"Трейс" защити качеството на асфалта си с евростандартите и БДС

"Трейс" защити качеството на асфалта си с евростандартите и БДС

© Георги Кожухаров



Компанията "Трейс груп холд", която участва в рехабилитацията на пътя край Своге, където стана катастрофа със 17 жертви, защити качеството на работата си в участъка с европейските и българските стандарти. Тя отхвърли обвиненията в конфликт на интереси заради това, че асфалтът е проверяван в нейна лаборатория.


В съобщение до медиите компанията оспорва вчерашните твърдения на регионалния министър Николай Нанков по неин адрес. Нанков каза, че според резултатите от пробата на асфалта на критичния участък в него има варовик, който има свойствата да се полира при честа употреба и съгласно нормативите този материал е недопустим за слагане в износващата част на асфалта. От думите на министъра се разбра, че през 2014 г. рецептата за асфалта в участъка е одобрена от АПИ след проба, изследвана от частна фирма в Стара Загора, където е и централата на "Трейс". След това медии установиха, че ръководител на лабораторията е синът на шефа на холдинга.


"В България асфалтовите смеси се изпълняват по европейските стандарти, към които има национални приложения БДС ЕN 13108-1 и БДС ЕN 13108-5, а стандартът за скален материал е БДС ЕN 13043. Горепосочените стандарти регламентират влагането на варовикови скални материали под формата на каменно брашно, едър и дребен скален материал. Има рецепти за асфалтови смеси, които се проектират със 100% скален материал, има рецепти, които определят да бъде вложен едър скален материал с коефициент на полиране над 50%", се казва в изявлението на "Трейс".




По повод коментирания в медиите евентуален конфликт на интереси, свързан със собствеността на изпитвателната лаборатория, от холдинга уточняват: " В България лабораториите не се делят на частни и държавни, а на акредитирани и неакредитирани. Един от минималните критерии за квалифициране на оферентите в тръжната процедура, за спечелване на проекта е изпълнителят да разполага с лаборатория. В рамките на проекта сме ползвали няколко акредитирани лаборатории".


В отговор на обвиненията, че пет писма на агенция "Пътна инфраструктура" с искане за отстраняване на нередности на пътя в гаранционния срок са останали без отговор, компанията заявява, че "когато сме получавали
кореспонденция, коректно адресирана съобразно изискванията на договорните условия по ФИДИК (FIDIC - Международен съюз на инженерите-консултанти) сме реагирали съобразно предписанията на договора. Като отговорна компания сме отстранили всички безспорни претенции по гаранционната ни отговорност, които са били коректно претендирани съгласно договорните условия".

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK