Сривът на чуждите инвестиции е пълен, отчете стопанската камара

Радосвет Радев (вляво) и Камен Колев представиха днес пред медиите анализ на Българската стопанска камара за нивото на инвестициите.

© БСК

Радосвет Радев (вляво) и Камен Колев представиха днес пред медиите анализ на Българската стопанска камара за нивото на инвестициите.



През последните годни се наблюдава пълен срив на чуждите инвестиции в България, каза пред журналисти днес изпълнителният председател на Българската стопанска камара (БСК) Радосвет Радев, цитиран от БТА.


Делът на местните инвестиции в общия обем на инвестициите нараства драстично при успореден срив на чуждите вложения като общият обем на инвестициите в България в периода 2007 - 2017 г. остава сравнително постоянен - по около 18 млрд. лв. годишно.


Сривът на чуждите инвестиции е пълен, отчете стопанската камара

© БСК




През 2017 г. общите инвестиции са били 18.947 млрд. лв., като чуждите инвестиции са 1.858 млрд. лв., тоест една десета от общата сума. През 2007 г. съотношението е било обратното - 98.6% от общите инвестиции в страната на стойност 17.962 млрд лв. са били от чужбина.


Зам.-председателят на БСК Камен Колев посочи, че страната е декапитализирана, с очевидна нужда от инвестиции. "Стандартите показват, че преките чужди инвестиции в една държава трябва да бъдат 10 процента от брутния вътрешен продукт. Това означава, че за България те трябва да са 10 млрд. лева, а сега сме много под тази граница", каза Колев.


Той подчерта, че данните за 2018 г. потвърждават тенденцията на спад - през първото шестмесечие на 2017 г. по данни на БНБ чуждите инвестиции са били 500 млн. лв., а през същия период на тази - 250 млн. лв.


През 2017 г. парите, изпратени от българи, живеещи в чужбина, вече значително надхвърлят размера на преките чужди инвестиции, каза Колев. "БНБ отчита преводите над 2000 лева, като внесени по-малки суми и тези в брой никой не отчита. Тези пари най-вече отиват за потребление, само малка част са за инвестиции, но и така имат положителен ефект върху икономиката", каза Колев.


Сривът на чуждите инвестиции е пълен, отчете стопанската камара

© БСК


Чуждите инвестиции са най-вече (една пета) в преработващата промишленост. Недвижимите имоти, банковите услуги и и застраховките също са браншове с чужди инвестиции, посочи той. Спрямо страните от региона България е преди Румъния като процент чужди инвестиции в БВП, но разликата е била много по-голяма предишните години. Изоставаме обаче значително от Сърбия и Хърватия, добави Колев.


По думите му тежката администрация, корупцията и големият брой разрешителни и сертификати пречат на по-малките инвеститори.

Коментари (125)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    Няма такъв изветрял инвеститор дето да вкара в държавата на тримата шишковци свои пари.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  2. 2 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    Офшорките на нашите мутри откога ги наричат чуждестранни инвестиции?

    I'm back... for now.
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    През 2017 г. парите, изпратени от българи, живеещи в чужбина, вече значително надхвърлят размера на преките чужди инвестиции
    _______________
    Инвеститорите инвестират там където има пари а там където няма пращат само инвеститори в концесии или обсадна търговска инсталация!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3927 Неутрално

    Не става ясно инвестициите с пари на различните европейски фондове включени ли са към чуждестранните инвестиции. Вероятно да , логически погледнато , но ако е така , тогава положението е още по- катастрофално. Почти всички частни инвеститори търсят начини да се изтеглят от България. Бягат от корупцията и несигурността в мафиотската държава.

  5. 5 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    Бла бла бла.ПИСНА НИ ОТ СТАТИСТИКИ И НАТЪКМИСТИКИ !

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    БоЙкО, спри им кранчето, щом така ти играЯт и, ти с кофтия.

  7. 7 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2562 Неутрално

    До коментар [#4] от "tacheaux":

    не са
    но за какво да инвестират като няма работници, ще построят заводи и ще трябва да го автоматизират ми това могат и у тях да си го направят

  8. 8 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2037 Неутрално


    "По думите му тежката администрация, корупцията и големият брой разрешителни и сертификати пречат на по-малките инвеститори."
    Тези неща си ги повтаряме вече 30 години и нищо не се променя.Тежката администрация и режимът на разрешителни водят до огромна корупция и няма излизане от този коловоз. Още повече, че управляващите нямат сметка от никакви реформи, защото статуквото ги устройва чудесно.

  9. 9 Профил на джендър  дебне  в храсталака
    джендър дебне в храсталака
    Рейтинг: 3009 Неутрално

    Българите в чужбина са най-големите инвеститори , а бай Х и обединените идиоти им забраниха да гласуват.

  10. 10 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2562 Любопитно

    До коментар [#4] от "tacheaux":

    преди 6-7 години говорих с едни консултанти от САЩ, те бяха стигнали до извода че няма нужда при нивото на заплатите да се автоматизира производството, бяха ги повикали по конкретен проблем
    30 жени пакетират продукт купуват за 7,1млн риния и ги освободиха, но разходите по заплати се оказали по ниски от разходите за линията

  11. 11 Профил на pipi_93
    pipi_93
    Рейтинг: 65 Неутрално

    Парите, които българите в чужбина внасят в икономиката в действителност са много повече от официалната стъкмистика на БНБ. Така че реалността всъщност е доста по-трагична.
    След 10 години управление на ББ и ко., никой вече не иска да инвестира в България.

  12. 12 Профил на dasvidaniya
    dasvidaniya
    Рейтинг: 501 Разстроено

    с този търговски регистър...

    Руски трол. https://мвд.рф/
  13. 13 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    Само констатират някакви факти които и без друго знаем прекрасно

  14. 14 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    ПОДОБИ ПРОБЛЕМИ има навсякъде, където управляват мутродегенерати, диктатори или авторитаристи.
    Пази Боже, те да са и комуноклептократи или зависими от други политико-икономически девианти, най-вече от един уйгуро-северазийски генотип.

  15. 15 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Ама защо ? Условията за бизнес са перфектни ! Е, един великотърновски млекар беше застрелян, но какво от това ? Ставаш член на ГЕРБДПС, правиш фирма, плащаш си партийния ДАНЪК 40% И СИ СВИРКАШ ! Обществени поръчки бол !

  16. 16 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    Явно патеотско-православно-футболерската стабилност хич не е примамлива. Що ли тъй?! Забележете 2015-та и удвояването спрямо 2014-та - явно заявката и поне частичните реформи са имали смисъл. Уви, за кратко. Пак избирайте примитиви и тропкайте радостни хорца.

  17. 17 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Бла бла бла.ПИСНА НИ ОТ СТАТИСТИКИ И НАТЪКМИСТИКИ !
    —цитат от коментар 5 на uhl23528019


    И БХ това би казал, но ще само една идея по-добре опаковано в простоватия му изказ...

    Иначе с такава прогнила съдебна система и с угодна на властта прокуратура, чиято главна задача и служебна характеристика е да брани далаверките на овластените от матрЯла, няма как да очакваме друго...

    Stef
  18. 18 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4002 Неутрално

    Всичко е от стабилността.

  19. 19 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    Като гледам картинката 2007-2017 от 7% на 121% от как Герб влезе в управлението, все по-зле са нещата..... и хората ходят на гурбет за да плащат на старците лекарствата,докторите и погребалните бюра!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  20. 20 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3992 Неутрално

    Преди малко имаше бодра статия как стотици хиляди нашенци пътуват по чужбината само през юли месец, а сега съсипващи констатации на стабилността Му. На кое по-точно да вярваме - че народът благоденства или че инвестициите оредяват все повече?

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  21. 21 Профил на Slartibartfast
    Slartibartfast
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Интересно, само за 3 години (2007-2009) чуждите инвеститори са усетили накъде духа вятъра, и скоростно са решили че не им се занимава с глупости.

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10486 Неутрално

    Свършват откраднатите пари, които се връщат обратно като инвестиции и нарастват обратните потоци, откраднатите пари отиват другаде, само не и в България...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2112 Весело

    Сривът на чуждите инвестиции е пълен, отчете стопанската камара
    —цитат от коментар 0 на заглавие


    Това не може да е истина!
    Всички знаем, че при нашата стабилност,
    светлото ще настъпи неизбежно!

  24. 24 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2112 Весело

    Сривът на чуждите инвестиции е пълен, отчете стопанската камара
    —цитат от коментар 0 на заглавие


    Това не може да е истина!
    Всички знаем, че при нашата стабилност,
    светлото ще настъпи неизбежно!

  25. 25 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    Какви чужди инвестиции??? Такива в БГ никога не е имало, имаше пари на "наши хора" от оффшорките ;-)

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  26. 26 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    Чужди инвестиции има само в нестабилни държави, България е стабилна.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  27. 27 Профил на galindimov
    galindimov
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Ако се изключат инвестициите от офшорни зони, като Холандия например, от където идват БГ пари от БГ инвеститори, процентът на ПЧИ в БВП ще е под 1%.
    Инвеститорите след кризата са изключително скептични за нови инвестиции в екзотични пазари, без доказана върховност на закона, липса на защита на търговските интереси.
    Не на последно място - работна ръка! Липсват специалисти. А пари и възможности има.
    Няма хора, няма работеща администрация и контрол, няма образование, няма никаква стратегия какво планира правителството и отделните министерства за следващите 3-5 години.
    Караме по течението, а всеки интелигентен инвеститор няма да си рискува парите.

  28. 28 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2940 Весело

    Преди малко имаше бодра статия как стотици хиляди нашенци пътуват по чужбината само през юли месец, а сега съсипващи констатации на стабилността Му. На кое по-точно да вярваме - че народът благоденства или че инвестициите оредяват все повече?
    —цитат от коментар 20 на Читател

    И на двете.
    Точно като в оная приказка за Халифа, Везирите и народа.
    Докато Везирите докладвали, че народът пцуе - Халифът всеки път заповядвал:
    - Вдигайте данъците!
    В момента, когато Везирите му докладвали, че народът масово яде, пие и пее - Халифът се сепнал, скочил и заповядал:
    - Веднага намалявайте данъците!

    Та и тая нашата сега такава ...

  29. 29 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    Очевадни резултати. Когато ШиШи инвестира, инвеститорите да го д....ат.

    Напомням: Духането може да е насила, но гълтането е доброволно!
  30. 30 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3729 Неутрално

    Докато Борисов умува в ограда ли да инвестира, или в съдебна реформа, другите ченгета от БСК с изненада констатираха, че инвестиците се сринали.
    Нека да не обвиняваме само Баце, но никой да не мисли, че двете мутри от снимката са невинни!

  31. 31 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    До коментар [#28] от "xm...":

    Не беше ли обратното? И това е на Ляпчев!

  32. 32 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Много ми е странно как всички статистики показват, че най-добрите икономически показатели сме имали по време на омразната тройна коалиция. След това нещата рязко се влошават, въпреки неуморните хвалби на Б.Б.

  33. 33 Профил на Moxito
    Moxito
    Рейтинг: 384 Неутрално

    До коментар [#16] от "Лелка":

    Викаш лелче, ако тука беше джахадистки рай, щеше да е по-добре. Ей не знам какво това православие толкова много ви пречи, отиди в първата джамия, католическа църква, или сбирка на свидетели на Йохова и си скъсай кръщелното свидетелство ако имаш такова и си се отървала от прокобата.

    А за инвестициите изненанада няма, в крайна сметка сме държава на закона: министър се качва на моторна шейна, при последващия инцидент загива детето му, на него не му се взима алкохолна проба, малко по-късно агенцията на същия министър проспива път убиец, на който загиват 16 човека, а още поне 4 се борят за живота си, познайте дали него разследват или бащата на президента ударил се в някаква триколка без жертви и ранени.

  34. 34 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    Ахахах, кави чужди инвестиции, какви 5лв.?
    В държава, в която съдът и, отрежда частни имоти да се одържавят противно на доказателствата, фактите и законите, за какви чужди инвеститори - будали говорите?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  35. 35 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    "По думите му тежката администрация, корупцията и големият брой разрешителни и сертификати пречат на по-малките инвеститори."Тези неща си ги повтаряме вече 30 години и нищо не се променя.Тежката администрация и режимът на разрешителни водят до огромна корупция и няма излизане от този коловоз. Още повече, че управляващите нямат сметка от никакви реформи, защото статуквото ги устройва чудесно.
    —цитат от коментар 8 на proza


    Такава ни е формата на управление - републиканска. Радвайте и се!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  36. 36 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2940 Весело

    Чужди инвестиции има само в нестабилни държави, България е стабилна.
    —цитат от коментар 26 на Свинчуга

    Това не е вярно.

    България беше обявена от знаем # КОЙ за Стабилна едва напоследък.
    ПрОблемът с инвестициите е от години.
    Даже сега тези са ви направили "преглед" на ситуацията в развитие, а статии и годишни статистически отчети се промъкваха "на тагадък" регулярно и сме ги коментирали през годините. Та нищо ново.
    Даже сега тези загрижени другари гледам, че въобще не наблегнали на кумулирания ефект, а само са констатирали, отново на тагадък, че България е декапитализирана. Кахърът им, общо взето, е - к'вото било - било, кофти, ама зАбравете - да гледаме напред.
    Само не ми е ясно - добре, напред - ама как със същите "водачи", които ... ъъъ ... недогледаха ... таквозата ... Пък сега ПАК подир тях ...

  37. 37 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2565 Неутрално

    До коментар [#2] от "Deaddark":

    Е, де, е де. Не са само мутри. Имаме и комунисти.

  38. 38 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2151 Разстроено

    "По думите му тежката администрация, корупцията и големият брой разрешителни и сертификати пречат на по-малките инвеститори."

    Т.е. корупцията, корупцията и корупцията пречат.

  39. 39 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 700 Неутрално

    От най проста гледна точка,не може една тенджера под налягане да се нагрява все повече.Пазара в България е превзет от големите компании.Има Лидл/Кауфланд,била УниКредит кока кола HP и какво ли не още.Не може всяка година да чакаш ново надуване на балона.Пиша от Испания и знам какво пиша.Разликата се е стопила драстично.София е на ниво почти Испания.Тъй че стига сме мрънкали.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  40. 40 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    За 30-тина години около 2 млн. са напуснали страната ни. Причините за отлив и на хора, и на инвестиции - са едни и същи. И си ги знаем.

  41. 41 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Неутрално


    Хайде да не си късаме ризите и да не си посипваме косите с пепел! Основната причина за големия отлив на преки чуждестранни инвестиции са инвестициите в банковата ни система. През 2007-2008 задълженията на банките ни формираха 8-9 милиарда евро от брутния външен дълг, а в момента са 4.4 милиарда. Преките инвестиции в фругите сектори са почти без изменение. Причината е, че когато по времето на кризата ЕЦБ поставяше кредитни улеснения на банките в ЕЗ, поставяше условия за ограничаване на експанзията в Источна и центеална Европа.
    Не знам този какво се опитва да внуши, но когато някой пуска сратистики без да ги обяснява със сигурност не му е чист косъма!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  42. 42 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    До коментар [#40] от "hammurabi":

    Не не са! И обикновено, когато си казваме, че нещо си го знаем, всъщност знаем тива, което някой се опитва да ни внуши, а не истината.
    Так правеха партийните секретари навремето. Винаги започваха с, както всички знаем, всеизвестно е че, без съмнение..., И т.н.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  43. 43 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 881 Неутрално

    нема луди да си докарат мангизите тука за да ги дадат на хераковската мутра а остатъка да им ги смукне сопола

  44. 44 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    Тия стари кадри на ДС защо изобщо им дават думата ?

  45. 45 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    До коментар [#41] от "tribiri":

    Само да припомня, че от българския банков пазар се оттеглиха Креди агрикол и Байришелиндесбанк, която чрез МКБ Унгария беше наляла капитали и депозити в Юнионбанк. Да припомня и, че гръцките банки доста свиха активността си на пазара, а някои, като Емпорики например вече ги няма.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  46. 46 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    Тази новина е страховита на фона което ни казва властта. Радосвет ще го делнат от този пост.

  47. 47 Профил на the place
    the place
    Рейтинг: 582 Весело

    на следващите избори пак за БХ в бюлетината , после едно хорце за Гинес по цялата дъжина на АМ Тракия и после 4 години пак такива новини ще четем - кръгът е затворен ....

  48. 48 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2940 Весело

    До коментар [#41] от "tribiri":
    Съгласен, но на практика наистина имаме дългогодишна стагнация в инвестиционния процес.
    А държавата на Баце ката година, особено при Моню, "пестеше" от капиталовите разходи.
    Съгласен и с това, че тези другаре са се затръшкали явно неслучайно.
    Два вектора, може би ...
    - подгрявка за сваляне на борда, докато сме в съблекалнята на чакалнята за еврото
    - споменаването на емигрантските пари и все сравняването с Румъния ми наостри ушите дали и тук някой не лелее да се пробва да прокара "чужбинска квота", както се пробваха у съседите.

  49. 49 Профил на kakaginka
    kakaginka
    Рейтинг: 490 Разстроено

    СтаЛбилност, както би казал Цецо Мозъка!

  50. 50 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Весело

    Апропо същата новина ако беше поднесена от друг партиен другар можеше да звучи, адски позитивно! Например така: Изключитлно голям напредък отбелязва странара ни през последните 10 години по отношение на подобряването нанетната ни международна инвестиционна позиция (NIIP). Ако през 2008 ма тя беше минус 89% от БВП на страната, то сега слезе под 50%, като по този показател вече се нареждаме редом със страни като САЩ.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  51. 51 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1363 Весело

    То за сегашните фирми не стигат работниците, та остава за нови инвеститори....
    Ако погледнем сериозно, без съдебна реформа не може да искаме нормални инвестиции. Как да обясниш, защо ТР не работи толкова дни.

  52. 52 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Не сме някакво голямо изключение. Погледнете статистиката на ЕС.
    http://ec.europa.eu/internal_market/scoreboard/integration_market_openness/fdi/index_en.htm #maincontentSec3

    ATX
  53. 53 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    До коментар [#48] от "xm...":
    Според ЦРУ за 2017 та за България имаме:
    investment in fixed capital: 19% от БВП
    investment in inventories: 0.5%
    За ЕS:
    investment in fixed capital: 19.8%
    investment in inventories: 0.4%
    За Китай:
    investment in fixed capital: 43.3%
    investment in inventories: 1.1%
    За USA
    investment in fixed capital: 16.3%
    investment in inventories: 0.3%
    За Русия:
    investment in fixed capital: 21.1%
    investment in inventories: 2.5%

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  54. 54 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1225 Разстроено

    Една от причините за голямата разлика, е че през 2007 с новината, че ще влизаме в ЕС се прибраха кофи с пари на ДС, за да се инвестират в ЕС. след което нещата си дойдоха на нормалния тренд.
    По-скоро пикът през 2007-2009 е извън тренда на мизерията, отколкото сегашния бавен и постоянен спад.
    В момента, в който спрат фондовете, шиши и боки ще обърнат глава към чуждите фирми в България, които са печеливши и ще започнат да ги изтласкват, защото колкото и пари да откраднат и инвестират, тези хора просто не умеят да създават стойност, а само да я крадат от другите.
    Но нищо, ще продължаваме да гласуваме с гъза си и все така напред и надолу.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  55. 55 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2649 Любопитно

    Ключова дума - НЕТНИ инвестиции. Това означава че инвестициите или пари от български дружества може да се увеличават - пример - чужда банка прибира някаква част от печалбата си обратно към централата. Кауфланд изпраща пари обратно към Германия. А ЧЕЗ какво прави според вас? Лукойл?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  56. 56 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8835 Неутрално

    Чуждите инвеститори не искат да имат нищо общо с българската и руската мафия.

  57. 57 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Не е само корупцията. Липсват достатъчно квалифицирани работници, слабо вътрешно потребление, лоша инфраструктура. Кое ни е наред?

    ATX
  58. 58 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    Парадокс - чуждите инвестиции намаляват, дори се сриват, ама икономиката си расте.

    Не може да бъде, това не е според учебниците по икономиката. :)

  59. 59 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Вижте и опашките по границите! Кой може да чака толкова дълго? В ЕС камионите не спират, а тук стоят по 2 денонощия на Русе.

    ATX
  60. 60 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 690 Весело

    Ма Боката като го питаш, всичко е цветя и рози бре. То търговски регистър нема, вие чужди инвестии искате - в тефтера на кмета на Банкя ли да се запишат тези инвеститори? :)

  61. 61 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Кой нормален човек ще излива пари в мафиотското блато?
    В каквото се превърна нещастната ни Родина под "вещото управление" на алчната, некадърна и корумпирана банда.
    Начело с правещото се на КАПО ДИ ТУТИ КАПИ пожарникарско недоразумение.

  62. 62 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2565 Неутрално

    Нам за кво са ни тия западни инвестиции. Дойдат тука и почнат: мрън-мрън-мрън закони, мрън-мрън-мрън-корупция. А виж с руските бизнесмени как хубаво се работи. Един от тях замрънкал ли е, че имаме корупция и не са ни хубави законите.

  63. 63 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    До коментар [#55] от "Пешката"

    За да се прибере част от печалбата, трябва да има печалба.
    Печлбата затова е печалба, защото или се реинвестира (капитализира) и увеличава размера на преките инвестиции или се разпределя като диеидент. И сега по-конретно:
    В периода 2015-2017 та Лукойл Нефтохима увеличи капитала си от 1852 милиона лева на 2274 милиона лева. Кауфланд България за 2016та направи 7 милиона печалба и ги разпредели като дивидент, т.е. размерът на инвестицията му не се промени.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  64. 64 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    Вече основно Винету е за ‘бой’

    На кой нормален човек му трябва на баир и на бабаит лозе?!

  65. 65 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Весело

    До коментар [#55] от "Пешката":

    А да! А ЧЕЗ България увеличи капитала инвестиран в България за петиода 2014-2016, 2.2 милиона лева. Дивидент чешките пенсионери не са полупавали. Така че не вярвай на кръчмарските истрийки и по-важното не надграждай над тях.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  66. 66 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Всичко онези за които демографския проблем в България е голям, плюс онези които ни обясняват колко лошо е, че младите заминават на Запад и тези, които ни обясняват как Сорос, империалистите или други видни хибридни (разбирай Кремълски) герои съсипват икономиката ни... Да прочетат тази новина и да си отговорят на въпроса: ЗАЩО НЯМА ЖЕЛАНИЕ ДА СЕ ИНВЕСТИРА В БЪЛГАРИЯ?!?
    Това е Въпроса и в отговора се корени защо сме бедни! А отговора е прост. Докато съдебната ни система не работи и държавата се управлява от про-Кремъски Шкембета (Цацаров, Пеевски, Борисов, Каракачанов...) ще е така.

  67. 67 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#53] от "tribiri":
    ОК, не споря за цифрите.
    Но те показват същото, което си твърдя - че растежът ни е основно функция на кюнюнктурата, а не изпреварващ.
    В нашата ситуация ние не би трябвало да сме "средностатистически", а да гоним по-високи нива.
    Въпросът, че сериозни инвестиции са просто "усвояване на е'ни пари", просто не смятам да го повдигам.

  68. 68 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Знаем кой изгони чужденците.

  69. 69 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 529 Весело

    ДИКТАТУРА на АДМИНИСТРАЦИЯТА.Народа си я отглежда, храни я отлично, тя нараства ли нараства и иска още и още :).
    Без лустрация и истински реформи, ще продължаваме да живеем за да храним "Ламята КОЙ" :).

  70. 70 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2310 Весело

    Завиждат!
    На разцвета и инфраструктурата ни.
    На микро и макро-климактериума.
    На университетите ни.
    На политиците.
    У нас дори регистрите имат права и отпуск през лятото.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  71. 71 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2310 Любопитно

    До коментар [#68] от "Николов":

    #КОЙ
    откога чакаме да ни каже някой!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  72. 72 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2756 Неутрално

    Ами то май доста дълго време успявахме да залъгваме инвеститорите? Време беше след като се опариха да стоят далеч от корупционната ни държавичка.

  73. 73 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Тука бизнес могат да правят само няКОИ.
    Чужденците никак не са добре дошли.
    Единственото изключение са московските им господари.

  74. 74 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1484 Гневно

    Преди малко имаше бодра статия как стотици хиляди нашенци пътуват по чужбината само през юли месец, а сега съсипващи констатации на стабилността Му. На кое по-точно да вярваме - че народът благоденства или че инвестициите оредяват все повече?
    —цитат от коментар 20 на Читател


    Българите "пътуват" в чужбина на гурбет... Но ГЕРБ представя това като туризъм и го смята за белег на просперитет.

  75. 75 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    До коментар [#67] от "xm...":

    Интересно ми е дали инвестициите йа братя Домусчиеви се класифицира, като ПЧИ при положение, че например в Биовет Пещера са инвестирани стотици милиони в последните години от банки в 12-13 държави от четири ионтинента, но оператор по обслужване на дълга и обезпечението е българска банка.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  76. 76 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    До коментар [#67] от "xm...":

    Апропо Биовет е точно пример при който се инвестира капитал, а не се усвояват средства. ВМЗ само за 2016 та капирализираха 170 милиона. Дунарит 40 милиона. Не бива да мислим, че българският бизнес е само шиши. Шишковците купуват от държавата, спират производството и разпродават активите. Справка София БТ, където чакам с нетърпение да видя МОЛ ли ще е или жилищен комплекс.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  77. 77 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    До коментар [#73] от "1107":

    Е! Нека не забравяме и американските господари дето купуват продукцията на Арсенал и ВМЗ и я продават на умерените сърцеяди. Не случайно откакто започнаха да сваляд Асад, във ВМЗ се назначиха 1500 нови работнници, в Дунарит 600, а в Арсенал 4000

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  78. 78 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    До коментар [#73] от "1107":

    Е! Нека не забравяме и американските господари дето купуват продукцията на Арсенал и ВМЗ и я продават на умерените сърцеяди. Не случайно откакто започнаха да сваляд Асад, във ВМЗ се назначиха 1500 нови работнници, в Дунарит 600, а в Арсенал 4000

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  79. 79 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    Не само мигрантите ами и инвеститорите бягат от тук като от чума. Гласувайте за ГЕРБ!

  80. 80 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1096 Любопитно

    Взе не мОжем да разбЕрем този рев. Първо реват:
    "наема чужди инвестиции!",
    а когато руснаците дойдат с кинтите, тогава реват:
    "Pomo6t! Prevzemat ni!!!"
    Този "principal problem" не ви ли се струва малоумен?!

  81. 81 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#50] от "tribiri":

    Провело се състезание между американския и Съветския президент.Съветския завършил втори.

    Тасос съобщава.На проведените състезания между президентите на водещи страни,Съветския президент завърши втори.Американския завърши предпоследен.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  82. 82 Профил на Веселин
    Веселин
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#34] от "traveler1":


    Ахахах, кави чужди инвестиции, какви 5лв.?В държава, в която съдът и, отрежда частни имоти да се одържавят противно на доказателствата, фактите и законите, за какви чужди инвеститори - будали говорите?
    —цитат от коментар 34 на traveler1


    Ако говориш за претенциите на крадеца от Мадрид правилно държавата взема това което той сам си рестуитира! Кагебееца за 800 дни успя да си върне милиони и да ги проиграе в казината, сега навярно пак задлъжнял, за това е този рев!

  83. 83 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4554 Неутрално

    "По думите му тежката администрация, корупцията и големият брой разрешителни и сертификати пречат на по-малките инвеститори."Тези неща си ги повтаряме вече 30 години и нищо не се променя.Тежката администрация и режимът на разрешителни водят до огромна корупция и няма излизане от този коловоз. Още повече, че управляващите нямат сметка от никакви реформи, защото статуквото ги устройва чудесно.
    —цитат от коментар 8 на proza


    Всички в парламента подкрепят тази политика.
    Затова и съществува такова разбирателство в него.
    Разправиите не са за политики, за смисъла и ефекта на тяхното приложение, а за козички, къщички, суджуци, незаконни строежи по морето и в планините.
    Всичко, което се върши в тази държава е с деструктивни функции, а не прогресивни и полезни!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  84. 84 Профил на gaf11540155
    gaf11540155
    Рейтинг: 509 Весело

    Споко - руските инвестиции ще набъбнат под формата на кредити за АЕЦ и ръждясалия военен инвентар. Агент Иван и Сидеров ще кешират, споко.

  85. 85 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    Оправете си държавата- това щедокара и инвестициите.

  86. 86 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    В държавата на милиционеросоциализма ,управлявана и регулирана само с разрешение на партията ,няма как да се излъже някой да инвестира ,европарите също са към края си ,а то и населението също тръгва подир инвеститорите ,та се пита ,защо ли си чешят ченгетата от БСК езиците напразно !

  87. 87 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#76] от "tribiri":
    Че кой говори за тях?
    Аз имах предвид дребните, но много на брой фейкови "проекти". Които капка по капка, както беше оня лозУнг за язовира. И те смъкват процента. Още.
    При сегашното състояние "се носим по течението". Удобно и стабилно, не го казвам само за будалкане. Но ни трябва да плуваме. Поне жабешката, дори не си и мечтая за кроул.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  89. 89 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3943 Неутрално

    До коментар [#9] от "джендър дебне в храсталака":

    "Българите в чужбина са най-големите инвеститори , а бай Х и обединените идиоти им забраниха да гласуват."

    По-страшното е, че голямата част от близките им, получатели на сумите в България, продължават да гласуват за управляващата ОПГ, дори са техни апологети.

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  90. 90 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1765 Любопитно

    До коментар [#56] от "Роси":

    . "Изоставаме обаче значително от Сърбия " Това обаче как да си го обясним а

    гошо
  91. 91 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1765 Разстроено

    До коментар [#81] от "Петър Петров":

    ." Изоставаме обаче значително от Сърбия " да ,ама това сега не е виц нали
    Иначе сърбите гледат ЕС през кривия макарон ,нали така

    гошо
  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    А защо не се казва че за поредна година най големите инвеститори са отново енигрантите ни

  94. 94 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4288 Неутрално

    До коментар [#92] от "Komentator":

    Когато си тъп, не можеш да направиш нито един адекватен извод. Но важното е, че автентично десните са виновни на поредния профан тук.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  95. 95 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Пък и с този матрял на високо ниво кво да привличаме.. Ала бала само

  96. 96 Профил на Петя Сотирова
    Петя Сотирова
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#27] от "galindimov":

    Работната ръка е на ПЪРВО място, а тя в България е под кота нула като квалификация и КПД, АКО изобщо може да се намери.

  97. 97 Профил на Komentator
    Komentator
    Рейтинг: 18 Неутрално

    До коментар [#94] от "Darth Plagueis":

    Не видях вашия извод, умнико?

  98. 98 Профил на Ставри Идиотов
    Ставри Идиотов
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Тва трябва да е част от СтабиУността на Бай.Х. - стабилно намаляват и чуждестранните инвестиции.

  99. 99 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    И какво направи БСК за да не намаляват инвестициите ...?!
    НИЩО.
    Е, що ревете тогава, другари от ДС ?

  100. 100 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    те и тез инвестиции са й много на държавата управлявана от трите свине, ама то на матрЯлеца си му харесва де и си гласува "стабилно":

    - Тиквоча си печели изборите и си управлява вече 10 години;
    - Курнелийката - и тя си има гарантирано второ място, без значение колко пъти партииката й фалира държавата
    - ДПСто и техните обръчи от фирми са си и те винаги трети
    - разните там разновидности на патреоти, атакисти - и те си се наместват редовно като 4ти
    - разни епизодични звезди - барековци, марешки, евевентуално слави-трифоновци

    та народеца си гласува "стабилно", псува Костов (управлявал преди 20 години ...) и те така

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK