава да се ползват строежи или части от тях, преди да са въведени в експлоатация от компетентния орган по чл. 177" - чл. 178, ал. 1 ЗУТ.Обаче отделно от това:"Гаранционните срокове започват да текат от деня на въвеждането на строителния обект в експлоатация (издаване на разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация)" - чл. 20, ал. 3 от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.На "човешки" език двете цитирани разпоредби означават: нито фирмата-изпълнител може да се оправдае, че гаранционният срок е започнал от 2013 - 2014 г. Напротив, започнал е от 2016 г., т.е. обектът още е в гаранция. Башка Община Своге (или АПИ) не е имала право да пуска движение по пътя (строежът да се експлоатира) преди да бъде подписан акт 16 за него...
    —цитат от коментар 25 на inn


    Айде бе, знаеш ли че целия трафик за Румъния по Дунавмост-1 минава баш по един такъв дълъг булевард дето минава през Русе от-до, 15-тина километра. Той няма акт 16, но това няма значение, защото е в експлоатация от сигурно 10 години. Сега дори правят ремонт на ремонта на нещото без акт 16. Или някакви измислени пасарелки по европрограми, пак на нещото без акт 16. Абе в Гербария всичко е възможно.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10006 Неутрално

    Затова българските пътища са изпъстрени с нелогични знаци. Всеки един от тях е грешка на проектанта или на строителя и води ежегодно до трагедии като вчерашната...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  30. 30 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Между другото все пак не е гербарски прецедент. В Чехия навремето имаше един министър на транспорта с фирмичка подобна на Трейс. Като стана министър естествено я прехвърли на офшорки и фирмата изведнъж ударно почна да печели търгове по европроекти. Строеше магистрали дето ги затварят за ремонт 2 месеца след като им резнат лентата (познато, а?), строяха мостове над реки с повдигаща се средна част над реки без корабоплаване, такива работи. В момента в който им изтече мандата, тая фирма обяви фалит и всички които са очаквали гаранционни ремонти останаха с пръст в уста. Е все пак за разлика от Гербария, тоя тъпак поне го вкараха в затвора, но то както се казва "битият бит ебанална фраза"

    Обичам да грухтя и плюскам.
  31. 31 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Ако е "по спецификация" , то защо е изисквано да има спешен ремонт? Спецификацията не подсигурява ли надеждно качество на настилката?

  32. 32 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 650 Гневно

    До коментар [#25] от "inn":

    И тоя "Юнак е професор и висш шеф на фирма. Абе професоре, преди да кажеш нещо прочети закона,правилника, наредбата и др. и тогава се изказвай.

  33. 33 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Навсякъде нахакайте ограничение 20км/ч и готово! Винаги скоростта ще е несъобразена! Шофьорите ще са виновни и всичко е ок! И винетките дигнете поне двойно, а гражданската е ясно, че ще стане толкова. С някое подзаконова безсмислица дайте на застрахователите основание да не се плаща при превишена скорост и ето още 2млрд кешовица годишно.
    То не става само с джипки и лимозини, трябват и яхтички, скоро ще има и космически туризъм... Това пари трябват ей...

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    Обратен наклон, неравен път, лоша настилка, дупки? Слагаш един знак за ограничение на скоростта и си тип-топ! Има един “лек” за маскари като тоз, вероятно даже и предполагат че може да им дойде много скоро. Прекалените кражби, безконтролната корумпираност, чувството за безнаказонст ще доведат до саморазправи. След това към организиран бандитизъм. И язък им на парите когато ще могат да ги гръмнат на всяко кръстовище.

  36. 36 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Не познавам този завой и район, ама от репортажите всякаш наистина 53км/х не са малко за високо и дълго превозно средство. Примерно между каварна и златните също има един завой на който ограничението е 20км/х и не можеш да минеш с повече от 30 км/х, за разлика от много други 'смешни' ограничения при завои. Сега като го гледам по репортажите остър ми се вижда, но това не означава че асфалта е хубав де.... не съм минавал от там.

  37. 37 Профил на niki7
    niki7
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Този е хипер нагъл. Като е път втори клас да се трепят хората, така ли? И това е фирма, работеща по милиардни пътни проекти из цялата страна, че и в чужбина. Явно така печелят, като пробутват второкачествени изпълнения.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  39. 39 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    "...министърът на регионалното развитие Николай Нанков съобщи, че комисия на пътната агенция е описала нередности при ремонта, които е трябвало да бъдат отстранени до 15 август в рамките на гаранционния срок и пет пъти е приканвала дружеството да го направи. Строителят обаче не е направил нищо, по думите на министъра. Именно затова на опасния завой е бил поставен знак за ограничение на скоростта на 40 км в час и предупреждение за опасност от катастрофи."
    ---------

    Има ли нужда от коментар това???? Баси държавата!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  40. 40 Профил на Roni
    Roni
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    До коментар [#5] от "samoedin":

    МНОГО уместен, и добре аргументиран, коментар. Респект!

    Много от четящите тук биха разбрали твоя коментар като оневиняване на "Грейс". Не ги познавам, може да са фирма на дилянчу, или на друг мошеник. Ама "сцепление" на асфалта едва ли е доминантен фактор тук. Има куп други фактори (включая и дежурният шофиране "несъобразено с условията") които са по доминантни.

    ДРУГО е важно, отнасящо се до броя на жертвите: Колани биха намалили рязко броя на жертвите. И в друга тема написах:

    Автобусът НЕ Е ПАДНАЛ 20 м. ОТ МОСТ! Той се е търкалял. И незавързаните с колани пасажери са се мятали като торби брашно в автобуса, удряйки си където е можело (седалки, таван, под, прозорци и т.н.) И не са били млади хора със здрави стегнати тела, а възрастни пенсионери...

    Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
  41. 41 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#1] от "nema_labavo":

    Последните години явно са 2. Тоест веднага след сдаването гаранционна поддръжка няма, защото няма и акт. Хитро.

  42. 42 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 1057 Гневно

    Нека тази трагедия бъди морален пример за фирмите, които ремонтират пътищата нискокачествено.

  43. 43 Профил на Пеевски вярва в демокрацията                                                              И вие ли
    Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    До коментар [#23] от "samoedin":
    Щото о Щрабаг сторят така покрива на летището. Искахте частна собственост-имате я! Така се строи при деморкацията. Без значение дали са родни олигарси като Черепа и неговата Трейс, или австрийската Щрабаг.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  45. 45 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    Председателят на надзорния съвет на холдинга - професор Николай Михайлов, коментира пред БНР хода и параметрите на ремонта, извършен от дъщерното дружество "Трейс Своге".

    Ако този индивид е професор (по каквото и да е) аз съм папски наместник за България и колониите и.

  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#38] от "Моа Преател Тайпи":

    Чакай бе, Търговският регистър не тръгна ли? Нали сряда каза Той?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 932 Неутрално

    [quote#12:"skomina"][/quote]

    Ми дръж си ги че си рахатясала , ма. Стабиуност да има. Пълнете урната на мутромилиционерите и се окуражавайте един друг че друг нема и че сте много. Матриял.

  48. 48 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Мани асфалта, мосю. Кажи нещо за декоративната мантинела. И тя ли е по спецификация ?

  49. 49 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1148 Весело

    До коментар [#46] от "Darth Plagueis":

    Мне, нямахме късмет!

  50. 50 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#43] от "Пеевски вярва в демокрацията И вие ли":

    Ко ще и гренладци да дойдат пак ще наемат работници от тук. Така, че.аргументите ти издишат

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на firstcmt
    firstcmt
    Рейтинг: 224 Неутрално

    А "по спецификация" ли трябва да тресе участъка от Пловдив до Стара Загора и в двете посоки в дясната лента? Пак по спецификация ли се наложи да ремонтират част от същия участък само няколко години след като пуснаха магистралата? Трейс, трасето ви тресе, ама яко...

  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#49] от "rincewind":

    Господ не даде? Явно и той е от гадовете.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на Roni
    Roni
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    До коментар [#23] от "samoedin":Щото о Щрабаг сторят така покрива на летището. Искахте частна собственост-имате я! Така се строи при деморкацията. Без значение дали са родни олигарси като Черепа и неговата Трейс, или австрийската Щрабаг.
    —цитат от коментар 43 на Пеевски вярва в демокрацията И вие ли


    Щрабаг (и всяка друга фирма), и тяхните подизпълнители, рипат и своевОлят доколкото технадзорът им позволява. Това когато технадзорът не е подкупен, разбира се. Айде блъскайте минуси, като в коментара ми № 40. Където споменах че сцеплението на асфалта не е доминантната причина за катастрофата. И че незакопчаните колани са причината за 16те жертви.

    Сите СУПЕР ДУПЕР ИнДЖенери с по 2-30 годишна практика в инфраструктурни проекти!

    Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
  55. 55 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#54] от "Roni":

    Интересно, как сцеплението в завой не е доминантна причина за катастрофата. Тогава кое е?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#53] от "Darth Plagueis":

    Бе не Господ:) Некадърници и безхаберници, сър!

  58. 58 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Строителя не бил ремонтирал нужното.. ами сега да си понесе последствията!
    Колко е гаранционния срок на пътищата? Да не е 2 години - колкото на телевизор или друга потребителска електроника?

    Аз като гледам как оправят булевардите в София и онемявам. Симеоновско го преасфалтираха цялото и накрая забравиха да прекарат кабели за светофара. Затова натрязаха напреки пътя и го закърпиха после. Оправиха и някакви появили се ями, които в момента пак се развалят. Е*ати качеството!

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  60. 60 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2419 Любопитно

    До коментар [#55] от "Darth Plagueis":

    http://shopeee.com/s/mhv

    Това пътя с посока на движение на автобуса преди завоя, който е нищо и никакъв. Снимките на картата са от 2012 година. От страни се вижда, че водата от склона се излива на платното. Ако по това време е имало обилен валеж, платното се наводнява и автобуса се е хлъзнал в дерето.
    Най-вероятната причина е лошо отводняване и обратен наклон.

  61. 61 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    То май всичко ни е втори клас....

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  63. 63 Профил на Aetius
    Aetius
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Знае му шапката, не е бил там.

  64. 64 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3287 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Проекти, планове, спецификации...
    Всеки си има некакви и изпълнява.

    Проблем са Дефекти от и след Изпълнение на Обществена поръчка от Обществено значение, останали Непоклатимо дефектни след 5 Обществени предупреждения/наредби.

    Всъщност, Държава е финансирала и уж контролирала изпълнението
    на строителна фирма, с пари от Световна банка -- ако може да се верва на държавата, фирмата и техните новини.

    Оправдания "Изпълних спецификации", "План изпълнявах", "Проект след проект"...
    не чинят и дрънкат кухо.

    Има ли самоуважаващ се съд който би уважил (за сравнение) такова
    обяснение от банков обирджия: "Верно, изпълнихме, но всичко по план."?


  65. 65 Профил на Aetius
    Aetius
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Никога нема да са научат, ако те го изкопаят пласт по пласт с нокти и обяснения.

  66. 66 Профил на Roni
    Roni
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    До коментар [#55] от "Darth Plagueis":


    До коментар [#54] от "Roni":Интересно, как сцеплението в завой не е доминантна причина за катастрофата. Тогава кое е?
    —цитат от коментар 55 на Darth Plagueis


    Денивелация при завой знаеш що е?!? Центрофугални сили с различни посоки на вектора. Ако наклонът е "навътре в завоя" автобуса е притискан към пътя. Ако налконът е навън-той бива изхвърлян от пътя!

    А "сцеплението" принципно е функция на взаимодействие между пътното покритие (в случая асфалтбетон, наричан масово "асфалт") и параметрите на гумите на превозното средство.

    Второто да ти го обясня по разбираемо: Влизаш с кола на пясъчен плаж и...боксуваш. Какво правиш? Вадиш въздух от гумите, те стават по широки, по малко налягане на единица площ гума/пясък, караш БАВНО и излизаш.

    На този път при дъжд (и малко кал от баира отстрани) "сцеплението" пада рязко! Защото гумите не са на сух асфалт, а на влажен и кален такъв. ВСЕКИ шофьор с 2 гр. мозък знае че при първия дъждец след суша улиците са хлъзгави, заради смесването на праха по улиците и дъждеца. И тогава влиза в сила ЧОВЕШКИЯТ ФАКТОР: На влажен и кален път караш по бавно. Иначе се хлъзгаш! ТОВА със сигурност го знаеш и ти:)

    И нещо относно мантинелата: Тя е предназначена да предотвратява излизане от платно ДО ОПРЕДЕЛЕНИ условия. Въпросната мантинела (стандартна за България, според снимките) би спряла лека кола движеща се до определена скорост. Формулата Е=М умножена по квадрат на скоростта я знаеш, предполагам. Ама автобус има масата на десетина ++ коли. И с по голяма скорост (енергията на превозното средство расте на квадрат с увеличаването на скоростта) да се спре автобус изисква ДРУГА мантинела, ПО МАСИВНА. Явно неподходящо за ненатоварен път.

    И още нещо: Колите имат нисък център на тежест, и такава мантинела ги спира (освен ако не я разкъсат). Автобусите имат по висок център на тежест, и просто се прекатурват през такава мантинела. И тогава става белята с незакопчаните с колани пътници:(

    Инче блъскайте минуси, разбирачи мамини!


    Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
  67. 67 Профил на Aetius
    Aetius
    Рейтинг: 327 Неутрално

    И после оня бил тиранин, друг бил...ако не докажеш невинност шти пръсна мозъка пред асфалта бе, льольо....умряха 16 човека.

  68. 68 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 577 Неутрално

    До коментар [#2] от "vassilun":

    А беше 45 ... понадуха да изглежда над нормата в повече

  69. 69 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3287 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Да, сцепление (качество) на асфалт е само един важен от множество "фактори".
    Някой или няколко фактора заедно биха били разпознати като "причина",
    след продължително разследване. Рано е за изводи.

    Второто Ви твърдение обаче е безоснователно категорично.

    Причина за "второто" събитие е катастрофата:
    излизане от пътя и падане на автобус (с търкаляне) от 20 м височина.

    Закопчани/незакопчани колани са били фактор,
    но предположението че всичките 16 човека са можели да оцелеят
    (ако са били) закопчани... пресилено.

    До коментар [#54] от "Roni":
    Айде блъскайте минуси, като в коментара ми № 40.

    Където споменах че сцеплението на асфалта не е доминантната причина за катастрофата.

    И че незакопчаните колани са причината за 16те жертви.

  70. 70 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3287 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Интересно в случая е дали Пътна агенция, която издала 5 предупреждения
    за неотстранени Дефекти от изпълнението, или друга някоа служба, е поставила пътни знаци сигнализиращи някак че Пътят е дефектен?

    До коментар [#29] от "penetrating":

    Затова българските пътища са изпъстрени с нелогични знаци. Всеки един от тях е грешка на проектанта или на строителя и води ежегодно до трагедии като вчерашната...

  71. 71 Профил на sporta
    sporta
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#66] от "Roni":
    Виж ти !:)) Представител на СИЛАТА. Много тънка е границата между светлата и тъмната сила. Асфалтът е КИТКА, и ще го потвърдят -Люк Скайуокър и Дарт Вейдър едновременно ;)
    Зрителите ИЗЧЕЗВАТ и ги НЯМА !!!! За какво са пътища ,ако няма кой да пътува ...някъде !
    Изчезвайте ТРЕЙС ....никой не вярва,ако ще и 100 сертификата да сложите!

  72. 72 Профил на Roni
    Roni
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    До коментар [#69] от "dnevnikar":

    Не твърдя че ВСИЧКИТЕ 16 жертви биха оцеляли, ако бяха закопчани с колани. Твърдя друго: Незакопчаването на коланите в ТОЗИ инцидент е причина за толкоз жертви. Все пак автобусът не е паднал 20 метра от мост, а се е търкалял по стръмен наклон.

    П.с. Нещо лично към теб: Не си вчерашен в този форум. Постарай се да разграничиш оптически твойте коментари и което цитираш в тях. Има функция "цитиране" (не винаги работи от раз, ама с копипейст става), и тогава цитатът излиза в курсив.

    Мързи те да ползваш функцията? Ами сложи една линия тирета:

    -------------------------------------------------------------------------

    между твоя коментар и което цитираш. Става по разбираемо:)

    Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
  73. 73 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4723 Весело

    Що не извикат най големият спец по асфалта у нас – Бойко Методиевич?

    klimentm
  74. 74 Профил на Roni
    Roni
    Рейтинг: 1540 Весело

    До коментар [#71] от "sporta":


    До коментар [#66] от "Roni":Виж ти !:)) Представител на СИЛАТА. ...
    —цитат от коментар 71 на sporta


    Извинявам се за "сложното" ми изказване в коментар 66 за векторите на силите влияещо на поведението на кола движеща се в завой. И за "купешките" изрази като "Денивелация" и "центрофугални" сили. Те са разбираеми САМО за нормални хора, помнещи нещо от елементарната физика на ниво 8 клас. И нанагоре, разбира се.

    За серсемчета като теб, с полирани мозъчета с по 3 финкциониращи клетици, те са неразбираеми:) Въпреки че ти си на кяр от тях-това ако ползваш перална машина с ценрофугална програма за изцеждане на прането де :)

    Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  76. 76 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2071 Гневно
  77. 77 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    Като караш софия-варна след търново има жп линия и там мантинелата е двойна. Ама някой е мислил навремето.

  78. 78 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    "...Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото..."

    "...
    МИНИМАЛНИ ГАРАНЦИОННИ СРОКОВЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИ СТРОИТЕЛНИ И МОНТАЖНИ РАБОТИ, СЪОРЪЖЕНИЯ И СТРОИТЕЛНИ ОБЕКТИ

    (2) Гаранционните срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти се определят с договора между възложителя и изпълнителя за съответния строителен обект и те не могат да бъдат по-малки от минималните срокове, посочени в тази наредба.
    (3) Гаранционните срокове започват да текат от деня на въвеждането на строителния обект в експлоатация (издаване на разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация).
    ...
    8. за автомагистралите - 5 години, републиканските пътища от I, II, III клас - 3 години, при основни ремонти и рехабилитация - две години; за останалите пътища и улиците - две години, а при основни ремонти - една година;
    ..."

  79. 79 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1511 Весело

    Контролът в строителството не е слаб, такъв изобщо няма.
    —цитат от коментар 20 на Judjuk


    ше ви замола да се сетите за тази констатация, когато започнат предизборните събаряници на цигански коптори... съвсем скоро ше е, само да минат сроковете по обществените поръчки хахахах

  80. 80 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Московски е най-голямата перверзия в новата ни история, що се отнася до министри.Понякога се чудя, кой точно му нарежда, че дори при такива обстостелства не подава оставка.
    —цитат от коментар 21 на Killing Joke


    Според мен се съревновават с онзи гнусар "екоминистъра" Ненчо Д.

  81. 81 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1511 Любопитно

    що е черно логото е... журнальорките и те ли са в 'национален траур", и ако да - поради що, да не са им резнали надника?

  82. 82 Профил на sporta
    sporta
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#74] от "Roni":
    Каквото ида си учил , препуснал си основни неща за „първичните принципи“ и „съществуването“, а това е МЕТАФИЗИКАТА. Влязъл си много във "филма на спецификацията", а както казах филмът е друг ;)

  83. 83 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#66] от "Roni":

    Сега, да е светна аз неколко неща, че нямаш много верни твърдения.
    При мокро сцеплението на гумите с пътя намалява. Само че, за големи и тежки превозни средства разликата е значително по-малка.
    Второ, при обилен дъжд, за какъвто се говори, тая работа със смесването на прахта и дъждеца не се наблюдава. Напротив, сцеплението при силен дъжд е доста близко до това при сух път, особено за големи превозни средства и на ниски скорости, където няма аквапланинг.

    И два бонуса от мен:
    1. Цялото ти мнение показва, че сцеплението има огромно значение
    2. Такова понятие като центрогуфугална сила не съществува за всеки, учил след 8ми клас.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  84. 84 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Какво значи:"Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване", уточни представителят на надзора на холдинга."
    Щом обектът е втори клас това значи ли,че по него немогат да се движат тежкотоварни моторни средства и ако е така защо няма ограничения за тях на пътя?

  85. 85 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Престанете с глупостите, шофьора сам си призна, че е изгубил контрол! Тъкмо е завалял дъжд, а всички водачи знаят, че първите капки са най опасни. Навсякъде по всички видове настилки се случва едно и също нещо, а именно прахта става на кал и сцеплението приключва. В такъв момент се кара по терлици!

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  88. 88 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    баси гнусната изгъзица
    —цитат от коментар 87 на Моа Преател Тайпи


    "...Чл. 12. (1) Лицето, упражняващо строителен надзор, запознава ДПК с изпълнения строеж съгласно съставения окончателен доклад и приложената документация към него.
    (2) Държавната приемателна комисия въз основа на

    огледа на строежа,

    представените документи,

    разискванията на нейните заседания и становища на членовете

    съставя протокол обр. 16 с предложение за издаване на разрешение за ползване на строежа или с предложение за отказ за издаване на разрешение за ползване.

    (3) Съставеният протокол обр. 16 се прочита на последното заседание на комисията и се подписва от всички членове и нейния председател. За дата на съставения протокол се смята датата на последното заседание..."

  89. 89 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    "Не познавам този завой и район, ама от репортажите всякаш наистина 53км/х не са малко за високо и дълго превозно средство."
    До коментар [#36] от "deutschland":

    53 км/ч не е висока скорост даже и за завой. Но не е там проблема. Индиректно може да се засече точно разлика между 40 и 70-80, но не и между 40 и 53. Числата са много близки. Доказателството че е карал с превишена скорост не издържа.

  90. 90 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 773 Неутрално

    "Трейс" увери, че асфалтът край Своге е по спецификация


    Колко пъти?
    Пет или повече?

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  91. 91 Профил на Aetius
    Aetius
    Рейтинг: 327 Неутрално

    До коментар [#77] от "The Island":Като караш софия-варна

    Ама не е било София-Варна,.

  92. 92 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4723 Весело

    МЕТАФИЗИКАТА. )
    —цитат от коментар 82 на sporta


    «τὰ μετὰ τὰ φυσικά»
    Разправяй за метафизиката че живо ме заинтересува?!

    klimentm
  93. 93 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Що ли си мисля, че няма ли трейс, няма и проблем?
    Не става дума за фирмата.

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  94. 94 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 518 Гневно

    Трейс разбира се, как не се сетих още в началото.
    Фирма на Тиквата и шайката около него, водена от подставени лица,
    чрез която се крадат милиони от европейските пари.
    За качество разбира се е абсурдно да се говори.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  96. 96 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    Тиквата говори пред медиите, Нанков говори пред медиите, "професорът" от Трейс също, но никога помежду си.
    САМО ПРЕД МЕДИИТЕ, и всеки ни прави на идиоти, но ако не платим данъците ни СМАЗВАТ

  97. 97 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Кой идиот е пуснал в експлоатация път който няма акт 16?
    —цитат от коментар 6 на nwj49315903


    Ами то първият лот на магистрала Струма още няма акт 16. Вече 11 години....

    Dum Spiro, Spero
  98. 98 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4296 Любопитно

    Какво значи "асфалтът е по спецификация"?
    Кой е изготвил и утвърдил тази спецификация?
    Защо от "Трейс" се водят точно по тази спецификация?
    Тази спецификация дали има различни изисквания за различни участъци от пътя (острота на завоя, наклон на трасето, опасност от наводняване...)?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  99. 99 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 604 Неутрално

    "Висшият съдебен съвет (ВСС) иска да подмени автопарка си с 13 автомобила от висок клас.

    Колите трябва да имат не по-малко от 180 конски сили, поне шест скорости и 17-цолови алуминиеви джанти (включително и резервната гума). Като минимално оборудване са посочени сензор за разпознаване на умора на водача, кожена тапицерия в бежов цвят, система за подгряване на предните и задните седалки, GPS, минимум тризонална климатична система. "

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Ето това е една от причините за случващите ни се беди.

  100. 100 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4296 Весело

    До коментар [#66] от "Roni":

    Само дето силите са не "центрофугални", а центробежни!
    Центрофугата използва центробежните сили....
    Иначе си прав!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK