Почти невъзможно е да докажат, че лошо сцепление е причинило трагедията! Виновен ще излезе шофьорът. Вече сондираха общественото мнение с твърдението, че скоростта на автобуса е била 53 км в час.
"Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото.
Очаквано, една от фирмите, която прибира милионите от обществените поръчки поради закрилата си от властимащите, връща топката обратно във властта - нормално поведение по прехвърляне на отговорност. Един участък от път може да бъде опасен не само заради слоят асфалт и неговото сцепление, но и по ред други причини, които тук са налице - наклон, денивелация, съобразяване с ред други специфики на местността и пр. !
"Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото."
Кой идиот е пуснал в експлоатация път който няма акт 16? Навярно Тиквата е рязал лентичката за да се хареса на материала?
Тая измислена фирма във всяка нормална държава отдавна да е фалирала, защото няма да може да си покрие гаранционните ремонти, да не говорим че няма и една поръчка да спечели. Но в стабилна бокова Гербария нещата винаги са по-различни, тука е теория на сложния гербав процес.
За да се признае вината от Трейс, трябва да се водят преговори в сараите...., а сделката между двете олигархични лобита отдавна е сключена - сам онбашията на ДПС, пардон, почетният председател, защити безалтернативността на управлението, а такива жестове в света на обръчите от фирми си имат цена. Висока цена ! Не в милиони, а в стотици милиони .....
Гнусничко нещо е властта. Боко хвана Радев за орехчетата заради инцидента с баща му. И веднага хващат Боко за орехчетата заради Трейс. Колко бързо се обръща палачинката.
“Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване”. ====== Нещо като пъстървата, дето не е развалена, а е втора прясност. А обектът за какво натоварване е проектиран? Велосипеди, тортонетки и детски камиончета ли?
Тая измислена фирма във всяка нормална държава отдавна да е фалирала, защото няма да може да си покрие гаранционните ремонти, да не говорим че няма и една поръчка да спечели. Но в стабилна бокова Гербария нещата винаги са по-различни, тука е теория на сложния гербав процес.
А Босия нека си протестира с искане на оставка на транспортния министър Ивайло Московски и разпускане на Народното събрание заради злоупотреби и корупция в системата. Не, хич няма корупция, даже щяли да го съдят за клевета ....... А сега да видим умират ли граждани по пътищата заради корупционното блато у нас или не ! Може би пак ще изкараме виновен шофьора, един бушон да изгърми, че да покрием истината за цялата система, която отдавна е фалирала и е дала на късо !
демокрация + спецификация= катастрофа. Частни фирми на олигарси ПОДКУПВАТ чиновници, партии, премиери, и си купуват подходящи задания. За толкова пари-асфалт БЕЗ сцепление. После- не бързайте с ТОЛ системата
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
" Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване, подцерта Михайлов."
Я стига бе!? Това да не е пътя от Долно за Горно нанадолнище? Не бил предвиден да издържа натоварване, за украса ли е предвиден? Тия шикалкавят и се опитват да се измъкна невредими, но огромни са жертвите и щетите. Контролът в строителството не е слаб, такъв изобщо няма. В повечето случаи проектант, изпълнител и контрол е едно и също юридическо лице и не какво да е, а едно от пипалата на гербавия октопод. Това са правоимащите от церемониалът на разпределянето. Номерът с доказана скорост 50 км/ч при позволена 40 няма да мине, щото е нелепост.
Московски е най-голямата перверзия в новата ни история, що се отнася до министри. Понякога се чудя, кой точно му нарежда, че дори при такива обстостелства не подава оставка.
Но моля Ви .Ние сме от Благоевград. В нашия квартал в близост до алеята на здравето -пътя не е обезопасен. ЩЕ ЗАГИНЕ НЯКОЙ Писахме до министерски съвет /2015/и кмета на Благоевград заяви ЩОМ СЕ ОПЛАКВАТЕ ТОГАВА -Борисов да го оправи. Така е и с този случей
" Председателят на надзорния съвет на холдинга - професор Николай Михайлов, коментира пред БНР хода и параметрите на ремонта, извършен от дъщерното дружество "Трейс Своге"."
Общи приказки и покриване зад държавните органи. Нищо конкретно по изпълнението не е обяснено ! Контрол - символичен, акт 16 - всички знаем как се приемат обектите на фирми, близки до властта. Напоследък сривовете започват да стават катастрофални - търговски регистри, пътища, ВЕЦ - ове, всичко носи един и същи почерк ! Защото всичко отива при едни и същи хора !
"Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години."
Демек директно свидетелство за закононарушение от страна на възложителя (общината), защото: "Не се разрешава да се ползват строежи или части от тях, преди да са въведени в експлоатация от компетентния орган по чл. 177" - чл. 178, ал. 1 ЗУТ.
Обаче отделно от това: "Гаранционните срокове започват да текат от деня на въвеждането на строителния обект в експлоатация (издаване на разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация)" - чл. 20, ал. 3 от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.
На "човешки" език двете цитирани разпоредби означават: нито фирмата-изпълнител може да се оправдае, че гаранционният срок е започнал от 2013 - 2014 г. Напротив, започнал е от 2016 г., т.е. обектът още е в гаранция. Башка Община Своге (или АПИ) не е имала право да пуска движение по пътя (строежът да се експлоатира) преди да бъде подписан акт 16 за него...
"Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години."Демек директно свидетелство за закононарушение от страна на възложителя (общината), защото:"Не се разрешава да се ползват строежи или части от тях, преди да са въведени в експлоатация от компетентния орган по чл. 177" - чл. 178, ал. 1 ЗУТ.Обаче отделно от това:"Гаранционните срокове започват да текат от деня на въвеждането на строителния обект в експлоатация (издаване на разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация)" - чл. 20, ал. 3 от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.На "човешки" език двете цитирани разпоредби означават: нито фирмата-изпълнител може да се оправдае, че гаранционният срок е започнал от 2013 - 2014 г. Напротив, започнал е от 2016 г., т.е. обектът още е в гаранция. Башка Община Своге (или АПИ) не е имала право да пуска движение по пътя (строежът да се експлоатира) преди да бъде подписан акт 16 за него...
Айде бе, знаеш ли че целия трафик за Румъния по Дунавмост-1 минава баш по един такъв дълъг булевард дето минава през Русе от-до, 15-тина километра. Той няма акт 16, но това няма значение, защото е в експлоатация от сигурно 10 години. Сега дори правят ремонт на ремонта на нещото без акт 16. Или някакви измислени пасарелки по европрограми, пак на нещото без акт 16. Абе в Гербария всичко е възможно.
Обичам да грухтя и плюскам.
Затова българските пътища са изпъстрени с нелогични знаци. Всеки един от тях е грешка на проектанта или на строителя и води ежегодно до трагедии като вчерашната...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Между другото все пак не е гербарски прецедент. В Чехия навремето имаше един министър на транспорта с фирмичка подобна на Трейс. Като стана министър естествено я прехвърли на офшорки и фирмата изведнъж ударно почна да печели търгове по европроекти. Строеше магистрали дето ги затварят за ремонт 2 месеца след като им резнат лентата (познато, а?), строяха мостове над реки с повдигаща се средна част над реки без корабоплаване, такива работи. В момента в който им изтече мандата, тая фирма обяви фалит и всички които са очаквали гаранционни ремонти останаха с пръст в уста. Е все пак за разлика от Гербария, тоя тъпак поне го вкараха в затвора, но то както се казва "битият бит ебанална фраза"
Навсякъде нахакайте ограничение 20км/ч и готово! Винаги скоростта ще е несъобразена! Шофьорите ще са виновни и всичко е ок! И винетките дигнете поне двойно, а гражданската е ясно, че ще стане толкова. С някое подзаконова безсмислица дайте на застрахователите основание да не се плаща при превишена скорост и ето още 2млрд кешовица годишно. То не става само с джипки и лимозини, трябват и яхтички, скоро ще има и космически туризъм... Това пари трябват ей...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Обратен наклон, неравен път, лоша настилка, дупки? Слагаш един знак за ограничение на скоростта и си тип-топ! Има един “лек” за маскари като тоз, вероятно даже и предполагат че може да им дойде много скоро. Прекалените кражби, безконтролната корумпираност, чувството за безнаказонст ще доведат до саморазправи. След това към организиран бандитизъм. И язък им на парите когато ще могат да ги гръмнат на всяко кръстовище.
Не познавам този завой и район, ама от репортажите всякаш наистина 53км/х не са малко за високо и дълго превозно средство. Примерно между каварна и златните също има един завой на който ограничението е 20км/х и не можеш да минеш с повече от 30 км/х, за разлика от много други 'смешни' ограничения при завои. Сега като го гледам по репортажите остър ми се вижда, но това не означава че асфалта е хубав де.... не съм минавал от там.
Този е хипер нагъл. Като е път втори клас да се трепят хората, така ли? И това е фирма, работеща по милиардни пътни проекти из цялата страна, че и в чужбина. Явно така печелят, като пробутват второкачествени изпълнения.
"...министърът на регионалното развитие Николай Нанков съобщи, че комисия на пътната агенция е описала нередности при ремонта, които е трябвало да бъдат отстранени до 15 август в рамките на гаранционния срок и пет пъти е приканвала дружеството да го направи. Строителят обаче не е направил нищо, по думите на министъра. Именно затова на опасния завой е бил поставен знак за ограничение на скоростта на 40 км в час и предупреждение за опасност от катастрофи." ---------
МНОГО уместен, и добре аргументиран, коментар. Респект!
Много от четящите тук биха разбрали твоя коментар като оневиняване на "Грейс". Не ги познавам, може да са фирма на дилянчу, или на друг мошеник. Ама "сцепление" на асфалта едва ли е доминантен фактор тук. Има куп други фактори (включая и дежурният шофиране "несъобразено с условията") които са по доминантни.
ДРУГО е важно, отнасящо се до броя на жертвите: Колани биха намалили рязко броя на жертвите. И в друга тема написах:
Автобусът НЕ Е ПАДНАЛ 20 м. ОТ МОСТ! Той се е търкалял. И незавързаните с колани пасажери са се мятали като торби брашно в автобуса, удряйки си където е можело (седалки, таван, под, прозорци и т.н.) И не са били млади хора със здрави стегнати тела, а възрастни пенсионери...
До коментар [#23] от "samoedin": Щото о Щрабаг сторят така покрива на летището. Искахте частна собственост-имате я! Така се строи при деморкацията. Без значение дали са родни олигарси като Черепа и неговата Трейс, или австрийската Щрабаг.
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
Председателят на надзорния съвет на холдинга - професор Николай Михайлов, коментира пред БНР хода и параметрите на ремонта, извършен от дъщерното дружество "Трейс Своге".
Ако този индивид е професор (по каквото и да е) аз съм папски наместник за България и колониите и.
Ми дръж си ги че си рахатясала , ма. Стабиуност да има. Пълнете урната на мутромилиционерите и се окуражавайте един друг че друг нема и че сте много. Матриял.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
А "по спецификация" ли трябва да тресе участъка от Пловдив до Стара Загора и в двете посоки в дясната лента? Пак по спецификация ли се наложи да ремонтират част от същия участък само няколко години след като пуснаха магистралата? Трейс, трасето ви тресе, ама яко...
До коментар [#23] от "samoedin":Щото о Щрабаг сторят така покрива на летището. Искахте частна собственост-имате я! Така се строи при деморкацията. Без значение дали са родни олигарси като Черепа и неговата Трейс, или австрийската Щрабаг.
—цитат от коментар 43 на Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
Щрабаг (и всяка друга фирма), и тяхните подизпълнители, рипат и своевОлят доколкото технадзорът им позволява. Това когато технадзорът не е подкупен, разбира се. Айде блъскайте минуси, като в коментара ми № 40. Където споменах че сцеплението на асфалта не е доминантната причина за катастрофата. И че незакопчаните колани са причината за 16те жертви.
Сите СУПЕР ДУПЕР ИнДЖенери с по 2-30 годишна практика в инфраструктурни проекти!
....OF
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Строителя не бил ремонтирал нужното.. ами сега да си понесе последствията! Колко е гаранционния срок на пътищата? Да не е 2 години - колкото на телевизор или друга потребителска електроника?
Аз като гледам как оправят булевардите в София и онемявам. Симеоновско го преасфалтираха цялото и накрая забравиха да прекарат кабели за светофара. Затова натрязаха напреки пътя и го закърпиха после. Оправиха и някакви появили се ями, които в момента пак се развалят. Е*ати качеството!
Това пътя с посока на движение на автобуса преди завоя, който е нищо и никакъв. Снимките на картата са от 2012 година. От страни се вижда, че водата от склона се излива на платното. Ако по това време е имало обилен валеж, платното се наводнява и автобуса се е хлъзнал в дерето. Най-вероятната причина е лошо отводняване и обратен наклон.
Проекти, планове, спецификации... Всеки си има некакви и изпълнява.
Проблем са Дефекти от и след Изпълнение на Обществена поръчка от Обществено значение, останали Непоклатимо дефектни след 5 Обществени предупреждения/наредби.
Всъщност, Държава е финансирала и уж контролирала изпълнението на строителна фирма, с пари от Световна банка -- ако може да се верва на държавата, фирмата и техните новини.
Оправдания "Изпълних спецификации", "План изпълнявах", "Проект след проект"... не чинят и дрънкат кухо.
Има ли самоуважаващ се съд който би уважил (за сравнение) такова обяснение от банков обирджия: "Верно, изпълнихме, но всичко по план."?
Денивелация при завой знаеш що е?!? Центрофугални сили с различни посоки на вектора. Ако наклонът е "навътре в завоя" автобуса е притискан към пътя. Ако налконът е навън-той бива изхвърлян от пътя!
А "сцеплението" принципно е функция на взаимодействие между пътното покритие (в случая асфалтбетон, наричан масово "асфалт") и параметрите на гумите на превозното средство.
Второто да ти го обясня по разбираемо: Влизаш с кола на пясъчен плаж и...боксуваш. Какво правиш? Вадиш въздух от гумите, те стават по широки, по малко налягане на единица площ гума/пясък, караш БАВНО и излизаш.
На този път при дъжд (и малко кал от баира отстрани) "сцеплението" пада рязко! Защото гумите не са на сух асфалт, а на влажен и кален такъв. ВСЕКИ шофьор с 2 гр. мозък знае че при първия дъждец след суша улиците са хлъзгави, заради смесването на праха по улиците и дъждеца. И тогава влиза в сила ЧОВЕШКИЯТ ФАКТОР: На влажен и кален път караш по бавно. Иначе се хлъзгаш! ТОВА със сигурност го знаеш и ти:)
И нещо относно мантинелата: Тя е предназначена да предотвратява излизане от платно ДО ОПРЕДЕЛЕНИ условия. Въпросната мантинела (стандартна за България, според снимките) би спряла лека кола движеща се до определена скорост. Формулата Е=М умножена по квадрат на скоростта я знаеш, предполагам. Ама автобус има масата на десетина ++ коли. И с по голяма скорост (енергията на превозното средство расте на квадрат с увеличаването на скоростта) да се спре автобус изисква ДРУГА мантинела, ПО МАСИВНА. Явно неподходящо за ненатоварен път.
И още нещо: Колите имат нисък център на тежест, и такава мантинела ги спира (освен ако не я разкъсат). Автобусите имат по висок център на тежест, и просто се прекатурват през такава мантинела. И тогава става белята с незакопчаните с колани пътници:(
Да, сцепление (качество) на асфалт е само един важен от множество "фактори". Някой или няколко фактора заедно биха били разпознати като "причина", след продължително разследване. Рано е за изводи.
Второто Ви твърдение обаче е безоснователно категорично.
Причина за "второто" събитие е катастрофата: излизане от пътя и падане на автобус (с търкаляне) от 20 м височина.
Закопчани/незакопчани колани са били фактор, но предположението че всичките 16 човека са можели да оцелеят (ако са били) закопчани... пресилено.
До коментар [#54] от "Roni": Айде блъскайте минуси, като в коментара ми № 40.
Където споменах че сцеплението на асфалта не е доминантната причина за катастрофата.
И че незакопчаните колани са причината за 16те жертви.
Интересно в случая е дали Пътна агенция, която издала 5 предупреждения за неотстранени Дефекти от изпълнението, или друга някоа служба, е поставила пътни знаци сигнализиращи някак че Пътят е дефектен?
Затова българските пътища са изпъстрени с нелогични знаци. Всеки един от тях е грешка на проектанта или на строителя и води ежегодно до трагедии като вчерашната...
До коментар [#66] от "Roni": Виж ти !:)) Представител на СИЛАТА. Много тънка е границата между светлата и тъмната сила. Асфалтът е КИТКА, и ще го потвърдят -Люк Скайуокър и Дарт Вейдър едновременно ;) Зрителите ИЗЧЕЗВАТ и ги НЯМА !!!! За какво са пътища ,ако няма кой да пътува ...някъде ! Изчезвайте ТРЕЙС ....никой не вярва,ако ще и 100 сертификата да сложите!
Не твърдя че ВСИЧКИТЕ 16 жертви биха оцеляли, ако бяха закопчани с колани. Твърдя друго: Незакопчаването на коланите в ТОЗИ инцидент е причина за толкоз жертви. Все пак автобусът не е паднал 20 метра от мост, а се е търкалял по стръмен наклон.
П.с. Нещо лично към теб: Не си вчерашен в този форум. Постарай се да разграничиш оптически твойте коментари и което цитираш в тях. Има функция "цитиране" (не винаги работи от раз, ама с копипейст става), и тогава цитатът излиза в курсив.
Мързи те да ползваш функцията? Ами сложи една линия тирета:
Извинявам се за "сложното" ми изказване в коментар 66 за векторите на силите влияещо на поведението на кола движеща се в завой. И за "купешките" изрази като "Денивелация" и "центрофугални" сили. Те са разбираеми САМО за нормални хора, помнещи нещо от елементарната физика на ниво 8 клас. И нанагоре, разбира се.
За серсемчета като теб, с полирани мозъчета с по 3 финкциониращи клетици, те са неразбираеми:) Въпреки че ти си на кяр от тях-това ако ползваш перална машина с ценрофугална програма за изцеждане на прането де :)
....OF
"...Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото..."
"... МИНИМАЛНИ ГАРАНЦИОННИ СРОКОВЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИ СТРОИТЕЛНИ И МОНТАЖНИ РАБОТИ, СЪОРЪЖЕНИЯ И СТРОИТЕЛНИ ОБЕКТИ
(2) Гаранционните срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти се определят с договора между възложителя и изпълнителя за съответния строителен обект и те не могат да бъдат по-малки от минималните срокове, посочени в тази наредба. (3) Гаранционните срокове започват да текат от деня на въвеждането на строителния обект в експлоатация (издаване на разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация). ... 8. за автомагистралите - 5 години, републиканските пътища от I, II, III клас - 3 години, при основни ремонти и рехабилитация - две години; за останалите пътища и улиците - две години, а при основни ремонти - една година; ..."
ше ви замола да се сетите за тази констатация, когато започнат предизборните събаряници на цигански коптори... съвсем скоро ше е, само да минат сроковете по обществените поръчки хахахах
Московски е най-голямата перверзия в новата ни история, що се отнася до министри.Понякога се чудя, кой точно му нарежда, че дори при такива обстостелства не подава оставка.
До коментар [#74] от "Roni": Каквото ида си учил , препуснал си основни неща за „първичните принципи“ и „съществуването“, а това е МЕТАФИЗИКАТА. Влязъл си много във "филма на спецификацията", а както казах филмът е друг ;)
Сега, да е светна аз неколко неща, че нямаш много верни твърдения. При мокро сцеплението на гумите с пътя намалява. Само че, за големи и тежки превозни средства разликата е значително по-малка. Второ, при обилен дъжд, за какъвто се говори, тая работа със смесването на прахта и дъждеца не се наблюдава. Напротив, сцеплението при силен дъжд е доста близко до това при сух път, особено за големи превозни средства и на ниски скорости, където няма аквапланинг.
И два бонуса от мен: 1. Цялото ти мнение показва, че сцеплението има огромно значение 2. Такова понятие като центрогуфугална сила не съществува за всеки, учил след 8ми клас.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Какво значи:"Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване", уточни представителят на надзора на холдинга." Щом обектът е втори клас това значи ли,че по него немогат да се движат тежкотоварни моторни средства и ако е така защо няма ограничения за тях на пътя?
Престанете с глупостите, шофьора сам си призна, че е изгубил контрол! Тъкмо е завалял дъжд, а всички водачи знаят, че първите капки са най опасни. Навсякъде по всички видове настилки се случва едно и също нещо, а именно прахта става на кал и сцеплението приключва. В такъв момент се кара по терлици!
"...Чл. 12. (1) Лицето, упражняващо строителен надзор, запознава ДПК с изпълнения строеж съгласно съставения окончателен доклад и приложената документация към него. (2) Държавната приемателна комисия въз основа на
огледа на строежа,
представените документи,
разискванията на нейните заседания и становища на членовете
съставя протокол обр. 16 с предложение за издаване на разрешение за ползване на строежа или с предложение за отказ за издаване на разрешение за ползване.
(3) Съставеният протокол обр. 16 се прочита на последното заседание на комисията и се подписва от всички членове и нейния председател. За дата на съставения протокол се смята датата на последното заседание..."
"Не познавам този завой и район, ама от репортажите всякаш наистина 53км/х не са малко за високо и дълго превозно средство." До коментар [#36] от "deutschland":
53 км/ч не е висока скорост даже и за завой. Но не е там проблема. Индиректно може да се засече точно разлика между 40 и 70-80, но не и между 40 и 53. Числата са много близки. Доказателството че е карал с превишена скорост не издържа.
Трейс разбира се, как не се сетих още в началото. Фирма на Тиквата и шайката около него, водена от подставени лица, чрез която се крадат милиони от европейските пари. За качество разбира се е абсурдно да се говори.
Тиквата говори пред медиите, Нанков говори пред медиите, "професорът" от Трейс също, но никога помежду си. САМО ПРЕД МЕДИИТЕ, и всеки ни прави на идиоти, но ако не платим данъците ни СМАЗВАТ
Какво значи "асфалтът е по спецификация"? Кой е изготвил и утвърдил тази спецификация? Защо от "Трейс" се водят точно по тази спецификация? Тази спецификация дали има различни изисквания за различни участъци от пътя (острота на завоя, наклон на трасето, опасност от наводняване...)?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
"Висшият съдебен съвет (ВСС) иска да подмени автопарка си с 13 автомобила от висок клас.
Колите трябва да имат не по-малко от 180 конски сили, поне шест скорости и 17-цолови алуминиеви джанти (включително и резервната гума). Като минимално оборудване са посочени сензор за разпознаване на умора на водача, кожена тапицерия в бежов цвят, система за подгряване на предните и задните седалки, GPS, минимум тризонална климатична система. "
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ето това е една от причините за случващите ни се беди.
Само дето силите са не "центрофугални", а центробежни! Центрофугата използва центробежните сили.... Иначе си прав!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
nema_labavo
Рейтинг: 1471 Неутрално„През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото.”
Това означава ли, че не покрива и гаранция? Аз малко се обърках вече.
vassilun
Рейтинг: 5125 НеутралноПочти невъзможно е да докажат, че лошо сцепление е причинило трагедията! Виновен ще излезе шофьорът. Вече сондираха общественото мнение с твърдението, че скоростта на автобуса е била 53 км в час.
tri
Рейтинг: 454 НеутралноДържавата няма право да иска от Трейс, държавата има само правото да дава на Трейс.
Killing Joke
Рейтинг: 760 НеутралноАко поискаш, може да докажеш всичко.
Например, че уж опитен в планината и трениран легионер, се крие в съседна вила, след като е убил 5 човека.
samoedin
Рейтинг: 4243 Неутрално"Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото.
Очаквано, една от фирмите, която прибира милионите от обществените поръчки поради закрилата си от властимащите, връща топката обратно във властта - нормално поведение по прехвърляне на отговорност.
Един участък от път може да бъде опасен не само заради слоят асфалт и неговото сцепление, но и по ред други причини, които тук са налице - наклон, денивелация, съобразяване с ред други специфики на местността и пр. !
nwj49315903
Рейтинг: 284 Любопитно"Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото."
Кой идиот е пуснал в експлоатация път който няма акт 16? Навярно Тиквата е рязал лентичката за да се хареса на материала?
Свинчуга
Рейтинг: 2023 НеутралноТая измислена фирма във всяка нормална държава отдавна да е фалирала, защото няма да може да си покрие гаранционните ремонти, да не говорим че няма и една поръчка да спечели. Но в стабилна бокова Гербария нещата винаги са по-различни, тука е теория на сложния гербав процес.
Обичам да грухтя и плюскам.samoedin
Рейтинг: 4243 НеутралноЗа да се признае вината от Трейс, трябва да се водят преговори в сараите...., а сделката между двете олигархични лобита отдавна е сключена - сам онбашията на ДПС, пардон, почетният председател, защити безалтернативността на управлението, а такива жестове в света на обръчите от фирми си имат цена. Висока цена ! Не в милиони, а в стотици милиони .....
Resurrection
Рейтинг: 2420 НеутралноКато се обърне каруцата-пътища много!
Killing Joke
Рейтинг: 760 НеутралноГнусничко нещо е властта.
Боко хвана Радев за орехчетата заради инцидента с баща му.
И веднага хващат Боко за орехчетата заради Трейс.
Колко бързо се обръща палачинката.
султана глаушева
Рейтинг: 340 Неутрално“Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване”.
Мърфи е оптимист!======
Нещо като пъстървата, дето не е развалена, а е втора прясност. А обектът за какво натоварване е проектиран? Велосипеди, тортонетки и детски камиончета ли?
skomina
Рейтинг: 506 ВеселоТа кой трябва да е на местото на Герберията, та да рахатясаме...само това не казваш?
palav_nik
Рейтинг: 744 НеутралноТрейс или Тракия, все тая.
И зад нея се виждат мазните кунки на Пеевски.
samoedin
Рейтинг: 4243 НеутралноА Босия нека си протестира с искане на оставка на транспортния министър Ивайло Московски и разпускане на Народното събрание заради злоупотреби и корупция в системата. Не, хич няма корупция, даже щяли да го съдят за клевета .......
А сега да видим умират ли граждани по пътищата заради корупционното блато у нас или не ! Може би пак ще изкараме виновен шофьора, един бушон да изгърми, че да покрием истината за цялата система, която отдавна е фалирала и е дала на късо !
Свинчуга
Рейтинг: 2023 НеутралноПеевските фирмички са тези дето завършват на "строй" с 1-2 изключения. Трейс си е гербава фирма.
Обичам да грухтя и плюскам.snower
Рейтинг: 300 РазстроеноПри тази тежка обвързаност на избраните строителни фирми с властта, нито фирмите, нито АПИ ще излязат виновни. Понякога корупцията отнема животи.
димитър димитров
Рейтинг: 222 РазстроеноТънки намеци - “ Да не кажем кой прибра 50% от сумата”. Овчи народ !
vassilun
Рейтинг: 5125 НеутралноДо коментар [#16] от "snower":
Корупцията ВИНАГИ отнема живот! По един или друг начин!
джендър NATO generals
Рейтинг: 1020 Неутралнодемокрация + спецификация= катастрофа. Частни фирми на олигарси ПОДКУПВАТ чиновници, партии, премиери, и си купуват подходящи задания. За толкова пари-асфалт БЕЗ сцепление. После- не бързайте с ТОЛ системата
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токJudjuk
Рейтинг: 2777 Неутрално" Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване, подцерта Михайлов."
JudjukЯ стига бе!? Това да не е пътя от Долно за Горно нанадолнище? Не бил предвиден да издържа натоварване, за украса ли е предвиден? Тия шикалкавят и се опитват да се измъкна невредими, но огромни са жертвите и щетите. Контролът в строителството не е слаб, такъв изобщо няма. В повечето случаи проектант, изпълнител и контрол е едно и също юридическо лице и не какво да е, а едно от пипалата на гербавия октопод. Това са правоимащите от церемониалът на разпределянето. Номерът с доказана скорост 50 км/ч при позволена 40 няма да мине, щото е нелепост.
Killing Joke
Рейтинг: 760 НеутралноМосковски е най-голямата перверзия в новата ни история, що се отнася до министри.
Понякога се чудя, кой точно му нарежда, че дори при такива обстостелства не подава оставка.
кирил георгиев кирилов
Рейтинг: 229 НеутралноНо моля Ви .Ние сме от Благоевград. В нашия квартал в близост до алеята на здравето -пътя не е обезопасен. ЩЕ ЗАГИНЕ НЯКОЙ
Писахме до министерски съвет /2015/и кмета на Благоевград заяви ЩОМ СЕ ОПЛАКВАТЕ ТОГАВА -Борисов да го оправи.
Така е и с този случей
samoedin
Рейтинг: 4243 Неутрално" Председателят на надзорния съвет на холдинга - професор Николай Михайлов, коментира пред БНР хода и параметрите на ремонта, извършен от дъщерното дружество "Трейс Своге"."
Общи приказки и покриване зад държавните органи. Нищо конкретно по изпълнението не е обяснено ! Контрол - символичен, акт 16 - всички знаем как се приемат обектите на фирми, близки до властта. Напоследък сривовете започват да стават катастрофални - търговски регистри, пътища, ВЕЦ - ове, всичко носи един и същи почерк ! Защото всичко отива при едни и същи хора !
futurika
Рейтинг: 450 ГневноХа-ха, по спесификация?!?!?!?!
По коя "спесификация"? Тази на Пееф ли?
inn
Рейтинг: 1585 Неутрално"Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години."
Демек директно свидетелство за закононарушение от страна на възложителя (общината), защото:
"Не се разрешава да се ползват строежи или части от тях, преди да са въведени в експлоатация от компетентния орган по чл. 177" - чл. 178, ал. 1 ЗУТ.
Обаче отделно от това:
"Гаранционните срокове започват да текат от деня на въвеждането на строителния обект в експлоатация (издаване на разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация)" - чл. 20, ал. 3 от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.
На "човешки" език двете цитирани разпоредби означават: нито фирмата-изпълнител може да се оправдае, че гаранционният срок е започнал от 2013 - 2014 г. Напротив, започнал е от 2016 г., т.е. обектът още е в гаранция. Башка Община Своге (или АПИ) не е имала право да пуска движение по пътя (строежът да се експлоатира) преди да бъде подписан акт 16 за него...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1434 НеутралноЗащо пътят не се поддържа от фирмата, която има задължение да осигурява гаранционното обслужване?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ защо гаранцията е две години?
кирил георгиев кирилов
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#22] от "bfy36389039":
не само при Вас .В Благоевград навсякъде се оправдават с Борисов и Цветанов -щом сте гласували те нека го направят
Вярно е
Свинчуга
Рейтинг: 2023 НеутралноАйде бе, знаеш ли че целия трафик за Румъния по Дунавмост-1 минава баш по един такъв дълъг булевард дето минава през Русе от-до, 15-тина километра. Той няма акт 16, но това няма значение, защото е в експлоатация от сигурно 10 години. Сега дори правят ремонт на ремонта на нещото без акт 16. Или някакви измислени пасарелки по европрограми, пак на нещото без акт 16. Абе в Гербария всичко е възможно. Обичам да грухтя и плюскам.
penetrating
Рейтинг: 8121 НеутралноЗатова българските пътища са изпъстрени с нелогични знаци. Всеки един от тях е грешка на проектанта или на строителя и води ежегодно до трагедии като вчерашната...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertСвинчуга
Рейтинг: 2023 НеутралноМежду другото все пак не е гербарски прецедент. В Чехия навремето имаше един министър на транспорта с фирмичка подобна на Трейс. Като стана министър естествено я прехвърли на офшорки и фирмата изведнъж ударно почна да печели търгове по европроекти. Строеше магистрали дето ги затварят за ремонт 2 месеца след като им резнат лентата (познато, а?), строяха мостове над реки с повдигаща се средна част над реки без корабоплаване, такива работи. В момента в който им изтече мандата, тая фирма обяви фалит и всички които са очаквали гаранционни ремонти останаха с пръст в уста. Е все пак за разлика от Гербария, тоя тъпак поне го вкараха в затвора, но то както се казва "битият бит ебанална фраза"
Обичам да грухтя и плюскам.Aldi Mitov
Рейтинг: 358 НеутралноАко е "по спецификация" , то защо е изисквано да има спешен ремонт? Спецификацията не подсигурява ли надеждно качество на настилката?
galiwer1880
Рейтинг: 284 ГневноДо коментар [#25] от "inn":
И тоя "Юнак е професор и висш шеф на фирма. Абе професоре, преди да кажеш нещо прочети закона,правилника, наредбата и др. и тогава се изказвай.
nqma zna4ka koi
Рейтинг: 1125 НеутралноНавсякъде нахакайте ограничение 20км/ч и готово! Винаги скоростта ще е несъобразена! Шофьорите ще са виновни и всичко е ок! И винетките дигнете поне двойно, а гражданската е ясно, че ще стане толкова. С някое подзаконова безсмислица дайте на застрахователите основание да не се плаща при превишена скорост и ето още 2млрд кешовица годишно.
То не става само с джипки и лимозини, трябват и яхтички, скоро ще има и космически туризъм... Това пари трябват ей...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Таралеж
Рейтинг: 2617 НеутралноОбратен наклон, неравен път, лоша настилка, дупки? Слагаш един знак за ограничение на скоростта и си тип-топ! Има един “лек” за маскари като тоз, вероятно даже и предполагат че може да им дойде много скоро. Прекалените кражби, безконтролната корумпираност, чувството за безнаказонст ще доведат до саморазправи. След това към организиран бандитизъм. И язък им на парите когато ще могат да ги гръмнат на всяко кръстовище.
deutschland
Рейтинг: 616 НеутралноНе познавам този завой и район, ама от репортажите всякаш наистина 53км/х не са малко за високо и дълго превозно средство. Примерно между каварна и златните също има един завой на който ограничението е 20км/х и не можеш да минеш с повече от 30 км/х, за разлика от много други 'смешни' ограничения при завои. Сега като го гледам по репортажите остър ми се вижда, но това не означава че асфалта е хубав де.... не съм минавал от там.
niki7
Рейтинг: 447 НеутралноТози е хипер нагъл. Като е път втори клас да се трепят хората, така ли? И това е фирма, работеща по милиардни пътни проекти из цялата страна, че и в чужбина. Явно така печелят, като пробутват второкачествени изпълнения.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
virtual brain
Рейтинг: 1094 Неутрално"...министърът на регионалното развитие Николай Нанков съобщи, че комисия на пътната агенция е описала нередности при ремонта, които е трябвало да бъдат отстранени до 15 август в рамките на гаранционния срок и пет пъти е приканвала дружеството да го направи. Строителят обаче не е направил нищо, по думите на министъра. Именно затова на опасния завой е бил поставен знак за ограничение на скоростта на 40 км в час и предупреждение за опасност от катастрофи."
БЕЗполезен идиот---------
Има ли нужда от коментар това???? Баси държавата!
Roni
Рейтинг: 395 НеутралноДо коментар [#5] от "samoedin":
....OFМНОГО уместен, и добре аргументиран, коментар. Респект!
Много от четящите тук биха разбрали твоя коментар като оневиняване на "Грейс". Не ги познавам, може да са фирма на дилянчу, или на друг мошеник. Ама "сцепление" на асфалта едва ли е доминантен фактор тук. Има куп други фактори (включая и дежурният шофиране "несъобразено с условията") които са по доминантни.
ДРУГО е важно, отнасящо се до броя на жертвите: Колани биха намалили рязко броя на жертвите. И в друга тема написах:
Автобусът НЕ Е ПАДНАЛ 20 м. ОТ МОСТ! Той се е търкалял. И незавързаните с колани пасажери са се мятали като торби брашно в автобуса, удряйки си където е можело (седалки, таван, под, прозорци и т.н.) И не са били млади хора със здрави стегнати тела, а възрастни пенсионери...
One Hour
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#1] от "nema_labavo":
Последните години явно са 2. Тоест веднага след сдаването гаранционна поддръжка няма, защото няма и акт. Хитро.
once Upon a Time
Рейтинг: 684 ГневноНека тази трагедия бъди морален пример за фирмите, които ремонтират пътищата нискокачествено.
джендър NATO generals
Рейтинг: 1020 НеутралноДо коментар [#23] от "samoedin":
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токЩото о Щрабаг сторят така покрива на летището. Искахте частна собственост-имате я! Така се строи при деморкацията. Без значение дали са родни олигарси като Черепа и неговата Трейс, или австрийската Щрабаг.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
koko65bg
Рейтинг: 660 НеутралноПредседателят на надзорния съвет на холдинга - професор Николай Михайлов, коментира пред БНР хода и параметрите на ремонта, извършен от дъщерното дружество "Трейс Своге".
Ако този индивид е професор (по каквото и да е) аз съм папски наместник за България и колониите и.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1434 НеутралноДо коментар [#38] от "Моа Преател Тайпи":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЧакай бе, Търговският регистър не тръгна ли? Нали сряда каза Той?
Rex
Рейтинг: 1034 Неутрално[quote#12:"skomina"][/quote]
Ми дръж си ги че си рахатясала , ма. Стабиуност да има. Пълнете урната на мутромилиционерите и се окуражавайте един друг че друг нема и че сте много. Матриял.
Индиана
Рейтинг: 506 НеутралноМани асфалта, мосю. Кажи нещо за декоративната мантинела. И тя ли е по спецификация ?
rincewind
Рейтинг: 522 ВеселоДо коментар [#46] от "Darth Plagueis":
Мне, нямахме късмет!
rincewind
Рейтинг: 522 НеутралноДо коментар [#43] от "Пеевски вярва в демокрацията И вие ли":
Ко ще и гренладци да дойдат пак ще наемат работници от тук. Така, че.аргументите ти издишат
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Hristo Sugarev
Рейтинг: 229 НеутралноА "по спецификация" ли трябва да тресе участъка от Пловдив до Стара Загора и в двете посоки в дясната лента? Пак по спецификация ли се наложи да ремонтират част от същия участък само няколко години след като пуснаха магистралата? Трейс, трасето ви тресе, ама яко...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1434 НеутралноДо коментар [#49] от "rincewind":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКГоспод не даде? Явно и той е от гадовете.
Roni
Рейтинг: 395 НеутралноЩрабаг (и всяка друга фирма), и тяхните подизпълнители, рипат и своевОлят доколкото технадзорът им позволява. Това когато технадзорът не е подкупен, разбира се. Айде блъскайте минуси, като в коментара ми № 40. Където споменах че сцеплението на асфалта не е доминантната причина за катастрофата. И че незакопчаните колани са причината за 16те жертви.
Сите СУПЕР ДУПЕР ИнДЖенери с по 2-30 годишна практика в инфраструктурни проекти! ....OF
Darth Plagueis
Рейтинг: 1434 НеутралноДо коментар [#54] от "Roni":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИнтересно, как сцеплението в завой не е доминантна причина за катастрофата. Тогава кое е?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
rincewind
Рейтинг: 522 НеутралноДо коментар [#53] от "Darth Plagueis":
Бе не Господ:) Некадърници и безхаберници, сър!
Pandipool
Рейтинг: 508 НеутралноСтроителя не бил ремонтирал нужното.. ами сега да си понесе последствията!
Колко е гаранционния срок на пътищата? Да не е 2 години - колкото на телевизор или друга потребителска електроника?
Аз като гледам как оправят булевардите в София и онемявам. Симеоновско го преасфалтираха цялото и накрая забравиха да прекарат кабели за светофара. Затова натрязаха напреки пътя и го закърпиха после. Оправиха и някакви появили се ями, които в момента пак се развалят. Е*ати качеството!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 1719 ЛюбопитноДо коментар [#55] от "Darth Plagueis":
http://shopeee.com/s/mhv
Това пътя с посока на движение на автобуса преди завоя, който е нищо и никакъв. Снимките на картата са от 2012 година. От страни се вижда, че водата от склона се излива на платното. Ако по това време е имало обилен валеж, платното се наводнява и автобуса се е хлъзнал в дерето.
Най-вероятната причина е лошо отводняване и обратен наклон.
The Island
Рейтинг: 285 НеутралноТо май всичко ни е втори клас....
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Aetius
Рейтинг: 8 НеутралноЗнае му шапката, не е бил там.
dnevnikar
Рейтинг: 3800 НеутралноUNITED EU UNION
Проекти, планове, спецификации...
Всеки си има некакви и изпълнява.
Проблем са Дефекти от и след Изпълнение на Обществена поръчка от Обществено значение, останали Непоклатимо дефектни след 5 Обществени предупреждения/наредби.
Всъщност, Държава е финансирала и уж контролирала изпълнението
на строителна фирма, с пари от Световна банка -- ако може да се верва на държавата, фирмата и техните новини.
Оправдания "Изпълних спецификации", "План изпълнявах", "Проект след проект"...
не чинят и дрънкат кухо.
Има ли самоуважаващ се съд който би уважил (за сравнение) такова
обяснение от банков обирджия: "Верно, изпълнихме, но всичко по план."?
Aetius
Рейтинг: 8 НеутралноНикога нема да са научат, ако те го изкопаят пласт по пласт с нокти и обяснения.
Roni
Рейтинг: 395 НеутралноДо коментар [#55] от "Darth Plagueis":
Денивелация при завой знаеш що е?!? Центрофугални сили с различни посоки на вектора. Ако наклонът е "навътре в завоя" автобуса е притискан към пътя. Ако налконът е навън-той бива изхвърлян от пътя!
А "сцеплението" принципно е функция на взаимодействие между пътното покритие (в случая асфалтбетон, наричан масово "асфалт") и параметрите на гумите на превозното средство.
Второто да ти го обясня по разбираемо: Влизаш с кола на пясъчен плаж и...боксуваш. Какво правиш? Вадиш въздух от гумите, те стават по широки, по малко налягане на единица площ гума/пясък, караш БАВНО и излизаш.
На този път при дъжд (и малко кал от баира отстрани) "сцеплението" пада рязко! Защото гумите не са на сух асфалт, а на влажен и кален такъв. ВСЕКИ шофьор с 2 гр. мозък знае че при първия дъждец след суша улиците са хлъзгави, заради смесването на праха по улиците и дъждеца. И тогава влиза в сила ЧОВЕШКИЯТ ФАКТОР: На влажен и кален път караш по бавно. Иначе се хлъзгаш! ТОВА със сигурност го знаеш и ти:)
И нещо относно мантинелата: Тя е предназначена да предотвратява излизане от платно ДО ОПРЕДЕЛЕНИ условия. Въпросната мантинела (стандартна за България, според снимките) би спряла лека кола движеща се до определена скорост. Формулата Е=М умножена по квадрат на скоростта я знаеш, предполагам. Ама автобус има масата на десетина ++ коли. И с по голяма скорост (енергията на превозното средство расте на квадрат с увеличаването на скоростта) да се спре автобус изисква ДРУГА мантинела, ПО МАСИВНА. Явно неподходящо за ненатоварен път.
И още нещо: Колите имат нисък център на тежест, и такава мантинела ги спира (освен ако не я разкъсат). Автобусите имат по висок център на тежест, и просто се прекатурват през такава мантинела. И тогава става белята с незакопчаните с колани пътници:(
Инче блъскайте минуси, разбирачи мамини!
....OF
Aetius
Рейтинг: 8 НеутралноИ после оня бил тиранин, друг бил...ако не докажеш невинност шти пръсна мозъка пред асфалта бе, льольо....умряха 16 човека.
alray
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#2] от "vassilun":
А беше 45 ... понадуха да изглежда над нормата в повече
dnevnikar
Рейтинг: 3800 НеутралноUNITED EU UNION
Да, сцепление (качество) на асфалт е само един важен от множество "фактори".
Някой или няколко фактора заедно биха били разпознати като "причина",
след продължително разследване. Рано е за изводи.
Второто Ви твърдение обаче е безоснователно категорично.
Причина за "второто" събитие е катастрофата:
излизане от пътя и падане на автобус (с търкаляне) от 20 м височина.
Закопчани/незакопчани колани са били фактор,
но предположението че всичките 16 човека са можели да оцелеят
(ако са били) закопчани... пресилено.
До коментар [#54] от "Roni":
Айде блъскайте минуси, като в коментара ми № 40.
Където споменах че сцеплението на асфалта не е доминантната причина за катастрофата.
И че незакопчаните колани са причината за 16те жертви.
dnevnikar
Рейтинг: 3800 НеутралноUNITED EU UNION
Интересно в случая е дали Пътна агенция, която издала 5 предупреждения
за неотстранени Дефекти от изпълнението, или друга някоа служба, е поставила пътни знаци сигнализиращи някак че Пътят е дефектен?
До коментар [#29] от "penetrating":
Затова българските пътища са изпъстрени с нелогични знаци. Всеки един от тях е грешка на проектанта или на строителя и води ежегодно до трагедии като вчерашната...
sporta
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#66] от "Roni":
Виж ти !:)) Представител на СИЛАТА. Много тънка е границата между светлата и тъмната сила. Асфалтът е КИТКА, и ще го потвърдят -Люк Скайуокър и Дарт Вейдър едновременно ;)
Зрителите ИЗЧЕЗВАТ и ги НЯМА !!!! За какво са пътища ,ако няма кой да пътува ...някъде !
Изчезвайте ТРЕЙС ....никой не вярва,ако ще и 100 сертификата да сложите!
Roni
Рейтинг: 395 НеутралноДо коментар [#69] от "dnevnikar":
....OFНе твърдя че ВСИЧКИТЕ 16 жертви биха оцеляли, ако бяха закопчани с колани. Твърдя друго: Незакопчаването на коланите в ТОЗИ инцидент е причина за толкоз жертви. Все пак автобусът не е паднал 20 метра от мост, а се е търкалял по стръмен наклон.
П.с. Нещо лично към теб: Не си вчерашен в този форум. Постарай се да разграничиш оптически твойте коментари и което цитираш в тях. Има функция "цитиране" (не винаги работи от раз, ама с копипейст става), и тогава цитатът излиза в курсив.
Мързи те да ползваш функцията? Ами сложи една линия тирета:
-------------------------------------------------------------------------
между твоя коментар и което цитираш. Става по разбираемо:)
klimentm
Рейтинг: 4048 ВеселоЩо не извикат най големият спец по асфалта у нас – Бойко Методиевич?
klimentmRoni
Рейтинг: 395 ВеселоДо коментар [#71] от "sporta":
Извинявам се за "сложното" ми изказване в коментар 66 за векторите на силите влияещо на поведението на кола движеща се в завой. И за "купешките" изрази като "Денивелация" и "центрофугални" сили. Те са разбираеми САМО за нормални хора, помнещи нещо от елементарната физика на ниво 8 клас. И нанагоре, разбира се.
За серсемчета като теб, с полирани мозъчета с по 3 финкциониращи клетици, те са неразбираеми:) Въпреки че ти си на кяр от тях-това ако ползваш перална машина с ценрофугална програма за изцеждане на прането де :) ....OF
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
plamen_b
Рейтинг: 1687 ГневноКорупцията убива!
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)The Island
Рейтинг: 285 НеутралноКато караш софия-варна след търново има жп линия и там мантинелата е двойна. Ама някой е мислил навремето.
extraCACA
Рейтинг: 1606 Неутрално"...Обектът в същината си е работен 2013 - 2014 год., а 2016- та година е приет с акт 16, въпреки че вече се експлоатирал от години. През последните години участъкът не е поддържан от "Трейс", заяви Михайлов пред радиото..."
"...
МИНИМАЛНИ ГАРАНЦИОННИ СРОКОВЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИ СТРОИТЕЛНИ И МОНТАЖНИ РАБОТИ, СЪОРЪЖЕНИЯ И СТРОИТЕЛНИ ОБЕКТИ
(2) Гаранционните срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти се определят с договора между възложителя и изпълнителя за съответния строителен обект и те не могат да бъдат по-малки от минималните срокове, посочени в тази наредба.
(3) Гаранционните срокове започват да текат от деня на въвеждането на строителния обект в експлоатация (издаване на разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация).
...
8. за автомагистралите - 5 години, републиканските пътища от I, II, III клас - 3 години, при основни ремонти и рехабилитация - две години; за останалите пътища и улиците - две години, а при основни ремонти - една година;
..."
extraCACA
Рейтинг: 1606 Веселоше ви замола да се сетите за тази констатация, когато започнат предизборните събаряници на цигански коптори... съвсем скоро ше е, само да минат сроковете по обществените поръчки хахахах
TM
Рейтинг: 680 НеутралноСпоред мен се съревновават с онзи гнусар "екоминистъра" Ненчо Д.
extraCACA
Рейтинг: 1606 Любопитнощо е черно логото е... журнальорките и те ли са в 'национален траур", и ако да - поради що, да не са им резнали надника?
sporta
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#74] от "Roni":
Каквото ида си учил , препуснал си основни неща за „първичните принципи“ и „съществуването“, а това е МЕТАФИЗИКАТА. Влязъл си много във "филма на спецификацията", а както казах филмът е друг ;)
Darth Plagueis
Рейтинг: 1434 НеутралноДо коментар [#66] от "Roni":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСега, да е светна аз неколко неща, че нямаш много верни твърдения.
При мокро сцеплението на гумите с пътя намалява. Само че, за големи и тежки превозни средства разликата е значително по-малка.
Второ, при обилен дъжд, за какъвто се говори, тая работа със смесването на прахта и дъждеца не се наблюдава. Напротив, сцеплението при силен дъжд е доста близко до това при сух път, особено за големи превозни средства и на ниски скорости, където няма аквапланинг.
И два бонуса от мен:
1. Цялото ти мнение показва, че сцеплението има огромно значение
2. Такова понятие като центрогуфугална сила не съществува за всеки, учил след 8ми клас.
Toni Ivanov
Рейтинг: 450 НеутралноКакво значи:"Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване", уточни представителят на надзора на холдинга."
Щом обектът е втори клас това значи ли,че по него немогат да се движат тежкотоварни моторни средства и ако е така защо няма ограничения за тях на пътя?
patrokalche
Рейтинг: 316 НеутралноПрестанете с глупостите, шофьора сам си призна, че е изгубил контрол! Тъкмо е завалял дъжд, а всички водачи знаят, че първите капки са най опасни. Навсякъде по всички видове настилки се случва едно и също нещо, а именно прахта става на кал и сцеплението приключва. В такъв момент се кара по терлици!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
extraCACA
Рейтинг: 1606 Неутрално"...Чл. 12. (1) Лицето, упражняващо строителен надзор, запознава ДПК с изпълнения строеж съгласно съставения окончателен доклад и приложената документация към него.
(2) Държавната приемателна комисия въз основа на
огледа на строежа,
представените документи,
разискванията на нейните заседания и становища на членовете
съставя протокол обр. 16 с предложение за издаване на разрешение за ползване на строежа или с предложение за отказ за издаване на разрешение за ползване.
(3) Съставеният протокол обр. 16 се прочита на последното заседание на комисията и се подписва от всички членове и нейния председател. За дата на съставения протокол се смята датата на последното заседание..."
Judjuk
Рейтинг: 2777 Неутрално"Не познавам този завой и район, ама от репортажите всякаш наистина 53км/х не са малко за високо и дълго превозно средство."
JudjukДо коментар [#36] от "deutschland":
53 км/ч не е висока скорост даже и за завой. Но не е там проблема. Индиректно може да се засече точно разлика между 40 и 70-80, но не и между 40 и 53. Числата са много близки. Доказателството че е карал с превишена скорост не издържа.
Mai-ski_17.
Рейтинг: 229 Неутрално"Трейс" увери, че асфалтът край Своге е по спецификация
Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.Колко пъти?
Пет или повече?
Aetius
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#77] от "The Island":Като караш софия-варна
Ама не е било София-Варна,.
klimentm
Рейтинг: 4048 Весело«τὰ μετὰ τὰ φυσικά»
Разправяй за метафизиката че живо ме заинтересува?! klimentm
Mai-ski_17.
Рейтинг: 229 НеутралноЩо ли си мисля, че няма ли трейс, няма и проблем?
Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.Не става дума за фирмата.
dream_er
Рейтинг: 284 ГневноТрейс разбира се, как не се сетих още в началото.
Liberalism Is a Mental Disorder!Фирма на Тиквата и шайката около него, водена от подставени лица,
чрез която се крадат милиони от европейските пари.
За качество разбира се е абсурдно да се говори.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
historama
Рейтинг: 672 НеутралноТиквата говори пред медиите, Нанков говори пред медиите, "професорът" от Трейс също, но никога помежду си.
САМО ПРЕД МЕДИИТЕ, и всеки ни прави на идиоти, но ако не платим данъците ни СМАЗВАТ
gargamel
Рейтинг: 520 НеутралноАми то първият лот на магистрала Струма още няма акт 16. Вече 11 години.... Dum Spiro, Spero
Храбър
Рейтинг: 1890 ЛюбопитноКакво значи "асфалтът е по спецификация"?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Кой е изготвил и утвърдил тази спецификация?
Защо от "Трейс" се водят точно по тази спецификация?
Тази спецификация дали има различни изисквания за различни участъци от пътя (острота на завоя, наклон на трасето, опасност от наводняване...)?
jmf29537805
Рейтинг: 624 Неутрално"Висшият съдебен съвет (ВСС) иска да подмени автопарка си с 13 автомобила от висок клас.
Колите трябва да имат не по-малко от 180 конски сили, поне шест скорости и 17-цолови алуминиеви джанти (включително и резервната гума). Като минимално оборудване са посочени сензор за разпознаване на умора на водача, кожена тапицерия в бежов цвят, система за подгряване на предните и задните седалки, GPS, минимум тризонална климатична система. "
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ето това е една от причините за случващите ни се беди.
Храбър
Рейтинг: 1890 ВеселоДо коментар [#66] от "Roni":
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Само дето силите са не "центрофугални", а центробежни!
Центрофугата използва центробежните сили....
Иначе си прав!